Igaza van JamesTKIRK-nek, másfél hete volt egy durva karambol az M0-on, amikor a mikrobusz átsodródott a másik sávba a kamion elé, és a baleset után 15!!!!!!!!!!!!!! percig senki sem állt meg segíteni, ez elképesztő!
"Race! Te egy igen egyszerű ember lehetsz. Határtalan nagy parasztságnak tartom az ilyen beugatós/kiszállós akciókat (mondjuk gondolom nem vagy egy atomfizikus...)."
Ne saccold meg a foglalkozásomat, mert nagyot tévednél. Azt se, hogy jelenleg mit olvasok, mert abban is messze járnál az igazságtól. Igyekszem nem szebben megfogalmazni a mondanivalómat, mint egy teljesen kötetlen hangulatú baráti beszélgetés során. Ha ez megtéveszt, a Te bajod.
"Nem tudom, mit kéne egy másik (egyébként ugye vadidegen) embernek tennie, hogy elkezdjem sértegetni. Mondjuk pl. a másik forgalomban való bénázása szerintem marhára kevés ok erre."
Sportivo! Te egy igen egyszerű ember lehetsz (mondjuk gondolom nem vagy egy atomfizikus...). Ha mégis atomfizikus lennél, minden bizonnyal már rég rájöttél volna:
1. Nem a bénázás ellen keltem ki, hanem amiatt, hogy valaki az úton agresszív köcsög módjára közlekedik.
2. Nem sértegetéssel kezdem, hanem először megkérdezem tőle, miért tette. Ha ő erre sérteget, kiszállok, és felhívom a sértegetés helytelen voltára, valamint annak következményeire a figyelmét. Ha ennek nincs foganatja, megy a maflás. Szűk szavú ember vagyok és ez így van rendjén. 8-)
"Vicces módon azt figyeltem meg, hogy általában az "olcsóbb" autókban ülő emberek próbálják így kompenzálni (megalapozatlan) alsóbbrendűségű komplexusukat."
Lehet, hogy általában igaz, de nem feltétlenül az én esetemben. A Suzukikon kívül van más autóm is, de a két Suzuki együttes árából is vehetnék egy 4 millió feletti autót. Erre még nem jöttél rá?
Szevasz I. Blasius!
"Azért a kiszállásos vitaelrendezés elég durva."
Az. Nagyon ritka, amikor sor kerül rá, de a kárvallotja eddig mindig nagyon megérdemelte. Nem ok nélkül pofozok fel embereket alkalomadtán. A következmények persze benne vannak a pakliban, tisztában vagyok vele. A legutóbbi egy autómosó cigánygyerek volt, akinek hiába mondtam előre, hogy ne mossa le a szélvédőt, elkezdte szutykos lével összekenni. Válaszul elküldött a k. anyámba. Azt hitte, mert hárman vannak, nem lesz semmi az egészből. Aztán nagyon hülye fejet vágott a földön fekve vérző orral és felrepedt szájjal.
Ha tudtok egy kellő időben jó helyen elhelyezett pofonnál jobb módszert ellenük, nekem szóljatok először!
Hi all!
Járdáraparkolás témához:
Voltam az asszonnyal valami bababörze nevű baromságon a bnv-n, ahol a sejtéseimmel ellentétben nem gyerekkereskedők árultak..., viszont aki arra járt, annak volt pár gyerek a hóna alatt, vagy a hátsó ülésen. Szóval a háromgyerekes barom is simán felállt úgy a járdára hogy ne lehessen elférni a babakocsikkal. De aki azt hiszi hogy ez egy egyedi eset az téved , a babakocsisok simán le lettek szorítva a 2*1 sávos útra, szégyen. Pedig meg voltam róla győződve hogy majd itt máshogy lesz, de nem, itt sokkal rosszabb volt a helyzet. Vettünk a gyereknek egy új kocsit, amit üresen toltam hazafele. Odaértünk egy zebrához, ekkor már olyan ideges voltam hogy alig láttam pár méterre. A kocsik harmincal csorogtak a járdán kb 10 db anya gyerekekkel babakocsikkal, csak az én babakocsim volt üres. Egyszerüen nem bírtam ki hogy ne lépjek le. Sajnos nem volt ccsatt..., pedig az biztos hogy még a rendőrséget is kihívtam volna. Amúgy nem vagyok az az ideges típus de akkor ha a kocsisok közül valaki megszólal akkor kiszedtem volna és a fejével verem szét a kocsiját...
udv hasek
Azért a kiszállásos vitaelrendezés elég durva. Egyszer láttam, hogy egy bálnamercis fickó kiszállt a kocsijából, és a mögötte álló kocsi oldalát elkezdte rugdalni jó erősen. A rugdalt kocsiban ülő döbbenten nézett, és nem hitt a szemének. Ez a fickó nem egyszer csinálta, mert a haverom is látta máskor ugyanilyen szituban.
Ha ezt velem csinálná meg egy ilyen mocsok, és éppen nálam lenne a gázpisztolyom, biztos, hogy rádurrantanék egyet a lehúzott ablakból, még akkor is, ha joghallgatóként tudom, hogy ezt nem engedi a törvény.
Szóval azért vigyázz a maflások osztogatásával, mert attól még, hogy valaki nem kétméteres, fegyver lehet nála, a Suzukid pedig nem golyóálló (szerintem egy szimpla kis Flóbert is átviszi a kűlső ajtólemezt).
Arról nem is beszélve, hogy mit csinálsz akkor, ha a bepöccent fickó "carmageddonosan" nekitol egy villanyoszlopnak miután visszaültél az előtte álló kocsidba? (nekem néha kedvem lenne ehhez, hogy hülyéket kitoljak magam elől, de sajnos ahhoz nem elég súlyos, és erős a kocsi, amivel járni szoktam)
Race! Te egy igen egyszerű ember lehetsz. Határtalan nagy parasztságnak tartom az ilyen beugatós/kiszállós akciókat (mondjuk gondolom nem vagy egy atomfizikus...).
Nem tudom, mit kéne egy másik (egyébként ugye vadidegen) embernek tennie, hogy elkezdjem sértegetni. Mondjuk pl. a másik forgalomban való bénázása szerintem marhára kevés ok erre.
Vicces módon azt figyeltem meg, hogy általában az "olcsóbb" autókban ülő emberek próbálják így kompenzálni (megalapozatlan) alsóbbrendűségű komplexusukat.
Ha valaki velem arcoskodik, azt én sajnálom.
SLR: Budapest sajnos tényleg elmarad rengeteg várostól, amit 100 éve kenterbe vert volna, bár ennek a politikához asszem több köze van... Bár a gyönyöru épületeket látva, az ember hajlamos idilli képet festeni a múltról, ezzel szemben a minap olvastam egy cikket arról, hogyan háborogtak a századforuló puiblicistái a fovárost elborító szeméthalom ellen. Nem mai a probléma. A közszemlélet SZVSZ nem száz éve ilyen, hanem ahogy fargo mondta, a "gondoskodó állam"-mal jött, az ezt tanuló generáció meg továbbadta... De csak megváltozik lassan.
SZVSZ valahol el kell kezdeni a felzárkózást, de még évtizedekre vagyunk onnan, amikor már érdemes lesz arra is gondolni, hogy mi van az aszfalt alatt Jelenleg ez olyan, mintha a középkorban keresnénk konnektort a TV-hez. Eloször nem kéne (ismét fargot ismétlem) összefújni a falakat, nem kéne ráállni a fure (oda nem is szoktam), vagy úgy gondolni hogy a cigarettacsikket és a szemetet majd valaki felszedi a buszmegállóból, netántán nem kéne adót csalni, bár mintha errol már szólt volna egy termetes, érvekkel és ellenérvekkel zsúfolt (autós) topik.
(Amilyen hülye vagyok, én szégyelltem magam, amikor egy kismamának segítettem levinni a lépcson a babakocsit. Mert meglepodött. )
Jótanács, de nem akkor, ha a Suzukival megyek. Még vonóhoroggal együtt sem kockáztatnék. A Suzuki tényleg papírból van. Szerintem a vonóhorgot is betolná nekem a Volvo a sebváltóig, ha ráfékeznék. 8-(
Általában csak szólni szoktam a parasztnak a pirosnál, ha nagyon nem érti, vagy arcoskodik, akkor kiszállok. Ennek általában már foganatja van (nagyra nőttem 8-)), ha mégsem, azonnal átutalok egy maflást.
Ezek az ősi módszerek a leginkább meggyőzőek a mai napig. És mit tagadjam? Jól is esik.
ez nem csak a forgalomban van így, hanem az élet szinte minden területén.
Három példát mondanék, az első a topic témája az autóvezetés. Második: mobiltelefon használata (lehet az elsővel kombinálni). Harmadik : sorbanállási kultúra (különös tekintettel a bankokban, és a postán).
Ha hosszabb időn keresztül nem járok Bp-en, nagyon el tudok csodálkozni, ha visszajövök, hogy hol vagyok. Ez szerintem nem balkán, csak mérhetetlen bunkóság és ignorancia. Egyszerűen anyira leszarják egymást az emberek, hogy az csak na. Egy rádióműsorban hallottam, hogy egy felmérést végeztek több országban, egy láthatóan beteg/roszzul lévő stb ember fekszik az utcán/padon, 100-ból hányan segítenek neki. Svájc :94, Németország 74, Magyarország 4 !!!!!!! Asszem ezt nem kell kommentálni...
Ha már szóba jóttek a parkoló autók, akkor itt az egyik kedvencem: a Lánchíd és a Bolondok Háza (Parlament) között van az egyik nem fizető parkoló a belvárosban. Ide, amig hely van - reggel 7-ig - úgy állnak be az autósok, mint az ökörhugyozás. 8-ra már nem lehet beállni, pedig, ha mindenki még egyet igazitana a kocsiján, akkor ezen a szakaszon kb. 10-15 hellyel több lenne. Ha gondoljátok, akkor napi 30-40 rendszámot termelhetek.
Igazatok van ebben a "balkáni" dologban, sajnos az átkos negyven éves rombolása rányomta a bélyeget az emberekre is. Sokszor szégyenlem magam a külhoni ismerôsök elôtt, amikor látom, hogy honfitársaink hogyan viselkednek, és ôk mekkorákat rökönyködnek ezen.
De ez nem csak a forgalomban van így, hanem az élet szinte minden területén. Figyeljük csak meg a liftbe kismama mellé cigarettával beszálló prolit, a kutyáját a másik ajtaja elé sz@rató szomszédot, a lenézô és flegma bolti eladókat, a mindenféle ügyfélszolgálatokon lebzselô képzetlen és unintelligens közalkalmazottakat, stb.
A nagyobb gondnak azt tartom, hogy ezeknek az embereknek nem használ, ha értelmesen elmagyarázod nekik, hogy miért nem jó kismama mellé cigarettázva beszállni a liftbe. Ezeknek csak az használ, ha pár foggal együtt kivered a szájából a csikket, mert nem érdekli a másik. (Konkrétan nekem azt mondta erre egy proli: "Lopni sem szabad oszt mégis lopnak.") És sajnos ez csak akkor fog változni, ha ezek a nemtörôdöm seggfejek kihalnak, meg az ebben a szemléletben felnôtt fiatalokat kiközösíti vagy átneveli a társadalom. Addig is maradunk a Balkán elôszobája...
