Keresés

Részletes keresés

Balaa Creative Commons License 2013.07.06 0 0 17096

nincs semmi olyan bekapcsolva... a többi obinál ilyen hiba nem jelentkezik csak ennél.

Előzmény: zorko (17090)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.06 0 0 17095

Nekem az a gyanúm, hogy ez egy olyan vázzal készült, amire az expozíciós görbét le lehet tölteni - és valamit keményen  mellé sikerült lőni ... Talán az első lépés lehet, hogy full reset, elem(ek) ki, pihenő, aztán lehet újra

indítani.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: zorko (17094)
zorko Creative Commons License 2013.07.06 0 0 17094

Ez nem az....

 

(A link másról szól. Arról, hogy (a Lightroomban) a Fill light erős felhúzásakor létrejövő körvonalat hogyan lehet PS-sel eltüntetni...)

 

A képen látható effekt szerintem nem az obi által jön létre.

(Pont olyan, mintha maszkolásokkal a világos részeket sötétítenénk, a sötét részeket meg világosítanánk, és a maszkok határán átmenettel megszűnő hatás meglátszik a háttéren.) Ilyet objektív szerintem nem tud létrehozni.

 

(A "halo" (glória:) úgy létrejöhet, hogy egy erős fényű terület "túlsugárzik", glóriát, vagy fénykoronát hozva létre a terület körül, ez elég logikus, de fényhiány hogyan/mitől keletkezne az erős fényű terület körül...? :) És ami még kevésbé tűnik ésszerűnek, hogy a fényszegény terület köré meg honnan menne több fény...? Ha tudsz valami konkrét infó a Sigma zoomok ilyesmi hajlamáról, arra kíváncsi lennék.... :)

Előzmény: mckmester (17092)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.06 0 0 17093

Úgy tűnik, hasonlóan gondolkodunk :)  Nekem még mindig a 300D a fényképezőgépem, igaz lassan szakálla növöget ... 

Ha már a minőség felé lépnénk, akkor:

 

- PentaPRIZMÁS kereső

- Nagyfelbontású, nagy betekintési szöggel bíró, hátsó kijelző. Az sem baj, ha kihajtható.

- Külsö vaku vázról távvezérelhetősége.

- Spot fókusz, mint 7D-ben.

 

- Sok-sok tanulás, tapasztalat.

 

Számomra gyakorlatilag ezzekkel nagyjából rendben is lenne a fényképezés a vázat tekintve :)

 

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: mckmester (17091)
mckmester Creative Commons License 2013.07.06 0 0 17092

Szerintem sima halo effekt, csak nem mindenhol annyira szembetűnő. A Sigma zoomok állítólag hajlamosabbak ilyesmire.

 

A lightroommal elvileg el lehet tüntetni, bár a képeden elég súlyosnak látszik.

 

http://www.revellphotography.com/blog/2008/12/halo-removal-tutorial/

 

 

Előzmény: Balaa (17085)
mckmester Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17091

Szia

 

Szerintem vegyél egy Canon 600d -t magában (ha már csak Canonban gondolkodsz), és hozzá használtan egy 18-55 -ös kit objektívet. Szerintem jobban jársz vele, mint egy 1100D -vel. Pontosan azért, amit lentebb leírtál. Az 1100D egy idő után annyira szűk lesz (kényelemben, szolgáltatásokban), hogy játéknak fogod érezni. Egy barátom pont ebben a cipőben jár. Ő sem hallgatott rám. :-(. A legalapabb belépőkategóriát szinte semmiből nem szabad megvenni.

 

Kedves haveromat legjobban a kompaktokkal összemérhető expo késleltetés és a szinte használhatatlan LCD zavarja. Kipróbáltam, és tényleg gáz mindkettő. Kiemelném még az átlag alatti sorozatsebességet , bár ez velem ellentétben sokakat nem zavar. Mondjuk ebben a 600d sem kiemelkedő, de legalább 20% -al gyorsabb (3 vs 3.7 kép/sec ha jól tévedek). Meg az is gáz, hogy az 1100D -hez csak vezetékes távkioldó használható, amit kb fél méter hosszú vezetékkel adnak. Most szólok, nagyon sokszor nem elég :-)

 

Szóval pont olyan korlátok vannak beépítve, amelyek a rutinosabb felhasználóknak jönnek jól. Aki pedig a fotózást a sima automatán kattintgatásnál kicsit is komolyabban gondolja, az 1 éven belül ütközik ezekbe bele, és akkor jön rá, hogy mekkora átverés is egy ilyen gép. Komolynak néz ki, de direkt le van butítva, mert a kereskedelmi szempontok nem engednek mást. Akkor inkább költs egy kifutó, de többet tudó modellre, mint a 600D. Ja igen az 1100D -t fogtad már a kezedben? Olyan kompaktos nem? Kb a Panasonic FZ 50 volt ekkora, de szerintem még az is nagyobb :-). Persze van amikor jól jön, ha kicsi a gép, de nekem sem a fogása, sem pedig a feelingje nem jött be, mikor haver odahozta.

 

 

 

-  Állvány: Kezdéshez tényleg nem kell. Sőt, a mai gépek legtöbbjével ISO 1600 -on is (a jobbakkal ISO 3200 -on is) jó képeket lehet csinálni, így egyre ritkábban szükséges az állvány. Persze vannak esetek, amikor elengedhetetlen, de az ilyen helyzetek legtöbbje megoldható babzsákkal is.

- Makró lencse: Hát... Elsőre biztos ne ruházz be ilyenre. Kollégának igaza van. A kitobjektíves közelfényképezés az kb olyan lesz, mint a kompaktok makró funkciója. Előtétlencsét meg később is bármikor kapsz, ha kell.

- Napellenző. A szűrők feleselegesek, ha csak védelemre kellenek. A cirkuláris polár meg csak speciális helyzetekben kell, általában felesleges. Kezdő szettbe szükségtelen.

- Vezeték nélküli vaku: Ha ilyet is akarsz, akkor olcsón csak barkács megoldásokat kapsz. Kínai rádiós talp, meg egy régi használt automata vaku. Ha ilyen kell, akkor gyűjts még egy kicsit. Kezdő szettbe ez is felesleges.

- Tisztító cuccok: Max egy lenspen készlet kellhet az objektívhez, meg egy körtepumpa a szenzorhoz. A lencsét is megoldom sima mikroszálas törlőkendővel. Ha nem tapizot a lencséket, akkor megint felesleges beruházás a lenspen. Főleg amíg csak egy vagy két objektíved van A szenzort meg szerintem egyelőre ne akard magad tisztítani. Pár ezresért letakarítják a szervízben olyan emberek, akik már sokszor csináltak iylet. Általános esetben kétévente elég tisztíttatni, de évente két, amx három alkalom többnyire elég az éve többtízezret kattingató és sokszázszor objektívet cserélő profiknak is. 

 

 

 

Előzmény: Eressea (17082)
zorko Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17090

Érdekes.... Kissé HDR-es hatású.

 

Nem lehet, hogy valami D-lighting vagy mittudoménmi be van kapcsolva, és az csinálja?

 

(Nem csak a világos részek mellett jelenik meg sötét "aura", hanem a sötét részek mellett is egy világos... (Feje, karja bal oldalán.))

Előzmény: Balaa (17078)
Eressea Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17089

A jó képekért néha meg kell küzdeni, de ebben az esetben nagyon megérte szerintem. :)
Sajnos pénztárca függő is, hogy használt vagy új gépet veszek végül, de ezt is megfontolom. Csak azért szeretnék kicsit jobbat, mint amire egy kezdőnek szüksége van, hogy később dolgozni is tudjak vele ha egyszer úgy adódik, vagy ha lesz másik vázam, akkor tartaléknak elrakhassam.

Előzmény: LyPapa (17086)
Balaa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17088

köszi! : )

Előzmény: LyPapa (17087)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17087

Én ilyesmit a Nikon D70 tesztelésekor tapasztaltam, túlvezérlődött az érzékelő pöttyöcskéinek bizonyos csoportja, és, mint a kiömlött tinta, elszínezte a környezetét. Különösen ilyen szituációkban, ahol nagyon erős a kontraszt, ilyenkor volt hajlamos az érzékelő erre a produkcióra (flooding). Ha jól emlékszem, alá kellett exponálni, és kézben tartható lett a probléma.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Balaa (17085)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17086

Örülök, hogy tetszik :) Nem volt egyszerű lefényképezni, mert a kép akkor készült, mikor ónos eső beborított mindent jéggel, én meg csak imbolyogtam, imbolyogtam, ilyen-olyan mutatványokkal próbáltam meg talpon maradni. Minden aprócska lejtés ilyenkor hihetetlen lendületet tud adni :) Pontozók meg sehol ... 

