Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5051

jelzem a schwechati olajfinomító is ap mellett van, pedig bezzeg országban van már...

 

hát itt tényleg qrva kevés a "védőtávolság"...

 

Előzmény: Törölt nick (5048)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5050

jelzem a schwechati olajfinomító is ap mellett van, pedig bezzeg országban van már...

:-))

 

aminek kiválási költségei magasabbak lennének, mintha 2-3 km-t kerülne az út...

azért ha levisszük ercsi alá roger kolléga javaslatának megfelelően (azaz majdnem sztálinvárosig.. :-), akkor az több, mint 2-3km... :-)

 

olaj/gáz/és egyéb földalatti vezeték esetében hogyan történik a kiváltás?

 

valami jó masszív vasbeton közműalagútba helyezik, lehetőleg merőlegesen keresztezve a pályát?

 

és ez miért olyan extrém drága?

kb. mennyibe kerül mondjuk a barátság II. keresztezése?

Előzmény: Törölt nick (5048)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5049

(bár akkor az ap is gyakorlatilag 250 méter széles tokkal vonóval),

 

nem, mert a távolságot a tengelytől kell mérni, így 200m...

 

de itt meg 50m védőtávolságról ír:

 

Milyen messze halad a lakóteleptől és lakóparkoktól?
A békásmegyeri lakótelep szélétől 500m-re, Békásmegyer Ófalu lakóövezeti besorolású területeitől 180-200 m-re halad a pálya. Lakóterület és az autópálya közötti minimális védőtávolság 50 m kell legyen.

 

 

Előzmény: Rooger Preed (5045)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5048
nem hiszem!
rendszerint az építmények magasságának oldalirányú távolságát veszik alapul, de ez többnyire nem lóg ki a telekhatárról. Azaz ha befér akkor befér. Ami viszont buktató ilyen helyen az a rengeteg olajvezeték... aminek kiválási költségei magasabbak lennének, mintha 2-3 km-t kerülne az út...
jelzem a schwechati olajfinomító is ap mellett van, pedig bezzeg országban van már...
Előzmény: Rooger Preed (5045)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5047
szerintem:
míg 4000 m2 áron megípíti 2 ember a térkövet (kis gépiesítés a tömörítéshez)
addig a zk 10-12 ezer 10 m2 re.
míg a térkőhöz 10-15 évig nem kell hozzányúlni, addig a zk felső 10-15 cm vtg-át minimum évente gréderezni kell a felület egyenletességének bizosítása érdekében.
a gépköltség 5-10 ezer/óra + élőmunka + hengerelés...
Előzmény: Törölt nick (5043)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5046

És rajzold be úgy a vonalat, hogy az méterarányos legyen

 

így megfelel?

 

 

- Nem engedné az önkormányzat, hogy a MOL és az erőmű mellé még egy autópálya forgalma is a városon át menjen.

 

mármint a város mellett.

hát ha nem engedné, akkor tényleg nincs mit tenni.

kőröshegynél sem engedte az önkormányzat, hogy az olcsóbb nyomvonalon menjen.

így most van egy szép nagy völgyhidunk.

 

- Átmegy a MOL üzemi területén (plusz gondolom van egy biztonsági sáv is)

a légifotón valóban nem látszik a biztonsági sáv.

neked van erről térképed?

 

bár ha azt nézem milyen közel megy a vasút a MOLhoz, akkor a jelölt nyomvonalon az apnak sem lenne akadálya...

Előzmény: Rooger Preed (5040)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5045
Nem az ap esetén gondoltam (bár akkor az ap is gyakorlatilag 250 méter széles tokkal vonóval), hanem a MOL is lehet hogy kilobbizott magának valami biztonsági távolságot (mint ahogy repülési tilalom van a finomító fölött 1 km magasságig).
Előzmény: Törölt nick (5042)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5044
Pontosan...
én sem értem, hogy lehet az, hogy a vasutat nem preferálják??
sztm nem így van... Hiszen nekik is érdekük a teherautók visszaszorítása és jellemzően jónéhány helyen jól is működik...
Előzmény: Rooger Preed (5041)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5043

a zk magas fenntartási ktsg-e miatt...

ez miért magas?

Előzmény: Törölt nick (5037)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5042
védőtávolság...
tengelytől 100-100 m...
Előzmény: Rooger Preed (5040)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5041

Akkor változott a trend? A KözOP kapcsán is hallottam olyat, hogy az EU sokallja az autópályát és több vasutat szeretne látni a programban.

Előzmény: attus germanicus (5036)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5040

Nézz el a helyszínre, mielőtt vonalat húzogatsz. És rajzold be úgy a vonalat, hogy az méterarányos legyen.

