Farkas tanár úr minket is tanított, valamelyik méréstechnika labor kurzust. Kicsit "szögletes" volt, nehezebben tolerálta hebrencs ifjúságunkat, de amúgy rendben volt. Isten nyugosztalja! :(
Az első osztályába jártam. Bírtam a stílusát. Távíró gyakorlat érettségin a szkópcsőre ceruzával rárajzolta, milyenre kell beállítani a jelfogó torzítását.
Én 89-94 között jártam a Puskásba és leginkább szép emlékeim maradtak. Néhány emlék:
A vezetékes technikusi osztályban tanultam... ugye a vezeték nélküliek ( 'a' osztály ) voltak az elit, aztán mi 'b' osztály, majd a 'c' és a 'd' akik nem technikusi osztály voltak, hanem 'csak' érettségiig mentek (bár, ha jól emlékszem, aztán ők is elvégezték az 5. osztályt és technikusi minősítést kaptak). 92-től Horváth Laci volt az igazgató, előtte nem tudom ki. :)
Mi voltunk az első osztály, akiknek már nem oroszt kellett tanulni...
Akikre szívesen emlékszem:
Érdi Péter tanár úr: humoros volt, rendes, bejött és így kezdte: Na lányok! Nyissátok ki a könyvet... (csak fiúk voltak az osztályban) Távbesz-t tanított. Most olvastam, hogy elhunyt és ez nagyon elszomorított! Egyáltalán nem volt öreg. Nagyon sajnálom!
Tombor László tanár úr: néhány hónapig volt (pót) osztályfőnökünk, törit, meg magyart tanított 1-2 évig. Nagyon jó tanár, humoros, korrekt, érzékeny, nyitott... és persze nagyon jól focizott és jó zenéket hallgatott. Kár hogy nem ő volt aztán az ofőnk. Most Budán a Református Gimnázium igazgatója - ha jól tudom.
Big Joe tanár úr: átviteltechnikát tanított, és úgy gondolom, hogy ő is tudta, milyen unalmas a tantárgy. Közepesen szigorú volt, viszont maximálisan humoros. Például: elmondta, hogy vannak a jóakaratú nemtudók, ők csendben vannak órán, senkit sem zavarnak, semmit sem értenek, és vannak a rosszakaratú nemtudók (igaz Béres?!), akik folyton dumálnak, zavarják az órát...
Horváth Kinga tanárnő: ő volt az ofőnk 1 évig, aztán elment babázni, matekot tanított és nagyon jól csinálta, és még kedves is volt. Kb 2-3 hónapja láttam a Gyáli út környékén a Beregszászi tanár úrral mentek-mendegéltek (aki nem tanított minket, viszont amikor bejött helyettesíteni, vagány fizikai kísérleteket mutatott). A tanárnő meg ugyanolyan csinos, mint x éve, osztályfőnökünkként.
Még egy lány testvérosztályt is szerzett nekünk, bár nem volt túl sok közös program.. csak egy. :)
Aztán ott volt Prusi (Prusinszki István), ő kőkemény volt, de korrekt, tőle azért eléggé féltünk :) (úgy 3 éve találkoztunk vele az equicomferencián, nosztalgiáztunk). Hozott órára fénymásolt alkatrész katalógusokat...
Műhely Misi (azt hiszem, Szabó Mihály) de jó is volt szöget egyengetni, meg 'S' betűt kalapálni... éljen a hajháló :)
Tóth Jusztina tanárnő, ő (is) volt az ofőnk, róla nem jut eszembe semmi szép emlék, hacsaknem az, hogy majdnem meghúzott angolból. Valahogy nem volt szinkronban velünk.
Alapiné Ecseri Éva tanárnő - a legszigorúbb, legkövetkezetesebb tanárnő, fizikából félévben meghúzott kb 16 embert. Én rájöttem a módszerére, bemagoltam mindent, amit lediktált, aztán rendben voltam még főiskolán is fizikából.
Farkas István távíró - ofőnk volt ő is, furcsa tanár volt, igazából - így utólag - rendben volt. Vajon él-e még? (A puding próbája az evés... az erősebb kutya... - minden órára volt valami velős szólás-mondása)
Giró-Szász Lászlóné, magyar nyelv és irodalom elsőben - hát őt nagyon utáltam. Igazságtalan volt: aki könyvtáros volt és ment hozzá takarítani, segíteni a könyvtárba, annak 1-2 jeggyel jobbat adott, hiába semmit sem tudott. Nos én 1-est kaptam nála. Ez kikívánkozott :) .
Berényi Csaba, összevontan 2-3 osztályt valami menedzserakármire tanított volna, ha tudott volna tanítani, illetve tudott volna ennyi gyereket fegyelmezni.
Horváth Laci számtech - hát ahogy és amit oktatott, azt csak a kiváltságosak érthették, úgy 3-4 ember az osztályból. De legalább nem húzott meg senkit.
Lénárd Gusztáv tanár úr - szakrajz, kőkemény ember, kőkemény szabályokkal és a krumpliból faragott nyomdájával... :D Aki az óráján ásított, az felállt. Ha még egyet ásított, az egy lábra állt. De mi lett volna, ha valaki még egyet ásított volna?!
