Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2021.01.25 0 0 53511
Előzmény: nyebojsza (53509)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53510

Ezt ismerem. A Keleti körút (Baja elkerülő 511 sz. folytatása) jelenlegi végpontját mutatja az 5501 sz. útnál, amit dimelo, gondolom, össze szeretne kötni a mohácsi rémálommal, bár nevezhetjük teljesen szükségtelen hídnak is ezt...

 

Előzmény: nyebojsza (53509)
nyebojsza Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53509

Nem értem ez a link mit mutat...

Előzmény: dimelo (53501)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.24 0 1 53508

Vért izzadtak a HírTV-nél, hogy lehet belekötni a Népszavába...

 

De nem a nyomvonalat tagadták...

 

https://www.origo.hu/itthon/20210124-hir-tv-hamis-terkeppel-manipulal-a-nepszava.html

 

Előzmény: dimelo (53507)
dimelo Creative Commons License 2021.01.24 0 0 53507

A HírTV rácuppant a hibás grafikára.

Sajnos egyáltalán nem körültekintően:

Nem Nagykanizsa jelölése a legnagyobb hiba.

 

De már kitárgyaltuk a lényegi részeket...

Előzmény: Aladár46 (53494)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53506

M2 azért csak gyorsforgalmi.

Előzmény: radio100jozsi (53505)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.01.23 -1 1 53505

Ez nem igaz, a 2-esnek sincs autópályája.

Előzmény: Gyurma73 (53502)
Autobahn89 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53504

Egyetertek. Az M80at egy kosszal meg kellett volna 2x2 savosra csinalni 2x1 helyett. A 8-as foutat meg legalabb Herend-Ajka kozott kellene negynyomusitani. 

Előzmény: Herodes68 (53503)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.23 0 3 53503

A 8-as út 2x2 sávosításának szükségességével egyetértek.

Nem ellenpéldaként kívántam reagálni a 83-as történetével.

Sőt ha az M44-t meg lehetett építeni már most 2x2 sávon autóútként,

akkor az M8(0) Körmend-Országhatár szakasznak is már most 2x2 sávosként

kellene épülnie. Ráadásul az M8(0) ra kaptunk uniós pénzt az M44 meg házibuli.

Előzmény: Gyurma73 (53502)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53502

Pedig a 8ason kb 2x akkora a forgalom.

Ráadésul az egyetlen első rendű út ahol nincs autópálya.

Előzmény: Herodes68 (53500)
dimelo Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53501

Szerintem Kaposvár-Nyugat, mert semmi értelme keletnél kanyarogni (+10-15 km)

Kaposújlak-Kaposszerdahely-Simonfa irányban elkerülhető a Zselicségi Tájvédelmi Körzet.

 

 

Mohács- Nagybaracska -Baja összekötés (51-5501. úthoz)

https://www.google.com/maps/@46.1645717,18.9743548,3a,75y,209.55h,79.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVsK0gD6L-1KpObSOILM4UQ!2e0!7i13312!8i6656

 

A Dusnok - Kiskunhalas alatti M9 átvezetés helyénvaló.

Előzmény: Aladár46 (53499)
Herodes68 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53500

Kis pontosítás és háttér

 

- Pápa-M1 autópálya közötti új 2x2 sávos út főúti besorolást kap tehát nem (M)83.

- A NATO egyik bázisa Pápán van. A 2007-es német-román-magyar (Pápa) versenyfutás során

  a 2x2 sávos új út be volt ígérve. Kb. 14 év elteltével talán majd sikerül is valóra váltani.

 

 

Előzmény: Gyurma73 (53495)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.23 0 6 53499

Én ebben látom a realitást: :)

 

 

M9 [Szekszárd-Kaposvár-Zalakomár]

és

 

M60-M67 [Pécs-Szigetvár-Kaposvár-kelet] autóút:

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (53498)
dimelo Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53498

Rettenetesen pontatlan a grafika!!!

 

Ez inkább félrevezet, mint segít...

