Nálam a kuplung pedál esett be a minap :) Ma emelték, a bölcső alja fékfolyadékos. Elvileg van remény, hogy csak a munkahenger ment tönkre. De már nézte a szerelő a kuplungszettet a listán, esetleg kéttömegűt, vagy a kiváltót... Jó ez a húsvét! Igényli az ajándékot a gép.
Mellesleg a bokorugró Fabia elkezdett alacsony fordulaton csattogni, ami hidrotőkére utal (1.4 mpi).
Keresek Phedrához könnyűfém felniket. Ha fl utáni gyári, az lenne a legjobb.
És egy kérdés is: automata váltóban van szűrő? Ha igen akkor olajcserekor az is cserélendő? (a multkor belinkelt automataváltó jav. könyvben nem találtam semmit a szűrőről)
<off>Mi Thaliából (puttonyos Clio...) ültünk át a bálnába, amikor a gyerekek 16, 14 és 10 évesek voltak. Ráadásul ha elindultunk öten valahova, az 200 km-nél nem volt kevesebb, képzelheted. Néha felmerült, hogy szerzek a vezetéshez valami ipari fülvédőt. </off>
Az itt javasoltak alapján is,a vezetékeket vizsgálták-javították és a csatlakozókat is. Azt már az én amatőr tekintetem is látta,hogy a kábelköteg több helyen bontva vagy szigetelő szalagozva volt még régről.
Felvetésed bennem is felmerül és a szerelőben is,de a történet szerint:
Amikor az autó megállt,még a megbontás előtt műszerre dugták (ha ez a megfelelő kifejezés),akkor dobott egy ugyanilyen hibát.Az új jeladó behelyezése után a hiba megszűnt (törölhető volt talán),de természetesen - az akkor még nem tudott vezszíj szakadás miatt - nem indulhatott. Az én pógári reményem meg szertefoszlott,hogy csak egy jeladó hiba miatt állt meg a gép.
Holnap meglátogatom a bálnát meg az előtte ülő szerelőt,és tovább kérdezősködöm.
Aztán,hogy utána mi lesz,ha elfogy a gondolat? Találnom kell egy specialistát,aki életre leheli az autót.Szükség van rá,mert a család anya-autója egy clió. Jópáran tudjátok mit jelent egy ekkora hátsó ülésnyi helyre bezsúfolni 3 gyermeket. Az első 3 perc még okés,de onnantól megállíthatatlan balhé egy utazás. :)
Még mindig a szíjszakadásos Pug807 (2.2 dízel 2006):
Amatőrként írok a telefonban hallottak alapján.Ha nem megfelelő szakszavakat használok,előre elnézést érte.
Minden vezetéket kimértek,lemértek,felmértek,de csak nem indul.
A P1038 megszűnt,helyette jött egy "nincs motorfordulat jel" hiba.
Elvileg egy új alsó holtponti jeladó van rajta, a kábelt kimérték az jó.
Most kap egy másik új jeladót,aztán tovább...
Szomorú az,hogy eddig csak én voltam elkenődve,de lassan a szerelőn is ezt látom.
Van egy generálozott motor,új lendkerék,felújított generátor,önindító stb.,de egy fikarcnyi füst a kipufogóbol,az nincsen.Csak üzemanyagnyomás,meg gyújtás.
Már arról is van szó,hogy talán az új lendkerék nem pont ugyanolyan és ezért nincs jel.Ezt már csak végső elhaló tippként hallottam.
Van viszont egy állandó kisszék az autó előtt,állandó elmélkedésre.
Továbbra is csak azért,írok,hogy hátha beesik egy "ilyen nekem is volt",de lehet hogy csak panaszkodni szeretnék. :)
Köszönöm. Sajnálom, akkor valószínűleg én értettem félre a szerelőnél valamit, egy fémszínű dobozt cserlét, amiben keresztül megy a hűtővíz, mert eresztett.
Kimosatom a hűtőt, meglátjuk, milyen eredményt hoz.
Az intercoolernél nincsen víz. Az előfordulbat, hogy a levegő előmelegítő eresztette a vízet és azt cserélték. Az után van egy vákuumdobos Y ahol az intercoolerből és az előmelegítőből összejön a levegő. Érdemes ezt megnézni nincs e a vákuumdob által mozgatott lapát megszorulva.
A másik megoldás, ami valószínűbb, amit a fiúk is mondanak, de én kivenném a hűtőt és úgy pucolnám ki. Az előző autómon (Ulysse 2.2 2004) ugyan ez a gond volt. Kivettem a hűtőt, nem kellett a klímagázt leengedi, és kimostam a két hűtő között. Nagyon sok kosz volt. Utána a 90 fokot se érte el a vízhőfok.
Sziasztok! Van a flottánkban egy 3.0 v6 C8 as. Vezérlés csere után egy görgö visszalazult és levezette a szíjat. a szerelők elismerték a felelősséget,megcsinálták a generált. Miután összetették újra a motort kb egy hónap után jelentkezett egy fura hang ami azóta is megvan. Pico oszcilloszkóppal megnézték mikrofonokkal a hang a motor hátuljából jön,a tűzfal felőli oldalból. Tud valaki egy szakit esetleg aki hozzá tud szólni a tipushoz?? Köszi előre is
A vízpumpa egy éve, a vezérmű cseréjekor került lecserélésre. A lapátok állapota csak szétszedéssel ellenőrizhető, ugye? (Merthogy én is teljesen amatőr vagyok ...)
Valóban, a hűtő nem lett szétszedve, köszönöm a tippet, akkor erre el fogok indulni. A ventilátorok el szoktak indulni, azt -- éppen a melegedés miatt -- szoktam figyelni.
a már említett kosz (a két hűtő KÖZT), és az eltömődő lamellák nagyon triviális oka lehet a dolognak.
2-3 évente érdemes takarítani. Nem nagynyomásúval, (vagy legalább nem közvetlen közelről direktbe) mert az elhajlítgatja a lamellákat. Brigeciol, és slag megdöbbentő mennyiségű dzsuvát ki tud hozni a lamellák közül is, meg a 2 hűtő közül is.
Ami még felmerül bennem:
mikor volt vízpumpa cserélve? Ha a lapátok elfogytak...
mondjuk az idő önmaga nem elég paraméter, mert sajna a mostanában kapható utángyártott pumpák akár 1 év alatt is el tudják veszíteni a lapátfelület felét...
Kedves Pál! Nem vagyok szaki, csak kibic. Amikor az intercooler cserélve lett a hűtőt fogadjunk senki se vette le/szedte szét... csak mert a kocsi jobb oldalán van a hűtő és a légkondi roatélya. Elöl a kondié, mögötte a hűtő (ha jól emléxem) a kettő közt meg szokott állni a dzsuva. Pucolás kell. Vagy álló helyzetben rá kell nézni indul-e mindkét ventikerék. És mely fokozatban. Más 5letem nincs.
Egy kis segítséget kérnék: 2005-ös diesel 2.2-es C8, most 256 ezer km-nél jár. Ha a külső hőmérséklet kb 20 fok fölé megy, és elkezd dolgozni a klíma, akkor a motor vízhőfoka gyorsan megy a túlmelegedés felé.
Ha dolgozik a klíma, a motor az üzemi hőmérsékletet is a 90 fokos jel felett egy jelzéssel tartja, de ha elkezdem jobban terhelni -- mondjuk kis dombmászás, vagy ilyesmi -- hamarost felmászik a hőfok még egy jelnyit, hosszabb terhelés pedig még feljebb viszi a hőfokot, akár a piros jel határáig (ahol -- jobb ötlet nem lévén -- mindig a félreállok, várom hogy lehűljön, úgy megyek tovább sorozat következik...). A klíma kikapcsolása átmenetileg javít a motor hőfok-helyzetén, de hát ez nem tartós megoldás, ráadásul az utastérben ülök sem szeretik... Ha nem dolgozik erősen a klíma -- pl. mostanáig, télen --, akkor nincs ilyen melegedés, akkor az alaphőmérséklet egy fél jellel a 90 fok alatt szokott lenni.
Annyira sikerül visszaemlékeznem, hogy két évvel ezelőtt intercooler-t kellet cserélni (megrepedt, és vizet eresztett), előtte a motor alaphőfoka sem ment 90 fok fölé, de melegedni is sokkal nehezebben melegedett fel ennyire, de hogy van-e összefüggés, nem tudom. A szerelő azt mondja, hogy a termosztát jó, mert a gyári előírt hőmérsékleten (talán 83 fok) nyit, de nem tűnik egészen megnyugtatónak nekem, hogy a vízhőfok aránylag rövid idő alatt elég tág határok között mozog. Annyi még, hogy a motor sem olajat, sem vizet nem fogyaszt.
Talán itt írtam már korábban: sokat jártam vele egyedül, család nélkül is, mert ez volt a melóba járó autó is. Úgy meg ugye nem szól rám senki :)
Elég sokat "'játszottam" vele a 9 év alatt. És szerintem 40 után pont ezért nem kezdtem el vágyni "valamire, ami jó helyen is kapar", és inkább vettem egy csodaszép 406 Coupet ingázós autónak, ami gyengébb a 807-nél :)
Ezt én is hallottam. Egy biztos, hogy (bár ebben is elromolhat bármi), kevés ennyire átvizsgált autó van ma a piacon, bármikor meg merném venni (ha nem lenne már 1 itthon).
Gondoltam, hogy körbe lett járva a dolog, de ekkora összegre még véletlenül sem gondoltam volna.
Talán papkaro/sosz cartársaknál érdemes lett volna futni egy kört, hátha lett volna valami ötletük, de végül is korrekt volt a kereskedés is, ezáltal kár nem ért (ha jól értettem, amit írtál).
Mondjuk az én benzines Phedram manuális, és még 2tömegű sincs benne, éppen ezért ezt vettem.
150 egy váltó levétel?????????? Kicsit vastagon fog a ceruza, vagy ennyire bonyolult levenni? Manuális váltó levétel kuplungcserével 120 e. A vezérlés 250 is elég furcsa, abban a szolenoid szelepek szoktak tönkremenni max. (Nem tudom ebben hogy megy, de sok modellben le sem kell a váltót hozzá venni.). Az igazán drága dolog a mechanika cseréje, mert ott sok fogaskerék, szíj stb. van.
Papkaro bontós és a saját autója. Őszintén el fog mondani mindent az autóról de szerintem jó vétel és tényleg tudni fogsz mindent az autóról. Annyi hiba van hogy nem bőr belsős de lehet meg lehetne vele beszélni. Talán van neki. Hívd fel!
Sajnos én ahol tudtam próbáltam bontottat de nem sikerült de az se garancia max kevesebb a biztos rossz alkatrész azt féljek mikor áll be ujra.
De a Walder 220 és csak franciábol rendelik a vezérlés 250, olaj pumpa 70, es a dugattyúk 50 fékszalag plusz szalag 100, plusz szűrő és olaj és persze munkadíj csak le és föl min 150 de ha beletörik a csavar vagy kopott a tartóbak stb stb, és mivel az autó nem mozdul tréler, de amúgy az autó váltó kijelzi a sebességeket de se előre se hátra nem mozdul áll elégett a váltó tönkrement a szivattyú stb
több szerelőt kérdeztem min 600 és munkadíj de előre kérnek 200 és csak 1,5 -2 hónap múlva lesz idő rá.