Úgy lehet tenni ellene, ha az ember belátja, hogy ez rossz, és helyesen viselkedik, és helyesen neveli fel az utódjait. Idôvel talán a normálisabbja kerül többségbe...
Na jó, inkább az balkáni, hogy azt a fránya fontváltást nem voltam képes lezárni... :-)
Inner Circle, könyörögtem, hogy ne vedd magadra. Sajna és bocs, hogy egy általános trendet (melynek én éppúgy részese vagyok mint mi itt mind) pont a Te beírásodhoz kapcsolódva próbáltam megvilágítani. Igazad van, sem ma, sem holnap nem lesz semmi rosszabb attól, ha arra a jó kis helyre állsz az árnyékba. Viszont hogy ma Budapest messze elmarad olyan városok mögött, amelyek száz éve (fővárosunk virágkorában) sehol nem voltak, ott lapul ennek a kitartó közszemléletnek a százévnyi eredménye is. No de ezzel most már tényleg húzok vissza a duzzogóba :-) Bocs a zavarásért SLR
No nézd, én senkivel nem akarok Neten keresztül összebalhézni, úgyhogy a magam részérol leírtam hogy miért láttam jónak odaállni, megjegyzem életem összes szemetelése annyi hogy kétszer eldobtam egy-egy papír zsebkendot (lebomlik), ettol még kedvedre tarthatsz balkáninak, foleg hogy az USA-t úgy utálom ahogy van, részemrol lezárom a témát.
(De bár egyszer ott tartanánk hogy egy ilyen parkoláson, vagy akár tízezren is, bármi is múlna.)
És persze ha púpos lesz, vagy repedezik, akkor sem történik semmi, mert ugyanúgy rá lehet állni - gyalog meg ott senki nem jár.
Remélem, megértitek, hogy nem személy szerint Benneteket akarlak piszkálni, de ha egy kicsit távlataiban nézitek ezt a dolgot, nagyon groteszk és nagyon balkáni (bocs Balkán) közgondolkodás sodor Benneteket is magával.
Jó, lehet hogy én gondolom hibásan, lehet, hogy valójában a dolgoknak nem is kell rendben lenni, a környezetünket nem is kell annyira óvni- szépítgetni, lehet hogy ez csóró köcsög magam nyugatmajmolása, hiszen Bangkokban is milyen szépen megélnek a dzsuva hátán és még senki nem bizonyította, hogy nagy átlagban rosszabbul érzik magukat mint a svájci áltlagpolgár. Lehet, hogy tényleg nem kellene arra vágyni, hogy a 'forgalom elől elzárt területek' is kinézzenek valahogy. Nem kéne sajnálni, hogy a frissen telepített pázsitra ráálnak az autósok és felszántják mert úgy gondolják, hogy nekik joguk parkolni. Ott, azonnal.
Sokmindent irigylek az amerikaiaktól. Az olcsó telefonálást, a gyors internetet, az autóikat, de még a vízcsapjaikat is, amiben van anyag. Irigylem az űrsiklójukat, irigylem, hogy a legnagyszerűbb magyar tudósok is csak ott tudtak nagyot alkotni.
Meg irigylem azt is, ahogy a közterületeiket (legalábbis a déli államokban) rendben tartják. Úgy mondják: landscaping. Az aszfalt- és betonútjaikat összhangba hozzák a növényzettel, a tízsávos autópálya közepén a megközelíthetetlen szigetet is öntözik, 'edger'-rel igazítják a pázsitpárna szélét. No ez, a 'landscaping' amihez semmivel nincs jobb adottságuk mint nekünk. Nem kell hozzá sok pénz, csak dolgos kéz és odafigyelés. Nem kel hozzá a világbank, nem kell az EU, csak magunk kellenénk. Hogy ne álljunk fel a járdára, ne szántsuk fel Pajero-nkkal a frissen telepített pázsitot.
Én is tettem már olyat, hogy nem találtam a belvárosban szabályos parkolóhelyet, szabálytalant sem sokat így hazamentem és bejöttem metróval. Azóta is kerülöm a belvárost autóval. De ha gyalog sétálsz arra kb 5 méterenként támadhat ez az érzés benned.
Mindenhol ezt hallani, hogy Amerikában így meg úgy. Sajnos csak egy államra van rátekintésem, Floridára. Egy biztos. Rajtunk kívül senki sem tartotta be. De ez csak az első mérföldökön volt így, aztán felvettük a ritmust. Mindenki plusz 10, 15 mérfölddel megy gyorsabban. Ez a default érték. Az igaz, hogy 55 mérföldes korlátozásnál senki nem előzött be 100-al. Meg senki nem akart árokba lökni mikor az elején 55-tel bénáztunk, csak gyűlt a sor, és nem értették, hogy mi van, ha tudtak megelőztek.
Sokszáz mérföldön egyszer sem láttunk rendőrt, aki csak úgy cseszegeti az autóst, viszont, ha kellett ott voltak. Traffipaxot sem láttunk, csak egy helyen volt olyan nagy kijelző az út szélén, hogy ki mennyivel megy, épp egy építkezésnél lévő útszükületnél, ahol 35 mérföld volt megengedve. Ez kb olyan hely, ahol nálunk szívfájdalom nélkül kiteszik a 40-es táblát, majd orrvul megbújnak az építkezésen, és már csenget is a kassza.
A zöldnél, (amit nem előz meg sárga) pedig mindenki, mint a golyó kilő, és azonnal felveszi az utazósebességet. Na ezt kéne eltanulni. Akkor talán a Hungárián nem csak három teherkocsi, meg két bénázó skodás férne át egy lámpán.
Üdv.
Ez a topic pedig nagyon jó dolog, amíg meg nem jelenik a rendszámom, hogy háromszáz méteren ötször váltottam sávot. Pedig megesik az ilyesmi, ha nem képesek haladni a verebek :))))
Tudom, hogy itt off, előre is bocs: elmondom aztán már itt sem vagyok
"A járda állapota ez esetben sokadrangú kérdés."
Nos, ez a mi problémánk, ez az évtizedeken át jól beivódott szemlélet teszi azt, hogy mi itt tartunk és nem ott, ahol a svájciak. Szociálisan érzékenyek vagyunk, elvesszük a burzsulytól a házat, hadd lakjon benne tíz rászruló család. Az esőcsatorna állapota ezesetben sokadrangú kérdés, kinek van arra ideje mikor építjük a szocializmust. Eredmény: azok a házak, amik egyszerre és egyformán voltak bérpaloták Párizsban és Budapesten (nem a tönkrebombázottakra gondolok) ott ma is bérpaloták, itt meg penészedő gerendáktól támogatott nyomornegyed. Azok a harminc-negyvenéves járművek, amiket ott ötévente felújítanak és vigyáznak rájuk, itt már nem is léteznek. Ők tudnak új utakat építeni, mert amit már megépítettek, azt nem teszik szándékosan tönkre. Mi itt gázfröccsöt adunk, hogy a tragacsunk dögösebbnek tűnjön mint a másik sávban állóé, ők meggondolják, hogy az a gumi amit mi egyetlen csikorgatással elemésztünk, nekik kétszáz kilométer autózásra lesz elég.
Jó, lehet hogy én látom rosszul a dolgot... :-/ Az ott egy hely, egy gondolkodásmód, ez meg itt egy másik. Nem vagyunk, nem lehetünk egyformák.
Van, hidd el. Pl. ma leálltam valahová, ahol ugyan voltak felfestve parkolóhelyek, ám az autóstársak összevissza álltak be, így közéjük álltam az egyetlen szabad helyre, ami történetesen két felfestetten volt. Néhány óra múlva, mikor még nem akartam elmenni, láttam hogy körülöttem visznylag helyreállt a rend, és mellém balra épp csak befért egy kocsi, jobbról pedig vagy egy méter van. Tehát lementem, bemásztam jobbról (balra nem nyílt volna az ajtó) és odébbálltam, hogy elférjenek baloldalt is rendesen, aztán mentem tovább gyalog a dolgomra. Nem hiszem hogy az egész városban én vagyok a legjobb fej, úgyhogy bizonyára rengetegen figyelnek oda egy kicsit, ilyen dolgokban is.
Elviekben igazad van. DE.... Ha nincs eleg parkolohely egy adott területen, nagyobb szociális érzékű ember igyekszik úgy parkolni, hogy más is elférjen. Persze járdára parkoláskor úgy hogy a gyalogosok, vagy gyerekkocsit tolvók is tudjanak közlekedni.
A járda állapota ez esetben sokadrangú kérdés.
Persze, más a járda és más az út. Nem is járda, amiről beszélek, így visszagondolva még abban sem vagyok biztos, hogy le volt aszfaltozva. Viszont ha árnyékban van, akkor ugye nem melegszik... meg az öt méterével lehet hogy nem véletlenül tették oda (a gyalogosoknak biztos nem, azoknak teljesen külön van ott), mint mondtam nem járda, így hogy ha aszfalt akkor mi van alatta, azt sem tudni. És persze ha púpos lesz, vagy repedezik, akkor sem történik semmi, mert ugyanúgy rá lehet állni - gyalog meg ott senki nem jár.
Mindemellett a járdaszigeten parkolás adott esetben lehet szabályos, pedig azt sem építik meg jobban.
Végül, ami a 98%-ot illeti, engem még nem láthattál buszsávban haladni, mégoly nagy dugóban sem. Lehet hogy én vagyok a hülye, de akárhányan mennek el mellettem, nem előzök ki.
És most két versenyző a közutakról:
Első kollegánk a GRH-063-as rendszámú drapp kombi kocka Lada, aki a Kerepesi út külső részén, ahol egy-egy széles sáv van, és az autók a dugóban álltak a két szélen, középen helyet hagyva a balra kanyarodóknak vagy a mentőnek, mentőnek nevezve ki magát középen elszáguldott a sáv mellett, majd mikor elfogyott a hely, halszálkaszerűen beszúrt egy autó elé. Congrats.
Befelé a Kerepesi útról két sáv kanyarodik balra a Hungária körútra, én a külsőben, az EIJ-753-as rendszámú kék Volvo 440-es a belsőben, jó nagy gázzal (nehogy má' egy Lada lehagyja!), úgyhogy a kanyarban nem tudta az ívet tartani és előttem találta magát. Hagyján, mert számítottam erre és lemaradtam, ám jobbról jött egy ezeréves Wartburg, ami látva hogy elém befér, be is jött (indexxel), a Volvo meg (index nélkül, mert szerintem rá sem jött hogy ez nem az ő sávja) hajszál híján telibe kapta. Természetesen rá is könyökölt a dudára.
a járdára nemcsak azért nem szabad felállni az autóval - még az árnyék kedvéért sem - mert a KRESZ tiltja, hanem azért, mert az rongálás. Svájcban ezt nagyon jól tudják: az út egy szerkezet, amit bizonyos terhelésre méreteznek. Az úttestet autóknak, a járdát gyalogosoknak. Különösen olyan dögmelegben, amikor az ember áhítozik egy kis árnyékra, na olyankor sérülékenyebbek az aszfalt járdák is, amiket a gyalogosok súlyához készítettek.
