Akkor úgy néz ki, hogy a 041 és 043 tartalék marad. A 045 meg valszeg megkapta a KKL-874 fordáját, mert már jó ideje az megy helyette.
Így már az Ibrányból Nyírszőlős felé 6:18-kor és 6:38-kor induló járat is csuklós. Mondjuk ahhoz képest, hogy a vonalon pár éve még szinte minden járatra elég volt a szóló, mostmár egészen megnőtt az utasszám, egyre több a csuklós.
A 043 eddigi fordáját meg a KUU-269 járja egy ideje. Kérdés, hogy ez most ideiglenes, vagy mégiscsak visszatér valamelyik U18-as a fordára.
Nem hiszem, hogy sok járat lehet a fordában.
5:30 Nyíregyháza - Nyírszőlős - Ibrány
6:38 Ibrány - Nyírszőlős - Nyíregyháza
14:40 Nyíregyháza - Dózsaszőlő - Görögszállás
15:40 Görögszállás - Nyíregyháza
Ezeket tudom a fordából, de az is lehet, hogy csak ennyi.
Lehet, de rosszul fogalmaztam, mert volt, hogy nem követte, hanem előtte ment, néha már annyira előre, hogy látótávolságon kívül esett. Volt, amikor kijelzés nélkül, volt, amikor az elektromos busz viszonylatszáma volt kiírva.
Azért ez érdekesen zajlott. Mindig követte üresen egy busz a flottából. Gondolom azért, mert ez ingyenes járat volt, az önkormányzat meg "kifizette" a megrendelt szolgáltatást...
A cikk szerint „a közösségi közlekedése fejlesztése érdekében születik meg az új létesítmény”. Valóban már csak ennyi baj van a nyíregyházi közösségi közösségi közlekedéssel, és egy átlag utas szempontjából is ez a legfontosabb feladat, amire közel 4 milliárd forintot (vagy a végén akár a többszörösét is) el kell költeni, miközben még bőven vannak hiányosságok a rendszerben.
Ma délelőtt tért vissza az NWX-310, de már meg is adta magát megint. A Jókai-telepnél szállították át az 12:33-13:20 Ibrány-Nyírszőlős-Nyíregyháza járatról az utasokat az SSM-433-ra.
El kell még az új csuklós a megyébe, elég gyakran van nyűgje a meglévőeknek. Mostanában inkább az NWX-es Volvoknak, de azért a Solák is szeretik megadni magukat.
Szerintem vagy 10-12 új csuklóst nyugodtan kaphat Nyíregyháza a következő csuklós adagból. Egyébként is kevés jelenleg a normális, helyközi kialakítású csuklós. Azokkal is vannak gondok az új MAN-eket leszámítva.
A tavaszi ünnepnapokon; április 15‑én, 17‑én, 18‑án, május 1‑jén, június 5‑én, és 6‑án „Nyíregyháza Retro járat” arculattal ellátott Ikarus 280 típusú magaspadlós csuklós autóbusz szállítja az utasokat az alábbi menetrend szerint:
Vonal
Indul
Induló végállomás
Érkezik
Érkező végállomás
55
8:55
Örökösföld
9:22
Sóstógyógyfürdő
8
9:23
Sóstógyógyfürdő
9:44
Vasútállomás
8
9:55
Vasútállomás
10:15
Sóstógyógyfürdő
55
10:37
Sóstógyógyfürdő
11:03
Örökösföld
6
11:10
Örökösföld
11:28
Autóbusz-állomás
8
11:35
Vasútállomás
11:55
Sóstógyógyfürdő
8
12:00
Sóstógyógyfürdő
12:21
Vasútállomás
6
12:31
Autóbusz-állomás
12:49
Örökösföld
55
12:55
Örökösföld
13:22
Sóstógyógyfürdő
55
13:37
Sóstógyógyfürdő
14:03
Örökösföld
55
14:55
Örökösföld
15:22
Sóstógyógyfürdő
8
15:23
Sóstógyógyfürdő
15:44
Vasútállomás
8
15:55
Vasútállomás
16:15
Sóstógyógyfürdő
55
16:37
Sóstógyógyfürdő
17:03
Örökösföld
6
17:10
Örökösföld
17:28
Autóbusz-állomás
8
17:35
Vasútállomás
17:55
Sóstógyógyfürdő
8
18:00
Sóstógyógyfürdő
18:21
Vasútállomás
A fenti járatok esetében a jármű kialakításából adódóan az alacsonypadlós szolgáltatást nem tudjuk biztosítani. A Retro autóbuszok normál díjszabás szerint vehetők igénybe utazásra.
Ezek szerint átkerült volna Kisvárdára? Vagy maradt nyíregyi? Ugyanis a szerdánkénti Kisvárda-Kemecse járatokon eddig kisvárdai kocsikat láttam mindig.
Kb. egy 20 perce alaposan összetörték a KWV-043 elejét. Éppen a 11:37-es járattal ment Ibrányba, amikor egy autós belvágott elé balra a Vasgyár utcán. Gyorsan ki is küldték a KWV-046-ot helyette. A 043 valószínűleg egy ideig így kiesik.
És a KUU-269-el együtt. Most is a KWV-046-ot pótolja. Nem hiszem hogy a DUD-ot gyakran használnák már. Max nagyon-nagyon vészhelyzetben. Igazából a KUU-HHF-GMY trió az eset döntő többségében elegendő tartalèk.
Ezekkel a csuklós Solarisokkal elég sűrűn van gond. A KWV-043 ma is megadta magát Ibrány felé az az 5:30-as járaton, így Ibrányból Nyíregyre GSG-365 helyettesítette. Borzasztó tömegnyomor volt rajta. De a 046-al is szoktak lenni gondok azért.
Hát igen. És ráadásul Kovács Ferenc megint a CNG buszokkal kampányol ebben a cikkben is, aminek ehhez kb. semmi köze. Legalább a látszatát kelthetnék annak, hogy tudják miről van szó. :D
Az imcs közlekedés fejlesztése is érdekes lesz. (14. oldal) A tervek szerint a jelenlegi buszállomás autóbusz-tároló lesz.
A máv területen ahol most parkolnak a buszok ott lesz a kisvasút járműtelepe. Az Állomás téren a körút nyomvonala ívelt lesz, a penny-nél lesz még egy jelzőlámpa, a mélygarázs alagúton lesz megközelíthető.
Egyenlőre terv, mennyibe fog kerülni? Határ a csillagos ég.
Így van. Az aldi pont az eredeti nyomvonalba esett volna. A Debreceni úti felűljárónál pedig különszintű csomópont lett volna kialakítva, jelzőlámpa helyett.
Ma az egyik 10-esként közlekedő szóló MAN buszon láttam, hogy a kijelző mostmár ugyanolyan stílusban írja ki a megállókat, mint a helyközi MAN csuklósok és az Econnelek (annyi különbséggel, hogy Nyíregyháza logó is van a kijelzőn). Sokkal értelmesebben néz így ki, mint a régi stílus.
Azért az meglátszik, hogy az eredeti tervek szerint nem a Móricz Zsigmond utca lett volna a körút eredeti nyomvonala, hanem azzal párhuzamosan, attól északra alakították volna ki (ennek megfelelően épült a lakótelep, és ennek megfelelően bontottak le házakat is annak idején). Ez így most eléggé féloldalas megoldás lesz.
Jellemzően olyan fordákat lehet ilyen megoldással megszüntetni, akiknek egész nap egyetlen be irányú fuvarjuk értelmes, a többi inkább csak álfeladat, hogyha már elindult, akkor menjen is valamennyit az a busz / sofőr.
Ennek mi értelme van? Miért nem arra használják a buszokat, amire valók lennének?
Azért, mert az Inovellek üléseit törpékre méretezték. Ablak mellett nem tudok ülni, csak a folyosó melletti ülésen, és csak úgy, hogy terpeszben, mert nem fér el a lában az előttem lévő üléstől. Egyik térdem az ablak melletti ülés elé nyúlik, másik meg a folyosó közepéig.
Az Econelleknek ilyen szempontból kényelmesebb ülései vannak...
Nem véletlenül írtam azt,amit,hanem tapasztalatból.Vannak akik reggel,vannak,akik délután,este kaptak ilyen járatokat.Ezek pedig nem új járatok,korábban is volt rájuk busz.
Olyan nagyon nem is tud fordát ezzel megtakarítani, mert gyakorlatilag az összes ilyen megoldás ugyanabban az időben, egymással párhuzamosan zajlik. Tehát nem az a kérdés, hogy fizetnek-e még inkább 2 fordát, s akkor egy távolságis busz sem csinál kirohanósat, hanem az, hogy lesz-e 5-6 olyan falu, ahonnan épp a csúcsban nem közlekedik a legkihasználtabb rásegítő (besűrítő járat).
Tudom, ugyanakkor viszont nem értek egyet azzal, hogy magas padlószintű, ládateres, távolsági közlekedésre való buszokat kirohanós járatokon használjanak. Azért, mert nem arra valók.
Indult az Engels térről 11.00-kor visszaért 20.25-re.
kb. 416 km.
Ok.
Valaki kitalálta, hogy ez túl rövid forda.
Betettek neki reggelre egy Piliscsabai kirohanóst.
Emiatt nem 10.15-kor jelentkezett a garázsban ami a 11.00-es induláshoz jó volt hanem reggel 4.55-kor !
kb. 5 órával korábban...............................:-(((
Felvette a buszt 4.55-től 5.25-ig.
Majd üresben kikocogott Piliscsabára.
36 km. kb. 40-45 perc.
Piliscsabán úgy állt be visszafelé, (kb. 6.20-kor) hogy a városközpontból 5 perccel azelőtt induljon vissza Budapestre, mielőtt az Esztergom-Budapest csuklós odaérne.
Ugyanis ennek a csuklósnak a mentesítője volt.
Bejött Úny felől egy Ik-66 és az arról leszállók kb. 70-80%-a felszállt/átszállt erre a buszra.
Igen ám de ezt a Makói fordát a Budapest-Arad nemzetközi járat busza végezte.
Ik-256.
Akkor amikor Ik-256-ból még csak pár db volt az országban.
Ezért az ott felszálló utasok között igen népszerű volt ez a mentesítő járat.
A hideg Ik-66-ból átszálltak egy tiszta, meleg, fityulás távolsági/nemzetközi buszba.
Ami papíron még meg állt Pilisvörösváron is, gyakorlatban csak Budapesten a :
- Vörösvári útnál,
- Flórián téren,
- Margit hídnál
- és az Engels téren. (Erzsébet tér)
Emiatt a változás miatt a napi futás 36+28 = 64 km-rel megnőtt, azaz 416 helyett 480 km lett.
Ezzel még nem is lett volna baj, de a szolgálati idő :
- feljelentkezés 4,55
- lejelentkezés 21,10
16 óra 15 percre nőtt.
Még ezért se morogtunk volna.
De !
Az bosszantott mindenkit aki ezt járta, hogy visszaértél a mentesítővel reggel 7,00-re az Engels térre és ott 10,45-ig amíg nem kezdted meg a beszállítást a makóira szobroztál, kávéztál, pletykálkodtál, unatkoztál.
No ez már bosszantó volt.
Tehát az, hogy egy kimondottan másra való busz besegít a csúcsban csip-csup fordába, nem újkeletű dolog.
Mindenhol ezt csinálják.A távolsági járatokon először vezetési időt meghúznak,majd a felszabadult idejében adnak neki vmi környéki falujárót(nálunk már minden távolságisnak vannak ilyen járataik).Ezt megcsinálják jó párral és már spóroltak is 1-2 fordát.
Hátha kap még új csuklóst a megye. Mert bár közel sincs akkor csuklósigénye Szabolcsnak, mint mondjuk Hajdúnak, de azért az látszik, hogy rendes, helyközis csuklósból még elférne pár darab. Nyílván nem véletlenül került át a két Urbino 18-as sem.
Legalább annyi jöhetne, hogy a maradék ex MVK-s csoda MAN és a két Urbino ki legyen váltva. Az Urbinok maradhatnának tartaléknak, a MAN-ok meg kuka.
Ja, és reméljük, hogy több Inovellt már nem szánnak a megyének. Úgyse tudják normálisan használni a már meglévőeket sem. Meg a megyében amúgy sem nagyon van olyan vonal, ahol ésszerűen lehetne használni (a Mátészalka-Fehérgyarmat és Vásárosnamény irány az lenne)
A kérdés általában az, hogy akkor ne is menjen arra a járatra semmi?
Tényleg gáz, ha falut jár egy távolsági luxusbusz, de épp az ilyen kirohanósoknál szerintem még elmegy: kifelé senki nem használja, befelé pedig 15-20 percet kibír a tömeg. Tény, hogy lassú az utasáramlás, tény, hogy nem erre való, összeszemetelik a szép buszt stb., de még mindig jobb, mintha nem menne semmi.
Tudom, ugyanakkor viszont nem értek egyet azzal, hogy magas padlószintű, ládateres, távolsági közlekedésra való buszokat kirohanós járatokon használjanak.
Azért, mert nem arra valók. (Az Inovell mondjuk még pont elmegy.)
Hát, ez a 6:50-es libabokori nem csak ilyen, "ó szaladjon ki egy busz, mert úgyis csak állna", hanem ezen azért vannak utasok is rendesen (legalábbis Libabokorhoz képest). Mert ugye ezzel jutnak 8-ra onnan a diákok/munkavállalók.
Csak azért furcsa, mert így a legfontosabb reggeli járaton egy babkocsit se lehet felrakni normálisan. Ilyen rövidebb elővárosi jellegű járaton ez azért alapvető elvárás már, szerintem
de reggel 6:50-kor Libabokor-Nyíregyháza járat meg Inovell. Ennek mi értelme van? Miért nem arra használják a buszokat, amire valók lennének?
Mert ha nem így lenne, a menetrendtálibok kiakadnának, hogy mit csinál a busz egy kerek órán keresztül, és miért nem küldik el gyorsan valami kirohanós járatra, mert a végén a busz még nem termeli vissza a beszerzési árát (mintha csak ettől függene), és akkor tragédia lesz.
109,5 km, 2 óra 35 perces menetidő, Econellel kiadva.
Dózsaszőlő - Nyíregyháza
12 km, 25 perces menetidő, Tourlinerrel kiadva.
De van még számos hasonló eset. Mi történik mostanában Nyíregyen? Magaspadlós buszok rövidebb járatokon járnak, míg a hosszú járatokon Econell van. Szinte az összes Nyíregyháza - Mátészalka (- Fehérgyarmat) járat is Econell, de reggel 6:50-kor Libabokor-Nyíregyháza járat meg Inovell. Ennek mi értelme van? Miért nem arra használják a buszokat, amire valók lennének?
- SWR-567 az LKV-264 helyett (Nyírlugos) - SWR-578 Mátészalka - Hodász járaton volt délután - SWR-566 az LKV-266-t váltotta (Újfehértó) - LKV-266 pedig Nyírlugosra került LTL-613 helyére
Ma pedig SWR-577 is, 17:25 Mátészalka - Vállaj járaton volt. (Régebben az IYF-378 vitte ezt a járatot.)
Azért - ha nem tévedek - kijelenthetjük, hogy ez lesz Nyíregyháza éjszakai közösségi közlekedésének első üzemnapja; és a klasszikust idézve, "azért ez kurva nagy dolog"!
Ma utaztam a KWV-046-os Urbino 18-assal, és meglepve láttam, hogy beüzemelték rajta a kijelzőt.
A viszonylatszámot is írja, mint az új buszok. Ma 14:40-kor "4212 Nyíregyháza - Ibrány" kiírással indult a buszállomásról.
Valamint külön érdekesség még, hogy a belső kijelző is működik, ami nem Szabolcsos kijelző, hanem az "eredeti" Hajdús, zöld betűkkel. Lényegesen jobban működik, mint a szabolcsi kijelzők. Gyorsabban írja a megállókat, nem szakadozik, és nem szakítja félbe random a kiírást, mint az itteni kijelzők.
Hát, Nagykálló és Balkány térségét leszámítva idén sem változik kb. semmit a menetrend. Pedig a megye nagy részében erősen újragondolásra szorulna a menetrend.
Új, gyakoribb eljutási lehetőséget biztosító menetrend szerint közlekednek az autóbuszok Szabolcs-Szatmár-Bereg megye déli részén, melynek köszönhetően a települések autóbuszos elérhetősége lényegesen kedvezőbbé válik.
A változások legfontosabb elemei az alábbiak: ■ Az autóbuszok ütemes menetrend szerint, egyenletes időközönként indulnak. ■ Jelentősen javul a térségben elhelyezkedő települések (kiemelten Máriapócs, Pócspetri, Kisléta, Nyírbogát, Geszteréd, Bököny) elérése. ■ Több járat közlekedik hétvégente. ■ Nyíregyháza és Mátészalka között, illetve azon túl, Fehérgyarmat felé bővül az M3-as autópályán közlekedő expresszjáratok száma. ■ Tégláson egész nap a vasúthoz csatlakoznak az autóbuszok Balkány, Geszteréd, Bököny felől Nyíregyháza és Debrecen irányába. ■ Számos vonalon rövidebbé válik a menetidő. ■ Balkányban valamennyi autóbuszjárat között biztosítjuk az átszállási lehetőséget, a járatok bevárják egymást.
"A keleti régióba érkező 20 háromtengelyes közül 4-et Miskolc, 3-3-at Nyíregyháza és Szolnok, 2 kocsit Mátészalka, 1-1 autóbuszt pedig Ózd és Kazincbarcika kapna a tervek szerint."
Minden szóval egyetértek. Sajnos ez a mai a magyar valóság. Nagyon kellene a politikai akarat (és anyagi forrás) egy minőségi közösségi közlekedésre. Előbb-utóbb remélem, hogy lesz. Minél több autó van, annál élhetetlenebb egy város. Egy valamire való önkormányzat nem csak az autós közlekedésre alapozik. Könnyen belátható, nincs annyi hely egy városban, hogy mindenki autóval járjon. Komoly fejlesztés lenne szükséges a közösségi közlekedésen kívül még a gyaloglás és kerékpáros közlekedésben is. Ez is kérdéses, hogy valaha meg fog-e történni. Viszont változás nélkül újabb és újabb problémák lesznek, amit remélem a valóságban nem kell megtapasztalnunk. Szeretem a városokat, nem szeretném élhetetlenként pusztulni látni őket.
Szerintem világosan látszik, hogy a nyíregyházi (de itt nagyjából bármelyik megyeszékhely neve állhatna) tömegközlekedés évtizedek óta egy szomorú, lefelé mutató spirálba bonyolódott, amit két fontos dolog fémjelez.
Egyrészt, a tömegközlekedési hálózat nem tudta/tudja tartani a tempót a városok bővülésével, a külső területek folyamatos beépülésével. Soktízévvel ezelőtti településszerkezeti adottságokhoz igazodik ma is a buszhálózat, ezért képtelen ellátni a külvárosok minőségi kiszolgálását, óriási rágyaloglási távolságok keletkeztek. Nyíregyházán erre nagyon jó példa Nyírszőlős, ahol a busz a várorész keleti és északi részén megy végig, pedig a nagy kiterjedésű, viszont laza, kertvárosi beépítettség régóta kiált(ana) egy jó körjáratos rendszerért (szerintem ez a legjobb mód az ilyen alacsony laksűrűségű, nagy távolságokkal rendelkező városrészek kiszolgálására). De másik példaként Oros is szerepelhetne, elég annyit mondani, hogy a KSH településjegyzéke szerint többen lakják, mint Sóstógyógyfürdőt és Sóstóhegyet összesen, mégis sokkal pocsékabb a kiszolgálása, például a Kezdő utca - Deák Ferenc utca - Bodrogi utca által határolt terület már elég sűrűn beépült, de se az utcahálózat, se az utak szélességének kiépítésénél nem gondoltak arra, hogy itt jó lenne valami tömegközlekedést behozni.
Ez hosszú távon azzal jár, hogy az ilyen helyre építkezők / költözők már alapból nem számolnak a tömegközlekedéssel, mint opcióval, marad az autó, később őket pedig szinte lehetetlen "elcsábítani", így nyilván a városvezetésnek sem érdeke, hogy üres buszok keringjenek egy olyan városrész utcáin, ahol mindenki autóval jár.
Másrészt, a belvárosi buszközlekedés tervezéséből hiányzik a hosszútávú koncepció és az agilitás, ad-hoc megoldások születnek, a buszok másodrangú járművekként vannak kezelve - ott járnak és állnak meg, ahol elférnek és nem zavarnak. Buszmegállót létrehozni/áthelyezni parkolóhelyek rovására szentségtörés lenne, buszsáv, buszbarát lámpaprogram szóba se jöhet. Emellett elindult egy változás a belvárosokban, ami a forgalom (részleges) kiszorítását tűzte ki célul, ami egyáltalán nem gond, viszont a koncepcióban semmilyen módon nem szerepelt a tömegközlekedés, és ez nagyon is látszik. Az autókkal együtt a buszok is kiszorultak a városmagból, a belvárosi buszmegállók nagy része távol esik az igazi belvárostól. Így aki ma a tömegközlekedést választja, nagy valószínűséggel arra van predesztinálva, hogy az otthonától gyalogoljon sokat egy ritkán és rossz útvonalon járó busz megállójához, majd a belvárosban ismét csak távol az úticéljától szálljon le.
De amitől igazán egy lefelé spirális történetté válik az egész, az az, hogy nagyon sok problémára lehetne keresni egyszerű, nem csilliárdokba kerülő megoldást, csak egyszerűen nincs meg rá a találékonyság, a szándék és az elszántság, meg a minimális anyagi forrás sem, amivel változtatni lehetne. Marad tehát a régóta recsegő-ropogó, millió problémával terhelt hálózat toldozgatása, az átgondolatlan, szinte már ötletszerűnek tűnő és minden koncepciót mellőző változtatások (Bessenyei tér - Országzászló tér esete, vagy a 9/9Y teljes egészében), meg persze a kirakatba tehető projektek (engem nagyon érdekelne például, hogy a Mobilissimus változatásai után vonzóbb lett-e a nyíregyházi tömegközlekedés, nőtt-e az utasszám, vagy legalább lassult-e a csökkenése?), amik során sok szallagot át lehet vágni, meg sok PR-cikket le lehet hozni, hogy mi minden fejlődik - közben meg az évtizedes tendenciák nem változnak, a problémákat meg görgetjük tovább.
Szomorú dolog ezt leírni, de a jelenlegi állapotok azt vetítik előre, hogy Magyarországon a vidéki közlekedés hamarosan az USA-éhoz fog hasonlítani és az autó marad az egyetlen normális opció, a települések vezetése meg lelkesen fog ehhez asszisztálni, egyúttal szomorúan széttárva a karját, hogy hát ő csinálna tömegközlekedést, de nem rentábilis, nem éri meg, nem használják. Pedig ez egy durva visszafejlődés, főleg úgy, hogy elvileg próbálunk zöldíteni mindenhol. Szerintem ezt a rendszert csak drasztikus változtatásokkal, merőben új gondolkodásmóddal és hozzáállással lehetne pozitív irányba terelni, viszont kérdéses, hogy ez meg fog-e történni akármikor is.
Már értem, hogy miért volt ma a HDA Rába a 342-es csuklós MAN helyett.
Kellett egy önfényező cikkhez :D
Részlet a cikkből:
"Jelentős ez az esemény Nyíregyháza szempontjából is, bár elsőre talán furcsán hangzik, mert itt helyközi közlekedésben lesznek ezek a nagyon modern, új, környezetkímélő buszok, de ez Nyíregyházát és Nyíregyháza agglomerációját is érintik, és teljes mértékben találkozik azzal a már több éve elindított városvezetési programmal, hogy a közösségi közlekedést fejleszteni kell a nyíregyháziak, az itt dolgozók és tanulók érdekében. Fejlesztettük és modernizáltuk a flottát, környezetkímélő és modern buszokkal” – mondta a pénteki sajtótájékoztatón dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.