Ha még egy-két dolgot mondhatok:

 

- Én vázat ha lehet, újat vennék, és azt, ami elegendő a fényképezés alapjainak megtanulásához.  Még nem tudod, hogy a követő fókusz, a 6-8 kép/másodperc lényeges lesz-e valaha is, vagy az ISO 12800-at használni fogod-e ?

Ezek nagyon jó dolgok, akkor, ha már tudod, mi lesz a fő irányultságod, és az ahhoz szükséges tulajdonságokat helyezed előtérbe. De most inkább az útkeresés, és a tanulás lesz a fő irány. Gyakorlatilag az extrém esetektől eltekintve minden helyzetet meg tudsz egy 1100D-vel is oldani, amit pl. a 7D-vel. Mindössze annyi a különbség, hogy a 7D több támogatást ad (pl. fókuszpont csoportok) adott helyzetben, de nem helyetted dolgozik :).

 

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Eressea (17084)
Balaa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17085

ígyvan azokra!

Előzmény: mckmester (17079)
Eressea Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17084

Igazad van, valószínűleg nem a makrózás lesz, amivel foglalkozni fogok. Ha eljutok a makrózásig, akkor ilyen közgyűrűt veszek, köszi. :) Amúgy ez nagyon jó kép, tetszik.

Előzmény: LyPapa (17083)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17083

Ha csak egy picit is segítettem, már megérte :) Szerintem a közelfényképezéssel kezdj, a makró nem ugyanaz. Pici témát nagyban fényképezel, eddig rendben is van. Pl.:

 

 

De a makróhoz, ha komolyan gonodolod, sok ez-az kellhet, és az egyik legjobban használható holmi a közgyűrű(sor). Ha véletlenül ilyet vennél, létezik olyan, amelyik az EF-S (kitobi) véget is fogadja, és llétezik, ami nem. Én az előbbire szavaznék. 

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: Eressea (17082)
Eressea Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17082

Szia!

Köszönöm, hogy megosztottad velem a tapasztalataidat. :) Az 1100D-t én is kinéztem már, csak nem akartam oda írni, hogy ne befolyásolja a válasszokat.

Igen, azt tudom, hogy nem kell feltétlen állvány, máshova is le lehet támasztani a gépet, köszi az ötletet. :)
A makró lencsét csak azért gondoltam, mert imádom a makró fotózást, de lehet először tényleg nem árt a kitobival próbálkozni, és csak utána elgondolkozni a dolgon.
Szinte biztos, hogy használt cuccokat vennék, mert olcsóbbak és még ismerősöm is van, aki eljönne velem megnézni, hogy jó-e biztosan.
Tényleg köszi a sok tippet, amint lesz gépem megfogadom a tanácsaid és kipróbálok mindent. :)

Előzmény: LyPapa (17081)
LyPapa Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17081

Szia,

 

Én ugyan nem értek a fotózáshoz, de átéltem a hobbi fotós kezdeti nyűgjeit. Talán valamit Te is hasznosíthatsz abból, amit most idevések:

 

- Váz: EOS 1100D + IS-es Kitobi. Összesen kb. 100 ezer Ft. Semmi több.

- Állvány: nem kell ! Készíts egy babzsákot, hogy kitapasztald, mire is jó a letámasztott ill. fixált gép. Kb. 50 Ft, ebből 45 Ft a bab :)

- Makró lencse: felejtsd el. Először szerezz tapasztalatot abban, hogy mit is jelent a kép készítése, mikor kell közel menned, és mikor nem szabad közel menned a témához. (Segítség: én fényképeztem méhecskéket kitobival, előtét nélkül - és készítettem szép, nagyorrú felvételeket is kitobival, emberi arcokról. Na, ebből ki fogod találni, mikor nem szabad közel menni :) )

- Ha mindenáron pénzt akarsz költeni, akkor 50 mm F 1,8 -as obi. Kb. 30 000 Ft, de használtan olcsóbb. Itt megtanulod azt, hogy mit is jelent a 'lábzoom', és mi az a képminőség, amire törekedned célszerű.  Valamint azt is sikeresen megtapasztalod, hogy mit jelent a nyitott blendével elkövetett kép esetén a mélységi élességeloszlás fogalma a gyakorlatban. Némi küzdelem után még az is megvilásodhat, hogy zoom objektív esetén a zoom a képkivágás beállításának eszköze, nem a távoli tárgyak nagyobb részletességű felvételének. Ez utóbbi következmény, nem biztos, hogy cél.  