 

Csak amit nem számolsz bele:

- Nem engedné az önkormányzat, hogy a MOL és az erőmű mellé még egy autópálya forgalma is a városon át menjen.

- Átmegy a MOL üzemi területén (plusz gondolom van egy biztonsági sáv is)

Előzmény: Törölt nick (5035)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5039

akkor biztos a vasúti személyszállítással keverem...

azt ugye preferálja?

 

Számunkra is kötelező EU-előírás, hogy legyen a kamionosoknak egynapos matrica, és annak ára 10€ körül legyen.

 

így viszont elég nehéz vasútra terelni a kamionokat...

lépjünk ki az eu-ból? :-)

Előzmény: attus germanicus (5036)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5038

...de az ercsi-mol közötti folyosóba is kényelmesen befér...

 

Előzmény: Törölt nick (5035)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5037
igen, mindezt értem.
Én nem is a meglévőségeket említettem. legalább a logisztikai központok elhelyezkedése ne legyen pest központú.
Képzeletben helyezzünk el az ország 5 sarkában (záhony, lökösháza, szeged, gyékényes, komárom) valamint az ország közepén (pl szekszárd, hogy legyen értelme az M9-nek:):)) egy-egy RO-LA-tetminált logisztikai központtal. Ez azt jelenthetné, hogy a RO-LA szerelvényeknek nem kell feltétlenül átgázolni az egész országon, hanem ideálisan el lehetne osztani, beépítve a nem túl feszített menetrendbe.

Hozzáteszem, hogy ez egy bazi nagy képzelet, hiszen a vasútvonalak minőségére is ráférne a rohamos javulás ahhozz, hogy nagy időveszteségek nélkül kezelhető legyen ez a tematika.

Igazándiból csak jó játszani a gondolattal, hogy hátha egyszer valaki(k) közel a tűzhöz eljut(nak) majd oda, hogy nem csak a külföldi szabványok lefordításából és annak csőlátó módon történő betartásából (magyar állapotokra vetítve igen is irreális előírások) kell állni a magyar mélyépítő társadalom munkájának. Hanem meg kell mutatni, hogy a jól megfogalmazott saját ötletek megvalósítására hogyan lehet ezeket a szabványokat korrekten felhasználni.

(egy példa az előbbire, ami jellemzi a mai állapotokat: az egyik önkormányzat 400 m2 es parkolólemezre zúzottkő szerkezetet kér ugyanolyan teherbírással, mint egy térkő burkolat... Na most a +10-15 cm egyenérték vtg-ban leterítendő zk ugyan 50 %-kal olcsóbb, mint a térkő, azonban rövid idő alatt megtérülne a térkő a zk magas fenntartási ktsg-e miatt, persze ha ideális a fenntartás)
Előzmény: attus germanicus (5028)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5036
Az Unió egyáltalán nem preferálja a vasúti szállítást. Pl. Ausztriában az uniós csatlakozás nyomán épült le a RoLa, mert ez EU megtiltotta a kvótázást, meg a túl magas autópálya-díjakat. Számunkra is kötelező EU-előírás, hogy legyen a kamionosoknak egynapos matrica, és annak ára 10€ körül legyen.
Előzmény: Törölt nick (5032)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5035

Értsd már meg, hogy Szhbattán nem tudod átvinni az M100-ast...

 

tudom, már mondtad, de nem értem miért?

 

Előzmény: Rooger Preed (5030)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5034

Pedig meg a roman es bolgar EU-csatlakozas elott keszultek...

 

írtam, hogy 2004es az adat és azóta bizonyára nőtt a forgalom.

de hivatalos számokat nem láttam....

Előzmény: ghosty9 (5029)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5033

Khmm... Még a magyar EU csatlakozás előtt, nem? (2004-es adat)

 

És az igazi boom még most következik: 2008-tól a schengeni határokon belül leszünk, pár év múlva követ minket Románia és Bulgária is.

Előzmény: ghosty9 (5029)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5032

minimum 1000j/nap forgalmat jelez (azaz lehet jóval több is, akár duplája, triplája)

valóban nincs számérték feltüntetve, viszont a csík szélessége a forgalom nagyságával arányos... ránézésra az m1 valahol 1500 körül van... 

 

logisztikai központokat, RO-LA terminálokat kialakítani...

 

nyitott kapukat döngetsz:

 

országszerte épülnek, szegeden is műxik a rola terminál, a lehetőség megvan, hogy az m5-m1 tranzit vonaton menjen...

info:mávkombi

 

(az igénybevételére bizonyára nagy ösztönzést nyújtana, ha már a határon kötelezően kellene matricát venni és nem ilyen kedvezményes 1naposat, hanem a drágábbik 10naposat...)

