Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.03.07 -1 0 56246
NAR Creative Commons License 2023.03.07 0 0 56245

Addig eljutott, hogy az út hosszával leossza a balesetek számát, de addig már nem, hogy a forgalom méretével is arányosítson... Ha jól számolom, a 410 halálos balesetből 373 olyan úton történt, ahol legfeljebb 2 halálos baleset volt - ez azt sugallja nekem, hogy nem egy-egy úttal van probléma, hanem vagy az "összessel" vagy a sofőrökkel.

Előzmény: rm40 (56244)
rm40 Creative Commons License 2023.03.07 -1 0 56244
radio100jozsi Creative Commons License 2023.03.04 0 1 56243

Az a tábla pár éve minket is megtévesztett az S4-en, és igen a Kópháza irányt mutatja Győrnek.

Előzmény: NAR (56209)
rm40 Creative Commons License 2023.03.01 -1 1 56242

Érdemes megnézni a forgalmi adatokat (közte a csúcsidőszaki vizsgálatokat) itt (célszerűen a járvány előttieket, mondjuk 2019-est) a 84-es főút 124+ 990-es szelvényében (25-ös állomás). A 20-25-30.000 E/nap nem kevés.

Előzmény: NAR (56239)
NAR Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56241

Az M85-től Sopronon átvezető rész rosszabbul esett (keskeny, kanyargós, körforgalmas, lámpás), de nyilván a Sopronból kiinduló forgalom nem ezt használja.

Előzmény: NAR (56239)
dimelo Creative Commons License 2023.03.01 -1 0 56240

Már 2020 nyarán eldőlt, függetlenül attól, hogy van-e ott környezetvédelmi kockázat.

Az is furcsa, hogy miért nem volt politikai akarat 2018-ig... amikor még 2 minisztere volt Karcagnak.

 

Szerintem az engedélyezési folyamatot nem gyorsítani, hanem lassítani akarták ezzel.

Így esett meg a csúfság, hogy az M4 engedélyezése után torpedózták meg, és ezzel

sikerült "objektívnek látszó" akadályt képezni a teljes szakasz kettéválasztásához.

Abszurd, hogy ezzel még 3 évet veszített az M4 full projekt. 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (56203)
NAR Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56239

"a kelénpataki palacknyak"

 

Ez mennyire súlyos? Nyilván egy péntek délelőtt 10 óra körüli meg egy vasárnap este 6-os mintavételből túl sok következtetést nem lehet levonni, de simán át tudtam menni, pedig horrorra számítottam... Nagyon házak között sem megy az út, van két körforgalom (abból az egyik lámpás) és kész.

Előzmény: rm40 (56220)
rm40 Creative Commons License 2023.03.01 -1 0 56238

Jogilag valószínűleg igazuk van, a két ország közötti megállapodás értelmében ezek besorolása más:

 

2014. évi LVII. törvény Magyarország Kormánya és az Osztrák Szövetségi Kormány között a közös államhatáron lévő határátkelőhelyekről és határátlépési pontokról, valamint a közúti és vízi közlekedésben a határforgalom ellenőrzésében történő együttműködésről szóló Megállapodás kihirdetéséről

 

"1. cikk

Nemzetközi vagy regionális jelentőségű határátkelőhelyek

(1) A Szerződő Felek az alábbi határátkelőknél állíthatnak fel határforgalom-ellenőrző helyeket abban az esetben, ha a belső határokon ideiglenesen visszaállítják a határellenőrzést a Schengeni határ-ellenőrzési kódex 23. és azt követő cikkei alapján:

[...]

f) Fertőd-Pomogy (Pamhagen) közúti határátkelőhelyen az A69 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

g) Fertőrákos-Fertőmeggyes (Mörbisch) közúti határátkelőhelyen a B2/4 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

h) Sopron-Kelénpatak (Klingenbach) közúti határátkelőhelyen a B9/24 számú határjelnél magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

i) Kópháza-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) közúti határátkelőhelyen a B46/2a és a B46/2c számú határjelek között magyar határforgalom-ellenőrző hely Magyarország államterületén és osztrák határforgalom-ellenőrző hely az Osztrák Köztársaság államterületén;

[...]

