Keresés

Részletes keresés

Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.04 0 0 4450

Varga Géza

 

Avar kereszténység

 

Az avarok egy részének kereszténysége ismert, de nem közismert tény. Ideje, hogy azzá váljon. Korai templomaink egy részét ők építhették.

 

Az avarok és a kötelékeikben érkező szabírok még korábbi közös hazájukból, a heftalita Hun Birodalomból hozták magukkal a Duna völgyébe a nesztoriánus kereszténység ismeretét. A heftalitáknak ugyanis három keresztény püspöksége is volt a források szerint a mervi, a gurgáni és a heráti oázisban - éppen az avar-szabír népességet kibocsátó területeken.


A Bajánnal együtt érkező szabírok vezetője korábban a nesztoriánus vallású Zabergán „szabír kán” volt. A szabírok Zabergán vezetésével éppen azért vonultak ki Perzsiából (ahová a Bizánc ellen indított háborúk segítésére telepedtek be), mert Nusirván perzsa uralkodó a mágus papság ösztönzésére kivégeztette a nesztoriánus egyház fejét.


Feltételezhetjük ezért, hogy a sztyeppén az avarokhoz csatlakozó és vélük a Kárpát-medencébe vonuló keresztény szabírok (azaz magyarok – mert a Bíborbanszületett szerint a magyarok régi neve a szabír volt) megőrízték a hitüket. Ez a kereszténység azonban csak a szabír-avar betelepülők egy részének a vallása lehetett.


Mégis, van két tárgyi okunk is annak feltételezésére, hogy a szabírok és az avarok már legalább részben keresztényként érkeztek a Duna völgyébe.


Az egyik tárgyi ok a Szent Korona, amely nyilvánvalóan keresztény szellemiséget közvetít, de amely világosan őrzi a hun ősvallás néhány átmentett elemét is (itt elsősorban a "jm" ligatúrára és a királyi ékszerbe épített többi hun jelre gondolhatunk). A keresztény szellemiség jelen volt a mervi oázisban, a "jm" ligatúra pedig több korabeli (hun), vagy környékbeli (afrászijábi) emlékről is ismert.


A másik ok, amely a keleti kereszténység átplántálására utal, az a legkorábbi templomaink centrális szerkezete. A kerekegyházaink ugyanis leginkább a VI. századi kaukázusi templomokra hasonlítanak. Mivel a szabírok éppen itt tartózkodtak a VI. században, kézenfekvő arra gondoloni, hogy a templomépítési tudományukat e tájról hozták magukkal. Ez esetben a Kárpát-medencében található hasonló templomok keltezését újra kell gondolni. Annál is inkább, mert azok keltezését - a keltezést lehetővé tevő adatok híján, vagy az avar időkre mutató adatok letagadásával - többnyire a hazug finnugrista prekoncepció határozta meg. Különösen érdekes e templomaink közül a feldebrői templom, amelyet Aba Sámuel királyunkhoz köt a hagyomány. Az Aba név ugyanis az avar és a szabír (szabar) népnevekkel azonos. Azaz Aba Sámuel családja avar-szabír eredetű s esetükben még könnyebb feltenni a kaukázusi (pontosabban heftalita hun és avar-szabír) keresztény hagyományok továbbélését.


Az elfogulatlannak aligha tekinthető frank források alapján Thierry a következőképpen rekonstruálja a Nagy Károly által indított avar háború menetét, amely megerősíthette és nyugati orientációjúra szinezhette az avarok kereszténységét.


Az avarok a bajor herceggel kötött szerződés értelmében 788 nyarán sereggel ütöttek be Itáliába, majd Bajorországba is, de mindkét kalandjuk balsikerű volt. Károly a 790. évi wormsi országgyűlésre küldött, a háború elkerülésére törekvő avar követekkel keményen bánt, s az országgyűlésen előadta, hogy példás büntetéssel kell e népet megfenyíteni. Addig nem látott méretű hadi készületek után indította meg avarellenes háborúját. Károly szemében ez a háború vallásos jelleget öltött, amelyben a múlt emléke uralkodott s az az eszme vett erőt, hogy meg kell torolni azt, amit Atilla, isten ostora vétett. Hadseregét sanyargatásokkal és könyörgésekkel készítette elő a feladatra, egyúttal ezzel kívánta biztosítani magának az ég különös oltalmát is. Litániákat zengtek s általános böjtöt tartottak a frank táborban, mely három napon át úgy festett, mint utóbb a keresztesek tábora Jeruzsálem falai alatt.


