Tudom, hogy minden forint számít, de én nem raknám össze a motort anélkül, hogy a főtengely csapokat megköszörülném. Vannak műhelyek, akik lemérik és tesznek hozzá új (általában alapméretes) csapágyat "jó lesz az még" felkiáltással, de a csap felületi minősége már nem olyan, mintha az köszörülve lenne, mégha a méretet hellyel-közzel ki is adja, következésképpen a csapágy már nem bír ki rajta negyedannyit sem, mint egy köszörült, megfelelően illesztett csapágy esetében.
Maga a köszörülés munkadíja nem egetverő, az egyes túlméretes csapácssor meg pont annyi, mint az alapméretes, úgy tudom Mercedeséknél is.
Innen már csak arra kell figyelni, hogy 1, jó gépműhely legyen, 2, jó minőségű csapágy.
Szépen összerakják és az a 6 hengeres motor fantasztikusan megy még 30-40 évet...
Hívtam a szerelőt múlt héten; valami csúszás van az új csapágyak beszerzésével. (Merci katalógusból, tehát valóban egy vagyon lesz: kb 70 eFt csak a csapágyak :-(( ). Ezek után komolyan örülök, hogy más alkatrészt (a tömítések kivételével természetesen) nem kell cserélni.
De: Igérete szerint hétvégén már kész az autó!
Igazából, nem igazán volt világos, hogy most főtengelycsapágyakat, hajtókar csapágyakat vagy mind a kettőt akar cserélni. Mindenestre azt is mondta, hogy a gépmühelytől is kell valami infó még a méretekről (???) + új infóként még a 6. henger hajtókarja is elég betegnek tünik (???) de ha nem muszáj nem cseréli. Szóval még nem tudom, hol fog megállni a végösszeg..... :-/
Hétvégén megszemléztem a gépemet szétszedett állapotban.
A motorból jövő kopogó zajt az egyik csapágy törése okozta. A hengerek/dugattyúk/szelepek/hengerfej szerencsére rendben vannak, ezekhez nem kell nyúlni. Ami javítva / cserélve lesz: csapágygarnitúra, főtengelyköszörülés, tömítések, kuplungtárcsa, és már szaladhat is a szekér :-) Remélem a fővesztő Okt 22 határidőt tartani tudom (Hieronymus!) a talira.
Egynek külön örültem - a torpedólemezt így motor nélkül szemrevételezve, teljesen rendben van.
coupé hátsóülésénék a kartámlája, bár gondolom ez a 4 ajtósban is tök ugyanilyen rendszerű. Szóval a kartámlának van egy vezetősine, ami a ki-be hajtásnak a mozgását korlátozza. Ebből a sínből kijött az a rud. Kérdésem, hogy hogy lehet azt vissza rakni? Sehol nem találtam egy csavart, vagy ilyesmit, amivel kilehetne szedni legalább a karokat, hogy könnyebben lehessen mozgatni.
ha van megfelelő emelőkapacitásuk (csörlő, zsiráf stb.) akkor sokkal egyszerübb váltóval eggyütt kiszedni a motort (viszont ha nincs akkor nem komoly szerviz)
az eggyettlen dolog amiért nem vállik szét ha valamelyik csavart elfelejtik oldani
itt 2 eset lehet:
1: vagy nagyon baleknek néznek, olyannak akinek azt is el lehet adni hogy a hengerfej belever a karterbe
Találkozott már valaki olyan esettel, hogy a devander egyszerűen megszűnik működni?
Azóta se kp-zár,se motorleállítás, se fékrásegítés!!!!
A vákumpumpa membránját kizárásos alapon kicseréltem, az biztosan műxik,
a devanderről leszerelve a vákumcsövet és azt befogva van szivornyázás, igaz nem lesz tőle az ujjbegyem véraláfutásos, de szerintem nem is arra tervezték.
Szervusz! Nekem már évek óta a Tímár motors javítja a kocsit (javította), nemrég ki kellett kapni a motort, de egynapos munka volt. Elmondásuk szerint még nem volt szétszedve (76-os), a gyári tömítéseket cserélték ki.
Egyébként keresek 76-os kocsihoz csomagtértetőt, és komplett zárkészletet! A csomagtértető csak akkor jó, ha nem sérült, és nincsenek nagy pörsenések rajta!
Aki tud alkatrészt, az hívjon, vagy írjon! Előre is köszönöm mindenkinek!
Az nekem le is van húzva az áramról, mert hibás. Az nem az a kis búgócsiga alakú, kb grapefruit méretű kis szerkentyű a motortér jobboldalán, a biztosítékok alatt? Reméle, hogy amiatt csinálja, mert akkor legalább két legyet ütök egycsapásra, ha tudnék olyat szerezni :)
Bemelegedésszabályzó, vagy valami ilyesmi. Itt nézz körül, le szokták írni, hogyan lehet rájönni, meg mi a megoldás. http://www.mercedesshop.com/shopforum/
ja és ha valaki tervezi, hogy mostanában rendelne alkatrészt a Gaál-carnál, szóljon, mert én is rendelnék, és akkor elég csak egyikünknek elbattyogni, mert ugye a 21. században nem lehet máshogy rendelni, csak személyesen :P
Nekem is van egy kis gondom. Ha kicsit többet áll az autó, akkor indításkor, miután beindult a motor, pár másodpercre rá elkezd zuhanni a fordulat, majd, ha gyorsan nem nyomok gázt, lefullad. Kicsit túráztatom, utána már nem csinálja ezt. Mitől lehet? M110-es motor injektorral. Ja meg eszi az olajat is "kicsit" :( Kb 1000 km alatt megette a beletöltött olaj 1/4-1/5dét.
Kezdem úgy érezni, hogy nagyon ráférne a kocsira egy motorgenerál, valami szakinál.
A pár itteni kollega által már hallott motorkopogás miatt elvittem a szentendrei (Kálvária tér) merci szervízbe, hogy szedjék szét a motort, nézzék meg mi lehet az oka, és a hibás alkatrészeket újítsuk fel / cseréljük ki.
Most telefonált a szerelő, hogy nagy baj van: egyszerüen nem tudják kivenni a motort! Hiába csavarták szét, nem akar elvállni a váltótól - szerinte teljesen össze van rohadva :-( ami érdekes, mert az autó, a kopogást leszámítva, jól ment és viszonylag zökkenőmentesen váltott is. A szervízbe is a saját lábán ment ki.
Emellett, még a kartert sem tudják levenni, az is hozzágyógyult a motorhoz (???). Van valakinek ötlete / tapasztalata ilyen esetekben? Bár a sztendrei szervíz nem igazán az állólámpásokra specializálódótt, de mindenfajta mercikben azért már nagy tapasztalat gyült össze ott, nem hiszem, hogy valami triviális gond miatt akadtak volna el...
Hát, gumidolgok, tömtések tekintetében a bontott szerintem nem működik, amúgy pedig itthon esélytelen. Gaálcar vagy M+M kft. beszerzi, ha kapható még. Esetleg www.db-depot.de Tükröt ebayről lehet érdemes, de nem gyakori. Kapható is a fenti helyeken, ha minden igaz. Rudazat érdekes lesz, elvileg már csak a faudi-fejek kaphatók, a rudak már nem, ha minden igaz.