1 volt aki felsorolta mi a minimális csere ezek árát írtam fent és azt is hozzá tette ezek a váltok kb 150000 km új felújítást igényel és 60000Km ént olaj cserét de ö a szűrővel együtt ajánlja ami belül van így a szétszedés az újra 200.000
egy váltó diagos szintén ezt javasolta több szakít is mondott akiket hívtam hát nem repestek és kezdő 600 alá nem mentek a gyári felújított 1.200.000 és plusz munkadíj és új olaj. kb 1.5m
de mondta a diagos sajnos csak gyengébb után gyártott alkatrészek vannak amik nem tartósak. és a kezdeti ár úgyis nő mert ha már szétszedte összerakta úgyis kifizeted és max fél év gari.
De a kereskedő nem Vállaja be hogy szedjük szét és utána döntsünk inkább most vissza adja az összeget nem merem bevállalni hogy ad 600 azt utána se gari se semmi és még hol van ha plusz 3-400 rákel fizetni.
még szerencse hogy nem 1 honapal később történt azt bizonygasd az igazad meg bíróság stb,
de köszönöm sajnos egyébb benzinest nem láttam ami tetszik igy gondoltam váltunk bár a havi max 150 200Km miatt a benzines lenne az ok.
néztem az ajánlott autót a Km reális nem is várok csodát ami nem ennyi az tekert. inkább az előélet és a biztosan szerviz érdekel, ismered amúgy az autót és a tulajt, garanciát vállal? úgy érzem ha a közösségen belül árulják azért az többet jelent, mert remélhető hogy nem bontó szökevény vagy már olyan nagy szerviz igény hibája van aminél olcsóbb most eladni mint rá költeni. szóval érdemes megnézni mert biztos előélet megbízható tulaj?
Ha nézel azt azért figyeld hogy ne siemens rendszerű legyen mert ahhoz nincs bontott motorikus cucc. A 136 le meg az tudomásom szerint. A 2.2 4hw-hez lehet bontott cuccot kapni. A 170 le meg többet eszik kb 1 lityivel és csak automata van ami ennyi idősen elég nagy rizikó. De szerintem ezt te tudod.
A Facén is van egy Phedra 2.0 benzin automata szintén váltó hibás.😢 Szegény hölgy el van kenődve.
Szerintem a második Phedra képek alapján a legkecsegtetőbb. Az utolsó brutál színű kívűl főleg belül(lehet nem is volt ilyen belső szín kivéve egy prototípust. A c8 1,5 millás szervíze hihetetlen meg álcázott kereskedő, szerintem kamu az egész. A 170 le Phedra már régóta hírdetve volt. Az ára is túl kevés.
Én az első Phedrát nézném meg. Nekem is 2005 4hw van bőr belsővel. Imádom. Ja Phedrát csak bőr belsővel vegyél javítani is könnyebb.
Csak hogy lássátok sajgó szívvel kel lemondanom róla. A kereskedőnek 700.000 Ft körüli anyaggal és plusz 200.000 munkadíjal és max fél év garanciával biztatták engem egy másik szerelő szintén ilyen összeggel plusz hogy ezek után csak rosszabb lesz és kevés a jó minőségű alkatrész és párat nem is kapni. ezért előre is köszönöm a segítséget az előző bejegyzésemhez és a képekben szereplő felszereltségi szinttel keresek gondosan tartót autót 2005 töl főként Lancia és c8 at köszönöm.
sziasztok szakiktol kérdezek az egyik hirdetés állításával kapcsolatban igaz hogy a 2008 utáni 2.0 HDi motorral szerelt 100kw 130 Ló jobb motorral és főként teljesítménnyel és -1,5 l fogyasztással kevesebb mint a korábbi 2.0 120 Lo söt még a 2.2 128 Lo nál is jobb a motorral rendelkezik? és ez igaz az automata 164 és 170 Lo is? most keresek uj kocsit mert a korábbi vásárolt benzines Lancia árát vissza kapom mert nem szereltetik meg a automata váltott. esetleg ezeket ismeri valaki? véleményeket nagyon szívesen fogadok söt várok, vagy ha az alábbi autók közül valaki ismeri és tudja hogy karban tartott szívesen fel venném a kapcsolatot vele. köszönöm
Az alsó motortér burkolat és a kerékjárat burkolata a helyén van? Az alsó takaró egy idő után elengedi magát, elpattannak a fülek, utána van szerelő, aki inkább lehagyja.
Felülről is tud víz bejutni, a motorra is. A motoron gondolom a helyhiány miatt nincs felső burkolat, így ha felülről beázol, akkor direktben kapja. Guruk szerint a legalattomosabb a szélvédő előtti műanyag burkolat rossz visszahelyezése, amitől a szélvédőről pont a motor környékére megy be a víz, fentről nem nagyon látni. (Nekem is múltkor, amikor levettük, és visszakerült, akkor azt hittem rendben van, de megnyomkodva még szépen bepattant a helyére, szóval érdemes megnézni...) A motorháztető 2 oldalán a szélvédőhöz közel is van 2 műanyag, mintha az is nyomná le a szélvédő előtti műanyagot zárt állapotban. Ezen kívül még a szélvédő mosó cső átvezetése, a lefolyó gumicsövek lehetnek, ezek az elektronikákra veszélyesek kétoldalt, pont azokra folyik a víz.
Hibakódra is az egyik hengert irta mint a gyújtósor trafóra most jó de az esőben még mindig le áll de arra nem ir hibakódot mert egyből be is indul ha újra inditom csak pillanatnyilag áll le nagyobb tócsánál de csak ha az anyósoldali kerékkel megyek bele a tócsába azėrt gondoltam meg a szerelő is lehet hogy hiányzik valami burkolat ami nem engedi oda felverődni a vizet. Ha nem akkor lehet kitalálok én oda valamit.
Üdv! 2004 Citroen C8 2.0 benzines amióta megvettem 1 éve ha az anyós oldali kerékkel belemegyek egy nagyobb tócsába leáll a motor újra kell inditani 80-90 - nél este ez elég kellemes amikor elmegy a világitás meg a szervó! Na most múltkor cseréltem gyújtósor trafót mert behányt nem ment az egyik henger jó lett 2 hét jött az eső megint nem ment megint egy henger gondoltam a gyertyákra kicseréltem tökéletes viszont az anyós oldal felöli gyertya teljesen rozsdás volt és vizes valószinű ezért is adta meg magát viszont nem tudom mitől ázik ott be ha nagyobb tócsába megyek felülről nem ázik ha valaki arra tippelne.Nem tudom hogy nem e hiányzik valami burkolat vagy ilyesmi esteleg ezeken a motorokon nincs motor burkolat? Aki tud segitsen! 06304696523 vagy ide vagy email 2007marc.@gmail.com
Ha kiveszitek a kapcsolópanelt a könyöklőből, szétszeditek teljesen (nagyon vigyázva-nem fejszével! :) és a panelt meg a nyomólap szén felületű "gombocskáit" izopropil alkohollal, esetleg féktisztítóval átitatott, nem szöszölő ruhával áttörlitek helyreáll a rend.
Nekem ez oldotta meg az automata fel és lehúzást már több esetben is.
A nagynyomású pumpán van a nyomásszabályzó szelep, de ezt gondolom tudják. Na ennek a csatlakozóját kellene szemügyre venni. Egyik lábra kell érkezni egy +-nak. A második lábra test jön a motorvezérlőtől, itt folytonosságot kellene mérni. Ha ezek meg vannak, akkor érdemes a pineket összenyomni, mert hajlamos tágulni. Kezdésnek mondjuk ennyi, aztán lehetne bepróbálni egy másik szelepet.
A tavalyi vezérműszíj szakadásból felépülő csapaszállító még mindig áll. :(
Motor bent,generátor,önindító,kettőstömegű,kuplung és egyéb istenharagja cserélve (a "ha már kint van a motor..." kezdetű mondatok alapján).
Éredklődésemre kiderült,hogy "elvileg" mennie kéne,de nem indul.
A laptopjuk kijelzőjén a következő szöveg olvasható:
"P1138 -Üzemanyagnyomás szabályozó szelep: nyitott áramkör/zárt áramkör a földre"
Amit még láttak,hogy a pillanatnyi üzemanyag nyomás indítózásnál felmegy a megfelelő nyomásra,aztán visszaesik hirtelen. (Ez biztosan jelen valamit.Valakinek.)
Nincs gondom a szerelőkkel,nem fogom szídni őket.Nekik is gáz a helyzet és ha jól értettem "sohaajóéletbeilyent" vagy valami ilyesmi.Most egyesével keresgetik a szálszakadást vagy kontakthibát valahol.Én meg várok rendületlenül.Mondjuk a téli gumi nem kopott legalább.Az is valami. :)
Nem távgyógyításért írok,csak úgy kiléptem a read only módból.Persze ha van ötlet,azt továbbadom a szerelőknek.
Nálam is szaggat, általában. Néha meg csak megbököm a gombot, és felmegy teljesen. Még nem találtam meg a korrelációt (csillagállás, telihold, jön a front), de úgy vagyok vele, hogy ez legyen a legnagyobb bajom, amíg teljesen felmegy az üveg, mert durvább lenne, ha lehúzva maradna.
De biztos jön majd egy-két (tucat) nálam szakértőbb cartárs, és megmondják a tutit. ;)
Igen, szakaszosan megy csak fel, amikor a gombot nyomom, ha elengedem, akkor az ablak is megáll. Azt szeretném, ha egyszeri gombnyomásra menne fel, ha pedig újra megnyomom, akkor álljon meg.
Először járok ezen a fórumon. Kinéztem egy 2006 év végi 2 literes benzines C8-ast (Tendeance), elvileg 150 ezres futásteljesítménnyel. Hálás lennék, ha tudnátok egy-két ötletet adni, mire érdemes odafigyelni az autó megtekintésekor ( például olyan hibák ,ami miatt esetleg felejtős az autó).
Üdv! Nekem is alacsonyan volt a fékolajszint (ennél az autónál azt jelenti, hogy a minimumnál valamennyivel több, de nincs az általa elvárt maximumon), világított is a lámpa. Olaj feltölt, hibajel kiüt, kész.
Aztén kiderült, hogy azért volt alacsony a fékolaj szintje, mert elkoptak a betétek.
Teljes fékfelújítás volt az egyik cartárs által.
Mondja, hogy amikor nyomta vissza az új, vastagabb betétek miatt a dugattyút, akkor ömlött ki a fékolaj tartályból a matéria.
Tudja valaki, hogy mit jelent: bremsanlage defect? Meg esp/ABS defect. Értem, hogy fékhiba, de mi lehet? Olajat töltöttem mert minimumon volt, de tovatová is irja..... betét lehet?
Azért"jó" hogy megint van valami baja a K... Anyját mert most költöttem rá 400e-t teljes kuplungfelujításra+váltócsere és még mindig ráz. Utána 40e a kézifékre...... A cooler meg úszik az olajban úgyhogy sanszos egy turbo is. Ha egyszer beindul a lavina....
Ez csak ötlet, anno hasonló gondom volt az Xsara Picassommal, ott a gyújtáskapcsoló reteszelő része (kormányzár) akadt időnként.
Már ki volt kopva rendesen és időnként menet közben is reteszelt de csak ha teljesen alászedtem a kormányt jobbra.