A hadjárat a Pipin vezette frankok győzelmével végződött, bár a frankoknak az őket ért veszteségek, a lovak elhullása és a tél közeledte miatt ki kellett vonulniuk Hunniából. Mint azt Károly az egyik levelében írta „Pipin annyi avart ölt meg, hogy ehhez fogható mészárlást ember nem látott”.


A vereség után az avarok megölték az itáliai és bajorországi hadjáratot vezető kánt és jugurrust. Egy Tudun nevű új kánt választottak, aki haladéktalanul követséget küldött Károlyhoz, hogy nyilatkoztassa ki, miszerint ő és népe a frank király kegyelmére bízza magát, s hogy ő a maga részéről a keresztséget önként felveszi.


Károly válaszképpen 796-ban újabb hadjáratot indított a Duna mindkét partján. Pipin ekkor a Tiszát övező mocsaras területekig hatolván, bevette a központi ringet a kán lakhelyével és a nemzeti kincsek raktárával. A béke az isten ostoraként emlegetett Atilla egykori lakhelye fölött köttetett meg. A Tudun és az avar vezetők java elkísérte a győztes Pipint Nagy Károlyhoz. A győzelmi felvonulás azon régi római diadalmenetekre emlékeztetett, amelyek föléledéséről Károly annyit álmodozott. A győző előtt felvonultak az elfoglalt zászlók, az avar vezérektől elvett fegyverek s hosszú sor nyitott szekéren az avar királyok kincsei: tömérdek ezüst és arany pénzzé verve és rudakban, mindennemű drágakövek, arannyal áttört selyem és bársony szövetek, valamint drága edények.1


A frank rablók véres zsákmányához tartozhatott a Szent Korona is, amelyet az 530-as években készíthettek a mervi oázisban a heftalita Hun Birodalomból Merv és a Kaukázus vidékére telepedő szabíroknak (akik a hun időkben már jártak a Kárpát-medencében s az első avar bevonulókkal érkeztek oda vissza).


Az ünnepségsorozat leírásában mindenesetre nyoma maradt annak, hogy „Pipin, az avarok legyőzője … homlokán királyi koronát visel” (Thierry/1865/356-365). S Károlyt is 800 karácsonyán, tehát az avar kincsek megszerzése után koronázták császárrá.


Az avar kincseket Károly szétosztotta. A mainzi székesegyházban még a XVI. században is mutogattak ezek közül egy Benna nevű tömör arany keresztet, mely ezerkétszáz márkát nyomott. 2

 

Miután beavatták őket a hit igazságaiba, a Tudunt és társait a nép nagy tömege előtt megkeresztelték.


Károly ezt követően német és szláv gyarmatosítókkal rakta meg Bécs környékét, ezért a Tudun és társai elhagyták a keresztény hitet és sereggel rontottak Baváriára. Az előőrsöket meglepték, s Gerold grófot, a tartomány kormányzóját, Nagy Károly szeretett sógorát, ki harcosaival a helyszínre sietett, megölték. Károly 803. évi bosszúhadjárata során, mint azt a frank források megírják: „A Tudun és az avarok hitszegésükért meglakoltak.”


Az új avar kán a frank uralkodó lábai elé vetette magát, alattvalóit és országát. Károly az egykor avar, ma osztrák területeket és a Dunántúl nyugati szegélyét a frank birodalomba tagolta, vezetésével öt grófot bízva meg (a keleti avar területek azonban függetlenek maradtak). Hunniát a salzburgi püspök egyházi hatósága alá helyezte, mert a kereszténység látszott a legszilárdabb köteléknek, amely az avarokat a frank birodalomhoz csatolja. Ezért is dolgozott az egész világ az avarok megtérítésén: a világiak éppúgy, mint a papok, a katonai vagy polgári tisztviselők éppúgy, mint a püspökök.


Az életrajzírók magasztalva említenek egy Ingo nevű alsó pannóniai grófot, ki magát a néppel megkedveltette3, s maga iránt engedelmessé tette. A gróf módszereire és a korszellemre jellemző a következő fennmaradt történet. Valahányszor alattvalóit magához hívatta ebédre, keresztény szolgáit a saját asztalához ültette, de az urakat és az előkelőket az ajtó előtt hagyta, ha azok nem voltak keresztények. Ez utóbbiaknak, mint valami koldusoknak, kenyeret, húst és egy kevés bort adatott közönséges edényekben, míg bent a szolgák vígan lakmároztak, s arany kupákból ittak az egészségére.


