Keresés

Részletes keresés

Butch Cassidy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188744

Bár fáradtság alatt inkább fizikait értettem (előző napi terhelés), de az alváshiány sem kizárt. Szerintem ne akadj fenn ezen a pulzus dolgon, most, hogy csak egy órád van, többet nem fog zavarni a másik. :) Edzhetsz nyugodtan.

Előzmény: Zolee_28 (188743)
Zolee_28 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188743

Most hogy olvasom a fáradt/pihent dolgot. tegnap elég fáradt voltam, (4-5 óra alvás után). Akkor egy lehetséges ok ez is lehet. Bár érdekes, a logika (nekem legalább is :D) azt diktálná, hogy ha fáradt vagyok akkor megy fel a pulzus magasabbra.

Elolvastam a tesztet, de oda csak országútiva llehet menni? A 28" cross bringámmal akkor nem is tudnám elvégezni a tesztet? :(

Zolee_28 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188742

Mindkét órát nem tudom már feltenni, mert az előző sajnos megadta magát. Én a teszt után biztosan aszerint edzenék. Most is miden egyes tekerésre felteszem a pulzusmérőt, akkor legalább tudnám azt is, hogy mik a határaim illetve hogy milyen értékek közt tartsam a pulzusom ha tekerek.

Nem vet fel a pénz, de érdekelnének a saját zónáim, ha már úgyis órával edzek.

Előzmény: Butch Cassidy (188735)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188741

És szép kék volt még napokig  ;-)

Előzmény: Butch Cassidy (188740)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188740

Bazze, három percenként. A végén már azt hittem, letépik a fülem...

Előzmény: Törölt nick (188739)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188739

Vették a füledből a vért?

Előzmény: Butch Cassidy (188737)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188738

Nem is kell reklámoznom, megteszi más. :)

Előzmény: Törölt nick (188736)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188737

Én tudok drágábbagt is! :) Részemről 15e-ért csináltattam egy elég jó helyen, de ennyire direktben inkább nem reklámozom.

Előzmény: J.K.F. (188734)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188736

Találtam egy helyet, itt érdeklődhetsz mibe kerül.:

http://cyclingsportcenter.shp.hu/hpc/web.php?a=cyclingsportcenter&o=altalanos_informaciok_myGv

Nekem anno a Sportkoriban csináltak ilyet, később hallottam, hogy a TF –en is. Szerintem hasznos, de igazából akkor van értelme, ha komolyabban edzel és versenyeken is indulnál.     

A tesztből megtudod melyik az a pulzustartomány ami aerob tartományba esik, és ehhez képest tudod az edzés intenzitását behatárolni. Érdemes a ébredési pulzust is figyelni, ez információ az edzettségről és az esetleges túledzésről.

Előzmény: Zolee_28 (188733)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188735

Hát tedd fel mindkét órát és nézd meg úgy! Hátha nem zavarják egymást... Amúgy a pillanatnyi formából simán kijönnek ekkora eltérések, nekem is van, hogy nagyon könnyen felugrik (általában pihenten), illetve, hogy akármit csinálok, lent marad (általában fáradtan).

 

Terheléses tesztre akkor érdemes elmenni, ha utána aszerint edzel. Ezt elég kevesen teszik, általában csak versenyzők. Persze, ha egy 'újabb érdekes adatra' vágysz, akkor semmi akadálya, csak pénz kérdése az egész. 

Előzmény: Zolee_28 (188733)
J.K.F. Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188734

8-36.000Ft-ba kerül egy ilyen vizsgálat, komplexitástól függően.

Bővebben lásd pl. itt: http://zerge.info/terheleses-vizsgalatok.html

Előzmény: Zolee_28 (188733)
Zolee_28 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188733

Egyszerre válaszolok mindenre :) :

Tisztul A Visztula: Nem vagyok szíbeteg (valami billentyű bigyó van, de azt mondta  doki hogy az nem betegség) és 30 éves vagyok.

 

b31: Ez az első próba volt, most tapasztalta melőször, mivel eddig csak az X-fact órám volt, nem is törődtem vele, gondoltam pontos az. Most elég sokat kihagytam, a két mérés között kb 1 hónap telt el.

 

J.K.F. : A csuklómon ellenőriztem tegnap a pulzust és pontosan annyi volt mint amit az óra írt. Akkor 128 volt amikor megálltam.(Én 30mp alatt 64-et számoltam)

 

A furcsa csak az volt a dologban, hogy eddig sokkal kisebb terhelésre is 140 felett mért a másik óra, most meg azért terheltem magam és így is 130-135 között voltam. Nehéz így leírni, de határozott különbség van a 2 óra között. 

De valószínű hogy az X-fact mutatott irreális értékeket. Na majd tesztelgetem, és meglátjuk. 

Hallottam ilyen teljesítménymérésről ahol belövik az ember cél zónáit. Érdemes ilyenre elmenni? Mennyibe fáj egy ilyen? Vagy csak tarsam magam 130 körüli pulzuson és kész?

 

Köszönöm.