Magát szeriőz kiadványnak tartó újságban bulvár-szintű vizuálás...

 

A megyeszékhelyek bekötése csak azt jelenti, hogy valamilyen irányból Budapest felé?

 

Kaposvár Szekszárd-Szeged miért lehetne elvetni való?

 

Kaposvár-Kelet - Pécs- Szeged 30 km-rel hosszabb...

(Kaposvár Nyugat - Pécs lehet kicsit jobb, de M76-M7 Zalakomár növeli...)

 

 

Előzmény: Aladár46 (53494)
dimelo Creative Commons License 2021.01.23 0 1 53497

Lényeges kérdéseid megválaszolásához sokkal több információ szükséges.

 

Indítottam több irányba a "begyűjtést", jelzem, ha lesz érdemleges.

 

Addig csupán a Karcagi álláspontot lehet értelmezni:

  • Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a karcagi gazdák által kezdeményezett, és az önkormányzat által támogatott 1. sz. melléklet szerinti „Karcag 2020” M4 új nyomvonal kijelölésének nyomvonal vezetésével egyetért azzal a feltétellel, hogy a tervezéssel egyidőben a Karcag város észak-keleti elkerülő útjai is kerüljenek megtervezésre és kivitelezésre.
  • Továbbiakban a Képviselő-testület egyetért azzal, hogy az elkerülő út ne csak a jelenlegi 4-es főúthoz, hanem az M4-es gyorsforgalmi úthoz is csatlakozzon egy csomóponttal. A Képviselő-testület kéri a tervkészítés során, hogy az M4 -Karcag-Nyugat csomópont csökkentett műszaki tartalommal (csak jobbra kis ívben lehajtó és felhajtó sávval) kerüljön megtervezésre.
  • A Képviselő-testület az M4 új nyomvonala a már elkészült pályaszakaszoknak megfelelő 26,6 m-es koronaszélességgel és 3,75 m-es forgalmi sáv szélességgel és leállósávval kerüljön megtervezésre.

Ezeket tudhatjuk október óta. Polgármester nyilatkozata részletesebb Karcag TV-ben.

 

 

Ami személyesen kissé felkavart, hogy a Fórumon 2019. 05. 15-én tettem egy-két észrevételt Karcag-Dél csomóponttal kapcsolatban:

Bemásoltam, a sorrend  fordított - előbb az alsó...:)))

 

 

dimelo 2019.05.15

 

 44456

 

A piros nyomvonal a végleges, felhajtó lesz Bucsához közelebb, de Karcag centrumtól 8 km-re délre, miközben a nyugati (Kisújszállási) csp. 13 km.

Az M4 szakasz 12 km, vagyis 20 km-t nem megy senki azért, hogy 13 km-t haladjon...

Kelet felé kicsit távolabb lenne (M4-en 25 km), és át kellene menni Püspökladányon is. (4. főúton 18,7 km), de erre is hosszabb az M4, mint a főúton.

 De van durvább is

Karcag - Berettyóújfalu:  4-42-47. főúton = 51 km

                                       M4 autóúton 8+51+6 = 65 km

Szóval nagy üzlet... lesz.

Előzmény: Landsmann_ (44449)

 

 

 44450

 

Landsmann_ 2019.05.15

 

 44449

Ha jól értelmezem, akkor Karcagnak nem lenne felhajtója az M4-re? Kisújszállásnál vagy Püspökladánynál lehetne felhajtani? Vagy ha lesz, akkor miért kellene a karcagiaknak a kisúszállási csomóponthoz menni?

Előzmény: dimelo (44446)

 

dimelo 2019.05.15

 

 44446

Az infocsomaggal egyetértek:)))

De ez az eleme megvilágítandó:

nekünk ott lesz az M4. Úgyis a Pest felé vezető út a fontosabb, a többség arra jár.

Minden szó igaz, de tudod-e, hogy

Füzesgyarmat (Bucsa-Kertéssziget) számára mekkora előny lesz az M4 nyomvonal pozíciója Karcag-Bucsa között?

