Azt sem sokat használtam, most tavasszal adtam el 145 ezer km körül, de egy-két lakatolást leszámítva a 19 év alatt talán ha 60 ezer forintot költöttem rá javításként. Volt két kutyacsont és két első lengéscsillapító, egy vákumcső forrasztás (kirepedt a rezgéstől) valamint utoljára dióda hídban egy dióda megadta magát.
Az izzító nem tud belerohadni, ha egy rém egyszerű műveletet megcsinálsz vagy megcsináltatsz a szerelőddel: minden második éves átvizsgáláskor kitekerte könnyedén, ISMÉT befújta rézpasztával és mehetett is vissza. Nem vártam meg, amíg olyan görbe lesz a hőtől, hogy nem lehet kicibálni a helyéről, egy TMK keretében 4 évente cseréltem. Nem volt nagy pénz, a négy darab ára volt olyan 10-12 ezer forint.
Én pl. betartom a gyárit, x ezer VAGY egy év. És mivel én nagyon keveset megyek, ezért az én évenkénti olajamban csak olyan 5-6 ezer km van és jön a csere. Pénzügyileg nem jó ez, de csak ha rövid távon nézem.
Rájukbiztam mindent. kérdeztem lehet e vinni aztmondták lehet de csak gyári előirt és csak számlával hogy ha késöbb gebaszvan tudd bizonyítani az igazadat. Azt mondta szervizes az olajon meg pollen szrön tudok valamit spórolni ha viszem a többin nincs különösebb árkülönbség.
Üdv ! ÖÖöööö, " mennyire jó" ,háááát semennyire ,hol hallani ilyeneket v javasol ! ! ? ? Ez a tipikus motorgyilkos szerviz intervallum !:-( Max. 10-15 e km-t,de ha nem a legoptimálisabb az üzemeltetés (sok város,rövid utak,stb..),akkor a 10 ekm számomra a max. táv !:-)
Nem biztos hogy rám gondolt a kérdező, gondolom nem saját maguk szeretnék megcsinálni.
Anno én is végigolvastam a témát itt, és 140e-től 250e-ig mondtak javítási költségeket a komplett műszerfal cserére.
Ha valaki hosszú távra tervez, az mindenképp cseréltesse, vagy cserélje a műszerfalat, mert akkor már nem lesz vele gondja később, míg a javítgatással csak elodázza a dolgot.
Ha kereskedésből hozza el valaki, szemrebbenés nélkül alkudjon 250-et csak erre a hibára, vagy majd menjen vissza ha kijavította a kereskedő önköltségen, mivel ők sem piaci értéken vették be, lealkudták már azt a 250-et bevételkor...
Ha meg magánszemélytől akkor meg jó eséllyel meg lehet állapodni, márkaszervízből árajánlatot kérni, azzal együtt átbeszélni.
(A méltányossági javítás a márkaszervizekben szerintem felejtős, akivel én beszéltem az nagyon kicsi esélyt jósolt hogy belemennek, pedig magyarországi, márkaszervizes autóról volt szó.)
"A karburátorban nem volt mozgó alkatrész, a pillangószelepen és a gyorsító-membránon kívül. Ehhez képest egy adagoló rém bonyolult rendszernek tűnt."
Hááát attól függ, melyik karburátor.
1985-ös Audi80 1.6, Pierburg 2E karbi. Elektromos fűtőszál és a hűtővíz által szabályozott hidegindító rész automata szivatóval. Nem kicsit volt bonyolult a cucc, ember nem volt aki rendesen be tudta volna állítani.
szerintem a vevőkör bezuhanásában hatalmas szerepe van a vw botránynak és annak hogy kikiáltották a dizelt közelennségnek és dugódíj, meg behajtási korlátozásokat vezettek be...ettől függetlenül - szerintem - pont most lehet jó, keveset futott dizel autókat olcsón kifogni :D
A topictárs magának hozta rendbe ragasztással, a műszerfal kiszerelésével az elvált részt. Keress vissza, voltak fotók is a műveletről. Sajnos nem emlékszem a nevére.
Érdekes dolgokat sorosz itt fel a dizelek javára. Engem nem tudsz meggyőzni ezekkel. Már csak azért sem mert nekem volt már benzinesem is meg dizelem is. Több tipus! Aztán a végére ki kristályosodott a döntésem: többet a telkemre saját tulajdonú dizel nem teszi be többé a kerekeit! (ez az én döntésem, mindemki olyat vesz amilyet akar)
De mikre is hivatkozól?
- Gyújtógyertya/izzítógyertya: gyertyát 60e km. - ként kell cserélni. Nekem még gy.gyertyát közben nem kellett cserélnem. (Talán szerencsém volt)
Izzítógyetya hiba miatt télen, egyszerűen nem indult az autó. Te lehet, hogy még nem cseréltél. Hát többnyire nem egyszerű, hogy finoman fogalmazzak! Minuszokban, legtöbbször lehetetlen helyen van, sok esetben csak felfúrással lehet ki szedni!
- Befecskendezés/injektor:
A benzinesben 100/150 bár, a dizelben több mint 2000 bár. Csináltattár már magasnyom. adagolót? Azok legtöbbször az üa. - ban lévő szennyeződéstől mennek tönkre, másikor kopásból eredően. A lényeg, hogy a szennyeződés tovább megy az injektorba. Azt írod lehet javítani. Igen lehet, de aki ezt teszi hosszútávú megoldásra ne számítson! Az egész üa. rendszert át kell vizsgálni javítani/cserélni! A többi igenis kokányolás! Mert pl. ha màr egyszer kibányázták az injektort - mert sokszór szószerint így jön ki, de az is előfordul, hogy meg kell hozzá bontani a motort! Szóval ha már valaki idáig eljut, és megelégszik egy pl. ultrahangos tisztítással, az nagyon rosszúl teszi.
- A dizelekben nincs el. gázpedál: tévedsz!
- A dizelekben nincs folytószelep: Olyan is van? Én olyannal találkoztam - testközelből- amiben bizony volt. Na most, ha ez csak egy kicsit is akad, már pedig ezt is elektromos motor müködtette, el. gázpedállal(!) a működéslánc kezdetén, és nem mechanikus, hogy ha akad legfeljebb erősebben nyomjuk a gázpedált, le tilt a számítógép csökkentett teljesítményre. Kb. a harmadára! Tapasztalatból írom, hogy ennek a hibának a felderítése sem egyszerű! A folytószelepet nem lehet felújítani! Ára: 150e + munkadíj. Az én autótipusomba ennyibe fájt.
Milyen érdekes, mennyit lehet ezen is polemizálni. Közben ott van mindenki előtt a valóság. A vevőkkör bezuhanása! Ez objektív dolog, tények! Azokkal vitázni pedig nincs értelme.
Mind ezek ellenére azt kívánom neked, hogy sokáig legyen jó az autód :-)
Az a gondom vele, hogy ami leszakad a szelepről koromdarab, azzal mi lesz? Átmegy a hengeren, összekaristolva mindent, esetleg megszorul a dugó mellett és megkezdi a hengerfalat, aztán ha ki is köhögi a motor, akkor kikerül a katalizátorba.
Egyik probléma megoldásával kreálunk egy másikat. Rendszeresen cserélünk légszűrőt, hogy aztán hirtelen felindulásból, kemény koromdarabokkal bombázzuk a hengereket, a nagy jó reményében. :(
Az egyszerűbbsége álltal viszont olcsóbb a fenntartása.
Ha csak emiatt vennél benzinest, akkor már nem kéne. :)
Ez az állítás a karburátoros időkből maradt ránk. A karburátorban nem volt mozgó alkatrész, a pillangószelepen és a gyorsító-membránon kívül. Ehhez képest egy adagoló rém bonyolult rendszernek tűnt.
Az injektoros világgal ez megfordult: a benzinesben van gyújtás, amit számítógép vezérel (régen csak egy vákuumos előgyújtás szabályozó volt, oszt ennyi). A dízelben maradt az izzítás, ami induláskor és az első néhány percben kell, aztán nem. Cserébe gyújtógyertyát sűrűbben kell cserélni, mint izzítót, az ára meg kb. azonos.
A közvetlen befecskendezés tök ugyanaz, mint a dízel befecskendezés, csak némiképpen eltér a befecskendezés időzítése és nyomása (ezáltal az ideje is). Viszont az injektorok ritkán javíthatók, a porlasztócsúcsok meg általában igen.
A benzines autókban elektromos gázpedál és fojtószelep van, a dízelben nincs semmi a levegő útjában.
A dízelek elmennek 500ezret felújítás nélkül, a benzinesek meg 300-at.
Nyilván számtalan aspektusa van a két rendszernek és számtalan kivételt lehetne írni, de az autók végső árát nem az anyagköltség és a munkadíj határozza meg, hanem az, hogy mennyit néznek ki a vevőkből. Ha az van a fejekben, hogy a dízel drágább, akkor drágábban adják és kész. Ha az van a fejekben, hogy Európában drága az autó, akkor nekünk drágán adják. Amerikában meg nem, mert ott más az árképzés.
Én is jártam így, a szerelő túltöltötte. Én egyszerüen az olajleeresztő csavart lazítottam meg, úgy engedtem le belőle. Persze egy kicsit olajos lett a kezem, nem volt védőkesztyűm.
Hát én próbáltam ilyen vékony PVC csővel leszívni a fáradt olajat, de nem sikerült. Vettem hozzá egy olyan szivattyút, ami kimondottan olajhoz való és akkumulátorra kapcsolható. De csak erőlködik, igen-igen lassan jön fel az olaj. Szerintem az a probléma, hogy a nívópálca csöve túl vékony, csak 8 mm-es PVC cső megy bele. Annak pedig a belső átmérője talán 4-5 mm, túl nagy az ellenállása az olajjal szemben. A másik gond az volt, hogy bedugtam a csövet, de nem éreztem, mikor ér le a tank aljára. Lehet, hogy az alján össze-vissza tekeredett. Amikor pedig vissza akartam húzni, elakadt valamiben, és majdnem beleszakadt. Nagy nehezen, leizzadva sikerült kihúzni. Azóta nem kísérletezek, viszem szerelőhöz olajcserére, általam vitt olajjal és szűrővel.
Nekem úgy 7-8 mm volt a túltöltés. A megfelelő max értékig leszívva egy 500 g-os joghurtos flakon lett tele olajjal. Lehet kapni nem túl drágán a kereskedésekben (Pl. OBI, Baumax, Bauhaus) olyan csővel ellátott olaj/benzinálló kézipumpát, amivel könnyen leszívható a nívópálca nyílásán keresztül.