Keresés

Részletes keresés

_ZE Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188596

A túranaptár megfelel az Szjt. 1. § (1) p) pontjában foglalt "gyűjteményes műnek minősülő adatbázis"-nak. Ha csak egy részletet (egy-egy túra adatait) teszed közzé, arra az Szjt 34. § (1) vonatkozik, mint a szabad felhasználás egyik esete, a saját adatbázis összeállítása a TTT-s túranaptár alapján  viszont átdolgozásnak (Szjt 29. §)  minősül, amihez kell az eredeti jogtulajdonos (szerző) engedélye.

 

Mellesleg nem hiszem, hogy korrekt együttműködésre ne legyen fogadókészség a TTT-oldalon, azonban célszerű ezeket a dolgokat előre egyeztetni, és nem utólag szembesülni azzal, hogy jogilag és etikai oldalról is vitatható dolgot csinálsz.

 

Előzmény: gazloman (188593)
_ZE Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188595

Az adatbázis és a benne található adatok szerzői jogi védelem alá esnek (lásd Szjt. vonatkozó pontjai), lmég akkor is, ha az adatokat az alkotó nyilvánosan elérhetővé is teszi - ez általánosságban is igaz, nem csak a TTT-s túranaptárra. Az Szjt. alapján használati jogot a jog tulajdonosától kaphatsz, ergo ha a TTT-től kapsz erre írásos felhatalmazást, akkor jogszerűen hasnzálhatod az adatokat, ellenkező esetben nem.

Előzmény: gazloman (188584)
gazloman Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188594

Ez a kilométerenként 5 méter különbség mondjuk 36 km/h óra átlaggal számolva 35,82 km/h sebességet fog mutatni, ami különösen sérelmes lehet, ha te 36-tal szoktál dicsekedni. Arról nem is beszélve, hogy a 200 kilométeres Balaton-körnél már kőkemény 1 kilométert elcsal a teljesítményedből. Úgyhogy szerintem is fontos a pontos kerékkerület-beállítás. 

Előzmény: gazloman (188587)
gazloman Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188593

Szerintem ugyanarról beszélünk, és ugyanazt mondjuk. 

 

Ha pl. a saját honlapomon közzétenném, hogy szeptember 11-én Gödöllő K50 teljesítménytúra, ez nem sért jogot. Még az sem, hogy a link a TTT oldalára mutat. Amit tilos, és te is jól látod, hogy tilos arra itt egy példa: 

 

A savariabikers.hu oldalán van egy ajánló a Gázlóhoz. A legtöbb szöveg kopipészttel készült, néhány képernyőt lefelé görgetve megtaláljuk a Gázló magasságprofilját, ami egyértelműen lenyúlás, ennél is lejjebb pedig egészen kirívó a beemelés. 

 

Nem fogok a savariabikers ellen kezdeményezni semmit, és nem is tiltom el őket, mert nem ért érdesérelem, ráadásul az információ forrását is korrektül megjelölik. De a hozzájárulásomat már nem kérték, és ez az, amit nem szabad, és ami miatt másokkal nagyon meggyűlhet a bajuk. Velem most éppen nem. Amitől viszont nem tilthatnám el őket, az az, hogy belinkeljék a gázlót, ahogy én fentebb belinkelten a Gödöllő K50 tt TTT-s felületét. 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (188590)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188592

Gondolom a „csúszásra” gondolsz.  :-)

 

Ezt egy viszonylag hosszú egyenes emelkedőn csekkolhatod is, akár GPS nélkül…

(Szerintem nincs jelentősége.)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (188591)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188591

A belapulás hatásáról már volt szó, ha valakinek van kedve bányászni a topik múltjában.

Előzmény: gazloman (188587)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188590

"Az, hogy pl. a TTT oldaláról külön kigyűjtöd a kerékpáros teljesítménytúrákat, és elnevezés és időpont szerint közzéteszed őket, nem követsz el jogsértést. Tulajdonképpen senkinek semmi köze hozzá, honnan szerezted az információt."

 

Ez nem igaz, a szerzői jogi törvény külön nevesítetten védi az adatbázisokat. Nem véletlenül van ott a TTT oldalán a figyelmeztetés minden lapon. Ebből a szempontból irreleváns, hogy valaki ismeretterjesztő céllal másolja-e az adatbázist. Én csak azt mondtam, hogy ilyen adatbázis rendezett, mindenki számára jól hozzáférhető formátumban már létezik. Tehát az adatbázisból kivenni egy-egy információt szabad, de tendenciózusan feldolgozni és újrapublikálni az egészet vagy annak egy szempont szerinti lekérdezését már nem.

