Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.03.01 -1 0 56238

Jogilag valószínűleg igazuk van, a két ország közötti megállapodás értelmében ezek besorolása más:

 

2014. évi LVII. törvény Magyarország Kormánya és az Osztrák Szövetségi Kormány között a közös államhatáron lévő határátkelőhelyekről és határátlépési pontokról, valamint a közúti és vízi közlekedésben a határforgalom ellenőrzésében történő együttműködésről szóló Megállapodás kihirdetéséről

 

"1. cikk

Nemzetközi vagy regionális jelentőségű határátkelőhelyek

(1) A Szerződő Felek az alábbi határátkelőknél állíthatnak fel határforgalom-ellenőrző helyeket abban az esetben, ha a belső határokon ideiglenesen visszaállítják a határellenőrzést a Schengeni határ-ellenőrzési kódex 23. és azt követő cikkei alapján:

[...]

f) Fertőd-Pomogy (Pamhagen) közúti határátkelőhelyen az A69 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

g) Fertőrákos-Fertőmeggyes (Mörbisch) közúti határátkelőhelyen a B2/4 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

h) Sopron-Kelénpatak (Klingenbach) közúti határátkelőhelyen a B9/24 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

i) Kópháza-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) közúti határátkelőhelyen a B46/2a és a B46/2c számú határjelek között magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

[...]

2. cikk

Határátlépési pontok az államhatáron átvezető útvonalakon

A gyalogos természetjáró, kerékpáros, lovas és vízi turizmus keretében, mezőgazdasági célból, illetve a kulturális, sport-, vallási vagy egyéb társadalmi rendezvényeken való részvétel céljából az alábbi államhatáron átvezető útvonalakon lévő, a nevezett határjeleknél található határátlépési pontok szolgálnak határátlépés céljára abban az esetben, ha a határellenőrzés ideiglenes visszaállítására kerül sor a Schengeni határ-ellenőrzési kódex 23. és azt követő cikkei alapján:

[...]

f) Fertőrákos (vízi út)-Fertő tó (Neusiedler See)B0/1-B0/2

g) Fertőrákos (Sopronpuszta)-Szentmargitbánya (Sankt Margarethen)B5

h) Sopron-Kelénpatak (Klingenbach) (kerékpárút)B9/21a

i) Sopron-Sopronkertes (Baumgarten)B14

j) Ágfalva-Somfalva (Schattendorf)B18

k) Ágfalva-Lépesfalva (Loipersbach)B20/2

l) Sopron (Görbehalomtelep)-Szikra (Sieggraben) (Urak asztala/Herrentisch)B28

m) Sopron (Brennbergbánya)-Récény (Ritzing) (Ilona-akna/Helenenschacht)B32/20

n) Harka-Sopronnyék (Neckenmarkt)B41

o) Harka-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz)B44

p) Nagycenk-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz)B50

q) Sopronkövesd-Fülesd (Nikitsch)B62/3-B62/4

[...]"

Előzmény: Jared- (56229)
fjfox Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56237

Az M8 osztrák oldali folytatása idén decemberben lesz átadva.

Előzmény: trizs77 (56236)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -3 0 56236

Burgenland nem kívánja megépíteni a magyar M85 osztrák oldali párját.

Tehetik.

 

Nyáron néztem többször is az M8 magyarországi szakaszát Körmend-Rábafüzes között, illetve a Rábafüzesnél a semmiben végződő végét.

 

Kényelmesnek kényelmes ez a pár km.

A terepviszonyok miatt jó sokba kerülhetett.

 

Az érintett négy falu :

 - Csákánydoroszló,

 - Gasztony,

 - Rátót

 - Vasszentmihály

lakói nyilván örülnek az új autópályának, mert így a régi 8-as út forgalmának egy része elkerüli őket.

 

Bár Csákánydoroszlónál és Gasztonynál eddig is a falu északi peremén haladt a régi 8-as út, a falu életében nem sok vizet zavart.

 

Rátótot és Vasszentmihályt már jobban érintette a régi 8-as forgalma.

 

 

Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56235

Nem tértem el az útépitéstöl. 

Te moszkváztál, drága Trizs. Kicsit szállj magadba. 

 

Előzmény: trizs77 (56234)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 2 56233

En meg elvitatom az osztrákok mesterségesen gerjesztett dugókhoz való jogát.

Előzmény: trizs77 (56231)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56232

Csak egy példa volt a brüsszeli hatalmi szòra, amit első posztodban valamiért Moszkvázással csaptál le.

