Budapest ősidők óta lakott település, már a neandervölgyieknek is megtetszett e hely. A leletek tanúsága szeint azóta is folyamatosan lakott. A prehisztorikus világ számtalan kultúrái után letelepültek itt a szkíták, várost alapítottak a kelták, felépítették Aquincumot és a környező erődöket a rómaiak, ide tették székhelyüket a hunok, gepidák, longobárdok, avarok. Nem meglepő, hogy Magyarországnak is kezdetektől az egyik, majd később a kizárólagos központi városa. Sajnos fontosnak tartották a "városnézést" a mongolok és a törökök is. Végül, a XIX. és XX. század fordukóján, sok áldozattal, erőfeszítéssel és veszteséggel felépült a modern Budapest. Az idő természetesen nem állt meg, azóta is sokat válatozott a város. Azt csak remélni lehet, hogy a jövőben is sokat fog változni, előnyére:)
Az építésük korában Budapest legmonumentálisabb épületei közé számítottak, a Keleti főhomlokzata ma is egy monumentális építmény benyomását kelti, a Nyugatié jobban belesimul a környezetébe, no meg ma már eltörpül a környék magasabb épületei mellett.
A Nyugati csarnokszerkezete idén kerül komplex felújításra, természetesen a műemlékvédelmi szempontok figyelembe vételével.
"Budapest három nagy pályaudvarral rendelkezik: Keleti, Nyugati, Déli. A Déli pályaudvar ( építészetileg értéktelen ) régi épülete megsemmisült a második világháborúban, helyére a 1970-es években egy elég ronda modern épület épült."
Annyira szerinten nem ronda, az az építészeti stílus a '70-es évek elején korszerűnek és divatosnak számított.
Persze az építészeti értéke valóban meg sem közelíti a másik két fejpályaudvar épületéét.
A Nyugatiban az ún. Eiffel-csarnok 1877-ben épült, a Keleti épülete pedig 1884-ben került átadásra, tehát a dualizmus kori társadalmi-gazdasági-technikai fejlődés gyümölcse mind a kettő.
Ezekről is tehetsz be képet, mert igen szép épület mind a kettő, főleg a főbejáratuknak számító homlokzati részek.
Kellett idő amíg összeszedték magukat anyagilag, valamikor a 19.század végén jöttek csak az országba és hát az első világháború és utána a két év összeomlás nem kedvezett a tőkefelhalmozásnak, a hadiszállítókat kivéve.
Én nem azt mondom, hogy bizonyos körülmények közt nem nézhet ki jól a modern építészet, mint például New York felhőkarcolói üvegből, de a vasbeton általában lehangoló látvány, ráadásul szürkék vagy fehérek az épületek, az utóbbi években azért javult a látvány sok helyen, amikor elkezdték színesre festeni a lakótelepeket.