Nem számítok arra, hogy eltörlik, de a fokozatos normalizálásban még reménykedek. Mindkét E rendszámos autómmal 2012.06-ig tudok várni, aztán a kicsit befizetem, a nagy meg megy szlovák cégbe, ha addig nincs változás.
Nem szüntethetik meg csak úgy a regadót, mert a kereskedőknél lévő új és használt készleteken nagyot buknának. Ha változtatnak, akkor valszeg csak úgy, hogy fokozatosan.
Két ünnep között most fizettem be egy 159-es Alfára a reg díjat,mondom lesz valami változás?Erre mondja a vámos,semmi.Csak annyi,hogy össze kötik az apeh gépeivel a vámos gépeket.Ha valakinek van apeh tartozása,és megy reg-et befizetni,annak nem sikerül ,mert a befizetett összeget mindjárt lerántják az apeh tartozásból.Magyarán ha van apeh tartozásod,addig kell fizetned a reget amíg,kinem fizeted a tartozást.
Szeretném, de majd csak ha lejár a vizsga. Hátha addig rendbeszedik ezt a regadó nevű tréfás népi kibaszósdit. Valahogy vérlázítónak tartom az autó árának több mint kétszeresét kifizetni.
Hát, a fene tudja, itt minden lehet és az ellenkezője is, igy forumon inkább nem mennék bele.
Plusz lehet, én tartok csak ezektől, mert a 90es években minden nélkül elbontott, üzembentartóival meg igyugy ideoda eladott kocsikkal máig szivatnak, voltam már tanu, gyanusitott, van sokszázezer holennyi-holannyi adóhátralékom rájuk..minden jóság..
Ez érdekes, amit írsz. Múlt héten vettem egy lomot, amire már egyszer kiszabták a regadót, de mivel nem fizették be, megszüntették az eljárást. E rendszám van rajta, nekem azt mondták okmányirodánál, hogy majd ha akarom, igényelhetem újra a regadó kiszabását (kibaszását). Most akkor lehet, hogy mégis cumi?
Senki, de a csóka a balekot várja, mivel a nevén már ott a regadó kiszabva, soha az életbe nem szabadul meg tőle, csak ha eladja a roncsot, amit már igy a vevő köteles forgalomba állitani.
Ilyenkor valami felfoghattalan okbol a legális bontás sem megoldás..
Megkérdeztem ismerősnél a kuplung szettet ami tartalmazza a kinyomó csapágyat szerkezetet és a tárcsát.Van sachs50ezer és valeo45ezer-ér.
Melyiket érdemesebb megvenni szerinted?
A lendkereket lehet vagy szokták leszabályozni?Érdemes?
Nyeles tengelynek a csapágyát hogyan lehet ellenőrzni?Amikor szétszedtem tudtam mozgatni a tenegelyt kb 1cmt de a csapágynál semmit.Amikor megforgattam nem volt hangja bár tudom ez nem jelenti azt hogy jó.
Meséltem nekem múltkor az ajtókárpit áthúzást. Ugye nekem kék-fekete bőr individual belső volt,amit kicseréltem fekete komfort bőrre,viszont légzsák nélküli ajtókárpit betétek voltak hozzá,ami ugye légzsákkal nem túl szerencsés. Tehát áthúzattam a gyári légzsákokhoz tartozó betéteket (kékeket) feketére.
A kinyomócsapágy csak zúgni tud, de azt nem hallod meg egy dízelmotor mellett. Szerelőd tanácsolt ilyet, hogy azt vedd meg?:)
A rángatás lehet deformálódott szerkezet, hullámos kuplungtárcsa, vagy kukás lendkerék miatt. A csattogás leginkább lendkerék szokott lenni, de ha üresben felengeded a pedált és akkor van hangja, még lehet a nyelestengely csapágya is.
Kuplungot nem szabad darabonként cserélni, mert ezek együtt kopnak, ha valamelyiknek baja van egy komplett szettet kell bedobni.
Gondolom a föld-hold távolság többszörösét is megfutotta már ez a TDS, úgyhogy felkészülhetsz lelkiekben és anyagiakban, hogy nagy valószínűséggel mindent ki kell cserélni ha azt akarod, hogy jó legyen.
Örülök, hogy azért mégiscsak minden sikerült. Mostanában bioztosan nem megyek arra. Szerintem Bala fog hozzám jönni január első hetében. Ezt ő mlg nem tudja...
szeretés helyett(mellett) nézd meg, milyen állapotban van az a kéder a szélvédő alatt, és kifolyik-e a viz a dobozbol, vagy megáll benne (van egy gumi kifolyó a doboz alján, az szokott eltömődni)
én szükségmegoldásként feljebb tettem mind2 relét, ha megint elárasztaná a dobozt, NE a legnagyobb eső közepén muljon el a törlő..
Van üres "reléhely" sokkal feljebb a dobozban, ahova a köteget kitoldva be lehet őket "gyáriasan" pattintani..
(legalábbis nekem volt, de ez függ a kiépítéstől és az extráktol)
Meg még a doboz tetején lévő "vizelvezető gumicsatorna" deformálódása miatt, meg a kifolyó eltömődése miatt bent maradhat, meg stb...
A relék csak a tünet, ha ott baj van, el van rohadva a környéken a jövőhét is, ...:(
Most fel se sorolom mi minden találkozik ott, a környék összes lemeze (tűzfal, sárvédő, aoszlop..stb) ide "fut össze"... én fél délután kivettem az egész vezérlődobozt, szönyeget, kesztyűtartót, mindent...
majd konstatáltam mit is adtak el nekem, mint patika, világéletében vagyonos vállakozó által használt, értelemszerűen garázsos, stb autot..
(megjegyzem ezuttal valoszinű aránylag johiszeműen, E38akon egyszerűen nem látszik, hogy belül egy 10éve mocsárban aszalt zaporozsec állapotában vannak, a burkolatok, szőnyegek, hangszigetelők, dobozok, díszküszöbök, műanyagok mögött sehol nem fém, hanem csak az emléke van már.. :( )
Akkor segítek. A K36 85-ösére megy a BARNA / KÉK, a K37 85-ösére pedig BARNA / FEKETE. A BMW-nél a BARNA / akármi mindíg a negatívabb, vagy hidegebb, stb. pont.
Hmm, most megnéztem én is a rajzot, amit alibiman is betett már egyébként..annyira nem egyszerű csak szin alapján kitalálni..
Muszáj lesz legalább azt kimérni, melyik a két 12V, a két testet ha felcseréled, nem történik semmi dráma, legfeljebb másik relé kapcsol, ettől csak gyors állásban fog törölni. (de azt a szinek alapján mi ki lehet totozni, ha stimmel az ami ide van irva)
Szerintem ott van a rajzon. A 85, 86 vékony, 0.35-ös. A többi vastag. A 86-ra jön a fix+ az F28 biztiről, a 85-re pedig a grundmodul felől. Ez mindkét relére igaz.
A 193lovas motorban lévő porlasztók szárára felkerült a gumigyűrű. Ez meggátolja a berohadást,bár hallottam szerelőktől,hogy a gumigyűrűs is be tud rohadni,szívás kiszedni. Az enyémen nem volt gumi,volt is elég nagy szívás vele.
Akikkel beszéltem a 730d vásárlásom előtt, igazából ezt az egy érvet tudta felhozni az erősebb motor mellett. De ez be is jött nekik. Beleértve atiTDI-t is. Akinek ezúton is mégegyszer köszönöm a segítségeket,amiket adott 30d-vel kapcsolatban.
Mindig örülök, ha segiteni tudok, a stilusommal ne is foglalkozz, az a sanci féle nagyarcu kisfiuknak szol elsősorban.(bár ha csepp esze lenne, tanulna belőle, arczoskodás helyett)
A két vékony mind2 relén a vezérlés, mind2 relére egyiken jön a vezérlőtől a kapcsolt test, másikon az állandóan ott levő gyujtás 12V. A relé polaritásfüggetlen, avval nem kell foglalkozni a kettő közül melyik melyik, a 12V meg nyilván mindegy, (de emlékem szerint a két 12V szál szinjelölése azonos.)
Tehát már csak a két vezérlést kell azonositani, azt legegyszerűbb kilámpázni, meghuzni a kart és amelyikre kiadja a testet, az az indítórelé, (amin csak 2 vastag kanoc maradt most), a másik a nagyobb sebesség reléje, amire csak gyors törlés fokozatban adja ki a testet, ezen 3 vastag kanoc van, az egyik az "indító" reléről jön át, a másik kettő meg megy a törlőmotorhoz.
Annyiban trükkös a dolog, mert a grundmodul megkapja a törlő "végállás" jelét is, (csak az elkerüli ezt a dobozt és a reléket, más uton megy a kötegben) vagyis, ha ő vezérli a bulit, de a törlő nem indul el, vagy nem ér el ugymond "végállást" a mechanika, önvédelemből hibára dobja, (ne égesse le a motort) és jó ideig nem is "próbálkozik" többet!
Olyankor gyujtás le, vár-vár-vár, gyujtás vissza, és egy idő után "reseteli magát", megint rá fog próbálkozni (ujra ad ki testet egy ideig a kar meghuzására)
A relé alsó bekötésénél a kanocok oxidáció következtében leváltak, mindkét relénél pont 2 vékony zsinorról beszélünk!
