Keresés

Részletes keresés

thandrew Creative Commons License 2021.06.19 0 2 105907

Köszönöm, igyekszem.

Néhány év állás után ilyen állapotban fogadott: https://www.vegyesbuszok.hu/vegyesbuszok119/ik211/aat-200_1.JPG

Egy mosás és némi polír már csodákra volt képest :)
Látszólag jó állapotban van - és amúgy is -, de még nagyon sok mindent kell(ene) rajta javítani, szépíteni, hogy elégedett legyek :)

 

Előzmény: BV-78-14 (105906)
BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 105906

Gratulálok, nagyon szép jármű! Kitartást és sok sikert hozzá, legyen műszakilag is olyan jó, mint külsőre, belsőre.

Előzmény: thandrew (105903)
nohab Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105905

Megköszönök minden infót erről a gépről!

Az emailem a nicknevem a kukac mindkét oldalán pont hu.

Előzmény: thandrew (105902)
vt976 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105904

'78-ban már létezett ilyen "nagy" oldalablakos, kétajtós karosszériával? (Azt hittem, hogy a 80-as évektől jöttek a "nagy" oldalablakosok.)

Előzmény: thandrew (105903)
thandrew Creative Commons License 2021.06.18 0 17 105903

Tavasz óta keresgéltem és múlt hónap végén végre meglett a vágyott Ikarus 211.

 

A minap sikerült beszereznem egy régóta vágyott 211-es típusú Ikarust.

 

Fülöp László fotói között bukkantam erre a darabra és nem sokkal később már meg is kerestem a tulajt. Ő Nyíregyháza mellett, én a Balaton északi partján. Ez 450 kilométer akárhogy is nézem. Ritkán járok arra és mire elkezdtem volna rászervezni a programot, Sultis Tamás felajánlotta a segítségét. Vele még a keresgélésem elején ismerkedtem össze és nagyon-nagyon sok segítséget kaptam/kapok tőle, amit ezúton is köszönök.(Nem volt még olyan kérdésem a busszal kapcsolatban, amivel zavabra tudtam volna hozni. Szerel, szállít, vontat - profi munkát végez. Ha szállíttatni vagy vontatni szeretnétek, keressétek bátran! ;))

 

Szóval Tamás épp arra járt, megnézte, fotózta a buszt és bíztatott, hogy ez jó darab, érdemes foglalkozni vele. (Néhány éve rendbe rakták a karosszériáját, a tervek szerint Németországba vitték volna, de a vevő visszalépett és 2-3 éve csak áll az udvaron.)

 

Újra telefonoztunk az eladóval és rövid alkudozás után megegyeztünk. 1,5 hét múlva pedig már ott is álltunk a busz mellett, hogy megpróbáljuk hazahozni. Ekkor a segítségünkre Szilágyi Bandi sietett önzetlenül, de a buszt nem tudtuk elindítani, az adagolója nem mozdult. Lógó orral hazajöttünk.

 

Következő héten ismét Tamás volt, aki mentett és egy barátjával és egy másik adagolóval a busz elindítására indultak. Sikerrel jártak és az út felét megtették vele - Hatvanig jött a saját lábán a busz.

 

Két nappal később mi mentünk Hatvanba, hogy az út másik felét is megtegyük. Mondhatni eseménytelenül hazaértünk estére. Itt azért meg kell jegyeznem, hogy ez az eseménytelenség 30 liter utántöltött vizet és 4 liter olajat jelentett. Merthogy a motorját megfőzték. A hozzáértők szerint 3 henger dolgozik. Én csak annyit látok, hogy a hengerfejnél bugyborékol a víz, fröcsög az olaj és nagy füstje van...Azt mondhatom, hogy összességében egy jó darabot sikerült kifogni, hiszen a java rendben van: karosszéria néhány éve kijavítva, néhány felületi rozsdától eltekintve hibátlan. Úttartás rendben, beltér kultúrált.(Minden relatív ugye, de azt gondolom, hogy egy 43 éves buszhoz képest jó bőrben van.)

 

Részletek: 211.53-as típus, 1978. áprilisban helyezték forgalomba (azévi gyártás). Ha minden igaz, akkor Körmend-Szombathely környékén kezdte a pályafutását, 1990-től egy Sárvár melletti személy birtokolta 2003-ig, majd onnantól Nagyhalászon teljesített szolgálatot.

 

Remélem, hogy legalább egy ilyen időtartamot majd én is magaménak tudhatok vele. A célom az állagmegőrzés, hogy az egyre ritkuló típust majd minél többen láthassák még. Szeretném, ha legalább a téli hónapokban tető alatt lenne, erre még keresem a megoldást.

 

A napokban megtörténik az átírás és elkezdjük a motor javítását. Az egyik véglet a gyűrűzés, a másik egy új motor beszerzés. Ez majd hamarosan kiderül.

 

Mielőtt erre a darabra rátaláltam, egy helyen voltam személyesen is megnézni egy buszt. De ott végül arra jutottam, hogy ha ingyen is kapnám meg, oltári pénzeket emésztene meg a lábra állítás, mindamellett az életemet is megenné. Továbbá 2-3 darabot néztem fotókon, beszéltem a tulajjal. A műszaki dolgokban nem vagyok jártas, se lakatolni, se szerelni nem tudok. Közgazdász vagyok, nekem a racionális gondolkodás marad, muszáj volt jó darabot keresni.

 

A busz azóta a szerelőnél áll és a motor javításra vár. A motor rendbetétele után az alvázat fogom rendbe rakni. Kicsit rozsdás (valószínűleg felületi), de szeretném a legtartósabb megoldást találni rá. Lehet, hogy idén nyáron már nem fog műszakizni... Nem is bánom, mert fontosabb a jó állapot megőrzése, javítása. Télre tető alá szeretném tenni.

 

Aki végigolvasta, annak írom, hogy a kérdésekre szívesen válaszolok, ha valakit érdekel, megmutatom a buszt, stb... Elérhető vagyok itt vagy emailben: info kukac tothandras pont hu (ha én válaszolok, akkor spambe rakja a levelet nálad).

Itt van még néhány fotó a buszról

 

 

 

thandrew Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105902

Múltkor néztem élőben, beszélgettünk a gazdájával.

Nagyon korrekt eladó, igaz, amiket leír.
Van pár fotóm, ha kell valakinek...

Előzmény: nohab (105815)
D 20 Creative Commons License 2021.06.18 0 1 105901

Felkerült a képlink az oroszos oldalra, köszönet annak, aki megtette. :)

Előzmény: BV-78-14 (105900)
BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105900

BV kizárt, inkább BY.

Előzmény: EKM-765 (105894)
Takács_Ferenc Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105899

Szia Mwin!

 

Lenne hozzád néhány rábás kérdésem. Tudnának e-mailezni?

t.feri93@gmail.com 

Köszönöm előre is.

Előzmény: Mwin (105873)
VAG Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105898

Azt írják. De annak azért jól kinéző.

Előzmény: TorzónBorzAlom (105897)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105897

Ez egy Setra.

Előzmény: VAG (105892)
t04cdb Creative Commons License 2021.06.17 0 1 105896

Nekem megjelenik, pedig nincsen fiókom.

Előzmény: vt976 (105893)
VAG Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105895

Mielőtt feltettem, direkt megnéztem, hogy látható-e pc-n belépés nélkül.

Előzmény: vt976 (105893)
EKM-765 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105894

BV 25-40

Előzmény: D 20 (105891)
vt976 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105893

Ezt csak az Instagram-tagok láthatják.

Előzmény: VAG (105892)
VAG Creative Commons License 2021.06.17 0 1 105892
D 20 Creative Commons License 2021.06.15 0 1 105891

Bérautóbusz,

KSP, kezai.hu, #eredmenyeskenyszerpotcselekves

Ki minek látja a rendszámot? 

Balázs1a Creative Commons License 2021.06.15 0 1 105890

Ha már 211-esek, egy talán kevésbé ismert kép:

 

 

RR 09-44 Tökölön, valamikor a '80-as évek közepén. (Sajnos ez is a rács nélküli változatról készült kép.)

Warlimont Creative Commons License 2021.06.12 0 0 105889

Pontosan! A kérdés az, hogy ilyen motorról van-e fotó, ami IFA W50-be szerelten mutatja?

Előzmény: Komlósfecskés (105888)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.11 0 0 105888

A motor létezett persze, a schönebecki traktorgyár gyártotta, dübörgött az felénk is a Fortschritt silózókban. Talán még ma is dolgozik pár. Kérdés, hogy W50-et szereltek-e vele?

Előzmény: riezaK (105887)
riezaK Creative Commons License 2021.06.11 0 0 105887

https://hu.wikipedia.org/wiki/IFA_L60

 

Az IFA L60 erőforrása egy négyütemű, vízhűtéses, szívódízelmotor. Legnagyobb elérhető teljesítménye 132 kW, amit 2300 1/min-en ad le. Tervben volt egy erösebb, 160kW-os turbofeltöltös valtozat is, de ez sorozatgyartasra nem kerult. A henger össztérfogata 9160 cm³. A motor a "6 VD 13,5 / 12 SRF" kóddal lett ellátva, ami nem összekeverendő az IFA W50 négyhengeres motorjának módosított, hathengeres változatával, ami a "6 VD 14,5/12-1 SRW" kódot kapta. 

Egyébként szinte az összes NDK 630 és Faros is ezzel a 6 hengeres IFA motorral lett átberhelve. 

Előzmény: Warlimont (105886)
Warlimont Creative Commons License 2021.06.11 0 0 105886

Biztos vagy ebben? 

Szerintem 87 aprilisa elött nem volt szeria 6 hengeres motoruk Nordhausenbol. A korabbi W50 katonai verziok, pl Iraknak sokat adtak el, pl W50LA/AR, LA/PWB, LA/WND, stb negyhengeresekkel mentek. Lenyegeben 22 even at tudtak, hogy a W50 alulmotorizalt, de 87-ig ez a motor volt.

Előzmény: riezaK (105884)
pumukli89 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 105885

?

 

Előzmény: riezaK (105884)
riezaK Creative Commons License 2021.06.10 0 0 105884

W50 is volt hathengeres (de nem ugyanaz mint az L60é). Főleg a katonai verziókban...

Előzmény: Richárd lelkiismerete (105883)
Richárd lelkiismerete Creative Commons License 2021.06.10 0 0 105883

W50-es motorja 4 hengeres,L60-as 6 hengeres.

Előzmény: D 20 (105882)
D 20 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 105882

Jut eszembe, a 211-esbe az L IFA motor nem kompatibilis?

Ugye inkább MAN motort volt szokás beépíteni...

Előzmény: Komlósfecskés (105881)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.09 0 0 105881

A Kopár-hágóra felfelé a sor elején menne, az biztos :)

Előzmény: D 20 (105880)
D 20 Creative Commons License 2021.06.09 0 1 105880

DÚJV. - PIlisCSAba...  Kettőtizenegyessel élménytúra lenne. :D

Előzmény: Komlósfecskés (105879)
Komlósfecskés Creative Commons License 2021.06.09 -2 2 105879

Öntöd te is az olajat a tűzre, mindjárt téged is elküldenek a p.csába :) 

Előzmény: D 20 (105877)
Ep128 Creative Commons License 2021.06.09 -1 2 105878

A 211 pont jó méret lakóautónak. :-) (Voltak is ilyen jellegű átalakítások, nem tudom, mennyi futhat még belőlük.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!