Előzmény: gazloman (188584)
gazloman Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188587

Mivel a sebesség a megtett út és a közben eltelt idő függvénye, ezért ezt nem befolyásolja, hogy mekkorák a kerekeid, mint ahogy az sem, hogy egyforma-e a két kereked avagy sem. Mérés szempontjából csak annyira lényeges a jelet adó kerék mérete, hogy a mérőműszer ebből számítja ki a megtett utat, tehát 1 cm-es tévedés a kerék-kerületben kilométerenként már 5 méter eltérést is okozhat. Mérnöki hozzáértést és számítást igényel, ha annak akarunk utánajárni, vajon a kerék belapulása mennyi eltérést okozhat. 

Előzmény: Törölt nick (188585)
J.K.F. Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188586

Jobban belapul a bringá súlya alatt?

Előzmény: Törölt nick (188585)
gazloman Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188584

> javítottam a nyelvtani hibákat.

 

Szerintem meg nem javítottad, vagy nem eléggé.

 

Az, hogy pl. a TTT oldaláról külön kigyűjtöd a kerékpáros teljesítménytúrákat, és elnevezés és időpont szerint közzéteszed őket, nem követsz el jogsértést. Tulajdonképpen senkinek semmi köze hozzá, honnan szerezted az információt. Az sem jogsértő, ha az általad közzétettek belinkelik a TTT érintett oldalait. Azonban azonos webtartalmat nem tehetsz közzé, csak a forrásoldal tulajdonosának hozzájárulásával. 

 

Példa erre a Gázló TP galéria aloldala. Bár az érintettek többségétől kértem hozzájárulást, hogy belinkelem az oldalaikat, de az egyáltalán nem lett volna szükséges, és azoknak, akiktől nem kértem külön hozzájárulást, ugyanúgy nincs semmi beleszólásuk. Mert ami nyilvános, az nyilvános. Ellenben, ha letöltöm tőlük a képeket, és azokat saját galériában teszem közzé, az már sikerrel támadható lenne. 

 

De hogy segítsek is valamit, hadd ajánljam figyelmedbe a Dróthuszárok nevű amatőr társaság félelmetesen jó kirándulásait, egyébként pedig a google kiváló keresőjét. 

 

Azoknak, akik érintettek a dologban: úlius 30-án szombaton Gázló!

Előzmény: Domacsek (188583)
Domacsek Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188583

Igazad van, köszi a figyelmeztetést, javítottam a nyelvtani hibákat. Egyébként én kizárólag kerékpáros túrákra gondoltam. Igazad van abba hogy gyűjtöttek össze teljesítmény túrákat illetve létezik kerekpartura.lap.hu is, ám ezek a weboldalak elég hiányosak. Az egyéb túra szervező cégek oldalai pedig kizárólag saját túráikat hirdetik érthető okokból. Én szeretném az összes kerékpártúrát megjeleníteni, reklám nélkül. Szerintem ez megkönnyítheti a kerékpárosok dolgát, persze lehet kicsit naiv az elképzelés. :)

A védett adatbázishoz annyit fűznék hozzá, hogy én ebben a témakörben nem konkurenciát kívánok teremteni, ez egy ismeretterjesztő funkció lenne a weboldalon, és remélem hogy semmilyen jogi vitát nem váltok majd ki vele.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188582

Kezdjük ott, hogy a kerékpártúra egy szó, a kerékpártúra-naptár pedig kötőjeles.

A teljesítménytúrákról az átfogó naptár már megvan a teljesitmenyturazoktarsasaga.hu oldalon, azt viszont nem veheted át, mert védett adatbázis. Egyébként milyen túrákra gondoltál?

Előzmény: Domacsek (188578)
maci124 Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188581

Kivalo, mar majdnem beleugattam, de jo, hogy megvartam a veget!

Igy mar teljesen egyetertek!

Előzmény: rekupapa (188569)
SzeZo Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188580

Alapos, minden igényt kielégítő kisérlet - szerény, háttérbe húzódó szponzorral.

Az értékelés során viszont vizsgálódhattatok volna abban a témakörben is, hogy a nehezebb, vagy a könnyebb bringás tud-e több lángost enni.

