Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hudiny Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1556
Köszi Krob11!

Na ez amiről én is beszéltem!


Más:

A szerelő ma közölte, hogy kéne vezérműszíjat + görgőket cserélni a kocsiban.
Szerintetek tényleg szükséges? Az autóban van 46ezer km és 6 éves múlt júliusban.

Várom válaszotokat!!!

Köszönöm!
ombre.meriva Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1555
krob11 Creative Commons License 2010.10.26 0 0 1554
Az Opel TwinPort névre hallgató motorcsaládnak (Z14XEP, Z16XEP, Z16XER) van egy jellegzetes tulajdonsága, ami sok esetben gondot is tud okozni:
- a szívó traktusban van egy szelep, ami kettéválasztja a szívó traktust, így a motor alacsony terhelésénél játszik szerepet (változik a szívótraktus geometriája, és ezáltal a keverékképzés is). Ez a tervezők elgondolása alapján segít az alacsony- és a részterheléses üzemmódban a fogyasztáscsökkentés elérésében, és hellyel-közel valóban el is végzi a tervezők által rá bízott funkciót.

Sajnos azonban itt is vannak hátrányok: mivel köztudott, hogy a szívótraktusba visszavezetett kartergáz sok mindent tartalmaz (így a nem eléget, ill. elszenesedett üzemanyag maradványokat - kormot - is), ami rárakódik a szelepre és a szelepfészekre, és esetenként tömítetlenséget eredményez. Ennek következtében a keverékképzés nem úgy fog végbemenni, mint ahogyan azt a mérnökön "megálmodták" és a motorvezérlő ECU-ba bekódolták, ami esetünkben pl. rángatásban, ill. többlet fogyasztásban fog megjelenni.

A Z14XEP motor sajnos jobban ki van téve ennek a veszélynek, hisz ennél a motortípusnál a tervezők elhagyták a szelep nyitott-zárt állapotát visszajelző áramkört, így pl. amikor az ECU azt "gondolja", hogy a szelep már zárva van (alacsony- és részterhelésnél van zárva), és ennek megfelelő üzemanyag impulzust küld ki a porlasztókra, a motor berángat, mert a szelep mellett a motor fals levegőt szív be, így nem lesz jó a keverékképzés.

A probléma orvoslása több módon lehetséges: vagy szétszedjük és pl. cseréljük a szelepet (jó néhány Ft), vagy kivesszük a szelepet és kitakarítjuk (macerás és vigyázni kell, mert könnyen sérül és elállítódik), vagy viszonylag egyszerű javítást alkalmazunk: régebben (talán még most is) lehetett kapni karburátor tisztító sprayet, amit üzemmeleg motornál, magas motorfordulatnál be spray-zünk a szívó torokba, ezzel kitakarítva a szívó traktust és a szelepet is.
Előzmény: Hudiny (1553)
Hudiny Creative Commons License 2010.10.26 0 0 1553
Hát sok emberrel beszélgettem ilyen jelenségekről, hogy berángat a motor.

Többek szerint ennek az az oka, hogy a sok városi utat nem szeretik ezek a motorok, az ekkora motort ki kell húzatni.

Autószerelő haver pedig azt mondta, hogy van benne valami szelep, ami hajlamos arra, hogy bekoszolódjon és ez elég húzós áron van. Ő is azt tanácsolta, hogy 3-4 sebességben 3000 körülig húzassam többször az autót. (Lehet, hogy ezt nevezik kikáromolásnak)

Gyertyát cseréltél már a kocsiban? Akár az is okozhatja a dolgot, mert annó én az előző autómmal hasonlókat tapasztaltam. Ha melegen indítottam végig bedadogott, de ha jobban húzattam egy időre elmúlt a dadogás...

Remélem segítettem!
hejjpe Creative Commons License 2010.10.25 0 0 1552
Sziasztok!

