Keresés

Részletes keresés

szanthoa Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20595

Nocsak! Rémálom az Elem utcában? :-)))

Előzmény: Vendégsín (20594)
Vendégsín Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20594
...Istvántelekre megyünk. Aki szeretne...

És aki nem, de muszáj neki? :-)
Előzmény: szanthoa (20592)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20593
Nem tudom, megpróbálok majd után járni a dolognak.
Előzmény: rezgaras (20588)
szanthoa Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20592
Nov 7-én délelőtt egyetemi évfolyamtársaimmal Istvántelekre megyünk. Aki szeretne, csatlakozhat hozzánk(BDV-szín látogatás is lesz). Tali: 9:40, MÁV-megállóhely. Szóval akit érdekel, az dobjon egy mailt.
hkv Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20591
Mentek a képek!!!
Előzmény: rm40 (20545)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20590
Helyesbítsük:
Reméljük nekünk dedikált példányt ajándékoz. :-)))))))))))
Előzmény: KÖNIGNORBI (20581)
Gashpy Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20589
Apám valamikor a 60-as évek közepén lefilmezte a tesómat, amint Siófokon a kerítés tetején ülve várja a Bp felől érkező vonatot. A gép egy 424-es, füstterelő nélkül. Sajna a pályaszám a VHS-változaton nem olvasható. Esetleg a kis filmkockán, de túl nagy nagy eséllyel.
A lényeg: 1965 környéke, füstterelő nélküli Bivaly
Előzmény: Elősiető (20567)
rezgaras Creative Commons License 2006.10.30 0 0 20588
Bárdos Imre írta:

> 1943-ban kísérleti jelleggel a 125-126 pályaszámú gépeket már a gyárban felszerelték füstterelővel.

Azt lehet tudni, hogy ezeken a korai kísérleti füstterelôs gépeken a többi változtatást is elkövették, ami késôbb a füstterelôs 424-eseket a régiektôl megkülönbözteti? (ferde homloklemez, légpumpa helyzete)
Előzmény: Bárdos Imre (20566)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20587
Értem. Már rég olvastam én is ezt a könyvet....
Előzmény: Bárdos Imre (20586)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20586
Annak idején szerintem elolvastam én is, de nem emlékszem rá részleteiben. Ekkor kezdett el a közös ismnerősünk kutatni az anyagaiban és abból a lentebb már leírtakat sütöttük ki.

Előzmény: KÖNIGNORBI (20585)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20585
Igen. Írtam, hogy ezen gépeken gyárilag voltak ilyen módosítások. Pl. a 127-től már nem füstterelővel szállították a 424-est. Aztán kapták a hegesztett terelőt 424-247-től, ami véglegessé vált a gépeknél. Lecserélték a 424-242-től a 246-ig is hegesztettre a szegecseltet. Sajna időpontot nem ír.
Előzmény: Bárdos Imre (20583)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20584
242-őt 1947.I.14-én helyezték üzembe, 243-at 1947.II.13-án, 244-et 1947.III.11-én, 245-öt 1947.iv.19-én.
Előzmény: KÖNIGNORBI (20580)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20583
A 424,204-re pl. 1961.12.03-án szerelték fel a mozdonykjönyv tanúsága szerint, így az 1958-ig végrehajtott módosítás csak a frissen gyártott mozdonyokra lehet igaz.
Előzmény: KÖNIGNORBI (20578)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20582
A mozdonyt 1943. VII. 13-án állították üzembe. Tehát 1943-tól már lehet terelő a 424-en.
Előzmény: KÖNIGNORBI (20578)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20581
Lassan írhat könyvet is, annyi anyaga lesz :-))) Nekünk meg dedikálja majd....
Előzmény: Bárdos Imre (20579)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20580
Szegecselt f.terelők: 424-242-től 245-ig
Előzmény: KÖNIGNORBI (20578)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20579
És holnap megint megy a levéltárba, így az adathalmaz tovább növekszik! Főleg most, mivel egy csomó újabb (Őt érdeklő) irat is bekerült. :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (20576)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20578
Amit találtam a füstterelővel kapcsolatban: 424-125-ös gépen írja először a terelőt. Ezt 1958-ig gyárilag végrehajtott módosításként tünteti fel.
Előzmény: Elősiető (20571)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20577
Előbb utóbb majd meglesz, én nem idegeskedek miatta. :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (20575)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20576
Igen-igen. 7578-nak vannak szép számmal gőzösökről infói :-) Amúgy előttem a könyv, de még nem találtam utalást rá.
Előzmény: Bárdos Imre (20574)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20575
Megigértem az M62-es psz-át. Remélem nem felejtette el a kolléga. Van még ezzel kapcsolatban valami kérdésed? Sajna a k.vári fűtőház megszűnt, így ki tudja hol vannak az iratok? Ezért megy nehezen az infó szerzés.
Előzmény: Bárdos Imre (20572)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20574
Talán a kisérleti "lepke" benne van (úgy rémlik), de a járműjavítóba rendelt mozdonyokról szóló információ 7578 saját (nem levéltári anygag) kincsesbányájából származik.
Előzmény: KÖNIGNORBI (20570)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20573
Nem pont a képekre gondoltam. A szerkezeti leírására (a szöveges részben) gondolok.
Előzmény: Elősiető (20571)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20572
Segített, mert így lagalább a baleset körülményei tisztázódtak, a dátum és a Szergej psz.-a meg egyszer úgy is kiderül. Abban bízom, hogy az ügy iratai idővel bekerülnek a levéltárba (mivel személyi sérülés is volt, nem selejtezik az iratot) és akkor majd minden kiderül. :-)
Előzmény: KÖNIGNORBI (20569)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20571
Abban pár kép van, de majd megnézem pontosan.
Előzmény: KÖNIGNORBI (20570)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20570
dr. Csiba József könyvében sincs benne? A 424-esre gondolok.
Előzmény: Bárdos Imre (20566)
KÖNIGNORBI Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20569
A film segitett a baleset rekonstrukciójában? Valamint a vonatszámok, gépszámok és a helyszín? Az a baj, hogy a pontos jegyzőkönyv a balesetről nem tudni hol van(?).
Előzmény: Bárdos Imre (20568)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20568
Igen.
Előzmény: Elősiető (20567)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20567
Ok, köszönöm, tehát, akkor lehetett akkoriban füstterelő nélküli Bivaly:-)
Előzmény: Bárdos Imre (20566)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.10.29 0 0 20566
Egyszer valamiért utána néztem ennek a Bivalyokkal kapcsolatban, de túl sokat nem sikerült kinyomozni róla. Amit viszont sikerült, az az alábbi:

A 424-es sorozatú mozdonyok közül 1943-ban kísérleti jelleggel a 125-126 pályaszámú gépeket már a gyárban felszerelték füstterelővel. Ez után hosszú szünet következett, mert a következő, így szerelt mozdony a 424,247-es volt, mely 1955-ben került kiszállításra. A füstterelő lemezt ezen pályaszámtól már az összes új szállítású mozdonyra felszerelték. A korábban kiszállításra került gépeket feltehetően 1959-től rendelték be (egy jelentés szerint ez évben már több tucat mozdonyt) a járműjavítókba, eme korszerűsítés végrehajtása céljából.
Előzmény: Elősiető (20565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!