Előzmény: rekupapa (188569)
SzeZo Creative Commons License 2011.07.24 0 0 188579

Ráadásul veszélyes is az a bicikliút.

Az idei V10-en kipróbáltam a Pákozd utáni részt. Sasi látta ezt és annyira megviselte, hogy majdnem kisodródott a lovas pálya melletti körforgalomból.

Két hete, mikor jöttem hazafelé, úgy gondoltam, hogy sok időm van, ezért megnéztem, milyen is a faluban vezetett szakasz. Azt hiszem, utoljára csináltam ilyen marhaságot.

Előzmény: kocsi (188565)
Domacsek Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188578

Sziasztok!

Szeretnék egy jól használható átfogó kerékpár túra gyűjteményt készíteni. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Amennyiben tudtok esetleg szerveztek ilyen túrát, kérlek ajánljátok nekem az alábbi weboldalon: Kerékpár túra naptár. Itt az események havi bontásban tekinthetőek meg. Szívesen fogadok tőletek építő jellegű kritikákat is. 
Mivel az itt megjelent túrákról én semmilyen információt nem tudok biztosítani ezért nem tudok feltenni olyan eseményt mely nem tartalmaz érvényes weboldalt, ahol az érdeklődő felveheti a kapcsolatot a szervezőkkel.
Köszönöm!

J.K.F. Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188577

Magas labda volt! :o)))

Előzmény: kocsi (188576)
kocsi Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188576

Pina? :-)

Előzmény: Törölt nick (188575)
dhpage Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188574

az elemzés rész a legjobb. :)))))

Előzmény: rekupapa (188569)
bm613 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188573

Ami fontos, arra van idejük :-)

Előzmény: bátyó (188572)
bátyó Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188572

Ühüm.

Néhány éve ugyanezt írták a Balatonról is.

Érdekes módon ezt az autósok komolyan is gondolják, mert bármikor terkerek a 7-esen vagy a 71-esen (ahol ráadásul engedélyeeztt is), a fene nagy sietségükben a dudálós kormányzást választják a kormánytekerés helyett, de azért lelassítanak, hogy az ablakot lehúzva nekiálljanak leckéztetni, hogy "mennyé má a bringaúton te barom", majd gyoesan felhúzzák az ablakot, hiszen csak úgy ömlik be a meleg a klímás autóba...

Előzmény: bm613 (188566)
bindera Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188571

Tavaly, mikor még csak épült az út véletlenül beszéltem a pákozdi polgármesterrel.

Mikor mondtam neki, hogy a műve egy rakás szar, nézett rám mint egy hülyére:))

Előzmény: Tinca (188568)
bm613 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188570

Amiről nem tudsz, az nem fáj :-)

Előzmény: kocsi (188567)
rekupapa Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188569

Sziasztok,

 

kerékpáros körökben időről-időre előjön a vita, hogy a nehezebb kerékpáros gyorsabb-e a lejtőn. Egyik ismerősömet csak úgy tudtam meggyőzni, hogy elvégeztettem vele egy kísérletet. Hasonló esetekre használhatjátok ezt:

 

Tinca Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188568

Hetente 2-3x is jó volt szarul érezni magam az életveszélyben. Attól tartok, hogy előbb-utóbb a pénztárcám tartalma lesz veszélyben. Mindenesetre Pákozdon belül boltbajáró gyerekes anyukák is inkább az úton közlekednek sokszor, mint a kígyóúton. Vajon miért?

kocsi Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188567

Kisebb csoda, hogy korábban - ideológialilag képzetlenül - olyan sokan lábon hordtuk ki a tókerülést. Nem lennék a helyünkben!  :-)

Előzmény: bm613 (188566)
bm613 Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188566

Pontosítsunk: a cikk azt írja, hogy immáron biztonságosan és kényelmesen körbekerékpározhatóvá vált a Velencei-tó.

Szóval mehettél te, de életveszélyben voltál, és kurva szarul érezted magad. Világos?

Előzmény: kocsi (188565)
kocsi Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188565

Ezek szerint én a lehetetlenre is képes vagyok, mert ezelőtt is képes voltam körbebiciklizni.

Előzmény: SzeZo (188564)
SzeZo Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188564

Na végre! Már körbe lehet biciklizni a Velencei-tavat! http://hvg.hu/sport/20110723_velencei_to_bicikliut#rss

 

Frajti Creative Commons License 2011.07.23 0 0 188563
:) köszi. feket3n viszont túl snassz volt :)
Előzmény: Theorista (188562)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!