Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lemir2 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32745

Igen DPF-es az autód, ezért ajánlatos minimum az ACEA  C2 és 5W-30-as viszkozításút, vagy ha csillag garázs, vagy sokat van szabadban az autód, akkor inkább a 0W-30-ast tegyél bele, az nem cseszi szét annyira a hidegindításokkal a motort. Az olajszűrőt pedig megnézed milyen van benne és olyant veszel. De sztem tök mindegy, mert ahány márkaszerviz, annyi félét használ. Ha kék színű szűrő van benne, akkor az eredeti koreai lehet, az ebay-ről érdemes venni, de az kb. 1 hónap átfutású...

Előzmény: cinyoka (32741)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32744

Nagyon szépen köszönöm a hasznos tanácsoka, tapasztalatokat. Nekem ez az első garanciális autóm :D de a többi is megkapta ami járt neki ;)

 

cápaFeri Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32743

Motorolaj és szűrőcsere a könyv szerint:

GDI/MPI motornál 30000 km vagy 12 hó

T-GDI motornál 15000 km vagy 12 hó

Dízelnél 30000 km vagy 24 hó

 

Nekem dízel van, 15000 km-ként járok szervízbe. Köztes olajcserékre a 15000 km után, de csak 30000-ként ill. két évente van inspekciója.  

 

Előzmény: cinyoka (32735)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32742

Ha az alábbiak bármelyike vonatkozik Önre, gépkocsija karbantartását a „Fokozott igénybevételnek kitett gépkocsik karbantartása” pont  figyelembevételével végeztesse:


• Gyakori vezetés rövid távolságokon.
• Vezetés poros utakon vagy homokos területeken.
• Szélsőségesen intenzív fékhasználat.
• Vezetés olyan utakon, ahol sót vagy egyéb korrodáló anyagot használnak síkosságmentesítésre.
• Vezetés rázós és sáros utakon.
• Vezetés hegyvidéken.
• Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés, vagy alacsony sebességgel való közlekedés.
• Hosszú ideig tartó vezetés hideg időjárási viszonyok között, illetve különösen párás klímájú vidékeken.
• Élettartama 50 %-a felett, meleg klímájú (32 °C feletti) helyen, városi csúcsforgalomban vezetés.

 

Ha gépkocsijának üzemeltetésére a fent felsoroltak bármelyike is jellemző, a normál karbantartási ütemtervhez képest gyakrabban kell elvégeztetni az időszakos karbantartásokat, illetve a folyadékcseréket, utántöltéseket. Az "Időszakos karbantartási ütemtervben" levő időszak illetve futásteljesítmény túlhaladtával kövesse az előírt karbantartási intervallumokat.

 

Az van odaírva, ha használod az autót (nem tudok olyanról, aki ne esne bele valamelyik kategóriába), akkor 15ezer/12 hónap.

Előzmény: cinyoka (32735)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32741

ja, igen nem 1, hanem 2 év.... és te milyen olajat használsz? én eddig a petronas syntium 5000xs-t használtam, de ha ebben már van dpf akkor nem biztos, hogy ez jó lesz :D

Előzmény: dokeee (32740)
dokeee Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32740

A Crdi-nek 2 év vagy 30e az olajcsereperiódusa, egyébként 15 ezrenként én is cseréltetem.

Előzmény: cinyoka (32738)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32739

"a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés"  úgy értem 30-58-83 és most 101

 

 

 

bocsi a sok hibáért, de rossz a billentyűzetem és néha a virtuálisat kell használnom :D

Előzmény: cinyoka (32738)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32738

Szia köszi, az enyém 2015-ös 1,6 Crdi....a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés, de akitől vettük, Ő is mondta h közebe is vitte olajcserére... még garis, de hivatalosan már csak egy kötelező szervíz van 130 ezernél...én nem nagyon hiszek a longlife olajokban, bár az offtopic Octaviát kollégámtól vettem Ő pl szigorúan csak  márkaszervízbe hordta és 30 ezrenként cserélt olajat...igaz az 1,4 benzin 75Le volt, nem olajkályha :D

Előzmény: msandor77 (32737)
msandor77 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32737

Szia,

 

nekem (ceed 2019 1,4 MPI) 15e km vagy 1 év az olajcsere intervalluma.

Előzmény: cinyoka (32735)
KAti Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32736

Hacsak nem olyan pocsék olajat teszel bele, amitől tönkremegy a motor, hogy vennék észre? Esetleg az lehet gyanús, ha olajszűrőt is cserélsz, olyanra, amit semelyik márkaszerviz sem használ.

Előzmény: cinyoka (32735)
cinyoka Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32735

Sziasztok. A KIA ugye 30 ezrenként vagy évenként csinálja a szervízt. Ha azt akarom, hogy a garancia megmaradjon, de nem szeretném kivárni a 30 e km-t akkor köztes olajcserét tudok csinálni /otthon, másik szervízúgy stb/, hogy a garancia is megmaradjon. Most van benne 103e km /2015-ös/ már csak egy kötelező van, viszont én 130e-ig még +1, de lehet h 2 olajcserét szeretnék csinálni...szóval: így is megmarada a garancia?