Blastik, matek: Einstein ötös, én (Blastik) négyes, T. Gyula hármas, a többiek meg... valahogy nem nagyon tudott tanítani.
Még megemlékeznék Materny Károly tanár úrról (Isten nyugosztalja !! :( ) aki nem tanított minket, de egyedüliként ott voltam a rockzenei szakkörén, másoltuk át a szalagos magnójáról nekem a Uriah Heep-et, Black Sabbath-ot, meg a Giles Giles-t... Utólag is köszönöm, hogy jó irányba alapozta a zenei ízlésem !!!!
Még sok tanárunk volt, Materny számtech, Koltai 'Terminátor' András matek, Fodor matek, Kurinyec töri, Szabó Gábor gitár... őő elektronika, Gyenes tesi, Pálinkási tesi, Nagy Józsefné kémia, Heller, időnként számtech labor,
már csak a büfés néniről emlékeznék meg, akitől mindig vehettünk málnaszörpös, vagy kakaós tejberizst, nyámm.
Mamira György jelenlegi igazgató meg az évfolyamtársunk volt, csak 'a'-s. Üdv Gyuri!!! Csak ügyesen! :D
És szevasz Sörös Pista!!! Megy még a partfisnyél orron egyensúlyozása? :D
Minden kérdést olvasson el figyelmesen. Válaszoljon az összes kérdésre. Munkaidő: három óra. Az idő MOST indul.
TÖRTÉNELEM: Jellemezze a pápaság történetét a kezdetektől napjainkig, koncentráljon különösen, de nem kizárólagosan a szociális, politikai, gazdasági, vallási és filozófiai hatásán Európára, Ázsiára és Afrikára. Legyen tömör, velős, egyedi. ORVOSTUDOMÁNY: Az asztalon talál egy borotvapengét, egy csomag gézt és egy üveg skót whiskyt. Vegye ki az egyik veséjét majd cserélje ki a másikkal. Ne varrja össze, amíg a munkáját ki nem értékelik. 15 perce van. RETORIKA: 2,500 lázadó, őrült bennszülött viharzik a teremben. Nyugtassa meg őket. Bármely ősi nyelvet használhat, kivéve a latint és a görögöt. BIOLÓGIA: Hozzon létre szilícium alapú életet. Becsülje meg az eltéréseket az elkövetkező emberi kultúrákban, ha ez az életforma 500 millió évvel ezelőtt kifejlődhetett volna. Állításait tényadatokkal bizonyítsa is. ZENE: Írjon zongorakonchertót. Hangszerelje és adja elő furulyán és dobon. Segítségképpen a széke alatt talál egy zongorát. PSZICHOLÓGIA: Munkásságukról szerzett tudása alapján értékelje az érzelmi stabilitást, az alkalmazkodóképesség fokát és az elfojtott frusztrációkat a következő személyeknél: Nagy Sándor, II. Ramszesz, Hammurabi. Az alanyoktól vett idézetekkel támassza alá értékelését, a megfelelő hivatkozásokkal. A fordítás nem kötelező. SZEXUÁLPSZICHOLÓGIA: Mutassa be a nemi eltévelyedéseket és az enyhébb betegségek tüneteit. Szégyellje magát. KATONAI SZAKÉRTELEM: Egy nagy kaliberű lőfegyver darabjait találja az asztalán. Mellettük fekszik egy nyomtatott használati utasítás bantu nyelven. Tíz perc múlva egy éhes bengáli tigris csatlakozik Önhöz. Tegye meg az Ön által szükségesnek ítélt lépéseket. Legyen kész utólag felülvizsgálni döntéseit. ESZTÉTIKA: Érveljen a tudományág fontossága mellett. ATOMFIZIKA: Létesítsen láncreakciót vagy atommáglyát, tetszés szerint. Vázolja egy fissziós erőmű tervét. KÉMIA: Szubtrópusi körülmények között állítson elő szupravezetőt. Állítson elő kénessavat. Vágja ketté majd illessze össze újra. Mit lát? MATEMATIKA: Alkosson hiperkomlex számokból konkáv halmazt, amely a recipriverexkluzív (önmagán kívül bármely más számmal egyenlő) számok halmazának részhalmaza. Ábrázolja 4 vagy 5 dimenziós koordináta-rendszerben. Kösse össze a pontokat úgy, hogy a kialakuló geometriai alakzat a szögfelezőivel együtt Tapsi Hapsi képét adja ki. FÖLDRAJZ: A kőolaj és a kőszén keletkezésének folyamata, mérföldkövei - összehasonlítás. Mutasson példákat (saját gyűjtés), játssza le a folyamatokat. Kőzet- és anyagfelismerés: U236, ózon, deutérium, kurcsatóvium, neodézium. Mutassa be, elemezze. PARAPSZICHOLÓGIA: Ragassza a következő tárgyakat a testére: pogácsa, bélyeg, működő hősugárzó, tojáshéj. Egyéb feladatok: távolbalátás, távgyógyítás, elrejtett tárgyak megtalálása, mozgatása, levitáció, asztrálutazás. Teleportálja magát a Jupiterre, az ott készült