Keresés

Részletes keresés

zöld_I Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84579

Szerintem lassan bejegyeztetem kisegyházként, a bejövő mannát pedig motorvesenyzésre költöm,

úgyhogy TAO-t is visszahúzok.

Micsoda masterplan :D

Előzmény: ronson (84575)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.09 0 1 84578

Azok a hülyék fel-le mennek folyamatosan, be van gyakorolva, azért tudnak úgy menni, csak nem kéne versenypályának nézni a közutat. Komplett elmerottyantak. Múltkor beszélgettem BMW szervizben egy sráccal, akit egy ilyen donorpalánta vert telibe, mikor kanyarban elesett és átcsúszott szembesávba, telibekapva a GS-es srácot.

 

Mecsekben is volt ilyen strandpapucsos donorszakkör, mikor felújították az utat 2005 körül Mánfánál. Tiszta elmebaj volt. Volt olyan, hogy egyszerre előztek jobbról-balról, mert versenyeztek egymással. Hamar tele is lett keresztekkel az útszakasz, több a hírekben is benne volt.

 

Bajna-Héreg is ugyanez.

 

Jobb kerülni csúcsidőben ezeket a szakaszokat.

 

 

 

 

Előzmény: dvorcsakl (84576)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84577

Akkor én is írok navi tapasztalást.

 

Szóval a hétvégi tervet kurviger.de-n csináltam. Hogy ne legyen fennakadás, a gpx-et behúztam a BC-be, ott csekkoltam, és onnan akartam felrakni a Garminra. Aztán hagytam a francba, csak fogtam, és felraktam a Garmin Drive-val az eredeti gpx-et. Elvégre az egész kurviger+XT kombnak az a lényege, hogy nem kell kábellel, meg a borzasztó nehézkes BC-vel szarakodni.

 

A kurvigerből úgy exportálok, hogy egy gpx-ben van benne a route és a track is, így az XT-n le tudom ellenőrizni, hogy arra akar e navigálni, amerre menni akarok. A track ebben segít útközben is.

 

Amit tapasztaltam: ha menetközben felülírom a tervem (volt egy lezárt szakasz, amit meg kellett kerülnünk) az az XT-n nehezebben kezelhető. A régi navimon (Garmin Zumo 390) több gombnyomás után volt olyan, hogy következő pont kihagyása. Elég jól működött, bár sokat kellett nyomkorászni. Az XT-n erre a térkép nézetben van egy dedikált gomb, de nem sokat segít. Többször kellett ahhoz a megoldáshoz folyamodnom, hogy szarva a navigáció utasításaira kihagytam a pontot, majd megállítottam a navigálást, és újra elindítottam azt, kezdésként a legközelebbi belépési pontot választva. Ez működik.

 

Szintén nehezítés az XT-n, hogy nem lehet beállítani a nyomvonalaknál, hogy melyik látszódjon, melyik nem. Emlékeim szerint a 390-en tudtam ezt szabályozni. Az XT-n annyit tudok, hogy minden track kék, amit éppen követni akarok, az meg más színű.

 

Tudom, megoldás: célra navigálni, nem pedig adott útvonalat követni…

 

 

Előzmény: hamvasat (84574)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84576

Én hétvégén nem megyek a Mátrába, ahhoz nem tudok elég jól motorozni. És utálom, mikor a kanyarban beszarok a nagggyon durván bedöntött gépen, mert úgy mennek el tőlem 10 centire, mint ha állnék…

 

Egyébként ha velünk jöttetek volna, akkor is lett volna palacsinta, csak Aggteleken. (Sztrapacsa nekünk nem volt.)

 

No majd legközelebb.

Előzmény: ronson (84568)
ronson Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84575

Gugli Pápa, bővül a felekezet :-D :-D 

Előzmény: zöld_I (84573)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84574

Kis navi tapasztalat:

 

Tán már említettem, hogy valamiért szörnyű rosszul tájékozódok, képes vagyok bárhol eltévedni. Mivel csak párommal ketten mentünk túrázni hétvégén, így alaposabban fel kellett készülnöm, hogy ne kóvályogjunk összevissza. Google Mapsal megszerkesztettem mobilon az útvonalat, majd mivel nem volt nálam számítógép a BMW naviba kézzel berakosgattam az útvonalpontokat. Illetve este bemagoltuk az útvonalat is, melyik település után merre, melyik útra fordulunk, stb.

 

Útközben egyszerre navigált a BMW navi, meg a telefonon a google maps is. De jóformán fejből is ment volna, sikerült bemagolni és a párom is ott volt segítségnek.

 

Na, ezen a ponton ér kiröhögni, aztán olvass tovább :-)))

 

Amit megállapítottam, hogy fájdalom, de a google maps sokkal pontosabban navigál, mint a Garmin alapú cucc. Meg értelmesebben is. Mondhatnám, hogy csak úgy, mint a horvát túrán, a google maps egyszer sem tévedett, míg a BMW navinak gyakran volt valami " különvéleménye", csinált volna erre-arra egy kis ",levàgást" zergebakta utakon.

 

Végig a google maps volt a nyerő.

 

Viszont szar kezelni. Minden köztes pontnál meg kell nyomni, hogy folytassa a navigálást. Ha jön egy hívás, hiába a motorral veszem fel, utána nem adja vissza a navigáció képernyőjét, újra fel kell oldani a képernyőzárat és rámenni a google térképre. Nem mutat megengedett sebességet, ami nekem nagy segítség. Nem mutatja a teljes táv érkezésési idejét és hátralévő km-t., sem a balti feletti magasságot. A szerkesztett túratervet nem tudom àtnevezve elmenteni.

 

Ha kicsit fejlesztene a google maps, ez volna a piacvezető navigáció.

 

Mindemellett kezdek Zöldi véleményére állni, hogy googlemapsal kell navigálni. A Goldwingon van android auto már 2018 óta, azon babakönnyű a google mapsot használni, szuper a kezelése, megjelenítése. Lassan a BMW is kijöhetne az android autos változataival. Nem kéne külön bugyuta saját navigációt fejlesztenie, mert zsákutca.

 

A BMW navinak is vannak fasságai, pl. Az útvonalpontok nevét nem írja ki, ha előnézetben rábökök. De a fő gond, hogy nem navigál túl okosan, pontosan és gyakran akar ésszerűtlen kerülőkre vinni.

 

Lehet, hogy be kéne szerezzem a BMW telefontartóját amit a navi helyére kell pattintani. Jól emlékszem, hogy K1600GT-be nem rakható be?

 

 

zöld_I Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84573

Az a tározó egy tök jó kis tó, van étterem, hegy, kilátás :D

Előzmény: ronson (84570)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.09 0 0 84572

Szomorú, de Imrikfalva semmit nem mond nekem. De Dedinky igen, nyaraltam is ott 20 éve, de fogalmam sem volt, hogy van magyar neve is. 

Előzmény: tcaoe (84571)
tcaoe Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84571

Lehet.:)

 

Jogos, én ha használok navit egyáltalán, akkor google maps, az meg alapból a magyar neveket adja meg. Ami egyébként sok esetben tényleg probléma lenne, mert tényleg nincs az útjelző táblákon, vagy csak elvétve. De ennek nem tudom a szlovák nevét biztosan, talán Dedinky. Ha az ember a 67-esen fölfelé megy Dobsináról, aztán rámegy az ötszázvalamennyisre a fura háromszög alakú kereszteződésben, akkor az első nagy hajtűben már látszik ez a tó. Mellette van egy üdülőtelep, az az.:)

Előzmény: ronson (84570)
ronson Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84570

Akkor akár integethettünk is volna egymásnak :-)

 

Viszont - szörnyen restellem - ezekkel a régi magyar településnevekkel (mint most Imrikfalva) magamtól egyáltalán nem tudok mit kezdeni.

A helyiek nem tüntetik fel ezeket a neveket a határtól kb. 10 km-nél távolabb - tudtommal nem is használják, sőt, talán már nem is ismerik - táblák nem jelzik és az általam használtak közül talán a Google térkép az egyetlen, amelyik tudja őket párosítani a jelenleg használt szlovák megfelelőjükhöz. Szóval cseppet sincs ellenemre, ha a jelenleg az idegen megszállók által használt néven említjük meg ezeket a településeket. Pusztán csak az én tájékozatlanságomat leplezendő ;-)

 

Előzmény: tcaoe (84569)
tcaoe Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84569

Hmm, tegnap mi is elgurultunk Imrikfalvára, bár jó sokan voltak, úgyhogy hamar visszaindultunk Háromhutára.:)

Előzmény: ronson (84568)
ronson Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84568

Nekünk végül 630 km körül lett a vége tegnap pedig felmerült, hogy minden előzetes figyelmeztetés nélkül ismeretlenül is csatlakozunk hozzád, de azután egy hirtelen ötlettől vezérelve elugrottunk a Mátrába enni egy palacsintát. Uzsonnára. Miután ebédre ettünk egy meglepően finom sztrapacskát a Dobsinán :-) 

 

(A Dobsina környéki utak - 537, 533, 535, 67 - viszont nagyon rendben vannak.)

 

 

  

 

Előzmény: dvorcsakl (84554)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84567

Aztán ha lesz beépítve spéci szelep, akkor nem kell szétszedni, csak egy spéci fejjel bekő' fújni spéci üregvédő zsírt a kardánalagútba :-)

Előzmény: tibizizi (84566)
tibizizi Creative Commons License 2022.08.08 0 2 84566

Van egy olyan spéci zsír is, ami megakadályozza, hogy az előző két spéci zsír ráragadjon a kezedre. Azt is használni kell, különben semmit sem ér a művelet.

Előzmény: tux (84565)
tux Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84565

Úgy tudom, hogy a gumi illesztéshez van egy spéci zsír, ami nem engedi be a vizet, a bordázott részhez egy másik spéci zsír. :)

Előzmény: Kevin (84564)
Kevin Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84564

Amúgy ezt a kardáncsuklót meg környékét nem szokták kenni?

 

Előzmény: tux (84560)
tux Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84563

Köszönöm, így már értem.

T1OK3 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84562

Gumiharang egyik fele  a kardánalagút ovális részéhez illeszkedik, másik fele a szöghajtásház kör alakú részéhez, elvileg teljesem hermetikusan. A fényképen a fényes részek. 

Előzmény: tux (84560)
tcaoe Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84561

Igen, a gumiharang pont arra való, hogy lezárja.

Előzmény: tux (84560)
tux Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84560

 

Ezt a kardán szellőzős dolgot továbbra sem értem. Létezik, hogy a fotón látható nyíláson nem tud szellőzni? Ha fent van a gumiharang, lezárja a kardáncsuklót?

dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84559

Jó.

Még állítgatom. Tegnap egy idő után elegem lett belőle, mert akkora volt a szélzaj. Ha bebújtam a plexi mögé, elhalkult, ha egyenesen ültem, zúgott. Aztán rájöttem, hogy kinyitottam a sisak tetején a szellőzőt. :-)

Szóval: kanyargós úton, ahogy ki-ki hajolgatok oldalra, érzem, hogy mennyit fog a szelen, meg a zajon a plexi. A nyitott sisakos utazás is megy, bár azt a darázsos incidens óta nem erőltetem. Szerintem a bukó vibrálása is kisebb. Amit még tesztelni kell, az a párásodás, illetve az, hogy kap e több levegőt az alsó szellőző a sisakon. Most a plexi teteje alacsonyabban van, mint a Puig plexi teteje, és a kiegészítő teteje is, viszont meredekebb.

 

Szóval tetszik egyelőre. Majd meglátjuk hosszabb távon.

Előzmény: hamvasat (84556)
drungvari Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84558

Lemész Nagyszebenbe, onnan lehet menni. Oda pedig vagy Székelyhíd-Bánffyhunyad-1R út-Gyulafehérváron keresztül vagy Nagyvárad - E79- 75-ös úton keresztül érdemes menni. És függ attól milyen motorral, hány fővel

Előzmény: Yager001 (84551)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84557

Zöldi!

 

Úgyúgy :-) Mostanában nemigen jutok ki Kakucsra, hétvégétől èn vigyázok a fiúkra szeptemberig. De szeptember még jó lehet egy kis körözésre.

Előzmény: zöld_I (84555)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.08 0 0 84556

Meséljél az MRA plexiről :-)

Előzmény: dvorcsakl (84554)
zöld_I Creative Commons License 2022.08.07 0 0 84555

A pálya azért is jó, mert úgyis újra megtapasztalod, nincs értelme utcán izmozni, olyan erőket, amiket pályán

tapasztalsz, azoknak utcán a közelébe nem érsz. Múltkor kivittem a sárgát. Pár melegítő kör után minden egyes kanyarban húztam a lábtartót, koppra feltekert futóművel. Most még arra felakasztottunk 3 dobozt meg kettőnket, olyan szép dinamikusan- folyatósan mentem, de egyszer sem ért le még a csizmám sem. Majd az euroringen....nyamika. Gyere már, keddhez egy hétre! Oda jó a gésád is.

 

Előzmény: hamvasat (84553)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.07 0 1 84554

490 km.

70+ átlag.

4,7L fogyasztás.

Volt egy lezárás, így lett egy kis kerülő, amiből 7 km nagyon gyatra út volt. Volt jó pár kanyar ma, de az út lehetett volna jobb is. Váltakozott: nagyon jó, kevésbé jó.

hamvasat Creative Commons License 2022.08.07 0 0 84553

Zöldi!

