Már halottam valami olyat hogy van ahol tisztítva engedik ki az alagutak levegőjét, de nálunk ahol még alagút sincs...
Nem egészen de majdnem. A János-hegy helyett a Szabadság-hegy alatt mehetne. Rögtön a budaörsi katonai temető után bebújna a hegy alá. Telki felől a górék ezen az alagúton érhetnék el a Moszkva teret is, meg a Piliscsabai górék is észak felől. Alig lenne hosszabb ez az alagút mint az eredeti terv, de nem érintené a tájvédelmi körzetet, így eggyel kevesebb a szakhatóság, az egyik legnagyobb ellenfél kilőve.
Én úgy tudom hogy Sólymárnál és Nagykovácsinál a jelenlegi terv szerint kibukkanna az autópálya a hegyek alól, Sólymárnál völgyhíd is épülne.
Nem tiltakozom, de nem is reménykedem. Nem nagyon bízok benne hogy ezt a közeljövőben meg lehet építeni. Amúgy lehet hogy igazuk van az ellenzőknek, nem biztos hogy jó ötlet végigfúrni a Budai hegyeket, aztán az alagútak végén egy erőmű kéményéhez mérhető telítettséggel nyomják ki a szellőzők a kipufogógázt.
Egyébként azon gondolkodtam múltkor, hogy miért nem tervezik a nyugati szakaszt kicsit keletebbre. Ha mondjuk az első alagút vége a Budakeszi út elején lenne (vagy csak egy kijárat), akkor nem kellene a nemzeti parkkal veszekedni a nyomvonalon (mert nem esne egybe a nemzeti park területével), és a város közlekedésén is többet segíthetne a nyugati szektor. Például Budakeszi felől behozná a forgalmat a Moszkvára, és alternatív útvonal lehetne az M1 bevezetőre is. A 10-es felől hasonló lenne a helyzet.
Szóval, ha nincs forgalom, akkor a rakparton fogok közlekedni, ha van, akkor meg a 0-áson, de eleinte biztosan csak a 0-áson:)
akkor gondolom te nem nagyon tiltakozol a nyugati szektor ellen... :-)
az biztos, hogy nagy élmény az új M0 szakaszon menni...
a régi dűlőutakhoz képest leírhatatlan a különbség...
Hidd el Laci hogy elég nagy BAMBÁK az auósok, különösen a kettesek.
milyen "kettesek"?
amúgy lehetséges, hogy így van, csak én magamból indulok ki: én mindenütt ap táblát keresek... :-)
a múltkor isztriáról hazajövet, frankón lekanyarodtam a 7esről a Bendrédi csp felé... (zamárdi-szárszó közti szakaszon)
rögtön feltűnt, hogy csak én egyedül, mindenki ment siófok felé tovább...
(pedig határozottan úgy emléxem, hogy az M7 felé mutató táblán a Bp irány már nem volt átXelve, csak a nagykanizsa irány (mivel a völgyhíd még nincs átadva...)
na gondoltam, ha már lekanyarodtam, megnézem a csp-ot, ami teljesen készen volt, a pályára is rá lehetet hajtani...
végig is mentem rajta a zamárdi csp-ig, azonban ez a csp még nem volt átadva, és a pálya mind2irányú forgalma az egyik csp-i ágon ment, ott kicsit nehéz volt besorolni a forgalomba... :-)
Hidd el Laci hogy elég nagy BAMBÁK az auósok, különösen a kettesek. Amígy a Becsehely-Sormás szakasz nem készült el, szerintem kb a fele autó a régi úton ment, pedig akkor a Becsehely-Letenye még ingyenes volt. Most hogy ott haladnak el a készülő pálya felett, már talán többen térnek le a sztrádára, de sokan most sem veszik észre. A határ felől a helyzet méginkább így van. Ha átjössz a határon, egy körforgalomba érsz, ahol két Budapest tábla van, az első a zöld, a második a kék. Be kell valljam hogy először én is eltévesztettem!
Szerintem sokkal többet fogol menni a 0-áson mint azt most gondolom. Modjuk ha hétfő reggel jönnék a Balaton felől, tuti nem állnék be a sorba Törökbálintnál, inkább autózok még 35 km-t. Már számolgattam hogy Törökbálinttól Szentendréig a rakparton kb. 35 km, ez 60-as átlaggal számolva (ha nincs forgalom simán számolhatunk 60-nal a rakpart és az M7 bevezető miatt), 35 perc. Ha kerülök a 0-áson, akkor 70 km az út. Elvileg 110-el lehet majd menni, én valószínű többel megyek majd, de számoljuk a 110-et. Ez 38 perc. Tehát ha egy kis dugó van a városban, és nem jön össze a 60-as átlag akkor már megéri a nulláson az idő szempontjából. Ha nézem a pénztárcámat is, akkor egy kicsit nehezebb az ügy. Az öreg kadettem autópályán 6 körül fogyaszt, 70 km-re ez 4,2 liter. Ha a város felé megyek, akkor azért megeszi a hetet (kicsit többet is, de az autópálya bevezető miatt lehet hogy csak 6,5). Az 2,45 liter. A különbség 1,75 liter ami 280-al szorozva majdnem ötszáz forint. Szóval, ha nincs forgalom, akkor a rakparton fogok közlekedni, ha van, akkor meg a 0-áson, de eleinte biztosan csak a 0-áson:)
Valaki nem ismeri az M0 híd építésének ütemezését? Konkrétan az érdekelne hogy mikor készül el az első pilon, és mikor emelik be a következő acélszerkezetet a Szentendrei-ág hídjába?
