Sziasztok!
Mivel ennek a kis kazánnak nincs saját topikja, így nyitnék egyet neki. Várom azokat az embereket ide, akiknek van már ilyen kazán felszerelve, és azokat is akiknek még nincs de ilyet szeretnének. Vélemények, okosságok, beszereléssel és használattal kapcsolatban.
Értem. Nagyjából így sejtettem én is. Köszönöm a választ. Árakat nem is néztem még, de ha elég a 2 KW, akkor elvileg egy radiátor máris spórolva a hozzá tartozó szerelvényekkel együtt, nem? :)
Mivel parapetre szerelt ezért nem turbós, viszont zárt égésterű, vagyis nem a helység levegőjét használja el! Nincs CO veszély sem. Annyira hangos, mint a konvektor. Ha amellett tudsz aludni, akkor ez mellett is fogsz.
Lakásvásárlás előtt állok és találtam egy ingatlant ilyen kazánnal a hálószobában. Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom a legkönnyebben megállapítani, hogy a turbós változat van-e felszerelve (tulajdonos nem tudta)? (korábbi konvektor helyére került, nem bánnám, ha nem az alvótérből szívná el a levegőt) Valamint mennyire hangos ahhoz a készülék, hogy az ember mellette aludjon? Előre is kösz a segítséget!
Nem a vákum a lényeg, hanem a friss levegő áramlás.
Tehát ha beteszel egy elszívó ventilátort, akkor annak ugyan akkora kapacitású légbeejtő kell ahol a friss levegő bejön a lakásba, és megtörténik a légcsere. A aereco egyébként a legjobb mint márka, de a csapatot nem ismerem...
Megpróbálom szétválogatni, mert annyira egyben van az egész írásod, hogy nekem nagyon zavaros.
"milyen méretű csőből építette fel a rendszert (végig18-assal)? Ha a radiátorokhoz szobánként a vékonyabb 15-ös csövek mennének az elosztóktól (a túl vastag csövek nem esztétikusak); és ha az számít hogy minél nagyobb legyen a nyomás, akkor miért nem jó végig a 15-ös cső?"
rézcsőből 18-as gerinc és arról leágaznak T-vel, 15-ös csővel a radiátorok. Meg lehet oldani osztó/gyűjtővel is, akkor mehetnek a radiátorokra az osztótól 15/16-os csövek. Ezt a minél nagyobb nyomást nem értem... Az számít, hogy megfelelő legyen a cirkuláció és a gyártó is 18/20-as gerinc kiépítését javasolja ennek érdekében. Az esztétikában szerintem elenyésző a különbség a 15-ös és 18-as cső között.
"Van gyakorlat arra, hogy egymás mellé (falbontás) kettőt elhelyezzenek, és egyik az emeletet fűti a földszintről? (így nem kellene "feleslegesen" az emeletre kiépíteni a gázcsövet, később ha szigetelve lesz a ház, már nem volna használva)"
Közvetlen egymás mellé nem lehet. Miért akarnád egymás mellé? A konvektorok helyére nem is kell turbós. Az megoldható, hogy lentről a fenti helységet fűtse, de a vízcsövek nem lesznek feleslegesek, ha már nem használod? Mondjuk ezt a "nem használást" nem értem. Később oda miért nem kell fűtés?
"12 kW körüli teljesítmény miatt 1 Mika kevés lenne. Most két Mika turbós olcsóbb, mint a több milliós szigetelés. (kombi kazán nem igazán kell, mert a bojler átfolyósról cserélve lett Hajdu gázosra - sokkal egyenletesebb, jobb)"
Azt gondolom, mivel egy családi házról beszélünk... költséghatékonyabb lenne pedig egy kombi kazán akár HMV-el ha fontos a folyamos meleg víz, mint kiépíteni 2 különálló Mika rendszert, és marad a gázbojler. Ennek a teljes kiépítésével árban közel ott jársz, mintha egy kondenzációs rendszert építenél ki... Csak a 2db turbós Mika min 350e Ft... Én a helyedben mindenképp egy egységes fűtés és meleg víz ellátási rendszerre törekednék, és nem 3 fajtára... még akkor is ha picit többe kerülne. Ha később szigetelve lesz akkor azt bele kell kalkulálni a tervezésbe. A nyílászáró cserét úgyszintén.
Lenne egy problémám a Mika6-tal. Talán valaki járt már így vagy hallott róla.
Szóval a kazán parapetjén csöpög a kondenz (vagy valami ilyesmi, nem vagyok szaki) víz. A szerelő mondta vízgőz meg mi egymás, ez normális. A gondom az, hogy 4.-en lakunk és azvalattunk lakó párkányán landol. Ha olyan hideg van olyan jégtömb alakul ki, amit ha nem látok nem hiszem el. Szerelő azt mondta hosszabítsuk meg a csövet.
Na..., ha valaki tudna segíteni, hogy ezt hogyan kivitelezzük, hallgatom.
Nem adtam pofont magamnak, mert olyan rosszak voltak az ablakaim, hogy az ujjaim átfértek alatta, az erkélyajtómon meg a kezem. Süvített be a szél. Újságpapírokkal tomkodtük be a lyukakat. Most, hogy megcsináltattuk legalább van értelme fűteni.
