> Ez nem jellegzetesen magyar templon, ha pedig volt ilyen, akkor pedig nem volt két > vágányú vonal arra felé. Izé. Ezt a képet nem lehetne inkább szkennelni? Azt a templomot csak kb. 20 darab pikszel jelképezi, az meg szerintem nagyon kevés...
A transzportlácra szerelést visszaszívom, mert : rajta van a kötényezés ami a harci láncnál is szélesebb (mivel takarja), így nem lett volna értelme keskenyebbre cserélni ,ha a kötényezés úgyis fenn maradt.
Nem a fara miatt , az olyan mint aminek lenni kell.( Minden megvan rajta csak a " C" kampók nincsenek baloldalt a helyükön).
Furcsa mert hiányzik a jobb oldali lánca, aminek vasúti szállításkor ráaásul a transzportnak (keskeny) kellene lenni.Ennek magyarázatának kellene ,hogy legyen.
De elkövettek valamit a parancsnoki kupolával is, mert az nem normális vagy ráhúztak valamit.Aztán furcsa dolgok , tartozékok vannak feltéve a motorháztetőre.
Ez a KT - ha igaz a kép keltezése- nem vett részt még addig igazi harci hadműveletben, csak vonult. Később már igen ,és keletmagyarországot még túlélte ,de dunántúlt már nem ,december 23-án érte el a végzet .
Maradtak belőle darabok.
Lehet,hogy a kép datálása is vitatható, mint ahogy maga az 503/ 133 Tiger II úrhidai megsemmisülésének módja ( nem ténye ! ) is.
Attól, hogy egy több mint 50 éves kazán kazánhasználatiját meghosszabbítják, nem jelenti azt, hogy a kazán minden porcikája 50 éves. Kazánon cserélnek, lemezt, foltoznak, mit tudom én mit csinálnak. Érdekes (lehet) viszont az a kérdés, mekkora részét kell egy kazánnak egyszerre, részleteiben kicserélni, hogy egy új, vagy még régi kazánról beszélünk? Meddig érte meg barkácsolni, mikortól volt érdemes inkább újat/más használtat beültetni a keretbe? Gondolom ez a lehetőségek (=pénz) kérdése volt mindig is. Szűkebb időkben hosszabbítgattak, jobb időkben cserélgettek?
A topikon még nem nagyon volt pontos német helymeghatározás. Ez szerintem sem Abony, de nem is a Dunántúl, mert ott sem volt kétvágányú pálya mellett ilyen táj. Az 1 - esen volt drót már akkor is, volt még 2 vágány Szabadbattyányig, Sárbogárd - Rétszilas között és Pusztaszabolcsig. Ha ez a kép tényleg Magyarországon készült 1944 októberében, akkor talán Pozsony - Jókút között valahol.
Ez a harckocsi elég furcsa, mert hiányzik az egyik lánctalpa és a vége sem olyan, mint a Párducnak, vagy a Tigris II - nek. Nincs nagyobb kép?
Dunántúlon két vágányú vonal a Hegyeshalmi volt, amely a háború idején villamosítva volt, itt a villamositás jeleit nem vélem felfedezni
A következőre a Székesfehérvár-Bp vonal jőhetne számításba, ha nem lenne a templom a (jobb oldalon) ilyen ránézésre legalábbis alacsony tömzsi. Ez nem jellegzetesen magyar templon, ha pedig volt ilyen, akkor pedig nem volt két vágányú vonal arra felé.
Erőssen gyanakszom inkább Ausztria területére, (legalábbis a templom miatt, mert ott inkább fellehet ilyet fedezni, vagy pedig Cseh és Morva országban találhatóak ilyen tipusú templomok. Ausztria területén is inkább Nieder- vagy Oberösterreich területére gondolok
Én Tatabánya és Biatorbágy közé tenném. Tatabányától Győr felé elég sík, Biatorbágy után Pest felé meg már jön Budapest, ott nincs ilyen közel település.
Köszi... a Törvénytárat már megtaláltam a neten... és mit ne mondjak, sok érdekes a vasúttal foglalkozó dolgot találtam...
A kazántörvényt azért kérdeztem, mert a közelmúltban több olyan '50-es évekbeli irományt olvastam, ahol az 50 éves, vagy az annál öregebb mozdonykazánok érvényességének hosszabbításával foglalkoznak. És ami érdekes, az az, hogy meghosszabbítják a kazánvizsgát 50 évnél idősebb lemezek esetén is...
1. kérdés: ha jól emlékszem, ezt a témát a magyar vasutak üzletrendtartása feszegeti. Valahol meg van egy példányom, amit Ferenc Jóska írt al, valamikor 1911-ben (?). Ha nagyon kell, megpróbálom előkeresni.
2. kérdés: a vasúti engedélyiratok mint kivétel nélkül tartalmazták ezt a kitételt azzal a könnyíttéssel, hogy ha nem hazait (felépítményi anyagok, gőrdülőállomány, jelzők, stb. szóval minden) kíván beszerzeni a vasúttársaság, akkor ezt külön engedélyzetetni kell. Ennek az előírásnak alapját többek között az 1880 ill. 1888-as hév törvények tartalmazzák. Ezeket az interneten is meg lehet találni.
Igen - igen, én már rég olvastam azt a könyvet, meg kincstári is volt, de ez a pár sor megmaradt bennem, még rá is csodálkoztam, hogy ilyen volt itt régen. Ma meg..