– Mi ez, Ingo gróf? – kiáltották egyszer kívülről az elégedetlen avar főnökök – miért bánsz így velünk?


– Azért bánok így veletek – válaszolta a gróf – mert amilyen tisztátalanok vagytok, nem érdemlitek meg, hogy olyan emberek társaságában legyetek, akik a keresztség szent vizében újjászülettek; a ti helyetek ott kint van az ajtó előtt, ahol a kutyáknak.


Azonban még e különleges bánásmód sem szerettethette meg minden avarral az új vallást.


II. Eugenius pápa 826-ban levélben szólítja fel az avarokat, hogy a saját költségükön állítsák vissza ama régi püspökségeket, amelyek Pannonia és Dácia tartományokban a római és gepida uralom idején fennállottak. „Mert népetek egy része még a pogányság tévelygéseibe van merülve, minthogy hithirdetőik nem lévén, isten igéje hozzájuk el nem hathatott.” Ezt az iratot Győrffy György (1997/142) Pilgrim passaui püspök által 973 körül készített hamisítványnak tartja, a benne szereplő fenti adat azonban ennek ellenére valós helyzetet tükrözhet.


Király Péter (1997/116) közelebbről meg nem határozott VIII-IX. századi iratban bukkant az „avar klerikus” (auari cle/ricu/s) kifejezésre, amely arról tanúskodik, hogy a kiépülő egyházi szervezetben az avarok is fontos posztokat kaptak.

 

1 Nagy Károly barátja, Eginhard a következőképpen jellemzi a kincs nagyságát: „Emberemlékezet óta nem volt olyan háború, amelyben a frankok jobban meggazdagodtak volna; mert azt mondhatná az ember, hogy azelőtt szegények voltak.”

 

2 Amennyiben e keresztet az avarok készítették – s erre joggal gondolhatunk a szétosztott kincs máig fennmaradt darabjainak Csomor Lajos által elvégzett elemzése alapján – akkor az az avarok, hunok és szabírok (nesztoriánus?) kereszténységének bizonyítékaként is értékelhető.

 

3 Klasszikus példája ez annak, milyen (akár vallási mezbe öltöztetett) módszerekkel lehet megtörni egy nép vezető rétegének ellenállását. A frankok katonai ereje és lakosságszáma nyilvánvalóan nem volt elegendő az ország teljes megszállására és a föld megművelésére. Ezért – uralmuk fenntartása érdekében – megosztották az avar lakosságot, s az alacsonyabb rendű avarokat szembeállították a felkelések vezetésére képes avar előkelőkkel. A kiszolgáltatottak között máskor is akadtak olyanok, akiket elnyomóik szembefordíthattak a sorstársaikkal. Hasonló szerepet játszott a kapitalizmus bizonyos korszakaiban a munkásarisztokrácia, a második világháború koncentrációs táboraiban pedig a foglyokból verbuvált kápók hada. Rákosiék is az alávetettek egy részének felhasználásával törték meg és pusztították el a magyarság megmentésére hivatott arisztokráciát, iparos, polgári és értelmiségi réteget. A proletárok megtévesztésére azonban ekkor már egy másik (vallásszerű) ideológiát, a marxizmust kellett felhasználniuk, mert a kereszténység e célra nem volt alkalmazható.

 

Forrás: Virtus.hu

2007. XI. 2.

Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.04 0 0 4449
Határozottan emlékszem, hogy Párthusország és népe címmel adták ki az említett Bihari-tanulmányt Fehér M. Jenő neve alatt (rémlik, hogy 1979-ben, tehát egy évvel a halála után), sőt még legalább egy hazai reprintje is volt a 90-es években, amely Fehért tüntette fel szerzőként.
Előzmény: Törölt nick (3511)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.04 0 0 4448

Szekér Joákim

 

Magyarok eredete a régi és mostani magyaroknak nevezetesebb cselekedeteivel együtt I--II

 

Hartleben Konrád Adolf, Pest, 1808

 

Második, bővített kiadás

 

 

 

Benne az Attila temetéséről szóló leírással...

Előzmény: Kara-Indas (4398)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.04 0 0 4447

Képes Krónika

 

Magyar Helikon, Bp., 1964

 

Ford. Geréb László

 

 

 

PDF

Epstein dr. Creative Commons License 2007.11.03 0 0 4446

Thuróczy János

 

A magyarok krónikája

 

Magyar Helikon, Bp., 1978

 

 

PDF

Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.03 0 0 4445

"A hazai tudomány szégyene ez az ember."