 

Asszem kell menjek tavasztól pályázni megint. Valahogy nem vagyok elégedett magammal. Küzdök a kanyarokkal folyamatosan. Eddig mindig nyakába estem mindenkinek, mostanában meg el kell engedjem a csapatokat, mert gyorsabbak, mint én. Igaz, idén kizárólag csak kétszeméllyel és sok sok csomaggal mentem, eddig meg egyedül, remélem, hogy csak amiatt és nem én öregszem rohamosan.

 

Délután pihenésképpen nézegetek faházakat Stájerországban, hátha bejön egy tuti vétel :-) Haha :-)

Előzmény: zöld_I (84550)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.07 0 0 84552

Hali!

 

Most olvasom csak, mert úton voltunk. Köszi a tippeket. Most érkeztünk Balatongyörökre, itt pihenünk egy jót, reggel meg haza, meló.

 

Ma páratlanul jó napunk volt. A reggeli frissítő 8 fokban leereszkedtünk Hochkar-ból, majd Wildalpenen keresztül Mariazell, majd Kalte Kuchl-nél ebéd, aztán 21-es úton Sopron irányába, Sárváron át Balaton.

 

Mivel csak a párommal voltunk, nem kellett senkihez igazodni, ahol csak kedvünk volt, megálltunk nézelődni.

 

Pazar 15-17 fok volt, ebéd után kisütött a nap, de a határig 24 fokban jöttünk. Aztán onnan szépen felkúszott 30ra, de a főutakon suhantunk 130-140 körül, úgyhogy volt menetszél, ki lehetett bírni.

 

Párommal azt beszéltük, hogy vissza kéne jönni a gyerekekkel, mert az Alpok annyira szép, hogy kényelmes cuccban, kocsival csavarogva szinte egyik látnivaló éri a másikat, gyakorlatilag bárhol el lehet tölteni pár napot helyben is.

 

Wildalpennél volt egy szarvasunk is, szerencsére nem túl közel, de kellemetlen volt, mert előzés közben kellett satuznom.

Előzmény: stenmark (84548)
Yager001 Creative Commons License 2022.08.07 0 0 84551

Debrecen irányából nincs véletlenül valakinek egy jól összerakott útvonala Transalpina Transfogaras motorozásra? Csillagtúra jelleggel kéne max 4 nap alatt... 

zöld_I Creative Commons License 2022.08.07 0 4 84550

No, mi is megjötttünk kb ugyanonnan. 

Mi kedden indultunk f2 körül, és péntek 21 körül értünk haza. Ha valaki előre elmondja, mennyi minden bele tud férni

egy ilyen rövid intervallumba, nem hiszem el. Sopronban foglaltam az első szállást (személyesen felhívtam, lefoglaltam, így nem szívja le őket sem a booking, sem a szllás.hu) , lehet még elkarikázhattunk volna 150 km-t befele, de nem szorított az idő. Nem mellesleg fele annyiba sem került, mint egy osztrák szállás. Olyanra rajzoltam az utakat, hogy legyen benne kellemes nézelődős élvezkedős mellékút, meg néha haladni is lehessen. Az A21 pálya kellemes meglepetés volt, 130 körül jókat lehet döntögetni, szép a táj is, nem egy M1.  Első megálló Melk volt, az apátságot bejártuk 3 éve, a sárga első útján, most csak betankoltunk barackszörpből, meg kicsit sétáltunk a parkjában. Aztán le a Romantikstrasséra, felmentünk az aggsteini várhoz. Páratlan a kilátás a várból, a kajájuk is jó.  Aztán mentünk még visszafele ott a Wachauban, itt vár, ott egy kastély, hullámzik az út. Aztán egy ideig főutakon, utána 3 aztán meg 4 számjegyű zergeösvényen el Cesky Krumlovba. Ott a szállásadóval nem is találkoztam, kifizettem előre, mondta mi a széfkód, benne a kulcs, have a pleasant stay. Itt az óváros meg a vár csudás, lehet tutajozni a Vltaván, érdemes egy-két napot eltölteni. 

Másnap megint kis utak, elmentünk egy lombokornaösvényt megnézni. Itt is minden automatizálva, embernél nem is tudsz jegyet venni, ki van rakva 15 hülyebiztos automata, pörög szépen minden magától.  Kikirándultuk magunkat, onnan újabb mellékúttengeren 1500 kanyar után MAriazell, szállás a Stuhlecknél. Onnan másnap Rax, utána Szombathely, aztán haza. Ja, a sárga 3 agyig rakott dobozzal egyszer sem kért 5.5 nél több benzint, a magyarból sem. Szóval én vagyok az állat ha egyedül megyek vele, ezt be kell látni :D 

 

Előzmény: hamvasat (84532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!