Igaz majd 450.000 km volt a gépben, csere után rendben volt...
A 807-nél ha teljesen alászedem a kormány időnként akad, de itt is írták régebben, hogy nem szereti a kormány szervó ha teljesen kitekert állapotban tartja az ember...
Erős a gyanúm, hogy fogat ugrott a vezérlésem, a nagy műtétre már elő van készitve.
Táblázatból leírás letöltve, Google barátom pár videót is dobott a keresésre.
Viszont a kérdésem az lenne, hogy a Pugom két vezértengelyes-e?
2004/01 havi 2.2 HDI 128Le FAP 4HW motorkód, emlékeim szerint 16 szelepes, de nincs nállam a forgalmi és kellene még pár apróságot beszereznem a hétvégi műtéthez.
Az autós boltban a gyári progi szerint 4 féle motorral szerelték a jószágokat a csigazabálók...
Illetve nőgyógyász végzetségű és szerelői vénával megáldott segítség is jól jönne, mivel szép nagy lapát kezeim vannak😀
Ehez a géphez képest a Picasso 2.0 HDI motorterében kamionnal is meg lehetett fordulni...
"Írtam, hogy a komplett utántöltő készlet volt 15.000Ft a márkaszervizben."
No, az biztosan nem, már akkor (2017) sem.
Mi kb. másfél éve rendeltünk a 3 L-es szettből és horror drága volt. (közvetlenül a Citroën-től.) Pontos árra nem emlékszem, de már akkor is 35e-es nagyságrend volt.
Segítséget szeretnék kérni kormány szervóval kapcsolatban.
2.0 HDI C8-am van kb.70-80-as tempónál főleg jobbra (ritkábban balra is) kanyaroásnál vagy előzésnél nem tudom eltekerni a kormányt. Egy ideig olyam mintha valami beakadna, majd egy kis idő múlva (kb 1-2 másodperc) mit ha mi sem történt volna normálisan eltekerhető a kormány. A szerelő átnézte, kicserélte az olajat, a márkaszervízben felrakták gépre, de semmi hibát nem találtak. Átnézték az elektromos szervomotort is, de semmi.
A forgalmija szerint 163, de legalább 3 féle értéket szoktak erre ráfogni. Azért tettem be a vázszámot (inkl.motorkód). A belevaló löttyből az imént telefonáltam le az utolsó 3x1litert, méregdrágán. A 3literes kiszerelés elfogyott, és ebből a literesből sem kecsegtetnek új szállítmánnyal. A hülye csigazabáló pedig úgy alkotta meg ezt a szart, hogy az agynak csak azt lehet megmondani, hogy teletöltötted, és ő nem mér szintet, csak spriccelgeti és matekozik, hogy mennyi lehet még, aztán amikor szerinte kevés, akkor rikoltozik. De ha valaki valamikor csak rátöltött, és azt hazudta neki, hogy tele töltötte, akkor egy idő után vígan fecskendezi a semmit. Vagy ha rátöltött, de nem szólt az agynak, akkor az meg tele tartállyal rikoltozik. Eleve furcsa, hogy 206ezernél kezdi ezt a hisztit, két teletöltésnek kevés, egynek sok. Bár azt nem tudjuk, hogy az első tulaj hogyan használta, full városi üzemmódban lehet, hogy 100-at sem megy el.
Egyebekben talán a 3,5liter a megfejtés az eredeti kérdésre, de ettől is tudok hányni, hogy egy ilyen egyszerű adat ekkora hadititok manapság.
De mivel régebbi hsz-ekből az rémlik, hogy okosba Eolyst 10e/liter körül szoktak kínálgatni, (utána meg szopás van a betöltő nélküli csomagolás miatt, meg a PPS-nélküliség miatt), ezért azt gondoltam, hogy hasznos infó lehet, hogy normális márkaszervizben már nem kérnek el érte fél kiló aranyat.
Sugallmaztam, hogy így talán kevesebb a szopás :)
(A cikkszám alapján meg hátha könnyebb megtalálni valakinek a liter adatot is, ha mégis szereti sk. intézni az ilyesmit.)
A hangszórók elvileg szólnak. A navigáció működik, így feltételezem, hogy GPS antenna jó, illetve megvan. Viszont az autó tetejéről hiányzik a rádió antennája... akkor ez lehet az üzenet oka. Egyébként ezeket az eszközöket hol és miért lehet kikapcsolni?
Az angol nyelven küldött üzenetből ezekre nem tudtam volna következtetni. Egy esetleges magyarosítással van arra lehetőség, hogy egy-egy üzenet több információt hordozzon?
A jobb visszapillantó tükröm nem csukódik be. Mit célszerű először ellenőrizni? Biztosítékot?
Kis segítségre, illetve néhány információra lenne szükségem. Hol lehetne az autóhoz szerelési kézikönyvet beszerezni? Budapesten melyik szervizbe érdemes vinni?
Hiányzik néhány apróság az autóból, amelyet (úgy gondolom) bontóból tudnék pótolni. Kik, illetve hol foglalkoznak ennek a típusnak a bontásával?
Már van néhány jelzésem gyújtás ráadásnál: Assistance call service downgraded. Néhány napja pedig: Parking assistance system faulty. Ez utóbbi az elmúlt napokban lesett nagy mennyiségű csapadékkal együtt jelentkezett. Beázhatott?
Szokták azért ajánlani (vagy már nem is?), hogy extrém hidegek esetén csorgassunk a gázolajhoz pár liter benzint. Fordítva viszont tényleg nem, még nagy melegben sem. ;)
Nekem is volt ilyen hibám! Egy autószerelőm mondta hogy kormoljam ki a kocsit magas fordulaton 4-5 km-ert menjek! aztán csak az ÖMV-nél a drágább dízelt vegyem! Azóta nincs ez a probléma! Ui. : Nem kapok semmit hogy reklámozom az ÖMV-nek a Maxmotionját ;)
Reggelre elmúlt minden. Nincs szerelmeslevél pirosan-sárgán hanghatásokkal feldobva. Szerelóhöz érve semmi produkció, nyilván van erre értelmes magyarázat. Pitiáner kontakthiba vagy millió más lehetőség. Ha kiderúl, megírom.
Bármilyen furán hangzik, sok esetben egy jó akkumulátor nagyon sok elektromos anomáliára megoldást jelenthet. Észre sem veszed, hogy baj van, első tünet ABS/ASR utána Légzsákok, de mindig másik, majd Hülyén mérő Sebesség/utemanyag ill hűtővíz mutatók! Egy próbát meg ér, Hibakódok törlése, akksi töltő és próba... Ha nem az aksi, akkor az önindító fog behallni. De még mindig lehet más a probléma.
Köszönöm szépen a választ próbálkoztam az oldalon beírtam az adatokat de az eredményt nem dobta valamit bénáztam, de akkor ez a helyes váltó kód (AL4 váltó ZF 4HP20).
Benzinmotort + függelékeit át lehet vajon ültetni dízel helyére? Szeretjük a bőrülést meg a tatőablakot, ha váltunk, talán egyszerűbb lenne nem az egész kocsit cserélni. ;)
Nem unalmas az élet. Tegnap kicseréltem a törött rugót. Ma ajándékba adott egy fékhibás-ABS/ASR stb.- üzenetet. Plusz nem működött a tolatóradar és az életemet színesítendő a sebességet sem mutatta. Melóba menet a fékhibás üzenet elmúlt. Munka után tünetmentes lett minden. Megálltam vásárolni, indulás után már megint a fékre panaszkodott, ezúttal piros ikonnal gazdagítva. ABS/ASR hibával szopatott már korábban is, nedves időben. Ma kicsit emelte a szintet.
Harci helyzet, semmi gond az autóval, de nagyon úgy néz ki, hogy benzines felé akarja terelni a népet a német kormány, szóval váltanom kell. Milyenek a benzimotorok? a v6-os csak autómatával van?
A Thaliában egy nagy piros gomb volt a motortérben. A bálnában még nem kerestem, a kezelési útmutató se említi, de hátha valamelyik tanult kolléga tud róla bővebbet. :(
A négy típushoz tartozó alkatrészek gyakorlatilag azonosak (ide nem értve a külső elemek egy részét, de ez szerintem egyértelmű). Az "egy gyártó-négy típus" még ott is bonyolódik, hogy a Fiat, a Lancia, a Peugeot és Citroen legjobb tudomásom szerint az alkatrészek cikkszámait nem egységesen kezelte/kezeli. Ezért van az olaszoknak EPER és franciáknak más nyilvántartásuk az alkatrészekre. Van itt a fórumon egy-két szaki, aki ezekben sokkal jobban toppon van, mint én, ők majd segítenek.
Ami a váltókat illeti: az AL4 váltó voltaképen egy ZF váltó, szerelőnyelven "czetef". Ez egy német cucc, elég jól dokumentált.
A benzinesekben, 2.0, 2.2 és 3.0 V6, négy sebességes volt/van. A dieselekben, négy és hat sebességes ZF váltó van.
A ZF honlapján ki tudod keresni motorkódra lebontva, hogy a szóban forgó autóban milyen váltó van.
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Vettem egy 2.2 Hdi Fiat Ulyssét eddig tökéletesen ttte a dolgát, aztán egyik pillanatról a másikra megállt. Autóvillamossági kimérte az értékeket, de semmi. Azt mondják nézem meg a BORULÁS - INERCIA kapcsolto. De hol találom ezt az autóban. Ha valaki tud segítsen. Köszönöm.
sziasztok érdeklődnék a benzines és disel lanciába ugyan olyan automata váltó van? ill a négy típusba megegyezik a benzines motor és automata váltó? a váltó számát fajtáját hol találom meg? és végül szereltetett valaki benzines automata váltott amivel később nem volt baj és esetleg kiadná a szerelő elérhetőségét. előre is köszönöm a segítségeket.
A hátsó fék szorulása 10 esetből 8-szor javítható ha valaki rendelkezik szerszámokkal (kicsit többel mint fejsze és harapófogó :) ) és érez egy kis affinitást a szerelés iránt.
Ami pedig még jónak tűnik, azt szinte örök életűvé lehet tenni egy kevés munkával.
Akit érdekel az megtalálja a tel. számomat a TÁBLÁZAT- ban.
Lehet, hogy a kezifek fog be kicsit. En is järtam mär igy. Azota ki lett cserlve mindket hätso feknyereg, plusz tärcsa is, mert a jobb hätso annyira szorult, hogy pär km alatt vörösen izzot a tärcsa es kicsit hullämos is lett.
jobb hátsó fék melegszik, s kerekfordulattol fuggoen hangos huppogás hallatszik.. nem mindig, de egyre gyakrabban.. esetleg vki tapasztalt már hasonlót?
"Mondjuk a CE lámpa nem világít, akkor kvázi nincs hibajel."
Ez így, mondjuk nem igaz.
Vannak olyan (pl. átmeneti) hibák, amik nem gyújtják ki a MIL lámpát, viszont diaggal, élőadatokat nézve esetleg el lehet kapni a hiba okozóját. (Arról nem is beszélve, hogy az átmeneti hibák is beíródnak a tárolóba, tehát hibakód olvasással is láthatóak.)
Persze vannak érdekesebb hibák is, amikor a kódolvasás és az élőadat sem segít, de azért ne dobjuk el a diag lehetőségét alapból, mert nem jelez a MIL lámpa. ;-)
Mondjuk a CE lámpa nem világít, akkor kvázi nincs hibajel.