Überszopás lesz megcsinálni, de ha már tettünk össze TK-s versenyautót 2óra alatt, akkor ez sem lehetetlen!
csak segítség kellene!:
mindkét relé 85-ös és 86 os lábára megy 1-1 vékony zsinor! (tehát összesen 4 vékony zsinornak nem látjuk a polaritásnak megfelelö számú lábacskájának a csatlakozását!)
nem lehet következtetni hogy milyen színű mert töbe oxidált el a sarutól!
vki kapcsolási rajzon lát szineket?!?!
ÉS mégegyszer köszönöm a megfejtést SaInZaTic úrnak!
A relé tartó "konzolt" nem tudod csak ugy "kivenni", mert a köteg tul rövid hozzá, űberxopás az egész. Nem a relé és a foglalat közt van (tapasztalatom szerint) kontakthiba, (az egy kihuzás-bedugásra "csodamod megjavulna") hanem valamiért a krimpelt kötés, ahol a "reléfoglalatra" csatlakozik a kanóc, na ott rohad széjjel.
De mielőtt belefog szétműteni az ember a fél kocsit, mindenképp mérni kell a grundmodul és a relé megfelelő lába közt közt megvan-e az összeköttetés.
ha figyelmes voltam akkor azt vettem ki a szavaidból, hogy vegyem ki a relé tartó konzolt, és alapos tisztítás után, illetve a relé visszahelyezése után minden maxi jól fog müködni?!
Leborulni nem kell, vagy ~7éve olvasom (és írtam) a topikot, ...
Ennek a beázós bulinak különben egyik legbiztosabb jele az, ha a kis ventillátor, ami az utastér felé szellőztené a vezérlődobozt--egy ilyen furcsa csőrön keresztül, régesrégen elrohadt és meg sem mozdul. (15ös)
Hát azt nemtom, mi köze a Péceli Bontós Janihoz (akihez az életbe nem megyek többet alkatrészért),
a mi Szolenoid Sándor jómunkásemberünknek....
...meg azt se, miajóistent csináltatok ebből a totyikbol igy karácsonyra és miért...?!?
De ugyanezt az ablaktörlővel már végigcumiztam én is, csak én tudok gondolkodni is, pl ismerem a multiméter és kapcsolási rajz nevű titokzatos eszközöket, és azok roppant összetett (odanyomom+ránézek) alkalmazását..
Itt erre nincsen szükség, merthogy végtelen karácsonyi jóságtol áthatva megsugom csak itt és csak most, minden fostalichka E38ba az történik igy 10-15 évesen már, elrohad az ablak alatt a kéder, meg a befolyó létől ott a környéken minden, (ahogy a többi burkolat alatt is hasonlóan) tehát az összes rozsdás, saras, ablakmosos, getszis viz belefolyik a vezérlők dobozába, ami egy ilyan luxusautonál még csak kisbaj, merhogy van vizkivezető is.
Csakhogy az is részben vagy teljesen eltömődik a rozsdás takonnyal idővel, amit ha épp szárazon néz bele a csávó, észre se veszi, mivel az a két relé van legalul, mitadisten, lerohad a kanóc a relé foglalalatárol alulrol, vagyis adhatja a grundmodul a testet, ahogy birja, az ablaktörlő nem töröl.
17 éve motorozom (saját motorral), s csak egyszer estem, amikor a Szentmihályi úton elütöttek oldalról. Vastagon voltam öltözve, csak horzsolásaim lettek, szerencsém volt. Száguldozni csak ott szoktam, ahol semmi sem kanyarodhat elém, lakott területen betartom a korlátozásokat. Motorozni pedig kell, mert a jelenlegi kabrióm nem adja vissza ugyanazt a szabadság élményt! :-)
Nem tudsz jobban figyelni, amikor a barom Zil kijön a Május1 útról a Ajtósi Dürer sorra, és átgázol rajtad, mint rajtam. Na ekkor hagytam abba. Pedig én télen is motoroztam, szőrmebéléses motoros anorákom volt, ami szó szerint leégett rólam az említett bukásnál. Ja, reumás is vagyok. A térdeim, a vállaim. Egész jól meg tudom mondani, mikor jön nagy hó.
>igaz nem ugyan olyan színű volt, de a lábainál a számmok megegyeztek!
Van, hogy a lábszámozás ua. de belül nincs egy-két láb bekötve.
>cseréltünk groundmodul és semmi
Ja, tudom. Visított is a kocsid. Ezt meg így nem is lehet cserélni, érdemes felprogramozni, és úgy megnézni. Viszont jó hír, hogy van gyári riasztó a kocsidban. :-)
Horkics Misi, nem fogod megúszni. Dolgoznak a két ünnep között: 06 20 9 441 200
Hát nem tudom, te hogy vagy vele, de én már féltem a tyúkszaros életem.:)) Ha nem muszáj, nem ülök motorra, főleg nem erősre. Annyira nem megy a motorozás, ráadásul csak digitálisan tudok vezetni..:))
Azt a 10-est felejtsd el, nagyon kényelmetlen, csak pályára való. Nemrég olvastam egy szavazást a legkényelmesebb sportmocikról, a ZX-9 a második lett! Erőben meg sztem elég, az enyémen egy picit rövidebb volt az áttétel, trükkös volt lent tartani az elejét.. :-)
Hujj, azért jó kis offot indítottam, abba is fejezem gyorsan. :-D
Ja, értem, a kéziváltó/4WD (torsen diffivel, arra igen fáj a fogam) az télleg közvetlenebb érzés. Az XKR az 400 lovas volt, de az automatával olyan 5 körül gyorsult.
Hát igen, a GT-R az más világ lehet. Monnyuk mondtam is, amikor hallottam h a főnököm az X6-ra 100E eurós árat kapott, h akkor már inkább a "Son of Godzilla".. :-) Veyront egyszer láttam élőben Londonban (forogtak is a fejek, amik ott meg sem mozdulnak a Ferrarira meg Lambora) úgyhogy azt sztem nehéz tesztre szerezni.. :-D
Anno a 6-os BMW-vel, meg később a Kawámmal jártam a Ringre gyorsulni, de nem nagyon láttam olyan autót, ami lenyomja a motorokat. Bár a GT-r-től minden kitelik.. nekem is kell!
Itt egy mocis gyorsulós videóm. Az utsó beszólásra még válaszolnom kell, csak nem értem jól a szlengjét.. :-)
De ne úgy képzeld, hogy nem kaptam levegőt a gyorsulástól, hanem a szívómotor-kéziváltó-AWD közvetlensége teljesen más érzés, mint a nyúlós turbómotor amihez hozzászoktam. Az utasomon röhögtem végig, hogy a váltásoknál hogy bólogat.:))
Ha a motorokhoz szoktál, akkor talán egy tuningolt GT-R-t kéne kipróbálnod. Nyáron gyorsultam párat egy ilyen ellen, amíg a speedmotorok 3-4 autónyit vertek rám, addig a GT-R ugyanennyit rájuk.:))
Annál a 0-100 ilyen 2.9, a vége meg valahol 320 környékén.
Ha addig élek is, egyszer veszek egy ilyet, nagyon megfogott.:)
Érdemes a jutúbon megnézni a GT-R vs Veyron videókat....
Motor után nem egyszerű. Kevés autó gyorsul úgy, mint egy motor. Különösen érdekes ez nagyobb sebességnél, pl. 120-ról elgyorsulni. Valami erős dízelt kéne kipróbálnod, pl. BMW 3L biturbót.
"a fejemet szinte ugyanúgy letépte a V8 mint szárazon"
Milyen Audi az, RS? Én - megmondom őszintén - nem mentem még olyan autóval, ami ilyen hatást keltett volna bennem. Lehet, h az a baj, h motorhoz (is) szoktam.. Az eddigi erősebb darabok (Jaguar XKR, Maserati V8 biturbo, BMW M3) "csak" kellemesen erősek voltak, de nem volt meg az odabasz feeling. Ki kellene próbálnom egy Porsche turbot, v egy Ferrarit.. :-)
Tegnap direkt kicsit kocsikáztam OFF-os quattro-val, hogy hóban teszteljem a 245/40/18at körben. Kár, hogy nem csináltam videót, mert magam is meglepődtem. Megállapítást nyert, hogy mit sem számít a széles gumi, a fejemet szinte ugyanúgy letépte a V8 mint szárazon. Vonóerő átadás tekintetében nem tudom, hogyan lehetett volna fokozni, egyszerűen megdöbbentő.:) Jah, és nincs benne sperr!
Kanyarban csak óvatos duhaj voltam, hiszen lendületnél a segge ugyanúgy kitör mint egy RWD autónál, de sajna nem volt ott összehasonlításnak egy keskeny gumival szerelt kocsi.:)
Kicsit OFF-os tapasztalatok kocsivasarlasrol: ha elmekeztek 730d-t nezek nemetbol, kineztem vegre A KOCSIT 2 hete, lebeszeltem telefonon arban, szervizmultban, mindenben OK volt, na visszahivom az eladot, hogy akkor indulnek megnezni es ha eloben is minden OK elhozni, amikor kiderul hogy meg nem elado -- mivel nem jott meg az uj kocsija ?! Es az mikor is jon, kerdezem, hat lehet januar vegen vagy kesobb ... meg nem tudja... :( Masik: emailre 5-bol 1 ember reagalt a vevok kozzul, szoval hivosgatni kell mindenkit.
