Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 2024.07.05 0 3 179539

Inkább mostanában nem menő. 

Vö: vasútvonalat bezárni 2010 és 2022 között nem volt menő az országban. 

Előzmény: toto92 (179538)
toto92 Creative Commons License 2024.07.05 -1 5 179538

Az hogy villamosvonalat bezárni 2024-ben már nem menő.

Előzmény: TWdoktor (179530)
trizs77 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 179537

A Rákospalota elnevezés területileg is mást jelentett :

 - 1900-ban,

 - 1950-ben,

 - 1970-ben

 - 1990-ben

 - és ma.

 

Nem csak a saját tulajdonú személyautó ellátottság hiánya vagy ma meglévő száma (420 autó/1000 lakos) között,  hanem a különböző korokban Rákospalota eléggé különböző részéről a belváros felé, vagy haránt irányban (pl. 65-ös villamos) mikor milyen eljutási lehetőségek voltak.

 

1990 körül a 24, 25, és 70-es autóbusz a közös szakaszokon kb. 4-8 perces követést adott és igen ritkán volt üres.

 

Amikor a 12 / 55 ös villamos járt a Visegrádi utcába Rákospalota egy részéről, a külső szakaszokon se volt üres.

Pedig M+P+P szerelvények forogtak csúcsban 5 csúcson kívül kb. 10 percenként.

 

 

 

 

Alien Angel Creative Commons License 2024.07.05 0 0 179536

Igazad van, erre nem gondoltam. A fénykorban vagy 900 ember dolgozott itt, a 2006-os bezáráskor már csak 200, a gyár mindent beterítő "illatára" ma is emlékszem. A 70-es (ma 125-ös) busz is tán a 90-es évekig szó szerint keresztülment rajta.

Előzmény: John Howard (179535)
John Howard Creative Commons License 2024.07.05 0 2 179535

Azért volt ott egy Növényolajgyár, egy eléggé nagy, sok embert foglalkoztató ipari üzem. Alig 100 méternyire a villamosok végállomásától.

Előzmény: Alien Angel (179533)
Alien Angel Creative Commons License 2024.07.05 -1 2 179534

"...akár szüneteltetni is lehetne a 12-est a Bajcsy vonal megépítéséig..."

 

Mint ahogy a "szünetelő" 43-as villamos esetében történt?

Előzmény: Jim1987 (179522)
Alien Angel Creative Commons License 2024.07.05 0 6 179533

"...a 12-es Rákospalotai önálló szakaszán ma már nem üzemelnek azok a nagy forgalomvonzó létesítmények..."

 

Nem volt ott semmi forgalomvonzó régen sem, csak lakóövezet (sőt a kis házak helyén épült Kossuth utcai lakótelepek miatt talán most még több ember is él ott), legfeljebb évtizedekkel ezelőtt még hosszabb távokról is odagyalogoltak az emberek a megállókig. Érdekes, hogy belvárosi kapcsolatként hosszú ideig megfért az 55-ös villamossal, ami ugyanoda ment, ugyanennyi idő alatt, és ilyen élet volt itt egykor.

Előzmény: Il Leone (179518)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.05 -1 5 179532

Hát, két elméleti megoldás volna: 

- a. 104-170-204 elterelése a Rákospalota, Kossuth u. - Újpest központ szakaszról, a kerületközpont a 125-össel elérhető marad

- b. villamos visszaépítése az Árpád útra és a 12-es odaterelése, a kertek alatti vonal megszüntetése

A jelenlegi útvonalnak semmi értelme, lassabb a buszhoz képest és a vasútállomáson kívül nincs ott semmi, ami Rákospalota felől érdekes lehetne. A vasútállomás viszont sétatávra van, nem éri meg 15-20 percet várni a villamosra, annyi idő alatt kényelmes tempóban gyalog is oda lehet érni. Persze, ha pont időre megy ki valaki vagy nehezen mozog, akkor más a helyzetz, de ez járatonként max. 1-2 főt hoz. 

 

Egyébként is egy vicc, hogy Újpest központból három helyről indul ritka járat a Kossuth utca felé. Kéne egy, ami jár 10 percenként, a többit meg el kéne szépen felejteni. Ilyen feltételek mellett nyilván mindenki az 5-öst választja, ami bár lassú, de sűrűn jár és nem kell átszállni.

Előzmény: TWdoktor (179530)
* 13 * Creative Commons License 2024.07.05 0 0 179531

És? A CAF még az iker Tatránál is rosszabb. A CAF-ot a 14-esen miért nem problematizálod?

 

CAF: oldalanként 4 ajtó

T5C5*2: oldalanként 6 ajtó

 

Mivel amúgy van elég Tatra, munkanapokon lehetne újra háromkocsis a 12-es.

Előzmény: tirisztoros szaggató (179519)
TWdoktor Creative Commons License 2024.07.05 -3 4 179530

Engem nem az érdekelne, hogy mi NEM menti meg a vonalat, hanem hogy mi IGEN.

Előzmény: Il Leone (179529)
Il Leone Creative Commons License 2024.07.05 -2 9 179529

A 12-nek megszűnt az a jelentősége, ami volt, Káposztásmegyeren kinőtt a semmiből egy nagy lakótelep, míg a 12-es önálló szakaszán nem történt semmi már sok évtizede.

Káposztásnak kiszúrás volt, hogy olyan sokáig ragaszkodtak a hosszú 12-es villamoshoz, és ezért volt egy 14-es, és annak volt a 11-es a betétjárata Kápmegyer és Angyalföld ksz. között.

 

Nem a visszavágás miatt esett vissza a 12-es utasforgalma, ami egyébként azért az önálló szakaszán sosem volt valami acélos és akkor finoman fogalmaztam.

 

Annak a vonalnak nem a közvetlen belvárosi kapcsolat lenne a mentsvára, ezt a butaságot el kellene végre felejteni, nem lesz attól több utasa RPÚP és a Kossuth utca között és ezt jóm mutatta az M3 pótlás, amikor a 12M bejárt a Lehel térig.

Előzmény: prOBIgy95 (179526)
08-73 Creative Commons License 2024.07.05 -2 1 179528

A Belvárosi közvetlen kapcsolat a holdban van, ki tudja, mikor lesz egyáltalán bármi is a Bajcsy villamosból.

Előzmény: prOBIgy95 (179526)
08-73 Creative Commons License 2024.07.05 -7 1 179527

Őszintén: van rá reális utasigény az önálló szakaszán? Ki kell mondani, hogy sajnos nincs. :/  A 170/270, vagy egy hosszabb 121 vígan ellátná azt a szakaszt (Bár a 121 asszem a TE után Kápmegyerre fog menni).

Előzmény: prOBIgy95 (179525)
prOBIgy95 Creative Commons License 2024.07.05 0 1 179526

A 12-esnek a közös szakaszon a hosszú káp.megyerig menő 14-es erősödése (a lakótelepről kellett a sűrű kapcsolat, amit nyílván az akkori 12-es kárára léptek meg), a későbbi visszavágás volt a visszaesés fő oka, majd jött a hosszú 5-ös busz 2008-ban szóló buszokkal, 2013-tól csuklósokkal. Egy belvárosi közvetlen kapcsolat lehetne a mentsvára a vonalnak.

Előzmény: toto92 (179523)
prOBIgy95 Creative Commons License 2024.07.05 -1 1 179525

Az ilyen jellegű trendeket nézve valószínűbb, hogy akkor már nem indítanák újra, hanem felszámolnák azt a szárnyvonalat :(

Előzmény: 08-73 (179524)
08-73 Creative Commons License 2024.07.05 -6 0 179524

"akár szüneteltetni is lehetne a 12-est a Bajcsy vonal megépítéséig, utána más útvonalon újraindítani..."

 

Detto. Utána meg mehet a mai szakaszán a 49 Rákospalotára.

Előzmény: Jim1987 (179522)
toto92 Creative Commons License 2024.07.05 0 1 179523

Gondolod hogy a 12-es mai önálló szakaszáról azért tűntek el az utasok mert megépült a 14-es és inkább azzal utaznak?

Előzmény: r1232 (179521)
Jim1987 Creative Commons License 2024.07.05 -2 1 179522

ez teljesen igaz

 

akár szüneteltetni is lehetne a 12-est a Bajcsy vonal megépítéséig, utána más útvonalon újraindítani...

 

az 1A az én vesszőparipám is :D, rendszeresen majdnem üresen szaladgál az 1-es mögött

így csak pazarlás...

Előzmény: Il Leone (179518)
r1232 Creative Commons License 2024.07.05 0 0 179521

hogy Kápmegyer megépülte előtt mi volt, teljesen irreleváns,

 

Abban az esetben nem, ha 100 éves távlatról írsz.

Előzmény: toto92 (179520)
toto92 Creative Commons License 2024.07.05 0 1 179520

Nem tudom hol, a Szabó Ervin könyvtár oldalán voltak felrakva kivágott villamos témájú cikkek nagyjából a második világháború időszakáig. Ott volt a 30-as évekből cikk, Rákospalotán is ment a panaszkodás hogy se a (mai) 12-es, se a HÉV nem nyújt megfelelő kapcsolatot, és tessék meghosszabbítani az Öv utcától a villamost.

 

Az hogy Kápmegyer megépülte előtt mi volt, teljesen irreleváns, nyilván ha nem lenne 14-es akkor más lenne a leányzó fekvése az össz kihasználtságot illetően. A rákospalotai szakaszán továbbra sem lenne semmi ami villamost indokolna.

