Keresés

Részletes keresés

il1321 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 20452

Üdv! A Pladányban kiállított 376-578-ról itt találhatók képek.

  http://il1321@xfree.hu

 

376-578
m61019andras Creative Commons License 2006.10.20 0 0 20451
Köszönöm szépen. :-)
Előzmény: szanthoa (20445)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20450
dokumentációs zavar lépett fel! Az előző hozzászólásból -475
Előzmény: varjan01 (20449)
varjan01 Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20449
Sziasztok!
Egy listaelkészítéséhez szeretnék információkat gyűjteni!
Először is az lenne a kérdésem hogy az alábbi mozdonyokból hánydarab volt a MÁV-nak? Valamint mettől-meddig terjedt a pályaszámuk?

242, 275, 301, 313, 324, 326,327, 375, 376, 411, 422, 424, 475, 490, 498, 520 ?

A második kérdésem az lenne hogy ha volt még a MÁV-nak olyan pályaszámú gőzmozdonya ami nem szerepel a felsorolásban azt kérem írjátok meg!

A válaszok itt is megfelelnek, de várom az varjan01@gmail.com címre is!
A segítséget előre is köszönöm!
hkv Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20448

411,192 1997.10.16. Hegyeshalom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

424,005 1998.08.04. Tapolca

hkv Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20447

Az m44,144 és az M44,103-as gép társoságában készült a kép.

 

A kép készült: 1998.08.14. Hegyeshalomban

hkv Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20446
AQ 424,1012-es gépről keresnék adatokat, azt tudom, hogy 1983.09.27. lett fűtőgép 424-12-es pályaszámmal, és hogy elvileg 1992-ben selejtezték, de ma kaptam egy 1998-ban Hegyeshalomban fotózott negatívot, amin ott áll a gép.
szanthoa Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20445

Ind: 28-án 7:00-kor Nyugati

Érk: 29-én 22:47 Nyugati (a vonat Sátoraljaújhelyen "alszik" 28-ról 29-ére)

Előzmény: m61019andras (20444)
m61019andras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20444
Esetleg még egy pontos dátumot, időpontot tudsz mondani? Köszönöm szépen a segítséget. :-)
Előzmény: szanthoa (20443)
szanthoa Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20443
Magyar szakaszon a 80-as vonalon fog menni sátoraljaújhelyi kilépéssel, szlovák oldalon meg a fővonalon (ott 190-es a vonal száma), gondolom visszafele is erre jönnek.
Előzmény: m61019andras (20442)
m61019andras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20442
Esetleg tudsz mondani egy útvonalat? Fotózás szempontjából érdekelne. :-)
Előzmény: szanthoa (20439)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20441
Ha egy OFF Nohab, nekem még az is jó! :-)
Előzmény: szanthoa (20439)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20440
szanthoa Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20439
Hú, hát szerintem várjuk ki a végét, mert lehet hogy dízelezés lesz belőle (ld. Pozsony).
Előzmény: toth_bela (20438)
toth_bela Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20438
Üdvözlet!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a jövő heti Rákóczi emlkétúrára a nosztalgiavonatot melyik gőzös továbbítja?
drdoktor Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20437
igen, ilyesmikre gondoltam, persze képről elég nehéz megállapítani.
a hajtó és csatlórudak végeinek kiképzése is egy icipicit nagyobbnak tűnik.
Előzmény: rezgaras (20435)
róbertke Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20436

Ennyi kritika után még mindig a "nagyon tetszik" kategóriába tartozik nálam, hiszen egy már nemlétező szép gépet támasztottál fel "rozsda" porából!

rezgaras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20435
drdoktor írta:

> és a gépezet arányaira vonatkozó kérdésem?

Mármint a rudazat vastagságára gondolsz? A dugattyúrúd valóban egy kicsit vastagabb a kelleténél, 1mm-es acélrúd. A hajtó- és csatlórudak valójában csak lényegtelenül szélesebbek a méretarányosnál. Ami talán erôsebbnek láttatja ôket az az, hogy hosszában a horony keskenyebb. Sajnos a horony szélességét meghatározza a maráshoz használt fûrészlap szélessége + az ütése. A rudak vastagsága valóban nagyobb az arányosnál, de ez "trükkösen" el van tüntetve. Mivel úgysem látsz be a rudak és a kerék közé! :-)))
Előzmény: drdoktor (20434)
drdoktor Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20434
és a gépezet arányaira vonatkozó kérdésem?
Előzmény: rezgaras (20431)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20433
Sihuhu írta:

> Ennek oka lehet-e a hagyományos tervezés? Egy jó darabig a gőzösöknek csak nyitott sátruk volt. Ezt egészítették ki a következőkben mindig a felső sátorral, ahelyett, hogy egy teljesen új zárt és egyrészes bodegát terveztek volna.

Nem hiszem, hogy csak ennyi lett volna az oka. A lemezek méretét mindig is behatárolta a hengermûvek gépi kapacítása. Egy OT példa, de jól emlékszem, hogy az Ikarus 200-as sorozat elôtt az összes magyar busz oldala több lemezbôl volt összetoldva és az illesztéseknél takaróléc volt. Csak késôbb készült a busz oldala egyetlen egy lapból.

