Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Emi2 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32676
Több helyen csinálják már a diózást, 100 alatt van mindenhol az ár.
Barcsik a legprofibb, ultra korrekt Üllőn, de lehet ő csak tsi-vel foglalkozik.
Előzmény: Akos_IKS (32643)
dokeee Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32675

145 e km alatt egy mai autóra jó eséllyel egy fillért nem kell költeni.

Előzmény: Kitltott Husszein (32674)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32674

Nekem 19 évig volt egy szívó dízel Hiace-m.

Azt sem sokat használtam, most tavasszal adtam el 145 ezer km körül, de egy-két lakatolást leszámítva a 19 év alatt talán ha 60 ezer forintot költöttem rá javításként. Volt két kutyacsont és két első lengéscsillapító, egy vákumcső forrasztás (kirepedt a rezgéstől) valamint utoljára dióda hídban egy dióda megadta magát.

Az izzító nem tud belerohadni, ha egy rém egyszerű műveletet megcsinálsz vagy megcsináltatsz a szerelőddel: minden második éves átvizsgáláskor kitekerte könnyedén, ISMÉT befújta rézpasztával és mehetett is vissza. Nem vártam meg, amíg olyan görbe lesz a hőtől, hogy nem lehet kicibálni a helyéről, egy TMK keretében 4 évente cseréltem. Nem volt nagy pénz, a négy darab ára volt olyan 10-12 ezer forint.

 

 

Előzmény: rcsz (32661)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32673

Hát ez soknak tűnik finoman szólva is.

Én pl. betartom a gyárit, x ezer VAGY egy év. És mivel én nagyon keveset megyek, ezért az én évenkénti olajamban csak olyan 5-6 ezer km van és jön a csere. Pénzügyileg nem jó ez, de csak ha rövid távon nézem.

Előzmény: Matracot (32669)
corsa wrc Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32672

Rájukbiztam mindent. kérdeztem lehet e vinni aztmondták lehet de  csak gyári előirt és csak számlával  hogy ha késöbb gebaszvan tudd bizonyítani az igazadat. Azt mondta szervizes az olajon meg pollen szrön tudok valamit spórolni ha viszem a többin nincs különösebb árkülönbség.

Előzmény: Pgabor79 (32637)
ikim2025 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32671

Na igen,ezt szerettem volna tudni,hogy a szervíz mennyiért csinálja.

Köszönöm a megerősítést,én is Kb.250-300 Ft-ért gondoltam az alkut,meg a cserét még többre is. :))

Mi biztos nem állnánk neki ennyi bizbasznak. :)) 

Előzmény: gergely.b (32668)
lala1961 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32670

Üdv ! ÖÖöööö, " mennyire jó" ,háááát semennyire ,hol hallani ilyeneket v javasol ! ! ? ? Ez a tipikus motorgyilkos szerviz intervallum !:-( Max. 10-15 e km-t,de ha nem a legoptimálisabb az üzemeltetés (sok város,rövid utak,stb..),akkor a 10 ekm számomra a max. táv !:-)

Előzmény: Matracot (32669)
Matracot Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32669

1.6 CRDI motor esetén mennyire jó, ha a szervizek átlag 23-25 e km-nél történtek meg, és az utolsó 35 e kmre és 5W40 olajjal?

 

Azt tudom, hogy a rendszeres 32-36 e kmre cserélt olaj nem szerencsés, még 5w30 esetén sem.

gergely.b Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32668

Nem biztos hogy rám gondolt a kérdező, gondolom nem saját maguk szeretnék megcsinálni.

 

Anno én is végigolvastam a témát itt, és 140e-től 250e-ig mondtak javítási költségeket a komplett műszerfal cserére.

Ha valaki hosszú távra tervez, az mindenképp cseréltesse, vagy cserélje a műszerfalat, mert akkor már nem lesz vele gondja később, míg a javítgatással csak elodázza a dolgot.

 

Ha kereskedésből hozza el valaki, szemrebbenés nélkül alkudjon 250-et csak erre a hibára, vagy majd menjen vissza ha kijavította a kereskedő önköltségen, mivel ők sem piaci értéken vették be, lealkudták már azt a 250-et bevételkor...

Ha meg magánszemélytől akkor meg jó eséllyel meg lehet állapodni, márkaszervízből árajánlatot kérni, azzal együtt átbeszélni.

 

(A méltányossági javítás a márkaszervizekben szerintem felejtős, akivel én beszéltem az nagyon kicsi esélyt jósolt hogy belemennek, pedig magyarországi, márkaszervizes autóról volt szó.)

Előzmény: irreverzibilis (32664)
KAti Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32667

De ha nem volt "rendesen beálltva" attól még működött az autó, legfeljebb nem optimálisan.

Előzmény: www.octinfo.com (32665)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32666

Akkor már ott megdőlhetett volna "a benzines egyszerűbb" elmélet. :)

Előzmény: www.octinfo.com (32665)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32665

"A karburátorban nem volt mozgó alkatrész, a pillangószelepen és a gyorsító-membránon kívül. Ehhez képest egy adagoló rém bonyolult rendszernek tűnt."