Nagy előrelépés volt ebben a tekintetben, amikor több évvel ezelőtt 41 CNG buszt üzembe helyeztek a városban.
Úgy beszél Kovács úr, mintha bármi köze lett volna a dolgokhoz :D Azért a kettő összemosásával fényezni magát szerintem meredek :D
Meg nem mellesleg 56 szóló + 7 csuklóst ígértek a megyébe még idén. Hol van a maradék 10 busz? Vagy fog kapni a megye 10 db háromtengelyes Volvot? (Ezt azért kétlem, az is csoda lesz, ha kerül ide 3-4 db). Vagy csak szimplán lenyúlta egy másik megye? (Ez már esélyesebb)
Mai első üzemnapján az SWW-291 és SWW-292 Kisvárda és Vásárosnamény között (Mindkét útirányon)valamint Vásárosnamény és Nyíregyháza között közlekedett.
Én eddig akárhányszor láttam 9/9Y-t, szinte mindig üresen érkezik a buszállomásra. A döntő többség már a Búza téren leszáll. Én általában azt hallom kertvárosi emberektől, hogy sokkal jobb volt a 23-as.
A Bessenyei tér-Országzászló tér-Belváros elemzéseddel nem tudok vitatkozni. Tűpontos, szerintem :D
Az 55-ösre még akár hétköznap is lenne igény szerintem, sok iskola és egyéb intézmény érhető el vele Sóstóról átszállás nélkül.
Sok járatnak botrányosan gyenge a követési ideje, ebben a listában szerintem is benne van a 10-es és 13-as. Meg még a 17-es (főleg a 17Y óta a Család utcán), 27-es, 9/9Y, a Törzs utca általában (bár mostanában sokat javult, de még így is vérciki). A 20/21 kihasználtsága se túl nagy, ami szerintem a ritka menetrendnek köszönhető.
A külterületi járatokról meg inkább ne is beszéljünk :D
Autóbusz-állomást és vasútállomást is el kell érni a Kertváros és Huszártelep felől. A 23-as nem fedi le teljesen az igényeket.
A Bessenyei tér - Országzászló tér közötti kavarás nem teljesen átgondolt. A görögkatolikus templomnál lévő kanyar lehet egy indok. Nyíregyházán a buszok mindig, mindenhol útban van egyeseknek. Utána csodálkoznak a városházán, hogy miért nem használják elegen. A városközpontot jó nagy ívben elkerüli mindegyik viszonylat, ahol esetleg még jó helyen is menne, ott vagy nincs buszmegálló vagy rossz helyen.
Jó lett volna új megállókat létesíteni és a meglévők közül is áthelyezni néhányat. (Nem engedték a tervezőknek.) A buszok előnyben részesítése nagyon sürgős lenne. (buszsáv, külön lámpa, stb.)
Az 55-ös téli hétvégi közlekedési valóban jó gondolat. Kérdés, hogy lesz-e elég utas. Valamilyen érthetetlen ok miatt egyre kevesebben választják Sóstóra (is) a buszt. Valamilyen ösztönző díjtermék jó ötlet lenne.
A nyári időszakban elkerülhetetlen a fizetős parkolás bevezetése Sóstón.
Jövőre a díjtermékekben is lesznek változások, de pontosan még nem tudható hogyan.
Eltelt több, mint egy év az új hálózat bevezetése óta.
Összességében jól sikerült a hálózatot átalakítani. Évek óta hiányzó kapcsolatokat alakítottak ki, ütemes menetrendekkel. Persze mindig lehet javítani és új viszonylatot kitalálni, de be kell látni, hogy jelen feltételek mellett nem lehetséges. Vasvári Pál utca és Hímes nem elégséges minden nap és napszak a követés, ahogy a Hatzel tér környékén sem. 10-es és 13-as hétköznap napközben 30 percenként, hétvégén 60 perctől nem ritkábban kellene. Borbánya - Örökösföld - Jósaváros kapcsolat vagy az északi rész bevásárlós viszonylata még hiányzó elem. Vannak még nem bekapcsolt városrészek Báthory lakópark, Hadobás sor - Kemecsei út egy része, Sátor utca, Hunyadi utca, Kőlapos, stb.
Ez a Huszár-telep körüli kavarás kezd hasonlítani a debreceni 46-os csoport körüli katyvaszra. Inkább állítanák vissza a 23-ast (és 23Y Esélycentrum betéréssel, Fészek utca felé mindkét irányban), annak örülne a legtöbb ember.
A Bessenyei tér - Országzászló tér is vicc kategória. Miért nem mehet az Országzászló felé mindkét irányban hivatalosan is? A legtöbben azt szeretnék, mert közelebb van a központhoz.
Lenne. Ha nem törpéknek tervezték volna az üléseit. :(
Állítom, az Econell ülése, bár fapadosabb, mégis kényelmesebb, mint ezeké. Átlag magas vagyok, de csak a belső ülésre tudok úgy leülni, hogy egyik térdem a folyosón, másik a mellettem lévő ülés előtt fér csak el. Üléstáv vállalhatatlanul kicsi. Az fejtámla teteje is csak a vállamig ér.
Ellenben az Innovell+ jó lenne, az kellett volna, mert az hosszabb, így a lábtér is nagyobb. Azt kellett volna így kiszórni.
Lehet, pont ezért van, hogy Nyíregyháza környékén a rövid távra megy az Innovell, a hosszabbra a Credo, mert felismerték a problémát. :)
Úgy tudom, hogy Mátészalkának van egy olyan fordája, aminek reggel van egy kanyarja Napkorra is. Bár mondjuk ezt az MPJ-312 Autosan csinálta/csinálja. SRD-336 nem tudom minek a helyére került.
Bár kicsit logikátlan, hogy Tiszabercelig (illetve láttam ma Gávavencsellőig is menni KWV-046-ot) városi ülésezésű buszt küldenek (ugye Gáváig 46 km a járat), míg láttam ma új MAN csuklóst Napkorig közlekedni, ami azért nem egy hosszú járat.
Vagy az is érdekes, hogy Nyíregy-Fehérgyarmat között gyakran szoktam látni Econellt, ami 75-80 km-en nem hiszem, hogy kényelmes lehet. Főleg, hogy ekkora távon már a csomagtartó használatára is igény lehet. Míg 14:15-kor Nyíregyháza - Nagyhalász - Ibrány, cukrászda 27 km-es járaton meg Inovell megy. Bár kényelmes ülései vannak szerintem, és nekem tetszett, de nem ilyen rövid járatokra lett kitalálva. Főleg, hogy végig van ülésezve, és ilyen rövid távú járaton elég kellemetlen, hogy nincs állóhely a második ajtóval szemben, emiatt, ha sokan vannak a buszon, akkor az álló utasoktól alig lehet leszállni.
Mintha megmondták volna nekik, hogy "srácok, kicsit szórakozhattok a járatok útvonalaival meg az indulási időkkel, de minden mással óvatosan..."
Feltételezem, csak a pénz szabott neki határt, semmi más... valószínű, hogy megmondták nekik, hogy "Bármit csinálhattok, de az eredeti (2020 év eleji) menetrend teljesítményét nem léphetitek át (vagy csak +5%-ot). Szóval szerintem így volt. Ha pedig így volt, tudod, sz@rból nem lehet várat építeni...
Sírhatnékom van az ilyen előterjesztések olvasásakor.
Az ilyen átalakítási tervekből már az alapok is hiányoznak.
Feláll Én vagyok a Buta nevű városi képviselő a közgyűlésben és azzal kezdi, hogy a 16-os busz ezentúl álljon meg Mári néni kisboltja előtt is, mert sokan járnak oda.
Ez a minimum amit egy olyan képviselőnek/alpolgármesternek/jegyzőnek/polgármesternek/előterjesztőnek, aki Nyíregyháza közlekedési ügyében megszólal a városi közgyűlésben tudnia kell.
Ezek szerepeljenek előterjesztése első oldalán.
S csak utána kezdjen azzal foglalkozni, hogy a nyüves 16-os helyi busz megálljon e vagy sem Mári néni boltja előtt.
Ennek a Mobilissimus-os megbízásnak nem ismerem a részleteit, de abból, ami kisült az egészből, eléggé úgy tűnik, hogy félmegoldás született. Mintha megmondták volna nekik, hogy "srácok, kicsit szórakozhattok a járatok útvonalaival meg az indulási időkkel, de minden mással óvatosan...". Vagy ha teljes hatáskört kaptak, és csak a fantázia szabott volna határt, akkor meg tényleg menthetetlen. A belvárosban nem sikerült kijavítani a pancser buszmegálló-elhelyezkedéseket, vagy pótolni a hiányzó megállókat. Valószínűleg fel sem merült, hogy a buszok csökkentett sebességgel bejárhassanak a sétálóutcába, hogy tényleg a városközpontban álljanak meg. Esetleg bevonni a helyközi közlekedést a helyi útvonalak kiszolgálásába, csúcsidőn kívül és hétvégén (van olyan távolsági busz a Kállói úton, ami a H32-eshez képest 1 perc különbséggel halad el Nagyszállásnál szombat délután. Kíváncsi lennék a két busz kihasználtságára).
Nyíregyházán a tömegközlekedés nem egy olyan dolog, amit előnyben akarnak részesíteni, vagy valós alternatívaként nyújtani az embereknek. Hanem egy szükséges rossz, amit fenn kell tartani, mert pár szerencsétlen képtelen volt megcsinálni egy jogsit vagy venni egy autót - nagyjából ez lehet a hozzáállás.
De a hazai MJV-k többsége (Nyíregyháza is) Önkormányzatának halvány lila fogalmaik sincsenek saját városuk közlekedéséről.
...
Saját városaiakat se ismerik.
De például tudsz olyan Nyíregyházi városi előterjesztésről az elmúlt 10 évből ahol nem saccolás hanem felmérés alapján meghatározták volna azt, hogy a városban a közösségi közlekedés (autóbusz) hány százalékkal részesedik Nyíregyháza helyi - eszközzel végrehajtott - városon belüli helyváltoztatásaiból ?
Nem tudják, de ezt nem is titkolták. Sőt, ezért kértek fel a feladatra egy olyan céget, a Mobilissimust, ami kimondottan ezzel foglalkozik. Lehet azon vitázni, hogy rendjén van-e, hogy nem ismerik a saját városuk közlekedését, de szerintem ha már ez van, akkor a legjobb döntést hozták a "kiszervezéssel".
(Egyébként többször is napirenden volt a város közösségi közlekedésének teljes átalakítása, talán a legutóbbi komolyabb 2009-ben a ProUrbe Kft. által készített koncepció volt.)
De a hazai MJV-k többsége (Nyíregyháza is) Önkormányzatának halvány lila fogalmaik sincsenek saját városuk közlekedéséről.
Ha a 23 MJV város polgármesterét megkérnék, hogy rajzolja fel egy kördiagramban saját városa modal splitjét, közülük 20 vagy több csak állna ott mint bálám szamara a hegytetőn.
Saját városaiakat se ismerik.
De például tudsz olyan Nyíregyházi városi előterjesztésről az elmúlt 10 évből ahol nem saccolás hanem felmérés alapján meghatározták volna azt, hogy a városban a közösségi közlekedés (autóbusz) hány százalékkal részesedik Nyíregyháza helyi - eszközzel végrehajtott - városon belüli helyváltoztatásaiból ?
Sopron, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa városairól már tudjuk, hogy a helyi modal splitből az ottani autóbuszok kb. 8-12%-kal részesednek.
Más csak 8-12%-kal.................................................................:-(((
Nyilván más Sopron lakosainak és Nyíregyháza lakosainak jövedelem szintje.
Mások az autó használati szokásaik.