Kisújszállás kelet csp-tól most 44,6 km Füzesgyarmat a 4. úton. és 39,6 km lesz az M4-en. NETTÓ 5 km!!! és időben még jobb.

A Karcag-déli nyomvonalváltozat Neked kedvez:)))

Az már a negatív következmény, hogy Karcagnak nem jó, mert senki nem fog 6 km-t menni délre, azután 12 km-t menjen, hogy visszaérjen a Kisúji csp-hoz, és ugyanez Kelet felé.

Vagyis Karcag egy kilométerrel sem kerül közelebb Európához...

Amikor a lelkes természetvédők fújják a passzátszelet...

Előzmény: Landsmann_ (44417)

 

 

Előzmény: szil93 (53493)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.01.23 0 0 53496

Az még hagyján, de lassan út sem lesz. Kátyú, nyomvályú, ugratók, folt hátán folt, hiányzó útszéli burkolat. Ajka-Városlőd viszonylat és a Somló környéke tragikus.

De:

https://www.veol.hu/kozelet/helyi-kozelet/lampa-segiti-majd-a-kozlekedoket-a-bakonygyepesi-keresztezodesben-4349749/

 

Szomorú, hány embernek kellett meghalnia ott, hogy a kereszteződéssel végre tegyenek valamit. Egyébként ez számomra azt jelenti, hogy a következő 10 évben sem épül elkerülő Ajkánál.

Előzmény: Gyurma73 (53495)
Gyurma73 Creative Commons License 2021.01.23 0 1 53495

Ez annyira távoli hogy addig bármi változhat.

Még az M8 as építése sem látszik a közel jővőben.

Viszont érthetetlen módon Pápa kap gyorsforgalmi utat.

Körmend és Herend közt semmi nem látszik.

Előzmény: Aladár46 (53494)
Aladár46 Creative Commons License 2021.01.23 0 2 53494

Végre elérte az országos média ingerküszöbét az M9-es autóút: :)



"... A lapunk által megkeresett szakemberek úgy vélték, ha valóban a versenyképességre helyezné a hangsúlyt a kormány, akkor a Kaposvár-Szekszárd nyomvonal lenne előnyösebb, hiszen az M9-es lehetőséget ad a „jelentős munkaerő-tartalékokkal és gazdaságfejlesztési kapacitással rendelkező Dél-Dunántúl nyugati határral való közúti közlekedési kapcsolatainak javítására”, Pécs pedig Szekszárd felől az M6-oson amúgy is elérhető. Vagyis infrastrukturális szempontból a Szeged-Mohács-Pécs nyomvonal korántsem jelentene akkora változást...."

 

https://nepszava.hu/3107078_esely-helyett-ujabb-pofon-az-m9-es-autopalya-a-leszakadt-telepuleseknek

 

szil93 Creative Commons License 2021.01.22 0 0 53493

Van egyébként arról infó, hogy a kettő nyomvonal változat milyen ár/km költségbe kerülne plusz az északi elkerülő!? Vagy valami alapja van a Karcag 2020 projektnek? Értem itt ez alatt, hogy valamilyen dokumentumok is kerültek be az ITM-hez, ami indokolja a karcagiak nyomvonal változatát?(pl: kevesebb km hossz ami miatt kevesebbe kerülne a megvalasítása a nyomvonalnak vagy ehhez hasonló plusz infók amik elősegítik a projekt elfogadását?)Az elkerülő milyen forrásból lenne finanszírozva? Szerintem egy ilyen mertékű változtatás benyújtásához nyomós indokokkal és dokumentumokkal(tanulmányokkal)  kellene rendelkezniük ahoz, hogy elfogadják! 

Előzmény: dimelo (53492)
dimelo Creative Commons License 2021.01.22 0 1 53492

Az, hogy igazam van (volt, lehet), sokra nem megyek vele....:)

Jobb lenne, ha tisztán átlátható volna a helyzet.