- A vakus felvételek készítése külön világ ... Erről most inkább ne beszéljünk - nekem komoly kihívás az, hogy egy képen ne látszódjék ordító módon, hogy vakuval készült.

- Tanuld meg a manuális (M mód) használatát, és az expozíció rögzítés (*) használatát.

- Kísérletezz a különböző fénymérési módokkal, vakus és vaku nélküli felvételeken. Meg fogsz lepődni :) A vakun állíts be átlagoló fénymérést, vagy az eredeti, mátrix mérést hagyd meg. Kísérletezz, és elkezded tudatosan használni a masinát.

 

Ha mindezzel megvagy, akkor már az általad feltett kérdésekre a saját igényeid szerint akár válaszolhatsz is :)

 

Üdv: LyPapa

 

 

 

Előzmény: Eressea (17080)
Eressea Creative Commons License 2013.07.05 0 0 17080

Sziasztok!

Szeretnék elkezdeni fotózni, először csak hobby szinten, de később ha belejöttem és megtanultam minden fontos dolgot, akkor profibb szinten szeretném folytatni. Ehhez szeretnék gépet venni, olyat, ami kezdőknek való, de azért pár hónap múlva se kell megválnom tőle. Összeírtam, hogy mikre lenne szükségem így az első körben, és arra szeretnélek kérni titeket, hogy írjatok javaslatokat, hogy miből pontosan milyet ajánlotok nekem. Annyi megkötésem van csak, hogy Canon gép kéne, persze nem elfogultságból vagy ilyesmi, csak Canon-os ismerőseim vannak, akik tudnak segíteni a későbbiekben. Illetve 100 000-150 000Ft körül lenne rá pénzem.
Nyugodtan mondhatok bármilyen véleményt, minden segítség jól jön. Előre is köszönöm nektek! :)

 

- Tükörreflexes

- Jó minőségű stabilizátoros váz vagy IS-es obi

- Zoomobjektív (18-200mm-es fókusztáv-tartományú) minél nagyobb fényerejű (Nem tudom, hogy van-e ilyenből nagy fényerejű, csak remélem)

- RAW formátum támogatása

- Makró előtétlencse vagy közgyűrű szett

- Napellenző vagy UV szűrű vagy cirkuláris polarizációs szűrű

- Táska

- 3 lábú állvány, aminek a horizontális tengelye külön zárható-oldható

- Memória kártyák (inkább kisebbek, de több db)

- Vezeték nélküli vaku

- Pótaksi

- Tisztító cuccok

mckmester Creative Commons License 2013.07.04 0 0 17079

Melyik aurára gondolsz?

A motoros könyökénél- fenekénél és csizmájánál látható sötét elszineződésre céloztál, mint aura?

Előzmény: Balaa (17078)
Balaa Creative Commons License 2013.07.04 0 0 17078

Helló

 

Lenne egy apró kérdésem hátha tud rá nekem választ adni.

Erről a képről lenne szó és itt az lenne a fő problémám, hogy egykét képen megjelenik a fehér rész mellett egy aura.... Nem, nem az utómunka miatt van, már a nyers raw kép is ilyen.

Esetleg van valakinek tippje, hogy mitől lehet? Az objektív egy Sigma 70-200mm f2.8 macro HSM II .

 

 

üdv!

mckmester Creative Commons License 2013.07.04 0 0 17077

" záridő késleltetést"

 

De butaság. természetesen önkioldót és késleltetést akartam írni, csak nagyon este volt már.

Előzmény: mckmester (17076)
mckmester Creative Commons License 2013.07.03 0 0 17076

Szia

 

"El kell szomorítsalak. Egy szót nem értettem abból amit írtál :) Milyen fénymérő? Nekem nincs fénymérőm. A Nikon 5100-nak van. Az csinál mindenfélét."

 

Szaknyelv :-) Vagy inkább szleng.

Magyarázat: A gépedban van egy fénymérő. A D5100 ennek segítségével határozza meg, hogy az adott fényviszonyok között milyen beállítások adják a (szerinte) legjobb képet. Ehhez ugye neki tudnia kell, hogy világos van-e vagy sötét. Nos - nagyon leegszerűsítve - a mai gépek automatikája mindig mindent általános szürkének szeretne láttatni a képen, efelé tolja a beállításokat. Zorko kolléga arra utal, hogy általános esetben éjszaka az ég meg a kivilágítatlan tárgyak ugye nem szürke színűek, hanem annál jóval sötétebbek. Ha a géped ezeket is szürkének szeretné láttatni a képen, az nem jó, így érdemes arra utasítani, hogy sötétebbet fotózzon mint azt egyébként tenné. Erre való az expozíció korrekció. Tehát Zorko fórumtárs a hozzászólásában arra utalt, hogy az expozíció korrekciót ilyen helyzetben többnyire nem fölfelé, hanem lefelé tekerjük pont azért, hogy valósághűbb képet kapjunk végeredményül.

 

"A kép története egyszerű: nem tudtam aludni és eszembe jutott, hogy állványról lehet nagyon kevés fényben is fényképet készíteni. Ez kihívás! Rávenni arra a gépet , hogy nemint egy kompakt, vakuzzon két km-re, hanem élvezhető képet csináljon.  Próbálgattam mindenfélét. Pl mindig azt hittem ha az ISO-t megnövelem akkor érzékenyebb lesz és kevesebb fény is elég, na abból lett aztán csak igazán randa vattaszerű elmosódott kép. "

 

Mint mondottam volt, a gépeden vannak témamódok. Van night shot mód, ez pont arra való, hogy ilyen helyzetben segítsen neked. Kezdetben érdemes használni ezeket, mert a sima automatikánál jobban alkalmazkodik, és a próba-szerencse alapon való próbálgatásnál hamarabb lehet vele eredményeket elérni. Viszont érdemes figyelni, hogy az egyes helyzetekben ő milyen beállításokat erőltet, mert később így magadtól is tudni fogod őket.

 

 

"Aztán az jutott eszembe: a lehető legtágabb rekesznyílás kell. Na de a 18-105 optikának erősen változik ezen értéke a 105mm vége felé :("

 

Nos rosszul kalkuláltál. Mint korábban is említettem, vannak bizonyos ökölszabályok. A tájképfotózást külön is említettem. Tájképet mindig szűk rekesszel fotózunk (kezdetben legalábbis). A szűk rekesz nagyobb mélységélességet hoz magával. A tájképeken - persze a kivételektől eltekintve, de az a művészi szabadság része - azt szeretnénk, hogy a táj hozzánk közel lévő elemei ugyanolyan élesek legyenek, mint a távol lévő objektumok. Ennek kivitelezéséhez a rekesz szűkítése és a látószög tágítása a legjobb mód. Emiatt a rekeszt minden tájképhez érdemes F11 -re, vagy még szűkebbre állítani, függetlenül attól, hogy az éjszaka, vagy nappal készül-e.

 

Éjjel ugye az a nehezítés, hogy a szűk rekesz miatt alig-alig jut fény a gépbe. Hogyan lehet ezt ellensúlyozni, hogy mégis nézzen ki valahogy?

 

1. Érzékenység növeléssel. Tájképeknél ellenjavallt, mert az érzékenység növekedése zajosodást és dinamika csökkenést (a szín árnyalatok száma csökken) hoz magával. Láthattad az elrontott képeden is. Az érzékenységet csak akkor növeljük, ha  nagyon muszáj. 

 

2. Záridő növekedéssel. Mivel van állvány (vagy valami amire a gépet rá lehet tenni) igy a kézremegés miatt nem fog bemozdulni a kép, ergo általános esetben mármilyen hosszú záridővel fotózhatunk. Viszonylag könnyen belátható, hogy az éjszakai tájképekhez ezt a megoldást érdemes választani. Érdemes a záridő kiválasztását ilyenkor a gépre bízni, hiszen ő többnyire jobban tudja mint mi. Tehát ilyenkor is jól jön a rekeszprioritás mód.

 

 

 

Házi feladat! Tudod, hogy ilyen esetben (hosszú záridős állványos felvételeknél) miért kell záridő késleltetést beállítani, vagy távirányítót használni?

 

 

UI:

A középre súlyozott fénymérés akkor jön jól, ha van valami központi téma amit le akarsz fotózni. Tájképek esetén sem téved nagyot a középre súlyozás, de tájképeknél érdemesebb inkább a mátrix fénymérést választani.

 

 

Előzmény: MrTszerel (17073)
The_Invisible Creative Commons License 2013.07.03 0 0 17075

Túl gyors a záridő, legközelebb próbáljad ki 1-2-5 másodperces vagy hosszabb záridővel.

Előzmény: MrTszerel (17073)
MrTszerel Creative Commons License 2013.07.03 0 0 17074

Kedves mckmester!

Így utólag belegondolva, úgy okoskodtam , hogy a kép alján található lámpák fényét megpróbálom a középre súlyozott méréssel kijátszani.