Előzmény: trizs77 (56230)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -2 0 56231

Nem ismerem Burgenland tartomány éves útépítési, útfelújítási költségvetésének nagyságát.

 

De nem vitatom el azt a jogukat, hogy maguk döntsenek a saját területükön lévő útfelújításokról, bővítésekről, út korszerűsítésekről.

 

 

Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56229

Mindkét ország (papiron) támogatja a szabad munkavállalást, tehát a szívóhatás nem az égből pottyant ide. Nem lehet hátradölni és széttenni a kezüket hogy az egyébként Ausztriában adózó polgár majd árkon, bokron megoldja valahogy a munkába járást. 

 

Az osztrák állam által illegálisan zsebre vágott családi támogatás esetében is sikerült eredményt elérni Brüsszelben. Itt sem lehetetlen.

Előzmény: trizs77 (56228)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -2 0 56228

Az Ausztriaban munkát vállaló magyarnak pedig jogában van akadálytalanul munkába járni.

 

-------------------------------------------

 

Ezt a jogukat nem korlátozza sem az osztrák sem a magyar állam.

 

A római szerződésben nincsenek útvonal engedélyek.

Előzmény: Jared- (56226)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56227

???

Előzmény: trizs77 (56224)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56226

Az Ausztriaban munkát vállaló magyarnak pedig jogában van akadálytalanul munkába járni.

Egyebkent szerinted a vasutat legalább fejlesztik osztrák oldalon? 

Előzmény: trizs77 (56223)
trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56224

Valoszínüleg Bécsből vagy Brüsszelből kéne hatalmi szó jöjjön, elvégre a mindkét ország által támogatott szabad munkavállalás elve miatt alakult ki ez a helyzet.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Visszahoznád 34 év után a..............Elvtársak! Moszkvából jött a parancs................elvét ?

Előzmény: Jared- (56221)
trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -2 0 56223

De mit lehet tenni ha nagyjából ugyanazok a falvak fúrják az A3-at mint akik most akadályozzák a kishatárforgalmat?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Joguk van hozzá.

Előzmény: Jared- (56221)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56221

Hát igen. De mit lehet tenni ha nagyjából ugyanazok a falvak fúrják az A3-at mint akik most akadályozzák a kishatárforgalmat?

 

Valoszínüket Bécsből vagy Brüsszelből kéne hatalmi szó jöjjön, elvégre a mindkét ország által támogatott szabad munkavállalás elve miatt alakult ki ez a helyzet.

Előzmény: rm40 (56220)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 2 56220

A baj alapvetően nem ez, hanem az A3 körüli tökölés - az az ősbűn.

A somfalvi blokád olyan szempontból érthető, hogy hamarosan elkészül a soproni északnyugati elkerülő (lásd lejjebb), amely egyébként régóta hiányzó harántirányú városi út, így viszont a kelénpataki palacknyak miatt az M85-ről is számottevő forgalmat vezetne le Somfalva felé. Ez egyébként nem csak a burgeszeknek rossz, de Sopron szempontjából is előnytelen: a súlyos milliárdokból elkerülő forgalmat is ellátó M85 Ausztriába irányú forgalmának egy részét átvezetné a városon. Erre az sűrűn beépített Ágfalvi út alkalmatlan, akárcsak a Sopron-Ágfalva bekötőút. Ez utóbbi kanyargós, bakhátas, úgy-ahogy rendbetett, de vonalvezetésében most is igen balesetveszélyes - nem véletetlen rajta végig a sebességkorlátozás. Az északnyugati elkerülő sem erre a forgalomnagyságra van tervezve, ráadásul "ideiglenesen" szintbeli vasűti kereszteződés is lesz rajta. Nem jó megoldás az M85-öt forgalmát mindenféle első- másod- és sokadrendrendű 2x1 sávos úton átvezetni Sógorföldére.

Teljesen új gyorsforgalmi nyomvonalra szerintem még kevesebb az esély, pláne új határátkelőre, ezért itt alapvetően az évtizedekkel ezelőtt eltervezett A3-ra kellene az osztrákokat presszionálni.

Előzmény: Jared- (56218)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56219

Ráadásul az ingázók többsége továbbmegy Alsó-Ausztriába vagy Bécsbe, így Burgerlandnak csak az inázás költsége (plusz forgalom) jut, míg a haszna (a gazdasági aktivitás) máshol csapódik le.

Előzmény: trizs77 (56213)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 2 56218

Most az a baj, hogy ravezették osztrák oldalon a somfalvi óvodára, templomra és temetőre a komplett ingázó forgalmat. Ha a két falu közé vitték volna, legalább szétoszlana a forgalom, nem Somfalva kapná az egészet.

