Én 3 zoomot meghallgattam: 505, 505II (30e), GFX707 (50e). Nekem szubjektíve nem tetszettek. Az igaz, hogy olcsók. De biztosan nem az a kategória mint a digitech vagy a line6.
SF
Egy ilyet nekem is hozhatna a Mikulás!
De mi a helyzet a többi hasonló ketyerével, ami fele ennyibe sem kerül? Pl. ZOOM GM200, Johnson J-station, Behringer V-AMP. Mert régebben a J-stationt tartották a POD nagy vetélytársának, ma pedig feleannyiba sem kerül. A Behringer is kijön 80 eFt-ből lábkapcsolóval együtt. A ZOOM pedig 20 eFt alatt van a Musik-Produktivban. Próbáltátok már valamelyiket?
Najah, egy pod2, ami itthon minden ketyeréjével együtt 170e+80e ft (ha jól emlékszem?), az kint 220-250$ használtan de 70-75e ft-ból biztosan itt van pedállal együtt, 300$ felett (90e ft sincs) már a kutyának sem kell. Egy digitech gnx2 hasonló, talán egy picit drágább mint a pod, de a gnx1 meg olcsóbb (180$-ért már nem kell senkinek). Azért szeretném összehasonlítani ezt a három ketyerét, mert nekem úgy tűnik nagyjából egy szinten vannak, és mind a három erősítőket modellez! De biztos vannak különbségek! Van valakinek szubjektív tapasztalata? Végülis képzeljétek el, hogy itthon gyűjtögettek egy jobb zoom-ra :) vagy két rosszabbra :) ekkor kiderül, hogy ennyi pénzből már gnx-et vagy pod-ot is lehet venni :). Hogyan döntenétek a három effekt küzül???
SF
A hegeduhoz annyi: hogy ugy tudom ott negyed hangokat is jatszanak!!!! Ebbo adodoan erezheto, hogy fontrol le, vagy lentrol fel!
Mert hat ugye nem mindegy! Mer nem? DE ? Hat nem? DE! Naugye!
:))
Ja, már írtad hogy GNX1-ed van, meg erről már olvastam is! A GNX2-re voltam kíváncsi, mivel jobb, mivel több, egyáltalán milyen az egész, mert pl. ez már stompboxokat is modellez...
SF
Miután a zongora hangjait temperálták(asszem Bach volt, vagy az ő korában tették ezt)azóta a temperált hangszereken(zongi,gitár)az esz,disz(stb) ugyanaz a hang!
Nem játszottam soha hegedűn, de lehet, hogy azért érezzük néha hamisnak a játékukat, mert a temperált hangszerekkel kísért játékukat nem temperáltan játszák!?
:)
Biztos így van. :)
Bár, ha megnézed én az olyan őskövületekről beszéltem, akiknél még annak idején én is megfordultam. Nincs információm a mostaniakról. Nekem u.i. nincsen negyedéves zenetagozatos kisfiam... (még) sajnos.
Bár komolyra fordítva a szót: nem tudom, mekkora dicsőség kizárólag zeneelméleti sikereket elérni... Nekem ez olyasminek tűnik, hogy kívülről el tudod mondani a Káma-szútrát, de az életben nem dugtál még sosem. :)
Bocs, a duplázásért. Ezzel az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nekem ez olyan lochness-i szörny dolognak tűnik: mindenki beszél róla, de senki sem látta (hallotta) még soha.
Vagy van itt valaki, aki *tényleg* különbséget tud tenni köztük?? Ha van, akkor mit keres itt és miért nem a cirkuszban van?? :)
Ne aggódj!
Ezek csak zeneELMÉLETI különbségek, a rendelkezésedre álló asszonytestű 6 (7?) húros kis hangszeren gyakorlatban SEMMI különbség nincs.
Valaki említette, hogy vannak hegedűsök, akik különbséget tudnak tenni a játékukban, hogy melyik hangból képzett keresztes vagy bés (bocs, nincs időm megkeresni a különleges karaktereket) hangról van szó. Hát dögöljek meg, ha én valaha felfedeztem ilyet bárkinek a játékában! Vagy ha valaha is képes lennék ilyesmit felfedezni...
Persze lehet, hogy bennem van a hiba, bár szívesen venném, ha egyszer valaki megmutatná, hogy "hoppá fijú, figyi csak, ebben a skálában ez itt egy Disz hang volt, mert D-ből képezte, a 4-gyel odébbit meg Esz, mert azt meg E-ből..."
Le is sz*pnám magam, asszem... :)
Ne aggódj!
Ezek csak zeneELMÉLETI különbségek, a rendelkezésedre álló asszonytestű 6 (7?) húros kis hangszeren gyakorlatban SEMMI különbség nincs.
Valaki említette, hogy vannak hegedűsök, akik különbséget tudnak tenni a játékukban, hogy melyik hangból képzett keresztes vagy bés (bocs, nincs időm megkeresni a különleges karaktereket) hangról van szó. Hát dögöljek meg, ha én valaha felfedeztem ilyet bárkinek a játékában! Vagy ha valaha is képes lennék ilyesmit felfedezni...
