58-as villamossal a Westbahnhof túloldalán lévő tömegközlekedési szigetről indul, de az állomás épület keleti metró kijáratánál (Gertnerstraße) is fel lehet szállni.
Egyrészt hogy kell-e. Házunk előtt a villamos, én a belvárosban dolgozom, nem tudnék autóval bejárni, feleségem utál vezetni... szóval egyfelől nem kell. De másfelől meg olyan bizarr középosztálybeli gyerekes párnak lenni autó nélkül, az összes rokonom teljesen kivan tőle, nekik az autó a siker fokmérője...
Volt egy nyolcéves, kétliteres dízel Mondeónk, eladtuk, mert havi 80 euró volt a biztosítás adóval, évente kellett vizsgáztatni, arra felkészítés is volt 300, téli kerékcsere, szóval ha nem jártunk vele akkor is évi 1500 euró.
Most gondolkodom, hogy milyet kéne venni... megint ilyen 7-8 éves autót, max. 8000 euró inkább 6000.... azt írja az internet, hogy az adót lóerő alapján számolják... hát rendben, bár a Mondeonak még egy csomó hülyeséget ki kellett tölteni, CO2 meg ilyenek, károsanyag-kibocsátási adatok, amit nem tudtunk, a biztosítási ügynök is találomra írta be...
Ha lóerő alapján, akkor 60 lovas kvázicsaládi autó lehet a Fabia Kombi 1.2 - apóséknak van és meglepően bírja az autópályát, tud kamiont előzni - vagy a szintén 60 lovas Seat Ibiza ST kombi.
Ha esetleg a többi adat, károsanyag számít inkább az adóban, akkor nem tudom, lehet, hogy valami más fajta kéne. Lehetne hibrid, de abból nem lesz ilyen 7 8 éves 6-8 ezerért.
Meg kell mondjam, elég kretén ez az osztrák rendszer, a német jobb. Sajnos nem veszik figyelembe, hogy az ember naponta jár-e vele vagy csak azért van autója, hogy legyen, alkalmanként. Ha vesz az ember valami öreg vackot, kis mikrobuszt valamit, hogy alkalmanként elvigye családot ide-oda, vagy vegyen egy bútort vagy valamit, vagy egyáltalán hogy legyen, hogy ne érezze magát ilyen meztelennek, szóval ha vesz az ember egy öreg vackot, ami főleg csak áll, arra is magas az adót és évente vizsgáztathatja, ami szintén több száz euró a felkészítés miatt...
Nem tudom, mi lenne a jó megoldás, bérelni is lehet meg minden de nekem inkább az kéne, hogy tulajdonolni, mert fura meztelennek érzem magam nem autó tulajdonosként, inkább én adnán utána bérbe másnak, van is ilyen weboldal...
Nincs tényleg erre valami konstrukció, hogy lieber osztrák állam évente 5000 kilométert se megye inkább 2000, ne szívassál már meg annyira az adóval meg a vizsgáztatással?
Ha nincs, mi a túrót kéne venni? Alacsony lóerő, alacsony adó?
Először fogunk menni az adventi vásárra Bécsbe 22-én. Még Bécsben is alig voltunk, a vásárt meg csak hallomásból ismerjük. Van néhány kérdésem ezzel kapcsolatban.
Ha van több helyszín, melyiket érdemes látogatni és az konkrétan hol van?
hol lehet a közelben parkolni. (nem feltétlenül ingyen)?
hány órától vannak nyitva a pavilonok?
mire érdemes vigyázni?
Az ország keleti feléből megyünk, elég hosszú lesz az út és egy nap alatt meg akarjuk járni, ezért nem mindegy, hogy mi mennyi időt vesz igénybe. Nem akarjuk felesleges keresgélésekkel tölteni az időt. Az is jó lenne, ha olyan parkolót találnánk, ahol van kultúrált mosdó. Pl. áruház parkoló.
Nem azt nem vonom kétségbe. Azt első választási eredmény kétségbevonásának az okait nem tudom elfogadni és a bíróság sem talált rá bizonyítékokat. Amiket találtak, azt megkockáztatom, minden eddigi választás alapos átvizsgálása során találtak volna. Ezzel nem azt mondom, hogy jó az úgy, csak azt, hogy nem a választás megismétlésével kellett volna hogy büntessük a választókat, a választási szabályok, a választás kimenetelét nem befolyásoló , megszegése miatt.
Az eredmény elvileg marad, különösen a hazugságra alapuló újraválasztás miatt. Elég sok embertől hallottam, hogy na majd most szavazni megy, csak ne a veszteni se tudó Hofer legyen az elnök.
Én mindent a törvényeknek megfelelően csináltam, mégis az én adómból fizetik az egészet. De tudod mit? Én inkább elmegyek mégegyszer minthogy az maradjon a végeredmény mint amit kisakkozott vörösek és a zöldek szövetsége!
Mert mit modott Häupl a választás előtt: 'Hofer muss mit allen Mitteln verhindert werden.' Most már tudjuk, hogy ez mit is jelent!