Előzmény: mckmester (17072)
MrTszerel Creative Commons License 2013.07.03 0 0 17073

Kedves zorko!

El kell szomorítsalak. Egy szót nem értettem abból amit írtál :)

Milyen fénymérő? Nekem nincs fénymérőm. A Nikon 5100-nak van. Az csinál mindenfélét.

 A kép története egyszerű: nem tudtam aludni és eszembe jutott, hogy állványról lehet nagyon kevés fényben is fényképet készíteni. Ez kihívás! Rávenni arra a gépet , hogy ne mint egy kompakt, vakuzzon két km-re, hanem élvezhető képet csináljon.  Próbálgattam mindenfélét. Pl mindig azt hittem ha az ISO-t megnövelem akkor érzékenyebb lesz és kevesebb fény is elég, na abból lett aztán csak igazán randa vattaszerű elmosódott kép. 

  ISO Hi2 ( több lépéssel a 6400 után ) 

 

Aztán az jutott eszembe: a lehető legtágabb rekesznyílás kell. Na de a 18-105 optikának erősen változik ezen értéke a 105mm vége felé :( 

Hogy pontosan a SPOT mérés miért maradt benne nem emlékszem. A sok próbálkozásból az első kép lett a leghasználhatóbb.

Ebben a történetben az a leg szomorúbb, hogy nem sok tudás van benne inkább sok próbálkozás. 

 

Előzmény: zorko (17071)
mckmester Creative Commons License 2013.07.02 0 0 17072

Egyetértünk.

Azt szerettem volna, hogy a spot mérés hátrányaira saját maga jöjjön rá, de így se rossz.

Előzmény: zorko (17071)
zorko Creative Commons License 2013.07.01 0 0 17071

A kép egyébként túl világos. Expo korrekciót szerintem egyelőre csak akkor használj, ...

Ha jól emlékszem, akkor a Sevcsik-Hefelle "Fényképészet" úgy fogalmaz, hogy a fénymérő által mutatott értékek használata (ilyen-olyan-amolyan körülményekre most nem kitérve), nappali megvilágításnak megfelelő hatású képek készítését eredményezi.

Éjszakai képeken többnyire nagyobb arányú a sötétség, egyfajta sötétebb hangulat a valószerű, így többnyire némi alexpó szükséges.

 

A spotmérést nem ajánlanám az elején MrTszerel topictársnak, célszerűbb az átlagoló fénymérés - kivéve persze ha már tudja, hogy mit akar... :) Kifejezetten ajánlanám viszont Ansel Adams zónarendszerét. Van valahol a neten egy rövid magyar összefoglaló, nagyon hasznos.

Előzmény: mckmester (17064)
Biluxzsolt Creative Commons License 2013.07.01 0 0 17070

Felül meg egy másik rózsa ága zavaró volt azért így a vágás,de igazad van,több hely felül jobb lett volna.

Köszönöm neked is.

Előzmény: topoly (17068)
Biluxzsolt Creative Commons License 2013.07.01 0 0 17069

A levelek végét direkt vágtam le,mert ott már elszáradt barna-csúnya volt.

A háttér meg kavicsos murvás udvarrész,gondoltan talán így jobb.

Olvasok,megpróbálok tanulni innen-onnan,mondjuk egy "tanár"nekem is jól jönne,de majd csak lesz valahogy. :)

Már ennyi is elég nekem,ha kicsit megerősítitek,hogy nem katasztófa amit csinálok.

Köszömöm.

 

Előzmény: mckmester (17067)
topoly Creative Commons License 2013.07.01 0 0 17068

Kicsit szoros a kompozíció, felül lehetne több hely, alul kevesebb is elég. A háttérmosás dicséretes (kompaktról van szó!). Nyilván az együntetűbb felület tovább emelné a képet; a fotózás irányát (a háttérválasztást) a fizikai körülmények jócskán meghatározzák.

Előzmény: Biluxzsolt (17066)
mckmester Creative Commons License 2013.07.01 0 0 17067

Nem igazán tudom mit vársz tőlünk. A kép alapvetően jó, nincs vele semmi baj. Főleg úgy, hogy full manuálban készült.

 

- A hátteret lehetett volna homogénebbre, bár gondolom a helyszín nem adott erre lehetőséget.

- A képkivágást érdemes lenne úgy megoldani, hogy a levelek hegye ne maradjon le

 

Egyéb bajom nincs. :-)

Előzmény: Biluxzsolt (17066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!