Keresés

Részletes keresés

k.novotny Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20926

mert ugye az első 97.401-et a Borsig gyártotta 1921-ben, akkor még kapott KPEV számot, de valójában már nem az volt, hanem 97.401 és  1'D1' h2(4v), stb ... 

és ezt 1954-ben vonta ki a forgalomból a DR

 

 

Miután ilyen jól elbeszélgetsz magaddal egy kis segítség hozzá:-)))

 

Valóban a Borsig csinálta, de nem 21-ben, hanem 22-ben

 

7 pályaszám változást ért meg

 

KPEVerf 9101

DRG 97 401

ELE 17 Eutin-Lübecker-Eisenbahn), itt nem használták fogas üzemben (1'D1' h2t)

BStB 59

BStB 1-203

DRG 93 6576

DR 93 6576

 

és 55.08.15-én selejtezték Brandenburgban

Előzmény: baldwindiesel (20925)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20925

mert ugye az első 97.401-et a Borsig gyártotta 1921-ben, akkor még kapott KPEV számot, de valójában már nem az volt, hanem 97.401 és  1'D1' h2(4v), stb ... 

és ezt 1954-ben vonta ki a forgalomból a DR

Előzmény: baldwindiesel (20924)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20924

de ugye az egyértelmű, hogy ez a 97.401 nem azonos a korábbi 97.401-el;

azaz a KPEV T28 9101-el ???

 

érthető vagyok?

 

az utóbbi 5 pályaszámon futott, egy országban, 4 vasúttársaságnál; az előbbi csak kettőn, két országban, 2 vasúttársaságnál, de ugyanazon a vonalon...

 

akkor minden oké ???

 

:-))

 

 

Előzmény: baldwindiesel (20922)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20923

húúú,

innen valami lemaradt:

 

F1'h4zt

Előzmény: baldwindiesel (20921)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20922

az újságocskád pontos adatokat tartalmazhat :-)

a .402-ből nem lett semmi, az alkatrészeket tárolták benne  :-))

(amíg a készlet tartott)

Előzmény: RhB (20916)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20921

a kérdésre válaszolva, amit mellesleg én szerettem volna feltenni :-))))

 

1954-1955, Esslingen, F1' tengelyelrendezéssel, Argentína "Belgrano Tábornok Vasúttársaság"  :-)) adhéziós és fogas, 1000mm nyomtáv, 101-102 psz..

 

400tonnát 60ezreléken 12km/h sebességgel, ami nemsemmi...

Előzmény: baldwindiesel (20919)
Zolcsi67 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20920
Nyugodtan bedobhatod a Személykocsik topicba, foglalkoztunk mi már ott postakocsikkal is :-) Szóval az, hogy aktuális állományi kérdések röpködnek, csak annak a jele, hogy ritkán dobnak fel történelmi állományos témákat.
Előzmény: rezgaras (20913)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20919
Lokomotivfabrik Esslingen
Előzmény: kis59 (20917)
RhB Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20918
Nyomtávonként külön-külön? :-)))
Előzmény: kis59 (20917)
kis59 Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20917
Üdv!
Akkor csavarjunk egyet rajta: legerősebb fogaskerekű, de keskeny nyomtávú...??
F.
Előzmény: baldwindiesel (20907)
RhB Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20916
Újságocskámban ez a dátum van, de nem emlékeztem a pontos kérdésre, hogy a 297.401-et kérdezted, most meg nem emlékszem, hogy ott melyikre mondták. Lehet, hogy a 402-őt nem is építették át?
Előzmény: baldwindiesel (20915)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20915
talán :-))
Előzmény: RhB (20914)
RhB Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20914

jó, ok, de mikor kapott a 297.401 Giesl ejektort ??? (évszám)

 

Netalántán 1958-ban ?

 

Előzmény: baldwindiesel (20907)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20913
Elnézést kérek az uraktól, hogy ismét a fórum címével nem összeillô kérdést vetek fel. Sajnos azokon a fórumokon, ahová ez jobban odaillene, vagy a látogatottság kicsi, vagy csak a mai vasút kérdéseivel foglalkoznak igazán, a régi vasúttal kevésbé.

A kérdés a régi étkezôkocsikkal kapcsolatos. Ha minden igaz, elvileg van még három ilyen valahol Budatpest északi részén. Az elsô a 2347-es, a Nosztalgia állomány oszlopos tagja. Élete, sorsa nyitott könyv.

Van (volt) azonban elvileg még legalább kettô hasonló jószág. Az elsô roncsa nemrég még kint állt Istvántelkén a szabad területen. Ezzel mi van? Helyben szétvágták, vagy "összegyûjtötték" a telep sarkában? Érdekelne ennek a története (Gumidani, te szoktad tudni az ilyesmit !!!) Elsôsorban az, mi volt a WR száma.