J.K.F. Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188732

....uppsz, belefutottam egy hotlinking tiltásba, így a csuklós mérés nem látszik:

 

Előzmény: J.K.F. (188731)
J.K.F. Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188731

Az aktuális pulzus rengeteg dologtól függ, pl.: túledzettség, kialvatlanság, időjárás, stb.

 

Önmagad megnyugtatására leellenőrizheted kézi méréssel a dolgot miközben a pulzusmérő adatait nézed (értelemszerűen nem bringán, tekerés közben, mert az kissé balesetveszélyes). A mérés módja, hogy a nyaki- vagy a csuklón kitapintható verőéren mérsz 15 vagy 30 másodpercig és ezt az értéket szorzod fel néggyel vagy kettővel, hogy megkapd a percre számított pulzusszámot:

 

 

 

(...bár én a hüvelykujjammal szoktam a csukló verőerén számolni a pulzust)

Előzmény: Zolee_28 (188728)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188730

Szia! Ez egy próba volt, vagy többször tapasztaltad. Említteted az előző pulzusmérőd elromlott, mennyi idő telt el a két mérés között, közben edzettél?

 

Azt esetleg nézted mennyi a reggeli pulzusod ébredéskor. Másrészt nyugalomban amikor rajtad a pulzusmérő, próbáltad számolni nyaki ütőéren?

Előzmény: Zolee_28 (188728)
Zolee_28 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188728
Sziasztok. Tegnap számomra érdekes dolog történt. Megvettem a VDO pulzusmérős órát, és elmentem tekerni. És ekkor jött a meglepi, amin azóta is töröm a fejem. Szinte végig alig akart 130-135 fölé menni a pulzusom. Az előző óránál (talán X-fact Hervis) pedig szinte mindíg 130 körül de inkább fölötte volt, kis terhelésre is 140-150-re ment fel. Tempo átlag 20km/h, totál edzetlennek vagyok mondható, bringa 28" cross. Most az előző órám (ami el is romlott most ezért vettem a VDO-t) csalt ennyit és valójában 120 körüli pulzussal tekertem akkor is?? Most csak akkor ment fel 145-ig ha dombon erőből, "tempósan" tekertem fel. Vélemény? (reménykedem benne hogy a VDO lesz jó ennyi pénzért)
kombi Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188726

Pontosan így van, ritka ugyanis az akkus világítás, pedig ha betű szerint nézzük a rendeletet, arra még a dinamós konfiguráció sem ad egzakt megoldást, hiszen a bringát sötétben kell kivilágítani a bötű szerint és nem pedig menet közben :)

 

Jómagam kezdetben dinamóval jártam, amit megtoldottam egy hátsó villogóval is. Persze ez még a kerék oldalához szorított dörzsdinamó volt, amely viszont  ha le volt kopva  akerék oldalán a rovátka, vagy egy kis eső esett, rögtön megadta magát, és ez egy esős éjszakán nem volt túl kellemes érzés, sem pedig bitztonságos megoldás.

Mivel ekkoriban agygenerátor még csak a Holdban volt, de az is araányárban , át is álltam első- hátsó villogókra, tölthető ceruzaaksikkal.

 

Azóta ezt az együtt kapcsolhatósági kérdést úgy ideologizálom meg, hogy én vagyok a kapcsoló, azaz ha kell , leveszem az első és hátsó vellogót a helyéről és akkor két kézzel ugyan, de már egyszerrre be tudom kapcsolni. Szerencsére ezt a valóban kétes elméleti alapokon álló  mutatványt rendőrnek eddig még nem kellett bemutatnom... :o)))

Előzmény: bm613 (188724)
Friczy Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188725

És ha más autóját tolom, mondjuk segítek betolni, akkor is járművezetőnek számítok? Mert akkor legközelebb az ilyen kérést visszautasítom, mert nincs jogosítványom :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (188713)
bm613 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188724

Valóban nem írja elő a dinamót, de másfajta lámpák körében nem jellemző az együttkapcsolhatóság.

Előzmény: kombi (188722)
Giordano Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188723

igen, rugós, de van állítható csillapítása is. Egyik oldalon a csillapítást másik oldalon a rugó előfeszítést lehet állítani.

Szilikonos spay-ből kapott egy nagyon keveset a porvédő gumi és a becsúszószár egy rongyról.

Adjak neki vékonyan gépzsírt ? Vagy vegyem le a porvédőt és az alá kellene ?

 

Kösz,

JG

 

 

 

Előzmény: SzeZo (188720)
kombi Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188722

Hümm..

 

A KRESZ nem írja elő a dinamót.

 

A kérdést szabályozó rendelet (és ez nem a KRESZ néven elhíresült 1/1975 KPM_BM) más konkrétumok mellett úgy szabályoz, hogy a bringát sötétben ki kell világítani, valamint azt, hogy a vezetékezésnek olyannak kell lenni, hogy az első és hátsó világítás egy kapcsolóval kezelhető legyen .

 

A felvetésedre pedig :

 

Egyrészt ugye, ha tolod sötétben a bringát, akkor rajtad van ugye a kukásmellény is ..