Gondolom, a gôzmozdonyoknál is így volt. Emellett, ha egy lapból készítik a mozdonysátrat, a "könyöklô" és az állókazán kivágása miatt túl sok lemez ment volna pocsékba.

De a felsô mozdonysátor-lemez sem egy darabból volt! A legrégebbi mozdonyoknál (335) a toldás középen van, ott látható az illesztésen egy függôleges szegecselt takarószalag. A 326-osoknál és késôbb (a 325-nél is) három darabból volt, az oldalfalak hajlottak elöl be és közvetlen a hajlítás mellett látható a függôleges szegecselt takarószalag.

Aztán késôbb (talán a 201-estôl kezdve?) a mozdonysátrak már elöl szögletesek, a lemezek a sarokban vannak illesztve.

Az alsó mozdonysátor-lemez úgy néz ki, egy darabból volt, elöl behajlott és bement egészen az állókazánig. Itt szépen ívesen ki kellett vágni és a kazán hajlatához illeszteni.
Előzmény: Sihuhu (20430)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20432
7578 írta:

> Ennek a két "félnek" az összeillesztését egy vastag, nagyon is jellemző takarólemez-csík fedte, ami a mozdonyvezető könyöklőjével egy síkban indult és haladt körbe... Ezt hiányolom.

NYERT!!!

Valóban ez az egyik! A hiány oka, hogy egyszerûen elfeledkeztem róla. A 326-os modelljén rajta van ez a dupla lemezcsík. Remélem, a második 325-ösön rajta lesz - ha azt is elfelejteném, az már minôsített Alzheimer lenne... :-)))

Akkor mi a másik hiba?

(PS: a nyereményedet sörben vagy borban kéred?)
Előzmény: 7578 (20412)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20431
drdoktor írta:

> vonóhorog helyett olyan játékvasúti kampó van

Igen, de enélkül nem lehetne használni. Hátul egyébként van vonóhorog is igaz, csavarkapocs nélkül. A csavarkapocs ugyanis sajnos rálógna a modellvasúti vonókészúlékre :-)))

De nem erre gondoltam.
Előzmény: drdoktor (20404)
Sihuhu Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20430
"A hazai mozdonyokra nagyon jellemző volt, hogy a sátor két fő részből állt, egy alsó és egy felső."

Ennek oka lehet-e a hagyományos tervezés? Egy jó darabig a gőzösöknek csak nyitott sátruk volt. Ezt egészítették ki a következőkben mindig a felső sátorral, ahelyett, hogy egy teljesen új zárt és egyrészes bodegát terveztek volna. S e "kétrészesség" látszatát meg is őrizték végig hagyományőrzésből.

Zsolt

Előzmény: 7578 (20412)
tpiri Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20429

Szia,

 

OFF, de tudnál pár fotót csinálni a 2 tengelyes fedett kocsiról is. Engem az is érdekelne. Főleg, ha feliratok is vannak még rajt ...

 

Előzmény: HegedűsBalázs (20424)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.19 0 0 20428
Ez meg régi kép, mert ott van mögötte a 27es még alapozott állapotban. (2001 körüli)

(Ennek ellenére tényleg felújításra vár a kazánja miatt)
Előzmény: hkv (20407)
324 540 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 20427
Én is tudom, hogy üzemképtelen a 375-ös, ezért nem értettem, hogy miért írják, van üzemképes 375-ösünk.
Előzmény: Elősiető (20426)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.18 0 0 20426
Darabokra van szedve, bár nyáron vagy 5x beírtam, hogy mi a helyzet a géppel...
A kerete reped szét, ez van.
Előzmény: 324 540 (20405)
hkv Creative Commons License 2006.10.18 0 0 20425
Gőzmödör listája szerint 375.660  van kiállítva és 550-es nincs megőrizve.
Előzmény: HegedűsBalázs (20424)
HegedűsBalázs Creative Commons License 2006.10.18 0 0 20424

A MÁV a használaton kívüli 375 660 psz. mozdonyt jelölte ki, melyet  Hajdúszoboszló állomáson 1983. június 7-én térítésmentesen átadtak a Polgári Védelemnek. Innen a Honvédség szállítóeszközével továbbították a kiképző bázisra, ahol a ,,Vasúti Helyreállító Szolgálat" alakulatának hallgatói, gyakorlati foglalkozás keretében kiállították.

 

A gyakorló pályán a 375-550-es gőzmozdány van kiállítva egy zárt teherkocsi és két személykocsi társaságában, a vagonok mind 2 tengelyesek. Bár nem tudom, hogy tudnak a szomszéd üdülőben aludni, mert elég hangosan csámcsog rajtuk a rozsda.

 

A hétvégén megpróbálok bejutni a helyszínre és fotókkal is szemléltetni az állapotot.

 

Üdv: Balázs

Előzmény: Czabalay Laszlo (20394)
charly31 Creative Commons License 2006.10.18 0 0 20423
Köszönöm várni fogom:)
Előzmény: M61-020 (20422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!