Persze lehet, hogy bennem van a hiba, bár szívesen venném, ha egyszer valaki megmutatná, hogy "hoppá fijú, figyi csak, ezt a hangot a skálában ebből képezte, a 4-gyel odébbit meg abból..."
Hátha valakinek új a dolog: Azonos frekvenciájú hang elnevezése többféle is lehet. Csak az előjegyzésen múlik, hogy minek nevezzük. Dúr skálák esetében (3 1 2 1) #-es előjegyzésnél az eggyel nagyobb előjegyzésű skála az előző 5. fokáról indul és a 7. foka fog módosulni. b-s előjegyzésnél pedig a 4 fokról indul a következő és a skála 4. foka fok fog módosulni. A párhuzamos moll skálák ugyan azokra a hangokra épülnek (természetes moll skálák esetében) a dur skála 6. fokától kezdődően.
Tehát Esm helyett foghatsz nyugodtan Dism-t.
Előjegyzés nélkül: C D E F G A H C
1# előjegyzéssel: G A H C D E Fis G
2# előjegyzéssel: D E Fis G A H Cis D
3# előjegyzéssel: A H Cis D E Fis Gis A
4# előjegyzéssel: E Fis Gis A H Cis Dis E
5# előjegyzéssel: H Cis Dis E Fis Gis Ais H
6# előjegyzéssel: Fis Gis Ais H Cis Dis Eis Fis
7# előjegyzéssel: Cis Dis Eis Fis Gis Ais His Cis
1b előjegyzéssel: F G A B C D E F
2b előjegyzéssel B C D Es F G A B
3b előjegyzéssel: Es F G As B C D Es
4b előjegyzéssel: As B C Des Es F G As
5b előjegyzéssel: Des Es F Ges As B C Des
6b előjegyzéssel: Ges As B Ces Des Es F Ges
7b előjegyzéssel: Ces Des Es Fes Ges As B Ces
Tehát a # és b előjegyzés alkalmazásából adódóan ugyan annak a hangnak több elnevezése is lehet. Pl hasonlítsd össze az 5#-es skálát a 7b-ssel.
25 évnyi prüncögés (ebbő 13 év vendéglátózás) és egy kommunista magántanárnál 2 év elméleti oktatás alapján.
A kreativitásról pedig csak annyit, hogy van akiben van, van akiben nincs. Egy tanártól legfeljebb inspirációt kaphatsz kreativitást nem. Viszont ha rendelkezel vele, nem fogja belőled egy tanár sem kiradírozni. Egyébként az ismeretségi körömben nagyon sok zenetanár van, és azt hiszem a mai gyerkőcök nagyon jó kezekben vannak ( pl. a negyedéves zenetagozatos kisfiam ) . Az ilyen aorbandiféle mocskolódást inkább sikertelenségből fakadó okokra vezetném vissza. Ha érted a tréfát. ;)
Üdv: Patkó
Bár nagyon szeretnék, de még koránt sem biztos, hogy ott tudok lenni. De este 19 előtt nem lesz ott senki? (Akkoó' szegin vidékinek két napra kő főmenni...)
Kérdés:
1, Ha valahol látok egy olyat, hogy Ebm akkor ha találok, egy olyan akordot, hogy D#m akkor az ugyanaz? Mert nem tudom, hogy kell lefogni az Ebm-t és esetleg a D#m ugyanaz?
Én nemtom, sztem eleve érthetetlen, hogy valaki annyira nem tudja felmérni a helyzetet, hogy rájöjjön, miután elvégzi a tanárképzőt, effektive esélytelen, hogy gimiben zene iránt érdeklődő diákot találjon, ha meg igen, az úgyis tanul valamilyen hangszeren, ergo majhogynem annyit tud mint ő.
Mert ők is úgy tanulták. És nem tudják elképzelni, hogy másképp is lehet. Azoknak, akik államilag finanszírozott zeneoktató intézményekben tanítanak a nagy részük őskövület, akik nem hogy nem értik a "könnyű" zenét, vagy a könnyed, oldott, szórakozni vágyó megközelítést bármilyen zenéről legyen is szó, hanem egyenesen üldöznivalónak tartják.
Szerintük már a Beatles is vérlázítóan szabados volt. hehe. Freddyben sem a kivételes tehetséget látták, hanem a dekadens buzit.
Tisztelet annak a kevés kivételnek, akivel találkoztam.
kulonszedik az SZOLFEZS-t es a HANGSZERES orakat, holott a ketto osszefugg. Én azt nem értettem soha, hogy énekórán miért vettünk szolfézst, főleg olyanokat, hogy hallás alapján mondjuk meg, hogy adott akkord dúr vagy moll. Persze ez nem olyan nehéz némi gyakorlás után, de miért várják el egy embertől, hogy megértse a skálák, előjegyzések, hangközök logikáját, hogy felismerjen akkordokat, ha egyszer az életében nem volt hangszer közelében ???