Legalább is egy "mester" azt mondta, ha nincs CE, nincs mit kiolvasni.
Vagy tévedne?
Amúgy a legrosszabb az, hogy alkalmanként hozza ezt a hibát. Magyarul ha beviszem a szervízbe, és éppen "jó" az autó, akkor nem is értik, miről magyarázok.
Köszi a válaszokat. Jövő héten valahogy hajbalban beviszem szervizbr ahol volt, hogx ne kelljen megallnom. Elmesélem neki mikre figyeljen, megkérdezrm van e diag neki. Ők telefonban egy regebbi esetnél elektromos kábel kopásra emlékeztek. (Tehát találkoztak már hasonlóval) Remélem megoldódik. Köszönök minden hozzászólást. :-)
Mintha Te írtál volna valamikor egy kis szelepről, ami a szívóoldalon (?) van, és a túlnyomást hivatott kiengedni(?). Dízeles vagyok, nem igazán foglalkoztam vele, de most eszembe jutott. Hátha az rossz?
engem az első lambda szonda szopat valószinüleg mert üzembe élőadaton jó a teszten, de amióta le van húzva a csatija meg szüntek a hibák /esp off pici alapjárat ingadozás/
hibatárolo kiolvasás csodákra képes a találgatásokkal ellenében sokszor csak a profi cuccal jutsz eredményre meg ha értik a hiba üzenetet az is a titok nyitja . általános hiba nem mindig irányadó találomra cserélgetni nem jó ötlet
Ma indultunk az autóval 807 2.0 benzin (2005), család bepakol, és 2 km dugón keresztül minden alapjárat után letilt, ingadozik 1000-1200 között. Leállít, újraindít, és jöhetett a következő 50m.
Szerencsére sikerült hazaérnünk. Valakinek valami tipp? Ugye a fojtószelep tisztítása megtörtént, na azóta rosszabb.
Megbízhatóan teszi a dolgát, szeretjük. Persze kell vele törődni, adódik ez-az (egy hónapja kapott pl. hátulra új lengéscsillapítót), de hát már nam mai darab.
Október óta a hetedik ülésre is jut gyerek, úgyhogy kihasználjuk a teret. :)
Tavaly májusban cseréltem mindkettőt. Amúgy a mostani viszonylag x-aktás, mert este beálltam, teljesen tünetmentesen, reggel meg már az első kormánymozdulatra nyöszörgött. Semmi más hang nem volt, viszont az autó meg sem akart mozdulni, úgy befeszült az eltört rész a kerékhez.
Ulysse-t 1 éve vettem németországból 2006-os mind a két első rugó el volt törve.csere óta rendben, bár az új rugót elég nehéz volt a helyére paszírozni. Pár napja volt itt ( bananatree 02.24-én),hogy a toronycsapágy beállt és a rugó attól tört el :(
Még csak cca 600 km-t mentem az autóval, tehát eső függőséget nem tudok megállapítani. INkább az volt gyanús hogy egy pörgősebb gázadásos út után inkább produkálta mint a szinte alapjárati tötyörgés után.
De hangsúlyozom, ma nem volt vele semmi alapjárati probléma, egyszerűen olyan volt mintha letiltott volna, és hullámzó teljesítménnyel alig döcögve mentem tovább, gázpedálra semmi reakció.
Aztán utána mentem vele mindenfele, kb 10 km-t, semmi gond, teszi a dolgát. A diaglámpa világít.
De a feleségem 2 gyerekkel majd félni fog használni, amit nem akarok. :-)
Még annyit: van, amikor előjön a hiba, máskor hibátlanul teszi a dolgát. Arra is rájöttem, hogy a csapadéknak nincs hozzá köze, mert nemrég full száraz úton is produkálta a problémát.
Mondjuk én nemrég cseréltem lambdaszondákat (ezt olvasta ki a "mester" ugyanarra a szövegre, mint neked), de nem javult meg.
Hétvégén kipucoltam a fojtószelepet, de nem volt koszos, és most megy. Minden, a fojtószelepbe bemenő csövet átfújtam.
Valami rendkívül piti oka lehet a problémának, de még nem jöttem rá.
Ha van tipped, megköszönöm. Tuti, hogy a fojtószelepnél kell kapirgálni, ami viszont a gond, mivel nem bovdenes, ezért nincs rajta motor sem (ami elkoszolódhatna), elektronikusan mozgatja a pillangószelepet.
Viszont megtaláltam, mitől volt kipufogószag a kocsiban. A kartergáz cső volt lyukas. Kijavítva, belül ózondús hegyilevegő van most.
Friss tulajdonosai lettünk egy 807-es Peugeotnak! 2.0 benzin, automata
Mivel az elmúlt 2-3 napban néha rakoncántlankodott, és az alapjárata ingadozott, párszor le is fulladt, ma ment szervízre és a fojtószelepet kitakarítattam. olajcsere, szűrők stb megvolt.
Hazafelé szépen tette a dolgát, egy km-re otthonról fogta magát, és alapjáratról csak egy 500 fordulatot emelkedett a fordulata, és szépen hullámozva 10 km/h-val döcögött. Félreálltam, leállítottam, újraindítottam, és azóta ismét tökéletes. Annyi hogy a diag lámpa most világít ás a szokásos ANTIPOLLUTION FAULT hibaüzit küldte.
Mi lehet a gond? Találkozott már valaki hasonlóval?
APROPÓ RÁDIÓ! 2006-os Ulysse gyári cd-s rádiót szeretnám lecserélni Clarion. szeretném, hogy a kormányvezérlés és a kijelzö (kicsi) továbbra is működjön. Mire kell figyelni a vásárlásnál? Esetleg használt is érdekelne ha van előlapon jack bemenet.
A kutya ott van elásva, hogy az akkusaruk levétele után kell feltanítani, hiszen a végállásokat azért felejti el, mert nincs/nem volt áram. A srácok feltöltöttek ide többféle kezelési, használati útmutatót. A c8 használatijában a 112. oldalon van szó erről, valamint a 25. oldalon is. Ilyenkor egy csomó funkciót "elfelejt":
- becsípődésgátló és szakaszos ablakemelő; - napfénytető becsípődésgátlója; - a többfunkciós kijelző beállításai (dátum, óra, nyelv, távolság és hõmérséklet mértékegység); - sebességtúllépés-jelző határértékének megadása; - autórádión hallgatható állomások beállítása; - a navigációs rendszer vétele.
Sziasztok eddig működött, felhúzta és be is hajtotta a tükröt, 2004- es Peugeot 807, kimértem a távirányító elemben 3 v van az nem lehet talán a hiba, mostanában asszonyom használja az autót nála jött elő 1-2 hete, tükör állító gombbal be tudom hajtani, az ablak is működik a gombokkal csak becsukásnál nem csukja és húzza fel a két első ablakot, hátsót húzza! Akksi levétel megtörtént de sajnos semmi változás!
Sziasztok, olyan hibával küszködők bezárásnál nem hajtja be a tükröt és nem húzza fel a vezetőfelöli ablakot! Találkozott valaki ilyen hibával, két kulccsal is próbáltam igaz az elemek állapotát nem ismerem! Előre is köszi!
Bp-en Újpesten a Váci úton van egy bowdenes cég , ha valaki ők tudnak segíteni.
Csak az a gond, szerintem bevonatos(műanyag bevont) bowdenjük nem biztos hogy van(másnak se) ha mégis akkor írd meg hogy sikerült nekem is ilyen problémám van.
Sziasztok! 2007-es 2.0 RHR motorkódú phedrában hol található a t úr bő nyomás szabályozó szelep? Ugyanis gyorsításkor rángat. A turbó sem folyamatosan fütyül gyorsításkor, hanem szakaszosan. Aztán gondol egyet és elveszi a lovakat, át áll vesz üzem r -e. Ez előzéskor életveszélyes is lehet. Ég a check engine lámpa is. Diagnosztikán ezt a szelepet hozza hiba forrásnak. Találtam egy szelepet a motor elején, de szerintem az az EGR-é. A vákumkört ellenőrizték, nem ereszt, tartja a vákumot. Találkoztatok már ilyen hibával? Engem ez az autó már idegileg és anyagilag is tönkre tesz. Két év alatt lett benne cserélve motor, porlasztócsúcsok, kettős tömegű, turbó. És ezek csak a leg költségesebbek. Esetleg nem ismertek egy hozzáértő szerelőt Miskolcon, vagy a környékén?
Ma ellenőriztem volna a motorolaj szintet, ki húztam a nívót, és a vége letört, gondolom bele esett a karterba. Úgy gondolom nem okozhat problémát. Vagy mégis? Járt már más is így?
A kijelzőm valami olyasmit ír ki, hogy service unavailable, call 112. Kinyomom, de időnként visszajön. Ezt tudja vki, hogy miért van, és hogyan lehet eltüntetni?
PEUGEOT 807 2.0 HDI TULAJ VAGYOK EGY KOMOLY PROBLÉMÁVAL! 2006-OS ÉVJÁRATÚ AUTÓM 2,5 ÉV ARÁNYLAG PROBLÉMAMENTES HASZNÁLAT UTÁN, EGYSZER CSAK EGY PARKOLÁS UTÁN ÚJRAINDÍTÁSKOR NEM INDÍT ÉS HÚZÁSRA SEM INDUL, DE AMÚGY MINDEN VILÁGÍT ÉS MŰKÖDIK. PERSZE HIBA ÜZENET SINCS ÉS A VILLAMOSSÁG SZERELŐ IS TANÁCSTALAN! SEGÍTSÉGETEKET /TÁNÁCSOTOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!
Ma, szabdnap, diag az autóba be, aztán telemetriai adatok rögzítése... 325km alatt nem tudtam hibaüzenetet produkálni. az ideg öl meg. Ez a tipikus Murphy
C8 tolató radarral kapcsolatban kérdezném, hogy most egyik napról a másikra elkezdte azt, hogy máshogy, és hosszabban sípol egyet, aztán nem müxik. Tegnap este egyszer működött, most meg megint nem. Találkozott ilyennel valaki?
Szétszedtem, megnéztem belülről. Van két kis műanyag fog, ami belekapaszkodik a keresztvas recéibe, viszont ha rögzítéskor a két végét egymás felé nyomjuk, akkor eggyel közelebbi résbe akad, és akkor feszesebb lesz/lett.
Gyanús nekem, hogy kiugorhatott a csapágy a szerkezetből és a villa nekifeszült a váltóháznak, így már nem tudsz a pedálon nyomni, ami a túlterhelés miatt szétugrik.
Persze lehet, hogy tévedek, de szemrevételezéssel ez jól kideríthető, meg aztán az sem mindegy, hogy pontosan milyen gépről is van szó, mert így csak tippelgetek. ;-)
Azt javaslom, hogy tegyétek rá az autót diagra, aztán próbáld előidézni a hibát. A tárolt hibakód nem biztos hogy megegyezik azzal, amit az autó valós körülmények között produkál.
Ezután jöhet a hibafeltárás, ami akár több hiba együttese is lehet. Érdemes a vákuum kört is leellenőrizni, aztán jöhet a többi ilyenkor szokásos dolog. Olvass vissza egy kicst, de hamarabb megtalálod, ha rögtön hibakód olvasással kezded. Fontos a márka specifikus diag, mert a többi csak általános kódokat tárol.