2. cikk

Határátlépési pontok az államhatáron átvezető útvonalakon

A gyalogos természetjáró, kerékpáros, lovas és vízi turizmus keretében, mezőgazdasági célból, illetve a kulturális, sport-, vallási vagy egyéb társadalmi rendezvényeken való részvétel céljából az alábbi államhatáron átvezető útvonalakon lévő, a nevezett határjeleknél található határátlépési pontok szolgálnak határátlépés céljára abban az esetben, ha a határellenőrzés ideiglenes visszaállítására kerül sor a Schengeni határ-ellenőrzési kódex 23. és azt követő cikkei alapján:

[...]

f) Fertőrákos (vízi út)-Fertő tó (Neusiedler See)B0/1-B0/2

g) Fertőrákos (Sopronpuszta)-Szentmargitbánya (Sankt Margarethen)B5

h) Sopron-Kelénpatak (Klingenbach) (kerékpárút)B9/21a

i) Sopron-Sopronkertes (Baumgarten)B14

j) Ágfalva-Somfalva (Schattendorf)B18

k) Ágfalva-Lépesfalva (Loipersbach)B20/2

l) Sopron (Görbehalomtelep)-Szikra (Sieggraben) (Urak asztala/Herrentisch)B28

m) Sopron (Brennbergbánya)-Récény (Ritzing) (Ilona-akna/Helenenschacht)B32/20

n) Harka-Sopronnyék (Neckenmarkt)B41

o) Harka-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz)B44

p) Nagycenk-Sopronkeresztúr (Deutschkreutz)B50

q) Sopronkövesd-Fülesd (Nikitsch)B62/3-B62/4

[...]"

Előzmény: Jared- (56229)
fjfox Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56237

Az M8 osztrák oldali folytatása idén decemberben lesz átadva.

Előzmény: trizs77 (56236)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -3 0 56236

Burgenland nem kívánja megépíteni a magyar M85 osztrák oldali párját.

Tehetik.

 

Nyáron néztem többször is az M8 magyarországi szakaszát Körmend-Rábafüzes között, illetve a Rábafüzesnél a semmiben végződő végét.

 

Kényelmesnek kényelmes ez a pár km.

A terepviszonyok miatt jó sokba kerülhetett.

 

Az érintett négy falu :

 - Csákánydoroszló,

 - Gasztony,

 - Rátót

 - Vasszentmihály

lakói nyilván örülnek az új autópályának, mert így a régi 8-as út forgalmának egy része elkerüli őket.

 

Bár Csákánydoroszlónál és Gasztonynál eddig is a falu északi peremén haladt a régi 8-as út, a falu életében nem sok vizet zavart.

 

Rátótot és Vasszentmihályt már jobban érintette a régi 8-as forgalma.

 

 

Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56235

Nem tértem el az útépitéstöl. 

Te moszkváztál, drága Trizs. Kicsit szállj magadba. 

 

Előzmény: trizs77 (56234)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 2 56233

En meg elvitatom az osztrákok mesterségesen gerjesztett dugókhoz való jogát.

Előzmény: trizs77 (56231)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56232

Csak egy példa volt a brüsszeli hatalmi szòra, amit első posztodban valamiért Moszkvázással csaptál le.

Előzmény: trizs77 (56230)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -2 0 56231

Nem ismerem Burgenland tartomány éves útépítési, útfelújítási költségvetésének nagyságát.

 

De nem vitatom el azt a jogukat, hogy maguk döntsenek a saját területükön lévő útfelújításokról, bővítésekről, út korszerűsítésekről.

 

 

Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 1 56229

Mindkét ország (papiron) támogatja a szabad munkavállalást, tehát a szívóhatás nem az égből pottyant ide. Nem lehet hátradölni és széttenni a kezüket hogy az egyébként Ausztriában adózó polgár majd árkon, bokron megoldja valahogy a munkába járást. 

 

Az osztrák állam által illegálisan zsebre vágott családi támogatás esetében is sikerült eredményt elérni Brüsszelben. Itt sem lehetetlen.

Előzmény: trizs77 (56228)
trizs77 Creative Commons License 2023.03.01 -2 0 56228

Az Ausztriaban munkát vállaló magyarnak pedig jogában van akadálytalanul munkába járni.

 

-------------------------------------------

 

Ezt a jogukat nem korlátozza sem az osztrák sem a magyar állam.

 

A római szerződésben nincsenek útvonal engedélyek.

Előzmény: Jared- (56226)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56227

???

Előzmény: trizs77 (56224)
Jared- Creative Commons License 2023.03.01 0 0 56226

Az Ausztriaban munkát vállaló magyarnak pedig jogában van akadálytalanul munkába járni.

Egyebkent szerinted a vasutat legalább fejlesztik osztrák oldalon? 

Előzmény: trizs77 (56223)
trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56224

Valoszínüleg Bécsből vagy Brüsszelből kéne hatalmi szó jöjjön, elvégre a mindkét ország által támogatott szabad munkavállalás elve miatt alakult ki ez a helyzet.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Visszahoznád 34 év után a..............Elvtársak! Moszkvából jött a parancs................elvét ?

