mert ugye az első 97.401-et a Borsig gyártotta 1921-ben, akkor még kapott KPEV számot, de valójában már nem az volt, hanem 97.401 és 1'D1' h2(4v), stb ...
és ezt 1954-ben vonta ki a forgalomból a DR
Miután ilyen jól elbeszélgetsz magaddal egy kis segítség hozzá:-)))
Valóban a Borsig csinálta, de nem 21-ben, hanem 22-ben
7 pályaszám változást ért meg
KPEVerf 9101
DRG 97 401
ELE 17 Eutin-Lübecker-Eisenbahn), itt nem használták fogas üzemben (1'D1' h2t)
mert ugye az első 97.401-et a Borsig gyártotta 1921-ben, akkor még kapott KPEV számot, de valójában már nem az volt, hanem 97.401 és 1'D1' h2(4v), stb ...
Nyugodtan bedobhatod a Személykocsik topicba, foglalkoztunk mi már ott postakocsikkal is :-) Szóval az, hogy aktuális állományi kérdések röpködnek, csak annak a jele, hogy ritkán dobnak fel történelmi állományos témákat.
Újságocskámban ez a dátum van, de nem emlékeztem a pontos kérdésre, hogy a 297.401-et kérdezted, most meg nem emlékszem, hogy ott melyikre mondták. Lehet, hogy a 402-őt nem is építették át?
Elnézést kérek az uraktól, hogy ismét a fórum címével nem összeillô kérdést vetek fel. Sajnos azokon a fórumokon, ahová ez jobban odaillene, vagy a látogatottság kicsi, vagy csak a mai vasút kérdéseivel foglalkoznak igazán, a régi vasúttal kevésbé.
A kérdés a régi étkezôkocsikkal kapcsolatos. Ha minden igaz, elvileg van még három ilyen valahol Budatpest északi részén. Az elsô a 2347-es, a Nosztalgia állomány oszlopos tagja. Élete, sorsa nyitott könyv.
Van (volt) azonban elvileg még legalább kettô hasonló jószág. Az elsô roncsa nemrég még kint állt Istvántelkén a szabad területen. Ezzel mi van? Helyben szétvágták, vagy "összegyûjtötték" a telep sarkában? Érdekelne ennek a története (Gumidani, te szoktad tudni az ilyesmit !!!) Elsôsorban az, mi volt a WR száma.
De nemrég volt egy másik hasonló kocsi is belül a nagy csarnokban. Lehetséges, hogy ez azonos azzal, amit 1978-ban Sopronban lefényképeztek? Megvan ez a kocsi még? Ennek is érdekelne a története és lehetôleg a WR száma is!
Ez az úr egy időben itt lakott a házban. Olyan híres volt, hogy amerikai mozdonygyárat is neveztek el róla.*
_____________________________________________
* Képes volt reggel 9-kor mattjózanon úgy legurulni a lépcsőn a harmadikról, hogy átgurult a pihenőkön is, és csak a postaládákat is tartó fal állította meg. Biztos ezért a teljesítményéért :)))))