Nem bántalak, Magyarországon mindenki ezt csinálja, még államilag is, még maguk az útépítők is szervezetten rongálják az utakat. Magyarországon mindenki megragad minden alkalmat, hogy azt a kevés meglévő útfelületünket is úgy tegye tönkre, ahogy csak tudja. Nagyon sok évnek kell még eltelnie ahhoz, hogy nemcsak a magánvagyont, de a közvagyont is úgy óvjuk, mint a svájciak.
Azért érdemes lenne elgondolkodni azon, kinek a helye van a szégyentáblán: aki a szabálytalankodó 98% mellett sem áll be a sorba és szabályos marad, vagy...
Akkor melyik csoportba tartozik a ma reggel tapasztalt GEV 367 piros Audit vezeto szoke noszemely, aki a fulere tapasztott mobillal a telezoldes keresztezodesben haromszogelve vette a jobbos kanyart (kormany elfordit, kez emelgetese alatt egyenesen halad, aztan megint fordit, megint egyenes), termeszetesen ohne indexeles, sot sokaig ugy tunt o se tudja merre szeretne menni?
Persze, de egyenesben nem. Kanyarban meg ugye megintcsak nem fékez az ember erôsen, pláne kézifékkel, hacsak nem az a célja, hogy ezzel segítse a kanyarvételt.
Kanyarban nem is működik a dolog, mert akkor nem a vonóhorgon akad fenn a delikvens, hanem a lökhárítón. Bár az is elég brutál vas, de azt nem kockáztatnám, pedig egyszer a Roosevelt téren már lepattant róla egy Passat, nyom nélkül elviselte, csak a VW-nek lett némi baja.
Eszembe sem jutott, hogy ezzel a disznósággal kanyarban is lehet próbélkozni...
Erdekes ez a topic. De jol tukrozi a jelenlegi magyar helyzeteket:-)
Szerintem az, hogy ki a bunko viselkedesu az utakon, es ki nem, az egyen es habitus fuggo. Van az, aki szerint a 120-al 'pofatlanul' a belso savban kuzdo a bunko, es van aki szerint a masokat levillogo, 160-180 esetleg efelett szaguldozo. Van olyan, aki a savok kozott szlalomozot utne ki legszivesebben, es van olyan, aki a 30-cal cammogonak tekerne ki a nyakat.
Minden persze attol fuggoen, hogy eppen a delikvens melyik taborba tartozik.
Pedig szvsz ez inkabb kultura kerdese. Ma nalunk keves a turelem az emberekben, nem csak az utakon, hanem barhol masutt is. Az emberek nagyon hamar 'beindulnak' a masikra. Ez koszonheto tobbek kozott a feszult, gyorsan valtozo vilagnak, amit ez az orszag csak 10 eve tapasztal, de hozzuk ez a verunkben is, nemzeti sajatossagkent.
Persze mindegyik oldalon vannak kiugroan durva megnyilvanulasok az utakon, de az esetek tobbsegeben az elofordulo 'hirigek' meg sem tortennenek, ha az emberek turelmesebbek lennenek, ha nem vennek fel olyan hamar a kesztyut akar igazuk van, akar nincs.
Jomagam nyugis mokusnak szamitok, es szinte soha nem keveredem hasonlo helyzetekbe, egyszeruen azert, mert nem reagalok a dolgokra idegesen. Ha valaki levillog, akkor nyugodtan befejezem az elozest, majd lehuzodom. Ha en erek be lassab jarmuvet, akkor megvarom, amig le meltoztatik huzodni, es utana elozom meg. Igy szinte soha nincs problemam az utakon.
Tovabbmenve azt az okfejtest meg megertem, hogy kozlekedjunk szabalyosan, mert annak legalabb van alapja (KRESZ ugye:-), de azt az ervelest nem ertem, hogy valaki arra hivatkozik, hogy a korulmenyek, az utviszonyok a gyorsabb sebesseget indokolnak, emiatt tulkepp o vezet 'jol'.
Errol az ervelesrol az jut eszembe, hogy az Atlanti ocean tulpartjan mitol van az, hogy (az igazan ritka kiveteltol eltekintve) mindenki betartja a - meg szamunkra is nevetsegesen alacsony - sebessegkorlatozast. Pedig ott 3-4 literes, tobbszaz loeros, europai szemmel hatalmas jarganyok kozlekednek az utakon. Raadasul az utak minosege sem a mi szinvonalunk. Es megis, ott be tudjak tartani az eloirt sebesseget. Miert? Szerintem az eltero habitus, es eltero kulturszint miatt.
Ezt kellene valahogy idovel atvennunk (es nem Hollywood kulturszosszeneteit, amit sajna nagyon is jol atvettunk mar:-() Amig pedig nem erunk el odaig, addig irkaljuk a magunk kis topicjait, szidva egymast pro es kontra:-)
Szerintem viccnek kifejezetten jó, bár inkább eszelôs szivatásnak nevezném, nem viccnek, ahhoz kissé durva.
A Volvo hátulja elég kemény, egy ilyen szituációban meg pláne nem lenne akkora sebességkülönbség, hogy bármi kár érhesse a kocsit. Kengururácsos giga-terepjáróba, nyergesvontatóba meg Nohab mozdonyba ugye nem köt bele épeszű halandó. Legalábbis nem így.
Ráadásul ugyebár nem viccnek szánja az ilyesmit az ember, hanem ha már eldurrant az agya a mögötte jövô köcsögölésétôl. Ha egy ilyennek zúzom le az elejét, az jobb ha nem reklamál...
az egy dolog, ha Téged szívatnak, és viszontszívatod az illetôt. Ugye, mint mondtam, ez társasjáték. Az meg egy másik dolog, hogy amikor mögötted bunkó valaki, akkor Te a többi autóst veszélyeztetve"intézkedsz". Attól függetlenül, hogy alkalomadtán veszélyeztetted-e avagy nem a körülötted lévôket.
***
Az ilyen seggemben-nyomulósokkal szemben valóban jó a vonóhorog, de van egy trükk is ellenük: elôször visszadug az ember kettôbe, majd kis gázadás után kézifékkel fékez. Amikor a követô meglátja, hogy visszaváltasz és megindulsz, ô is meglódul, hogy kövessen. Csak mivel a fékezés féklámpa nélkül történik, jó eséllyel ezt nem veszi észre, és koccan. Ugyebár ha kézifékkel fékezel, akkor leül a kocsi hátulja, a vonóhoroggal együtt. Sokszor pont annyira, hogy a vonóhorog be tud akadni az elsô spoiler vagy lökhárító alá. Mikor hallod a kis reccsenô hangot, akkor padlógáz, kocsi hátulja felemelkedik, hátulról hangosabb recsegés, leszakadó spoiler aszfalton súrlódó hangja és üvöltve anyázó delikvens. Magára vessen...
Sajna nekem nem működik, a kocsi hátulja automata szintállítású, nem ül le, ha kézifékkel lassítok. Csak egyszer láttam valakit "alkalmazni", és nagyon tetszett...
A vonóhorog nagy találmány, hátulról teljes a biztonság. Csak akkor volt hátrányos, mikor a lent leírt esetben mögém parkoltak, és a horog miatt nem tudtam egyszeruen a kocsival hátratolni a konkurrenciát.
Elvégre az egy dolog hogy elrugdalom a kocsiját, de ha a horoggal tolatok neki, akkor ott valami nagyot törik, ezt meg azért nem érdemelte volna.
Újabb parkolómuvész jutott az eszembe: a járda mellett vagy öt méternyi aszfalt volt, ide felállva a dög melegben is árnyat adó fák huvösében parkoltak az autók, derékszögben az utcára. Persze a szabály az, hogy az út szélén lehet megállni, így épp mikor beálltam a fák alá, mögém állt egy Suzuki. Udvariasan megkérdeztem a fickót, hogy szerinte én hogyan fogok elmenni, mire a válasz, hogy nem érdekli, ez így szabályos. Persze hogy ha az autók fölállnak, akkor háromszor annyi fér el, több hely marad a közlekedoknek, és mindenki kocsija az árnyékban lesz, az nem jutott el az agyáig, o inkább a napon fozette a kocsit, bár az árnyékban még vagy két hely volt.
A hülye agyával még azt is hitte, hogy o most kioktathat engem, és nézegetni kezdte, hangosan kommentálva, hogy ha kicsit hátrébb áll, akkor még talán elotte lesz még egy autónyi hely (mert ahogy leállt, én még mögötte éppen kifértem valahogy, de ha hátrébb megy, akkor sehogy - persze az esetleg elé álló is három másik autót blokkolt volna). Vettem a lapot, én is mellé álltam és nézegettem, hangosan kommentálva, hogy ha a kocsija oldalába tolatok a vonóhoroggal, akkor vajon mennyire töröm össze, mire sikerül eléggé eltolni ahhoz hogy kiférjek. Most viszont o vette a lapot és nem állt hátrébb, nem is értem, miért?... :)
(Nagyon azért nem mertem durvulni, mert ez a BME-nél volt, a fickó idosebb volt, a fene se tudta, nem-e valami professzor aki jövore akár taníthat is...)
Természetesen semmi gond, nincs miért megsértődnöm, csak szerettem volna tisztára mosni a rendszámomat. 8-)
Ja, a nőstényördögöm azt üzeni, hogy gratulál, mert hosszú ideje Te vagy az első ember, aki felismerte e kocsi színét. Az autó ibolyakék metál, de szinte kivétel nélkül mindenki lilának hívja (létezik olyan is). Ő meg aztán különösen érzékeny az ilyesmire, mivel van némi festészeti/képzőművészeti gyakorlata (na nem létrával 8-))
A suzukisokkal kapcsolatban most mit mondjak? Nekem is van szemem... Az a baj, hogy nagyon sok nyárspolgár (na jó: kisember) vesz Suzukit, mert csak erre telik. Aztán hétvégenként előkapják és uzsgyi a telekre. Útközben meg persze, hogy bénáznak.
Ok, az idopont is stimmel.
>Ugye nem ezüstmetál Volvód van?
Nem, nem en zaklattalak. Elotted mentem 3 vagy 4 autoval. A mogotted levok szoritasabol semmit nem lattam, csak magat az akciot. Bocs ha megsertettelek valamivel, csak a Suzukisokkal neha tele van a pupom. Ettol meg lehetsz jo arc. :-)
Engem kulonben nem szokott zavarni, ha szorosan jonnek mogottem. Talan a durung fem lokharito es a vonohorog teszi (2101).
Oké, de abban mi a bunkóság, hogy senkit nem veszélyeztetve, senkit egy pillanatig nem akadályozva el szeretném kerülni, hogy a baromarcú belémálljon?
Hogy miért tört volna össze? Ezt kérdezd meg a múltkoritól is! Bejöttek két autóval elém, a többiekkel együtt én is fékeztem, neki már nem kellett, mert megfogta a lökhárítóm. 8-( Az élmény pedig túl friss ahhoz, hogy ilyen hamar elfelejtsem.
Nagyon paraszt dolog valakinek a seggébe így beleállni. Sajnos ezt a "sportot" sokan előszeretettel űzik, pedig egészen veszélyes, nem is szólva arról, hogy milyen idegesítő.
"Nem igazán kedvelem az alulmotorizált papírautókban fogcsikorgató hülyegyerekeket."
Ha egy autó alulmotorizált, az még a jobb eset. Ha minden hülyegyerek Porschéval járna, sokkal rosszabb volna a helyzet. Egyébként szvsz a Suzukik nem alulmotorizáltak, a kategóriában elég jó menetteljesítményeket nyújtanak (különösen az 1.6 és a GTI). Az viszont igaz, hogy papírautó, ezért is kockázatosabb vele izomkodni.
Az esettel kapcsolatban pedig még egyszer ki szeretném hangsúlyozni: olyan nagyon ritka, hogy szabálysértést követek el, hogy meg is jegyeztem ezt az esetet, azért tudom ilyen pontosan idézni. A Lágymányosin oda-vissza naponta vagy 2-3 alkalommal is átmegyek, de ilyesmit még soha nem követtem el.
Nem kell gratulálnod, egész pontos leírást adtatok az esetrôl, nem kell ott lenni ahhoz, hogy megítélhesse az ember.
Ez csak hozzáállás kérdése. Ha valaki bunkó a forgalomban, (mint ahogy az volt a téged letolni akaró akárki is), az még nem ok arra, hogy Te is bunkó legyél. Ha szépen kényelmesen gurulsz tovább, akkor miért tört volna össze? Ô sem hülye, hogy szándékosan ütközzön.
A szívatás persze társasjáték, amit én is elôszeretettel űzök néha, de akkor általában nem mentegetem magam azért, amit elkövetek. Felveszem a kesztyűt, bunkón viselkedek, de nem keresem a kifogásokat...
***
A minap éjfél körül a Lágymányosi hídon Buda felé a külsô sávban gurultam kényelmes 80-as tempóban, amikor egy sötétkék Suzuki a rakpart lehajtójánál a belsô sávból bevágott elém, besatuzott, majd elkezdett bénázni, hogy még beférjen a kanyarba. Biztos leesett volna a gyűrű a kezérôl, ha kényelmesen hetvennel beveszi azt a kanyart, nem, neki fel kellett kínlódnia a vasat 100-ra hogy megelôzhessen, majd lelassítania 40-re, hogy ráférjen az ívre. Most meg tudtam állni koccanás nélkül, de legközelebb felkenem a betonfalra -- amúgy is fényeztetni kellene az elsô lökhárítót, pár helyen kavicsfelverôdések tarkítják. Hogy egy seggfejjel kevesebb lesz az utakon, az meg azt hiszem nem sok embert zavarna.
Nem igazán kedvelem az alulmotorizált papírautókban fogcsikorgató hülyegyerekeket.
Kb. egy órája hívott fel röhögve az rallys egyik haverom, mondván, hogy nézzem meg az indexet, mert valami szégyentáblára sikerült feliratkoznom. Közlöm, hogy én vagyok a GBD-732 Suzuki tulajdonosa.
Mielőtt még elkönyvelnénk az én baromságomnak az esetet, nézzük meg a másik olalról mi is történt! Nagyon sokat vezetek, kb. havi 5000 km-t, és a sebességkorlátozásokon kívül nagyon ritkán sértek szabályt, ezért én is megjegyeztem a történetet. Ezzel legalább ellenőrizni tudod az igazmondásomat, és láthatod, hogy az vagyok, akinek kiadom magam.
A történet péntek délután kb. 3/4 6-kor esett meg. Normál tempóban haladok a Szerémi úton a Lágymányosi híd felé, amikor látom, hogy egy falábú paraszt egy ezüstmetál Volvo S40-nel (esetlen Vectra?) rámgyorsul hátulról, és annak ellenére folyamatosan tol az úton, hogy előttem is tömött sorokban mentek az autók. A követési távolság 30 és 50 centi között ingadozott. (Ha láttad az esetet, ezt sem lett volna szabad kihagyni, ha nem akkor tekintsd tárgytalannak) Miután ilyen remekül feljegyezted a rendszámomat, nyilván azt is láttad, hogy sérült a hátsó lökhárítóm. Elárulom: éppen egy ilyen büdös bunkó miatt volt, aki ugyanígy törte össze két hete az autómat. Mivel ezt nem akartam megkockáztatni, úgy döntöttem, búcsút veszek a baromarcútól, így vissza kettő, padlógáz és valóban átvágtam a forgalom elől elzárt területen, persze senki nem jött abban a sávban, ahova átmentem.
Ennyi a történet. És láthatod, hogy nem lételemem a szabálysértés, ezt az esetet is könnyedén megjegyeztem, annyira nem. Természetesen nem bántam meg, még igen élénken él bennem a két héttel ezelőtti történet. Most kövezzetek meg érte, ha kedvetek tartja!
Szerintem közületek is ismerhetnek néhányan, tavaly novemberben a HIX autóslista második találkozóján tartottam egy kisebb suzukis rally bemutatót az 1.6 Sedanommal (ez egy másik, "edzőautó") a Budafoki-Hengermalom sarkon egy nagy parkolóban. A helyszínen jelenlevő mintegy 30-40 listatag egybehangzó véleménye szerint a show elég brutál volt. Ezt csak azért írtam le, mert az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy minden suzukis béna, akit le kell tolni az útról. Nyilván a Volvós is ezen a véleményen volt. Aki ott a bemutatón, már nem biztos, hogy így gondolja. 8-) Sőt, általában el is hiszik, hogy vannak olyan Suzukisok, akiknél erre kevés az esély, ha úgy döntenek. 8-)
race, aki egyébként szabályosan szokott közlekedni
ps1: Nem értek egyet azzal, hogy így beírjátok ide a rendszámokat, mert ilyen módon hozzám hasonlóan jónéhány ártatlan ember is a szégyentáblára kerülhet, ezért a valódi nevem megőrzöm magamnak és a HIX listásoknak.
Ma Érden a vasúti átjáróban megtanulhattuk a CYY-276-os rendszámú sötétkék-koszos cigánymercitol, hogy a leengedett félsorompó a vasúti átkelon való áthajtásnak abszolút nem akadálya, ha szemfüles a vezeto. A vonat csak 10 mp múlva jött.
Eddig az összes közlekedési balesetet meg tudtam érteni, kivéve ha valakin átmegy a vonat - egyszeruen el nem tudtam képzelni hogy hogyan képes valaki a vonat elé hajtani (persze ha nem épp ott van a vasutasbódé, így nem látni a vonatot, mint pl. Nagytétényben). Na most már ezt is tudom.
Volt még egy kék Opel Astra kombi, de az inkább komikus volt, ahogy rettentoen nyomult, a 18 év körüli sofor szája körül acélkemény vonások, ahogy rágózott, szeme villámokat szórt (elore - oldalra nem nézett, biztos félt hogy valaki visszanéz), és ömlött a tuktuk zene. Cikázott, gyorsított, persze csak hogy aztán tíz másodperccel többet tölthessen a piros lámpánál, de azért o megmutatta. Mondom, kombi Astrával (régivel). Mosolyt csalt ajkaimra, ezért nem is szégyentáblás, hanem köszönöm neki, mert amúgy rossz kedvem volt. :)
Most csak nehany ugyes megoldas:
A Lagymanyosi hidra Buda felul rahajtva az alulrol es a felulrol jovoknel is elfogy az egyik sav, es egy-egy sorban lehet felfele haladni. A GBD 732 kek Suzuki meg a hidra felero savok osszeengedese elott, az ot meter szeles nem kozlekedesre valo retkes kavicsos reszen atvagott az egyikbol a masikba, mert ugy latta neki igy gyorsabb lesz.
Az M1/M7 kozos szakaszan jobbitjak ezt a genyo csomopontot. Az hagyjan, hogy kifele iranyban az elol elfogyo legbelso sav tunik a leggyorsabbnak az osszes nyomulo szemeben. Van aki a masik oldalt veszi celba, kiugrik az elozo csomopont gyorsitosavjara, majd a leallosavon zuzat a dupla sor mellett. Igy pl. GUM 421 Megane, FCL 639 fekete Audi 100, GRN 966 Jeep Cherokee, ez utobbi ketto ezerrel.
"a KRESZ szerint ha jól tudom, álló kocsisor elozhetnek a motorosok "
A kocsisor 60-70 km/órával "állt", de mint tudjuk ez pusztán inerciarendszer kérdése - könnyedén felvehetünk olyan rendszert, amelyben a kocsisor valóban állt. :)
Késon jutott eszembe, hogy ilyenkor legközelebb kiteszem az indexet balra. Legalább az Easy Rider is idegeskedik egy kicsit.
A robogók télleg iszonyúak, de azok legalább csak harminccal tudnak menni. És azoktól még megértheto hogy fülrepeszto hangjuk van, mert ha két lóerot feláldoznának a hangtompító oltárán akkor széllel szemben nem tudnának elindulni, de ezeknek a nagy motoroknak nehogy má' hiányozzon az a teljesítmény!
A fényszórókat illetoen meg mea culpa, tompítottra gondoltam, azok miatt kellett folyton a belso tükörhöz nyúlkálni. Vissza is sírtam a saját kocsimat, belso tükör nélkül és csészényi csepptükörrel - sosincs ilyen probléma. :)
Inner Circle estet, ugye a KRESZ szerint ha jól tudom, álló kocsisor elozhetnek a motorosok ezzel a kerülgetos bevágós módszerrel. Ezt persze egy motoros se tartja be, és ha vélettlenül nekimegy egy tükörnek vagy hasonló meg se áll, vagy o van felháborodva, ez leginkább ezekre a xar picsányi robogókra igaz.
FÉnyszózó téma pedig örök érvényu, tegnap vagy három kocsi jött szembe fényszóróval, arról meg ne is beszéljünk mennyire sok tökéletesen beállított tonpított van....
Ma a rakparton két motoros fickó kacérkodott a halállal, ami még a kisebbik baj lenne, de a kocsim fényezésével is - vazze, ha meg akarnak halni, miért nem a híd pillérének mennek? No mindegy. Szóval elozgették a sort ezerrel, be-bevágva két autó közé, naná hogy az összes hülye lámpájukat felkapcsolva, amivel pont a külso visszapillantóba reflekoroztak. A második rendszámát megjegyeztem, de tök fölöslegesen, mert aki ilyen motort vesz az tutira mind ilyen.
(Nem igazán tudom megérteni, mi a fenéért dolne össze az ilyen emberekben a világ, ha a motorjuk nem 3,9 hanem 4,1 másodperc alatt gyosulna százra, viszont le lenne fojtva a kipufogó és nem kéne mindenkinek megsüketülni? Máris nem utálnám oket! Komolyan nem értem, hogyan kaphat egy ilyen zajláda forgalmi engedélyt, süketek a törvényhozók?)