De jó ha a Nyíregyházi városi közlekedési tervezők (ha vannak ilyenek a városházán ?) figyelő szemüket a Nyugat-Dunántúli városok minden napjaira szegezik.
Mert Nyíregyházán ugyanez be fog következni 10 éven belül.
Kb. 2030 körülre ott is 10-15%-ra esik a helyi autóbuszok részesedése, a városon belüli - eszközzel végrehajtott - helyváltoztatásokban.
S ezen az se megoldás, ha a felkészületlen polgármester, párt utasításra egy politíkai szívéhez közeli brancsnak ad megbízást, egy városi közlekedési terv/koncepció elkészítésére, akik szintén nem értenek hozzá.
Van példa rossz példánk = Zalaegerszeg.
Ahol pár évi nyolcszázsokmillió forintot fizettek ki a baráti olitikai brancsnak ilyen tervre, de ők - mivel nem értettek hozzá - összefénymásoltak sok-sok előzőleg nem ilyen tárgyban készült munkát és beadták.
A város meg tárgyalás nélkül elfogadta és kifizette.
Jellemző a slendriánságukra, hogy bár elméletben a városról szólt, még csak az se derült ki belőle, hány úton lehet bejutni Zeg városába, és melyik úton mekkora a napi forgalom.
Hiányzott belőle még a modal split is............................:-(((
Nyíregyháza előtt ott a példa, hogy ilyet ne csináltasson.
Átlapolásos rendszerben is alkalmazható: a 8-12 irány valójában csak 4-6 viszonylat, mivel a városközpontból nem fordul vissza az "1-es" busz, hanem a "9-es" busz vonalán megy tovább (és így a városban nincs is "9-es", csak hosszú 1-es).
Nagyobb városokban ezt meg lehet fejelni azzal, hogy nem is minden átlapoló járat ugyanazt a városközponti megállót érinti, hanem lehet a központi funkciót betöltő megállók között néhány száz méter rágyaloglás.
A lassú, nehézkesség, ráérősség pedig egyfelől kialakítás kérdése (Straubingban láttam olyat, hogy a járművek számára zsákutcásan kialakított főtérre befordult minden félórában minden busz, s mivel a szűk helyen nem igazán tudták egymást kerülgetni, araszolva járták meg a félkörívet - tkp. egy dugótól tökéletesen mentesített, civil járművek behajtását is tiltó sétáló övezetben találták fel a közlekedési dugó jelenségét, ami kétségtelenül komoly teljesítmény). Másfelől pedig járatsűrűség kérdése, mert ha az átlapoló járat nem 30-60, hanem 10-20 percenként közlekedik, akkor máris nem kell annyira kényszeresen ügyelni a csatlakozásokra (csak a völgyidőben).
Természetesen ahogy nő egy város, úgy van szükség akár időszakosan, akár egész nap olyan peremviszonylatokra, amelyek nem szelik át a városmagot (viszont azért jellemzően érintik azokat), s felfűzik azokat a városrészeket is, amelyek valamilyen földrajzi adottságuknál fogva kiesnek az első körös gerincvonali tervezésből.
Egy ilyen szisztéma kialakítására Nyíregyháza fekvése gyakorlatilag ideális lenne.
Azzal egyetértek, hogy ha minden busz a város központjából indulna, ráadásul egyszerre, az pazarló megoldás lenne. Viszont lélekszám helyett inkább azt kéne nézni, hogy mennyien veszik igénybe a városi buszközlekedést. Sajnos attól tartok, vannak olyan országok, ahol egy 50.000 körüli kisvárosban hasonló kihasználtsággal működik a tömegközlekedés, mint Nyíregyházán.
"A város utasainak akkor is fel kell keresniük a városközpontot, központi autóbusz állomást ha ott semmi dolguk sincs." - ez teljesen igaz, viszont tegyük hozzá, hogy az utazások túlnyomó többsége valószínűleg a városközpontba (hiszen a legtöbb üzlet, munkahely ott van), vagy legalábbis a városközponton keresztül realizálódik. Főleg Nyíregyházán, ahol a külső városrészek viszonylag messze esnek a városmagtól, és a köztük lévő közlekedéshez amúgy is be kell menni majdhogynem a városközpontig (ez az utóbbi évtizedben lassan, de javul). Valamint, ha úgy vesszük, a legtöbb járat jelenleg is városközpont irányú, hiszen sok busznak az utolsó "értelmes" megállója a Búza tér, ahonnan többé-kevésbé üresen megy le az Autóbuszállomásig.
Az egyközpontú autóbusz hálózatok (Európában) jellemzően kisvárosi megoldások.
Kis városokban működnem jól.
Egy központból minden óra 00-kor és minden óra 30-kor 8-12 iránya elindul 1-1 busz, kb. 15-20 perc menetidővel irányonként majd kb. 40-50 perc múlva vissza érkeznek.
Minden busz közel azonos időben érkezik vissza a központba és ott jellemzően kb. 10 perc idejük van az utasoknak átszállni egyik járatról a másikra.
Előnye, hogy még kicsi késés esetén is biztos az átszállás, és egy átszállással az adott város bármely részébe eljuthat az utas.
Kiszámítható.
Legtöbb esetben igen pontos a közlekedés.
Egy kb. 10 vonalas midi buszos rendszere ideális megoldás.
Én elég ambivalensen állok hozzá ahhoz, hogy a sokak szerint (és a legutóbbi viszonylatbővítés alapján a döntéshozók szerint is) jó dolog, hogy a város tömegközlekedése a mindenhonnan - mindenhová elvnek próbál megfelelni, ahelyett, hogy a városközpontban megfelelő minőségű átszállások állnának az utasok rendelkezésére. Az eredmény (ahogy én látom) : sok viszonylat, melyek egy jó része egy már korábban létező viszonylatból (annak rovására) van származtatva, ritkán indulnak, kérdőjelesen kihasználtak, egymáshoz nem csatlakoznak.. A városközpontban olyan buszmegállók hiányoznak és vannak rossz helyen, amelyek iszonyatosan fontosak lennének az átszállások miatt.
Nyíregyháza alapvetően körutas-sugárutas szerkezetű, tehát nincs lehetőség egy vagy két főtengely kijelölésére (mint pl. Miskolcon vagy Pécsett), a cél az kellene, hogy legyen, hogy a külvárosok és a központ között kiszámítható és jó közlekedés legyen, a városközpontban pedig legfelejebb egy átszállással (amire nem 25 percet kell várni), el lehessen érni egy másik célpontot.
Esetleg a TESCO - Stop Shop összeköttetés miatt lenne hasznos szerintem, de az útvonal nagyrészét már most lefedi az 5/5A/55.
Egyébként az 55 simán járhatna a téli menetrendben is (persze nem olyan gyakran mint nyáron). A sóstógyógyfürdői lakosoknak kifejezetten hasznos lenne, hogy közvetlenül elérhető lenne a város keleti fele is.
De igen, kevés. Nem is vonom kétségbe, hogy javítani kell a Törzs utca közlekedését. Valóban nagyon kevés. Én csak azt rovom fel, hogy ezt nem a Család utca kárára kellene csinálni.
Nem tartom olyan nagy problémának a Család utca leendő járatsűrűségét. Igényelte már a Törzs utca ezt. Inkább a dél-keleti csücsökbe, az új körforgalomhoz kellene egy megállópár, mert nagyok a gyaloglási távolságok.
És mi a helyzet a munkaszüneti napokkal? Hiába van a Törzs utcán csúcsidőben nagy forgalom (még a 44-est a 10-15 perces követésbe bele sem számoltuk, pedig az is megy óránként kétszer), szombat délután és vasárnap óránként 1 db busz van (az is csak 1 rányba), a 20-as. Az nem kevés?
Örökösföld esetében Törzs utca kiszolgálásának javítása folyamatos igény mutatkozik, a forgalomfelvételek alapján pedig a Család utcán nagyon sok a csúcsidőszakban is üres járat.
17K-ból 17Y a Kórház - Törzs utca kapcsolat létrehozása érdekében lett kialakítva, így lett biztosítva az az igény, hogy mind a Család, mind a Törzs utcából el lehessen érni a Rendelőintézetet és a Kórházat is. A Törzs utcán a 17Y-20/21 hangolva közlekedik, kb. 30 perces követést biztosít, ezek közé talál bele csúcsidőszakban a 11-es, így a Törzs utcán reggel 10 perc, délután15 perc lesz a közös követés.
Család utcán csúcsban óránként 10 db. indulás továbbra is marad irányonként. (1 db 20/21, 3 db 10, 4 db 5/5A, 2db 17), a csúcson kívül pedig továbbra is maradt, hogy az 5, 10, 17 járatok kb. 15 percenként közlekedjenek. A 90-es járatok nem műszakos használata is segíti ezen felül a csúcsidőszak kiszolgálását. Az eltérő igények miatt egy egyszerre közlekedő 5/17 a Család utcában a Kodálynál már nem egyszerre fut.
Kora reggeli és késő esti eljutások terén Hortobágy EC csatlakozás miatt lett reggel az első 12-es, és első 6-os 10 perccel korábbra hozva, illetve este naponta (péntek-vasárnap a Sóstó IC-t is figyelembe véve) a 23:30-as 18-as.
A jelenlegi 17K (és a nemsokára induló 17Y) Kórház felé közlekedése igazából a Kertváros-Kórház kapcsolat miatt indokolt. Főleg mióta nincs 23-as busz. Örökösföldnek valóban nem előnyös, de azt lesz*rják.
Igazából a mostani módosítással is jelentősen romlik Örökösföld (azon belül a Család utca) ellátottsága.
Egyébként kérdem én: valóban ilyen sok az utas Örökösföld és a kórház között hogy az 5-ös nem elegendő?
Szerintem sokkal többen utaznának a Belvárosba mint a kórházhoz Örökösföldről, így ahelyett hogy a 17-es tenne egy nagy kerülőt a kórház felé, szerintem inkább arra kéne törekedni, hogy a Belváros-Örökösföld közötti úton minél rövidebb legyen a 17-es menetideje és nem óriási kerülőkkel kéne mennie - ezalatt értem azt hogy akár a Nyírpláza felé is mehetne.
Én úgy gondolom, hogy sokkal jobb megoldás lenne ha inkább a 6-os és 10-es busz menne az SZTK helyett a kórház irányába, hiszen ezeknek a járatoknak ez nem igazán okozna kilométer növekedést, a menetidőt se befolyásolná különösebben, és a belvárosba tartó utasoknak se kellene kerülővel utazniuk. Aki pedig mondjuk a vasútállomáshoz utazik a 10-essel annak meg teljesen mindegy hogy a kórház vagy az SZTK érintésével megy.
Ráadásul egyáltalán nincs összeegyeztetve a 21-essel. Ha az ember napközben a Búza térre menne a Család utcáról, akkor minden óra 25-kor megy el a 21-es és 30-kor a 17-es. Délután óra 12-kor 17, 25-kor 21, 42-kor 17, aztán félórás lyuk. A Rendelőintézet felé még okés, a 6/10 kombóval és a 20-assal együtt.
Egy FB-oldalon, egy OFF borsodi új MAN csuklósokat ábrázoló kép alatti kommentek között olvastam, hogy a NUP-090 MAN SG 263-as a váz végig rozsdásodása miatt selejt lett, és a DUD-764 veszi át a helyét, valamint a HZE-124 Mátészalkáról visszakerül Nyíregyházára. Ez mennyire igaz?
Egyetértek. Sokkal jobb az Országzászló tér megálló, mint a Bessenyei tér. Közelebb van a Belvároshoz. Eddig akárhányszor szálltam ott fel olyan buszra, ami eredetileg a Bessenyei téren állna meg, mindig volt ott felszálló utas bőven. Elég hamar megszerették az emberek.
És igen, a Zrínyi Ilona utca megálló is nagyon jó lenne, mert az még közelebb van a központhoz. Viszont jelenleg nincs megállópárja. A másik oldalon is jó lenne egy Zrínyi Ilona utca megálló. Szerintem igencsak kihasznált lenne, ha megállna a ott a 6/6Y/66/8/8A/10/10A/90/92/H40.