Előzmény: r1232 (179515)
tirisztoros szaggató Creative Commons License 2024.07.05 0 2 179519

És valószínű hétköznap is iker Tatrak járnának rajta. Bár erről nagyvonalúan nem esik szó a TE-ben...

Előzmény: 18-09 (179517)
Il Leone Creative Commons License 2024.07.05 0 9 179518

Pont azért volt utasa akkoriban a 12-es villamosnak, mert a 14-es kvázi a betétjárata volt, és az Angyalföldi kocsiszíntől a Kossuth utcáig csak a 12-es és egy rövid ideig a 12A közlekedett a Pozsonyi utca - István út -  Görgey Artúr utca útvonalon.

Sőt a 14-es üzemideje is jóval rövidebb volt és ritkábban is járt, mint a 12-es akkoriban.

 

Mára a 14-es a kocsiszíntől a Fóti úti aluljáróig teljesen átvette azt a szerepet, amit a 3-as metró Lehel téri meghosszabbításáig a 12-es látott el.

Arról nem is beszélve, hogy a 12-es Rákospalotai önálló szakaszán ma már nem üzemelnek azok a nagy forgalomvonzó létesítmények, amik korábban igen, és éppen ezért az utazási igény is lecsökkent, és a lakosság részéről is csökkent az igény a villamosra, amire aztán rátett az 5-ös busz, ami még a maradék nagyon kevés utasát is elszívta a villamosnak.

 

Napjainkban azon gondolkodni, hogy a Káposztásmegyeri lakótelep egyetlen kötöttpályás közösségi közlekedési kapcsolatának időbeli kiszolgálását hogyan rontsák le azért, hogy a 12-es villamos újra a Lehel térig járjon értelmezhetetlenül ritka követéssel.

 

Kicsit olyan érzésem van a BKK tervével kapcsolatban, azon kívül, hogy rendkívül izzadságszagú, hogy ugyan azt a hülyeséget akarják elérni, mint az 1-1A járatokkal, amikor is csúcsban az 1A miatt 8 percig nincs 1-es villamos az Etele tér felé, felesleges utasszívatás.

Előzmény: r1232 (179515)
18-09 Creative Commons License 2024.07.05 -1 3 179517

A lényeg: a 14-es villamos önálló szakasza valamilyen időszakban a mainál mindegyik változatban ritkulna.

Előzmény: prOBIgy95 (179508)
Bence2010 Creative Commons License 2024.07.04 0 1 179516

Semmi. 

Jó pár héttel ezelőtt,  kb. 1 héten át a Havas ki volt kapcsolva (árvíz veszély környékén, de már előtte sem), majd megcsinálták, de sz@rul.

Valamilyen alkatrészre várnak, hogy végre úgy működjön, ahogy kellene.

 

De fura az egész, mert pont előtte a Dandár utcánál elment nyaralni a lámpa. Ott megcsinálták, de rosszul, mert 2B és 23-as esetében pont letiltott+a Lechner is éppen, hogy megvolt. Ekkortól nem működnek megfelelően a Havas utca és Sörház utcai lámpák

Előzmény: laszlo86 (179457)
r1232 Creative Commons License 2024.07.04 0 2 179515

Ez az állítás így nem igaz. A 12-es jelenlegi, de még a korábbi teljes útvonala sincs 100 éves. És annak kialakítákor még nem volt ebben a formában 14-es villamos sem, volt bőven utasa a 12-nek.

 

https://youtu.be/WE1NfI1Pink?si=xRq1iZN-fTbh3rsK

Előzmény: toto92 (179512)
toto92 Creative Commons License 2024.07.04 -2 1 179514

Le kell dózerolni a börtönt és a kertesházakat és egy lakótelepet felhúzni a helyére.

Előzmény: Jim1987 (179513)
Jim1987 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 179513

akárhova is megy tovább, nem lesz sokkal több utas a 12-es önálló szakaszán...

inkább erre kéne megoldást keresni

Előzmény: SÜNÖCSKe (179509)
toto92 Creative Commons License 2024.07.04 -1 4 179512

A 12-essel már száz éve is az volt a probléma hogy mindenféle megy, csak arra nem amerre az emberek utazni szeretnének.

Előzmény: Dreamy (179511)
Dreamy Creative Commons License 2024.07.04 0 7 179511

Sajnos az 5-ös busszal szemben sosem lesz alternatíva a 12-es villamos, az 5-ös busz túl jóra sikerült.

Előzmény: laszlo86 (179510)
laszlo86 Creative Commons License 2024.07.04 0 1 179510

Szerintem a 12-es hosszabbítása támogatandó, de a hétköznap napközbeni 20 percezés szerintem túlzó, az biztos nem fog versenyképes alternatívát adni Rákospalotáról az 5-ös busszal szemben

Előzmény: prOBIgy95 (179508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!