A fényszórókkal különben is hadilábon áll a fováros népe, vagy háromszor kellett lehajtanom a belso visszapillantót, annyian irányozták rá az egyik fénszórójukat. Az egyik legelvetemültebb "csillagvizsgáló" egy régi Renault 5-ös volt, de épp emiatt a rendszámát nem láttam.
Skacok ! Megosztom veletek egy elozoekhez hasonló élményem:
a déli punál az il treno elott a pirosban állt egy fekete kivülrol opel omegának látszó belülrol - mint késobb kiderült - lotus omega. fekete metál gyönyöru színben, minden hivalkodásól mentesen. Talán még felirat sem volt rajta, pláne nem volt spoiler meg hasonló baromságok. benne egy csutkáig kiöltözött jólszituált faszi ült. ebben a pillanatban egy opel kadett gsi csikorogva állt meg mellette. benne két köcsöggel. tüc-tüc zene elore, baseball sapka hátra, könyök ki... köcsögök túráztattak, és kacsingattak vigyorogva jobbra. a faszi csak bambán nézelodött. ekkor zöldre váltott a lámpa. a gsi füstölve, örjöngve megindult. A faszi lassan kigördült, és mikor kb. 30 méter elonye volt a gsinek beletaposott. Hát én már láttam sok mindent, de ettol elállt a lélegzetem. A kocsi mint az örület úgy indult. épp a gsi mellé ért (kb. 3 másodperc múlva), mikor kb. másfél méteres lángnyelv csapott ki a kipufogóból, majd a következo lámpánál, ami kb. 150 méterre van, szépen beállt a köcsögök által megcélzott elso helyre. én akkor magamban megköszöntem neki.
Utalom, ahogy a Petofi Sandor utcaban slalomozni kell a buszsav es a masik sav kozott, mert sztochasztikus eloszlasban fontos dolgukat intezo emberek odacseszik az autojukat.
Igy allt tegnap a bal szelen masodik sorban a GAP 130 fosbarnaszurke balna Merdzso.
Mashol tett eszlelesem, hogy vigyazzatok az FFW 818 szurke Suzuki mogott. A lampatol vadul kilott, aztan bebaszta a feket, kanyarodni kezdett, majd indexelt. Egy osz haju papa vezette.
Masik szep emlekem a GTN 863 huplis koszos torott lampaju 5-os BMW-hez fuzodik. Az nem meglepo, hogy null index, de ez az otvar a piros lampanal a fustolgo gennyes hanyadek cigijet kihajitotta az aszfaltra. Az ilyen kocsogok miatt egnek le az erdok.
üdv a klubban, pajtás! : ) én spec várok, míg elmúlik. de persze közben azon turbózom magam, hogy megint más volt barom, mégis én öregedtem 10 perc alatt három évet.
Nekem is volt ilyen: az Erzsébet-híd alatt parkoltam, két parkoló autósor között van kb. 3-4 méter , szóval sok. Elmentem könyvhétre, visszajöttem, három autó állt a két sor között, egy csomó sofőr (örge nénik, stb.) ott álltak, és nem tudtak elindulni, mert nem lehetett kiállni az autóktól. Nekem eldurrant az agyam, egy kicsit rugdostam az elsőt, egy piros kombi astrát, Johnie Walker cégautó, rendszámot nemtok, majd megpróbáltam kiállni. Kb. 20 tilitoliból arrébfordult az autóm orra vagy fél métert, vagyis kb 50 fordulatból, 1 liter izzaccságból, 2 liter benzinből és idegesséből ki tudtam volna állni. De időközben megjött a társaság, kis köcsögök (sárgára festett haj, buzoid kinézet) és a piros Astra sofőrnője. Ez utóbbi azt mondta nekem, "Hellóka, várjál, arréb megyek, úgy majd könnyebb lesz kiállni!"
Erre elöntött a vér, elkezdtem ordítani, ilyen szavakat használva, hogy rohadt kurva, meg hasonlók. A buzoid csávó ekkor azt mondta, hogy hogy merek így beszélni egy nővel?. Ekkor megálltam, kiszálltam (kb. 2 méter magas és 110 kiló vagyok, és ez nem mind lipid), és azt montdam, hogy lefejelem, ha nem megy arrébb. Arrébbment. Utánna raliztunk egy kicsit a Rákóczin piros astrás lánnyal, én mögötte mentem vagy egy méterrel, a lámpáknál egy kicsit meglökdöstem hátulról. A piros astrás lányt ez nagyon idegesíthette, mert a piroson átment vagy 100-al :-) Én nem mentem utánna :-)
Tudom, hogy bunkó vagyok, de nem tudok mit tenni ilyenkor. Utánna egy óráig nem tudtam lenyugodni, reszketett a kezem meg minden. Ti mit csináltok ilyenkor, hogy lecsillapodjatok?
Egyszer rám is álltak úgy, hogy nem tudtam elmenni. A BME F épülete elott tudtam megállni, mögöttem egybol autókihajtó, arra persze nem akartam ráálni, úgyhogy öt centire ráálltam az elottem állóra (aki elott egy méter volt), elégedetten láttam hogy az autókihajtó szabad, és én balga azt hittem hogy így egyszeru lesz kiállnom.
Nem így történt, mert mire visszaértem, egy ócska régi fehér Nissan Micra olyan szépen rámállt (mögötte egy méter...) az autókihajtón, hogy csak na. Erre elborította az agyamat a köd, és bár láttam hogy be van húzva a kézifék, addig rugdostam hátrafele amíg meg nem lett a kiálláshoz szükséges távolság. (Közben a lökhárítója egy kicsit meglazult, Isten tudja, miért?) Aztán még egy kicsit. :)
Ez az ócskaság rendszeresen azon a környéken áll, szóval ha nem tudtok tole kiállni, nyugodtan toljátok el, a kézifékje nem ér semmit!
na, szép elméletem a rendszámok nem beírásáról eddig tartott, tegnap erőssen felhergelt egy deawoos ökör. méf csak nem is közlekedtünk, vészhelyzet nem volt, csupán úgy parkolt elém, hogy nem tudtam kiállni az istennek se. azaz vagy 20 perces (!) tilitoli után sikerült nagy nehezen, de közben én barom megkarcoltam az első lökhárítót.
Ma reggel egy genya a Jászberényi úton (aki nem ismeri: 2szer egy sáv, reggelenként igen erős forgalom) lazán fogta magát, megállt a sávjában és átkocogott _dinnyét venni_!! Lehúzódni nem tudott, mert járda van és magas a padka.
Asszony a kocsiban ült, szemmel láthatóan attól fosott, mikor száll bele valaki hátulról. Én meg szétanyáztam őket, mert alig bírtam kikerülni, folyamatosan jöttek szembe.
Matizzal volt a paréj, de elfelejtettem felírni a rendszámát.
Váci út, ma reggel, kissé túlzsúfolt. Pasi zöld ladában mögöttem valamit matat alul. Előttem a Suzuki fékez, én szintén (kb. 20-szal araszoltam, így meglehetősen finoman, minden hirtelenkedés nélkül), hatalmas fékcsikorgás mögöttem, úgy tudott nem belémjönni, hogy félrerántotta a kormányt, s majdnem elkaszálta a másik sávban szabályosan közlekedő kisteherautót.
Ezt muszály bemásolnom, ekkora baromságot rég hallottam már ....
Tóth Olga szociológus szerint a gyorshajtás oka a járművezetőkben munkáló magamutogatási, bizonyítási vágy. A nyugati országokban főleg az idősebb korosztály rendelkezik drága, gyors gépkocsikkal. A szociológus úgy véli, hazánkban szinte fordított a helyzet: főként fiatalok ülnek a gyors autók volánja mögött. Ők pedig hajlamosabbak a száguldásra, a magamutogatásra. A lassúbb autók sofőrjeiben pedig a bizonyítási vágy munkál: ők is inkább gyorsabban hajtanak, hogy így igazolják, nem rosszabbak az átlagnál. A nagy sebességválasztás harmadik oka: az autóban utazók gyakran hergelik, gyorsabb hajtásra késztetik az amúgy lassabban haladó gépkocsivezetőjüket.
Az eredeti cikk : Népszava
Ma megjártam a Budapest-Pécs-Budapest utat a 6-oson. Nem volt semmi.
Odafelé szerintem az összes motorizált vadbarom a 6-os útra sereglett, én nem tudom miért, de megfigyeltem, hogy ezen az úton szinte divat a balra kanyarodó sávban elôzni. Ezeket nem is számoltam volt vagy egy tucat ilyen eset.
Aztán találkoztam két pótos IFÁ-val, az egyik 35-tel (harmincöttel) vánszorgott, nem lehetett megelôzni, vagy negyed óráig szívtuk a bűzét. A fülkében csücsült A Paraszt, félmeztelenül, rádiót hallgatott és nem zavartatta magát...
A másik IFA ehhez képest csúcsszuper volt, néha megütötte az ötvenes tempót. Mikor mögé értünk lehettünk vagy negyvenedikek a sorban, de szerencsére jött egy jól átlátható szakasz, ahol ki lehetett kerülni.
Aztán volt egy fehér Opel Astrás, elôttem ment egy darabig, aztán elkezdett elôzni egy kamiont. Szépen megvártam, amíg elér a szerelvény elejéig, akkor index ki, visszahárompadlógáz, hogy gyorsan leküzdjem az akadályt. Csakhogy emberünk ekkor szépen elvette a gázt, lelassult vagy hetvenre, és szép kényelmesen becsusszant a 20 méteres kamion elé. Ekkor jött jól a turbo, de így is csak alig fértem be az Astrás *elé*, mert az még mindig lassított, és nem maradt hely közötte meg a teherkocsi között...
Hazafelé nyugisabb volt a menet, csak egy Corradoval találkoztam, aki mindenre fittyet hányva elôzgette a sort. Aztán Budapesttôl kb. harminc kilométerre viszontláttam, egy félfrontális ütközés szenvedô alanyaként. Sötét volt már, ezért nem sokat lehetett kivenni, de a balesetben kb 5-6 kocsi sérült, legalábbis ennyi állt szanaszét félig az árokban meg kifarolva meg egyéb. Volt ott minden, eldurrant légzsákok, kocsi alatt halott motoros vagy biciklis, szétszóródott roncsok vagy 150 méter hosszon. Központi helyen a Corrado. Nem láttam benne embert, de kedvem lett volna kiszállni, megkeresni a sofôrt és kiverni belôle a sz@rt. Persze nem lehet tudni, mi történt, de volna egy tippem. Biztos szerepelni fog a tévében is...
A rendszámokat mindig elfelejtem, jegyzetelni meg nem szoktam, macerás...
Nem, a két méter nem stimmel, csak a százhúsz kiló... Meg azért a "színhúsba" is bele lehetne kötni. Egyébként galamb lelkem van, nem ártanék senkinek, de hát ugye a szivatás társasjáték, játszani meg szeretek.
Nem féltettem a kocsimat, mert a merdzsós úgysem tudott elmenni addig, amíg én ott álltam. Ahhoz meg ugye nincs az ilyeneknek gerince, hogy valamit rongáljon, aztán meg várjon és vállalja a tettét. Nem, ezek csak sumák módon operálnak, rongálnak, aztán elosonnak.