Off: Nem hittem ma szememnek, amikor megláttam a Vay Ádám körút megállóban a piros ház oldalában az egyik új jegykiadó automatát. Ezt is elértük. Igaz pár év lemaradással, de örüljünk, hogy van már legalább. Ki van rá írva, hogy csak szeptember 1-től üzemel. Esetleg valaki látott már máshol is automatát?
Nem sűrűn vagyok Nyíregyházán, de látom, hogy az összes menetrend, térkép a 6, 8, 10-es viszonylatoknál azt mutatja, hogy a Bessenyei téren át közlekednek, ehhez képest az a valóság, hogy az Országzászló tér érintésével mennek. Az Országzászló téren a Bessenyei téren lévő menetrend van kifüggesztve. :)
Régebben volt az átépítés miatt ez az ideiglenes terelés, de most a weboldalon sincs sehol ez megemlítve. Hozzáteszem, nagyon helyes ez a lépés, mindenképp jobb így, annyival kiegészítve, hogy a déli iránynak a Bethlen-Egyház utcai csomópont után közvetlenül kellene egy megálló a kereszteződés után, hogy a színház (és a tér) jobb kapcsolatot kapjon. A másik irányban pedig a Zrínyi Ilona utcában is megállhatnának.
A 23-as visszaállítását arra az esetre értettem, ha mindenáron ki akarják nyírni a jelenlegi hosszú 6-ost. Mert még az is sokkal jobb megoldás lenne, mint a 9/9Y bohóckodás. Bár nekem vagy olyan érzésem, hogy a 27-es beindítása miatt van szükség a hosszú 6-os likvidálására, mert kell a kapacitás hozzá.
Abban egyetértünk, hogy a Törzs utca mostohagyerek volt, és nagyon gáz volt a régi ellátottsága (off: eléggé hasolít a Debrecen Tócóskert lakótelep Derék utca vs István utca elátottságára), de a 17-es részbeni átpakolása igen is problémás, ha a Búza tér - Család utca kapcsolatot nézzük. Mert az utas azzal nem lesz elégedett, hogy ha sokára jönne a (Család utca szemszögéből) megritkított 17-es, hogy akkor ott az 5-ös (és gyalogolj), vagy menj 10-essel a Vasvári Pál utcáig (és onnan is sétálj egy picit, bár onnan már nem sokat kell) ~15 perccel hosszabb menetidővel. Akkor inkább kocsival megy, vagy sétál végig. Az idősebb utasok meg így jártak.
Az mondjuk igaz, hogy régen a 17-esek egy része a Törzs utcán ment (17T), de akkor meg ott volt a Család utcán 23-as. Az is logikátlan volt, már akkor is szerintem a 23-asnak a Törzs utcán kellett volna mennie.
Sőt, ha az újrainduló 23-ast (és az új 23Y-t) a 20/21-el hangolva közlekedttetnék (ami járhatna az órás ütemnél sűrűbben, mert nekem az a tapasztalatom, hogy a ritka követés miatt sok örökösföldi nem is számol a járattal utazása tervezésekor), akkor akár a 11-est is meg lehetne szüntetni. A 23/23Y járhatna reggel 6-7 körül 20 percenként, délelőtt és késő délután/este óránként, valamint a délutáni csúcsban fél óránként. A 20/21-el kiegészülve semmi szükség nem lenne a 11-esre.
Szerintem annyiban jobb az "A" (rövidebb járat) és az "Y" (hosszabb/kicsit eltérő járat) használata, mint a számduplázás, mert az sokkal jobban megszokott Nyíregyházán (illetve más városok többségében is).
Külterületi járatokra én is kíváncsi leszek. Nagyon időszerű lenne már egy hard reset nekik. Meg a külterület-belterület baromság elfejeltése is fontos lenne.
A 6-9-9Y-10-17 kavarás viszont már nem hangzik túl jól. Ha jól értelmezem, akkor romlani fog a Család utca - Vasútállomás kapcsolat (ezt azzal lehet max elkerülni, ha megszűnik a 10A és minden 10-es Örökösföldig megy), a Család utca - Búza tér (meg a belvárosi kapcsolat is, mivel az 5-ös csak részben érinti azt) kapcsolat pedig nagyon erősen romlani fog a hosszú 6-os kiiktatásával, valamint a a 17-es részbeni Törzs utcára pakolásával.
Szerintem a 6+10 járatsűrűség a Kert utcán nem fog romlani, mert besűrítik a 10-est. Nem látok egyébként logikát ebben a változtatásban, a teljesítmény szerintem marad, a 9-esek a mostani 6-osok idejében fognak közlekedni, csak máshogy fogják hívni, és csak a Vasútállomásig. A jelenlegi annyiból jobb, hogy nem kell átszállni a Huszár telepről és a Kertvárosból annak, aki Örökösföldre és a Malomkertbe menne, viszont kevésbé egységes.
A 23-as jelenlegi formájában felesleges, Minden területét lefedi átszállásmentesen a jelen hálózat, a 9-essel ez már nem lesz így.
A 8B-ről (inkább 88) már volt szó, de a rendszer úgy lenne teljes (csak az nem fér bele a teljesítménykorlátba), hogy a Berenát utca végén nem jobbra fordulna a Kemecsei útra, hanem balra, és a 14F karikájában menne (a Korányi elágnál is a sorompó felé), és a Berenát utcán menne vissza Sóstógyógyürdő felé. Az összes 14F pedig alap 14-esként közlekedne. Így Sóstóhegy és Sóstógyógyfürdő is össze lenne kapcsolva (hiszen Sóstóhegy központja inkább a vasút keleti oldala), a sóstóhegyieknek pedig nem kellene gondolkodni, melyik irányú megállóból fog indulni a busz, ha a Korányira vagy a Sóstói útra mennének.
Nem tartom nagy problémának a 17-es Törzs utcára terelését, az a rész mostohagyerek volt eddig és méltatlan módon volt eddig elhanyagolva, pedig szépen kiépült a terület. Az 5-ös és a 10-es ott marad a Család utcán. Inkább kellene egy megálló a Törzs utcai körforgalomhoz. A 17-es szétszedésével meg egy kevésbé tanulható, kevésbé ütemes rendszert kapunk. Ugyanúgy, mint a 13-as, hogy néhány járat felborítja az ütemet.
Számozás.
Teljesen logikus az 5A-5-55 felépítés. A B, K, Y kavar be. A 7-18-44 azért maradt meg, mert valamelyik képviselő ragaszkodott a 18-ashoz, de simán lehetne 7A-7-77.
A 3A-3-30 csoportnak is inkább 33-nak kellene lennie.
A H-s jelöléssel kellene valamit kezdeni, mert így, hogy 30 és H30 is lesz, hajaz a régi 40-es problémájára. Mondjuk eleve egy drasztikus változást ígértek, hogy rendbe szedik a külterületi hálózatot, hát most majd meglátjuk, mennyire sikerül.
A 8B, 13Y és 27-es nagyon jó ötlet. Főleg a 27-es. Régóta hiányzik már egy ilyen kapcsolat.
A 6-9-9Y-10-17 kavarás viszont már nem hangzik túl jól. Ha jól értelmezem, akkor romlani fog a Család utca - Vasútállomás kapcsolat (ezt azzal lehet max elkerülni, ha megszűnik a 10A és minden 10-es Örökösföldig megy), a Család utca - Búza tér (meg a belvárosi kapcsolat is, mivel az 5-ös csak részben érinti azt) kapcsolat pedig nagyon erősen romlani fog a hosszú 6-os kiiktatásával, valamint a a 17-es részbeni Törzs utcára pakolásával.
A legcélszerűbb és a legtöbb embernek jó megoldás a 23-as visszaállítása lenne a Törzs utca felé közlekedve. Így a 17-es egységesen maradhatna a Család utcán, nem kellene megvariálni.
Meg egy 23Y is kellene az Esélycentrum érintésével, illetve egy 23A Esélycentrum - Vasútállomás (ez csak a Bencs igénye szerint napi néhány járat lenne iskolaidőszakban).
Meg a számozásokat is ideje lenne átgondolni, mert kezd már kissé össze-visszasággá válni a rendszer.
pl.
2-22
22-esből 2Y
7-18-44
Lehetne a 7-es 18A, a 44-es 18Y, 18 változatlan
5-5A-55
55-ösből 5Y
8-8A-8B
8B helyett én 8Y néven indítanám el.
14-14F
14F-ből 14Y
Ez a jelenlegi, B,F,K számduplázás még egyéb kiegészítés nagyon kuszává teszi az egészet.
Legyen fixen "Y" a hosszab/kicsit eltérő útvonalú járat, "A" a rövidebb járat.
Biztos valami hasonló az elképzelés. Szerintem Nyíregyázán a JSZ-379 Selejt de megmarad mint nosztalgia kocsi (remélhetőleg). GMY elméleileg már selejt, DUD-764 meg nemadják ki vagy átrakják máshova , így a 3 öregebb buszt kiváltják az MAN -ek . Aztán hogy mi van Gyarmaton meg Szabolcs más településein arrol majd más nyilatkozik :D
Na basszus. Szinte sejtettem. Pedig a csukló gumit is alig 1-2ève cserélték neki ha jól tudom😔 De tudom jönnek az új oroszlánok és az idős buszok repülnek. Eljárt felettük az idő.
sziasztok.pár kérdésem lenne a mostani vagy néhai nyíregyi buszokról:
AVE 316 al mi lett selejtezése után? tetszett az a busz,mint a 280.17 esek általában a szabolcsnál.
Romániába JSZ 377 et adták el csak a 260.32 esekből?gondolom.43 as is van ott.
Mindenből pár db jellemezte a cég helyközi flottáját ,mint nógrádban.(tán csak autosan,credo van több)Rába,ik.415,256.42,MAN pár db van.biztos visszaüt néha.
bocs ha pár dolgot rosszul tudok,de nem vagyok jártas arra,de azért ismerem a típusokat,JSZ 379 et pedig vezettem is anno.
Ma az örök fiatal már tartalékos JSZ-379-es ment még Nyíregyről Kemecsére 14:46kor :) szóval az utolsó nyári napjaiba is helyetesíti a fiatalabb dolgozni nem akaró egyedeket :D
Villamos egyvágányú és 760 mm nyomközű kisvasút volt.
1945 előtt valódi villamosüzem volt a háború után ez a helyreállítások során nem sikerült a korábbi színvonalat hozni.
Anno édesanyám utazott vele, hangulatos volt, de a növekvő igényeknek nem tudott megfelelni.
Gyerekkoromban sokat utaztam az akkori Volán Tröszt 5. számú Vállalat buszain a régi buszállomásról is utaztunk aminek gomba volt a beceneve.
Az 1970 es évek végén 1980 as évek elején nagyon dinamikusan fejlődött Nyíregyháza a város lélekszáma nőtt igen sok új lakótelepi lakás épült új varosrészek jöttek létre.
Anno a 6 os busz 1981 körül szóló Ik 260 as volt...
A 8 as a 8/A val felváltva járt a legsűrűbben, de a 7/a is viszonylag gyakori követésű volt a Józsavárosba.
A 12 es volt még amit sűrűn használtunk a Tölgyes Csárda és Guszev aluljáró között.
Akkora autóbuszparkja volt a Volánnak ami igen jó színvonalat biztosított a villamosért kár ugyan , de kapacitásban ezt nem tudta volna....
630-asból volt 2 ráncajtós kivitel is, a 620-asnál keskenyebb (800 mm-es) ajtókkal. Ezekből elég sok futott a vidéki városok helyi forgalmában, főképp kényszerből. Szerencsés esetben ezek a helyijáratra berendezett 27 üléses kivitelből kerültek ki, de mivel azokból igen kevés jött, inkább a városkörnyéki helyközi járatokra ideális 33 ülőhelyes változatot voltak kénytelenek használni (a 620-as 20-21 ülőhelyes, a kéziajtós 630-as 38-40 ülőhelyes volt).