Olyan problémám, kérdésem lenne, hogy ma, egy váltáskor beragadt a kuplungpedál, majd kattanás és beesett...hamar félre áll, megnéztem, leugrott a már sokat emlegetett műanyag a tengelyről...vissza is pattintottam a helyére..viszont a pedált még mindig nem tudom benyomni..csak kb.1 negyedéig megy le..majd feszül, kattanás, és megint leugrik a műanyag...mi lehet a gond? Ezt alapból nehéz lenyomni, és a kopás miatt ugrik le a műanyag a helyéről, mert kkor valahogy rögzítem, vagy munkahenger halott, azért feszül ennyire, vagy nagyobb a probléma? Válaszokat előre is köszönöm!
A problémám a túl nagy túrbónyomás. Normális esetben semmi gond nincs, ha beterhelem kicsit kétezres fordulat fölött egy meredekebb emelkedőn 5-ben akkor néha bedobja. viszon vettem egy lakókocsit (ami miatt már van vonóhorgom is) pont ebbe a fordulatszámba esik az utazósebbesség és mivel jól fogja a szelet igy az autót is vissza, ezért 100km-en vagy 10x-is megkaptam a "anomalie abgasreinigung" hibát túl magas turbónyomás volt a hiba. alaphangon ez a gond sík úton soha nem jött még elő, emelkedőn is csak ha lusta vagyok visszaváltani akkor sem mindig, viszon nem autózhatok 4.-ben ha a lakókocsit húzom. ötletek? nem gond ha össze kell koszolnom magam, rég nem kellett... a vonóhorog is csak 4 csavar... meg pár vezeték volt a minusz 8-ban.
Az új horror drága,állitólag van aki foglakozik bowden gyártással,neten találtam,de nem foglalkoztam vele.Nekem is ugyanezt csinálta,félrecsévélte a dobon.Azóta mechanikusan nyilik.Bontott kb-15-20000 pénz.
Szerintem márkaszervizben nem fognak baszakodni vele, max komplett motorostul-bowdenestül kicserélik párszázezerből. Probálj jó bontottat szerezni. Youtubeon van rola video. Talán a táblázatban is benne van.
Tegnap éjjel hazafele egy nagy darab jég vagy latyak,leszakította az üzemanyag hűtőt burkolattal együtt.Valakinek van esetleg fotó arról,hogy hogyan is néz ki egyben a helyén.
Minden megvan csak ki kell egyengetnem a tartólemezt és vissza kell tennem.Hűtő nem sérült meg szerencsére.
Nem sikerült elolvasnom végig az előző hozzászólásokat a témában, de segítségre lenne szükségem!
Meglévő 807-es 2.2 HDi 2004-es bálnámnak a jobb oldali elektromos tolóajtó hibásan működik a bowden öregségéből adódóan, szétszedés után ezt állapítottam meg, nem megfelelően csévélte fel a motor! Hogy zárható legyen az ajtó kénytelen voltam ideiglenesen kifűzni a bowden-t, kérdésem az lenne, hogy visszalehet fűzni otthon is, vagy szerviz kell ehhez is? A másik kérdés az lenne , ha az utóbbiról lenne szó, mennyit kérhetnek el érte szimplán csere miatt, ha mechanikusan hibátlanul működik? Válaszotokat előre is köszönöm.
Tudom hogy baleknak tűnök de tudna nekem valaki tanácsot adni abban hogy az izzó rögzítő rugót (nincs)hol szerezhetek be. A bal oldali tompított kiégett azt cseréltem amikor levettem a gumi harangot már akkor gyanús volt hogy kifordult az egész a foglalatból. Kérem ha valaki tud segíteni azt megköszönném.
Tudom, nem neki szántam, hanem ahhoz adtam hozzá, amit ő mondott, csak az ő hozzászólásához fűztem. Bocs, ha így jött le :)
De ha már erről van szó: egy tiszta dpf esetén mekkora nyomáskülönbség a jó, mi az alsó határ, aminél gyanús, hogy már nem szűr a szűrő? (és mekkora fordulatszámon szokták mérni?) Nem akarok hülyeséget írni, mert már nem emlékszem pontosan, de elég alacsony volt.
Most beállt az alapjárat és nem fullad le sem valószínű hogy most hogy egy napig benne volt az új akksi most már helyre állt a kommunikáció viszont most világit a hibajelző sárga lámpa és azt írja ki hogy ANTIPOLLUTION DEFAULT
Azok nagyon nagy biztosítékok (nem olyanok, mint amit a rajzon a panelben láttál, attól sokkal nagyobbak) és az egész egység aljában lesznek. Ha elkezded kibontani a házból, majd meglátod őket. A kézikönyvben ezért is van az írva oda, hogy ezeket csak szakszerviz cserélheti, mert alaposan bontogatni kell hozzá.
Az Ev1 fórumon valószínű könnyebben kapsz választ, bár vannak itt is szerelők, akik tudnak segíteni, de itt Ev2-esek vannak (2002 utáni Ulysse és társai)
Amúgy nekem se volt lámpa se semmi csak 3000 fölé nem akart pörögni. Diag se dobta ki. Tettünk bele egy újat VDO és még rosszabb lett. Aztán lett még egy új amivel már jó lett.
Új vagyok itt a fórumon sajna kicsit keveset tudok az autómról, most ismerkedem bővebben vele. 2001 Fiat Ulysse 1997 cm diesel. Már túl vagyok egy futómű némi, elektromos, kicsi féltengely ,és egy nagyobb (ami durva volt 300-ezer fölött)turbó hibán. Nagy család kis költségvetés. A segítségeteket szeretném kérni ma a nagy hideg miatt nem indult el reggel. Eddig az állófűtés szerűség segített így nem volt gyanús, hogy nehezen indul. Böngésztem kicsit a netet és arra a következtetésre jutottam hogy az izzítás körül van gond, ugyan eddig is ha elindult mint végre délután is némi fűtögetés után, szépen egyenletesen jár nem kopog nem akad nem pörög fel és nem fuldoklik gázadásra sem. Arra a következtetésre jutottam hogy az izzítás körül lehet a gond csak eddig benzines autóm volt. A kérdésem a következő hol van az izzítórelé és hol vannak az izzító gyertyák benne háznál hozzáférhető-e (meg tudom csinálni ill a fater tud segíteni) vagy mindenképp szerviz? Remélem beigazolódik a gyanúm mert ha más egyéb, ilyen tünetet okozó alkatrészekre kerestem rá(üzemanyag rendszer) kishíján infarktust kaptam. Ja milyen típusú alkatrészeket javasoltok, értem ezalatt a gyártó ORSZÁGOT mi a legjobb választás általában alkatrész fronton ehhez a típushoz? Szerintem jó választás volt csak egy szervizes ,ahol a turbót javították azt mondta ˝AZ AUTÓD AZ IGÉNYEIDNEK MEGFELEŐ CSAK AZ ALKATRÉSZ ÁRAI NEM A MAGYAR FIZETÉSEKHEZ VANNAK SZABVA" Remélem tudtok segíteni előre is köszi.:Mihály
Addig, amíg a működést nem befolyásolja hátrányosan, addig nem jelez. Diagon lehet ott van már a hiba. Ha gyanús, rá kell tenni és megnézni az élő adatokat, abból, aki ért hozzá, az meg tudja mondani, hogy jól mér-e.
C8-am legutóbbi szervízekor a szerelő - aki hez egyébként először vittem valamit - azt mondta, hogy a diagnosztika szerint szarakodik a légtömeg mérő, lehet azért fogyaszt kicsit többet az autó meg azért gyújtja ki a motorhiba lámpát.
Namost az van, hogy sem nem fogyasztott többet az autó mint szokott, sem soha nem panaszkodott a nagy kijelzőn semmire, sem nem gyujtott ki motorhiba lámpát...
Ennek ellenére a szerelő annyira erőlködött, hogy mondtam, OK., legyen kicserélve...
Namost az van, hogy a csere óta sem fogyaszt kevesebbet és érzésre semmi nem változott az autó dinamikáján
Kérdésem:
meg lehet-e tudni valahogy, hogy valóban lett-e cserélve benne légtömeg mérő vagy nem? Az állítólagos csere kb. 1 hete történt.
Baranya megyei vagyok Mohács! Nekem leszokott állni a motor de csak ha nagy tócsába megyek nagyobb sebeséggel a jobbos kerékkel. A szerelő az alapjárati motorra tippel hogy lehet az a baj bár furcsálta hogy az akksi probléma után jelentkezett.
Üdv! Segítség kellene! Van egy 2004-es Citroen c8 2.0 benzin. Olyan gondom van hogy lemerűlt az ajkaim hidegbe mert már nem mai.Feltöltöttem visszatettem azóta ingadozik az alapjárat menetközben le is áll a motor ha benyomom a kuplungot de alaphelyzetben alapjáraton is leáll egy idő után könnyen indul vettem egy új akksit hátha jó lesz de nem kompjuter hibát nem ir ki és nem is jelez a sárga elektronika lámpa.Mi lehet a probléma?
Sziasztok a benzin 2.0 automatához milyen diagnosztikát ajánlotok amivel teljes elérést ad ill lehet törölni a meg jelent hibákat javítás után és laptopra szoftvert nem török szerelői babéra de látom a hozzá szólásokból hogy sokat segít ha kitudom a bajt olvasni ezáltal a szerelőm aki még nem szerelt ilyen típust is jobban boldogul ha tudja a hiba gyökerét.
Ja, akinek van :( Elkezdtem összeszedni a hozzávalókat, de a bekábelezés hiányzott, így nem álltam neki fúrni-faragni. A kamera elsősorban azért kell, hogy lássam, mi van mögöttem és mennyire vagyok még a másik autótól (főleg kisautók esetén, ahol a külső tükrökben semmi sincs, hátul is csak a tetejüket látom) Ráadásul nekem még a tükröm is sima, ezért két legyet ütök egy csapásra, ha sötétedős tükör-monitort veszek. Van olyan kamera is, amit nem kell fúrni és be lehet állítani a szögét, így be lehet állítani úgy, hogy a piros vonal 30 centi körül legyen, így ezzel is lehet pontosan tolatni. A széleket meg látom a külső tükrökben, elég jól lehet velük tolatni.
Hobbiból vezetek mostanában Nissan Leaf-eket, amiben 3D kamerarendszer van, 4 kamera mutatja a helyzetet, a hátsó képén mozog a segédvonal, überfasza.
Látványnak.
Mert azzal még a kertkapun se tudok beállni, mert ha görbülő vonal alapján megyek, akkor 200%, hogy ledarálom az egyik sarkot, vagy ha még időben rájövök, hogy szarul van, akkor +3 Y kell a korrekcióhoz.
És rohadtul hiányzik, hogy nem csipog, ha közel van valami, hanem nekem kell 4 ponton csekkolnom a látvány-távokat, amiknek amúgy a valósághoz semmi köze.
Mondjuk az a nézet jó, amin látom az anyósoldalt, hogy mennyire vagyok csíkon, de ilyenre kb 100-ból 3x van szükségem.