Meg pimasz emberünk volt vagy 45 kiló vaságyastól, az a tipikus kis gizda geci, akinek addig nagy csak a szája, amíg csukott kocsiból szemétkedhet, de ha rátörik az ajtót, akkor összecsinálja magát és az anyját is odaígéri, csakhogy ne nézzenek rá rondán.
Én csak egyszer szálltam ki és nyomtam le egy ilyen girnyót, de szerintem nekem rosszabb volt, mert hónapokig lelkiztem rajta.
fargo ott én sem találok soha parkoló helyet, de a story nagyon jóóóó én sem hinném hogy leálltam volna veled kötekedni, folleg azért mert már láttalak :))) jól járt a merdzsós fazon :)
Csak egy hasznos info, nem találtam rá topicot:
GEU-237 fehér opel vectra vigyázat onboard sebességmérő kamera leledzik rajta, július 3-án Fehérvár után kapott el, mert vontattunk az autópályán. Kékfény a kalaptartón, roló mögött.
Nehogy valakit elkapjon!
annyit még hozzátennék, hogy nem attól válnak teljesen kiszolgáltatottá, hogy aki előz, az százhatvannal vagy kétszáznegyvennel megy. ha százhuszas tempónál (száztízzel kivágódó delikvenssel) történik az eset, az is majdnem bizos halál. főleg, hogy az ilyen elmebajnokok gyakran cseppet sem biztonságos autókban ülnek.
Fargo!!!!
A legjobb sztori amit ismerek az az hogy, egy pasi rohant a Rigó utcába angolt vizsgáztatni, de az utolsó parkoló helyre hasonló bunkó módon beálltak elé és így pár percet késett a vizsgáról. A másik pasi még be is szólt, hogy ügyesebbnek kellett volna lenni, majd elrohant de nem jutott messzire, mert a vizsgán találkoztak, ahol természetesen az ügyesebbnek kellett volna lenni mondat megint elhangzott...:-)))
udv hasek
Udv!
Magamat nem találtam ebből arra következtetek , hogy a hálózat még nem működik kifogástalanul:-). Sajna, most nincs rendszám, pedig még a topic nyitása előtt felírtam magamnak párat, de mostanság nem találom.
OFF:Az írkálásomnak a 180-as vita adott okot. Arra gondoltam hogyha ezeket mind az úton látom amiket itt olvastam, akkor én is rendszámokat írkálnék vezetés közben, mivel ezt szabad, csak a mobilt tiltották be....
Szóval én is a" mééé mész annyival mer annyival nem is szabad" táborba tartoztam amíg szar autoval jártam de a cégtől kaptam egy átlagosat.( talán az abs az egyetlen cucc benne ami ma még nem átlagos). Aztán pár óra alatt mekkorát fordult a világ: átkerültem a "mééé nem mész le máá a jó qrva anyádba" csoportba.
Aztán pár hónap alatt rájöttem, hogy akkor is haza kéne érni akár igazam van, akár nincs. Az viszont 100 százalék, hogy ez a 120 nevetséges a mai viszonyok közt. Én speciel megpróbáltam hogy nem hajtok 120 felett de így majdnem neki is mentem az első híd pilléreinek . Ez van: 120 al autopályán szinte biztos, hogy balesetet csinálnék két nap alatt akár többet is. Muszály minimum !!!! 150 160 al hajtanom, mert ha nem, akkor csattt. Ez van nem birom jól a monotonitást. Ha nem sietek akkor is gyorsabban megyek mint a megengedett 120. Amire viszont bármennyire is ideges vagyok az a mások feltartása. Nekem ne szövegeljen senki hogy 120 és a járulékos baromságok, mert a vitába sok más kresz szabály is tartozik amiket ez a tábor nagyon szivesen elfelejt:
Az első: a jobbra tarts! Akit jobbról meg tudok előzni az kiesett, az már nem szólhat egy szót se! Pont úgy megszeg egy szabályt mint én.
A második az előzés szabályainak a megtartása: ami valahogy úgy szól hogy az előzés első (és egyik legfontosabb, SzVSz) része az hogy belebámulunk a tükörbe, hogy minket előznek-e, vagy készül-e valaki minket előzni ha nem akkor index...stb. Ha nagyot kell fékeznem, akkor ez a csapat is kiesett. A baj az, hogy ezek simán utolérik az ifát és akkor kapnak észbe amikor már kezd kialakulni a vészhelyzet és nehogymáá fékezzek mer akko nem imponálok a családomnak "gondolattal" tesz egy kisérletet arra hogy kiírtsa a szeretteitt. Úgy érzi, hogy igaza van, és ez őt felhalmazza arra hogy veszélyhelyzetet teremtsen. Sikerülni is szokott , de ez a veszélyhelyzet nem akármilyen, hanem egy olyan, amiben ő már nem igazán tud korigálni TELJESEN KISZOLGÁLTATOTTÁ vált a "nagyokos" és imádkozhat hogy aki gyorsan hajt, annak jók legyenek a reflexei, a féke, stb...Jobb mint az orosz rulett. Ha egy hasonló barmot fog ki aki szintén tudja hogy igaza van akkor ugye game over. Ha kifog egy részeget, akkor szintén. Szóval megéri hogy mindenkinek igaza van... , csak így tovább.
Az ujjmutogatós srácnak meg csak annyi hogy mindenki csak addig tud mutogatni amíg van mivel....
Ma a Krisztinán a Copy General elôtt szerettem volna leparkolni, hely nem volt sehol, de láttam, hogy egy ember épp beül a kocsijába. Nosza, megálltam elôtte, kiraktam az indexet, hogy megvárjam míg elhajt, és beálljak a helyére.
Ahogy elindult, a szembejövô sávból visszafordult egy merdzsós seggfej, és lendületbôl beállt a felszabaduló helyre, nem a járda mellé, hanem 2 kerékkel a járdára, hogy lehetôleg a gyalogosok se nagyon férjenek el...
Visszatolattam, reklamáltam neki, csak szépen úriasan megkérdezve, hogy ezt a manôvert mégis hogy gondolta.
Mondta, hogy nem érdeklem, meg különben is csak 2 percet fog eltölteni, rohanna tovább.
OK, mondok én, kapjad be te, pajtás. Mentem még egy kört, de mivel nem találtam megállásra alkalmas helyet, dühömben szépen beálltam mellé másodiknak jó szorosan. Ezúton is elnézést kérek azoktól, akikekt esetleg feltartottam, de mivel ô már úgyis a járdán állt, nem nagyon lógtam be az úttestre, csak vagy fél métert.
Épp jött ki a Copy Generalból, és kissé dühös volt, hogy nem tud elindulni. Mondtam neki, hogy nem érdekel, különben is csak fél órát leszek benn, mert nem rohanok tovább. Meghagytam neki, hogy vigyázzon a kocsimra, mert állítok a légzésén, ha baja lesz, és igazságosztósan néztem.
OK, gonosz vagyok, ráhúztam még tíz percet a fél órára, magam elé engedtem egy igen csinos ifjú hölgyet, aki kifejezetten szívderítô látvány volt hátulról. Nagyon reménykedett, mikor végeztem a másolással-köttetéssel, de csak rámosolyogtam és elmentem újságot venni, utána meg a zöldségeshez az Alagút utcába.
Kicsit tajtékzott, mikor visszaértem, épp a kidurranás küszöbén állt. Végül is hagytam elmenni, hadd éljen még egy keveset...
Errol a "visszainteget, de nem kapcsolja be a lámpát"-ról eszembe jutott egy régi ismerosöm. Kicsit fura módon kapott jogsit, ugyanis az autósiskolában 8-10 ezer forinttal túlfizetett, mert elore rendezte vagy 30 órai vezetés árát (miután hallotta hogy többeket kétszer is megrántottak 20 óra gyakorlat után, így nem is számított rá hogy átmegy), aztán mikor 20 óra után átengedték a vizsgán és boldogan kérte vissza a pénzt, közölték vele hogy hogyan gondolja, azt a pénzt természetesen beszámították megkenésnek, így se drágább neki és örüljön hogy már van jogsija. Well, Európa...
Lényeg hogy a vezetés néhány fortélyát így nem sajátítta el, kb. minden szabálysértésért lehetett volna annak idején ide nevezni, de a legjobb amit a lámpával muvelt. A fene sem érti, hogyan, de a legsötétebb éjszakában is képes volt lámpa nélkül menni, integetésre barátságosan visszaintegetett, de szinte sose esett le neki a tantusz. Azt nem értem, hogyhogy soha nem tunt föl neki, hogy a muszerfala egy fekete lyuk? Már ha ránézett egyáltalán valaha is...
Ja, és nekem is neveznem kell magamat is, krónikus gyorshajtásért és piros jelzésen való áthajtásért. Nem szokásom ugyanis megállni, ha a lámpa épp pirosra vált (úgy öt percre), és keresztben két húsztonnás teherautó vár a zöldre.
első körben szeretném nevezni az összes, budafoki úton 48nál többel haladó kamiont. Mert b*nak arra, hogy a 2 sáv tele van, ha előttük 48 -al megy egy honfitársuk, hát nekiállnak 49 -el előzni. Visszamenni aztán már vagy nem tudnak, vagy nem akarnak. Hétfő reggel ráadásul úgy indult meg az egyik szentem, hogy az utánfutója elég alaposan letolt volna engem is az útról (azért indexelt, de talán csak beleakadt a keze mikozbe balra rántotta a kormányt.) Én duda, gáz, elmegy mellette, bemutat. De könyörgöm, minek előzgetnek, miért nem hagyják a forgalmat menni... ?
ad 2. nevezném az összes suttyó rendőrt, akik éjcaka lámpa nélkül közlekednek. Persze, így nem látják meg őket, de ha esetleg egy ilyen meg találna állítani, akkor elvitatkozom velük szívesen, h ki veszélyeztette a forgalmat jobban.... :(
ad 3. újból nevezném azokat a rendőröket, akik rávillogás után visszavillognak, de azért csak mennek tovább lámpa nélkül.