Ismertebb, hogy ugyan ezt eljátszották a 66-osoknál is, ahol háromajtós vidékre csak a FAÜ-től használtan vagy NDK exportból visszamaradva jutott. Volt viszont a kétajtósból 34 és 41 ülőhelyes változat, előbbi a helyi utóbbi a helyközi járatokra - csak épp előbbiből nem érkezett elég, így kényszerűségből sok helyen a helyközi változattal kellett helyijáratozni.
Az egyetlen kilincses ólajtó sok mindenre alkalmas de városi közlekedésre pont nem.
Mikor jelent meg az első "nem kilincses ól utasajtó" a magyar városi közlekedésben? Szerintem akkor Nyíregyházán még ilyen sem volt, örültek neki.
Kimaradt, hogy a villamos (feltételezve a 400 méteres rágyaloglási távolságot megállónként) az akkori város területének hány %-t fedte le ?
Ezzel mit akarsz sugallni? Attól, hogy kevés volt az arány, nem kellett volna jelentse azt, hogy fel kell számolni. Pláne úgy, hogy az elővárosi közlekedési része még évtizedekig fontos szerepet töltött be, és az utasok jelentős része a belvárosba igyekezett.
Nyíregyházán (helyi járaton) április 19. után is maradt a tanszünetes menetrend, így a két 263-as nem segít be helyi járatra. Helyközi járatokon szoktak járni.
Egyetértek. A Zrínyi Ilona utca megálló túl jó helyen van ahhoz, hogy csak a 11-es használja. Illetve a másik oldalon is kéne egy megálló oda valahova.
Évtizedes probléma oldódna meg, ha a Kávin táren átt mennének. A Belváros sokkal közelebb kerülne, persze a Zrínyi Ilona utca megállót is be kell kapcsolni. Másik irányban a Kelet áruház és az Országzászló tér között 750 m-es utat tesznek meg megállás nélkül, kvázi kikerülve, elhaladva a belváros mellett. Oda mindenképp szükséges egy plusz megálló, remélem, ez a tervrzők számára is triviális. :)
Teljesen egyiket se tudom, csak részletek vannak meg. Folyamatban van az összeírásuk. Forognak minden héten, ez kicsit megnehezíti. Általában munkanapokon 3 csuklós is üzemzárásig dolgozik.
Az autóbuszok az alábbi közlekedési rend szerint közlekednek:
2020. december 21-23. munkanap, tanítási szünet
2020. december 24. szabadnap
2020. december 25-27. munkaszüneti nap
2020. december 28-31. szabadnap
2021. január 1. munkaszüneti nap
December 24-én és 31-én az utolsó autóbuszok körülbelül 18:00-kor indulnak.
18:00 után 5A, 8, 12, 17K, 18 viszonylatok közlekednek. (Korábbi években 5, 8A, 12, 17 viszonylatok jártak.) A 17K és 18-as autóbuszok között átszállási lehetőség a Kodály Zoltán Általános Iskola megállóhelyen.
December 28-tól 31-ig a járatok szombati menetrend szerint közlekednek. A zsúfoltság elkerülése érdekében a szombati menetrenden felül plusz járatok indulnak.
Lehet már tudni valamit a külterületi járatok átszervezéséről? Korrábban arról volt szó, hogy a helyközi menetrend módosításával változik ez is, de azóta sem lehet róla tudni semmit.
Köszönöm, azért ezekkel a feltételekkel ez abszolút versenyképtelen dolognak tűnik. Ki az, aki ennyi pénzt kifizet azért, hogy egy emeletes buszon kiutazzon a városból és vissza (akár naponta többször is)?
December 13-tól Nyíregyháza - Eger között 2 óránként közlekednek majd a járatok. Mezőkövesd és Tiszaújváros között autópályán fognak menni, valamint Mezőkövesden csatlakozni fognak az intercity járatokhoz.
A VIDOR Fesztivál során augusztus végén bemutatták magát a buszt, majd utána lehetett is látni a városban forgalomban, de vélhetően a korlátozó intézkedések és a szezon vége miatt már valószínűleg nem közlekedik. A hivatalos oldalán (https://www.citysightseeing-nyiregyhaza.hu/) a cégnek akik üzemeltetik a buszt megtalálható minden fontos információ (jegyár, menetrend, útvonal), illetve az online jegyvásárlás opciónál az idei év végéig hétvégére és csütörtök és pénteki napokra továbbra is foglalhatóak helyek, ami arra enged következtetni, hogy elvileg még közlekedik a városnéző busz és nem található ezzel ellentétes információ sem a honlapon, sem a Facebook oldalon.
Jól írod. Ha még hivatalosan a VB állományában van, akkor nem selejt. Több helyen akad 2-3 éve lejárt műszakival álló busz, sőt, hónapokkal, évekkel ezelőtt porig égett kocsi is, amely mindmáig állományban van.
Már a Menetrendek alkalmazásban is elérhető a nyíregyházi helyi járati menetrend
És most már nyomtatott formában is kapható - 200, -forintért - a honlapon lévővel megegyező színes menetrendi mezőket és a korábbi években megszokottnál nagyobb méretű vonalhálózati térképet tartalmazó menetrendfüzet.
Ha őszinték akarunk lenni jobb lett volna egy mély garázs a Hungest Hotel helyére mert sóstó ezt a kocsi inváziót képtelen lassan évtizedek óta elbírni.De itt logika nélkül épitkeznek mert a pénz és hatalom az úr . Totálisan felesleges volt az a (Mészáros féle) hotel sóstóra. Amenyien megszálnak pihenni arra jó lett vna sztm a Krudy Vigadó is ha azt már át alakitották vna már és üzemeltettnék ( Révész) . meg ami mellete van a volt kisvasút megállóhelyen Aventinus Hotel . És a Pangea Hotel.
Amikor ezt egy facebook poszt alatt felvetettem, mármint, hogy semmi értelme ennek, mert nincs mit városnézni busszal, helyben megköveztek... Ez kb olyan téma, mint az NyK feltámasztása, azért is olyanok harcolnak akik max a vásártérre mentek vele.
Kedden vontatták a telephelyre, de szerdán már dolgozott. Nagy baja nem lehetett. Reggel beforog helyi járatra, a vasútállomástól indul 7:10-kor 7-esen.
Ha helyes a listám, akkor a 10:00-kor Tiszabecsre indulót eddig az MPJ-312 vitte, tehát az Mátészalkára kerülhetett, és ha tippelnem kéne szerintem a másik Volvo is oda került.
Szabolcsba is került 2 darab DAKK-os VOLVO egyik 9:45-kor ment Baktán át Fehérgyarmatra a másik 10:00-kor ment Tiszabecsre ! Kijelző működik mind 2-be !
Több megkeresést kaptam az utóbbi napokban azzal kapcsolatban, hogy próbáljunk valamilyen módon enyhíteni a Újfehértó, Főtérről reggel 6.23-kor induló autóbuszokon tapasztalható zsúfoltságon a vírushelyzetre való tekintettel. A busztársaságnak sajnos nincs kapacitása több busz indítására. A gyermekek egészsége kiemelten fontos számunkra, ezért az ÚJFEHÉRTOUR különjáratot indít holnaptól a Főtérről 6.23 órai indulással Főtér-Szent István út - Nyíregyházi út útvonalon. A különjáratot diákigazolvánnyal lehet igénybe venni.
Értem, de ismeritek ezt a Hop-on-Hop-of rendszert: a lényege, hogy van 6-7 "attrakció" (ha már a cikkben feltűnően sokat szerepelt ez a szó) - szerencsés esetben ezek már a buszról is láthatók, hogy ne kelljen feltétlenül leszállnia a lábát már eljárt turistának, s a 6-7 jól elkülönülő látványosság között van némi távolság, amit nem mindig akaródzik megtenni gyalog. Ezek felfűzhetők egy nagyobb, kicsit kacskaringós körre.
Na most az elég soványnak tűnik, hogy:
- van a belváros, ahol látható egy-két impozáns templom, meg a főtér, de egyébként semmi olyan, ami valóban szót érdemelne
- ez a belváros max. egy óra alatt bejárható, két óra alatt már lassú tempóban is totálisan feltárható
- van a belvárostól néhány kilométerre egy ligetes rész, ahol konkrétan négy dolog ér szót: az állatkert, a tó, a fürdő, a falumúzeum. Namost ezek közül egy klasszikus Hop-on-Hop-of-turista max. körbesétálja a tavat, meg bemegy a falumúzeumba, de a másik kettőre nincs ideje, mert az kb. külön nap.
Tehát a könnyen bejárható belvárosból elvisz a külterületi szép részre - éééés ennyi.
Oké, ennyi Nyíregyháza adottsága - nagyon sok város irigyelheti is, mert tényleg szép és élhető kis település, de erre a szolgáltatástípusra nemigen lehet ráhúzni egy gazdaságos üzleti modellt. Ez az adottság egy Dottit tart el, nem egy emeletes városnéző buszt.
(Ilyen buszhoz egyszerűen kell a városméret, s az, hogy legyenek sok helyen látnivalók - mondjuk Pécs, Miskolc esetében könnyen el tudnám képzelni, de pl. Szeged, Debrecen, Győr esetében már csak nehézkesen, mert a belvároson kívül "semmi" látnivaló nincs, hiába elég nagyok.)
Nem akarok szemét lenni, s én egyébként kifejezetten szeretem is Nyíregyházát, de mit fog bemutatni ez a városnéző busz? (Mivel lesz több, mint egy sima belváros - Sóstó ingajárat?)
Igen, azt észrevettem, hogy az Ipari utcát a korábbi napi 2 járatnál lényegesen több érinti. :D
Mondjuk az tényleg gáz, hogy a 2-es körjárat nem kapott egy ellenirányú párt (ez lehetne a 22-es egész napos közlekedéssel. A 13-ast én nem variáltam volna a helyükben.
Meg a jósavárosi járatok is elég kuszák lettek. Én így számoztam volna őket:
18: ugyanaz mint most
18A: erre számoznám át a 7-est
18Y: erre számoznám át a 44-est
Sokkal rendezettebb lenne így.
Kicsit kusza így hogy van 7, 18, 44. Mintha nem is egy járatcsalád lennének.
Belenéztem és nyugtáztam, hogy ugyanolyan, mint a debreceni, csak más városban: a hozzászólók többnyire egymást anyázzák ahelyett, hogy érdemben reagáljanak a valós problémára.
A Nyíregyen hallottamban nagy hiszti van az új menetrend miatt. Pedig többnyire pozitívak a változások (kivéve a Borbánya körüli 2-22-13 kavarást, az hülyére sikerült)
2015-2016 körül került át fordával együtt Nyíregyházához és 2018. februárjában lett leállítva. Amúgy már selejt. Váztörött és nagyon költséges lett volna rendbetenni.
Amit írsz, az nem a 18:30-as Miskolc-Debrecenre segített rá? Csak azért, mert ami 17:00 körül volt Polgáron, az 18:00 körül Miskolcon volt, s sulivasárnap sosem álltak este, délután olyan sokat Hajdús kocsik Miskolcon, hanem pörögtek rendesen. A 19:40 körül visszaindulók 16:30-17:00 körül indulhattak Debrecenből.
A Komádi - Debrecen szakasz egy időben benne volt hivatalosan is a menetrendi könyvben, viszont az 17:20-kor indult Db-ből Miskolcra. Könnyen lehet, hogy egy rövid ideig a két kocsi sem volt elég abban az időfekvésben, s ezért raktak be még egyet. De az Hajdús kellett, hogy legyen.
Igazából a Szabolcs Volán még a Nánás-Nyíregyháza vonalon is rendkívül ritkán fordult meg.