Hasonlót néztem én is, egy dolog zavaró benne, az, hogy fix a kamera szöge, így ami jó egy 607-nek, az a 807 esetében túl nagy szög, és esetleg kevésbé láthatóak a nagyon közeli tárgyak. Emiatt vacakolok egy ilyen+egy fényre sötétedő tükör és egy olyan rendszer között, ahol állítható a kamera szöge. Illetve néztem beépített giroszkópos kamerát is, ahol a segédvonal mozog, de az elég nehézkesnek tűnt.
A lendkereket is nyírja (mivel simán eljársz 2500 alatt, pedig nem sokan érnek utol), meg a motortartót is, az élményfaktor miatti digitális gázpedálkezelés következtében bólogató motor.
Ahogy írtam korábban továbbra is EV2-ben gondolkodom, de hónapok óta nem látok normális példányt. 2.0, vagy 2.2 benzinest keresek elsősorban, vagy 2.0 dízelt, 2013 utánit, lehetőség szerint ellenőrizhető előéletűt.
Én is sokat töprengtem, aztán meghoztam a döntést.
Elment, nagyon hiányzik, mert nagyon szerettük. Költenem kellett rá, de az extrém kiadások elkerültek. 230 ezer volt benne, a kettő tömegű még gyári volt benne. Nekem nem volt toronycsapágy és motortartó bak problémám vele. A részecskeszűrő talán 130 ezer körül volt cserélve benne, 8 éve.
Úgy számoltam, hogy ha ez utóbbi kettő idén befigyel, akkor a fél millát elkéri. Ezért is adtuk el.
Májusban 15 éves lett volna, fiatalabb pedig mint tudjuk, nem lesz...
gondolom, hogy befogadnád, ha kiraknám a szűrét :)
De igazából nem akarom.
Tavaly kapott új lendkereket, kuplungot, motortartó bakokat, fékeket. 2 éve szervószivattyú, most vezérlés. Valahogy minden évre jut egy 2-300e-s tétel. Jövőre tuti jön a részecskeszűrő projekt is.
A kapcsolatunk első 7 évében ez nem volt jellemző. 180e km előtt szinte csak olajra költöttem.
Na jó, nem teljesen, mert akkor is volt egy toronycsapágy, meg egy garnitúra motortartó bak, meg féktárcsa, de azok nem voltak annyira ütősek.
Ha 2 évvel ezelőtt eladtam volna, akkor tökre úgy érezném, hogy ez volt életem legjobb autója, amire nem kellett költeni semmit.
Még mindig a legjobbnak érzem, de már nem mondhatom azt, hogy nem kellett rá költeni :)
De nem éri meg eladni, mert bármit veszek helyette, arra is rá kell költeni...
sziasztok hát még nem lesz fotó az új gépről adásvételi megvolt várom az átadást új műszaki rendszám stb. 2 nap hívnak a kereskedéstől baj van az eredetvizsgáról már úgy vontatták vissza a gépet kb 800 m röl mert nem váltott az automata váltó. Most szervizelték tönkrement a váltószivattyú úgy hogy most felújítják, Kistarcsán valami váltó specialistánál, még jó hogy nem a próba út alatt vagy mikor átvettem azt hazafelé a pályán így most az legalább rendben lesz legalábbis remélem.
Valaki kb mibe kerül egy lancia 2005 automata váltó benzines 2.0 bár remélem lesz mindenről papír és garancia.
Srácok, mindenki szerint jön a nagy hideg, a bálnát pedig nem tervezem használni, mert csak ovijárat lenne. kivenném az akksit a zimankó idejére, nem lesz gond a kocsival?
Ez egy nagyon komolynak tűnő érv, amit a tulajdonosnak el kellene fogadnia az indoklás súlya miatt.
Azonban ez egy gyönyörű kifogás, főleg egy szerelő részéről. :-P
(Mert ahol a vezérlés készletet megrendeli az emberünk, a vezérlés rögzítőt és a feszesség mérőt (nem állítót) is bérbe adják (ingyen!) a szerelőknek. Ha te akarnád vinni a vezérlés dolgait, max. arra hivatkozhatna, hogy akkor nem kapja meg a szerszámokat hozzá és amiatt nem tudja megcsinálni ezért csak úgy vállalja, ha tőle szerzed be az alkatrészeket is. Arra meg kár is hivatkoznia, hogy nincsen ilyen műszer sehol, mert én is kölcsön kapom ezeket a cégtől, ha az kell a munkámhoz és van raktáron. Mondd meg neki, hogy más kifogást keressen ! :-P :-D De persze tudjuk, hogy ezeket csak azért mondta, mert nem akarja megcsinálni a melót.)
A Thule oldalon található ev2 vonóhorog aljzat,kábelköteg és a gyári csatikhoz van csati rajta nem tudom jobb-e kikeresni rákötni vagy gyári csatikhoz csatlakozni.
Kérdezném, hogy Citro Jumpy 2007 2,0 HDI RHK-nál a szervíz intervallumot lehet-e állítani? Nullázásnál 30000-et ír de ez baromság át szeretném írni 120000-re.
Sziasztok! régen nem írtam, nem volt miről... Mostanában a minuszokban magas a turbónyomás... amúgy semmi.
Viszont vonóhorgot tennék a Drágaságra, a vezetékeléshez kellene segítség. Itt nem kell vizsgáztatni felszerelés után, szóval ezt is magam csinálom. van valakinek leírása a hátsó lámpák kábelezéséről? Gyorsabb lenne, mint próbalámpázni...
Köszi, akkor azt hiszem jó lesz a vezetékes, egy kábelbehúzóval gyorsan végig lehet húzni, nem kell a fél kárpitot lebontani. A tolatólámpa vezetékének színét tudod, vagy egyenként kiméregetted? Veszek egy jó kis fényre sötétedő tükröt, így ez is meg lesz oldva, nem kell esténként billentgetni. Már csak a kamerát kell kiválasztani.
Mikor kérdeztem töle, akkor nem tudott megoldást rá. Lehet, ha kicsit többet kérdezgetem, akkor talált volna megoldást. Szerintem piszkosul jó szakember, nem kis tudása van.
Valószínűleg nem is ismeri a típust, belenézett a motortérbe, hogy fentről mennyire lehet hozzáférni és azután már el is ment a kedve attól, hogy megcsinálja. :-P
Sok helyen szerelnek be ilyet, jellemzően külföldön és 60.000 forint feletti áron.
Van természetesen Magyarországon is szerviz ahol ezt használják és olcsóbban oldják meg, mint például a németek.
Egy ideje bent van a kocsiban az új kijelző, így már van némi tapasztalatom vele.
Sajnos nem a legjobb képe van ha sötétben, háttérvilágítással nézi az ember. Az elektronika elég komolyan melegszik. Ennek köszönhetően ha már felmelegedett szétesik a kép.
Ma erre kerestem megoldást. Mivel nem akartam ventilátort beszerelni, így a műszerfal burkolatba fúrtam pár lyukat, hogy tudjon szellőzni. (Első teszt alkalmával nem melegedett fel annyira, hogy szétessen a kép.)
Készítettem képeket, amint megtalálom a megoldást hogyan tudom megosztani megosztom veletek.
Urak! Akinek van tolatókamera a kocsiban: hol húztátok előre a vezetéket? Illetve hol csapoltátok meg a tolatóizzó kábelét?
Nézegetem, hogy vezetékest vagy vezeték nélkülit vegyek, meg milyen monitort (a kamera környékére tapadókorongost, vagy a visszapillantóba építettet, ami egyben fényre is sötétedő, csak ha elkapják a vámion, akkor már elég drága lesz.)
Köszönöm a tanácsot! Ez nekem is megfordult a fejemben. De ha esetleg valami egyszerű hiba okozhatja a problémát, amivel már valaki találkozott, nem kellene a sötétben tapogatózni.
Üdv a csapatban. Van picivel lejebb a face csoport is említve, többségünk ott is fent van.
A kerekek meg vannak húzva. Nekem is pont ez volt múlt héten. Porfestve volt a kerék és a jobb első meglazult egy picit. Balos kanyarba mikor ráterhelt elhalgatott.
Azért arra készülj fel, hogy pár embernek elég szarkasztikus humora van, ne sértődj meg rajta, nem Neked fog szólni, ilyen lüke a banda :) Minden magas labdát lecsapnak (lecsapunk), de senki sem sértésnek szánja. Azért írom, mert aki nem szokta a csoport hangulatát, azoknak elsőre rosszul esik, ha valaki egy kanna benzint javasol megoldásnak :D , de ő sem gondolja komolyan. Viszont ott tényleg sűrűbben vagyunk, a szakértők is, így hamarabb kaphatsz választ.
Semmi különleges nem kell, de nyilván egy csillagcsavarhúzó és egy 13-as kulcs kevés. A legspécibb talán a vezérműkerék és lendkerék rögzítő ami egy fúrószárral/ köracéllal kiválható.
Nemrég vettem egy 2004-es 2.2HDI 128 lovas Citroen C8-at. A következő hibajelenségre lettem figyelmes: kb. 100 km megtétele után egy-egy nagyobb jobbos kanyar bevételét követően ciripelő hang jött a kocsi bal eleje felől. Kezdetben ez abbamaradt, de 200 km után folyamatossá vált. Akkor szűnt meg egy időre, ha a kormány balra lett fordítva kanyar miatt. Megérkeztünk célunkhoz, leállítottam. Kb. 30 perc múlva a újra mentem vele rövidebb utat, nem volt semmi hangja. Mivel egyáltalán nem értek hozzá és nincs semmilyen tapasztalatom, így a segítségeteket kérem ennek a problémának a feltárásában. Szívességeteket előre is köszönöm!
Nemrégiben Phedra tuljadonos lettem lettem! Szép nagy tágas tel apró hibákkal. Tudtok egy elérhető service manualt? Sanjna nagyon sokat eszik 2.2hdi moci van benne és a 10 litert simán megeszi!
Szia! Nekem 2003-as Pedra2.2 JTD van, a nagy navis verzió. Ebbe beleherkeltem egy Yatour virtuális cd tárat. Ez SD kártyáról megy.Igaz, kellet hozzá egy átalakító kábel kínából.
Lehet hogy a fiathoz is jó. Milyen fejegység van benne, az a kérdés.
Ha OBDII-re gondolsz, annak a csatlakozója vagy a műszerfal alatti rekesz körül van (2005-ig, zöld világítás), vagy a középső hűtött rekeszben a sebváltó alatt (2006-tól, narancs világítás). Ehhez persze vagy egy OBD-USB kábeles, vagy egy Bluetooth-os olvasó kell, meg a szoftver.
Üdv mindenkinek! Az lenne a tisztelet teljes kérésem, kérdésem, honnan tudnék leszedni c8 hdi-hez való hibakiolvasó szoftvert, illetve hol,és milyen kábellel tudok rácsatlakozni az autó agyára. Ha csak azt megmondaná valaki, hogy időben mikor volt hasonló kérdés, esetleg kit keressek ebben a témában, azt is nagyon megköszönöm. Nem török szerelői babérokra, a kíváncsiság hajt. Előre is köszi a segítséget.
csak gondolkodni kellett volna az elején, mert semmi olyan visszajelzés nincs , ami indokolhatná a pánikot :)
Még jó hogy benéztem a szervízkönyvébe. 2012 novemberében cseréltek benne jeladót, meg a motor blokki hőgombát, meg még egy pár cucc amit nem tudok lefordítani magyarra.
Itt akkor már kezdtem sejteni hogy Én lehetek a balfaxx.