Új vagyok itt, és előre elnézést ha már volt ilyen téma vagy válasz, kerestem de nem találtam
Egy 2004 es 1,6 101le merivánál olyan probléma jelentkezett, hogy az autó motorféken 3000 fordulat körül, akkor amikor a gázt visszavesszem teljesen vagy picit, a motor ránt egyet kettőt, olyan mintha nem kapna benzint. Felette nem csinálja csak 3000 fordulat alatt akkor sem mindig.
Mivel sok városi út van ki-be szállással indítgatással, azt vettem észre hogy az autó meleg nem indul rendesen csak ha mindig megvárom a motorellenőrző lámpa kialvását. Tehát ha egy kb 2-3 perces leállás után újra indítok kivárás nélkül, akkor az indító tekeri a motort vagy 10 másodpercig és csak utána remegve indul el a motor, szintén mintha nem kapna elég benzint...
Ha valaki tud tanácsot adni, hogy merre induljak, kérem segítsen!!!
Meriva 1,6 Creative Commons License 2010.10.19 0 0 1551
Sziasztok!
SOS-ben kellene nekem egy fotő az üzemanyagszivattyú házának a tetejéről 1,6 benzinnél vagy sztem mindegy melyiknél. Engem csak az a nagy karika érdekelne hogy néz ki. Vágott-e vagy nem. Fontos! A szerelő le akar húzni, és azt nem nagyon szeretném. Köszi!!!!!!!!
Peti
csocso69 Creative Commons License 2010.10.18 0 0 1550
Szia !

Előre is köszi a segítséget, igazából a jövőhéten érek rá, de biztos lesz kérdésem ez felől.

Üdv: csocso69
Előzmény: ombre.meriva (1549)
ombre.meriva Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1549

Szia!

 

Nem olyan régen építettem be magamnak az egészet a kapcsolótól a lámpatestig. Ha kérdés van, szívesen válaszolok.

 

A csatlakozót a bal első nyúlvány végénél keresd, oda van szigszalagozva a vastag kábelköteghez. 2 vezetékes, de csatlakozó maga 4 tüskés.

 

Reléről nem feledkezz meg!:-))))

 

 

Előzmény: csocso69 (1548)
csocso69 Creative Commons License 2010.10.17 0 0 1548
Sziasztok! Kérdezném, hogy tudja valaki, hogy a ködlámpa vezeték elő van-e készítve a merivában? 2008-as enjoy, és ha van akkor hol keressem?

Köszi: csocso69
krob11 Creative Commons License 2010.10.12 0 1 1547
Szia,

sok sikert kívánok az új autóhoz, remélhetően sok örömöt fog szerezni! :)
Előzmény: peklit (1546)
peklit Creative Commons License 2010.10.11 0 0 1546

Heló !

 

Azért maradjunk a reális alapoknál az OPEL echte német márka de gyártják, gyártották máshol is pl 1992- töl Magyarországon is de gyártották Belgiumban is sőt a classic verziót lengyelek gyártják a mai nap is,de gyártják az Oroszok és mint emliteted a spanyolok is.

a Spanyolok kizárolagos joggal gyártyák a Corsát és a Merivát .

Az utobbi Meriva B-t a tervezésben is segítették a spanyolok lásd a seat Altea és a Meriva B közös vonásait.

Én is haragszom a bizonytalan minőségü Delphi alkatrészekre nekem 39 e Ft-ba került a trafó sor az első Merivámban, az 1.4 XEP motornál Cseh bosch alkatrészek voltak ,sajnos az újban megint delphi trafósor van.

Az új Merivában sok országot lehet beszállítók sorában említeni a Spanyolok a Franciák a Lengyelek, a hűtőt és klímahütöt pl.a német a Mercedesnek beszállító Behr gyártja a fényszórókat a csehek a klímakompresszort az Amcsik stb.

 

Érdekesség ,hogy a szervó kormány a Meriva B .ben ismét elektró-hidralikus mint a G Astrában mig az A-ban a Fiat.tól örökölt tisztán elektromos rásegités volt. 

 

Hát csak reménykedhetek a szerencsében hogy kevés problémát okozó autózás elé nézhetek a következő években.

 

üdv.:T.