Nem tudom pontosan, de nem sokkal a 2013-as ütemes menetrend bevezetése előtti, szerintem a 2011/12-es lehet, mert még benne van a Miskolc-Ónod-Debrecen és az Ózd-Hajdúszoboszló is, de a komádi járatot nem látom. Ez a 19:40-es mindig is Hajdús kocsi volt, nem tudom, ebben a menetrendben miért a Szabolcs csinálta, viszont valamikor láttam egy képet a Búza térről ahol egy szabolcsi zöld-sárga festésű vagy EAG vagy C56-os vagy egy Autosan van, szóval valamikor biztos, hogy jött Miskolcra Szabolcsos busz.
Nemigen értem, hogy miért kell ez a stílus. Semmi bántót nem írtam.
Mikori ez a menetrendi kivonat? Azt látom, hogy még az ütemesítés előtti időkből való, viszont már járt a munkanapos 18:00-as busz, s már nem volt a Kassa-Hajdúszoboszló. Tehát ez valami 2010 körüli dolog lenne?
Ez valami egészen rövid ideig tartó dolog lehetett (ha nem egy sima elírás). A 19:40-es Miskolc-Debrecennek 17:00 körül kellett indulnia Debrecenből Miskolcra, praktikusan a régi (akkor már talán autópályás?) Gyula-Miskolc Debrecentől közlekedő rásegítőjének. Ez klasszikusan Borsod Volán feladat volt, egy időben egészen Komádiig lement kvázi üresen a rásegítő, s onnan közlekedett másodrészként vissza. Azt látom, hogy ez már nincs, s talán ennek a pótlására dobtak be hirtelen egy Szabolcsos kocsit? De akkor annak mi volt aznap a többi feladata?
Hát hogy te hogy emlékszel, az nem túlságosan mérvadó információ. Én sem emlékszem a Bp-Lillafüred járatra, mégis volt, valamikor a múlt század közepén.
Mondjuk az is fura, hogy Miskolcról hétköznap 3 pár (tanszünetben 2 pár) járat is megy Nyíregyházára, de Nyíregyházáról egy sem jön. Régen volt sulivasárnap valami Szabolcs Volános Miskolc-Debrecen gyorsjárat, de az sem sokáig. A Nyíregyháza-Debrecen ugyan ez. Ott is csak a Hajdú üzemeltet járatokat, Szabolcs egyet se. Csak Csengerről meg Mátészalkáról megy busz Debrecenbe.
Nemigen lehet ezt tudni. Valójában a Nyíregyháza-Eger szerintem sosem zavarta senkinek sem a vizét. A konfliktus még az M3 meghosszabbítása előtti időkben a Nyíregyháza-Budapest járat körül lehetett (s talán ez hatott ki erre a járatra is): egy időben a Tiszaújváros-Budapest járat több okból is fenyegetve volt, s erre még rátettek egy lapáttal a Szabolcs Volán részéről azzal, hogy beindították a Nyíregyháza - Budapestet. Nos annak a be nem engedése elég könnyen magyarázható volt. S talán az egri járat is bekerült ebbe a csomagba.
De nem tudni, mert utána a Borsod Volán egyre-másra indította Nyíregyházára az új járatait, s a Szabolcs Volán láthatóan egyikre sem akart nagyon semmit sem lépni. Én azt hiszem, a Szabolcs Volán részéről volt ebben egy igen nagyfokú nemtörődömség.
Amúgy miért nem ment be soha? Anno a Borsod Volán nem engedte be? Ha igen, az elég furcsa, mert a Mátrást meg az Agriást beengedte. Vagy csak szimplán a Szabolcs Volán nem akarta beküldeni?
Mert ha meghosszabbítják a 3-ast és 24-est akkor hosszabb lesz a menetidő, így a fordulóidő is.
Mihez viszonyítva? A mostanihoz képest biztos, hogy több busz kell, de nem is hiszem, hogy mindegyik ki volt adva. Amikor a 7-es 8 percenként, a 8-8A 6 percenként járt, ahhoz képest kevesebb. :)
Ha jól tudom, eddig iskolai napokon 72 forda volt, ez fog változni a módosításokkal? Vagy ez még túl korai kérdés?
Mert ha meghosszabbítják a 3-ast és 24-est akkor hosszabb lesz a menetidő, így a fordulóidő is. Vagy például ott lesz a 44-es, erre a járatra is biztosítani kell valahonnan buszt. Tehát vagy növelik a fordák számát, vagy valahol ritkítani kellesz hogy az új vagy a meghosszabbított járatokra is jusson.
"Sajnálattal tudatjuk a nyíregyházi Utasainkkal, hogy az új közlekedési vonal nem érinti Nyíregyháza megállóhelyet. Köszönjük szépen minden kedves nyíregyházi Utasunknak, hogy minket választottak és velünk utaztak!
A Tiszavasvári, Posta megállóhelyen járatunk az új menetrend szerint is megáll, ezért továbbra is számítunk minden kedves tiszavasvári Utasunkra.
Szerintem az örökösföldi körjáratoknak nem szükséges lemenni Kertváros, Huszár telep felé, ha lesz Vasútállomás-Búza tér-Kertváros-Huszár telep járat. Hiszen ha a 23-ast megszüntetik, kettéosztják a jelenlegi útvonalát:
Az örökösföldi körjáratoknak (20, 21) tényleg a Kertváros, Huszártelep felé lenne értelme. A vasútállomásig tervezik, ha jól tudom. A 6-os lesz meghosszabbítva a Huszártelepig.
Sűrűbb lesz a követés Nyírszőlős és Sóstóhegy felé, mint most.
A / jelzések a tervek szerint eltűnnek majd.
Például 6/10 helyett:
6 Örökösföld-Huszártelep
10 Örökösföld-Nyírszőlős
10A Vasútállomás-Nyírszőlős
11-es a megszokott útvonalon fog közlekedni, már délután is.
Csúcsidőben talán 12A is lesz a Vasútállomásról/ig.
Egy éjszakai körjáratot is érdemes lenne tervezni szerintem. Legalább péntek és szombati napokon, vagy amikor van valamiféle fesztivál a városban. Lenne kihasználtsága, ez biztos.
A cikk nem említi a kertvárosi elemet, ami a közgyűlési anyagban van (Vasútállomás-Búza tér-Kertváros a 23-as helyett, csúcsidőben Örökösföldről indítva a 6/10-es vonalán). Márpedig az új örökösföldi körjáratok csak így tudnak érvényesülni, hogy gyakorlatilag a 23-as helyett lennének. Remélem, nem marad el.
Nyírszőlős és Sóstóhegy mindenképpen megérdemelne egy csúcsidei sűrítést, remélem, az is lesz.
Hát az gáz lesz. Mert kevés és kényelmetlen ülésekkel nem lesz leányálom egy Nyíregy-Ibrány-Bercel(-Gáva) táv. Vagy egy Nyíregy-Kemecse-Beszterec. Mert a csuklósok elsősorban ezen a távon mozognak jelenleg.
Egy Nyíregy-Nyírszőlős-Ibrány vagy Nyíregy-Nyírtelek távon még elmegy, de a fent említett járatokon már kevésbé.
Július 4-étől válzotik Nyíregyháza helyi közlekedése, melynek részeként új járat indul Sóstógyógyfürdőre, rövidülnek a menetidők, még több autóbusz közlekedik a nagyfoglalkoztatókhoz.
A legfontosabb változás, hogy elindul az új, 55-ös autóbusz, amely az 5-ös meghosszabbításaként közvetlen kapcsolatot teremt Örökösföld és Jósaváros felől Sóstógyógyfürdőre a Sóstói úton át. A Sóstói úti kórház és Sóstógyógyfürdő végállomás között a 8-as autóbusz megállóiban áll meg. Az 55-ös tesztüzemben, kizárólag pénteken, szombaton és vasárnap közlekedik kora délelőttől este tizenegy óráig, jellemzően 30-60 perces követéssel.
A hálózat többi részén kisebb menetrendi korrekciókra kerül sor az elmúlt időszak felmérései, az utazóközönség és a nagyfoglalkoztatók visszajelzései alapján.
Főbb változások:
2/2Y
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek.
3, 3/24
A Rozsrétről minden nap 17.10-kor közlekedő autóbusz 17.07-kor fog indulni a jobb átszállások biztosítása érdekében.
5, 5A, 55
Az 55-ös autóbusz elindulása miatt, annak közlekedési idejében az 5-ös és 5A járatok egy része helyett 55-ös közlekedik meghosszabbított útvonalon Sóstógyógyfürdőre. Pénteken, szombaton és vasárnap egy órával tovább közlekednek az autóbuszok Örökösföld felé, az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek.
6, 6/10, 6/10J
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek, a vasútállomási csatlakozások tovább javulnak.
7/18
Az autóbuszok hétköznap napközben 40 helyett 30 percenként közlekednek. A Tesco nyitva tartásához igazodva az utolsó járat hétfőtől szombatig két órával később, 22.10-kor indul Örökösföldről.
12
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek.
13
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek. Egyes járatok indulási időpontjai változnak a műszakos igények jobb kiszolgálása érdekében.
14, 14F
Az autóbuszok hétköznap napközben sűrűbben, 40 helyett 30 percenként közlekednek a közös szakaszon, és ismét közlekedni fog teljes üzemidőben a 14F is. Emiatt a 14-es autóbuszok indulási időpontjai is esetenként módosulnak. Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek, így a vasútállomási csatlakozások tovább javulnak.
17, 17K
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek.
23G, 23T
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek.
91, 91A
Új jártapár közlekedik munkanapokon délután az Autóbusz-állomásról 16:20-kor, az Electroluxtól 16:45-kor.
93
Az autóbuszok a LEGO-nál kialakuló torlódások miatt Örökösföld felől néhány perccel korábban közlekednek.
94
Új járat indul a Jósavárosi piacról 7:15-kor Michelin felé.
96
Az autóbuszok indulási időpontjai kismértékben változnak a műszakos igények jobb kiszolgálása érdekében.
H32
Az autóbuszok egyes kisforgalmú időszakokban rövidebb menetidőkkel közlekednek. Munkanapokon az Autóbusz-állomásról 5:20 helyett 5:15-kor, Nagyszállásról 5:55 helyett 5:43-kor indulnak az autóbuszok a jobb átszállások biztosítása érdekében.
A május 1-től érvényes díjszabás alapján a műszakos autóbuszokra (90-96) azok teljes útvonalán a belterületi jegyek és bérletek érvényesek!
Sőt, a közgyűlés már nem fog dönteni az augusztus 20-i, végleges belterületi menetrendről sem:
A 2020.02.06. napján Közgyűlés által tárgyalt tájékoztatóban szereplő, új hálózat és menetrend bevezetéséhez szükséges előkészítő munkafolyamatok a pandémiás időszakban is zajlottak, a tervezett városvezetői és képviselői egyeztetésekre 2020. július hónapban kerül majd sor. A 2020. augusztus 20-ai bevezetéshez szükséges közszolgáltatói feladatok (fordaszervezés, nyomvonal bejárások, stb.) időszükségletét a Szolgáltatóval előzetesen egyeztettük, mely alapján körvonalazódott, hogy legkésőbb 2020. július 29. napjáig kell az Önkormányzatnak az új hálózatot és menetrendet jóváhagyni az augusztus 20-ai bevezethetőség érdekében. Tekintettel a júliusi közgyűlési szünetre javasoljuk a Tisztelt Közgyűlésnek, hogy a Közgyűlés tárgyban szakmai bizottságára, a Városstratégiai és Környezetvédelmi Bizottságra ruházza át - a júliusi képviselői egyeztetések megtartását követően - az új hálózat és menetrend bevezetésének jóváhagyására vonatkozó hatáskörét, a Közgyűlés soron következő ülésén történő utólagos tájékoztatása mellett.
Napközben akarnak sűríteni, ez is fontos. Szombat délután és vasárnap a 14F beindítása nem derül ki, hogy pluszban, vagy 14-esek helyett. Vasárnap régen 40 percenként járt, az órás ütem szerintem ritka.
