Keresés

Részletes keresés

drdoktor Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20805
Producer: Gőz László

:)))
Előzmény: Törölt nick (20804)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20804

Aki esetleg lemaradt a '83-as kiadású "Magyar gőzmozdonyok" hanglemezről, az pótolhatja, ugyanis évekkel ezelőtt megjelent Sáry László kortárs szerző "Lokomotív szimfónia" c. lemeze, amelynek 3-ik sávja a teljes korábbi Hungaroton lemez tartalma.

 

További infó itt:

http://new.bmcrecords.hu/pages/frameset/direkt.php?kod=010

 

Üdv:

AH

OKU30 Creative Commons License 2006.11.13 0 0 20803

Gyártva: Stettiner Maschinenbau AG Vulcan 2069/1904  (D-n2, 1435mm). A Porosz Vasutak Münster-i igazgatóságánál állt üzembe 1217-es számmal. 1906-tól G7.1 osztály 4418 pályaszám. Az első világháborút követően Lengyelországba, a frissen alakult PKP-hoz került. 1926-tól kapott PKP számrendszer szerinti besorolást, mégpedig Tp1-34 -et. A második világháború kitörése miatt 1939 szeptemberében hazánkba került (szájhagyomány szerint ide menekitettek egy pár PKP gépet). 1941.05.01.-től MÁV 431,016.  1944.12.15.-én kilép Németországba, a háború vége a nyugati megszállási övezetben éri. 1949-től a DB hálózatán jelentik. 1952.06.23.-án Magyarországra restituálódik, ahol is MAV 431,016-ként folytatja egészen 1958.12.28.-i selejtezéséig.

  Testvére volt egy pár ezer, sőt a rokoni fok bővítésével még több. Ezekről gyakorlatilag tételesen lehet tudni az életútjukkal kapcsolatos adatokat. Nem G7, hanem G7.1 volt 1906 után a poroszoknál, a DRG/DRB-nél viszont valóban BR55.0-ként tisztelhettük. Pl az őt követő Vulc 2070/1904 volt a KPEVmst G7.1 4419, aki a DRG-nél 55 155 pályaszámot kapott. Szinte minden europai államvasut hálózatára került belőlük.

Előzmény: 007Gergő (20792)
etwg Creative Commons License 2006.11.12 0 0 20802

hatvanas években eladta egy orosz kémnek a gõzmozdony titkos terveit.

 

Az meg azonnal továbbadta Pekingbe....

 

:-D

Előzmény: manhattani (20798)
Distván Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20801
Nem azért mert kötekedni akarok, de azt odaírhatnád, hogy ki készítette a képeket a többinél is, mert nem jegyzek meg minden szerzőt én sem az ebay-ről!
Előzmény: hkv (20778)
Distván Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20800

Múltkor már megmondtam, hogy ez Bad Neusiedl am See, FHÉV! :-) 

 

Emese :D :D

Előzmény: hkv (20778)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20799
ff03913a.jpg1986.02.23.-án hoztam el több kocsi társaságában a mozdonyt az Óbudai Gázgyárból (a felvételt akkor és ott készítettem). A járműveket a GySEV M43.2501-vel vontattuk Sopronba. A tervek szerint a Fertőbozon kialakítandó nagyvasúti skanzenbe került a mozdony. (Hol volt ekkor még a Füsti?) Itt álldogált egy pár évig ... A fertőbozi skanzenből csak még most is ott lévő mozdonyok mellett volt ez a gázgyári mozdony, a GySEV egyik fűtőkazánkocsija, valamelyik GySEV ABmot stb. is. Ezek állaga annyira leromlott, hogy egyszerűbb volt onnan eltávolítani őket (= szétvágni), mint felújítani. A gázgyári mozdony szerencsére megmenekült.
Előzmény: gumidani (20797)
manhattani Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20798

> Amugy ilyen pontos leirással már az orosz kémek is megfejtették volna, hogy miröl is van szo...

Nem biztos, hogy mindegyik. Jár egy legenda az USÁ-ban, hogy egy FBI-agent a hatvanas években eladta egy orosz kémnek a gõzmozdony titkos terveit.

Előzmény: etwg (20789)
gumidani Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20797
Előzmény: rg7 (20794)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.11.11 0 0 20796
Nem hiszem el, hogy nincs valakinek Kaposváron készűlt képei, akkori fh-ról és gőzösökről. Neked nincs véletlenül? Megköszönném, ha körülnéznél ez ügyben. Van 1-2 képem, de ennél több is készűlhetett anno. Vagy akár a környékbeli vonalakon készűlt képek is érdekelnének.
Előzmény: hkv (20781)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20795
brávó, már azt hittem 701 vagy  801 :-)
Előzmény: rg7 (20794)
rg7 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20794
Köszi.
Előzmény: seTTebello (20766)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20793
Óbudai Gázgyár volt II. pályaszámú Henschel mozdonya  - valahol, talán a GySEV-es fórumon, kitárgyaltuk régebben
Előzmény: hkv (20782)
007Gergő Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20792
MAV 431.016 -ról vagy testvéréről lehet e tudni valamit, illetve van e róla képe valakinek?
Az Eisenbahn Jurnal 9/2006 szerint porosz G7-es (Br 55.0)
etwg Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20791

Most vettem csak észre. hogy kit is tisztelhetünk ismét - jol eltüntél. Csak nem valami hölgy világositotta fel a fekete csillagodat....

 

:-))))))))

Előzmény: BlackStar (20784)
etwg Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20790

Legalább magyar?