Előzmény: krob11 (1544)
ja69 Creative Commons License 2010.10.10 0 0 1545
Üdv

Én is irnék egy hibát ami állítólag nem egyedi. A merivám három éves egyszercsak a gyujtáskapcsoló minden előzmény nélkül magadta magát. Illetve nem lehetett elfordítani. Hozzátartozik ez akkor történt mikor azok a melegek voltak 30-35 fokok. Úgy megadta magát hogyha kivetted nem fordult el, vagy csak többszöri próbálkozás után igy mikor a hiba jelentkezett nem vettük ki a mkulcsot, ugyanis ha nem veszed ki akkor nem csinálja. Elvittem egy kulcsos emberkéhez aki kb 10 perc alatt megcsinálta kivette valamit köszörült és azt mondta hogy soha többet nem lesz vele gond, és mindez 10.000 ft-ba került. És láss csodát azóta minden gond nélkül megy hidegben melegben.

Ja és nem kellett 30-40.000 ft-ért gyújtáskapcsolót cserélni kódolni kulcsokat. Állítólag ez is típushiba az opelnak mégsem tesznek ellene semmit.
krob11 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 1544
A Meriva nem német, hanem spanyol, a cégek pedig minden eurocenten spórolnak, így hát nem kell csodálkozni...
Természetesen a Bosch alkatrészek ezerszer jobbak a Delphi-nél és csak kicsit kerülnének többe, de a cégek a profitot épp az ilyen "apróságokon" hozzák be, hisz sok kicsi sokra megy.
Előzmény: csocso69 (1543)
csocso69 Creative Commons License 2010.10.09 0 0 1543
Helló!

Valahol igazad van és ez fel háborító! Ezzel a problémával én is szembesültem, csak még garis volt az autó. ki cserélték a kormány művet, és igazából akkor kaptam fel a vizet amikor megláttam az alkatrészt,hogy SZAR francia DELHI alkatrész van - volt benne. Nem értem, hogy mit keres német autóba francia szar. Többek között ezért sem vettem francia autót!!!!!!!!!!!! Ezeket akartam elkerülni!!!! De hát én már nem csodálkozok semmin.

Üdv. csocso69
Előzmény: k_imrus (1540)
k_imrus Creative Commons License 2010.10.09 0 0 1542

Szia,

Olvastam a régi beírásokat, a Tiédet is a kormányműről. És ez még jobban felháborít, mert  nem egy véletlen egyedi esetről van szó, hanem gyakran előforduló típushibáról, amire nem nagyon lépett az Opel semmit ( illetve annyit, hogy jó pénzért javítgat).

Az enyém nem ciripelt, hanem doccenőknél adott olyan hangot, mint mikor kotyog a lengéscsillapító, és ez egy jó fél év alatt az alig halhatóból egész hangossá erősödött. A lengéscsillapítót  hamar kizártuk, hogy az nem lehet rossz.

Aztán kicserélték a stabilizáló rudakat, mondván , hogy attól van ( 25.000 Ft), persze a zaj megmaradt.

Nem láttam az alkatrészt,nem is kaptam meg, mert felújították. De  amikor felemelték a kocsit, akkor ott voltam és a jobboldali kerék,meg összekötő rángatására zörgött rendesen, míg a bal oldali meg sem nyikkant ( persze nem is szabad neki).

No, felújították, és most azóta nem zörög, vagy esetleg ... néha már rémeket hallok.

Üdv Imi

Előzmény: Néci (1541)
Néci Creative Commons License 2010.10.09 0 0 1541
Szia !
Csak annyi kérdésem lenne láttad a rossz alkatrészt illetve megkaptad?
( a szervizekben az ördög nem alszik csak fekszik !)
Mert a kormánymű ciripelésre van egy igen olcsó megoldás habár nem tudom a tiédnek konkrétan az volt-e a baja ami az enyémnek de ezt itt már többször veséztük. Szóval a "hires NÉMET" technika nekem is 46e-nél dobta el magát. Nézd vissza a 1435 hoozászolást.
Üdv
k_imrus Creative Commons License 2010.10.09 0 0 1540

Sziasztok,

Az én kérdésem csupán annyi, hogy hol is az a híres német megbizhatóság???!!!!!

A Merivám 48.000 km-nél elkezdett valami furcsa hangot adni a döccenőknél.  Keresték a hibát, a végén megtalálták, a kormányműnél a fogasléc lóg. 53.000 km-nél feljavították ( 97.000 Ft).

Az első kocsimon ( Skoda S-105) , ha jól emlékszem ~150.000 km-nél volt kormánymű  csere, de az is azért csere, és nem javítás mert olcsóbb volt házilag cserélni bontottra, mint szervizben javíttatni az olajfolyást.