polaroidképekkel igazolja magát. PEDAGÓGIA: Oktassa ki vizsgáztatóit. ALKALMAZOTT MÉRNÖKI TUDOMÁNYOK: Kössön sorba 1 izzót. (Pluszpontért ugyanezen izzót párhuzamosan is kötheti) ISMERETELMÉLET: Foglaljon állást az igazság mellett vagy ellen. Bizonyítsa állásfoglalását. FIZIKA: Magyarázza az anyag természetét. Hozzon létre egy zongorányi antianyagot, egyesítse az anyaggal (zongora). Írja le a látottakat. FILOZÓFIA: Vázolja az emberi gondolkodás fejlődését. Mérje fel ennek jelentőségét. Hasonlítsa össze valamely más gondolkodás fejlődésével. Térjen ki a lét tarthatatlanságát igazoló elméletekre. Adjon kézzelfogható megoldást ( ne kövessen el öngyilkosságot a vizsga végéig). JOG: Írja meg Hitler védőbeszédét. A védelmet építse a Berlin-Sztálingrád útvonalon elkövetett közlekedési kihágásra, kérje a helyszíni bírság utólagos kiszabását. CSILLAGÁSZAT: Bizonyítsa be az Ön által ismert elméletek segítségével hogy a pulzáló világegyetem konvex. Válaszát 4 dimenziós rajzokkal illusztrálja. Modellezze egy kvazár működését a fiókban található protonok és fotonok segítségével. Egyéb segédeszközök (quarkok, logarléc, építőkocka, stb.) nem használhatók. VALÓSZÍNŰSÉGSZÁMÍTÁS: Abakusz segítségével határozza meg min. 99.24167%-os konfidenciaszint mellett a jövő heti lottószámokat IRODALOM-VILÁGIRODALOM: Elemezzen egy szabadonválasztott X-XI. századi amerikai verset. IRODALOM-MAGYAR: Ady optimista világfilozófiája. Kép, forma és jellem szintézise a kortárs alföldi irodalom kifejezésvilágában. KÉPZŐMŰVÉSZET: Hozza létre a Parlement épületének 1:1 arányú modelljét a fiókban található 3 csomag gyurma segítségével. Ügyeljen az épület belső részeinek kidolgozottságára. KÖZGAZDASÁGTAN: Készítsen realisztikus tervet a következő problémák globális megoldására: elszegényedés, túlnépesedés, adósságprobléma, fenntartható növekedés, munkanélküliség, infláció. Válaszában szintetizálja a neoklasszikus, keynesi, monetarista elméleteket. Mutassa meg a szintetizált elmélet hiányosságait. SZÁMÍTÁSTECHNIKA: Írjon BASIC nyelven egy grafikus alapú multitask operációs rendszert, amely kivédi a Windows 98 potenciális hibáit. NYELVTUDOMÁNYOK: Az összehasonlító nyelvészet eredményeinek felhasználásával mutasson ki fonetikai hasonlatosságokat az óegyiptomi és szanszkrit nyelv köznapi beszélt változataiban. SZOCIOLÓGIA: Becsülje meg a szociológiai problémákat, amik a világ végén felmerülhetnek. Tervezzen kísérletet elmélete igazolására. FILMMŰVÉSZET: Írjon forgatókönyvet az Anjou-ház életéről majd forgasson ebből rajz- vagy rövidfilmet (max. 351 kocka).
Mondjuk az nem az én sportom, mert én kosaraztam a Puskás csapatában. Illetve, "Kövesi tartalék" voltam. :-)
Érdiről többek között az érettségiről van egy emlékem.
Kaptam valami kapcsolási rajzot, talán egy 7A2 t.központnak valami részegységéről. Nekiálltam a földtől (vagy teleptől) elindulni végig az áramkörön, de mindig egy másik földhőz (vagy telephez) jutottam. Ami pedig nem lehet, ha minden igaz. Jött a Tanár úr, hogy kezdjek bele a mondókámba, mire én közöltem, hogy szerintem rossz a rajz. Volt Neki egy "na ne nézz hülyének fiam" pillantása, de azért megnézte a rajzot, majd közölte: "1:0 a javára".
Mondanom sem kell, hogy hamar egyenlített, de nem azért, hogy egyenlíthessen, hanem mondjuk úgy, hogy öngólt rúgtam. :-)
Persze azért meglett az érettségi, amiben sokat segített a helyszínen (is).
Nekem csak távbeszt tanított, labort meg elméletet. Imádtam a humorát. Közvetlen, jó stílusú muki volt - és jól is focizott, ami külön plusz pont. Csak azért nem mondom, hogy az egyik kedvencem volt, mert sok ilyen volt nekem, de top5 volt evör, rangsor nélkül. :((
Mi ennél jóval sűrűbben találkozunk. 86-ban ballagtunk, 2011-ig 5 évente, azóta viszont minden évben (idén lett volna a 34., csak a covid miatt a ofő /Szabó Gábor/ nélküli lett). S szinte mindig legalább 3/4 ház van (~20 ember). Jó banda