Legalább 10x próbáltam törölni, de nem sikerült.
Normális OBD olvasóval gyújtás rá, kiolvas ,töröl,gyújtás levesz, És kész.(Na de sima OBD-s kütyü nem is látta ezeket a kódokat, sőt vizsgán is van kiolvasás, és mindig keresztül megy hiba nélkül mióta nálam van az autó.)
Kezdtem szétfagyni odakint, beindítottam, és láss csodát elsőre "törlés sikeres".
(de a program nem figyelmeztetett,pedig néha szól, állítsd le, meg vedd le a gyújtást stb)
Mentem vele vagy 48km ert az este, rádugtam még 3x és semmi, minden ok,
2012 től benne lenne a kód? vagy ők is úgy törölték ahogy Én első körben.:)
Az autodatában nálam bal oldalon jelöli meg a szenzor helyét, még jó hogy nem álltam neki ott keresni.
A 2000 et a lábam jelezte papucsban, míg kint voltam, de lehet kicsit túloztam.
Ha tényleg ADBue-t töltöttetek bele, akkor azzal a kocsival egy tapodtat se menjél!!!
A PSA által alkalmazott anyagot (Eolys), ami koromszűrők regenerálásához szükséges, a rendszer automatikusan az üzemanyaghoz keveri, míg az ADBlue adalékot (ami egyfajta karbamid vegyület) a kipufogó rendszerbe juttatják.
Ebből látható, hogy az ADBlue-val gyakorlatilag kivégzed a JTD (alias HDI) motort. :(
- automata váltó olajcsere: márkaszervizben 56,000 HUF volt, ebben benne van az olaj, munkadíj, váltó adaptáció (hogy olajcserekor miért kell adaptáció, azt nem tudom).
- motorolaj, szűrők, folyadékok árai nem drágábbak, mint más motorhoz
- egyéb alkatrészek nekem nem kellettek, azt sem tudtam, hogy okoskerék van benne.
- vezérlés csere emlékezetem szerint 80,000 HUF volt vízpumpával, feszítőgörgővel, munkadíjjal, saját szerelőnél. Márkaszervizben kb. a duplája, de lehet, hogy megérte volna a számla miatt, eladáskor nagyobb bizalmat kelt, ha van számla a vezérléscseréről.
Amúgy motorikusan nem sok gond volt vele, egy időben szórakozott azzal, hogy elinduláskor esett a fordulat, vagy lefulladt, ezt egy szoftverfrissítés megoldotta.
Az automata váltó nagyon jó, de mivel csak 4 sebességes, ezért a fogyasztását elég nagyvonalúan kell kezelni: országúton 10 alatt, városban 10 felett (télen rövid távokon 13 felé is kúszhat).
Egyébként nemrég eladtam a kocsit, úgyhogy ezúton is köszönöm a többi fórumtárs eddigi segítségeit, meg az információkat!
sziasztok fél siker úgy nézki 2005 phedra 2.0 benzin automata, bár xenon és tetőablak nincs de más igen ha kezembe lesz fotót rakok fel és akkor tele leszek kérdéssel mint mindig :) mit hol szerezhetek be hozzá, elsőként székesfehérvár vagy gyenge körzetében keresek ezen típushoz hozzá értő szerelőt a vezérléshez és majd az automata váltóhoz. és elektronikához, a harmadik sorra gumi szőnyeg és csomagtér tálca. és közeli bontó alkatrészhez. előre is köszönöm sokat jelentett hogy a hozászolások és tapasztalataitokat olvasva egyre jobban láttam mire figyeljek hogy válasszak a saját igényei fényében.
köszönöm minden fórumozónak. és még plusz a fórum indítónak hogy hozzá segített minket egy jó és működő segítő kész közösséghez.
Ahogy MortalWombat is írta ebbe az adblue nem jó. Szerintem az egyenlő a motor kivégzéssel. De ha a szerelőd tényleg megcsinálta hagyd ott mert nem ért az autókhoz!! Az eolys és az adblue teljesen más technológián alapszik.
Szia, xenonizzók így jelzik, hogy elfáradttak illetve előtte egy kicsit vibrál a fényük. Ilyenkor már keresheted is hol veszed meg a következő izzót( ha párban cseréld biztos egyforma lesz a fényük)
Én Budapesten a Nagykőrösi úti autópiacon vettem az egyik cégtől. Kb. szerdán megláttam a HaHu-n, csütörtökön megnéztük a szerelőmmel, szombaton vittem a foglalót.
Benzines kevés van, automata benzines még kevesebb. Gyorsnak kell lenni.
Én még az autod.hu oldalt nézegettem, rajtuk gondolkodtam.
45714a részletességet esetleg info te hogyan honnan jutottál a phedrához?esetleg kontakt és segítség megosztása priviben?
már hónapok óta kínlódok hogy jó is szép is nem túl koros de fullos ,stb és nem jön össze. nem hogy a rá szánt keretbe beférjek, nagyon választék sincs. kösszi
Nekem xenon van, valóban elég halvány* volt a vége felé, és megtette párszor, hogy ki is kapcsolt. Innen sejtettem meg, hogy baj van, mert még az a halvány is erősebb volt, mint az off autónk sima H7-ese.
"... Lehetséges egyenértékűként van feltüntetve a 10W-40-es ..." Ez a gyártó gyártáskori álláspontja volt. Érdemes használni a kenőolajipar által a gyártás óta elért fejlesztés eredményét.
"... Az autóban most 182ekm van, ezáltal marad benne a vastagabb olaj ..." A futásteljesítmény és a viszkozitási osztály között nincs ok-okozati kapcsolat.
A probléma továbbra is probléma. A használt motorolaj termék semmilyen, a gépjármű gyártója által előírt elfogadással nem rendelkezik. Nem való ebbe a motorba.
Az olajos topicban kaptam ezt a választ az olajkövetelményre (lehet, hogy Te voltál?):
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N.F405.N04, VW 500.00 - 505.00, MB-Approval 229.1 Javasolt oljcsereperiódus: 15000km vagy 1 év
Sajnos nekem ebből az API SL ragadt meg, meg az MB 229.1.
Jól érzem, hogy a Mannol-lal szemben van ellenérzésed?
Köszi. Sosem volt xenonom, soha nem is halt meg egy sem. Itt olvastam, hogy sokáig működnek, és először a fényerejük csökken mielőtt meghalnak. Na ez nem így viselkedik, miért is tenné, az túl egyszerű lenne. Hétvégén ránézek. Remélem igazad van.
Nekem előtte EV1 volt, igaz kézi váltós benzin turbó. Annyira nem ismeretlen az autó, de azért más.
Ez az első automata váltós kocsim, és meg vagyok vele elégedve. Csodák nincsenek, 150 felett már nem nagyon szeret menni/gyorsulni :-( A gyorsulása pedig gázpedálfüggő. Padlógáznál kettőt visszavált, és 6000 körül váltja el.
Néha felülbírál az automata, és visszapakol manuális állásban is, de már megszoktam (városban). Állítólag megtanulja a vezetési stílusod. Hogy ebből mi igaz azt nem tudom.
A kocsi 2005-ös bőr, xenon és tetőablak nincs benne, ezeket kivéve szerintem full. Az oldalajtók elektromosak. Ha ferdén állok és jobbra lejt, akkor visszanyit a jobbos ajtó, de egy kis ügyeséggel bezárható. (engem nem zavar, lehet, hogy állítani kellene rajta vmit)
Az ülésfűtés mindkét első ülésben van és jól működnek. Azt hiszem 3 fokozat van, de nekem elég az első, annyira nincs hideg.
A tempomat kicsit furcsa, mert nagyobbakat ingadozik mint az off kocsiban (AR 156 SW) de nem zavaró.
A navit Zolysys frissítette és magyarította. Neki szerintem a kisujjában van kocsi elektronokai része :-)
Alkatrészről nem tudok nyilatkozni, mert a szerelőm szerezte be.
A mai nap sajnálatos fejleménye a szakadó havasesőn kívűl, hogy Paff elkezdett álltó helyben kacsingatni. Paff egy C8-as, és 2012-es születésű. A jobb első xenon egyszer csak elkezdett le fel kapcsolgatni. A magassága a fénycsóvának maradt, csak a fény jött, s ment. A bal oldali - vezető felőli - hibátlanul teszi a dolgát. Valakinek, valami ötlet?
sziasztok meg nézetem a lanciát a biztonsági öves 2 sor középső ülés meg van egy hátsó hiányzik annak a helyére van betéve, mentünk vele amikor indított akkor volt kicsit ilyen fémes hang mikor kicsit be álltak a fékek, a egyik oldalt bal a lámpa mellet mintha menet közben kicsit leugrott a lökhárító patenröl kicsit elvált. és mikor megálltunk és járó motornál megnyomta a téli üzem módos hópehelyt akkor elkezdet kicsit akadozni a motor és ki irt valamit olaszul de a carburátor szó az ismerős volt.
a motorháztető felnyitva csakúgy csillogott minden rengeteg tiszta új kábel burok csatlakozó fej, csavar bilincs, különféle tartó fém szerkezet színre fújva, tiszta új olajpálca valamilyen tartály, talán a hűtővíz tartály tűnt a legöregebbnek sőt a motor alulról már nem de szemből a jobb oldali dekli rajta az volt, akkor rugó és tartóbak meg jobb oldalt valami amiből kék és ezüst csövek álltak ki, állítólag motor mosott azért ilyen szép meg kímélve volt garázsban,
hát a sok új műanyag meg a chrome bilincs szerintem elmattol az idő során meg a műanyag is , az nem lesz új fényes tükör akár mién mosástól és az embléma is hiányzott kék festés sima ezüst volt.
ugy hogy nehéz most örüljek hogy ennyi minden új vagy nagy kocc volt amit aztán nem heveri ki meg sok ami majd be tesz elektronikába vezérlő egységbe mert nem jól kalibrálták , amúgy ne rángatott menet közben a váltó se bár nem én vezetem ne sima váltásoknak tűnt.
köszi mindenkinek lelki fröccsöt elfogadok köszönöm esetleg ha valaki ott lakik és szakértő szemmel rá néz azt megköszönöm.
Beszerzésgyanús = lehet venni kell és nem óccsó! Pont mert autónként 1 van, a mechanikája meg nem feltétlen bolondbiztos... szóval szokott tönkremenni.
nagyon szépen köszönöm a sok infot és választ. közben adtak egy lehetséges svájci autó C8 2006.12 havi 1CD7 46 motor kóddal ez már 103 Kw nincs navi, nincs el ülés, ülés fűtés, nincs tolató radar, nincs el oldalajtó
két zónás digit klíma, xenon lámpa van
a korábban irt cserékek 1,65 m árral ajánlják
így elrontottam a linket a peogeot helyet ezt akartam linkelni mert ez hasonlít rá szerintetek a 2005 típusokhoz képest ez a motor típus menyire megbízható és alkatrész ellátásban beszerezhető?
A bőrös résszel egyetértek, sőt mit több, az évadnyitó seregszemlén megtudtam a T. Cartársaktól, hogy a bőrös ülés kárpitja levehető, nincs a szivacsra ragasztva, ellentétben az alcantara kárpitnál.
Ez azért nagy előny a javítás során, szerintem.
Sőt a tisztításnál is nagy előny a bőr!