 

De kétség kívül elkerülőket kéne építeni elsősorban.

 

De Ágfalva elkerülése is megoldható lenne kb 200 méter út építésével a vasút mentén.

Előzmény: RadiX (56216)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56217

Emellett ott a Natura2000 is:

Előzmény: RadiX (56216)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56216

És ha a két falu között lenne a határátlépés, az még nem segítene az ingázáson semmit, mert a határ másik oldalán is csak a településéken át lehet bárhová tovább menni:

 

 

A vasútállomás térségétől egészen az S4 végéig kellene új nyomvonalon elkerülő utat építeni a helyzet megoldására (és persze a magyar oldalon is értelmes összekötést az Ágfalvi útig.

 

Előzmény: RadiX (56215)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 1 56215

Trianon előtt az volt a közvetlen, egyenes útjuk Sopronba. 

Előzmény: Jared- (56214)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56214

Az örök rejtély marad számomra a somfalvi bekötést hogy sikerült ilyen ostoba nyomvonalon engedélyezni osztrák oldalon.

Minden lehetöség meg lett volna a két falu közé (Somfalva és Lépesfalva) bekötni az utat. 

trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56213

Érthető.

 

Nem kedvező, de érthető.

 

Ezek a falvak hozzá szoktak a nyugodt békés, zsákfalu jellegű falusi élethez.

 

Majd kinyílt a határ, megjelentek az ingázók és az iciri utcákra hatalmas forgalom zúdult.

Nem tetszik nekik.

Igazuk van.

 

Elkerülő utak megoldanák a kérdést de Burgenland most épp nem az útépítések hazája.

 

 

 

Előzmény: rm40 (56212)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56212
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56211
Előzmény: rm40 (56184)
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56210

Én január végén jártam az M85-ön, akkor Győr-Csorna között szokatlanul erős forgalom volt eléggé megkopottnak tűntek az útburkolati jelek (amely burkolt műszaki sáv nélkül elég nagy odafigyelést igényelt), Csornától a 84-es főút csomópontjáig valóban alacsonyabb, de az elmúlt időszakhoz képest valamivel élénkebb volt a forgalom, onnantól megint valamivel erősebb, bár az estére tekintettel nyugati irányban így is mérsékelt forgalommal találkoztak.

 

Igen, talán Kópháza az irány, bár az M85-re onnan csak kerülővel lehet felhajtani.

Előzmény: NAR (56209)
NAR Creative Commons License 2023.02.27 0 0 56209

Volt szerencsém az M85 Csorna-Sopron szakaszához, sötétben az út nagy részét reflektorral kellett megtenni, mert annyira kihalt az út, hogy sehol nem látszik azonos irányban haladó autó. Csorna és Győr között van látható forgalom, de Csornán túl nagyon álmosító... Annak ellenére nem volt nagy forgalom, hogy Budapestről Bécsújhely/Stájerország felé az útvonaltervezők már errefelé terveznek, nem Hegyeshalmon át megkerülve a Fertő tavat. Ami még feltűnt, hogy nem csak a leállósáv hiányával spóroltak, de mintha benzinkút sem lett volna egyáltalán Sopron és Győr között az M85-ön.

 

Az osztrákoknál viszont nem teljesen tudtam értelmezni ezt a táblát. Az S4-ről délnyugati irányba kanyarodva jelzi Győr felé az utat (pont az ellenkező irányba, mint Sopron felé). Ez az ismeretlenek megtévesztését szolgálja vagy létezik egy féreglyuk, ami szerint abból az irányból közelebb volt Győr? Vagy Kópháza felé akarták terelni a forgalmat?

RadiX Creative Commons License 2023.02.27 0 0 56208

A Szent László híd Bajától is 20 kilométerre van, Mohácstól meg inkább 50-re. Van ott annyi lakosság és forgalom, hogy indokolt legyen egy 2x1 sávos híd és új út az 51-esig Mohácsnál.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (56206)
rm40 Creative Commons License 2023.02.27 -1 0 56207
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.02.26 0 1 56206

Hát, nem tudom... szerintem sokkal okosabb lett volna a Szt. László hídhoz elvezetni az 55-öst.

Az 51-es már úgyis ezt használja. Aztán, ha a rácok egyszer EUsak lesznek, ott van a kíd Kiskőszegnél...

Előzmény: Törölt nick (56205)
Törölt nick Creative Commons License 2023.02.26 0 0 56205

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!