730d-nel maradva: valaki megtudna mondani, hogy 730d-knel a minimalis loero kulonbsegen kivul van-e igazan elteres a 184hp es a 2000-tol bejovo 193hp kozott? gondolom blokk ugyanaz, csak vezerlo elektronika elteres van, megbizhatosag/alkatresz/barmi masban van lenyeges elteres, hogy az egyiket/masikat preferalja az ember?
Vannak itt páran, akik tudnak segíteni forrás tekintetében. Én bontottat néznék. Egyébként a tuti megoldás az lenne, ha pl. Horkicsékat meglátogatnád - persze nem tudom hol vagy - mert ők biztosan azt az alkatrészt cserélnék ki, amire szükséged van.
A karnál rövidre tudod zárni. Maga a kar csatija, az X295-ös. Elméletileg a 2-es, 4-es lábon jön a kapcsolási kombináció. Szóval pl. ha 2-es lábat földre teszed, menni kell. Ha nem megy, akkor nem a kapcsolód a rossz. De fordítva is nézheted, ha kapcsolsz, akkor a 2-es, 4-es lábon bizonyos esetekben földet kell mérned. A jelenség alapján egyébként kicsi esélyt adok arra, hogy rossz lenne a kapcsolód. Én inkább relére szavaznék. A relét félvezetők vezérlik, szóval nem javasolt direktbe feszkót, vagy földet kapcsolni rájuk. na most elszállhatott a grundmodulod is, de ez is kétséges. relé lesz az.
A baj az, hogy a te kocsidban tök másképp vannak a dolgok, mint írtam. Ez az autó nagyon az elején készült, 95/12-es. Nálad nincs K11, csak K36 és K37. Ez mondjuk jó.
A két relé az F28-al van biztosítva. A 4-es lábukon kapnak földet a grundmodultól, ekkor megy a törlés. Magyarul ha földet érintesz egy pillanatra a 4-es lábukra, akkor bekapcsolnak. De ahogy fent írtam, nem tennék rá földet, mert FET kapcsolja ezeket.Amik elméletileg simán kibírják, és az enyémmel megcsinálnám, mert ha kell, ki is tudom cserélni. De a helyedben ezt nem tenném.
Azért vannak két relé mert ezzel oldják meg az irányváltást. Szerintem. Azonosak, felcserélhetőek. Próbáld ki.
Á, ezt azért nem gondolom. Azért 30-on x év után már csak el tudom dönteni, mi a jó gumi nekem, az én kocsimra. Pl. a Dunlopom szar, és előbb állapítottam ezt meg, mintsem olvastam róla.
Amin a Pirelli van az igen veszélyes utakat látott, civilizált ember nem jár arra, különösen nem télen. És élve hazahozott. Sanszos, hogy itt ezen a fórumon rajtam kívül nem sokan autóztak télen a aacedón hegyek között, bazaltkockás úton, ott, ahol nincs korlát a több száz méteres szakadéknál. Ott, ahol a kamionok csak Y-ban tudnak bevenni egy-két kanyart.
Nincs okom kételkedni a TS810-ben, hiszen nem olvastam róla semmit, és nem vagyok gyártó-fan sem. Viszont ha megcsúszik a gumid, akkor tényleg csak a keskenyebb segíthet. Van az a szélesség, aminél még a legtutibb gumi is megcsúszik.
Nna. Hát nem könnyű az élet. Bonyolult lehet a lelki világa egy e38-as ablaktörlőjének. Tudniillik:
1. A K11-es kap vezérlést a grundmodul X253 csati, 15, 16-os lábáról. A 15-ös egy 15-ös jelre, azaz gyújtástól függő pluszra van kötve, a 16-os pedig földet kap. Semmit sem bíztak a véletlenre.
2. Az X332-es csati 20-as lábán meg direktbe rá van kötve az ablaktörlő motorra. Ez a 15-ösön, tehát gyújtáson ad pluszt a motornak.
3. A k36-os relék két biztitől függ, az F3, és F28-tól.
Sztem egy kicsit be is beszéled magadnak ezeket a teszteredményeket, és amit jónak mondanak azt jónak is érzed.:))
Anno amikor golfom volt pirelli snowsport gumikkal, a haver ugyanolyan kocsijával de dayton dw500 gumikkal porig alázott, mind kanyarban, mind elindulásban.
A TS810-re csak különösen ajánlott, meg maximális pontszám, ilyen teszteredményeket találok. Akkor annyira csak nem szar..:)
Rumci: Egyébként igazad van, de hát mit csináljak, húzzak le 2 trafót?:)))
Akkor ezek szerint megvan a válasz a kérdésemre: A gyárilag (is) jelölt 225/60 váltóméretet kell a felnire húzni az ajánlott Pirelli Zero gumival, ez a legjobb választás. Köszi az infot, továbbítom! :-)
Egyébként igen. 245-ös, 235-ös talán jobb lenne. 2 foknál az aszfalt olyan 0, -1 fokos lehet, ott már a téli gumi sem annyira puha. Persze puhább, mint a nyári. Aztán attól függ, hogy milyen gumid van. És ez a legfontosabb. Könnyen lehet, hogy pl. Semgzának kurva jó gumijai vannak, vicc nélkül, ezért nem tapasztal vele különösebb gondot, a szélessége ellenére.
Nekem mind a négy kocsimon most téli gumi van, de mind különböző márkájú, Michelin, Dunlop, Pirelli meg aszzem Vredestein, vagy hogy mondják. A legtutibb a Pirelli Sotto Zero. Az valami elképesztő, ahogyan tapad. És bizony amikor vettem, az ADAC szerint is a legjobb tapadású téli gumi volt, hóban, latyakban, jégen. A 7-esen Dunlop van, és bizony nem vagyok kiborzadva tőle, a nyári Dunlopom (igen a nyári is az) ilyen 0 - 10 fok között jobban tapadt. És milyen meglepő, ezt a gumit le is húzza az ADAC rendesen. Szóval önmagában azért mert egy gumi keskenyebb, még lehet szarabb. Még azonos gyártó esetén is.
A kocsi tömege miatt azért kell egy bizonyos szélesség, vagy nagyon keményre kell fújni a gumit. Tapasztalataim szxerint (bár biztos vannak itt néhányan, akik jobban tudnak segíteni) ha a nyári méreted pl. 245/55, akkor télinek a 235/60 vagy 225/65 (mekkő pontosan nézni) bőven jó. Bicikli kerekeket azért nem kéne rá rakni.:-))
Hát figy, nekem a 255ös téli +2 fokban száraz, sík úton olyan jól tapad, hogy ha sietek 130nál villog a kipörgésgátló. Akkor rakjak fel vékonyabbat, majd attól jó lesz?:DD
Azért kéne a VIN kódod, mert akkor pontosan be tudom azonosítani, mi, hol van. Mert sok esetben még a fészlift után is N variációt találtak ki a germánok.
én mondjuk igaz hogy kiírtam hogy már megbeszéltük, de tulajdonképpen beírtam még egyszer az akkori álláspontomat, azzal kiegészítve hogy már van gyakorlati tapasztalatom is hóban vele.
Közben számolgattam a váltóméret kalkulátorral, az említett 245/55 R17-re 205/65 R17 tetszik nekem a legjobban, de sztem ehhez már túl széles az alfufelni (nem néztem a méretét). Úgyhogy vagy arra a felnire a 225/60, vagy kell venni keskenyebbet..
Van itt még két relé, ezek is ide tartoznak, a biztosítékok mellett:
Egyébként nem tudom, milyen relé a k11, még az életben nem szedtem szét,, most meg nincs idő, mert már morog az asszony, hogy mennünk kell. Holnap DE. megnézhetem neked az enyémben.
1. Bele kéne mérni a motor csatlakozójába,hogy eljut-e odáig a delej.
2. Aztán másik német típusoknál(pl. vw,audi) be szokott rohadni a lapátok tengelye és megszorul. Szarul megoldott a tömítés,beázik és egy idő után a víz kimossa a kenőanyagot és megrozsdásodik a tengely,megszorul,belefagy stb..
Ez mondjuk általában úgy zajlik le,hogy egyre lassabban,nehézkesebben mozog,majd megáll. De javítottam olyat is ami egyik napról a másikra minden előjel nélkül egy nagy eső után megállt.
Ha kézzel segítesz neki,akkor sem mozdul? A kapcsoló egyik állásában sem?
A grundmodul a kesztyű tartó alatt van. De erre nem igazán jellemző a kontakthiba, szóval ez lenne az utolsó, amit megnéznék. Inkább 1 vagy 2. valószínű. Diagnosztikával talán lehetne valamit kezdeni, de ahhoz meg el kéne menned valahova...
Nem tartom lehetségesnek a kapcsoló hibáját, de jó lenne, ha valami tapasztalt topiktárs nyilatkozna, aki már találkozott ilyen problémával.
Ez így nem igaz. A keskenyebb gumi esőben és sáros úton is jobb. Egyedül homokban és sárban nem.
Az esővel kapcsolatban van egy érdekes történet Fittipaldiról (asszem ő volt) Marseille-ből jött Párizs felé Porsche-val, jó széles papucsokkal. Az eső miatt nem igazán tudott haladni, viszont megdöbbenve tapasztalta, hogy számtalan Kacsa a virsli gumikkal folyamatosan előzget. Felvetette ezt az egyik mérnöknek, aki elmagyarázta neki, hogy ez miért van. Nagyjából azóta néznek ki úgy az esőgumik a Forma1-ben. Mintha pár db. virslit egymás mellé raktak volna.