ad 4. nevezném azt az úriembert, aki a balcsinál (valahol bélatelep után pest felé van egy radarkontrollos, 2 sávos rész) érdekes manővert tett: tény, hogy én kicsit tépősen jöttem hazafelé, amint szemben lyuk volt, gáz, index, előz egyszerrre több autót is, közben akár 100ra gyorsul felállásban jöttem hazafelé, épp 80-90 körül mentem el a mögötte menő mellett, és kezdtem volna őt előzni, mikor fogta magát és szabályosan letolt a siskásba. Hogy ezek után milyen meglepetéssel kedveskedtem neki (csak bosszantottam, eszem ágában se volt veszélyeztetni) hát asszem jól sikerült... Tényleg, ha valaki bunkó velem, én visszabunkózok (megelőzöm, lelassítom 30 -ra, úgy 3-4szer, mikor nem tud előzni, ilyesmi apróságok), akkor elítéltek ? Mármint nevezni fogtok a szégyenfalra ? :)
ad.5. nevezném a változatosság kedvéért magam. Mentem már egyenesen jobbra kanyarodó sávból, dudáltam már le elinduló trolit, mert tudtam, h én köv sarkon lefordulok, ő menne egyenesen, de nem fog tudni a lámpánál levő tumultus miatt, én meg szívom a... cigit amig zöldje lesz, rosszabb esetben megáll az út elején és szembe végigengedi a társát, és utána jön a kanyarodós szívás... Előztem már szembe M7 végén a 2*1 sávon úgy, h tudtam, a szembejövőnek le kell majd húzódnia a leállósávra, hogy elférjünk, de mindig meg bírtuk oldani barátságosan. Kanyaqrodásnál a gyalogosnak nem mindig adom meg az elsőbbséget, mert utána elindulnak és se én, se a mögöttem állók soha az életbe nem jutnak át a zebrán. Természetesen ha már a zebrán van, akkor nem fogom a kocsi oldalát végignyalatni vele. Mi van még... Autópályán már toltam le 120al közlekedőt, sőt, előztem jobbról 160ast is, mert 20 km után unalmassá volt, hogy nem bírok az amúgy akkor és ott teljesen jól autózható 170 -es tempómra beállni. Amúgy ha sietek, akkor tolakszom, buszsávban előzök, cikázok, de mindig vigyázva, hogy ne legyen balesethelyzet. Annál eleve jobban féltem a saját kocsimat is. Ilyenből eddig 1szer lett bajom, mikor új volt a kocsi, és nyálkás úton a komjádinál a megszűnő sávban előzve, és onnan visszajőve kb 0,5 - 1 m hijjan alltam meg.
jaaaaa, ad 6ként nevezném azt a mercitulajt (126 coupe, 500 -as assszem, kicsit lepattant, szürke) aki zuglóban engem erősen megelőzött. Ha én nem 70 körül megyek (körül-belül, de lehet, hogy kívül....) vagy ha utána nem megy át gyakorlatilag lendületből a piroson (azért kiszámolta, h elférjen) akkor nem is jegyeztem volna meg talán....
Nem nevezném, de legalábbis szégyenbecsületrenddel tüntetném ki a következő versenyzőt:
1 - tata üllői út közepén ácsorog, szép két szemével néz rám miközben én jövök befelé, eszembe se jutott, hogy megindul. Hát megindult. Mint akit puskából lőttek ki. Aztán megint megnézett engem, megtorpant, aztán eszébe juthatott, hogy már max a nyugdíját vesztheti el, hát csak megindult megint. Mögöttem suzuki kis kövtávon, hát muszáj volt kicentizni, hogy se a tatának, se a suzukinak ne legyen baja. 70ről úgy megállni, h elől a tatáig és hátul a suzukiig olyan 3 m volt végül, azt hiszem egész tűrhető.... Ja, tata megállás után még megeresztett egy gyengén sikerült mosolyt, és csak utána tette meg az útból hátralevő 1,5m -t a járdáig....... ÁÁÁÁ....
na, csak eszembe jutott egy záróakkord: ma délelőtt látom, hogy 9ker, Kinizsi utcában áll ki egy hölgyemény (sréh, félig járdán parkolás)... Szemmel láthatóan ügyetlenkedik. Hát látom, h mobilon csacsog a szentem... Könyörgöm, miért nem tudta befejezni a hivast allo helyzetben... ?
Mai nap délben a Budaörsi úton befele, a Petőfi laktanya előtti hídon mentem a külső sávon 70-el. ahogy azt a tábla nekem megengedte, előttem 1,5 méterrel és a belső sávban egy sötétkék 4 ajtós Focus zúzott, előtte egy kisteherautó. Mentünk így békésen, egészen addig, amíg be nem vágott elém, a kistherautót megelőzendő, úgy hogy majdnem elkapott oldalról. Nem létezik, hogy nem látott, szinte egyvonalban voltunk. Én jobb híján fék, majd a kormány jobbrarántásával félig kereszbeálltam az úton meg a járdán (ami legalább 30 cm magas...).
Ezek után kb 120-al utánnasprinteltem, és integettem neki, ő meg visszaintegetett, jeleztem, hogy álljon félre, ő erre elhúzott a faszba.
Ezek után, ha valaha meglátom, megölöm.
Rendszáma
HTB-510
(ha nem tévedek, mert csak egy vörös fátyolon keresztül láttam).
Tegnapi imádatom tárgya egy csinibabci piros sport(os) autóban. Biztosan ismeritek a Déli pu. környékét, az ottani kaotikus állapotokat. Parkoló autók mindenfelé kresztbe
-kasul (mer nehogymá megfizessék a parkolóházat a barmok, mikor ott van 20 méterre), gyalogosok a járdáról leszorítva bóklásznak az úttesten, autósok meg rá se retyetye a záróvonalra és más effélékre, ki se látnak a közértnél kirakodó teherautók mögül, de azért nyomják, ami belefér. Egyetlen egy KRESZ szabályt tartanak be: azt, hogy legalább a zebrára nem parkolnak. Azaz tartották, egész tegnapig. Tegnap reggel ugyanis csinibaba lelkem ráparkolt istenesen a zebrára a Hotel Mercure mögött. Épp arra járva meg találtam jegyezni, hogy "A zebrára tetszik parkolni? Az már nívó!", mire elég minosíthetetlenül (és tegezve) szólt be a csajszi, majd felhajtott a járdára. Ott aztán leparkolt. Egyik oldalán a járda belso széle, a másikon meg egy olyan autó, amelyik szintén szabálytalanul (ohne járda fele meg minimum 1,5 méter, áááá...) parkolt már ott. Tehát nem elég, hogy két sorban, még csak nem is az úttesten, hanem rajta a járdán, úgyhogy most aztán semmi hely nincs a gyalogosoknak. S mindezt a parkolóháztól 20 méterre!
Este, amikor hazafelé mentem a melóból, még mindig ott állt: ILDI-11.
Csak az vigasztal, hogy az a szegény öreg fószer, aki a feneke alá rakta a kocsit (akár a barátja/férje, akár az apja a világtalan) max. 4-5 év múlva ott fog állni egy agyonszolizott, ráncos nyakú, erosen igénybe vett karosszériájú nocivel, aki az istennek sem megy le a nyakáról, mert már a kutyának se kell, és ami a legjobb: az agya viszont ugyanaz marad! :))
Ó, a fenébe, nem volt nálam jegyzetfüzet, pedig olyan szépet éltem meg! Épp levontattak az autópályáról ( :( ), és be kívántunk kanyarodni a hármas útra, balra. Balról senki, jobbról az autópálya fölötti felüljáró miatt kb. száz méternél távolabbra nem lehetett látni, de az tiszta volt, tehát a vontató autó elindult, én meg mit tehettem, mentem utána. Ekkor a felüljárón felbukkant a metálzöld Suzuki, látta hogy két autó kanyarodik elé, hát több sem kellett, rákönyökölt a dudára meg a reflektorra! Persze nem fékezett, csak mikor látta hogy nem állok meg, az utolsó pillanatig próbált engem visszaszorítani, "becsültetét védve". Aztán konstatálta hogy komolyan gondolom, így beállt mögénk és onnan szórta a dudaszót.
Ehhez már egészen érdekes agyberendezés kell. Mégis mit gondolt, hogy állok meg, ha vontatnak? Vagy ha én megállok, akkor megáll a vontató is, akkor hogyan megy tovább, ez sem derengett? Eddig azt hittem, az a legnagyobb hülye aki a villamosnak kiabált ingerülten, hogy kerülje ki, de most vetélytársat kapott!
Emberek!
Kint voltam 10 napig Erdélyben, lenyomtam vagy 3000 km-t. Hát itthon tele vannak az utak barmokkal, de ott! A KRESZ, mint olyan elfelejtve, többsávos úton nicsenek sávok felfestve, 3 lámpa előtt 5 sorban állnak az autók... Én meg csak nézelődtem a 16 éves kölcsönPeugeotban. A legjobban az tetszett, hogy az élesebb kanyarokat minden szembejövő "sportosan" levágja (tiszta F1), te meg mehetsz a szegélyre, ahol valódi kőtömbökön vannak fekírva a km-ek. Hát más világ ott vezetni...
Majd végigolvasom az előző napok termését ée bekapcsolódok.
P.S. A XI. ker-ben dolgozom (értsd Karinthy utca felújítása), úgyhogy biztos lesz miről mesélni.
már amióta megláttam a topikot az motoszkál bennem, hogy nem helyes gyakorlat a rendszámokat ideírni, sőt, kifejezetten helytelen. én ellenjavallanám. vannak nyilvánvaló szabály- vagy törvénysértések, azonban nem lehetünk mindig minden szükséges információ birtokában, előfordulhat, hogy nem jól ítélkezünk. nem beszélve arról, hogy alapos kiba**ásra is lehetőség nyílik, mondjuk nem tetszik a szomszédom feje, így ...
rendszám nélkül egy eset péntekről: tűzpiros alfa romeo, az üllőin közeledünk egymás mellett a körúti kereszteződéshez. egyszercsak látom, hogy vészesen közeledik felém. gyorsan a tükörbe nézek, nincs senki 30 méteren belül, féktaposás. a fazon át is jött a sávomba, kb. 1 méter szélességben rálógott. ha nem fékezek, legyalulja a két autó oldalát. iszonyat pech, hogy a csili új kocsi a kormányszerkezete máris teljesen elromlott, a vezető nem tudta tartani a sávot. hol középen volt, hol a baloldaliba lógott át egy méterre, hol az enyémbe. döbbenetes volt. lassítottam harmincig és tisztes távolságot tartottam, amíg el nem tűnt a szemem elől.
DYJ-602 kek Passat - az autopalyan a gyorsitosavban mogottem jott, de kivagott, es megprobalt feljonni mellem (hogy en meg gyorsitsak tovabb).
DUP-442 az a hulladek oreg Volvo, amit a budaorsi benzinkutnal hagytak, pont az utszukuletnel, egy hettel ezelott. mellette naponta autok tornek ossze, mert peldaul nincs menekulesi lehetoseg a leallosavba.
HEC-192 skek Audi A6, szerintem erre az autora sokan ra szoktak csodalkozni. 200 meteres utszakaszon 4-szer valtott savot, ebbol 3-at zarovonalon (kanyarodosavba ki, majd vissza aztan lampahoz sorolas kozben jobbra-balra kombinacio)
ma reggel FAL 160 regi Vectra vezetoje menet kozben telefonalt, es hatulrol majdnem belemjott.
Prielle Kornélia utca, a MOL kút előtt. Itt rendszeresen sok autó gyűlik össze, mert a lámpa elég sokáig piros, tekintettel a Lágymányosi hídról (balról) érkező autóáradatra. Kb. 15 autó állhatott most is zöldre várva. Egy fehér Mercedes Sprinter, GJR-005, a szembejövő sávban megelőzte az egész sort, eközben 2 autót veszélyeztetett (mindkettő Skoda volt), akik szabályosan, szembe közlekedtek volna az úton. Az egyikkel helyet cseréltek a MOL kihajtójában, a másik Skoda a hídról jövet jobbra fordult be az utcába, így nem láthatta, mi történik - neki 2 centi híján átszabta az orcáját a Merci, a skodás vészfékezéssel tudott csak megállni. A Sprinter mindezek után betolakodott a piros lámpa ELÉ, a sor elejére, a lámpát magát nem is látta, mert már mögötte volt. Úgy kellett rádudálni a zöldnél, hogy induljon.