KAti Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32734

Szerintem semmi nem indokolja a szervizkönyv nem azonnali, az autóval történő átadását. Nem is tudtam, hogy ilyen lehet (igaz, eddig csak 2 új autót vettem át, de azokhoz azonnal adták).

Mégis mi a csodát kezdesz a helyzettel, ha javításra szorul az autó amíg nincs szervizkönyv, akár külföldön?

Nomeg a nem magyar nyelvű szervízkönyv...nonszensz, és jogi kérdéseket is vet fel.

 

Előzmény: Qubo (32724)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32733
Ha csak néhány perces intervallumokról beszélünk, az nekem bőven jó. Én is ezt a felállást használtam, anno megvettem a full verziós torque-ot, jó kis cucc. Nekem a víz, meg pár egyéb adat kijön belőle, de nem annyi mint korábban.
Előzmény: Akos_IKS (32731)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.12 0 0 32732
Nekem az az igazán szomorú, hogy volt nekik ugyanilyen konstrukciójú 1.6 literes szívó benzin motorjuk 120 lóerővel, az előző generációs Hyundai i30 modelleknél. Hogy a kia használta-e ezt a motort, azt nem tudom, de az előző generációs ceedekben én nem nagyon láttam a használt hirdetések között. Pedig azzal megnézném, hogy mit tudna a mostani gép.
Előzmény: rcsz (32730)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32731
A víz után néhány perccel jut el az olaj kb. 100 fokra (üzemi hőmérséklet). Szóval lesz olyan, hogy a víz eléri a 90-et és az olaj még nem, aztán majd meg már igen. :)

Kia-nál nekem sem megy a BT OBD2 adapter, pedig Torque Pro van a telefonomon.
Előzmény: Cobalt14 (32729)
rcsz Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32730

Igen, már 2 órája jeleztem, a tévedést. Autómatikusan az én 1.6 GDI - ből indultam ki. Nagy kár, hogy az 1.6 - os nem ugyan ilyen rendszerű, még ha egy kicsit többett fogyasztana is.

Előzmény: Cobalt14 (32723)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32729
Alapvetően nem csak rövid távokra van használva. Hétközben feleségem használja, és heti 3-szor megy be Vácra, ami durván 15-20 perc is, aztán meg vissza. Hétvégente meg azért néha bejátszik Pest is, ami azért messzebb van. Ha ezek segítenek kicsit csökkenteni a kondenzvizet az olajban, akkor annak örülök. De az olajcsere periódus marad. :) Akkor azt hiszem, hogy a 100-as naftát hagyom, és maradok a bevált 95 maxxmotionnél. Egyébként meg ha rajtam múlik, akkor aztán meg van hajtva a gép. :D Most még persze nem nagyon, de ha bejárattam, akkor kapni fog a pofájára rendesen (na persze csak ha kb üzemi hőfokon van már a cucc, a loganre is vigyáztam, turbós lévén megvártam, míg a víz és olaj is elérte a 80 fok feletti hőmérsékletet, de utána nem kíméltem, forgott rendesen).
Utóbbiról jut eszembe. A loganhez vettem anno egy obd2 bluetooth adaptert, amivel tudtam nézni a fent említett két paramétert. Viszont a kia-ra rákötve csak a víz hőfokot tudom kinyerni, az olajét nem. Nem tudja véletlenül valaki, hogy ha a víz a mutató alapján elérte a megfelelő szintet, akkor ott vajon az olaj hány fokos lehet?
Asszem várhatnál sokáig, egy ideig nem tervezem eladni a vasat. :) Bár tény, hogy az előzőre is ezt mondtam, csak a ceedről tovább lépni már nagyon súlyos összegbe kerülne, és nem biztos hogy megéri (főnököm 2 éves céges Avensis kombiját pl nem érzem különösebben minőségibb darabnak ehhez képest, pedig az 10 milliós autó).
Előzmény: Akos_IKS (32726)
ikarus2 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32728
Nagyon köszönöm
Előzmény: meri (32704)
drn72 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32727

Szia! 2018 májusban vettem át az autót, és már akkor sem tudták az átadáskor ide adni. Az értékesítő teljesen korrekten az átadandó dokumentumokból lehúzta a szervizkönyvet és mondta, hogy később postán fogom megkapni. Én is "izgultam" annak idején, többször is felhívtam miatta. Majd talán ha jól emlékszem 2 hónap után jött meg ajánlott levélként.