A széles gumi csak tiszta, száraz és abszolút pormentes úton jó. Ez egyszerűen törvény, a fizika törvénye, és az autógyártók, autóversenyzők ennek szellemében cselekednek. Ha egy béjemvés elakad a szutyokban, hóban, jégen a széles gumikkal, hátsókerék hajtással, ujjal mutogatnak rá a többiek - teleszájjal röhögve - hogy nézd a marhát a széles papucsokkal ebben az időben. Faszkalap béjemvés. És igazuk van.
Ha itt a fórumon valaki tanácsot kér, akkor jobb ezt megvitatni, mielőtt még félrevezetnénk. Szerintem. És ha 20x kérdezik meg, akkor én 20x válaszolok, mert ettől nem foglalunk el több helyet, nem másnak a rovására történik, nem pusztul sem több őserdő, és a billentyűzet sem kopik el. Időm meg van. Nem is értem az ilyen fajta felvetést, hogy ezt már megbeszéltük... És akkor mi van? Persze, mi megbeszéltük, pontosabban beszéltünk róla, de nem vele, a kérdezővel. Szerintem az arrogáns megnyilatkozás, azt válaszolni, hogy ezt már megbeszéltük, keressen vissza. Neked sem esne jól, ha valaki ezt válaszolná. Akkor legalább adj meg linket, hogy itt és itt.
Egyébként ezen a fórumon igen szar a keresőmotor, főleg akkor, ha nem lehet jól megfogalmazni, hogy mit keresünk. Szinte képtelenség visszakeresni. Ha te nem akarsz erre energiát fecsérelni, hát ne tedd, megértem. Én viszont hajlandó vagyok válaszolni, a tapasztalatom és meggyőződésem szerint. Akár naponta többször is, ha ezzel segíthetek. Az én időm telik ezzel, szóval remélem nem zavar. :-)
és akkor is mondtam hogy hóban biztosan rosszabbul járok de ha nincs hó akkor jobban.
nem akarom bebizonyítani hogy a széles gumi való télre, mert nem való.
(pláne nem 19-ben és nem magyarországon az utak állapota miatt.)
az is elhangzott hogy mindenképpen kompromisszumos döntés a gumiváltás,
én azt a kompromisszumot hoztam hogy kelljen jobban figyelni a havas napokon, viszont amikor száraz az út akkor tapadjon ugyanúgy ahogy megszoktam. autópályázok-városozok illetve egy dombot kell nekem is megjárni ha hazamegyek.
mint említettem nagyon szépen feljöttem a 275-tel, szóval eddig semmi gond, remélem nem is lesz.
Pedig igen. Sokat közlekedtem az elmúlt 20 év alatt nagy hóban, jégkásás, vagy latyakos úton, olyan helyeken, ahol - komolyan kívánom neked - te nagy valószínűséggel nem fogsz járni, és tanúsíthatom, hogy ez így van.
A BMW is keskenyebb gumikat ajánl, még az ETK-ban is.:-)
Meg egyébként az összes gumis, autós újságíró (külföldi, magyar, mindegy az Fifth Gear egyik epizódjában még foglalkoztak is ezzel) stb. is ökölszabálynak tartja, hogy egy váltómérettel lejjebb, tehát kisebb felni keskenyebb, ballonosabb (magasabb) gumi kell télre. De nyilván nem értenek hozzá, ahogy én sem.
Kis adalék a kipörgésgátló/téligumi témához. A ház előtt van egy kb. 40m hosszú meredek (10-15%) rész az utcában (zsákutca, így csak arra lehet menni). Ha lejárták előttem a kb 4cm-es havat (=keményre taposva) akkor a kocsim meg sem mozdul. Tökmindegy, hogy a DSC ki vagy be van kapcsolva. Téligumi 235/55 R17. Ha viszont ellapátolok a kocsi orra előtt egy kb. 5m-es részt, akkor viszont kiválóan felmegy. Mivel megtapad a kerék, a kocsi kap némi sebességet és onnan már nem fogja vissza az elektronika. Persze közben villog ádázul a műszerfalon a sárga fény, de meg már nem áll. Ráadásul a meredek rész közepén van még egy derékszögű balos is, csak hogy izgibb legyen...
Sajna olyan a garázs, hogy nagygázzal nem tudok kiállni, így a hólánc mellé (ezt még mondjuk nem használtam) beköltözött tehát télire az összehajtogatható lapát, illetve a zsák homok is a csomitartóba. Biztos, ami biztos...
A mi autóinkban nagyon kifinomult már a DSC, ésszel közlekedve nem is lehet bajba kerülni vele. Úgy veszem észre, hogy hóban sperrel lényegesen többet mozog a hátulja, ha mindkét kerék el tud forogni hamarabb kitör oldalra, bár ez nekem csak plusz öröm, RWD-ben kevésbé járatosoknak pedig halálfélelem.:)
Persze egy elsőkerekes kocsi sokkal egyszerűbben vezethető, sokat számít, hogy a motor-váltó súlya nyomja a kerekeket...
Szív vele a hóban: nem tud vele bizonságosan közlekedni, csúszkál, nem stabil. A tulaj nő, ő csak a gázt nyomja, nem kell tőle nagy rally-es tapasztalatot várni. :-) Most az X6-ot, meg a 5GT-nézegeti összkerékhajtással, de sztem ennek a kocsinak is használhatónak kéne lenni egy megfelelő méretű, jó téli gumival. Én Saab-ot hajtok, télire 195/65 R15-öt teszek fel a nyári 205/50 R16 helyett, s az autó meg sem rezzen a hóban, nagyon jól fekszik (tudom, elsőkerekes, de akkor is).
mondjuk nem nagyon tudom elképzelni hogy ez annyira számítana hogy mondjuk 225-tel nem tudok hazamenni, míg 205-tel pl. igen. pár % lehet amivel többet tud az egyik mint a másik amit vezetési stílussal biztosan lehet korrigálni. lehet hogy nem tudok egy dombon "úgy" felmenni hanem kicsit óvatosabban vagy kisebb gázzal. ez csak az én véleményem.
meg is állapítottam hogy télre szerintem a 275/40 az ideális :)
(nyilván nem, de nekem az van. jó érzés, hogy nem kell jobban vigyázni vele mert nem csúszik jobban mint a nyári.
kivéve természetesen ha nagyon nagy a hó és jól esne a nagy nyomás.
volt egy pár napot egyébként, tökéletesen jöttem fel vele a dombon.
nem tudom egyébként hol a határ a nagy felület és a nagy nyomás görbén, én arra tippelek, hogy kb. ugyanott vagyok elönyök tekintetében csak máshol kell máshogy figyelni.
illetve ha az idöjárás enyhe és nem számolunk anyagiakkal akkor sokkal jobban jártam.
bár érjem meg a tavaszt felnitörés nélkül, megtaláltam eddig is pár irdatlan "made in hungary" gödröt éjszaka országúton. szóval akkor elgondolkoztam hogy lehet jobb lenne nagyobb peremmagasság de egyelöre benne maradt a levegö a kerékben.)
minden E65-ben kell lennie kipörgésgátlónak. ha nem müködik akkor elvileg világít az a sárga kislámpa, észre lehet venni.
kérdés még továbbá hogy mit jelent a "szív hóban" kifejezés.
Szlovákiában van a kocsi meg a cég, ráadásul a tulaj egy külterületi ingatlanon lakik a Kis Duna mellett, ott több hó szokott lenni. Kb mikor volt kivesézve, mennyit olvassak vissza?
A főnököm E65-öst hajt, de szív vele a hóban. Megnéztem, 245/55-ös téi gumit vettek rá, ami baromság, az első ajtóban is írja a váltóméretet, ami 225/60, de én még ennél is keskenyebbet néznék télre. Van vkinek bevált mérete, amivel nincs gond? Monnyuk azt se tudom, h ezekben (730d) van e diffizár. (Anno a 635-ösömet sokat tologattam télen, mert abban nem működött.. :-)
Igen, valoszinű hiányzik neki az információ, hogy hanyasban van éppen a váltó meg ilyenek, kéziváltós autó alapvetően más, nem lehetetlen átépíteni, de itt a mechanikus része csak a dolog egyik fele
Már ha egyáltalán E38ról van szó...
Most minden egység "azt hiszi", (ha csak kihúztátok a váltót és ott lóg a csatlakozója) teljesen hibás a váltó, és alapvetően vészüzemmódban megy a fél autó.
A kipörgésgátlot mi vezérli?Nekem automata volt a kocsi és miota átkerült rá a kézi váltó nem mükszik folyamatosan világit a műszerfalon.Van vmi köze az automata váltó cseréjének?
0%-os a sima difi elméletben, az 50 50% nyomatékosztást tud csinálni. Ha egyik kerék jégen áll, akkor elméletben az autó el se tud indulni, de a difi saját belső súrlódása miatt a normál difi 1 vagy max 2%-os osztást tud csinálni.
25%-os csinál 50+-12,5%-ot, tehát 37,5 62,5% nyomatékosztást tud csinálni.
40%-os csinál 50+-20%-ot, 30 70% nyomatékosztást tud csinálni. (ilyenen van, királyság!)