 

országon belüli elosztást 7,5 t alatti járművek végeznék...

 

ez azért kicsit túlzásnak tűnik...

nem tudom, hogy a nagy áruházak, üzemek mit szólnának az ötlethez....

 

már az is bőven elegendő lenne, ha a tengelyterhelés-korlátozásokat betartatnák, mert állítólag meglehetősen sok a túlsúlyos jármű, főleg az ap. építések környékén...

 

nem is értem, hogy az únió minek erőlteti ez a hüje 11,5t-zást, miközben a vasúti szállítást preferálja.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (5027)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5031
ez aranyos :):):)
Előzmény: ghosty9 (5029)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5030

Értsd már meg, hogy Szhbattán nem tudod átvinni az M100-ast, hanem le kell egészen Ércsi alá vinni!

Szhb fölött TVT, a MOL meg szinte a városba nyúlik be és egészen Ercsiig tart.

Előzmény: Törölt nick (5016)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5029
"mindenki csak hajtogatja, hogy sok-nagy-óriási, de én nem látom enek bizonyítékát..."

Mert te meg ezeket az abrakat hajtogatod kitartoan. :-) Pedig meg a roman es bolgar EU-csatlakozas elott keszultek...
Előzmény: Törölt nick (5002)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5028

Egy kicsit a RoLa témájához. Első ránézésre egy nagyon szimpatikus dolog. De:

Egy RoLa vonatra maximum 40 kamiont tudsz felrakni. Az 1-es vasútvonalon (Bp - Hegyeshalom) óránként 12 vonatot lehet maximum közlekedtetni egy irányba, a 140-esen (Bp - Szeged) sokkal kevesebbet, mivel az nagyrészt egyvágányú.

Figyelem: nem ennyi RoLát, hanem összesen ennyi vonatot. Beleértve a személy, gyors, IC, egyéb tehervonatokat is.

És akkor még nem is beszéltem az útvonal legszűkebb szakaszáról, a Bp Ferencváros - Bp Kelenföld szakaszról (Déli összekötő), ami gyakorlatilag kapacitáshatár környékén üzemel.

 

A beépítettség miatt ezek a vonalak nem bővíthetőek, ill. csak részlegesen.

Előzmény: Törölt nick (5027)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5027
megpróbálok néhány sort írni arról, hogy tulajdonképpen összefüggéseiben mit is gondoltam:

némi számokkal való játszadozás:
Az a bizonyos külföldi teherjárművek ábra napi szinten az emegyesre minimum 1000j/nap forgalmat jelez (azaz lehet jóval több is, akár duplája, triplája)
Pályaszerkezet méretezésnél, ha kiszámoljuk a tervezési forgalmat hozzávetőlegesen már 3-400 nyerges/nap/keresztmetszet estetén "K" azaz különleges terhelési osztály jön ki, ami azt jelenti, hogy csak a külföldi (adott esetben tranzit) forgalom miatt kell a maximális pályaszerkezetet megépíteni ilyen olyan furfival, hogy a nagyobb forgalmat is viselje...
és akkor hol a többi?

De ötletnek fel lehetne dobni a vasúti szállítás felvirágoztatását, logisztikai központokat, RO-LA terminálokat kialakítani, amelyek egyik felébe vonaton érkezne a hatalmas áru, majd a rövid távú, országon belüli elosztást 7,5 t alatti járművek végeznék... A külföldi kamionokat pedig az országhatáron szűrnék meg és raknák fel vasútra.

javulna a közutak kapacitása, kisebb járművek könnyebb mozgása előnyösebb lenne, nem beszélve arról, hogy az előzési úthosszak is rövidülnének, csökkentve a baleseti kockázatot. Nem romlana drasztikusan az úthálózat minősége, hiszen a könnyebb terhelés jellemzően csak picinyke fenntartási munkákat eredményezne.

Ezen az úton haladva a jelenlegi úthálózat javítására több pénz maradhatna. Azt gondolom továbbra is, hogy a fél évszázados távlatban megvalósítandó újjmutogatással papírra vetett gyorsforgalmi útvonalak megépítését csak a nagyon szükséges lokalitásokban kellene kiépíteni, mert hiszen nem vezet semerre, ha behálózzuk az egész országot felesleges úttal, mert előbb utóbb hely sem lesz rá! ogy a közlekedési alternatív lehetőségeket igénybe vennénk... valamint ha minden költséget a gyorsforgalmi útra viszünk, akkor elérünk majd oda, hogy oroszlányból göröngyös zúzalékon fogjuk megközelíteni az m1-et, mivel egy árva peták nem fog jutni az amúgy lerobbant pályaszerkezet felújítására...
Előzmény: Törölt nick (5021)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5026

de elborzasztó tud lenni Tiszavasvári főutcáján...