Haver! Ha rendőr lennék, már nem lenne jogsid. Remélem, így is elkapnak előbb-utóbb, és kifogsz egy nem korrumpálható egyedet. Addig pedig szégyelld magad!
Nem jegyzetfüzet, csak hevernek papirok meg iroszerek osszevissza, es neha hasznalom oket :-).
Ma reggel 3 gecot szamoltam ossze, de a papir lent maradt a kocsiban :-(.
Az egyebkent szamit, ha az autopalyan felreallva telefonal vki, vagy a beszart autojat hatrahagyja, es egy hetig se jon vissza? (Ez utobbi a budaorsi benzinkutnal figyelheto meg az autopalyan befele. Egy sotet oreg Volvo arvalkodik magaban.)
lenne egy ajánlatom, reggel 8 és 9 között Margit krt, Bimbó út kereszt. ott kellene jegyzetelni. úgy mennek kocsik a buszsávban mintha kötelező lenne. legalább 120 rendszámmal lennénk gazdagabbak.
én meg azon gondolkodom hogy a következő én leszek mert miért vagyok én ilyen birka, csak állok bent a sorban és nézem ahogy hülyének néznek...
Ma kb. 80 km-t mentem a fovarosban, iszonyat mennyisegu rendszamom van.
Volt aki csak a labamra akart ramenni (gyalogszerrel ugye jardarol lelepunk, es a kanyarodo auto elenged). Ez a muvelet nem sikerult a EAM-744 zold 3-as Golfnak a V.ker Petofi S. utcaban, illetve a DHS-397 szurke Suzukinak a Liszt Ferenc ter-Kiraly utca sarkon. Mas Suzukik is probaltak a szerencsejuket (szurke DSP 355 a 173-as buszra maszott ra, mint utanfuto, zold GWT-433 az Ulloi uton valtott 10mp alatt tobbszor savot furakodas celjabol)
EAP-209 taxi (sotetkek, talan Seat volt) a Kecskemeti utcaban kinezett maganak egy parkolohelyet, es a jogi kar epuletetol indulva betolatott a forgalommal szemben. Kicsit arrebb, a HFB -582 szurke Mercedes kontenerszallitot vezeto trogerek megalltak a 15-os busz megallojaban, es betertek az Egyetemi Kavezoba (vagyis atfutkorasztak arra az oldalra). Ezalatt a buszok a kulso savban alltak meg. Az EBS-268 feher Mercedes taxi a Szabadsag teren jott majdnem nekem, de aztan kegyesen megallt. Aztan a szemere utcanal valamelyik megallni tilosnal keresett helyet maganak.
Egyebkent a gazdaja a HIB-028 kek Octaviat az Egeruton az autobahn fele 1 balrakanyarodo savban elozesre, es az egyenesen haladok koze bevagasra sarkallta, GOM-999 kek Escort az Auchannal kifele keresztben hirtelen atvagott harom savon, hogy jobb szelen a negyedik (gyorsito) savon at elozze a jonepet.
A GLT 137 kek Daewoo az autopalyaepitesrol elhiresult Vegyepszer telephelyenek utcajaba hajtott a Regi Foti utrol nagyivben kb. 80-nal balra kanyarodva (menekult, mert jottek neki szembol), es ahogy nagyon sietett, az eppen egeszseges mertekben attert a mellekutca bal oldalara (de felrerantotta a kormanyt, amikor meglatott).
Es egy dicseret:
TRX-111 ezust Audi A8 befele jovet a Soroksari uton nagy meglepetesre szepen indexelt minden alkalommal, amikor illett :-)
A legjobbat majdnem elfelejtettem.
Tegnap
3. Szépvölgyi úton hegymenet. Beláthatatlan kanyarban betonkeverő leállva, vészvillog. Mögöttem fehér miautónkban régóta követett 100 m-es távolságban egy 40-es nyanya. Betonkeverőhöz közeledek, az lassan elindul, vészvillogót kikapcsolja. Én lassítok, nyugodtan megelőzném, ha belátnám a kanyart. Nyanyának index ki, belefog mindkettőnk előzésébe. Ekkor már belátom a kanyart, jön szemben egy autó. Ekkor már nyanya is belátja, és nagyon elkezdi nézegetni a köztem és a keverő közötti két méteres rést. Szerencséjére a szembejövő nem 70-nel vágtatott lefelé, különben szép kis csatt lett volna.
Végkifejlet: mikor már láttam, hogy megáll a szembejövő, azért sem engedtem be azt az idióta igenhülye p.csát.
Egy napra azért sok ez a három eset, főleg, hogy kb. 30 km-t mentem a városban.
Hajnal öt óra, üres a város. A Posta zöld mikrobusza nem áll be másodiknak a lámpánál, hanem úgy dönt, hogy gyorsulási versenyt rendez egy másik kisteherautóval a Hegyalja úton felfelé. A dombtetőig az állás döntetlen, amit a mellettem araszoló fehér autó gazdája némi villogással helytelenít. Postásom erre átmegy udvariasba és beletapos a fékbe - mögötte én is -, hogy a türelmetlen autós elmehessen. Majd jobb belátásra tér és kiteszi jobbra az indexet. De hátulról ismét érkezik egy gyorsabb autó, kormány visszaránt, ismét egy nagy fékezés. A következő kisérlet sikerül, addigra már pirosra vált a Sánc utcánál. Megállunk egymás mellett. A postáspilóta bambán bámul maga elé, látszik, hogy az IQ-ja Áfá-val sem éri el a 20-at. Mivel kicsit késésben vagyok, így kicsi, kénes szagú fehér füstpamacsok törnek elő az orromból. Zöldnél 'kilövök' és lesem a topicot, hogy ki fogja bejegyezni az Erzsébet-hidi felhajtónál elkövetett kanyar-levágásomat. :-)
tegnaprol ketto esetet tudok jelenteni, mindketto no volt, de sajnos nincs rendszamom.
eloszor a delbudai elkerulo eger uton hatulrol majdnem belemrohant egy szakadek sotetfoszold fiat tempra. a hulye no aszitte o a fittipaldi, o nem allhat meg a kocsisor vegen, es milyen jol at fog menni a masik sorba. de senki nem engedte be (asszem nem is indexelt), es az utolso pillanatban baszta csak be a feket.
amennyire lehetett ranyomultam az elottem allora, es kozoltem az autoban ulokkel, hatulrol belenk fognak jonni. pont az az egy meter mentette meg a kocsi hatuljat, amit elore mentem. a vege az lett, hogy az idiota felrerantotta a kormanyt, es keresztben a ket savon megallt.
nem sokkal kesobb a reitter ferenc utca belso vegen, ahol igen komplikalt modon ket savbol balra el lehet menni, es CSAK a jobb szele megy ki elore a robert karolyra, egy nyomott no a halovanyzold kispolakjaval a belso savbol ment egyenesen. a kulso savban mellette egy mazda vagy totoja kisteherszallito rendesen kanyarodott volna balra, es majdnem osszeakadtak. a nagy dudalasra es fekcsikorgasra a tultaplalt kispolszkis no csak ingatta a fejet, egyel visszavaltott, es tovabbtotyogott a robert karolyra.
Ilyen megérzésem már legalább kétszer nekem is bejött, jó hogy észnél voltam, mert a konkurrencia tényleg fel sem fogta, hogy mi történik. Ráadásul hiába dudálsz, vagy integetsz, hogy bocsánat, ezt nem kéne, mert mivel nem tudja hogy hülyeséget csinált, csak azt jegyzi meg hogy valami bunkó állat már megint rontja a magyar közlekedési morált, mert nem tudja elviselni hogy ő kisebb autóval is előrébb van, mert taktikusabban és ügyesebben vezet. (Sóhaj)
Tegnap
1. GHR-304 Opel, CD matricával. Állami autó nyikhaj sofőrje nem bírta volna ki, ha az előtte lassabban menő feltartja egy kicsit, ezért úgy vágott be elém, hogy 5 centi lehetett a két autó között.
2. Meghatározhatatlan színű kispolszki, úgy a narancssárga és apiros között, 10 évi napoztatással a szín rendesen kifakulva. Fiatal csaj vezette Újpesten. Jobbra kanyarodó sávból ment egyenesen, szét se nézett, szerintem fel sem fogta, hol van. Én meg mentem volna egyenesen a saját sávomból, de volt egy érzésem, hogy itt most eksön lesz, lassítottam, aztán be is jött a megérzés.
Tegnap egy méregzöld Suzuki: nem fért el a balra kanyarodó teherautó mellett (ő is balra akart kanyarodni, felénk, csak ő kisebb íven, a teherautó meg nagyobbon), erre fogta magát és a menetiránnyal szemben, a mellettünk lévő, jobbra kanyarodó sávban hajtott rá az útra, mert az üres volt.
Annyira megdöbbentem, hogy sokáig le sem esett, hogy mi történt és azt kezdtem nézni, hogy vajon nem én jöttem-e rossz sávba. Mire a rendszámát néztem volna, már messze járt.
Sajnos nem kirívó példa, de megragadt a rendszám:
HAB-049
A Délinél előttem fordult ki az Alkotásra index nélkül, majd a Sasadi útig kb. 5-ször változtatott ávot, szintén index nélkül. Nekem odáig egy sávváltás is elég volt és búcsúzóul még a tükörből láttam, hogy amikor lekanyarodott, akkor kivételes használta az irányjelzőt.
Nem tudom, hogy készült-e kép, lehet, hogy két reflektor villanás közt volt egy traffipax is, már ha lehet használni mozgó autón.
Azóta óvatosabb vagyok, ha valaki nagyon a seggembe jön, nem gyorsítok, hanem jobbraindex+gázelvétel kombinációval rávezetem, hogy menjen, ha akar, ne engem cseszegessen.
on
A szégyentáblára lenne egy csomó rendszám, ha olyan gyorsan meg tudnám jegyezni, ahogy elsuhannak. Nem biztos hogy elérném a kitűzött célt, ugyanis a legtöbb kocsi osztrák bérautó, tele jugo meg török vendégmunkásokkal, akik a 62-esen repesztenek hazafelé. Szembe menni velük életveszélyes, mert konvojban haladnak, és ha az első elkezd előzni egy kocsit, tuti, hogy az összes bejön utána. Én meg taposhatom a féket, és húzhatok a padkára, ha nem akarok belehalni a dologba (nem 80-nal közlekednek, hanem 140-nel, de ezt vissza is szívom, mert mindjárt leb@sznak, hogy tutyimutyi nyugdíjas horgász tempóban vezetek, amiért nem megyek 90 fölé egy kb 5 m széles úton)
OFF
Fénykép készült rólad? Mert ha nem, akkor nem intézkedhetett volna a röndér koma! Érdemes lett volna a rendszám alapján megfingatni őket.
Állítólag van olyan közeg, aki emígyen napi 50-100k Ft-ot kasszíroz.