Na emberek, ma Istvántelken jártunk A. Balu kollégával, következzék hát egy rövid élménybeszámoló azok számára, akiket érdekel - akiket nem, azok ugorgyanak. Szóval igazából két gépen dolgoznak most úgy öten-hatan a hatos osztályon: az egyik a 424,287, amire azt mondta Hódusz úr, hogy mindenképpen fog még menni, mert már sokat dolgoztak vele, és mert muszáj neki, a másik pedig egy kismozdony, egy 490-es Hűvösvölgyből, ha minden igaz. Visszatérve a 287-re, neki is a kazánja gyengélkedik, a gépezete viszont remek, működni talán majd tavasszal látjuk, hogy aztán szétkapják a 247-est, ugyanezen csúnya betegség miatt. Ott pihent még - persze pechünkre hidegen - a 424,009, a 204, a 269, a 22,034, és a halottak napja alkalmából a koporsóról is csinálhattunk néhány jó fotót. Mivel nem láttuk a 109,109-et, a 324,540-et, valamint a 424,247-et, ezek vélhetőleg a Füstiben vannak, remélhetőleg azért, mert még vár rájuk feladat ebben az esztendőben. Fotók is készültek, de én egyelőre nem állok azon a technikai jártassági szinten az új gépemmel kapcsolatban, hogy fel tudjam őket tenni. Talán Balázs.
Ha valakinek van kép a 2-es vonalról, még a gőzüzemű időkből (1970-es évek előtt), vagy tud olyan oldalt, ahol a 2-es vonalról van szó, kérem küldje el E-mailben. g-adam@invitel.hu
Ha valaki eddig nem tudta, hogy néz ki egy tisztességes gőzmozdony henger, akkor itt van egy illusztráció (Norfolk & Western Y6 #1257, Trains 1990 november)
Figyelmetekbe ajánlok egy frissen megjelent könyvet Bosznia-Hercegovináról, az ottani keskeny hálózatról, monarchia beli történelmi infókkal, angol nyelven Keith Chester tollából. Nem olcsó (52 EUR + posta), de megéri: