Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2023.12.24 0 0 21633

Flirtre 059-től került

 

061-től, a 060 a S - S pályázati járműként kapta később ugyanazt...

Előzmény: GaGe (21631)
GaGe Creative Commons License 2023.12.23 0 2 21632

2040-től TEN útvonalon nem lehet nemzeti vonatbefolyásoló. Ha más miatt nem, emiatt muszáj lesz elterjednie az ETCS-el szerelt járműveknek…

Előzmény: Fizolti (21630)
GaGe Creative Commons License 2023.12.23 0 0 21631

Az eredeti terv az volt, hogy a zalai vonalon csak Etcssel lehet majd közlekedni, ha üzembe kerül.

A Start volt az első, aki ezt megtámadta (nem volt etcsre alkalmas járműve, Flirtre 059-től került), majd sorban az összes többi vasúttársaság, versenyhivatal, aránytalanul nagy költség, stb…

 

Aztán lett az, hogy 100 felett kell csak az ETCS. Majd a próbaüzem kezdetével egyidőben kikerült a 100-as lassú az egész vonalra.

 

De az is szabály volt, hogy 140 felett nincs csm, két ember kell szigorúan, mégsem volt sosem alkalmazva …

Előzmény: segélyvonókészülék (21629)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.23 0 2 21630

A cél adott, amit szeretnénk elérni, teljesen elegendő, hogy nem engedünk új járművet forgalomba állni ETCS fedélzeti berendezés nélkül az EU területén.

A laminátok, kocúrok, v43-asok és egyéb kiskanál-alapanyagok itt lesznek még velünk egy darabig, de az ETCS-mentes pályák is. Majd kipusztulnak, és akkor helyettük olyan jöhet csak, amin van.

 

Ha figyelembe veszed azt, hogy a hagyományosan elterjedt pályaoldali jelfeladás, járműoldali vonatbefolyásolás esetén nagyságrendileg 50 év nem volt elég arra, hogy a teljes fővonalhálózat el legyen velük látva, és csak ezzel felszerelt jármű közlekedjen, akkor biztos vagy benne, hogy hamarabb lesz mindenen és mindenhol ETCS, mint egy új típusú valami? 

Előzmény: Ashi Valkoinen (21622)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21629

Tiszta sor.

Olyat azonban nem nagyon kéne megengedni, hogy a vonalon van kiépítve valami, a vonat meg mégis befolyásolatlanul megy.

 

De az is egy rossz vicc, hogy felújítunk egy nemzetközi fővonalat, és átadjuk mindenféle vb nélkül. Vagy hát látjuk, egyáltalán nem vicces.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21628)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21628

"Viszont csak etcs pályára nem engedünk fel olyan gépet, ami nem etcs képes."

 

Ezzel ki tudok egyezni. Ha minden jól menne és mindenre lenne pénz azonnal, akkor sem 5, vagy 10 év az átmenet. Ráadásul lesz egy rakás mellékvonalunk, amin sosem lesz ETCS, valójában az azon járó járműnek sem valószínű, hogy szüksége lesz rá.

 

Még akkor sem, ha ma megvesszük a boltból, és 50 év üzemeltetéssel számolunk.

Előzmény: segélyvonókészülék (21626)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 -1 1 21627

Helyenként cinikusnak érzem a posztot, bár szárazon beárazva az emberéletet tulajdonképpen így működnek a dolgok.

 

viszont rendszerszinten nincs univerzális jó megoldás az ilyen esetek ellen.

 

Ó, dehogy nincs!

Alapvetés lenne a vébé, legalább a szakaszos. Ezt később kifejtem.

 

Az is egy vicc, hogy "nem csökkent a biztonság a korábbihoz képest". Naná, a nullának nem nagyon van hová csökkenni...

Törvényileg rendben van. Ja, csak sz@r a törvény. Törvényileg Santiagoban is rendben volt minden, ja, meghaltak hetvennyolcan, tövényileg rendben. Biztos törvényesen el is temették őket. Nincs itt semmi látnivaló.

 

Szóval a megoldás, mely általánosan alkalmazható:

- van vébénk, mely kényszerfékeztet

- vonatkeresznél az elsőnek érkező kap egy "rövid" bejáratot, csökkentett sebességű (40) jelzési képpel, a túloldali váltók meg állíthatók maradnak.

