Bevallom most értelmezem igazán a vissza olvasáskor, hogy "elősiető" barátunk mire gondolt. Én szó szerint a mozdony mögötti kocsira, és nem a raktár előtti kocsira gondoltam.:-)))
A legjobb tudomásom szerint, az amerikaiak amit hoztak át a II.vh. folyamán, úgy teher mint személykocsikat, azok mind egyértelműen speciális vagonok voltak, (kórház stb..), amiket a háború után sem dobtak ki, hanem a különböző németországi bázisukon tárolták is. (E téren más olvasatot nem találtam)
Evvel szemben, úgy az első világháború előtt, mint a két világháború közt rengeteg technologiát exportáltak Europába, tehát nem csak Németországba, tehát ahogy itt elöttem MIHOK1 kolléga leírta
A forgóváz amerikai tervezés, diamond az általános neve. Európában a XIX sz. végén már használták, a német tartományi vasutaknak és az osztrák vasútnak is voltak ilyen teherkocsijai. Talán a MÁV is használt ilyet a Talbot kocsik alatt. A 203 sor Vanderbilt szerkocsija alatt biztosan ilyen volt. A tőlünk keletre meghatározás gondolom az orosz vasutat jelenti, valóban ott is nagyon elterjedt, sőt talán kizárólagos a teherkocsiknál. A képen lévőhöz hasonló kocsit a Kleinbahn kiadott H0 modellben. Az amerikaiak valóban hagytak Európában teherkocsikat, lehet, hogy ez is azok közül való.
Ha már Ausztriában vagyunk, kérdeznék egy idevágó dolgot.
Hol találhatok anyagot az osztrák Engerth mozdonyokról? Gondolok Bécsben még kapható könyvre, vagy vmi hasonló forrásra. Neten nem nagyon találtam részletes anyagot.
Igen hasonlítanak az ablakok. :))))) Kaput nézd! A szerző többi itt készült képét is megtaláltam, már többször is fent voltak az ebayen. Ja és <off> 5X46-osok a 60-as években nemigen szaladgáltak Sopron Ebenfurth vonalon. :-)
Na emberek, ma Istvántelken jártunk A. Balu kollégával, következzék hát egy rövid élménybeszámoló azok számára, akiket érdekel - akiket nem, azok ugorgyanak. Szóval igazából két gépen dolgoznak most úgy öten-hatan a hatos osztályon: az egyik a 424,287, amire azt mondta Hódusz úr, hogy mindenképpen fog még menni, mert már sokat dolgoztak vele, és mert muszáj neki, a másik pedig egy kismozdony, egy 490-es Hűvösvölgyből, ha minden igaz. Visszatérve a 287-re, neki is a kazánja gyengélkedik, a gépezete viszont remek, működni talán majd tavasszal látjuk, hogy aztán szétkapják a 247-est, ugyanezen csúnya betegség miatt. Ott pihent még - persze pechünkre hidegen - a 424,009, a 204, a 269, a 22,034, és a halottak napja alkalmából a koporsóról is csinálhattunk néhány jó fotót. Mivel nem láttuk a 109,109-et, a 324,540-et, valamint a 424,247-et, ezek vélhetőleg a Füstiben vannak, remélhetőleg azért, mert még vár rájuk feladat ebben az esztendőben. Fotók is készültek, de én egyelőre nem állok azon a technikai jártassági szinten az új gépemmel kapcsolatban, hogy fel tudjam őket tenni. Talán Balázs.
Ha valakinek van kép a 2-es vonalról, még a gőzüzemű időkből (1970-es évek előtt), vagy tud olyan oldalt, ahol a 2-es vonalról van szó, kérem küldje el E-mailben. g-adam@invitel.hu
Ha valaki eddig nem tudta, hogy néz ki egy tisztességes gőzmozdony henger, akkor itt van egy illusztráció (Norfolk & Western Y6 #1257, Trains 1990 november)
Figyelmetekbe ajánlok egy frissen megjelent könyvet Bosznia-Hercegovináról, az ottani keskeny hálózatról, monarchia beli történelmi infókkal, angol nyelven Keith Chester tollából. Nem olcsó (52 EUR + posta), de megéri: