Keresés

Részletes keresés

Elősiető Creative Commons License 2006.11.03 0 0 20634
Köszönöm a választ!!
Előzmény: MIHOK1 (20632)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.03 0 0 20633

Szép hideg jó reggelt kivánok!

 

Bevallom most értelmezem igazán a vissza olvasáskor, hogy "elősiető" barátunk mire gondolt. Én szó szerint a mozdony mögötti kocsira, és nem a raktár előtti kocsira gondoltam.:-)))

 

 

A legjobb tudomásom szerint, az amerikaiak amit hoztak át a II.vh. folyamán, úgy teher mint személykocsikat, azok mind egyértelműen speciális vagonok voltak, (kórház stb..), amiket a háború után sem dobtak ki, hanem a különböző németországi bázisukon tárolták is. (E téren más olvasatot nem találtam)

 

Evvel szemben, úgy az első világháború előtt, mint a két világháború közt rengeteg technologiát exportáltak Europába, tehát nem csak Németországba, tehát ahogy itt elöttem  MIHOK1 kolléga leírta

 

 

 

Előzmény: Gashpy (20631)
MIHOK1 Creative Commons License 2006.11.03 0 0 20632

A forgóváz amerikai tervezés, diamond az általános neve. Európában a XIX sz. végén már használták, a német tartományi vasutaknak és az osztrák vasútnak is voltak ilyen teherkocsijai. Talán a MÁV is használt ilyet a Talbot kocsik alatt. A 203 sor Vanderbilt szerkocsija alatt biztosan ilyen volt. A tőlünk keletre meghatározás gondolom az orosz vasutat jelenti, valóban ott is nagyon elterjedt, sőt talán kizárólagos a teherkocsiknál. A képen lévőhöz hasonló kocsit a Kleinbahn kiadott H0 modellben. Az amerikaiak valóban hagytak Európában teherkocsikat, lehet, hogy ez is azok közül való.

 

Ha már Ausztriában vagyunk, kérdeznék egy idevágó dolgot.

Hol találhatok anyagot az osztrák Engerth mozdonyokról? Gondolok Bécsben még kapható könyvre, vagy vmi hasonló forrásra. Neten nem nagyon találtam részletes anyagot. 

Előzmény: Elősiető (20625)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20631
Nem egy amerikai kocsi Európa számára gyártva és ittmaradt mint a Truman?
Előzmény: Distván (20630)
Distván Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20630
Én így Ky-nak nézem.
Előzmény: k.novotny (20628)
Distván Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20629
Igen hasonlítanak az ablakok. :)))))  Kaput nézd!  A szerző többi itt készült képét is megtaláltam, már többször is fent voltak az ebayen. Ja és <off> 5X46-osok a 60-as években nemigen szaladgáltak Sopron Ebenfurth vonalon. :-)
Előzmény: k.novotny (20627)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20628
Te látsz forgóvázat, én inkább egy kéttengelyes Ks, Ky kocsira gyanakszok, legalábbis ami látszik belőle
Előzmény: Elősiető (20625)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20627
Nézd meg a negyedik képen az emeleten a jobb oldali nagy ablakot, és hasonlisd össze össze a harmadik képen lévővel
Előzmény: Distván (20624)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20626
324-es, bocs.
Előzmény: Elősiető (20625)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20625
Hi!

A legfelső képen milyen kocsi lehet a 328-as mögött? Ilyen forgóváz (tőlünk) keleten jellemző nemde?
Előzmény: hkv (20612)
Distván Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20624

Hát tudod sógoréknál már akkor is tudtak valamit. :D

Előzmény: k.novotny (20623)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20623
Igen ám, de akkor nézd meg minkét fotó dátumát, és ezáltal a harmadik képen fél ora alatt belepte az épületet a borostyán:-))))
Előzmény: Distván (20622)
Distván Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20622

Igenám! De az ABmot előbbre áll mint az oldalról lefényképezett képen is látható.

Az szerintem Vulkapordány. Megnézem a Bahn im Bildet. :)

Előzmény: k.novotny (20621)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20621

Nem!! A legalsó az Pordányi kép de hasonlisd össze a felettel lévővel:-)))

 

emelet, környezet stb

Előzmény: Distván (20620)
Distván Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20620
Neeem? :o És az 5046 az mit keres ott?
Előzmény: wrn30601 (20619)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20619
Szia, az utolsó előtti kép nem Vulkapordányban készült.
Előzmény: hkv (20612)
Bandi a hegyrl Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20618
Na emberek, ma Istvántelken jártunk A. Balu kollégával, következzék hát egy rövid élménybeszámoló azok számára, akiket érdekel - akiket nem, azok ugorgyanak. Szóval igazából két gépen dolgoznak most úgy öten-hatan a hatos osztályon: az egyik a 424,287, amire azt mondta Hódusz úr, hogy mindenképpen fog még menni, mert már sokat dolgoztak vele, és mert muszáj neki, a másik pedig egy kismozdony, egy 490-es Hűvösvölgyből, ha minden igaz. Visszatérve a 287-re, neki is a kazánja gyengélkedik, a gépezete viszont remek, működni talán majd tavasszal látjuk, hogy aztán szétkapják a 247-est, ugyanezen csúnya betegség miatt. Ott pihent még - persze pechünkre hidegen - a 424,009, a 204, a 269, a 22,034, és a halottak napja alkalmából a koporsóról is csinálhattunk néhány jó fotót. Mivel nem láttuk a 109,109-et, a 324,540-et, valamint a 424,247-et, ezek vélhetőleg a Füstiben vannak, remélhetőleg azért, mert még vár rájuk feladat ebben az esztendőben. Fotók is készültek, de én egyelőre nem állok azon a technikai jártassági szinten az új gépemmel kapcsolatban, hogy fel tudjam őket tenni. Talán Balázs.
m61019andras Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20617
Én küldtem mailt.
Előzmény: manta66 (20615)
toth_bela Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20616
Reális érték? Egy ezres meg sör? Az igen csak reális!!! :-))))))
Előzmény: manta66 (20615)
manta66 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20615
Sziasztok!
Segítsen valaki legyen szíves...
Mi a reális értéke a 424-013-as mozdony alumíniumtáblájának?
Hibátlan, nem sérült.
Előre is köszönöm.
gadam15 Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20614
Sziasztok!

Ha valakinek van kép a 2-es vonalról, még a gőzüzemű időkből (1970-es évek előtt), vagy tud olyan oldalt, ahol a 2-es vonalról van szó, kérem küldje el E-mailben.
g-adam@invitel.hu
RhB Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20613

Ha valaki eddig nem tudta, hogy néz ki egy tisztességes gőzmozdony henger, akkor itt van egy illusztráció (Norfolk & Western Y6 #1257, Trains 1990 november)

 

hkv Creative Commons License 2006.11.02 0 0 20612

GYSEV 324,820-as pályaszámú gőzmozdonya Wulkaprodersdorf 1966.08.18.

 

GYSEV 324,820-as pályaszámú gőzmozdonya Wulkaprodersdorf 1966.08.18.

 

 

MÁV 520,029-es pályaszámú gőzmozdonya Wulkaprodersdorf 1966.08.18.

 

GYSEV Abmot16-os pályaszámú motorkocsi Wulkaprodersdorf 1966.08.18.

 

GYSEV Abmot16-os pályaszámú motorkocsi Wulkaprodersdorf 1966.08.18.

OKU30 Creative Commons License 2006.11.01 0 0 20611

Figyelmetekbe ajánlok egy frissen megjelent könyvet Bosznia-Hercegovináról, az ottani keskeny hálózatról, monarchia beli történelmi infókkal, angol nyelven Keith Chester tollából. Nem olcsó (52 EUR + posta), de megéri:

http://www.stenvalls.com/shop/

m61019andras Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20610
Jó, ha kinnt vagy Istvántelken, kiviszem.
Előzmény: Elősiető (20609)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20609
Hello!

Engem érdekelne, egyben átadnám cserébe a Csúnya betegség szintén digitális változatát.
Előzmény: m61019andras (20608)
m61019andras Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20608
Sikerült digitalizálni a Becsület és dicsőség című filmet, ha valakit érdekel.
k.novotny Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20607

Istvántelken összesen nem látni ennyi embert, nemhogy egy mozdony körül

 

 

Propaganda:-)) Azért itt sem volt mindig fenékig tejfől:-))

Előzmény: Elősiető (20606)
Elősiető Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20606
Istvántelken összesen nem látni ennyi embert, nemhogy egy mozdony körül... De érdekes, kár, hogy nem értem a német nyelvet:-)
Előzmény: seTTebello (20605)
seTTebello Creative Commons License 2006.10.31 0 0 20605

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!