A 100%-os hegesztett difi 50+-50%-ot, vagyis 0 100 osztást tud. :)
"Amikor arról beszélünk, hogy egy sper 25%-os (zárású) akkor azt értjük alatta, hogy a hajtónyomaték hány százalékát viheti át maximum (nem biztos, hogy átviszi) a differenciálzár a jobban tapadó kerékre. 25% zárás esetén: 37,5 % jut(-hat) a rosszul tapadóra és 62,5% a jól tapadóra. 90%-os sper esetén 5% a rosszul tapadóra és 95% a jól tapadóra. 100% esetén akár 0-100 is lehet pl: hegesztett)"
de ez továbbra is homályos:
"25% zárás esetén: 37,5 % jut(-hat) a rosszul tapadóra és 62,5% a jól tapadóra.
ha így van akkor az 50%-os sperr a "leg" mivel akkor zárás esetén 50-50%-ban ossza a nyomatékot a kerekek között.... de én hallottam 70%-os sperről is...
azért köszi az infót, de sajna kicsit homályos ez nekem... azt hittem hogy az előfeszítéshez van valami köze, de nem értem miért %-ban megadva...
Nem lehet teljesen merev az összekötés (difizár), széttörne a difi. A pontos meghatározást nem tudom, de képzeld úgy, hogy normális difi esetén, ha megcsúszik az egyik kerék, akkor a nem csúszó kerékre a nyomaték 100%-a jut, míg az állóra 0%. Sperr esetén nem képes teljesen kidiferálni, így az "álló" kerékre is jut 25% a forgóra meg 75%. Ez nem pontosan így van, de én sem vágom annyira.
Vigyázni kell a Sperr difivel, mert könnyen túlkormányzottá válik a kocsi, azaz megpördülsz. Kár lenne azért a szépségért.
csak azért értetlenkedem, mert amikor letiporom és "zár" akkor egy bal hátsó kerékfordulathoz egy jobb hátsó kerékfordulat tartozik... sztem... vagy nem..?
Valoszinű még mindig levegő van benne és-vagy átengedett a főfékhengerben karmantyú, ettől nem veszi a fékfolyadékot fent, ettől nem tolja át a rendszeren, ettől levegős marad, ördögi kör.
Az ABS vezértömbjét is szépen ki lehet csinálni evvel..
Eleve állatság a folyadék "kipumpálása", ha belegondolsz, mert a régi fékfolyadékot a csövekből mi pumpálná ki? A levegő amit a főfékhenger betol? Dehát a főfékhenger nem légpumpa, folyadékban nyomásképzésre és minimális mennyiség szállítására találták ki.
Beindítani csak a hidraulikus rásegítésűeket kell légtelenítéshez, az ABS miatt nem árt közben gyujtáson tartani, hamár nem hazsnálunk töltő légtelenítő készüléket, (aminek kizárólagos hasnálkata szigorú gyári utasítás ezeknél a luxusautóknál)
Mostmár, hogy kicsit mentél ilyen trutyis fékkel, átrugdaltad a rendszert, probáljál nagyon sok menetben, nagyon sok fékfolyadékkal, nagyon törelmesen légteleniteni ujra, héha magátol "elkapja" egyszercsak, betömít a karmantyú és onnantol veszi a folyadékot, át lehet pumpálni 2-3x a rendszert, és bontás nélkül "megjavult".
...na, már megint behalt a termosztátom. Majdnem pontosan 1 éve lett kicserélve... mi lehet az oka h így megadta magát, ill. más is rossz lehet a hűtőrendszerben? (vízpumpa esetleg...) Vagy lehet h az lehetett a baj h "kevés" volt benne a fagyálló? ...mondjuk ezt feltöltöttem, bírnia kellett volna.
Hello vki találkozott már olyannal hogy:A teljes fékrendszerből kilett pumpálva a régi fékolaj de úgy hogy közben az új nem lett utánna öntve.Most vettem fékolajat szépen lelégtelenitettem az összes kereket.A hiba ott van hogy a pedált benyomva az első 3cm-en nagyon könnyü utánna egy kicsit nehezedik de a fék alig fog.A rendszer már biztos hogy nem levegős akkor ilyenkor mi van?Légtelenítésez nem kell a kocsit elinditaní?
Odamész és kész. Egy nagy aszfaltozott téglalap a Duna parton. Mint egy kisebb focipálya. De siess, mert már alig maradt rajta hó a nagy össznépi mulatságtól. Egyébként a focipályákon is lehet, ha nincsenek bekerítve...persze csak az olyan "faluszélieken".
Vagy a dunakeszi Auchan teherautó-parkolójában, hacsak fel nem sózták azóta.
A 255ös télivel nem mondom, hogy simán ment a hóban hiába van sperr. Utána átultam az elsőkerekes céges puttonyba, a 195ös gumikkal csak úgy hasított.:))
Engem tegnap egy Focusnak kellett felhúznia a dombra, mert a jégre hullott havon a sperr dacára nem tudtam felmenni... Aztán meg magyarázkodhattam, hogy sok a ló meg a nyúton... Csak kéne valami kapcsolható összkerék így néha-néha...
a hátsó fejtámláról : nálam úgy van hogy ha nem ülnek az ülésben akkor ki sem megy, tehát felesleges a hátramenethez bármit csinálnia ebben az esetben. ha ülnek hátul akkor meg azért felesleges... :)
nyilván nem tökéletes, mert ha beteszek egy pár sáros gumicsizmát a hátsó ülésre akkor az már elég neki hogy ingázzon a fejtámla fel-le.
Persze, csak most, hogy kint van a hátsóülés, most húzd be azt a madzagot. Arra figyel, hogy ha van valami kábelköteg, akkor fűzd abba bele ezt a vezetéket, majd amikor a csomtartóból átértél a hátsó ülés alá, akkor egyesítsd a roló madzagot ezzel a + vezetékkel. Tekerd be vászon szigszalaggal (villanyszerelő boltban is lehet kapni) és így vidd el a most már 3 szálat a középkonzol hátsó panel alá. Nagyon fontos, lehetőleg a vezeték ne érjen sehol a kasznihoz. Vagy legyen a vezeték és a kaszni közt valami gumi, szövet, papír, +műanyag valami, vagy legyen a kábelkötegben valahogy. Ez csak azért van, hogy a kaszni mozgásakor nehogy kidörzsölődjön valahogy a vezeték szigetelése. Ugyan ennél a szériánál, ami nekünk van már zárlat védettek az LCM kimenetei, de nem jó, ha emiatt az egyik oldali tolatólámpád nem működik majd.
Ha toldanod kell a roló vezetékét, lehetőleg forraszd, és használj zsugorcsövet.
Van abban valami, amit mondasz. Mert az önmagában nem elég, hogy lehúzza tolatáskor, de arról is gondoskodni kell, ha fel volt húzva, akkor húzza is vissza. Mindezt nem akárhogy. Kellő késleltetéssel. Mert gondoljunk bele, hogy egy jó ízű Y forduláskor, ahol pl. kétszer, vagy többször kell rükibe rakni, meg előre, le/fel huzigálja majd. Szóval elég intelligens cucc kell:
1. Tolatásba kapcsoláskor mindenképpen meg kell tudni valahogy állapítani, most éppen hol a roló. Mert csak akkor kell bármit csinálni, ha fel volt húzva. Erre már van egy elképzelésem...
2. Ha le kellett húzni, akkor a visszahúzást késleltetni kell legalább 30-40 másodperccel, hogy ne legyen oda-vissza huzigálás feleslegesen. Elég idegesítő, meg béna.
A fenti kritériumok miatt kételkedem abban, hogy gyárilag volt ilyen cucc. De nem lehetetlen megcsinálni. Kihívásnak nem rossz.:-) Csak húzd be azt a madzagot Bali, aztán vagy lesz ilyen kunszt benne, vagy nem.
úgy emlékszem a régi roló elektronikánál hogy talán nem volt végállásra visszajelzés és simán a felvett áramot nézte arra állt meg. de lehet hogy tévedek.
amúgy engem bosszantana ha mindig húzogatná tolatáskor.
én mondjuk amikor megveszem a kocsit felhúzom a rolókat és max. amikor eladom akkor az új tulaj le :)
Megvizsgáltam. Sehol nincs ilyen opció megemlítve. A régi kapcsolóval, ami most van neked könnyen meg lehetne csinálni. Az újjal nem egyszerű. Azaz...
Bárhogy is, el kell vezetni egy szálat a tolatólámpától a kapcsolóig. Ezt én mindenképpen megtenném, ha már úgy is szétdöntöd a cuccot. Aztán vagy van megoldás, vagy nincs. Kell egy 0,25-ös vékony madzag a (csomagtartó) tolatólámpától a középső konzol hátuljáig. Csak be kell húzni bő ráhagyással, aztán nem kell bekötni.
Régi kapcsoló: kell egy pici elektronika, vagy egy pici relé, ami rükibe kapcsoláskor ad egy impulzust azon a szálon, ami a le irányhoz tartozik.
Új kapcsoló: igazából itt is van le irány, már amint az elmenő szálat illeti, csak tanulmányozni kéne szétdöntött állapotban ,hogy mi történik egész pontosan. És akkor valszeg itt is műxik.
Meg is van. Mostmár csak az a kérdés, hogy 29-ig leszállítja-e a fószer a német címemre. Ha igen, akkor január első hetében itt van. Ha nem, akkor szopás, mert idő amíg megint szállítok onnan. Kb. 2-3 hetente, havonta.