 

A hivatkozott cikk(ek) sok - eddig - ismeretlen részletre utalnak.

A feltett kérdések akár a fórumtársak kérdései is lehetnének.

 

 

Fel kell eleveníteni-frissíteni az ismereteimet...

 

 

 

Előzmény: szil93 (53490)
rm40 Creative Commons License 2021.01.21 0 1 53491
szil93 Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53490

Igen teljes mértékben igazad van! A hozzászólásodból kiindulva újra felkerestem az oldalt és újra elolvastam mert nem találtam semmi hivatalosat! Ezért kértem bocsánatot és írtam azt hogy nem tudom alá támasztani amit írtam plusz mellé félre értelmeztem! 

Előzmény: dimelo (53489)
dimelo Creative Commons License 2021.01.21 -1 0 53489

Az SSC-n látható szövegből a "befogadta" utal arra, amit Te elfogadta-ként írtál.

https://www.ladanyholnap.hu/m4-szukitett-autout/

 

Azért van különbség...

 

A hír alapja csak egy fotó decemberből, amikor Mosóczi államtitkár prezentálja az ITM-ben.

 

A véleményeddel egyet is értenék,

de az egész kommentet a biztos forrás hiányában nem lehet lájkolni...:(

 

Előzmény: szil93 (53484)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53488

Szerény véleményem szerint a szövegkörnyezetből egyértelmű, hogy a 3-4-5-nek szólt a válasz....

Előzmény: NAR (53485)
szil93 Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53487

Egyébként meg ha elolvastad normálisan akkor oda van írva, hogy  elhamarkodottan fogalmaztam és nem tudom alá támasztani hivatalos linkkel a kijelentésemet!! Ez annyira nem nehéz felfogni!  Hozzászólás többi része pedig véleményem kinyilvánításáról szólt! Ja és ezt a dimelo hozzászólásának a mondatokra való taglalására írtam! Úgy hogy máshol próbálkoz kedves!További szép napot!

Előzmény: NAR (53485)
szil93 Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53486

Most komolyan!? Ha eltudtad olvasni, gondolom nem analfabéta itt senki, van szövegértelmezési képessége itt mindenkinek akkor mi a további kérdésed? Vagy netán sokan magukra vették az írásom egyik mondatát!?

Előzmény: NAR (53485)
NAR Creative Commons License 2021.01.21 -2 0 53485

Ennek a mondatnak melyik része vélemény: "Az ITM elfogadta a ,,Karcag 2020'' elnevezésű projektet!" ?

Előzmény: szil93 (53484)
szil93 Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53484

Bocsánat! Elhamarkodottan fogalmaztam.Nem tudom hivatalos linkkel alá támasztani a kijelentésem. Szabad vélemény nyílvánítás van tudtommal a veleményemet ezért leírhatom ide mivel külön fórum szabályzat sem tiltja! Ha lájkolták akkor lájkolták teljesen mindegy melyik részét!

Előzmény: dimelo (53483)
dimelo Creative Commons License 2021.01.21 0 0 53483

Kommented 1-2. mondata konkrét tényközlés, dokumentum csatolása nélkül. (Forrásmegjelölés, esetleg link...)

A harmadik feltételezés.

A 4-5. pedig a véleményed.

 

Melyik részét like-olhatták (eddig ketten)?

 

Előzmény: szil93 (53482)
szil93 Creative Commons License 2021.01.20 0 3 53482

Sikerült a lehetetlen a karcagiaknak! Az ITM elfogadta a ,,Karcag 2020'' elnevezésű projektet! Igy valószínűleg elindítják a vizsgálatokat a nyomvonalakkal kapcsolatosan! Hát erre nem tudok mást mondani hogy a birka a nép de nagyon!! Kitudja, hogy mikorra lesz így errefele használható útszakasz, pedig már 1-2 éven belül akár épülhetet volna ez  a szakasz is!

Előzmény: dimelo (53480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!