De nemrég volt egy másik hasonló kocsi is belül a nagy csarnokban. Lehetséges, hogy ez azonos azzal, amit 1978-ban Sopronban lefényképeztek? Megvan ez a kocsi még? Ennek is érdekelne a története és lehetôleg a WR száma is!
BlackStar Creative Commons License 2006.11.24 0 0 20912

Ez az úr egy időben itt lakott a házban. Olyan híres volt, hogy amerikai mozdonygyárat is neveztek el róla.*

_____________________________________________

* Képes volt reggel 9-kor mattjózanon úgy legurulni a lépcsőn a harmadikról, hogy átgurult a pihenőkön is, és csak a postaládákat is tartó fal állította meg. Biztos ezért a teljesítményéért :)))))

Előzmény: baldwindiesel (20909)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20911
...ez sem rossz... ex 324, 500  (22-093) 1959 július 3. Volinja
Előzmény: BlackStar (20895)
RhB Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20910
Látom unatkozol... :-))) Most magadra hagylak, elmegyek haza, na pá!
Előzmény: baldwindiesel (20909)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20909

újabb kitalálóskérdés:

 

az ALCO 60 000. gysz. gőzmozdonyának tengelyelrendezése, gyártási éve, stb...

RhB Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20908
Erre legföljebb holnapra tudok választ adni (ha van róla adat a kis újságocskámban), addigra úgyis 10-en megválaszolják...
Előzmény: baldwindiesel (20907)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20907

a kolléga készült...

vagy tényleg egyszerű, bugyuta kérdéseim vannak ...

 

Wiener Lokomotivfabrik..

a poén ott van, hogy az akkor Németország volt, és DRG, és 97.401-402 (majd később valóban ÖBB 297.401-402)

 

a többi nagyjából stimmel :-))

 

jó, ok, de mikor kapott a 297.401 Giesl ejektort ??? (évszám)

 

:-))

Előzmény: RhB (20906)
RhB Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20906

melyik volt a világ legnagyobb és legerősebb normál nyomtávolságú fogaskerekű gőzmozdonya ???

 

kérdés tehát: ország (!), vasúttársaság (!), gyártó, gyártási év, tengelyelrendezés, stb..

 

Szerintem:

 

Ausztria, Erzbergbahn, nincs időm megkeresni, 1941, 1'F1'zzt, 297.401 és 402

 

 

 

Előzmény: baldwindiesel (20905)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20905

no akkor még egy, tényleg nagyon egyszerű találó találóskérdés:

 

melyik volt a világ legnagyobb és legerősebb normál nyomtávolságú fogaskerekű gőzmozdonya ???

 

kérdés tehát: ország (!), vasúttársaság (!), gyártó, gyártási év, tengelyelrendezés, stb..

 

segítség: bejárható legisebb ív: 180m, készült: 2db...

baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20904

nos.

 

kissé leült ez a topic is, mint mindegyik, így egy találó találóskérdéssel készültem, és küldeném a vasútbarátoknak, meg mindenkinek aki szereti :-))

 

tehát a kérdés (az első):

 

-melyik volt az első amerikai gőzmozdony amely dupla-iker-Mallet gép volt, azaz osztott főkerettel, de iker géppel készült ???

 

segítség: 1911 május, és túlhevítős...

 

kérdés: gyártó, vasúttársaság, mozdonytípus, tengelyelrendezés, pályaszám..

(és jellegrajz)

 

:-))

baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20903
pillanat.. :-)
Előzmény: RhB (20902)
RhB Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20902

hol vannak a Pennsy lokomotívjai?

hol vannak a duplexek?

hol a T1, Q1, Q2, S1, S2 ???

 

vagy a Q2 ca 5900kW-ja még nem nagy teljesítmény?

vagy az S1-esnek kicsi volt a kazánja?

vagy a történet folytatódik?

 

Szerintem igen! Pláne ha provokálod... :-)))

Előzmény: baldwindiesel (20898)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20901

játékmozdonyt vegyenek? (NYC, Niagara)

Előzmény: baldwindiesel (20898)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20900
Előzmény: baldwindiesel (20898)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20899

superpower..

 

Előzmény: baldwindiesel (20898)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20898

Manhattani,

én is megnéztem az újabb cikkeket az usavasut.hu-n.

 

:-)

mindig csak a kommersz bigboy-félék?

:-)

 

hol vannak a Pennsy lokomotívjai?

hol vannak a duplexek?

hol a T1, Q1, Q2, S1, S2 ???

 

vagy a Q2 ca 5900kW-ja még nem nagy teljesítmény?

vagy az S1-esnek kicsi volt a kazánja?

vagy a történet folytatódik?

Előzmény: manhattani (20893)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.23 0 0 20897

Manhattani,

megnéztem az újabb cikkeket az usavasut.hu-n.

Tök jók :))

Ez viszont érdekes:

> Ekkoriban Hamilton szembesült egy komoly problémával: ahogy a mozdonyvezető

> szabályozta a jármű sebességét. Ezt a motor teljesítményének, és ezzel egy

> időben a hajtómotorokra jutó áramnak a szabályzásával kellett megtennie. Nehéz

> volt, sok gyakorlatot igényelt, és volt, aki soha nem tudta megtanulni. Az

> eredmény rángató futás, és néha a jármű sérülése lett. Ezen javítani kellett.

Jáááj. Ilyen páncserok a dízelmozdony-tervezők. Nahát EZÉRT szeretjük a gőzmozdonyokat :))))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!