Persze, hogy nincs, ezt nem gondolod komolyan ,hogy a BMW gyári dobozok barkács-szétfaragásához árulna gombokat....:)
Természetesen arra gondolok, másikbol bontott műanyag sapka, mindegy ha egyhibás vagy rommá széttaposott dobozból jön,....sőt először akár átmenetileg próbára befaragni egy nem redőny piktogrammos, akármilyen gombot, csak működjön először, azután majd jön az esztétika...;)
Annyi. Most nincs száll. klts, mert Németo. címre kérem, az meg ingyenes. Csak annyi van, hogy ha nem esik be 29-ig a német címre, akkor akár 1 hónap is lehet, mire ideér. Rajtad áll.
Valamit félreértettél. Olyan modult, amire neked lenne szükséged képtelenség szerezni. Ritka, mint a fehér holló. Ezért küldtem ezt a linket, mert ez egy szóló kapcsoló, ami olyan, mint az enyém.
Az EWS-ben nem lehet csak úgy átállítani az km-t. És ez ebben az esetben sem történt ez meg. Biztos előretekerték, mert gyanúsan kevés volt a kocsiban. :-)))))))))))))))))))
Egyébként más oka is lehet a dolognak. Pl. műszert cseréltek, és nem voltak elég gondosak. Ezért fontos a leellenőrizhető szervízmúlt.
Ez egy érdekes felvetés. Valóban meg kéne már egyet nézni, mert pl. megfigyeltem azt, hogy az ülésfűtés helyén más funkció van, más kosiban (ebay.de central schalter) szóval nem lehet a NYÁKba integrálva a kapcsoló. Vagy a NYÁK csak egy egyszerű madzag router, aztán a grundmodulban megmondod milyen kunsztokat tud a kocsi. Még az is lehet, hogy a parkradar kapcsolóját át lehet állítani redőnykapcsolónak.
Naszóval ilyen kapcsolóm lett hozzá. Nincs benne semmi elektronika,ahogy gondoltad.
Viszont ez nem fog bemenni nekem a hátsó konzolba,van egy olyan érzésem. Ez szögletes,de ott lekerekített a hely. Megpróbálom valahogy előre befaragni(de csak, ha látszik valami remény, hogy teljesen gyárias kinézetre sikerülne),de egyébként meg jobban is tetszene az "automata" kapcsoló.
A roló működik,hamarosan szétszedem megint a fél autót. :)
Meg ugye az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a kocsid jelenlegi állapotában megszüntetjük a magnódat, mint zeneforrást, és akkor ahelyett lehet az AUX in, vagy veszel egy MP3 lejátszót, és annak a LINE IN-je lesz az AUX in. Egy biztos, ha azt a hátlapot lenyúlod Zsoltitól, akkor be kell húzni az árnyékolt vezetéket onnan a csomagtartóig, aztán később majd ráérsz töprengeni, hogy vágjuk haza az eddig jól működő hifidet a kocsiban. :-))
Ugye az egy érdekes szempont, hogy szép kiegyenlített hangzást akarsz, vagy inkább valami kissé elfajzottat. Tudniillik a kalaptartóst nagyon szépen méretezték a kocsihoz, tehát akusztikailag nagyon rendben van. Annyira, hogy végülis még a gyári hangszórókat sem mertem másra kicserélni.
A saját kendács - mivel gondolom nincs a kamrában egy-két Bruel&Kjaer elektroakusztikai műszered - olyan lesz, amilyen lesz. Akár kurva jó is lehet ám! Vagy mégse...
Kanyarodj erre és hallgasd meg! Vagy 23-án csődületet tartunk Zsoltinák, kaját, piát ő állja.
...mondjuk nem akarom h a basszustól felboruljon a kocsi... :D ...meg h beinduljon a szülés az autómban x) ...majd meglátom, de a "könyöklős" megoldás felé hajlok jobban. Mindegy, még csak a tervezési fázisban vagyok. De azért köszi az ötleteket!
Mennyit táboroztam ott gyerekkoromban,....űberkirályság:D
Egyébként rémszemről Bp, ünnepek után (két ünnep között esetleg?), ha Neked is jó, lehetséges hogy összehozzuk valahogy, karácsonyig nálam már teljes a káosz:(
Kéne neked egy rendes szkennelés. Mondanám hogy told el magad ide, csak hát szar idő, stb. Meg lehet, hogy te Kőszegen lax, én meg Sátoraljaújhelyen...
Nincsenek plusz fekete dobozaim, vagy nagyonjol el lettek rejtve. A kábelkötözővel szinte szószerint bedobott immobolizer (ami folyamatosan "összeakadt" a gyári EWS-el) már a kukában landolt első héten, más idegen dobozzal még nem találkoztunk.
Tény a komplett szőnyeg+beltér még nem volt kint, és a hátsó lökhárító sem volt lekapva, de legkésőbb nyáron ugyis találkozok kb minden alkatrésszel, mert atomjaira lesz szedve egy sor dolog, ..
Én sokkal rosszabb verziotol tartok, mondjuk a vezérlők fele nem ebbe az autóba került be először, erősen gyanus, az autóba mik jöhettek abbol a minden bizonnyal sokkal fiatalabb kevéskilóméteres import donorból, amiből a félkiflire törés után összerakták felül körbemérve látszólag törésmentesre..:(
Nekem is hasonló hibám volt. Mindig leszívta vmi az akksit. Nekem folyamatosan világított a váltónál a kis fény. Miután ismerősöm kiszedett 2db "fekete dobozt" a motortérből, amknek a risztóhoz volt köze...na azóta semmi baja. Állhat kint a hidegben akár 2 hetet is, rögtön indul. ...de tavaly télen én is rengeteget szívtam vele. Meg még idén is egy párszor, amíg meg nem lett a baja. Ráadásul még egy akksit is vettem, mert az gondoltam h az a hiba forrása. Néha jobb kiiktatni 1-2 felesleges dolgot, cserébe megbízható lesz az autód. ...mondjuk ennek a mondatnak se eleje, se vége...de már így marad. :)
Lakatfogó nem mutat pontosan, legalábbis az a párezres ami nekem van.
Ezért kötöttem már be sorba multimétert, de nem tudsz ott virrasztani a kocsi mellet 2-3 napot, mikor mennyit vesz fel.
Az oké, hogyha elmegy aludni, akkor 10-20mA...de néha nem megy el aludni, mert nem.
Néha olyan, mintha semmi baj sem lenne, majd teljesen véletlenszerű időpontokban megint ég a váltónál a kis fény.
Van olyan, hogy 20-50 másodpercente kigyullad és elalszik, majd megint gyullad, és ezt játssza. Ez nem érintkezési hiba, mikor épp alszik, rugdoshatod, lökdösheted, rázhatod, semmi.
Máskor ugyanigy csinálsz mindent, és semmi gond, látszólag minden jó, 2-3 nap elteltével is alszik és persze indul is olyankor.
Kifejezetten alattomos, ha 2napja nem mentél és muszáj lenne AZONNAL menned, akkor meg arra mész oda hozzá, hogy ki sem nyit, és az aksira rámérve 0.00V ..
Most ugy tartom, hogy nincs rajta aksi, igy nem tudja leszivni, nyilván roppantul "jóttesz" egy ilyen autónak, hogy minden indításkor, ha "menni kell 5utcányit" gyári paraméterekkel indul... :(
Igen,én is úgy láttam valahol a neten,hogy jóval kisebb ez a fajta kapcsoló. Na de holnap megjön és meglátjuk.
Kiderül majd az is,hogy mennyire fakó a kárpit. De szeritnem jó lesz az úgy,hisz alig látszik belőle valami. Nekem még gyenge fólia is van az ablakokon..
Hát az érdekesen néz ki. Az enyém úgy működik, hogy a benne lévő elektronika tudja melyik irányt kell kapcsolnia. Nálad meg te döntöd el, merre próbáljon indulni. Szerintem ez is jó megoldás. Sőt feltételezem, hogy nincs benne elektronika, mert minek is, és akkor nem olyan mély, mint az enyém. Majd később értékelni fogod ezt, ha így van.
Ja, mondtam ezt a kárpitfestést. Most már emléxem hol találkoztam vele. Az Autókereskedők sorozatban a csákó befújta a szövetkárpitot, hogy szép újnak látszódjék. Feltételezem, hogy valamilyen szövethez jó festékkel fújta.
"Nem E34 vagy E32, azokba nincsen ilyen xopás szerintem, mivel szinte tiszta elektromechanikusak"
Nagy tévedés, csak inkább kiforrott mire alkalmazásra került a gépjárműben, :D Illetve nem függenek egymástól az elemek és nincsenek buszra (üzemi buszra) kötve aminél ügyeni kell a különböző gyártók eltéréseiből adódó tolerancia különbségére.
Ha it kiszedsz egy elemet a rendszerből attól még a többi működik, max bizonyos funkciók nem elérhetőek.
De itt is van GM IK IHK sőt buta CM+LKM is, hogy a motorvezérlő és a váltó vezérlőről ne is beszéljünk.
Amúgy az oktatáson még az előadó is hibásan tudta, hogy mikortól használtak un. CAN buszt a BMW-kben!
Mert már az e32-ben megjelent, nem is emléxen én pontosan mikortól is.... de talán az e31 elötti e32-ben jelent meg!
Az hogy milyen csatija van az lényegében mind1! Nem a csatitól függ!
Az e38 az már az elejétől fogva kizárólag csak "k" vonalon beszél a diag csatin, vagy is egy szál kell a kommunikációnak ezen kívül táp és test ami a csatiba fontos.