Hááát attól függ, melyik karburátor.

1985-ös Audi80 1.6, Pierburg 2E karbi. Elektromos fűtőszál és a hűtővíz által szabályozott hidegindító rész automata szivatóval. Nem kicsit volt bonyolult a cucc, ember nem volt aki rendesen be tudta volna állítani.

Előzmény: Akos_IKS (32658)
irreverzibilis Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32664

keresőt nem szoktátok használni? mert itt van:gergely.b írt róla  2019.09.16-n,  31561. hsz.-ban

Előzmény: ikim2025 (32652)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.09 0 1 32663

szerintem a vevőkör bezuhanásában hatalmas szerepe van a vw botránynak és annak hogy kikiáltották a dizelt közelennségnek és dugódíj, meg behajtási korlátozásokat vezettek be...ettől függetlenül - szerintem - pont most lehet jó, keveset futott dizel autókat olcsón kifogni :D 

Előzmény: rcsz (32661)
Lbx Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32662

ikim2025!

A topictárs magának hozta rendbe ragasztással, a műszerfal kiszerelésével az elvált részt. Keress vissza, voltak fotók is a műveletről. Sajnos nem emlékszem a nevére.

Előzmény: ikim2025 (32652)
rcsz Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32661

Érdekes dolgokat sorosz itt fel a dizelek javára. Engem nem tudsz meggyőzni ezekkel. Már csak azért sem mert nekem volt már benzinesem is meg dizelem is. Több tipus! Aztán a végére ki kristályosodott a döntésem: többet a telkemre saját tulajdonú dizel nem teszi be többé a kerekeit! (ez az én döntésem, mindemki olyat vesz amilyet akar)

De mikre is hivatkozól?

- Gyújtógyertya/izzítógyertya: gyertyát 60e km. - ként kell cserélni. Nekem még gy.gyertyát közben nem kellett cserélnem. (Talán szerencsém volt)

Izzítógyetya hiba miatt télen, egyszerűen nem indult az autó. Te lehet, hogy még nem cseréltél. Hát többnyire nem egyszerű, hogy finoman fogalmazzak! Minuszokban, legtöbbször lehetetlen helyen van, sok esetben csak felfúrással lehet ki szedni!

- Befecskendezés/injektor:

A benzinesben 100/150 bár, a dizelben több mint 2000 bár. Csináltattár már magasnyom. adagolót? Azok legtöbbször az üa. - ban lévő szennyeződéstől mennek tönkre, másikor kopásból eredően. A lényeg, hogy a szennyeződés tovább megy az injektorba. Azt írod lehet javítani. Igen lehet, de aki ezt teszi hosszútávú megoldásra ne számítson! Az egész üa. rendszert át kell vizsgálni javítani/cserélni! A többi igenis kokányolás! Mert pl. ha màr egyszer kibányázták az injektort - mert sokszór szószerint így jön ki, de az is előfordul, hogy meg kell hozzá bontani a motort! Szóval ha már valaki idáig eljut, és megelégszik egy pl. ultrahangos tisztítással, az nagyon rosszúl teszi.

- A dizelekben nincs el. gázpedál: tévedsz!

- A dizelekben nincs folytószelep: Olyan is van? Én olyannal találkoztam - testközelből- amiben bizony volt. Na most, ha ez csak egy kicsit is akad, már pedig ezt is elektromos motor müködtette, el. gázpedállal(!) a működéslánc kezdetén, és nem mechanikus, hogy ha akad legfeljebb erősebben nyomjuk a gázpedált, le tilt a számítógép csökkentett teljesítményre. Kb. a harmadára! Tapasztalatból írom, hogy ennek a hibának a felderítése sem egyszerű! A folytószelepet nem lehet felújítani! Ára: 150e + munkadíj. Az én autótipusomba ennyibe fájt.

Milyen érdekes, mennyit lehet ezen is polemizálni. Közben ott van mindenki előtt a valóság. A vevőkkör bezuhanása! Ez objektív dolog, tények! Azokkal vitázni pedig nincs értelme.

Mind ezek ellenére azt kívánom neked, hogy sokáig legyen jó az autód :-)

Előzmény: Akos_IKS (32658)
Pippo78 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32660

Nekem is ez a félelmem.

Előzmény: Akos_IKS (32659)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32659

Az a gondom vele, hogy ami leszakad a szelepről koromdarab, azzal mi lesz? Átmegy a hengeren, összekaristolva mindent, esetleg megszorul a dugó mellett és megkezdi a hengerfalat, aztán ha ki is köhögi a motor, akkor kikerül a katalizátorba.

 

Egyik probléma megoldásával kreálunk egy másikat. Rendszeresen cserélünk légszűrőt, hogy aztán hirtelen felindulásból, kemény koromdarabokkal bombázzuk a hengereket, a nagy jó reményében. :(

Előzmény: Pippo78 (32655)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32658

Az egyszerűbbsége álltal viszont olcsóbb a fenntartása.

 

Ha csak emiatt vennél benzinest, akkor már nem kéne. :)

Ez az állítás a karburátoros időkből maradt ránk. A karburátorban nem volt mozgó alkatrész, a pillangószelepen és a gyorsító-membránon kívül. Ehhez képest egy adagoló rém bonyolult rendszernek tűnt.

 

Az injektoros világgal ez megfordult: a benzinesben van gyújtás, amit számítógép vezérel (régen csak egy vákuumos előgyújtás szabályozó volt, oszt ennyi). A dízelben maradt az izzítás, ami induláskor és az első néhány percben kell, aztán nem. Cserébe gyújtógyertyát sűrűbben kell cserélni, mint izzítót, az ára meg kb. azonos.

A közvetlen befecskendezés tök ugyanaz, mint a dízel befecskendezés, csak némiképpen eltér a befecskendezés időzítése és nyomása (ezáltal az ideje is). Viszont az injektorok ritkán javíthatók, a porlasztócsúcsok meg általában igen.

A benzines autókban elektromos gázpedál és fojtószelep van, a dízelben nincs semmi a levegő útjában.

A dízelek elmennek 500ezret felújítás nélkül, a benzinesek meg 300-at.

 

Nyilván számtalan aspektusa van a két rendszernek és számtalan kivételt lehetne írni, de az autók végső árát nem az anyagköltség és a munkadíj határozza meg, hanem az, hogy mennyit néznek ki a vevőkből. Ha az van a fejekben, hogy a dízel drágább, akkor drágábban adják és kész. Ha az van a fejekben, hogy Európában drága az autó, akkor nekünk drágán adják. Amerikában meg nem, mert ott más az árképzés.

Előzmény: rcsz (32632)
rcsz Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32657

Én is jártam így, a szerelő túltöltötte. Én egyszerüen az olajleeresztő csavart lazítottam meg, úgy engedtem le belőle. Persze egy kicsit olajos lett a kezem, nem volt védőkesztyűm.

Előzmény: l.csaszar (32649)
stefi001 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32656
Előzmény: Pippo78 (32655)
Pippo78 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32655

Ez szerintetek mennyire lehet hatásos? Vagy többet árt, mint használ?

 

 

http://morvaiauto.hu/

Motorrendszer tisztítás

Előzmény: Akos_IKS (32643)
Zsolt_555 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32654

Futómű beállításra ide vittem (nem ez a legolcsóbb):

https://goo.gl/maps/ecCpueM2KDpSx4HVA

 

A szakinak mondtam, hogy valószínű túl nagy az összetartása.

Előzmény: TT_EDI (32593)
Tywer Creative Commons License 2019.12.09 0 0 32653

Ezt tudom és vallom. Komoly volt a kérdés, hogy mikor jönnek. 

Előzmény: rcsz (32632)
ikim2025 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32652

Sziasztok!

 

Van egy rokonom,szeretne venni egy 2009 körüli benzines Ceedet,de fel van jőve a műszerfal kárpit .

Korábban olvastam,hogy meg akarja csináltatni valaki.

Mennyibe fájt a javítása?

Ha más baja nem lenne az autónak,akkor legyen egy összeg,amire lehet alkudni.

Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32651

Nem kell, hogy üzemmeleg legyen a motor, mert akkor megolvad a szilikon és rögtön két probléma lesz. :D

Előzmény: Akos_IKS (32650)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32650
Meleg volt az olaj? Levetted a betöltő sapkát?
Nem kell, hogy leérjen az aljáig, elég magasan áll az olaj. Csak addig érjen le, mint a nívópálca. :)
Előzmény: l.csaszar (32649)
l.csaszar Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32649

Hát én próbáltam ilyen vékony PVC csővel leszívni a fáradt olajat, de nem sikerült. Vettem hozzá egy olyan szivattyút, ami kimondottan olajhoz való és akkumulátorra kapcsolható. De csak erőlködik, igen-igen lassan jön fel az olaj. Szerintem az a probléma, hogy a nívópálca csöve túl vékony, csak 8 mm-es PVC cső megy bele. Annak pedig a belső átmérője talán 4-5 mm, túl nagy az ellenállása az olajjal szemben. A másik gond az volt, hogy bedugtam a csövet, de nem éreztem, mikor ér le a tank aljára. Lehet, hogy az alján össze-vissza tekeredett. Amikor pedig vissza akartam húzni, elakadt valamiben, és majdnem beleszakadt. Nagy nehezen, leizzadva sikerült kihúzni. Azóta nem kísérletezek, viszem szerelőhöz olajcserére, általam vitt olajjal és szűrővel.

Előzmény: cápaFeri (32648)
cápaFeri Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32648

Nekem úgy 7-8 mm volt a túltöltés. A megfelelő max értékig leszívva egy 500 g-os joghurtos flakon lett tele olajjal. Lehet kapni nem túl drágán a kereskedésekben (Pl. OBI, Baumax, Bauhaus) olyan csővel ellátott olaj/benzinálló kézipumpát, amivel könnyen leszívható a nívópálca nyílásán keresztül.

Előzmény: Akos_IKS (32643)
Pippo78 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 32647
Köszi, ez csak természetes.
Előzmény: Akos_IKS (32643)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!