 

Az is lehetne, ha itt nem sporolnának a zöld festékkel...

Előzmény: Elősiető (20787)
etwg Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20789

Amugy ilyen pontos leirással már az orosz kémek is megfejtették volna, hogy miröl is van szo...

 

:-)

Előzmény: BlackStar (20783)
etwg Creative Commons License 2006.11.10 0 0 20788

Nekem is valamivel gömbölydedesebb a formám....

 

:-D

Előzmény: BlackStar (20784)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20787
Nem tutira nem. Blackstar írásába belepillantottam, bár nem akarom befolyásolni a döntésemet, nekem a szertartály merevítés jutott eszembe, de középen akkor látszania kellene a kazánnak, itt meg nincs...
A mozdony alja nem lehet, mert lenn még van egy lemez, talán tényleg szerkocsi. Legalább magyar?

Amúgy ez jó, ilyen képeket lehetne még betenni.
Előzmény: Elősiető (20786)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20786
Bár nekem gyanús hogy nem...
Előzmény: Elősiető (20785)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20785
Rostélynak a szellőzője?
Előzmény: etwg (20780)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20784
> Na mi van senkinek semmi ötlete, pedig annyira gözmozdonnyal kapcsolatos, hogy
> nélküle nem is lenne...
Az kizárt, hogy én vagyok a képen :)))))
Előzmény: etwg (20780)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20783
> Na mi van rajta...
Öööö. Hátizé. Barkóbázunk? :)))
Szóval. A képen látunk valamit, ami zöld, és valószínűleg valamiben van, ami fekete, mert azt is látjuk fönn (és ez kívül fekete, ezért mindjárt ki is zárjuk a BHÉV 27-est).
A fény nem a fotós felöl jön, hanem jobbról, tehát üzemszerűen nem az van "kinn", ahol a fotós benéz. (Tehát: benézünk valamibe.)
Fölül egy I profilt vélek felfedezni, ami vízszintes terhelésre alkalmaznak, ezen mintha egy kivágás volna, amit a feszültségek egyértelműsítésére szoktak alkalmazni. Ha a szegecsfejek úgy 10 mm-esek, akkor az I profil nyaka legalább 80mm-es. Valami nagyobb tömeget kell tehát fölötte tartania, pedig specifikus alátámasztást nem vélek felfedezni sehol (kazántámot például.) (Tehát: van fölöttünk valami.)
Mi van akkor, ha ezt a tartót és az alattalevőt, valamint a külső fekete borítást nem véletlenül alakították ki olyan látszólag érthetetlen módon, hanem ez egy utólagos kivágás, és a jobb oldalon egy lámpa adja a fényt? Persze fölmerül a kérdés, hogy miért kell valamit megvilágítani egy mozdonyban? Csak az lehet ésszerű válasz, hogy mert a tervezés során nem volt szempont, hogy az a hely világos legyen. Tehát kizárhatjuk a konyhát. (Tehát valami sötét helyre nézünk, ami alapból ráadásul zárt.)
Van a képen egy vonórúd és egy pár emeltyű. Az emeltyű emel valamit egy szűrőszerű objektum közelében. A szűrőszerű objektum van csak a képen látható síknál mélyebben. Gondolom csak folyadékot van értelme szűrni*, ezért feltehetően nem véletlenül helyezték el mélyedésben. (Folyadékot tároltak ebben a valamiben.)
Fölmerül a kérdés, hogy a vonórúd vajon miért pont arra áll innen ki, ahonnan kiáll? Feltehetően azért, mert a tervező úgy gondolta, hogy ott lesz a legcélszerűbben elérhető. (Tehát valami kezelőt sejthetünk a kép jobb oldala felé.)
Látunk egy szegecselt szerkezetet is, amelynek a lejtése a az előbb vízionált kezelő felé mutat. Ha hozzávesszük, hogy valószínűleg nagy tömegű konzisztencia van a fönti lemezek fölött, akkor hozzátehetjük, hogy ez a nagy tömegű konzisztencia elmozdulása a kezelő felé nincs megnyugtatóan meggátolva.
Ennyi feltételezés meg Okkem Beretvája birtokában megtegyem befutóra a gőzmozdony-szerkocsi szóösszetételt? :)))
________________________________
* Meg információt :))
Előzmény: etwg (20772)
hkv Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20782

A T3-as pályaszámú mozdony 1998.04.25. Nagykanizsa

 

 

hkv Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20781

275,052 és a 411,318as pályaszámú mozdony Celldömölk 1981.08.27.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

275,040-es pályaszámú mozdony Bátaszék 1987.4.21.

etwg Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20780
Na mi van senkinek semmi ötlete, pedig annyira gözmozdonnyal kapcsolatos, hogy nélküle nem is lenne...
Előzmény: etwg (20772)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20779
Emese -> Enese. A felvétel szerintem valahol a Fhév osztrák vonalrészén készülhetett, nem a GySEV vonalon.
Előzmény: hkv (20778)
hkv Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20778

GySEV 123-as pályaszámú mozdonya  a Rheingold vonattal 1979.10.23. Emese állomáson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

375,1518 pályaszámú  mozdonya Pakson 1978.5.6.

 

szanthoa Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20777
vagy filmforgatás?
Előzmény: szanthoa (20776)
szanthoa Creative Commons License 2006.11.09 0 0 20776
szerintem oktatás lehetett (legutóbbi gőzöstanfolyamon is dolgozott bivaly a körvasúton)
Előzmény: m61019andras (20775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!