 

Ha már kockázatelemzésről beszélünk, szerintem negyven az a sebességhatár, aminél már elengedhetjük a technikai befolyásolást, mégpedig azért, mert negyvennel tolatunk is, és ez az a mozgás, melyet semmilyen technikai eszközzel nem befolyásolunk, azaz láthatólag ez az a sebességhatár, ameddig általánosan és kizárólagosan rábízzuk a járművezetőre a mindenkori pontos megállást, illetve idáig még relatíve alacsony egy esetleges ütközés esetén a következmények súlyossága, vagy legalábbis ezt a súlyú rizikót láthatólag általánosan hajlandók vagyunk vállalni.

 

Bár teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a t. mv. méltóztassék megállni a piros előtt (egy olyan vasúton létezem, ahol ez az elvárás sokkal szélesebb körben érvényesül, és ahol hatvanas sebességnél még 2 cm megcsúszási távolsággal operálunk), de azért közlekedésbiztonsági alapvetés az emberi figyelem technikai támogatása, illetve emberi hiba, vagy vezetésre alkalmatlan állapot felmerülése esetén a technika beavatkozása.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21593)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21626

Ja, ez is járható út.

Ebben az esetben a pályát felszereljük az eddig használatos, a járműveken megtalálható nemzeti VB-vel is, és közlekedünk vegyesen.

Viszont csak etcs pályára nem engedünk fel olyan gépet, ami nem etcs képes.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21622)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21625

Namost ha  a gazdája lát még perspektívát, és kiszámolta, hogy így joban jár, mintha venne rendes mozdonyt, akkor biztosan.

Akinek majd rajta kell ülnie, az biztosan másként látja, de üzemeltetői szempontból gyakran jobban néznek ki a számok egy százéves lom tákolásával, mint egy - amúgy egyáltalán nem garantált megbízhatóságú* - újjal, vagy újabbal.

 

* - lásd pl. a nem túl fényesen teljesítő 187/188 gépeket

Előzmény: GaGe (21623)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 0 1 21624

Már rég visszahozták a rájuk költött összeget. Jól fizető munkákat végeznek velük, gyakorlatilag megállás nélkül.

Előzmény: GaGe (21623)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 -1 2 21623

Ez nem ennyire egyszerű. Várható élettartamon (64 éves, tehát gyakorlatilag nulla) belül vissza hozza-e a pénzt, amit ráköltöttek, és ezen felül fog-e még nyereséget termelni?
Vannak kétségeim...

Előzmény: Panzerbear (21621)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.21 -2 1 21622

Szerintem ez nem ennyire egyszerű, hogy akkor most mindenféle vackot felszerelünk ETCS-sel (legyen a park 424-esén is?)

 

A cél adott, amit szeretnénk elérni, teljesen elegendő, hogy nem engedünk új járművet forgalomba állni ETCS fedélzeti berendezés nélkül az EU területén.

A laminátok, kocúrok, v43-asok és egyéb kiskanál-alapanyagok itt lesznek még velünk egy darabig, de az ETCS-mentes pályák is. Majd kipusztulnak, és akkor helyettük olyan jöhet csak, amin van.

Előzmény: segélyvonókészülék (21618)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 21621

Hát, a kuka helyett pénzt keres...a többit döntsd el te...

Előzmény: GaGe (21619)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.21 0 4 21620

És akkor mi van?

Figyi, ez nem Amerika, hogy műszaki vizsga nélkül autózhatsz bármivel is.

Így is botrány, hogy bármivel is lehet vonatozni a magyar síneken.

Tudomásul kell venni, hogy egy szint eléréséhez pénzt kell beletenni a dologba, de ha bármit is megtűrünk a hálózaton, aminek kereke van, akkor itt soha nem lesz semmi.

Az tényleg gáz, hogy minden terhet a vv-kre akarnak tolni, ami mellé lófülét se tesz le a hálózatüzemeltető, meg az állam, és ezen változtatni kell, de ami most megy, az sem tartható.

Előzmény: GaGe (21619)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 0 0 21619

És hányszorosára emelte az ETCS fedélzeti berendezés a lom értékét?

Előzmény: Panzerbear (21617)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.21 0 2 21618

Ja, hogy drága?

Hát be kéne szállni állambácsinak, nem csak a közúti lobby kegyeit lesni...

Szóval akkor így soha, senki sem lesz érdekelt abban, hogy átlépjünk a bobó/kocúr rángatta, semmilyen vébével fel nem szerelt vonatokon.

 

Ugyanis építhetsz etécsé level huszat is, ha nagy tételben mozognak erre képtelen vonatok az adott vonalon, akkor az olyan, mintha nem is lenne.

Előzmény: GaGe (21616)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 0 1 21617

Miért ne lehetne mindenre telepíteni? A Br 139 133–3 64 éves és van rajt ETCS

Előzmény: GaGe (21616)
GaGe Creative Commons License 2023.12.20 -1 1 21616

Mert bíróságon megtámadták a vállalkozó vasút társasságok.
ETCS-t nem lehet minden lomra telepíteni, meg egy fedélzeti berendezés sok esetben megduplázna a lom értékét.
Bár a Siemens most nyert tendert, hogy 22 darab CD Cargo 240-esre telepítsen OBU-t, nem irigylem, aki az engedélyeztetést csinálni fogja...

Előzmény: segélyvonókészülék (21615)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.19 0 0 21615

Ha EVM-nél előírhatjuk, hogy az ilyesmivel felszerelt pályán csak alkalmas jármű közlekedhet, ugyan miért diszkrimináljuk az egyéb vonatbefolyásolókat?

Előzmény: király2644 (21598)
H_CS Creative Commons License 2023.12.13 0 2 21614

Ez egy lap, de ez az egész?

Mintha több vonali csatlakozás rémlene (Vízszintesen látszik kettő, függőlegesen meg egy?).

Ez úgy tűnik egy kezdőponti csatlakozás két vágányára készült a két végponti két-két vágányára.

 

 

Ezen csak a végponti oldal van rajta.

Tehát többlapos.

Előzmény: CsP50k (21613)
CsP50k Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21613

Ez egy lap, de ez az egész?

Mintha több vonali csatlakozás rémlene (Vízszintesen látszik kettő, függőlegesen meg egy?).

Ez úgy tűnik egy kezdőponti csatlakozás két vágányára készült a két végponti két-két vágányára.

Előzmény: kerbaim (21611)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.12.13 0 1 21612

Hogy-hogy nem n×n-es a mérete?

Előzmény: kerbaim (21611)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.13 0 2 21611
Előzmény: Divrotcé (21609)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21610

"a burjánzó változati vágányutak és tolatóvágányutak szaporítanák a méreteit."

 

Itt azért hagy érezzem indokolatlannak a feltételes módot :)

Előzmény: Divrotcé (21609)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21609

Két-három imbolygó váltó, és kevés lenne egy vastag kockásfüzet...

 

Nem csak az imbolygó váltók, hanem a burjánzó változati vágányutak és tolatóvágányutak szaporítanák a méreteit.

 

Ellenpélda, de valószínűleg rámutatnak a kezelhetetlenségükre, hogy Rákos állomásnak illetve Miskloc Rendező - Szinvaelágazás - TiszaiSzemély pu.-nak is többlapos menettervei volnának.

Előzmény: v46021 (21607)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.13 0 1 21608

Kulcsos berendezésnek, Siemens-Halskének, fényjelzős mechanikának, VES-nek biztosan nem. De még D55-nek, KA69-nek se.

 

Mechanikus berendezéseknek a németeknél bizonyos szintig vannak grafikus elzárási tervei. D55-re nálunk is készítettek grafikus elzárási terveket (pl.: Városliget elágazás). Aztán hogy mennyire vizsgálható (nem mint lehetőség, hanem mint szabadság) grafikus elzárási terv alapján egy nem nyomkábeles berendezés, az már egy igen szép kérdés, emlékeim szerint Czifra Zoltán írt erről értekezéseket.

Előzmény: H_CS (21601)
v46021 Creative Commons License 2023.12.12 0 1 21607

 

Két-három imbolygó váltó, és kevés lenne egy vastag kockásfüzet...

 

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.12 0 0 21606

Hát, ennyi erővel a D70-hez is készíthetnénk esetkapcsolási táblázatot...

Előzmény: kerbaim (21605)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.11 0 1 21605

Ettől ez még maximum a grafikusan adott menetterv modelltranszformációja táblázatra, ahol 1 grafikus (algoritmikusan adott) összefüggésből lesz n db táblázatsorod. Ettől a megvalósult szoftveres függőség táblázatos marad...

Előzmény: Grgabácsi (21603)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.12.11 0 1 21604

Mindkettőhöz készül.

:)

Előzmény: Grgabácsi (21603)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!