 

A magam részéről nem tartom tudományos kutatónak (elismerve néhány helyesnek tetsző megfigyelését). Szerintem a sci-fi műfajának egyik sajátos művelőjéről van szó.

Előzmény: sipike78 (4439)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.03 0 0 4444
És itt
Előzmény: Kara-Indas (4442)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.03 0 0 4442

Mindhárom kötet letölthető egyébként itt

 

Ez Bencsikék újabb, 2004. évi kiadása, így óvatosággal kell kezelni (tudva, hogy a különféle őstörténeti és egyéb művek reprintjeit előszeretettel csonkolják...)

Előzmény: Kara-Indas (4441)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.11.03 0 0 4441

Szia!

 

A Bihari-tanulmányhoz hasonlóan, ahogy a 3512.-ben említettem, a következő tanulmányokat nyomták ki még Fehér Mátyás Jenő neve alatt:

 

 

 

Belitzky János: Besenyő települések magyarföldön

 

Kossányi Béla: A kálizok vallása

 

A nyugat-magyarországi besenyők kérdéséhez (Ismeretlen szerzőtől)

 

 

 

Ez a 3 tanulmány a következő cím alatt jött ki a nyomdából:

 

Magyarföldi besenyők

 

Magyar Őskutatás, Buenos Aires, 1979

 

(A megjelenést támogatta a Caracasi Történelmi Társaság)

 

Szerzőként Fehér M. Jenőt tünteti föl, ami azért is különös, mivel az egyes tanulmányok végén közli az említett két szerző nevét (a harmadikét nem), így Fehér a kötetet legfeljebb szerkeszthette volna

 

Már a tipográfiából és a mondatfűzés alapján is sejteni lehet egyébként, hogy a három tanulmány nem Fehértől való, ellentétben a neve alatt megjelentetett másik két, besenyő tárgyú munkával (Besenyő őstörténet és Besenyőország története)

 

(A Magyarföldi besenyőket mégsem adtam el, megtaláltam a papírkupacaim legalján...)

Előzmény: Törölt nick (3511)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.01 0 0 4440
Megkövetem magamat. Elnézést.
Előzmény: sipike78 (4439)
sipike78 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4439

Ne fáraszd magad. Engem kitiltottak az általa nyitott 50 ezer éves a magyar írásbeliség topicból, mert kissé nyersen bár, de elmondtam a véleményemet az elmúlt 3 év ömlengésiről...

 

A hazai tudomány szégyene ez az ember. És nemcsupán az agyszüleményei, hanem a stílusa, habitusa és vérlázító arroganciája miatt.

Előzmény: Kara-Indas (4410)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4438
Ezzel nem állítom, hogy Mödling neve szumír eredetű, csak a hangzásbeli hasonlóságra kívántam felhívni a figyelmet. Ami biztos: az eredeti formái nem germán és nem is szláv hangzásúak.
Előzmény: Kara-Indas (4437)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4437
A szumírok egyik legfontosabb kereskedelmi partnere volt Meluhha. A tudósok egy része által az Indus-völgyi civilizációval azonosított országot az akkád szövegek is gyakran említik. Me-lah-hának is olvassák.
Előzmény: Kara-Indas (4436)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4436

Mödlinget a Lonsdorfi Kódex 903. szeptember 8-ai bejegyzése említi elsőként Medilihha formában

 

Ez az elnevezés egyáltalán nem germános, és nem is szláv hangzású. Vajon kiktől származik? A gazdag hun-avar leletek fényében a válasz egyértelműnek tűnne...

 

Aus Medilihha (903) wurde im Lauf der Zeit Medelekka (1060), Medilikke (1113), Medelich (1120–1137), Medelic (1130), Medeliche (1178), Melich (1196–1216), Medelicensis (1217), Medelich (1235–1321) und schließlich Mödling.

Előzmény: Kara-Indas (4435)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4435

Feltárások Bécs és Mödling közelében:

 

 

HENNERSDORF'S UMGEBUNG VOR 1300 JAHREN


April 2002 - Ausgrabungen an der Laxenburgerstrasse in Niederösterreich direkt an der Wiener Stadtgrenze

 

Archäologen des Bundesdenkmalamtes haben in Vösendorf bei Wien ein awarisches Gräberfeld aus dem 7. bis 9. Jahrhundert gefunden, das neue Erkenntnisse über die österreichische Frühgeschichte liefert. Die Ausgrabungen beweisen, dass Awaren und Slawen am selben Raum zusammen lebten.