 

főutcán még 1 is sok, ha nem célforgalomban közlekedik...

 

de erre a megoldás egy 8-10km-es elkerülő, és az átkelési szakaszától ily módon megszabadított 36oson már nem olyan vészes az a 200db...

 

 

 

Ezért szorgalmaznám a legfőbb magyarországi tranzittengelyből egyedül háttralévő M43 megépítését...

 

állítólag szegednél a határirányú (teher?)forgalom 2/3-ad része megy nagylak és csak 1/3-ad része röszke felé...

az M43-at célszerűbb lett volan előbb megépíteni, mint az M5 szeged-röszke szakaszt, hisz szeged el van enélkül is, hisz mindjárt kész az 5ös nyugati rövidítése...

(bár a 2 dolog nem ua. a súlycsoport, hisz az M43 vagy 4x hosszabb és van benne 1 tisza híd is...

 

 

 

a Rajka - Rédics útvonalon egy településeket elkerülő, legalább szakaszonan 2×2 sávos út kiépítését...

 

ezen az útvonalon inkább az segítene, ha a tranzitkamionokat a határon jól megvágnák tranzitdíj címén, és akkor visszamennének az osztrák A2-re, ahonnan ideszoktak, miután az osztrákok elkezdték jól megvágni őket....

Előzmény: attus germanicus (5023)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5025

talált, süllyedt... :-)

(ráadásul én a neveket nem tudtam...)

 

érdekes, hogy a 2. félpálya viaduktjának a hídfőit már jó régen - talán az 1. viadukt építésével egyidejűleg előkészítették (a növényzet állapotából itélve), meg a 2. Trsat alagút is meg van kezdve - de építési munkálatoknak azóta sincs semmi nyoma...

 

gondolom, ha végeztek a rijeka-karlovac szakasz félpályás részeinek bővítésével, akkor ennek is nekilátnak...

 

Előzmény: Törölt nick (5024)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5024
Rijeka, lent a Banska vrata alagút, fent a Rjecina viadukt a Katarina és a Trsat alagút között? :-)

Macibb
Előzmény: Törölt nick (4961)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5023

Minden relatív. Napi 200 ukrán kamion nem látszik soknak az autópályán, de elborzasztó tud lenni Tiszavasvári főutcáján.

 

Az tény, hogy hazai viszonyok közt a kamionos tranzit elhanyagolható mértékű mondjuk a német, olasz, osztrák pályákhoz képest. Különösen erős a terhelés az alpesi utakon, mert ugye ott elég ritkásan építkeztek, az ismert okok miatt. A német A8-ason egyszer 52 kamiont előztem meg egy lendülettel. Már a mögöttem jövő tolt volna lefelé, de nem akadt két kamion, amelyek közé befértem volna. Itthon még a nagyon erős M0-n is kb. végig kell menni, hogy ennyi kamiont megelőzhess.

 

Ugyanakkor még az autópályán nevetségesnek ható napi párszáz kamion is kegyetlen hatást eredményez, ha lakott területen vág át. Ezért szorgalmaznám a legfőbb magyarországi tranzittengelyből egyedül háttralévő M43 megépítését, ill. a Rajka - Rédics útvonalon egy településeket elkerülő, legalább szakaszonan 2×2 sávos út kiépítését. És persze megszüntetni rajta az idióta matrica-kötelezettséget, hogy a kamionosok tényleg ott járjanak, és ne mindenféle dűlőutakon ijesztgessék a jónépet.

Előzmény: Törölt nick (5021)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.02 0 0 5022

>ez a 80 eleve nevetségesen alacsony, mellékutakon szoktam 100/110-zel menni...

Pedig csak 90-el szabad, ugye...

Nyilván fiatal vagy még, így nem emlékszel, amikor még 100-as korlát volt az M0-on. Időnként bemondták a rádióban: "Rendkívüli híradás: ma nem halt meg senki a nulláson"

Mondjuk akkor még betonkorlát sem, és a gyorshajtók ráadásként a harmadik (tehát a szembejövő) sávban előzgettek. De a halálút-jelleg már azzal is erősen visszaszorult, hogy mindenhová kitették a 80-as, és elkezdtek rendszeresen ellenőrizni.

Előzmény: Törölt nick (5017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!