Előzmény: pitz75 (32711)
Akos_IKS Creative Commons License 2019.12.11 0 1 32726

Pont úgy van, ahogy írtad. :)

 

Az is úgy van, ahogy írtad: a gyakori rövid távokra csak a gyakori olajcsere a jó megoldás, mivel a forgattyúsház nem tud kiszellőzni, ha nem melegszik fel a motor. Ha nekem kellene így használnom az autót, akkor hetente egyszer kerülőúton jönnék haza. Nem kell 100 kilométerekben gondolkodni, csak 20-25 perc autózásban (még csak nagy fordulat sem kell hozzá), hogy a legnagyobb hidegben is átmelegedjen a motorolaj és kigőzölje, ami nem kell neki. Ezzel együtt is idő előtt el fog használódni, de hatékonyabbnak tartom, mint a prémium üzemanyagot. Sztem annak nincs jelentősége kopás szintjén, mivel a motorolajat pont ugyanolyan jól hígítja, mint a sima és a többi károsító tényezőre (lecsapódó pára, korom) nincs hatással.

 

És ha már így vigyázol az autóra, akkor jelezném, hogy majd érdekelne, amikor eladod! :D :D :D

Előzmény: Cobalt14 (32723)
pitz75 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32725

Értem! Divat lett KIA-t venni... :) Sok helyről hallottam... :)

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Előzmény: Qubo (32724)
Qubo Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32724

Én 2 hónapot vártam rá. Megjön.

Ebben az évben a Kia eladásai 40%-al nőttek a tavalyihoz képest. Ezért van a csúszás.

Előzmény: pitz75 (32711)
Cobalt14 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32723
Ahogy már írták mások is, az 1.4-es, 100 lóerős benzin motor nem közvetlen befecskendezéses, hanem több pontos szívócső oldali (MPI: multi point injection). Amire te gondolsz, az a GDI (gasoline direct injection) jelzésű pl 1.6 literes 130.lovas motor, ami pl a Sportage belépő motorja. A CVVT meg amennyiben jól gondolom (ha nem, javítsatok ki légyszi), akkor a változó szelepvezérlésre utal.
Előzmény: rcsz (32708)
blackjack11 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32722

Nincs mit! Nekem a garancia is annyival később indult, azért kezeltem végülis higgadtan.:) Nem tudom pontosan mi ez a trükközés...

E-mail+ telefon kitartóan a cél eléréséig...

Előzmény: pitz75 (32720)
www.octinfo.com Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32721

Nekem anno az Octaviát teljes román fedélzeti irodalommal adták át.

Pedig állítólag azt az importőr itt Mo.-on teszi be az autóba. Én ebben nem hiszek, szerintem a gyárban nézték be. Az autót én rendeltem és a kódos címkéje szerint is Magyarországra készült eleve.

Átadáskor - mikor észre vettem és szóltam! - mindenből tudtak magyarra cserélni csak a szervizfüzetből nem. Amúgy persze lett volna két hetük hogy ezt észre vegyék, de nem, simán kitöltötték a román szervizfüzetet. Nem is értem. Azt hogy a szervizfüzet román, látniuk kellett, még akkor is, ha a kezelésit nem figyelték. De ha már a szervizfüzeten látják hogy nem magyar, esetleg meg lehetett volna nézni hogy vajon a többi doksi, amit kicsit többet nézeget az ember, pl. kezelési, az magyar? Vagy gondolták majd kiszótárazom?

 

Végül fel kellett emelnem a hangomat és akkor szereztek magyar nyelvűt, csak addigra már beragasztották a csomagtérbe a gyár által odakészített típuskódos matricát a román nyelvűbe így azt kivágták belőle és beragasztották a magyarba, majd miután mondtam, hogy ez így úgy néz ki mintha egy ügyetlen ember hamisította volna, a ragasztott címke széleit körbepecsételték.

Előzmény: pitz75 (32720)
pitz75 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32720

Néhány perce megtörtént, ismét. Ha legközelebb is pattintanak, bemegyek személyesen.

De legalább nem egyedi az esetem!

Köszönöm a válaszod!

Előzmény: blackjack11 (32719)
blackjack11 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32719

Nekem is kb. 1 hónap volt utána. Kérdezz rá, nem lepődnék meg, ha elfelejtették volna...

Előzmény: pitz75 (32711)
pitz75 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32718

Nem értem én sem!

Aszonta a szalonban az értékesítő arc, hogy 1 hét múlva küldik a kereskedésnek is, szól, ha megjött... Azóta sem...

Elhittem (bár furcsállottam), lehet, hogy nem kellett volna. Végül is most vettem először új autót. Minden mást megkaptam és kifizettem az egészet az utolsó csavarig. :)

Asszem akkor hangnemet váltok én is.

Előzmény: cápaFeri (32716)
solid+ Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32717

A kia ceed-ben az aktuátor merre található?

 

cápaFeri Creative Commons License 2019.12.11 0 0 32716

Nem értelek....hát amikor átvetted az autót....az jár vele...abba van pecsételve az első inspekció, stb.....meg minden más doksit is oda kellett, hogy adjanak...vagy te csak egy részét fizetted az autónak, a szervízkönyv arányát nem? :-))

Előzmény: pitz75 (32711)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!