Előzmény: Jared- (56221)
trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -2 0 56223

De mit lehet tenni ha nagyjából ugyanazok a falvak fúrják az A3-at mint akik most akadályozzák a kishatárforgalmat?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Joguk van hozzá.

Előzmény: Jared- (56221)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56221

Hát igen. De mit lehet tenni ha nagyjából ugyanazok a falvak fúrják az A3-at mint akik most akadályozzák a kishatárforgalmat?

 

Valoszínüket Bécsből vagy Brüsszelből kéne hatalmi szó jöjjön, elvégre a mindkét ország által támogatott szabad munkavállalás elve miatt alakult ki ez a helyzet.

Előzmény: rm40 (56220)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 2 56220

A baj alapvetően nem ez, hanem az A3 körüli tökölés - az az ősbűn.

A somfalvi blokád olyan szempontból érthető, hogy hamarosan elkészül a soproni északnyugati elkerülő (lásd lejjebb), amely egyébként régóta hiányzó harántirányú városi út, így viszont a kelénpataki palacknyak miatt az M85-ről is számottevő forgalmat vezetne le Somfalva felé. Ez egyébként nem csak a burgeszeknek rossz, de Sopron szempontjából is előnytelen: a súlyos milliárdokból elkerülő forgalmat is ellátó M85 Ausztriába irányú forgalmának egy részét átvezetné a városon. Erre az sűrűn beépített Ágfalvi út alkalmatlan, akárcsak a Sopron-Ágfalva bekötőút. Ez utóbbi kanyargós, bakhátas, úgy-ahogy rendbetett, de vonalvezetésében most is igen balesetveszélyes - nem véletetlen rajta végig a sebességkorlátozás. Az északnyugati elkerülő sem erre a forgalomnagyságra van tervezve, ráadásul "ideiglenesen" szintbeli vasűti kereszteződés is lesz rajta. Nem jó megoldás az M85-öt forgalmát mindenféle első- másod- és sokadrendrendű 2x1 sávos úton átvezetni Sógorföldére.

Teljesen új gyorsforgalmi nyomvonalra szerintem még kevesebb az esély, pláne új határátkelőre, ezért itt alapvetően az évtizedekkel ezelőtt eltervezett A3-ra kellene az osztrákokat presszionálni.

Előzmény: Jared- (56218)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56219

Ráadásul az ingázók többsége továbbmegy Alsó-Ausztriába vagy Bécsbe, így Burgerlandnak csak az inázás költsége (plusz forgalom) jut, míg a haszna (a gazdasági aktivitás) máshol csapódik le.

Előzmény: trizs77 (56213)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 2 56218

Most az a baj, hogy ravezették osztrák oldalon a somfalvi óvodára, templomra és temetőre a komplett ingázó forgalmat. Ha a két falu közé vitték volna, legalább szétoszlana a forgalom, nem Somfalva kapná az egészet.

 

De kétség kívül elkerülőket kéne építeni elsősorban.

 

De Ágfalva elkerülése is megoldható lenne kb 200 méter út építésével a vasút mentén.

Előzmény: RadiX (56216)
rm40 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56217

Emellett ott a Natura2000 is:

Előzmény: RadiX (56216)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56216

És ha a két falu között lenne a határátlépés, az még nem segítene az ingázáson semmit, mert a határ másik oldalán is csak a településéken át lehet bárhová tovább menni:

 

 

A vasútállomás térségétől egészen az S4 végéig kellene új nyomvonalon elkerülő utat építeni a helyzet megoldására (és persze a magyar oldalon is értelmes összekötést az Ágfalvi útig.

 

Előzmény: RadiX (56215)
RadiX Creative Commons License 2023.02.28 0 1 56215

Trianon előtt az volt a közvetlen, egyenes útjuk Sopronba. 

Előzmény: Jared- (56214)
Jared- Creative Commons License 2023.02.28 0 0 56214

Az örök rejtély marad számomra a somfalvi bekötést hogy sikerült ilyen ostoba nyomvonalon engedélyezni osztrák oldalon.

Minden lehetöség meg lett volna a két falu közé (Somfalva és Lépesfalva) bekötni az utat. 

trizs77 Creative Commons License 2023.02.28 -1 0 56213

Érthető.

 

Nem kedvező, de érthető.

 

Ezek a falvak hozzá szoktak a nyugodt békés, zsákfalu jellegű falusi élethez.

 

Majd kinyílt a határ, megjelentek az ingázók és az iciri utcákra hatalmas forgalom zúdult.

Nem tetszik nekik.

Igazuk van.

 

Elkerülő utak megoldanák a kérdést de Burgenland most épp nem az útépítések hazája.

 

 

 

Előzmény: rm40 (56212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!