 

In den bisher 150 entdeckten Gräbern wurden Skelette von Männern, Frauen und Kindern gefunden, die aufgrund ihrer Trachtbestandteile - also Ringe, Ohrgehänge, Ketten oder Gürtelschnallen - als Awaren bestimmt werden können.
Auf dem Gräberfeld wurden aber auch Skelette gefunden, die slawische Trachtbestandteile trugen. Dass Awaren und Slawen gleichzeitig den selben Raum besiedelt haben, wurde entgegen der bisherigen Geschichtsschreibung von einigen Historikern zwar bereits vermutet, Beweise gab es dafür aber keine.

 

791 bis 803 wurde das Reich der Awaren in den Kriegen von Karl dem Großen vernichtet. Danach - so wurde bisher angenommen - kam es zu einer massiven Zuwanderung von Slawen. Der Gräberfund in Vösendorf könnte jetzt einen anderen Ablauf der Geschichte nachzeichnen.

Franz Sauer, Grabungsleiter des Bundesdenkmalamtes: "In Wirklichkeit war es vielleicht so, dass die Slawen schon vorher hier gelebt haben, aber awarische Trachtbestandteile getragen haben. Irgendwann in der zweiten Hälfte des 8. Jahrhunderts sind sie wieder zu ihren Wurzeln zurückgekehrt und haben wieder slawische Trachtbestandteile angenommen."
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4434
Az észak-rajna--vesztfáliai és különösen az alsó-szászországi Oberndorfok már inkább lehetnek "oberes dorf"-ok, bár ki tudja... ismerve pl. Türkir történetét.
Előzmény: Kara-Indas (4423)
Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4433

Türingia:

 

  • einen Stadtteil der Stadt Apolda im Landkreis Weimarer Land
  • einen Stadtteil der Stadt Arnstadt im Ilm-Kreis, siehe Angelhausen-Oberndorf
  • einen Gemeindeteil der Gemeinde Kraftsdorf im Landkreis Greiz
  • Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4432

    Rajna-Pfalz délkeleti felében is van egy avarokhoz köthető Oberndorf

    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4431

    Hessen:

     

    • den Gemeindeteil Oberndorf der Gemeinde Jossgrund im Main-Kinzig-Kreis
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Siegbach im Lahn-Dill-Kreis
    • einen Stadtteil der Stadt Solms im Lahn-Dill-Kreis
    • einen Stadtteil der Stadt Wetter im Landkreis Marburg-Biedenkopf, siehe Oberndorf (Wetter)

     

    Mindegyik az ország déli vagy középső részén található

    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4430

    Jó eséllyel vonatkozhat avarokra a következő (önálló vagy mára városrésszé olvadt) baden-württembergi Oberndorfok neve is:

     

  • die Stadt Oberndorf am Neckar im Landkreis Rottweil
  • einen Ortsteil der Gemeinde Herdwangen-Schönach im Landkreis Sigmaringen, siehe Oberndorf (Herdwangen-Schönach)
  • einen Stadtteil der Stadt Krautheim (Jagst) im Hohenlohekreis
  • einen Stadtteil der Stadt Kuppenheim im Landkreis Rastatt
  • einen Stadtteil der Stadt Rottenburg am Neckar im Landkreis Tübingen
  • einen Ortsteil der Gemeinde Rudersberg im Rems-Murr-Kreis
  • einen Stadtteil der Stadt Weikersheim im Main-Tauber-Kreis
  •  

     

    Az utóbbit pl. a Fuldai évkönyvek említik a 837. évnél

    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4429

    Bajorország:

     