Részemről egyelőre a dúr és a moll skálákat teszem magamévá, úgyhogy nagyokat nézek hogy nem csak ez a kettő van. :) Ilyeneket még tessék irni, de csak óvatosan, mert analfabéták is vannak köztünk. :)
A harmonikus moll 3. fokát,fríg dominánst akkor használ Malmsteen, ha Pl. C harmonikus mollban E7-re játcik valamit.
(asszem)
A lényeg, hogy mindhárom skálának(dúr, mollok)vannak modális skálái,tehát az alapskála hangjait tartalmazó,de más-más hangokról induló hangsorok,ezeket különbözően hívjuk.
(Lásd. fenn)
"Szoval az, hogy konnyuzenet jatszol, plane, ha kemenyet, nem ment fel az alol, hogy tulajdonkeppen buta vagy a zenehez.
Fuled, tehetseged van, de TUDASOD nincs. Ahhoz bizony tanulni kell! " ---nanana! és ha valaki kemény és buita zenét akar játszani, akkor azzal mi van??
Reszemrol a Kodaly modszerrel semmi baj!
Ugyanis pont azt a cel szolgalja, hogy akinek nincs abszlut hallasa is atlassa a dallam vonulatot, hangkozoket stb.
Ha nem lenne kenytelene lennel a zenei abc ja bocs ahc-s hangokkal enekelni. Pl Fisz durban eleg vicces lenne. Szoval az a jo benne, hogy nem szamit a hangjegy.
A kreaitvitashoz pedig annyi a velemenyem, hogy a klasszikus zeneszeknek csak a zeneszerzoi szakon tanitjak es persze ott van szo "feeling"-ezesrol.
A masik nagyobb baj, hogy a konnyuzeneszeknek meg nem tanitjak es nem is akarjak megtanulni az elmeletet.
En jartam 8 evig zeneiskolaba es keszultem a Liszt Ferenz zenemuveszeti Foiskolara, es speciel a legnagyobb butasagnak tartom, hogy kulonszedik az SZOLFEZS-t es a HANGSZERES orakat, holott a ketto osszefugg. Az eredmeny az volt a SZOLFESZorakon, hogy a hegedusokkel es a Fuvosokkal stb. evekbe telt mire a Zongoran tanultakat egyaltalan at tudtuk magunktol ultetni a gyakorlatban.
A negyes hanzatok forditasairol nem is beszelve, Szoval ha az elmeletben is el akarsz merulni, akkor irany a zongoraora! :))))) Csak vicc volt.
Erdemes az Andrasik Remo: Gitarkezikonyvet megvenni, de ugy tudom tol, hogy most jelenik mmeg egy ujabb kiadas ami tartalmazza ez elozot is.
Szerencsere ez jo elmagyaraz mindent, gitaros szemlelettel.
Szoval az, hogy konnyuzenet jatszol, plane, ha kemenyet, nem ment fel az alol, hogy tulajdonkeppen buta vagy a zenehez.
Fuled, tehetseged van, de TUDASOD nincs. Ahhoz bizony tanulni kell!
Tisztara beleelem magam ebbe az okoskodasokba! :))
Bocs
...na ma megint tanultam valamit :-), mivel csak a természetes és a harmonikus moll skálát ismertem ezeddiglen, ezért teljesen az volt a meggyözödésem, hogy Malmsteen a harmonikus moll skálák nagy use-re...
AORBandi!
Jah. Amikor megérkeztél, pont akkor volt a chilli, de aztán következett egy-két normálisabb szaám is. Ja, még U-kettő is volt, axem a With Or Without You.
Pyramid!
A gitározást valóban megbeszéltük, de örömködésről nem volt szó, és aszt hiszem, én is inkább csak a gitározásban vennék részt :)))
Amugy amit beírtál ujjgyakorlat, a neten is fennvan, most meg nem mondom, hol, de bármely keresőbe beírod, hogy Steve Vai, keress egy olyan linket, hogy "TEN HOUR WORKOUT", ami tdonképp egy Vai gitárlecke- sorozat, és letölthető.
Jaésakkor, csak hogy le ne maradjak, tovább fokozom az élvezeteket, ismét malmsteen fanok kedvéért, a fríg skála harmadik hangját felemelve fríg dominánst kapunk (malmsteen előszeretettel használja, sok más gitárossal együtt, jameg az egész moszlim- flamenco zenei világ erre épül). Pölö ami a C-dúr hangnemben E fríg (azaz a harmadik fokra épített skála) 3. hangját felemelve, hangjai:
E- F- G#- A- A##( a vita elkerülése végett, noha helytelen a jelölés, hiszen nem az A-t emeltük fel kettővel, hanem eleve B hangot haxnálunk) C- D. Ez hangsorilag valóban harmonikus moll, de mivel más a kezdőhangja, mégis fríg domináns. ( itt a lehetőség egy ujabb hülye vitára: a Malmsteen akkor most harmonikus mollt, avagy fríg dominánst használ. Kezdhetjük az anyázást?)