De a csúcsidőben sem sűrűbb, a követés reggel 20 perc a régi 10 helyett, délután 30 perc a régi 12 perc helyett, ezen mindenképp változtatni kell. Esetleg az 55-ös a Berenát utcán továbbhaladva megteheti a sóstóhegyi hurkot. :)
olvasnak a gondolataimban :D
A borbányai hurokkal kapcsolatban meg az enyémben. :)
Olyan feltételekkel, amivel ment, nem is csodálkozok.
Kb a bankkártya PIN kódja is kellett ahhoz, hogy valaki jogosult legyen igénybe venni a szolgáltatást. Tény, hogy akkor ez még nem terjedt el itthon, előfutára volt az azóta működő rendszereknek, na de olyan feltételekkel a tényleg nagyon elvetemültek tudták igénybe venni, vagy aki nagyon rászorult. Ugye, mindenféle adatot az önkormányzatnak kellett eljuttatni egy kérelem kitöltésével, majd hetek múlva tértivevényes levélben megküldték a személyre szabott azonosítószámot, amire hivatkozva kellett az adott járatot megrendelni, annak indulása előtt x idővel.
A BKK-nál most működő rendszer sokkal egyszerűbb: bárki telefonálhat 30 perccel az indulás előtt. Mennyivel egyszerűbb, még leírva is, nem? :)
„XX.10. lgényvezérelt közlekedés A Szolgáltató vállalja igényvezérelt közlekedés feltételrendszerének kialakítását és megvalósítását legkésőbb 2021 július 1. napjától kezdődően. Erre vonatkozó részletes szakmai tervét köteles az Önkormányzattal előzetesen , legkésőbb a bevezetést megelőző 3 hónappal egyeztetni Az igényvezérelt közlekedési rendszer bevezetése a Szolgáltató által kialakított feltételrendszerrel csak az Önkormányzat előzetes Jóváhagyásával történhet meg "
7/18 és 14-14F viszonylat 30-30 percenként fognak közlekedni a korábbi 40 perc helyett
7/18 hosszabb üzemidőben közlekednek
egy-egy plusz járat 13-as és 94-es viszonylatokon
néhány viszonylat esetében menetidő korrekció
bevezetésre kerül tesztüzemben az 55-ös viszonylat Örökösföld-Sóstógyógyfürdő útvonalon (5-ös meghosszabbítása) "A tesztüzem első részében a járatok előreláthatólag pénteken, szombaton és vasárnap közlekednének, hétköznap óránként, hétvégén pedig félóránként."
"A belterületi járatok megújítása 2020. augusztus 20-i indulással tervezett, az átalakított külterületi hálózat pedig az országos menetrendi váltással összehangolva, 2020. december 13-ától kerül előreláthatólag bevezetésre."
2020. augusztus 20-tól bevezetni tervezett menetrendi hálózat új hálózati elemei:
Sóstói úti kórház-Rozsrét egy hosszabb, átmérős viszonylat
Borbányát feltáró körjáratok, melyek kapcsolatot biztosítanak az autóbusz-állomás és a Sóstói úti kórház felé
új feltáró kapcsolat az Autóbusz-állomás és Oros között, Jósaváros, a TESCO és Örökösföld között
a korábbi 11-es viszonylat fejlesztéseként Örökösföld, a Belváros és a Vasútállomás között körjáratok
"A Huszár-telep, illetve műszakváltásokkor a Michelin felől, illetve az Esélycentrum felfűzésével a Búza téren át a Vasútállomásig, illetve sűrűbb követésű időszakban a 6-os ágán tovább Örökösföldig új hálózati elem kerül kialakításra a mai 23T és 23G helyett, így az új örökösföldi körjáratok és a 17-17K veszik át a 23-asok szerepét a lakótelep felé."
A viszonylatok számozása még tervezési fázisban van.
1992.02.04-től van Nyíregyháza-Budapest "magán" autóbuszjárat...
Magánautóbusz-járat Magánautóbusz-járatindul február 4-tól Nyíregyháza és Budapest között. A Tóth és Járku Betéti Társaság tulajdonosai a járatgazdaságosságát a piaci verseny adta lehetőségekkel szeretnék elérni. Ennek érdekében olyan utazási díjakat állapítottak meg, amely kedvezőbb a várható új MÁV- és Volán-tarifával, s ettől remélik, hogy a tisztes nyereséget garantáló kedvező utasszám minden nap meglesz. Felkészültek a további esetleges árversenyre is, a jövedelmükből az észszerűség határain belül, a legmesszebbmenőkig hajlandók engedni. A Nyírhegyháza-Budapest magánautóbusz-járathétfőtől szombatig minden nap közlekedik. Kora reggel indul a nyíregyházi MÁV-államos előtti térről, a fővárosból pedig a Hősök teréről délután, a munkaidő befejezését követően - ez az ügyintézésre Pestre utazóknak kedvez - megy vissza. A magánvállalkozók társasága az igényeknek megfelelően az utasszámhoz igazodva indít kocsikat. (MTI)
Az új járványos menetrendben munkanapokon mennyire fordul elő még 280-as a városban? Legfőképp a 90-91-es járatokra várnám a délutáni műszakváltásra. Egyébként maradtak még Ikarusok helyiben így hogy a CNG-s kocsik járnak már nagy volumenben? (Bocs a tudatlanságért, nem ismerem a helyi viszonyokat egyáltalán)
Egy ki újdonság a helyközi/távolsági közlekedésből is:
Néhány év eltelte után júniusban újra indul az Ózd-Nyíregyháza-Ózd járat. Munkanapokon fog közlekedni, ide irányban Hajdúnánás felé, vissza irányban Tiszavasvári felé fog közlekedni.
Az utasszámlálási adatok, a foglalkoztatók és a lakosság véleménye, valamint a korlátozások enyhítéséből következő változó igények alapján, május 30-ától további, kisebb mértékű menetrendi módosításokat vezetünk be az alábbi vonalakon:
Az átmeneti hálózat és menetrend 2020. május 1-én elindult, a bevezetés révén jelentősen könnyebbé vált a munkahelyek és a bevásárlóközpontok elérése, javultak a városrészek közötti kapcsolatok, kevesebb átszállásra van szükség. A menetrendek ütemesek lettek, az átszállások és a csatlakozások könnyebben tervezhetők. Az átmeneti hálózat és menetrend azonban csak az első lépés az új nyíregyházi helyi buszhálózat felé, annak tervezése és előkészítése folyamatban van.
A bevezetést követően, ahogyan a tervezés megkezdésekor is, utasszámlálásra került sor, május 13. és 19. között, minden autóbuszon a járművezetők számolták az utasokat, így pontos képet kapott az Önkormányzat és a Volánbusz Zrt. is az aktuális utazási igényekről. A város nagyfoglalkoztatóit a bevezetést követően újból felkereste az Önkormányzat, annak érdekében, hogy a tapasztalataik és az igényeik is beépüljenek a további tervezés és a finomhangolások során.
Amúgy érdekes a 90-esek indulási kiosztása. Tényleg így van, hogy bizonyos műszakvégzéskor nincs annyi utas, hogy két viszonylatot is megtöltsön? Régebben mindig voltak másodrészek is.
Elkezdték feltölteni a megállóhelyi menetrendeket is, de a menetidő már lemaradt róluk...
Szerintem úgy érti, hogy ami 21:25-kor indul 13-as a S.U.K.-tól, az valószínűleg visszafele Borbányáról 22:10-kor nem 13, hanem 96-os jelzésként jön vissza hétköznaponként, legalábbis én a menetrend alapján erre következtetek.
Nem akarok messzemenő következtetéseket levonni az új menetrenddel kapcsolatban, hiszen ez egy átmeneti a járvány idejére. Véleményem szerint a változások iránya viszont jó és üdvözlendő. A munkásjáratok indítása a város másik végeitől és a külterületi díjszabásuk eltörlése... mintha ellopták volna régebbi ötleteimet. :)
A 6/10 összevonására szintén korábban is gondoltam, de a komplett utascsere helyett és az utasirányok jobb megválasztása miatt a 6/8-asat támogatnám, főleg a nyári időszak idejére.
Szerintem a vasárnapi menetrend már lehet egy végső vasárnapi állapot, nem hinném, hogy a végleges verzióban ez változna. A munkanapi biztos, hogy fog, de szerintem a szombati is, hiszen a Vásártér egyelőre komplett kimarad a menetrendből, ahhoz is kell finomhangolni.
A menetrendek formátuma informatív, fontos, hogy a megállóból való indulás legyen kiemelve, de nem derülnek ki az összevont végállomású viszonylatok és körjáratok ellenkező irányai: 2/2Y, 4/4Y, 3/24 "fennmaradós" végállomás lesz? Ha igen, mi történik az utolsó járatokkal, amiknek nincs ellenkező irányuk?
A 3/24 abból a szempontból is érdekes, hogy Kistelekiszőlőbe elég ritkán tér be a busz ahhoz, hogy ellenkező irányú végállomás esetén ne szálljon fel mégis az utas. Pl. belváros felé 10:53-kor menne valaki, életszerűtlen megvárni a 13:03-asat, a rozsréti irányú kitérővel 11:35-re már a buszállomáson van.
A változás egyértelmű nyertese a vasárnapi Örökösföld - Vasútállomás végpontok közti utasok, ők 300%-os járatsűrítést kaptak (10 indulás helyett 30).
Végre kiküszöbölték a közös útvonalak egyszerre, karavánba történő indulásokat is.
Néhány hibát találtam a feltöltött menetrendekben, ezeket jeleztem az illetékesek felé is:
- a 8-8A vonal Vasútállomás felé közlekedő irányában nem a Sóstógyógyfürdői, hanem a Városi Stadion megállóhelyi menetrend lett feltöltve - A H32-es és a 40-es vonal néhány belvárosi megállója Nyíregyháza előtaggal szerepel. A Mező utca megálló Mező utca 42.-re van elnevezve ennél a két viszonylatnál - a 13-as munkanapokon 22.10-kor nem indul Alma utcai iskolától, de szombaton és vasárnap igen (ez lehet, hogy szándékos) - a 14/14F vasárnapi utolsó indulásai időrendben fel vannak cserélve mindkét irányban - a vonalhálózati térképeken a Rókabokori u. megállónál nem jó a feltüntetett irány - szintén a térképeken a 2 db Lujza utca megállónév nem egyértelmű, valamint pontatlan a 2/2Y, H32-es menetrendekben is
A H35-ös viszonylat menetrendjének bonyolultságára jellemző, hogy még a Nyíregyházi menetrend c. applikációban sincs benne, mert eddig nem sikerült kitalálni, hogyan lenne megjeleníthető.
"Jelentős könnyebbség a belterületi és a H32-es járatoknál, hogy ezentúl a megállóhelyeken található menetrendek az adott megállóból történő indulást jelzik, így nem kell a végállomásról való induláshoz hozzáadni a megálló eléréséhez szükséges időt. Az új arculatnak megfelelően a menetrendi lapok külön oszlopban tartalmazzák a munkanapi, a szabadnapi (szombati) és a munkaszüneti napi menetrendeket, így könnyebb lesz az áttekintés."
Hogy miért épp a legnehezebben áttekinthető H31, H35 és H40 járatokat sikerült ebből a fejlesztésből kihagyni... Lehet, hogy a tájékoztatókért felelős sem bírt rajtuk kiigazodni?
"Amennyiben a most bevezetett újítások elnyerik majd a városlakók tetszését, azokat az elemeket a tervezők a végleges menetrend elkészítéséhez is felhasználják."
"Az átmeneti menetrend már úgy készült el, hogy ütemes és ezáltal könnyen megjegyezhető legyen. Az autóbuszok a legtöbb belterületi viszonylaton ütemesen, azaz óránként ismétlődő indulási időpontokban közlekednek. A csúcsidőben kismértékben sűrűbben, azon kívül ritkább követéssel. A város számos pontján biztosított lesz az átszállás, főleg a kisebb forgalmú időszakokban, ritkább követés esetén. E csatlakozásokat külön is feltüntetjük."