Az INPA mindent ismer e38 esetében. Valahol 94 környékén kezdte el a fejlesztéseket a Softing cég és ezért az e34-ből is lát bizonyos vezérlőket amik ekkor még beépítésre kerültek. Az e34 és e36 már vegyes felvágott, vannak elemek ami K+L vagy is két vezetéken keresztül kommunikálnak (na ezt csak a MoDiC vagy DiS eredeti fejjel látja tutira) de pl. 93/9-től jött a légzsák vezérlő ami már csak K vonalon (vagy is egy vezetéken) szólítható meg. Ezért a vegyes felvágott.
De az e38, e39-től már csak "K" vonal van és ott az INPA-ba minden meg lett valósítva.
Balának fészliftes a kocsija, neki nem egyesével vannak a kapcsolók betéve előre, hanem olyan a modulja. Ergo csak úgy lehet betenni a rolókapcsolót, hogy hátra ahol a hátsó hűtés/fűtés szabályzás van, a TV kapcsoló helyére. Na most ha neki csak fatengelyese kézi szabályozás van hátul, mint pl. nekem is, akkor közel, s'távol nincs másik kapcsoló ahonnan a világítás jelet le lehet venni. Ellenberger a szivargyújtóé talán jó lehet.
Rommá szétkapni? szerintem nem kell... annak a világítás jelnek a többi kapcsolón is lennie kell a sorban, ha van bármi más extra, nem "vakdugó" van az összes kapcsoló helyén...
Nem E34 vagy E32, azokba nincsen ilyen xopás szerintem, mivel szinte tiszta elektromechanikusak
Ez egy E38 730, automata, 95-ös
tévénavi, memóriás fűthetőbőr, tetőablak, roló, DSP, stb ami ezekhez "jár",
ami a legutálatosabb hiba, hogy mostmár állandó jelleggel lemeríti az akiskat, ami a dühítő, hogy mikor működik, megy az autó, akkor meg látszólag minden "jó"
4. Ide az világítás modul kéne egy szál, hogy csak akkor égjen, ha felkapcsolod a lámpát. Gondolom nem akarod rommá szétkapni a kocsit, szóval vagy sötét, vagy réteszed a szivargyújtó + ra.
Jah, előre bekötni, majd matatok az emlékeimben és a WDS-ben, és akkor meg tudom mondani. Végül is lehet sz.tem... A szivargyújtóról le tudsz venni 12 voltot. Aztán három szál megy a rolóhoz, várgyá, nem is, csak kettő, na majd megnézem, holnap okosabbak leszünk. Ha megjön a roló eccerűjen meg tudnod nézni, ráköcc 12 voltot, ha nem megy, akkor ellenkező polaritással. És le/fel irányt csak cseréled a pólust.
NEM, NEM SEGÍTEK MERT GONOSZ VAGYOK! :-))))))))))))))
Hát persze. Az a szar, hogy megint szét kell borítanod a hátulját. Nem kicsit, nagyon. Dehát lassan komoly gyakorlatod lesz benne. ;-) Meg ugye faragni is kell majd. Ezt meg neked kell tenned, te rontsd el, ne én. Holnap majd dobok egy fotót, hova tettem.
Asszem a középső konzolt is kicsit szét kell kapni. De hát ott van drága barátunk, aki mindezt csukott szemmel... És ezt tudja trapézon és lovon is, egyujjas azbesztkesztyűben.
Azért ilyen E32, meg E34 különösen 525td elég gázos. Vojno egy egész regényt tudna neked írni erről. Ebben ő a penge. Én csak az újabbakhoz, e38, e39 tudok hozzászólni.
Ez a riasztó egy érdekes szopás, nálam sem ment egyből. Például amíg meg nem mondod ennek a köcsögnek, hogy igenis van szirénád, addig nem is fog menni. Ahhoz meg DIS kell. Nekem összefosta magát a kábelem, szóval most nem tudok segíteni, de ha nem sürgős, ha megkaptam a csere kábélát, megnézhetjük.
Legalább tárolt hibákat meg talán élő adatot tudnék olvasni, merthogy a 96előtti autót PAsoft meg carsoft se látja egyáltalán a nagy kerek diagcsatirol, OBD meg ebbe még egyáltalán nincsen
Édekelne miért nem működik nmrálisan a DWA, miért nem "alszik el" vagy mitől "ébred fel" az autó, miért nincsen funkcionálisan sem "riasztóm", (bár az ablakokat felhuzza és látszólag "élesedik"), miket csinál a fűtés és tud-e magáról tárolt hibákat, működik-e az utas foglaltságjelzőm vagy kigányolták, stb.
Na, az fasza. Imádni fogod este. Hova akarod befaragni? Nekem volna 5letem. Én a TV kapcsoló helyére raktam, ja neked nincs is tévéd, mindegy a helye megvan. Oda be lehet faragni a fészlift előtti kapcsolót:
Ha mocskos sok mély kell, amitől felborul a kocsi a kanyarban, és hisztériás rohamot kapnak a kismamák, akkor a gyári kalaptartós nem jó. Akkor próbáld befaragni a könyöklőbe, ahogy gondoltad.
Ha viszont szép hangzás kell, nem túl brutális hangerővel, akkor a gyári kalaptartós cucc (ebay tele van vele, ~100€) és pl. egy jó Alpine erpősíatő, kb. 25 000 HUF. Meg némi munka.
Jól tetted! :) Én egy kalaptartós mélyhangszórókon gondolkodok, bár arra gondoltam h a hátsó könyöklőt lehajta egy tökéletes hely adódik mondjuk egy 25-cm-es mély behelyezésére. Igényesen beépítve, nem gányolva. Aztán azt le is lehet takarni (nálam) a plüss kárpittal ami tépőzáros azon a részen. Szerintetek jó ötlet?
Ja igen. Megállásnál pedig a megállást követően lassan (pár másodperc alatt) engedi vissza a lent megjelölt értékekre a fordulatszámot.
Az N ugyanúgy viselkedik, mint a P.
Bekapcsolt klímánál nincs különbség a P.R.N.D. értékek között (750 rpm +- kicsi).
Arra viszont, hogy az általam leírt módon kell-e működnie, vagy hogy a 35i motor+váltó együttesnek ugyanígy, csak más értékekkel kell-e működnie, nincs ötletem.
Nekem viszont amióta megvettem a leírtak szerint működik (kivéve egy rövid periódust, amikor egy rosszul csatlakoztatott kábel miatt magasabban tartotta az rpm-et).
Ez jó, de mire ideér, elfogy a hó, s nem fog kelleni... Köszi azért. Választok azt hiszem egy mezei párszázas hótálcát, s az lesz. Szolgáljon, de legyen occó!
A 35i alapjárat adatait nem tudom, de nálam az 50i alapjárata meleg motorral (ami kb. 50C KTMP-t takar) a következőképp néz ki:
álló helyzetben, váltó P-ben = kb. 600 rpm, ami a gépkönyv szerinti érték (klíma nincs bekapcsolva, a műszer szerint pedig a fordulatszám 590-610 rpm között van)
álló helyzetben, váltó D-ben, vagy R-ben = leesik kb. 530 rpm-re (klíma nincs bekapcsolva, a műszer szerint pedig a fordulatszám 520-540 rpm között van)
N-et nem használok, vagy csak ritkán így ahhoz nincs érték a fejemben.
ha klíma be van kapcsolva, akkor műszer szerint 750rpm körül van, de arra nem emlékszem, hogy van-e különbség a P v. N és D v. R között
Szerintetek normális ha hidegben (0, -5 fok) "sűrűbb" az olaj?(10w40-esről van szó) ...valamelyik nap ellenőriztem az olajszintem, és a nívópálcán látszott, hogy sűrűbb (erős túlzással kocsonyaszerű) az olaj. Érdekes, hogy erre még sosem figyeltem oda, de most megkapta a szemem.
Miután a kocsi elérte az üzemi hőmérsékletet, van egy érdekesség az alapjáratával. Ha megállok (egy lámpánál pl.) akkor az alapjárat - az esetek felében, szóval nem mindig - leesik 620-ról kb. 530-550-re. Nagyjából csak bő 1 másodpercre, kizárólag és pontosan a megállás pillanatában, aztán szép stabil lesz.
A Pentosin CHF7.1-re az van írva, hogy +100 fokig, a CHF11S-re hogy +140 fokig. A 11S mehet a 7.1 helyére, fordítva nem. Valami 3e HUF 1 liter Pentosin, és kell belőle teljes cseréhez 4 vagy 5 liter, és nem kell töltögetni se, ha nem folyik.
Amúgy elég drága spéci szerkezet a szintezés meg az EDC, nem kísérleteznék nem belevaló olajjal. Egyszer egy ismerős megkért nézzek meg egy EDC-s autót a hahu-ról, észrevettem, hogy tévesen piros ATF van a tartályába, de legalább is kávébarna volt, ami benne volt. Mondtam is, hogy felejtős az autó.
Várjál már...LAD már bennevan, csak EDC-re bővítés kéne?
Az messze nem lehetetlen..!
Ha vennél egy patika donort, mondjuk egy jobbkormányost, (ami olcsó, hiszen itt mégse teljesértékű) és nem zavar, hogy pár hétre atomokra borítják a kocsidat, akkor simán bemegy az EDC..
szerintem
Más folyadékot nem lehet használni, kinyuvad a sűrűbb létől a tandempumpa, szétmegy a szelep, kikészülnek a gátlók, esetleg eldurrannak a gömbök..nameg hogy engeded le a régit, hogy ne keveredjen? Egyáltalán minek töltögetni, folyik belőle?
citromban minden javítható, bontható, gömb is szétszedhető, "filléres",(mégis rettegnek tőle) itt minden csak egyben, és egy vagyon..