A második kocsimon (Skoda Felicia) ~ 130.000 km-nél szólalt meg valami a kormányműnél.

Szerintem a magyar utak minősége nem magyarázat erreEgyrész, nem BP-en lakom, ahol valóban vannak olyanhelyek, ahol az utak, mint a szántóföld. Másrészt én ugyan nem voltam még Németországban de álítólag ott is vanak rossz utak, sőt döcögős  autópályák is.

Baráti körben örök téma, hogy milyen óvatosan vezetek, és hogy kímélem az autómat, akkor hogy is van ez a német megbizhatóság???!!!!

 

Szóval, nagyot csalódtam az Opelben.

rgyula Creative Commons License 2010.10.05 0 0 1539
Köszi a válaszokat.
Sikerült megoldani. Alulról nem lehet hozzáférni és a csomagtér felől sem, ahogyan írtad. A hátsó lámpa kiszerelése után az alatta lévő fedelet is lelehet venni. Mögötte van egy szellőző panel, azt egy csavarhúzóval ki kell feszegetni és utána hozzá lehet férni a kütyühőz. Innen ki is lehet venni, mert egy műanyag házba van bepattintva. Én ki is szereltem és 3750,-ért vettem egy zárható tanksapkát ami kimondottan merivához van és azt tettem be a régi tanksapka helyére. Ezek után már nem tud megszívatni az elektronika.

Még egyszer köszönöm a segítséget.
Előzmény: ombre.meriva (1538)
ombre.meriva Creative Commons License 2010.10.05 0 0 1538

Szia!

 

Nem olyan régen nekem is beállt a motor úgy, hogy meg sem bírtam mozdítani még kombifogóval se. Egy szerencse volt, hogy "nyitott állapotban történt, vissza volt húzva a tüske". Kettő csavar fogja a műanyag házat, amibe a motor bele van pattintva. Természetesen csak nyitott tanksapka ajtónál hozzáférhető.

 

Csomagtér felől nem férsz hozzá. Csak alulról max. ahogy az előbbi hozzászólás volt. Innen lenne jó, mivel így motort talán ki tudod operálni.

 

Ha minden kötél szakad, akkor sajna le kell törni. Lehet, hogy a zsanéros oldalán könnyebb lesz. 

 

Új ára kb. 12000,-Ft, Csergő.

Előzmény: rgyula (1537)
rgyula Creative Commons License 2010.10.04 0 0 1537
A többszöri kinyitás becsukást már próbáltam, sajnos nem sikerült vele kinyitni. Arra gondoltam, hogy levenném a csomagtartóban a műanyag burkolatot, hátha onnan hozzá férek.
Előzmény: krob11 (1536)
krob11 Creative Commons License 2010.10.04 0 0 1536
Szia!

Ha van lehetőség aknára vagy emelőre tenni a gépet, akkor (bár nehézkesen) fel lehet nyúlni a betöltő csonkig, itt meg lehet nézni a zárhoz vezető vezeték épségét, és esetleg meg lehet kísérelni a zár kinyitását. De macerás.

Előtte próbáld meg többször zárni/nyitni az autót a távirányítóval, talán valamelyik nyitásnál sikerül kinyitni.
Előzmény: rgyula (1535)
rgyula Creative Commons License 2010.10.04 0 0 1535
Sürgős segítség kellene.
Ma reggel, amikor tankolni akartam nem nyílt ki a tankoló fedél. Bármit csináltam vele, a központi zár működik, minden ajtót kinyit csak az a rohadt fedél nem nyílik. Mit lehetne vele csinálni?

Köszi.
peklit Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1534

Heló !

 

A gratulációt köszönöm !

 

Már 515 km-t futott az új Meriva ,a tempomat prima és élvezetes ha bár igy vezetni kicsit álmosító volt az alacsony forgalmu M6-oson, a menet zaj kifogástalan egyenlőre még sokat fogyaszt 7.3 -7.4 úgy hogy 3500 fordulat fölé nem is forgattam.

Kersem a megfelelő ülés poziciót,a réginél is keményebb ülésekben,furcsák a tükrök a kilátás és a szimla A oszlop stb.

 

Üdv.:T.

Előzmény: krob11 (1533)
krob11 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1533
Gratulálok! :)

Majd várjuk a beszámolót! :))
Előzmény: peklit (1531)
gi123 Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1532



Sziasztok,

Hűtő folyadékot akarok cserélni a Merivában.
Van-e valami amire figyelni kell?


Egyébként én voltam akinek a "vasában" beázott a hátsó csomagtartóban a két oldalsó rekesz.
Megoldódott, csak új szigetelő "szivacsokat" kellett venni a hátsó lámpabúrákhoz ezeregynéhányszáz forintért. A régiek annyira elvoltak öregedve, hogy már nem szigeteltek rendesen, meg kb. fele olyan vastagok voltak mint az újak.

Üdv!

peklit Creative Commons License 2010.10.02 0 0 1531

Heló !

 

 Én túl vagyok a teszt vezetésen,már 141 km-t vezettem az Új Merivát !

Egyenlőre szokatlan a régihez képest,( pl.keresem a hátsóajtó kilincsét ), késöbb többet tudok majd mondani róla mivel szeptember 29 óta tulajdonosa vagyok egy 100 lovasnak.

 

Üdv.:T.

Előzmény: meriva_lancelot (1527)
meriva_lancelot Creative Commons License 2010.10.01 0 0 1530
Szia!

tempomat: autópályán jött elő a jelenség úgy, hogy útközben (megállás nélkül) már többször be/ki kapcsoltam gyorsítottam/lassítottam vele majd egyszer csak nem tudtam visszakapcsolni.

rádió: nekem elég volt levenni a gyújtást és utána normálisan szólalt meg.

Mivel gari nincs már a kocsin, ezekkel a ritka hibajelenségekkel együtt bírok élni, nem is rúgózok rajtuk.
Ha az elkövetkező ~3 évben (amíg le nem cseréljük) is ennyi hibát produkál a vas, nagyon elégedett leszek.

(swift kettő volt 4 évig előtte, az 0 hibát produkált....)
Előzmény: papzi57 (1529)
papzi57 Creative Commons License 2010.10.01 0 0 1529
Igen, a fék + tempomat kapcsolatáról én is hajlamos vagyok néha megfeledkezni, benne van egyébként a kezelési utasításban.
A rádió eme hibája szerintem szériahiba, az enyém is csinálta (számításaim szerint kb minden 40-50 bekapcsolás után jött elő és csak több órás - jellemzően min. 24 órás - kikapcsolás után javult meg), garanciában többször megpróbálták megjavítani, de nem sikerült, hosszas reklamálás és asztalverés után végre kicserélték, azóta nincs vele gond.
Az enyémről: 120 ezer km után cseréltünk benne első féket (tárcsa + betét), de még nem jelzett az "akusztikus kopásjelző".
Előzmény: meriva_lancelot (1527)
ombre.meriva Creative Commons License 2010.10.01 0 0 1528

Szia!

 

A tempomat használatának előfeltétele, hogy miután beindítottad az autót, 1x rálépsz a fékre. Ha ezt így használod, akkor nem tudom, mi okozza a hibát.

 

Rádió vagy rossz ebből a szempontból, vagy a menüjében nincs jól beállítva a "kezdő hangerő".

 

Üdv.

Előzmény: meriva_lancelot (1527)
meriva_lancelot Creative Commons License 2010.09.30 0 0 1527
Sziasztok régi/új Meriva-sok!

Több mint egy éve van a családban egy 3 éves Meriva. Összeségében nagyon meg vagyunk elégedve a vassal, ami 1.6-os, enjoy felszereltségű. 2 gyerekkel kényelmesen elférünk benne.

1 év hibalistája:
- eddig egy kisebb javítás volt, bal stab. pálca csere, mert elkezdte enni a rozsda és nyikorgott,
- 2x előfordult autópályán, hogy egyszer csak nem tudtam visszakapcsolni a tempomat-ot. Ahhoz, hogy megint működjön, újra kellett indítani a kocsit, mint a windows-t...
- többször előfordult, hogy indításkor a rádió irgalmatlan hangosan és recsegve szólalt meg, Itt is a már fent említett windows-os megoldás segített...

Kíváncsi lennék az új Meriva-s tapasztalatokra.

Volt valaki nyílt napon kipróbálni?


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!