A másik: a sima motor (136Le) az EW10J4(RFN), az okoskerekes (140Le) EW10A(RFJ).
4 db DENSO gyertya (érezni kell, mert látni nem lehet, de 20 perc alatt egy 16-os CROVA-val megvagy vele)
1-1 db KNECHT olaj- és légszűrő
1 db VALEO benzinszűrő
1200.-Ft postaköltség
mindösszesen: 19.500.-Ft (én cseréltem ki otthon a garázsban, munkadíj:0.-Ft)
nemrég vettem: 2 db BOSCH lambdaszonda: 33,5eFt (én cseréltem ki otthon a garázsban, munkadíj:0.-Ft)
gyújtótrafó: 35eFt alatt ( ha SAGEM van benne, akkor érdemes cserélni, még ha nincs is baja. Ha lehet, akkor japánra, pl. DENSO,NGK) (3 db 8-as csavar kicsavar-levesz-új rátesz-csavarok becsavarása - kb. 10 perc, otthon is lazán elvégezhető, munkadíj: 0.-Ft). Ja, és érdemes beruházni egy szelepes szívótorokba, lehet nyugodtan bontott is, a csere otthon is kivitelezhető. A bontott ára kb. 20eFt.
vezérlésszett (CONTI) 35eFt, vízpumpa árát nem tudom, keress rá a fenti linken, a hosszbordás szíj árát sem tudom, pedig vételkor az is cserélve lett (ezt érdemes szervízben, mert rögzítő szerszámok kellenek hozzá. Hozzáférés pocsék, mint mindenhez ennél a típusnál, nem leszel a szerelő kedvence.Viszont 80ekm-ig biztonságban vagy. És ha a vezérműszíj nem szakad el, akkor nincs olyan hiba, aminek a javítása drága lenne)
aut váltót nemismerem, szerintem ott is inkább a szeleptömb lehet a zsebbenyúlós.
A Phedra-ba nem lett beépítve a 140Le-s, okoskerekes motor, egy hibaforrással kevesebb. Szerintem a C8 és a Phedra között motorikusan és mechanikusan nincs semmi különbség, kopó alkatrész minden minőségben és nagyon jó árban rogyásig van hozzá, a bőség hoz zavarba, nem a hiány.
Motorolajnál az előírás API SL 10W-40, 5.000.-Ft/4 liter árban válogathatsz. Ennél a motornál nem kell csúcs olaj, inkább sűrűbben cseréld, szűrőstől is megvan 10eFt alatt.
Igaz nem nekem szólt a kérdés,de ha megengeded elmondom az én véleményem.
Mivel mind két autó mit megosztottál ugyan azzal az RFN kódú 136 os motorral van,semmivel sem különbözik egyik a másiktól alkatrészben.A két kocsi közt csak karosszériában a különbség.Mindhez van alkatrész.Talán ha összetöröd,a Phedrához nehezebb kicsit.Viszont ha a színeket nézzük,akkor ennek a bemutatott Phedrának általánosabb a színe mint a 807 nek.Szóval kb egál.Én ha tehetném bőrőst vennék,mivel a plüss számomra izzaszt ráadásul nem is olyan tartós.Ezeknél a bőr jobban visszafogja az ülések szétmálását.Ha a középső ülés nincs meg abban a színben és kárpittal nehézkes lesz a beszerzése.Nekem is csak egy ilyen garnitúrám volt eddig.Betennék oda egy bézs alcantara övest.Az vállalható és nem is ritka a szép.Ma egyébként láttam délelőtt,hogy próbakörön voltak ezzel az autóval.Épp akkor fordultak be vele a kereskedésbe. :-)
Sziasztok tud valaki segíteni van egy citroen c8 2003 az a probléma hogy van amikor ki írja hogy atipikusan fault és ojankor le tiltya a turbót és megvan egy kerdes hol talalhato bene a cd tár
köszi a választ. és hogy vagy megelégedve a teljesítménnyel a súlyhoz képest, korábban is automatád volt? mikori évjárat? és felszereltség ? el oldal ajtó, el ülés ,ülés fűtés navi, xenon,
a javításhoz motortartó fék kőnyű volt alkatrészt kapni?
Én nyáron vettem egy automata benzines Phedrát. Sajnos nem tudom, hogy mi mennyibe került, de 200e-t fizettem összesen (anyag+munkadíj) azokért a dolgokért amiket írtál, + fékfoly. - első fékbetét - motortartóbak- gyertya cserére.
mit értesz beszerzés gyanúsnak? ha lökhárítós koc az ne érdekel de a kaszni főleg ha eláll a tolóajtó az igen mert akkor nagyobb koc volt vagy az elektromos ajtón lehet állítani ha kijjebb áll a kasznitól az ajtó az motor hiba vagy a motor behúzná csak csálé az ajtó,. köszönöm a hozzá szólást.
A Lancia úgy 6 üléses, hogy kiszedték belőle a középső sor középső ülését. Sajna csak annak van saját öve, úh. Az beszerzésgyanús... a Pugnak meg az q. Lőköse nemcsak csálén áll, de szìnben sem passzol! Attól még mind2 lehet jó! Egy koccanás nem a világ... az enyémet is 2005ben jobb oldalán végigfényezték, meg 2010ben bal elöl meg is lett törve, de szépen ki lett javítva... nem kell félni a jól összerakott koccos autótól. Ha meg tk-ból lett felállítva az elvileg látszik rajt.
sziasztok MortalWombat- tol kérdeznék a benzines 2005.06 havi lancia hoz menyivel nehezebb alkatrészt kapni mint egy c8 -hoz ?
ami 2006.11 havi C8 vagy peogeot 807 2005.03 havi mivel látom lancia benzin ritka mint a fehér holló, ezért nehezebb alkatrészhez jutni mint a korban azonos de márka éltérőkkel?
azt tudom hogy a c8 már újabb 140Lovas és okos kerekes. esetleg más akinek ez a fajta van vagy volt?
pl Kacsa akinek automata váltós volt nehéz alkatrészt szerezni a 140 L hez
esetleg tájékoztatásként mi be fáj egy olaj csere szűrővel, légszűrő, pollen szűrő, és vezérlés feszítőkkel szilaj,víz pumpa csere, fagyállóval? és esetleg automata olaj csere?
Sziasztok, C8-ba keresek hátsó sorba szélső ülést, 1db-ot, nem plüss huzattal. Tud esetleg vki? A netet már végigjártam, és csak plüss kárpitost találtam eddig mindenhol. Köszi előre is
Sgheki! Így van állít6ó. Ha nem rögzül fönt rendesen, akkor vedd le feszítsd kicsit után és rakd vissza. 1000 éve csináltam már. Ne kérdezd, hogyan, valahogy sikerült.
C8 tetőcsomagtartóval kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy most használtam először, és a jobb hátsó résznél lötyögős. Szétszedtem, és úgy látom, hogy ez állítható szélességű, és a szélső, végső állásban éri csak át az autót. Lehet hogy ebből fakad? Ha beljebb csúsztatom (persze leszedve) és ott rögzítem, akkor stabilabb. Ezt más típusok is használják?
A fórumban nem találtam ezzel kapcsolatban leírást. Van valakinek tapasztalata, tanácsa?
Nyest szokott ilyet csinálni. Volt, hogy felnyitottam a motorháztetőt és egy fél kifli volt bent. A szomszéd fészerének tetőszerkezete alatt laktak. Eltartott egy darabig, mire ketreccsapdával befogtuk őket és visszavittük az erdőbe, ahová valók.
Boney! Kutyád van? Esetleg nagyobb testű, vagy felnőtt macska?? Mivel nemigen hiszem, hogy felnyitott gépháztetővel állnál az udvaron, hpgy a tyúkok beletojjanak...😉😆😂 ezért szerintem a szomszédoktól kérjy egy nagy marék kutyaszőrt és rejtsd el a motortérben. A nyest talán majd elkerüli... mert ez minden bizonnyal nyest lesz.
Nálunk is volt nyest a garázs tetőszerkezetében, a pala és a stukatór között , amikor bontottam le elég érdekes dolgokat találtam pl. sípoló gumijáték, madárcsontváz, tojás.
"Egyébként a felső holtponti jeladó, a főtengely jeladó és a vezérműtengely jeladó között mi a reláció? (Bocs, buta vagyok hozzá...)"
Ezt én se tudom. Az off autónknál (Thalia) egy éjszaka alatt romlott el. Évekig semmi, pénteken este leparkol, szombat reggel nem indul, csak teker (a gyereket vittük - volna - a vonathoz a biciklijével, kirándulásra, képzelheted...). A Sárga Angyal nagy nehezen rájött, ő felsőholtponti jeladónak hívta, ennyit tudok róla.
Meg annyit, hogy egy darabig még tudtuk úgy használni, hogy ha előjött a hülyesége, gurítottunk rajta fél métert, aztán beindult. De pár hét múlva inkább elvittem szerelőhöz.
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni: egyik reggel próbáltam indítani az autóm, (2004-es, 2.2-es Ulysse) de nem indult. Teker az önindító, és egyet "böffen" is, de utána semmi, többszöri indítózásra sem röffen be, csak teker-teker.
Annyit kell még tudni, hogy az akkumulátor teljesen új, (mert gondoltam, hogy az a baja, ezért vettem bele egyet) és bikázni is próbáltuk, eredménytelenül. Erre vonatkozó hibaüzenet nem jelenik meg.
Egy "szaki" ránézett, ő azt mondta, hogy szerinte a nagynyomású szivattyú halt meg.
Holnap megpróbálom kiolvastatni a hibakódot valakivel, és remélem akkor okosabb leszek.
Egy kis segítséget kérnék meghalt a Phedrámban 2003-as 2.0 JTD 80kw a fűtő motor de sehol sem találok belevalót mert alvázszám szerin amit adnának több helyen is néztem de semmi köze az enyémhez az enyémen 2+2 cstlakozó van 2 a motor 2 meg a vezérlés. Tudna valaki valahol egy ilyen motort?
Szerbusz! Egyáltalán nem titok. A bárditól lett véve, mivel ott volt raktáron épp Pécsen, és sürgősen kellett. 3 lehetőség volt, ebből a középső árut választottuk. A turbó márkáját nem tudtuk kideríteni, de a beszállító a Ghibaudi , és 17%-os kedvezménnyel volt 38000ft volt egy drágább, ami 65eft volt, ill egy 25eft-os. Tömítés és csavarkészlet hozzá pluszban vásárolandó volt 3700ft-ért. Munkadíj 12eft volt összesen tehát 54eft volt az operáció.
Mi meg költözéskor egy 210x110-es rácsot, igaz, nem a padlón, hanem a lehajtott ülésekre fektetve. Így előre kellett húznom a két első ülést, kb. a térdemmel nyomkodtam a pedálokat és könyökkel kormányoztam, de sikerült. ;)
Én csak annyit tudok mondani, hogy a középső+hátsó üléseket kikapva, egy emeletes (pontosabban: galériás) ágyat (lapra szerelve) hazahoztam a Jysk-ből. Még maradt is pár centi hely a legnagyobb csomag vége és a hátsó ajtó között.
A tetőcsomit a B oszlop tetejéig lehet elhúzni. Én vittem rajt 10*10-es 5m-es gerendát nem volt gond. Én 173 cm magas vagyok de meg lehetett oldani. Max egy hokedli a csomiba.