Hát igen, ha májusban átadják az M7 utolsó szakaszát, egy év múlva meg a megyeri hidat, akkor szinte háztól házig mehetek a pályán. Amúgy a 7-es a házunk előtt megy, de sokan még mindig erre járnak. Nem ismerik, vagy nem veszi észre az autópályát, vagy nem akarnak matricát venni erre a kis szakaszra, ha nem a Balaton felől jönnek. Amúgy mindenkinek csak ajánlhatom a falumat, van néhány jó kocsma, helyi bor, jó futballcsapat, ha arra jártok ugorjatok be!
Gratulálok! Most már nemcsak külön lehajtótok van, hanem nemsokára végig autópályán száguldozhatsz hazáig és remélhetőleg a falu átmenő forgalma sem olyan, mint régen volt és már mindenki hallott a faludról szerte az országban :)
Az a helyzet hogy nem bírom magambafolyatni azt a kis büszkeséget amit akkor érzek, amikor leírva látom a falum nevét. Úgyhogy megosztom veletek azt a rendkívül fontos hírt hogy Becsehelyről származom, és egyébként Sormáson voltam katona...
Én egyébként máshol találtam a cikket, de a hírforrás ugyanaz lehet, a NIF. Ezek a térképek úgy néznek ki minha olyan ember rajzolná őket akinek fogalma sincs az autóplyaépítésekről.
A térképet mindenesetre nem nagyon nem nézték meg a cikk előtt - a sajátjukat sem -, amikor a Sormás és Becsehely közötti 12 km hosszú út átadásáról írnak.
Ez a szakasz nem 12, csak 6 km és már átadták tavaly év végén, viszont az ezt megelőző 12 km-t, ami gyakorlatilag a Nagykanizsát elkerülő szakasz, azt fogják remélhetőleg augusztus 24-én átadni.
Találtam egy cikket az autópályaátadásokról. Ez már a sokadik dátumkombináció, remélem a végső:
Ebben a hónapban készül el az ország legnagyobb folyami átkelője, a dunaújvárosi Duna-híd, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a tervek szerint július 26-án adja át a forgalomnak.
Az M8-as autópálya részeként készülő, 1683 méter hosszú mederhidat és a hozzá tartozó 5,2 kilométer hosszú kétszer két sávos utat a Dunaúj-híd konzorcium építi 53,6 milliárd forintért.
Erre a határidőre kötött szerződést a NIF elődje, a Nemzeti Autópálya Zrt. az M7-es autópálya zamárdi–balatonszárszói szakaszának építőjével, az utat augusztus 17-én adják át. A Duna-híd esetében az indoklás szerint külső körülmények, leginkább az árvíz hátráltatta a beruházást, az M7-es szakasznál pedig a kőröshegyi völgyhidat kellett építés közben áttervezni. A 14 kilométer hosszú M7-es szakasz a hazai sztrádaépítés eddigi történetében rekordösszegért, 74 milliárd forintért készül el, ezen belül az 1,8 kilométer hosszú és helyenként nyolcvan méter magas völgyhíd mintegy 45 milliárd forintért épül fel.
Az M7-es sztrádán augusztus 24-én a Sormás és Becsehely közötti 12 kilométer hosszú utat is átadja a NIF. Ez a Nagykanizsát Becsehellyel összekötő 18 kilométeres autópályának a része (egy hat kilométeres szakasz már tavaly elkészült). Az autópálya ezen szakasza 35,9 milliárd forintba kerül.
Szeptember 4-én adják át a Magar Hírlap értesülései szerint az M3-as Görbeháza és Nyíregyháza közötti 39 kilométer hosszú szakaszát, a kivitelezés költségei 79 milliárd forintot tesznek ki.
mesélj a nagyszerű magyar hídelnevezési hagyományokról, különös tekintettel a Ferenc József, Horthy Miklós, Adolf Hitler és Joszif V. Sztálin hidakra, légyszives.
Én nem ezt mondtam, csak azt, hogy az adott helyzetben ezek az elnevezések jó választások a bizottság részéről, mert esélyesek (és esélyesebbek, mint a választásra nevezett névváltozatok 95%-a), hogy befogadja őket a köznyelv.
Az, hogy az ország jelenlegi állapotát (legyen az rossz vagy jó) mi minden idézte elő és ki mindenki felelős érte, már jóval túlmutat a topic tárgyán és itt ne is bonyolódjunk bele, van rá elég más fórum.