Az aereco céghez mentünk és valóban mondták, hogy lehet bele rakatni légbevezetőt, de azzal az a baj, hogy nem elég. A fürdőt-Wct osszekotve kell egy ventillátor, ami olyan erős, hogy vákumot képezzen a lakásban. Így elég sok pénz lesz, igaz olcsóbb, mint a hővisszanyerős, rekuperátor és társaik. A penész eltávolítását garantálják és harminc éve garanciát adnak rá.
Adott magának egy pofont az új ablakokkal, ugyanígy járt volna ha szigeteli a házat; szellőzés nélkül penésztanya lesz belőle. Végigolvasva pár hét alatt a több száz hozzászólást néhány kérdésem lenne: Sony Blackhez, milyen méretű csőből építette fel a rendszert (végig18-assal)? Ha a radiátorokhoz szobánként a vékonyabb 15-ös csövek mennének az elosztóktól (a túl vastag csövek nem esztétikusak); és ha az számít hogy minél nagyobb legyen a nyomás, akkor miért nem jó végig a 15-ös cső? (keskeny átmérővel mindenkinél volt zajhatás, rossz keringetés?) Szigeteletlen, emeletes családi házban hőtárolós kályhák és konvektorok helyére. Kályhákban fűtőszálcsere, konvektorok ócskák. 12 kW körüli teljesítmény miatt 1 Mika kevés lenne. Most két Mika turbós olcsóbb, mint a több milliós szigetelés. (kombi kazán nem igazán kell, mert a bojler átfolyósról cserélve lett Hajdu gázosra - sokkal egyenletesebb, jobb) Van gyakorlat arra, hogy egymás mellé (falbontás) kettőt elhelyezzenek, és egyik az emeletet fűti a földszintről? (így nem kellene "feleslegesen" az emeletre kiépíteni a gázcsövet, később ha szigetelve lesz a ház, már nem volna használva) 90*2,7*50-el számolva a 12 kW-ot; fdsz: B30-al és egy sor vékony téglával, emeleten csak B30-as van. Ablakok min.20 évesek.
Valóban feljebb kell venni a főégő lángját. Ha az a szerelő nem volt megfelelő, nézz a könyvében egy másikat és azt hívd ki!
Te ne nyúlj hozzá, mert az a csavar nagyon érzékeny és ha sokat tekersz rá szét is égetheted a hőcserélőt. Egy negyed fordulat is sok vagy kevés lehet. Szemre/hangra nem állítjuk!
Ha a főégőről leszakad a láng, magyarul a láng töve az égőfejről leválik, akkor szintén parapet gond van. Vagyis az égéstermék nem tud megfelelően távozni, ezért meg is fojthatja magát a lángot, ami ezért kialszik.
Fagyálló van benne? imátkozz hogy a hőcserélő nem fagyott be, ha nincs benne...
Így látatlanban szerintem azért durran, mert amikor kapcsol a kazán a főégőből megindul a gáz, nem tud egyből begyulladni csak pár másodperc múlva, és így berobban a felgyülemlett gáz. A füst elvezetéssel és a friss levegő beáramlással van gond. Az hogy volt egy áramszünet sok köze nincs hozzá. Hogy eddig miért nem csinálta azt passzolom... A parapetet kellene megnézni, a cső csatlakozást. Hozzávaló kerek lyukú parapet van fent?
nem értek a mikához csak egy gondolat: a keringető szivattyú teljesítményét nem lehet csökkenteni egyszerűen kisebb fokozatra kapcsolva? lassúbb szivattyúval elméletileg nőni kéne a fűtővíz hőmérsékletének, és magasabb hőmérsékelten a radiátorok is nagyobb teljesítményt tudnának leadni...
Nézd meg a gázórán, hogy mennyi fogy óránként, abból lehet tippelni/számolni, hogy milyen teljesítményen üzemel a Mika. (gondolom a gépkönyvben is benne van a névleges gázfogyasztás)
A radiátorok nem kicsik (szerintem), mert egyszerűen még ezeket sem tudja felnyomni 45-50 fokos víz fölé. Emelni kellene a Mika teljesítményén. (már ha még lehet)
van egy 60m2 lakás, új radiátoros rendszerrel, légtelenítve, és mégsem tudja 20.5 fok fölé vinni a Mika (nem turbós), és a vízhőfok sem nagyon megy 45 fok fölé (60ra van állítva).
Radiátor kilowattokat most nem tudok feljből, de van rajta 2db 120 centis duplasoros, egy törölközőszárítós, és 2db 60 centis szimpla.
gyanús, hogy feljebb kellene venni a lángot, mert ha benézek, mintha alig égne, és semmi hangja nincs (marha pontosan leírtam, tudom.. és hogy műszer kellene hozzá, de mi van ha picit tekernék rajta?)
Jól olvastam, a csavart befelé csavarva emeli a lángot? (el tudom rontani a levegő-gáz arányt így? mert akkor biztosan nem nyúlnék hozzá)
Aki beüzemelte, hivatalos szervizes, de elment tőle a kedvem, mert összevissza beszélt sokszor...
Kedves MIKA 6 mini gázkazán érdeklődők! Cégünkhöz most érkezett az információ , hogy a mini kazán ára hamarosan emelkedni fog. Az emelkedés mértéke hozzávetőleg 20 E ft/ db , a gyártó arra hivatkozik , hogy eddig is 2 évvel ezelőtt kiadott áron forgalmazta a készülékeket . Aki 2016.01.29-ig megrendeli tőlünk a mini kazánt az még a régi áron kapja meg. Választható színek : bézs, fehér Rendelés leadás: