Vegyed a gyárit. Ha 2000 év utáni akkor a Total Quartz 9000 5/40-es jó. Persze ha nincs benne 200e km. Én akkor a Total Quartz 7000 10/40-es olajat ajánlanám.
Még egyszer hozzászólnék az olaj témával kapcsolatban. Amint látni, 6 éve vagyok fórum tag. Akkor vásároltam egy Xsara 2003-as évjáratú 1.4 benzines autót. Az autót 110e-km vettem, most van benne 135e km. Mindíg, Mol Essence 5/40-es olajat használtam, és semmi gondom vele. Mi is lehetne? Az idei év volt az első, amikor Total Quartz 9000-es olajat öntöttem bele. Nem vagyok szerelő, de szerintem egy normál autó felhasználónak, a gyári olaj bőven megfelel. Szerintem butaság, hogy az egyiktől csendesebb stb. A gyári értékű olajat kell bele venni, amit bármelyik itthon kapható olaj produkálja. A szűrővel kapcsolatban, ugyan ez a véleményem, ha évente cseréli az ember az olajat, és szűrőt, nem lehet gond. De volt olyan autóm, amivel nagyon sokat mentem, és volt hogy két évente cseréltem ezt a Mol olajat,és semmi gondom nem volt vele. Ezt motor diagnosztikán is megállapították. Tehát ennyit az olajról. Köszönöm.
Köszi, bár én tudom mit jelentenek a jelölések az olajoknál. :-)
Ha azért eszi az olajat a motor, mert kopott, akkor a 10w-40-et kevésbé fogja fogyasztani. (bár ezeken kívül még a gyártmányok között is vannak különbségek)
A kopott motornál hidegen még nagyobbak a hézagok, a vékony olajat akkor jobban fogja fogyasztani. Ha bemelegedett, akkor már nem biztos. (mert még az olaj összetételei is különbözik a 10w és 5w olajnak, az utóbbi kizárólag szintetikus elemeket tartalmaz, míg az előbbi meg vegyes). A motorok életében a hidegindítások komoly üzemórát tesznek ki, tehát érezhető lesz az olaj-fogyasztás különbség.
Ha meg folyik belőle, akkor is a sűrűbb kevésbé fog folyni a hideg(ebb) állapotokban.
Az olajak első száma (a W előtt) a hidegoldali tulajdonságot jelzi, a másodika melegoldalit..Tehát az 5W 40 melegoldali tulajdonsága ugyanaz mint a 10W40-nek, a hidegoldali más Ez esetben a kisebb szám jobb"hidegtűrési" tulajdonságokat takar... tehát ha mondjuk ebben az esetben égeti/eszi az olajat a kopott motor, hiába cseréled az olajat a hidegoldali tulajdonságokat változtatva...a másik végén a hőtűrő képessége ugyanaz marad...tehát ugyanúgy fennmarad a kopott henger oldalán, s ugyanúgy elégeti a motor....
Viszont mivel kevésbé bírja a hideget a 10W40, hidegben jobban sűrűsödik...nehezebb, az akkutól több energiát "kérő" indítás, később kialakuló kenőréteg....
Én megnézném az ajtóba vezető kábelköteget is. Az enyém hasonló hibát produkált (mondjuk nem menet közben: kinyitottam az ajtót egy pillanatra jelezte, hogy nyitva aztán semmi), 1 kábel sérült volt, 1 pedig teljesen szakadt. Mindkettőt megjavítottam azóta tökéletes a nyitás jelzés és a belső világítás kapcsolás is. Ettől persze lehet az ajtókapcsoló rossz a tiédben.
Egy szétszereléses tisztítás mindig hatékonyabb, mint egy adalékos mosás. Mondjuk ha az ember az elejétől fogva jó olajjal jár és 10e km-ként lecseréli az olajat, akkor nagyon sokáig nincsen szükség mosásra, elég tiszta marad a motor és az olaj is. (egyszer egy motorfelújítás után szépen tudtam követni a motor további sorsát, azon jól látszott)
FEZ hozzászólására reagálva, ha a MOL-nál veszel egy WYNN's motortisztító folyadékot,akkor elvileg megoldod a problémádat. Lehet hogy sz.rt se ér, de én, minden olajcserénél használom.
Szép tiszta olajad (és motorod) nem lesz tőle, ha ez lenne a cél, de persze kérdéses, hogy milyen mostani állapotról (koszosságtól) indulunk.
Ettől függetlenül egy ilyen tisztítás mindenféleképpen hasznos, ha másért nem is, de új lesz a karter tömítése, ellenőrizheted az olajpumpa szívókosarának esetleges elkoszolódását és ha már arra jársz leellenőrizheted a siklócsapágyak állapotát is. :-)
16 szelepesbe én alapból is csak 5w-40-et töltenék , nyugodtan használd te is azt. Ha nagyon fogyasztaná, max. akkor cseréld 10w-40-re. (bár én inkább a javításban hiszek :-P )
Az ajtó nyitva ikon fel villan,belső világítás is,ilyenkor a távirányítóval sem tudom zárni azzonal vissza nyit.A zár szerkezetben lehet válni gond,ha igen mit kellene még nèzni?