(najó..- gátlót már javított meg (legalábbis valamennyire) katona, de az valami kisipari bűvölés, nem ugy készült, hogy szervizelhető gyárilag!)
Még az jutott eszembe, hogy a LAD-rendszer ugyanolyan, mint a Citroen hidropneumatikus izéje- akkor talán lehetne használni benne a mérgdrága Pentosin helyett a jóval olcsóbb hidrós LHM-olajat?
Ki is próbáltam, de sajnos a legolcsóbb olajjal kezdtem és erről mostanában kiderült, hogy a Citroenbe se jó, mert hidegben erőteljesen megdermed....teljesen Forma-1 érzés...:(
Fantasztikus a tudásotok, komolyan! Köszönöm, megértettem, hogy utólag belebuherálni az EDC-t úgy, hogy jó is legyen...ennek az esélye egy az ezerhez.
Az olaj, ami kell bele - a felirat szerint - Pentosin CHF 7.1
Egyébként ugyanilyen automatikus 3-állású keménységállítás (vagy manuálisan 2-állású) volt a Mitsubishi 3000GT-ben annak idején és az is hasonlóan bonyolult volt, az autó minden szegletéből érzékelők és komputerek bukkantak elő.
Most olvasgatom(vagy inkább szavanként szótárazom): benyögöd neki a felhívni kívánt nevet,ő utána visszamondja a találatot,majd te mondod "ja" és akkor felhívja.
A kézikönyv utolsó 2 oldalán vannak a parancsszavak(1 oldal telefonhoz 1 oldal a navihoz) és perforált ez a lap,hogy ki tudd tépni súgónak. :)
Ez két EDC+LAD hátsó gátló, a gömbökkel együtt. Ott lóg ki a kábel is belőle felfelé.
Felteleted a falra disznek a teljes csövezés ,tandempumpa, vezérlőszelep, konzolok, stb nélkül. ÉS akkor ez még csak a LAD, hogy a gátló ne legyen kőkemény ,tehát legyen működő EDC, kell egy felkódolt vezérlő, két első EDC-s gátló, érzékelők, teljes kábelezés, stb...
A könyvben benne vanak a "parancsszavak", amiket felismer. Én üvöltöztem párszor neki,de csak mindig valami bitte?-t visszakérdezett. Van mit csiszolni a német kiejtésemen,mi? :)
Elméletileg a telefonodat és a navit. Asszem hosszan kell nyomni. Helpet is ad. Elmondja a ribanc, hogy mit, hogyan tucc elérni. Én egy ilyet fogok MAJD beépíteni:
Itt nagyon jó videók vannak, hogyan müxik. Rumcice, itt is hányó emberke van a kormányon. Egyébként ez a cucc nem olcsó, nagyon jól müxik. Igazából nem sok haszna van, de ezen az alapon mi haszna egy hetesnek? Miért kisbusszal járunk? :-))))))))
Van benne elektromos szelep, ami a folyadék áramlását, evvel a gátló keménységét szabályozza. Azért megy a kábel a gátlókra.
A komfort meg a sport csak "általános keménység", egyfajta stratégia, a dolog lényege nem ennyi, hanem az, hogy a menetviszonyokhoz alkalmazkodva egy pillanat alatt módosítja a csillapítást, méghozzá kerekenként, ehhez vannak gyorsulásmérői, kormányszöghelyzete, ismeri a sebességet, a fokozatot ,a fordulatszámot, stb
Van 3 iránynak 3 gyorsulásszenzor a kasztnin, kormányszögjeladó, meg egy hátsó kerékdőlés szenzor. Ezekből kombinál. Az E32/E34 EDC-s gátlók három állásúak, asszem lágyabbtól a keményebb felé Soft-Hard-Firm. Ha az EDC kapcsoló a normál állásban van, akkor a legkeményebb Firm állapotot nem használja, ha Sportban van, akkor azt is használja. A működés elve pofon egyszerű, a gátlókon van egy sima elektromágnes, ami alap állapotban, tehát ha az EDC rendszer egyáltalán nem működik, a legkeményebb Firm állásban van. A működő EDC lágyítgatja a nyugalmi állapotban kemény gátlókat.
A hátsó szintezés mindettől teljesen függetlenül működik.
Megnéztem az extralistámat, és nekem is van beszédvezérlés. A kormányomon (nem M-es) csak telefon van, nem okádó ember. Viszont elkezdett érdekelni a téma. Mit lehet vele vezérelni? Csak telefont, vagy netán navit, egyebet?
Ahha, most már felfogtam. És akkor ez nem csak dinamikusan tud működni, hanem statikusan is, pl. aszondom neki, hogy komfort, meg sport, stb? Hogyan szabályozza a keménységet?
a tandempumpa a szintszabályzáshoz kell (LAD), hogy megcsinálja a "második fokozata" azt a nyomást, ami képes felemelni az autó fenekét, megpakolva is.
EDC a gátló keménységét változtatja csak
vagyis ha szintszabályzós akkor van tandempumpa, de a legkevesebb (lenne)pumpát cserélni..
LAD-ot betenni egyik üverxopás, más híd, gömbök kellenek, más csövezés, a hídra a szelep, a fix csövek konzoljai, a rugalmas csövek a gátlókra, még ha bontottat kell átrakni az sem egyszerű,...
nem véletlen halott szinte mindben, tizenévesen ezeket az oxidröggé rohadt cuccokat flexxel vagdalja le az ember a hátsó hídról, nemaz, hogy szépen lebont aztán másik autóra csilivili felszerel
Hátsó EDC-s gátlók E32/E34-nél mindig szintezős is egyben. De szintező volt EDC nélkül is. Csak fanatikus dühöngő "őrültek" fognak hozzá utólag berakni. :)
Komplett kötegcsere az biztos, kétlem, hogy van idehaza olyan mágus, aki "salátába" bekábelezi, tonna cuccal több van, reléje, biztosítéka, kikábelezve a gyorsulásérzékelői, kormányszöghelyzet, a kerékjeladók, stb..
Átküldtem email-ben. Nézd meg az individual részt,beszarás. Még a bőrülés és kárpitok részeinek összevassárához használt cérnák színe is benne van. És olvasd el milyen idióta kék-fekete beljese VOLT. :)
1. A DIS-sel valahogy meg lehet mondani neki, hogy lett új extra és módosítsa az SA kódot.
2. Ezt csináltam én, mert a DIS-em még nem tökéletes, meg valahogy ebben jobban megbízom, letöltöm az eprom adatot, átírom, és visszatöltöm, a checksum-ot újraszámoltatom vele. Ha jól emléxem a grundmodulnál az epromban két helyre is le van tárolva, és még egy másik modulban is benne van. Mostanában megint kell módosítanom, szóval akkor majd pontosabban leírom.
Az SA kód úgy áll össze, hogy egy bájton digit csoportokat használ (2 digit = 1 bájt) egy digit értéke 0 - F (hexa) lehet. Mondjuk úgy, hogy biteket kell ki/be kapcsolni. Ez így nem pontos, de ezt most haggyuk. Van egy szoftver, ami kicsit segít a dologban, megadod az autó típusát, beikszelgeted az extrákat, az kiszámolja az SA kódót, aztán ezt kell beírni. Csakhogy - úgy látom - nem teljes a cucc, pár extra hiányzik belőle. Ezért kértem Balát, hogy adja meg az SA kódját, mert így visszafelé ki tudom találni, mi, hol van.
Köszi, hogy fordítottál időt ezekre. Sajnos ismerem mindet, az a baj velük, hogy mind így vagy úgy, de fényes. Én mattban gondolklozom, mindjárt keresek olyat, amire gondolok.
Félreértés ne essék, az autó nem tetszik, csak a lámpa. Bár ott is jobb lenne, ha az egész matt lenne, ledekkel. Najó, a macskaszem lehet piros, de kicsi legyen! :-)
Az SA kód egy hosszú szám, amit te VIN-nek hívsz, egyébként nem feltétlenül helytelenül, mert szerintem nem csak az alvázszám utolsó 7 szemjegye a VIN kód. Ezt az SA kódot, amiben az extrák vannak beállítva, át lehet írni. Én is ezt tettem amikor a villamos széket beraktam a kocsiba.
Én mondtam neked. :-) Ezért van az én kocsimban külön elektronikája. Lámpa felkapcsolásakor alacsonyabb fényerőt kell beállítani. Azért örülök, hogy sikerült. Ugyanott csinálták, ahol előtte azt mondták, hogy nagy?
Bekerült a LED-es Angel Eye. Most már este, felkapcsolt lámpánál is működik a PDC-m. :-)
Viszont ennek a cuccnak olyan brutál erős fénye van, hogy lehet, valami ellenállást be kell majd hegesztni...
Annak ellenére, hogy csak tompítottal együtt fogom használni, de még lehet hogy így is zavaró lesz a többi közlekedő (beleértve utasszállító repülők, műholdak) számára.
Persze, valszeg neked sem gyárilag szerelték a kormányt, valamilyen másik tipusból származhat. Merthogy van SES a kocsidban, és akkor a hányó emberke kell legyen a kormányon. Mondjuk az E38-akat kizárólag ilyen gombbal szerelték, függetlenül attól, hogy van, vagy nins SES.