Másrészt pedig ha tényleg  dinamós a világítás, egyszerű a válasz: gyorsan kell tolni azt a fránya bicajt.. :)

 

Szvsz ilyen esetben hasznos lehet egy csiptetős villógó, amit hátulra a derekadra egyszerűen felcsippantasz és máris minden gond meg van oldva... persze egy vaksi sofőr ellen ez sem nyújt teljes körű védelmet...

Előzmény: dhpage (188719)
SzeZo Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188721

Te nyugodtan tolhatod, mert a tiéd akkor is világít, mint a veszedelem - ráadásul együtt is kapcsolható az összes lámpád. Ja, hogy te nem szoktad tolni?:-)

Előzmény: dhpage (188719)
SzeZo Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188720

Ez egy rugós teló? Nekünk két olyan rendszerű is volt és azoknál csodát tett a becsúszószár kenése. De lehet, hogy a mostaniak már nem szorulnak ilyesmire.

Előzmény: Giordano (188718)
dhpage Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188719

és vajon le van-e írva, hogy melyik oldalról kell tolnod? mert ha kívülről, akkor a belül kivilágított bringa megtévesztő és elcsapnak balról. ekkor pont hátrány lehet a kivilágítás.

fordítva lenne logikus, de ez nincs megemlítve, szóval nem egyértelmű ez.

 

a másik meg, hogy ugye az együtt kapcsolható világítással egyértelműen a dinamós világításra "utal" még a kresz. nos az tolás közben marha sokat világít. ezzel mi a helyzet? ;)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (188713)
Giordano Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188718

ÜDV, megint segíség kellene, a villával kapcsolatban vagyok tanácstalan.

Anno 20 éve amikor a teljesen merev, auvázas montival döngettem lefelé földúton, vágytam első telóra.

Most, hogy vettem egy első telós trekkinget (ill cross, merida tfs400d) eleinte burkolt úton tekertem 99%, most meg kb 60%.

A gondom az, hogy alig mozdul meg a teló. A csillapítást nullára véve, az előfeszítést középre állítva, csak a nagy beütéseknél mozdul.

Amennyire jól működik a feleségem parallel nyeregcsöve, ez annyira nem működik.

 

A kérdésem alapvetően az, hogy én várok el valamit, ami ebben az árkategóriában nem adatik meg, vagy ezzel a darabbal van valami gáz szerintetek ?

 

Az a lényeg, ha gurulok földúton, lehajolok és az ujjam oda teszem ahol a szár becsúszik a telóba, ez meg sem mozdul, csak a nagy gödröknél. Tempósan lefelé úgy rázza a karom, hogy lassítanom kell mert ha nem tudom éppen nagyon lazán fogni a kormányt és olyan a terep, szinte éget annyira ráz. Én azt várnám el, hogy ezeknél dolgozzon folyamatosan.

 

Olyan, mintha szorulna. Pedíg amikor felülök és "megpumpálom", nem érzem, hogy szorulna egyáltalán, de kicsit akkor is érzem, hogy "tapad". Amikor felülök kb. 10-20mm-t megy be.Persze érezni kellene gondolom, de így távba, mi a véleményetek ?

Én így semmi hasznát nem látom a telónak.

 

Kösz, JG

 

alfa22 Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188717
Talán az a logika, hogy ha tekersz, akkor is a jobb oldalon haladsz. Ha valamiért leszállsz és tolod, akkor ne kelljen átmenni a bal oldalra. És persze vissza, ha megint felülsz. Sztem az alapeset az, hogy csak úgy nem tologat az ember biciklit, inkább tekeri.
Előzmény: bm613 (188704)
Pinyo Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188716

kivi, esetleg ha olvasod,és megvan még a forrás

Diós árok időfutam, 2011.07.29

DST=2,12 TIM=9:16 avs=13,6 Max=32, országúti persze

 

Egyszer csak sikerül elérni krilin űridejét...

Pinyo Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188715

Én csak szarvasbogarat kaptam szemből, igaz futás közben.

Előzmény: SzeZo (188696)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188714

Megpróbáltam elképzelni ezt a tájszólással ejtett kerekes szemüveget (cvikkert), de aztán úgy döntöttem, mégis inkább a cekkerre gondolhattál. :-)

Előzmény: Törölt nick (188709)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2011.07.31 0 0 188713

Ugyebár a kerékpár alapvetően jármű. Ezért a járművekre vonatkozó szabályok érvényesek rá. Ebben különbözik a cekkertől. Ha egyszer benne van a KRESZ-ben, hogy a kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani (benne van), akkor ahhoz kéne külön kivétel, hogy a magad mellett tolt kerékpárt ne kelljen. Lehet, hogy hülyén hangzik, de szerintem ez a logikus következtetés a hatályos KRESZ alapján (bár tényleg vitatható).

A kerékpár egyúttal különleges is a járművek között: csak ennek a tolásával válsz gyalogossá, egy explicit kivétel miatt. Ha a lerobbant autódat tolod, akkor ugyanúgy járművezető vagy.

Előzmény: dhpage (188710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!