Nézegettem ma a hátsó gumim, s találtam benne egy több, mint 4mm-es tüskét, defekt nuku.. Baromi jó ez a Schwalbe Marathon (Almotion) gumi, a korábbi cangámon ugyenezen márka egyszerűbb, Landcruiser nevű gumija volt, s bezony 1-2 havonta gumit kellett javítanom. Ezen a cangán meg 1.5 év alatt még sose.
Engem csak speed pedelec érdekel, jogsim (meg komoly motoros rutinom) term. van. Azzal term. egyetértek, h a sima gépek nem menjenek 25 felett, de tudomásom szerint nem is tudnak, itthon főleg az olcsóbb cuccok mennek, azok nemigen tuningolhatók.
70+ nénik, bácsik 40-50-nel húznak el hangtalanul úgy, hogy minimális rutinjuk van bringával, miközben jó eséllyel autós jogosítványukat már nem hosszabbította meg az orvos.
Az e-bike egy az egybe menjen csak a segédmotor (robogó) kategóriába, kezdve azzal, hogy lakott területen belül nem közlekedhet kerékpárúton.
Sisak, biztosítás, jogsi..... Ehhez csupán a 300W teljesítmény határt kell levinni felére vagy annyival, hogy megmókolva se legyen képes a beszerelt villanymotor 25 km/h sebességnél gyorsabb haladást biztosítani sík úton, 70 kg-os személlyel.
Kezdésnek már az is fejlődés lenne ha a rendőr kiszedné a jelenleg hatályos 300W-nál nagyobb teljesítményű e-bike kamikazékat.
Sajana az e-bike a jövő. Egy magyar bringa gyártó cég tavaj novemberben gyártotta a 3milliomodik bringáját. Csak épp a kapacitás 98,5%a e bringa volt, persze nem hazai piacra. Nyugaton viszik mint a cukrot. A hagyományosban már nincs pénz, biznisz. Bár a covid kicsit vissza hozta, de azokat is szerintem irreális áron árulják.
Van amelyik meghagyja a bringázás élményét és neked is dolgoznod kell. Ez a nyomatékszenzoros rendszer itt igenis kell erő a tekerésbe és a rendszer az izomerődhöz mérten ad hozzá X% motorerőt.
Teljesen bringázásélmény csak a határaidat tolja ki. Ha akarod ugyanúgy gatyára izzaszthatod magad, csak nagyobb hegyet kell keresni, vagy lejjebb veszed a rásegítés fokozatát.
A másik a gázkaros és/vagy pedálszenzoros rendszer. A gázkarost gondolom nem kell magyarázni, mellesleg az hivatalosan tilos is.
A pedálszenzoroshoz meg elég kalimpálni a lábaddal és már megy is a beállított értékkel, nem kell semmi erő. Egyszerűbb, butább rendszer.
Azt gondolom, ha tömegesen elterjed az e-bike, lőttek a jó kis bringás helyeknek, mert egyre többen eljutnak olyan helyekre, ahová eddig kellett egy fizikum, egy edzettség. Másrészt, ahová a tömeg eljut, ott mindig is lesz szemetelés, rongálás, s ami ezzel jár kitiltás. A tiltás pedig nem fog kivételt tenni hagyományos és sima bringa között. Másrészt messziről látszik azon az e-bájkoson, aki ment rendes bringával is életében és nem csak a boltig, és még jobban, aki nem nagyon, s ez még veszélyes is.
Cool! Bár még a tavalyi Horvát túrát nézem a tenger feeling miatt, ha befejeztem, visszatérek ehhez. :-)
Abban is hallható némi "kritika" az elektromos rásegítésű bringák irányába.. Vedd úgy, hogy az tkp kiterjeszti a teljesítményed, mer ugye ugyanakkora melóval vagy jóval messzebbre, vagy nagyobb sebességre vagy képes. Úgyis ráöregszünk (én már most.. :-)
Salzkammergut, az Alpok régió része. Ebből következően, aki idelátogat, hegyeket biztos talál, sőt, nem is akármilyeneket. A Dachstein és a bizarrul hangzó Halott-hegység egymással farkasszemet nézve vívja „élethalál harcát” , persze csak átvitt értelemben/ évmilliók óta.
Tartalom:
Kalandoraink, miután egy olyan helyen töltötték az éjszakát, ahol fizikailag lehetetlen, útra kelnek. Először egy sportprogram részeként kitaposnak Sissi nyomában/de nem vele!/ 1700m fölé. Cél a Loseralm, ami Erzsébet királynénk kedvenc helye volt. Miután kigyönyörködték magukat a hajmeresztő kilátásba, irány a Halott-hegy. Nem hangzik túl jól, és erre Rettenbach-kanyon félelmetes aurája még rá is tesz egy lapáttal, főleg, ha egy olyan úton kell megrakott bringákkal egyensúlyozni, ami nincs. Majd egy időfutam keretében a Traun ősgleccser árkát követve megpróbálják elérni az „Álmok tavát”…hogy összejön-e….
"Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne!" Tamási Áron: Ábel Amerikában. Itthon, otthon érezzük magunkat. Feleség, gyerekek, unokák, szomszédok, kollégák. Meg persze te magad. "Az emberek búvóhelyeket keresnek maguknak: falun, tengerparton, hegyeken. Te magad is szoktál effélére vágyva vágyni. Micsoda korlátoltság! Hiszen megteheted, amikor csak akarod, hogy önmagadba visszavonulj. Mert az ember sehová nyugodtabban, zavartalanabbul vissza nem vonulhat, mint saját lelkébe, különösen, ha olyan a belső világa, hogy beletekintve azonnal teljes békesség tölti el. A békesség pedig azonos a lélek harmóniájával. Ne vond tehát meg önmagadtól egyetlen esetben sem ezt a visszavonulást, s újhodj meg lélekben! ( Marcus Aurelius) Miért indulunk mégis útnak? Csak a három legfőbb okra mutatnék rá. Van a menekülési vágy. Már nem tudod elviselni az otthon békéjét, csendjét nyugalmát, vagy zaját, bajait. Van a határterjesztés vágya. Tágítani az otthonosság határát. Meg szeretnéd ismerni a tágabb környezetet is, hogy az is otthonossá váljék. Végül van az egyszerű élvezkedési vágy. Nem megismerni mész, nem keresed tudatosan az alkalmakat, nem ülsz be beszélgetni kocsmákba, nem vizsgálod a növényzetet, egyszerűen csak mész, kis nirvána élmény, ősi funkcióöröm. Valójában persze a három fő motívum keveredik. Az, hogy egyedül mész, vagy társasággal, nem sokat változtat, utóbbi esetben erősebben jelen van veled ami otthon maradt. A negyedik okot nem részletezném - azért jöttem, hogy megmutassam ezeknek a hitványaknak, milyen is az igazi ember - csak hallomásból ismerjük.
Egyre több ilyen van a neten. Szerintem ez nem a túrázás élményéről szól. Színtiszta exhibicionizmus, kitünni a többiektől, a határok feszegetése. Bár bringás videók, de a mondanivalójuk ugyanaz, mint mikor hülye gyerekek a több száz méteres kémények tetején egyensúlyozva szelfiznek.
Salzkammergut Stájerországba eső keleti része, Ausserland, nemcsak lenyűgöző természeti látványosságai miatt felkapott a turisták körében, hanem az itteni kincses tavakról elterjedt legendák, mítoszok miatt is.
Tartalom:
Utazóink kincsvadászatra indulnak, persze csak virtuálisan. Regisztrálnak a versenyzők: „Gyémántok tava”, ”Stájer tenger”, Aranytó”, mind izgalmasan hangzó nevek. Az elmaradhatatlan strandteszt, gasztroblokk és a sportfeladat is az itiner részét képezi…
Van egy olasz túra tervem kidolgozva. B tervnek egy Balkáni túra körvonalakban. Mivel még sok minden változhat ezért bennem a sok kérdés. Politika mentesen , de úgy gondolom én nyárig nem valószínű hogy kapok oltást. Egy teszt pedig rettentően megdrágítja az utazást. Ráadásul haza út után is kell egy. Ebben a verzióban a több országon való át haladás is probléma lehet, hiszen friss tesztel lehet utazni. Így bringával több ország érintése kilőve. Autós hazaúthoz meg lehet kint kell csinálni tesztet. Sok a kérdés és sok a bizonytalanság.
Nemo: kettő az egyben utazás és túra jó ötlet. Sajna mi vissza mondtuk a családi vakációt külföldi részről mert a két pici gyereknek csak macera lenne ez a sok vírus miatti tortúra.
Feleségemmel mi erdélyi autós túrát tervezünk. Ebben lesz rokonlátogatás, kisfiam megmutatása az ottani rokonoknak. És hat nap nekem is jut, hogy Marosvásárhelyről eljussak a Radnai-havasokig és vissza. Már készítettem részletes útitervet, legális sátrazásokkal a kijelölt helyeken. A műfaj olyan lenne, mint amilyet már régen műveltem: ahol van murvaút, ott azon megyek fel a hegyekre, onnan pedig szintben és lefelé turistautakon tolnám a megpakolt bicajt.
Fő célpontjaim e tervezett túrán:
- Kelemen-havasok (Pietrosz),
- Ráró-hegycsoport, Királyné kövei (ez már Órománia),
- Radnai-havasok (itt is egy Pietrosz).
A terv már kész van, és én oltakozni is szeretnék.
Kissé kihalt a fórum, pedig igazán ilyenkor jó tervezni. Bár ahogy látom filmes kollégák igen aktívak. Örülök is neki. Nekem sajna elúszott a tavalyi év bár nem mondom hogy rossz volt, de a bringa kicsit el bújt, de idén már pörgettem újra reményeim szerint. A kamer már nálam is újra forogni kezdett, hamarosan új tartalommal jelentkezek. Ha valaki esetleg nem ismerne, annak figyelmébe ajanlom youtube csatornámat.
Túrázó kollégákhoz lenne kérdésem. Idén külföldi túrát be vállaltok ha lehet menni? Akár tesztel, akár eb oltási könyvvel. Mondjuk úgy e labilis helyzetben a vadkempinges lebukás nem okozhat nagyobb büntetést?
Cobranco tudom tavaly ti még kilógtatok, meg Szabó Krisztián, meg Bringás Józsi meg jó páran, de úgy gondolom idén kicsit más a szitu. A véleményetekre vagyok kíváncsi.
Ajánlani szeretnék nektek egy filmet, a távoli mesés keletről. Ahol a közékpor csodálatosan keveredik az autókkal, robogókkal, s ahol a történelmi hagyomány remekül megfér az utcára kiöntött szemét és tehénszar mellett, mindenki ott megy, ahol akar, úgy, ahogy akar. Ez bizony India.