Igen DPF-es az autód, ezért ajánlatos minimum az ACEA C2 és 5W-30-as viszkozításút, vagy ha csillag garázs, vagy sokat van szabadban az autód, akkor inkább a 0W-30-ast tegyél bele, az nem cseszi szét annyira a hidegindításokkal a motort. Az olajszűrőt pedig megnézed milyen van benne és olyant veszel. De sztem tök mindegy, mert ahány márkaszerviz, annyi félét használ. Ha kék színű szűrő van benne, akkor az eredeti koreai lehet, az ebay-ről érdemes venni, de az kb. 1 hónap átfutású...
Ha az alábbiak bármelyike vonatkozik Önre, gépkocsija karbantartását a Fokozott igénybevételnek kitett gépkocsik karbantartása pont figyelembevételével végeztesse:
 Gyakori vezetés rövid távolságokon.  Vezetés poros utakon vagy homokos területeken.  Szélsőségesen intenzív fékhasználat.  Vezetés olyan utakon, ahol sót vagy egyéb korrodáló anyagot használnak síkosságmentesítésre.  Vezetés rázós és sáros utakon.  Vezetés hegyvidéken.  Hosszú ideig tartó alapjárati üzemeltetés, vagy alacsony sebességgel való közlekedés.  Hosszú ideig tartó vezetés hideg időjárási viszonyok között, illetve különösen párás klímájú vidékeken.  Élettartama 50 %-a felett, meleg klímájú (32 °C feletti) helyen, városi csúcsforgalomban vezetés.
Ha gépkocsijának üzemeltetésére a fent felsoroltak bármelyike is jellemző, a normál karbantartási ütemtervhez képest gyakrabban kell elvégeztetni az időszakos karbantartásokat, illetve a folyadékcseréket, utántöltéseket. Az "Időszakos karbantartási ütemtervben" levő időszak illetve futásteljesítmény túlhaladtával kövesse az előírt karbantartási intervallumokat.
Az van odaírva, ha használod az autót (nem tudok olyanról, aki ne esne bele valamelyik kategóriába), akkor 15ezer/12 hónap.
ja, igen nem 1, hanem 2 év.... és te milyen olajat használsz? én eddig a petronas syntium 5000xs-t használtam, de ha ebben már van dpf akkor nem biztos, hogy ez jó lesz :D
Szia köszi, az enyém 2015-ös 1,6 Crdi....a szervízkönyvben rendszeresen 30 ezrenként van a bejegyzés, de akitől vettük, Ő is mondta h közebe is vitte olajcserére... még garis, de hivatalosan már csak egy kötelező szervíz van 130 ezernél...én nem nagyon hiszek a longlife olajokban, bár az offtopic Octaviát kollégámtól vettem Ő pl szigorúan csak márkaszervízbe hordta és 30 ezrenként cserélt olajat...igaz az 1,4 benzin 75Le volt, nem olajkályha :D
Hacsak nem olyan pocsék olajat teszel bele, amitől tönkremegy a motor, hogy vennék észre? Esetleg az lehet gyanús, ha olajszűrőt is cserélsz, olyanra, amit semelyik márkaszerviz sem használ.
Sziasztok. A KIA ugye 30 ezrenként vagy évenként csinálja a szervízt. Ha azt akarom, hogy a garancia megmaradjon, de nem szeretném kivárni a 30 e km-t akkor köztes olajcserét tudok csinálni /otthon, másik szervízúgy stb/, hogy a garancia is megmaradjon. Most van benne 103e km /2015-ös/ már csak egy kötelező van, viszont én 130e-ig még +1, de lehet h 2 olajcserét szeretnék csinálni...szóval: így is megmarada a garancia?
Szerintem semmi nem indokolja a szervizkönyv nem azonnali, az autóval történő átadását. Nem is tudtam, hogy ilyen lehet (igaz, eddig csak 2 új autót vettem át, de azokhoz azonnal adták).
Mégis mi a csodát kezdesz a helyzettel, ha javításra szorul az autó amíg nincs szervizkönyv, akár külföldön?
Nomeg a nem magyar nyelvű szervízkönyv...nonszensz, és jogi kérdéseket is vet fel.
Ha csak néhány perces intervallumokról beszélünk, az nekem bőven jó. Én is ezt a felállást használtam, anno megvettem a full verziós torque-ot, jó kis cucc. Nekem a víz, meg pár egyéb adat kijön belőle, de nem annyi mint korábban.
Nekem az az igazán szomorú, hogy volt nekik ugyanilyen konstrukciójú 1.6 literes szívó benzin motorjuk 120 lóerővel, az előző generációs Hyundai i30 modelleknél. Hogy a kia használta-e ezt a motort, azt nem tudom, de az előző generációs ceedekben én nem nagyon láttam a használt hirdetések között. Pedig azzal megnézném, hogy mit tudna a mostani gép.
A víz után néhány perccel jut el az olaj kb. 100 fokra (üzemi hőmérséklet). Szóval lesz olyan, hogy a víz eléri a 90-et és az olaj még nem, aztán majd meg már igen. :)
Kia-nál nekem sem megy a BT OBD2 adapter, pedig Torque Pro van a telefonomon.
Igen, már 2 órája jeleztem, a tévedést. Autómatikusan az én 1.6 GDI - ből indultam ki. Nagy kár, hogy az 1.6 - os nem ugyan ilyen rendszerű, még ha egy kicsit többett fogyasztana is.
Alapvetően nem csak rövid távokra van használva. Hétközben feleségem használja, és heti 3-szor megy be Vácra, ami durván 15-20 perc is, aztán meg vissza. Hétvégente meg azért néha bejátszik Pest is, ami azért messzebb van. Ha ezek segítenek kicsit csökkenteni a kondenzvizet az olajban, akkor annak örülök. De az olajcsere periódus marad. :) Akkor azt hiszem, hogy a 100-as naftát hagyom, és maradok a bevált 95 maxxmotionnél. Egyébként meg ha rajtam múlik, akkor aztán meg van hajtva a gép. :D Most még persze nem nagyon, de ha bejárattam, akkor kapni fog a pofájára rendesen (na persze csak ha kb üzemi hőfokon van már a cucc, a loganre is vigyáztam, turbós lévén megvártam, míg a víz és olaj is elérte a 80 fok feletti hőmérsékletet, de utána nem kíméltem, forgott rendesen).
Utóbbiról jut eszembe. A loganhez vettem anno egy obd2 bluetooth adaptert, amivel tudtam nézni a fent említett két paramétert. Viszont a kia-ra rákötve csak a víz hőfokot tudom kinyerni, az olajét nem. Nem tudja véletlenül valaki, hogy ha a víz a mutató alapján elérte a megfelelő szintet, akkor ott vajon az olaj hány fokos lehet?
Asszem várhatnál sokáig, egy ideig nem tervezem eladni a vasat. :) Bár tény, hogy az előzőre is ezt mondtam, csak a ceedről tovább lépni már nagyon súlyos összegbe kerülne, és nem biztos hogy megéri (főnököm 2 éves céges Avensis kombiját pl nem érzem különösebben minőségibb darabnak ehhez képest, pedig az 10 milliós autó).
Szia! 2018 májusban vettem át az autót, és már akkor sem tudták az átadáskor ide adni. Az értékesítő teljesen korrekten az átadandó dokumentumokból lehúzta a szervizkönyvet és mondta, hogy később postán fogom megkapni. Én is "izgultam" annak idején, többször is felhívtam miatta. Majd talán ha jól emlékszem 2 hónap után jött meg ajánlott levélként.
Az is úgy van, ahogy írtad: a gyakori rövid távokra csak a gyakori olajcsere a jó megoldás, mivel a forgattyúsház nem tud kiszellőzni, ha nem melegszik fel a motor. Ha nekem kellene így használnom az autót, akkor hetente egyszer kerülőúton jönnék haza. Nem kell 100 kilométerekben gondolkodni, csak 20-25 perc autózásban (még csak nagy fordulat sem kell hozzá), hogy a legnagyobb hidegben is átmelegedjen a motorolaj és kigőzölje, ami nem kell neki. Ezzel együtt is idő előtt el fog használódni, de hatékonyabbnak tartom, mint a prémium üzemanyagot. Sztem annak nincs jelentősége kopás szintjén, mivel a motorolajat pont ugyanolyan jól hígítja, mint a sima és a többi károsító tényezőre (lecsapódó pára, korom) nincs hatással.
És ha már így vigyázol az autóra, akkor jelezném, hogy majd érdekelne, amikor eladod! :D :D :D
Ahogy már írták mások is, az 1.4-es, 100 lóerős benzin motor nem közvetlen befecskendezéses, hanem több pontos szívócső oldali (MPI: multi point injection). Amire te gondolsz, az a GDI (gasoline direct injection) jelzésű pl 1.6 literes 130.lovas motor, ami pl a Sportage belépő motorja. A CVVT meg amennyiben jól gondolom (ha nem, javítsatok ki légyszi), akkor a változó szelepvezérlésre utal.
Nekem anno az Octaviát teljes román fedélzeti irodalommal adták át.
Pedig állítólag azt az importőr itt Mo.-on teszi be az autóba. Én ebben nem hiszek, szerintem a gyárban nézték be. Az autót én rendeltem és a kódos címkéje szerint is Magyarországra készült eleve.
Átadáskor - mikor észre vettem és szóltam! - mindenből tudtak magyarra cserélni csak a szervizfüzetből nem. Amúgy persze lett volna két hetük hogy ezt észre vegyék, de nem, simán kitöltötték a román szervizfüzetet. Nem is értem. Azt hogy a szervizfüzet román, látniuk kellett, még akkor is, ha a kezelésit nem figyelték. De ha már a szervizfüzeten látják hogy nem magyar, esetleg meg lehetett volna nézni hogy vajon a többi doksi, amit kicsit többet nézeget az ember, pl. kezelési, az magyar? Vagy gondolták majd kiszótárazom?
Végül fel kellett emelnem a hangomat és akkor szereztek magyar nyelvűt, csak addigra már beragasztották a csomagtérbe a gyár által odakészített típuskódos matricát a román nyelvűbe így azt kivágták belőle és beragasztották a magyarba, majd miután mondtam, hogy ez így úgy néz ki mintha egy ügyetlen ember hamisította volna, a ragasztott címke széleit körbepecsételték.
Aszonta a szalonban az értékesítő arc, hogy 1 hét múlva küldik a kereskedésnek is, szól, ha megjött... Azóta sem...
Elhittem (bár furcsállottam), lehet, hogy nem kellett volna. Végül is most vettem először új autót. Minden mást megkaptam és kifizettem az egészet az utolsó csavarig. :)
Nem értelek....hát amikor átvetted az autót....az jár vele...abba van pecsételve az első inspekció, stb.....meg minden más doksit is oda kellett, hogy adjanak...vagy te csak egy részét fizetted az autónak, a szervízkönyv arányát nem? :-))