Én ösztönösen behúzódok középre a körforgalomban az első hasonló hasonló eset óta. Előfordul, hogy nem vesznek észre a jobb szélen, de az is, hogy azt hiszi az ótós, ott még gyorsan átfér előtted (sokszor nem gondolják, hogy nem minden bringás halad öttel). Jelezni is szoktam bal felé, mikor behaladok a körforgalomba, amíg elérem a kívánt ívet. Senkinek nem ártok vele :-)
Nem tudom. Talán ilyenkor vállalni kell a mögötted jövők dudálását, előbb-utóbb rászoknak, hogy észrevegyék a kerékpárutat és gondolkozzanak, és te részt veszel a nevelésükben. Egy autósnak amúgy is kötelessége többet látni az útból az előtte levő darabnál, erre nem árt emlékeztetni őket.
Egy rokonommal rendszeresen jártunk a pismányi telkére, ahol volt egy szó szerint beláthatatlan bokros kanyar a keskeny úton, ahol mindenképp ki kell térniük a szembejövőknek. Ő a kanyar előtt mindig beledudált, mert másképp nem tudta biztonságosan megközelíteni. Ez is egy lehetőség, bár kellemetlen a kanyar mellett lakónak, és a te esetedben nem adekvát, mert a biciklisnek van elsőbbsége. De eltanultam a módszert, pl. Békáson az aluljáróból kijövő kerek rámpa elején én is mindig belecsöngetek nyolccentissel, mert sose tudni, hogy jönnek szembe.
Jó, hogy belinkelted, én is elfelejtkeztem róla. Ebből egy csomó mindent magamtól is ugyanígy ktaláltam, de minden alkalommal találok benne hasznos újdonságot.
Elméletben neked van igazad, gyakorlatban vigyáznod kell, de nagyon.
Más veszély: Amiben a szituban én vagyok a „veszélyeztető”, egy „dobozos” autóval járom a várost. Ami azt jelenti, hogy a „B” oszloptól hátrafelé nem látok semmit (Nincs ablak.), sőt még 180º sem. Mondjuk megyek az Árpád fejedelem úton az Árpád hídtól a Margit híd felé, és be szeretnék fordulni jobbra, ha kisebb dugó van a kerékpárúton 30km/h haladó kerékpáros simán gyorsabban megy mint a sor, ugye én meg nem látom, mert holt térben van. Van valakinek valami ötlete? Egyenlőre úgy oldom meg, hogy lassan kanyarodok, bízva benne, hogy üvölt, csenget stb. a bringás és akkor megállok. A kedves autós társak meg nyomják a dudát, mert lassan kanyarodok jobbra, persze a sor végét látják és igazából semmi időt nem vesztenek, de ha van duda akkor biztos használni is kell. Még eddig nem volt gondom, de mindig a frász tör ki ezekben a szitukban. Van a városban néhány helyen hasonló szitu. Érdekes módon, Német honban úgy van vezetve a kerékpárút, hogy a kerékpárút és út közé befér egy autó és így a sofőr ki tud nézni mindkét irányba, és meg tudja adni az elsőbbséget a kerekeseknek.
Lehet nálam fogadásokat kötni, mennyi idő míg nálunk is így lesz az én licitem 200év :-(
Elmondás alapján az autós tűnik hibásnak. A visszapillantó tükör használatával lehet csökkenteni a kockázatot. Nem látok különbséget aközött, hogy ez görbe vagy egyenes útszakaszon történik-e. Gépjárművel egy nyomon haladó kerékpárt előzni még az előzni tilos tábla hatálya alatt is szabad, ebből logikátlan lenne kivenni a körforgalmat, de az előzés általános szabályaiba egyenes úton se férne bele az efféle veszélyeztetés. Nem a szabályokon múlik.
Ha te biztonságosabbnak tartasz az adott esetben egy szabálytalan közlekedést, mondjuk a belül haladást, azzal kockáztatod ugyan a bírságot meg az autósok anyázását, de dönthetsz úgy, hogy ez megéri. Ha a szabályos közlekedés életveszélyes, akkor racionális dolog az önvédelmet választani, mert másik ötvenezer forintot könnyebb szerezni, mint másik lábat vagy életet egy gázolás után.
Nekem nincsenek ilyen tapasztalataim, szerintem általában normálisan lehet a körforgalomban is menni, de ha ez egy konkrét helyen történik mindig (ha jól értem szavaidat), akkor ott lehet fokozottan figyelni, felhívni magadra a figyelmet, hátrafordulva az autós szemébe nézni, vagy akár belül menni. Végső esetben érdemes lehet a konkrét hely helyett msik útvonalat választani. Én általában már a körforgalomba hajtás előtt felmérem a helyzetet, szükség esetén előreengedem az autóst, és igyekszem egy erősebb tempót tartani, amíg bent vagyok. A körforgalom az autósnak is különleges hely, mert egyrészt elsőbbsége van, és azt hiszi, szabadon haladhat, másrészt sosem tudhatja, hogy megadják-e, ahogy egyesek megközelítik a körforgalmat, és ez stresszel is jár.
Egy balesetveszélyes szituációval kapcsolatban szeretném kérni a rendszeresen tekerők véleményét. Nem első alkalommal ütöttek el majdnem egy - egysávos - körforgalomban úgy, hogy én haladtam a körforgalom jobb szélén, és az egyik - az általános forgalmi irányt tekintve frekventált - kijárat előtt mellém érve a kijáratnál nemes egyszerűséggel rámhúzták a kormányt.
Ilyenkor ki a hibás? Nekem jelezni kellett volna balra, hogy a körforgalomban kívánok maradni? Irányjelzés tudtommal csak belsőből a külső sávba váltásnál, illetve kihajtásnál kötelező, vagyis a kihajtás egyértelműen irányváltoztatás.
Vagy a legjobb, amit tehet a kerékpáros, hogy középen megy? Csakhát ilyenkor meg a (nem szigorú) jobbratartás nem valósul meg. Véleményem szerint ez egy nagyon veszélyes szituáció, nem is értem, miért engedi meg egyáltalán a KRESZ egysávos körforgalomban is az előzést. Kíváncsian várom a véleményeket.
Ez elképesztő! Elgondolkodtam, hogy Szúnyogot használtan vettem és az előző tulaj könnyen kidobhatta a gari könyvet, számlát. Esetleg nem is emlékszik már rám. Mivel tudnám biizonyítani, hogy jogosan van nálam? Jó, van pár gyanús alak, akikkel együtt tekerek, meg rólam is van néhány fotó a neten, de egy ilyen, előre kidolgozott támadás akkor is sok kellemetlenséget jelentene.
Azért - biztos, ami biztos - tőled nem fogok bringát venni:-))).
Ma külön azért jöttek vissza, hogy szóljanak, hogy a rendőrségen bejelentést tettek. Tehát nem feljelentésről van szó, hanem a talált dologról. Korrektek voltak nagyon, mert azzal hívtak, hogy megvan-e még a bringa. Lecipeltem ezért, és még elnézést sem akartak kérni, hogy ezt tették velem. Vicc volt az egész. Felháborító színjáték.
A hétvégén biztos nem, mert nem leszek itthon. :D De amúgy csinálok róla fotókat, meg még a papírok + én + bringa. (Bringa+én képekkel teli van az internet, mégpedig egy kép se tőlem származik...) :)
Gondolom az volt az elmélet, hogy elloptam a bringát. Néhol átváltoztattam, majd photoshoppal csináltam hozzá számlát, garipapírt, és hervises szórólapot, majd kitöltöttem az alvázszámmal. Végül a lopástól számítva 10 napra rá feltettem a hirdetést az internetre 45 helyre. És még reális áron is árulom. Micsoda egy tolvaj vagyok! :)
Van mindenem, még az eredeti Hervises szórólapot is odaadta az előző tulaj. :) Sőt, ezt tegnap meg is tekintették, és ma mégis visszajöttek és mondták, hogy bejelentést tettek.
Nap történetét hadd osszam meg veletek. Elkezdtem árulni kicsi Scottymat. Tegnap jött is egy vevőjelölt megint, megnézni. Nézegették, kipróbálták, papírjait megnézték, de még kérték, hadd gondolják át. Mondtam, legyen. Ha még meglesz, akkor miért ne. Ma hívnak, hogy jönnének. Jöttek. Majd elővezették, hogy ne lepődjek meg, ha a rendőrség keres, mert tőlük nemrég loptak el egy ilyet. Mondom, de srácok, láttátok a papírjait, megvan minden, két éve nálam van, vicceltek ugye. Állítani merték, hogy még a karistok is ott vannak, ahol az övékén volt, és a nyereg hibája is uyganolyan. Totál felháborodtam...