    • die Gemeinde Oberndorf am Lech im Landkreis Donau-Ries
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Altomünster im Landkreis Dachau
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Bad Abbach im Landkreis Kelheim
    • einen Stadtteil der Stadt Beilngries im Landkreis Eichstätt
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Bischbrunn im Landkreis Main-Spessart
    • einen Stadtteil der Stadt Ebersberg im Landkreis Ebersberg
    • einen Stadtteil der Stadt Freystadt im Landkreis Neumarkt
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Haag in Oberbayern im Landkreis Mühldorf am Inn
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Ipsheim im Landkreis Neustadt an der Aisch-Bad Windsheim
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Miltach im Landkreis Cham
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Möhrendorf im Landkreis Erlangen-Höchstadt
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Offenhausen (Mittelfranken) im Landkreis Nürnberger Land
    • einen Stadtteil der Stadt Osterhofen im Landkreis Deggendorf
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Pommersfelden im Landkreis Bamberg
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Reichenschwand im Landkreis Nürnberger Land
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Röhrnbach im Landkreis Freyung-Grafenau
    • einen Stadtteil der kreisfreien Stadt Schweinfurt, siehe Oberndorf (Schweinfurt)
    • einen Gemeindeteil der Gemeinde Simmelsdorf im Landkreis Nürnberger Land
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Teisendorf im Landkreis Berchtesgadener Land
    • einen Gemeindeteil der Marktgemeinde Wilhermsdorf im Landkreis Fürther Land
    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4428
    Pont ennek a vajdasági községnek a neve példázza ékesen, hogy az "Oberndorf"-ok neve nem 'felső falu'-t jelentettek, hanem 'avar falu'-t
    Előzmény: Kara-Indas (4427)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4427

    A Vajdaságban is van egy Boróc nevű falu, ma Palánka része, amelyet állítólag dalmáciai telepesek alapítottak 1308-ban.

     

    Szerbül Обровац, németül Obrowatz vagy Oberndorf.

     

    Dalmácia is eredetileg hun-avar vidék.

    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4426

    Tirol:

     

  • die Gemeinde Oberndorf in Tirol im Bezirk Kitzbühel
  • ein Ortsteil der Gemeinde Ebbs im Bezirk Kufstein
  • Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4425
    északra
    Előzmény: Kara-Indas (4424)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4424

    Salzburg tartományban is van egy Oberndorf, Salzburgtól 17 km-re

    Előzmény: Kara-Indas (4423)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4423

    Franz Ertl háromkötetes, Topographia norici című könyvében (Kremsmünster, Verlag der Topographia Norici, 1965) írja, hogy a bajor nagyon kevert nép, a germán mellett jelentős avar és szláv összetevőkkel. Kimutatja, hogy Alsó- és Felső-Ausztriában több Oberndorf nevű helység nem „oberes Dorf” -nak (felső falu), hanem „Oborendorf”-nak, azaz Awarendorfnak (Avarfalu) értelmezendő. Ez pl. a felső-ausztriai Krems folyó melletti, Linztől délre fekvő Oberndorf esetében a mellet talált avar temetővel egyértelműen bizonyítható. Rámutat arra is, hogy ausztriai szlávok még az egészen késői időkben, a Karoling-korban avar vezető réteg uralma alatt álltak.

     

    ---------------------------------

     

     

    Alsó-Ausztria:

     

  • die Gemeinde Oberndorf an der Melk im Bezirk Scheibbs
  • eine Katastralgemeinde der Gemeinde Artstetten-Pöbring im Bezirk Melk
  • die Katastralgemeinde Oberndorf in der Ebene der Gemeinde Herzogenburg im Bezirk Sankt Pölten-Land
  • eine Katastralgemeinde der Gemeinde Maria Laach am Jauerling im Bezirk Krems-Land
  • die Katastralgemeinden Oberndorf bei Raabs und Oberndorf bei Weikertschlag der Gemeinde Raabs an der Thaya im Bezirk Waidhofen
  • die Katastralgemeinde Oberndorf am Gebirge in der Gemeinde Traismauer in Niederösterreich
  • die Katastralgemeinde Oberndorf in der Ebene in der Gemeinde Herzogenburg in Niederösterreich

     

     

     

    Felső-Ausztria:

     

  • die Gemeinde Oberndorf bei Schwanenstadt im Bezirk Vöcklabruck
  • eine Katastralgemeinde der Gemeinde Alberndorf in der Riedmark im Bezirk Urfahr-Umgebung
  • eine Katastralgemeinde der Gemeinde Andorf im Bezirk Schärding
  • eine Katastralgemeinde der Gemeinde Gschwandt im Bezirk Gmunden
  • einen Ortsteil der Gemeinde St. Marien im Bezirk Linz-Land
  • Előzmény: Epstein dr. (3123)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4422
    Nehézpáncélos lovagoknál fontos fegyver volt a buzogány. A Šāhnāme is többször ír buzogányt használó parthus lovagokról.
    Előzmény: Kara-Indas (3144)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4421

    Magasság: 5,4 cm

     

    Kr. u. I--III. század

    Előzmény: Kara-Indas (4420)
    Kara-Indas Creative Commons License 2007.10.31 0 0 4420
    Parthus (avar) bronz párducfej

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!