Keresés

Részletes keresés

Elősiető Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20694
A kecskeméti kisvasút építéséről szóló kiírásban kötelezték az építőt, hogy 70-80 %-ban magyar alapanyagot KELL felhasználnia. Szóval volt ilyenre példa akkoriban.
Előzmény: 7578 (20691)
MIHOK1 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20693

Azt nem tudom, hogy általános szabály volt, de egyes vasutakról pontosan megállapítható, hogy kötelezték őket a kiadott engedélyokmányban a belföldi beszerzésre

"Az engedélyes köteles a síneket és más szükséges berendezési tárgyakat belföldön beszerezni"  pl. Ungvár-Vaján HÉV, Debrecen-Nagyvárad HÉV.

F: Magyar Vasúttörténet 3.

Ebben a sorozatban valahol általánosságban is tárgyalják az iparvédelem Mo. kérdéseit, de e késői órán ezt nem tudom idézni.

Előzmény: 7578 (20691)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20692

Az első kédésedre nem tudom a választ,

 

 

A másodikra inkább azt tudnám mondani, hogy ha figyelembe vesszük a MÁVAG gyár éves mozdonygyártását, nem igen tartom valószinűnek, hogy valamilyen korlátozás lett volna, beszerzések terén. Ez természetesen ahogy nővekededett a legyártott mozdonyok darabszáma, úgy vásároltak a vevők azaz a magántársaságok is a felajánlott kinálatból. Ez lényegében a 80-as 85-ös évektől kezdődik jobbára.

 

De tudomásom szerint a Monarchián belül nem volt belső vám.

Előzmény: 7578 (20691)
7578 Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20691

Urak!

 

Két kérdésem, kérésem lenne...

 

Többször is elhangzott itt a topikon, hogy a mozdonyok kazánjának élettartamát, azok felhasználhatóságát erősen szabályozta az a bizonyos 50 év, amit egy kazántörvényben le is fektettek. Vagyis, hogy 50 évnél idősebb kazánlemezeket nem lehetett megtűrni a mozdonyokban... Ismeri valaki ezt a rendeletet, vagy tudja ennek fellelhetőségét?

 

A másik kérdésem pedig: a századforduló előtt (a nagy vasútépítések idelyén) a kölömböző vasúttársaságokat törvényileg kötelezték arra, hogy forgalmuk lebonyolítására hazai, azaz magyar járműveket szerezzenek be. Nem tudom, hogy ez valóban egy törvényi megszigorítás volt, vagy csak olyan vámtarifákat szabtak ki, amivel a társaságokat erre ösztönözték... A cél egyértelműen a hazai járműgyártás felkarolása, támogatása volt... Tudtok erről a régi szabályról valamit?

 

A válaszokat előre is köszönöm...

7578 Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20690

Persze hogy volt Bánrévén fordítókorong... egy körcikk fűtőházhoz kellett is...

 

Zalalövőről nincs infóm...

Előzmény: Gashpy (20688)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20689
Igen erről tudok, (volt téma ez a topikon), csak hát ezutántól nem vagyok képben
Előzmény: Elősiető (20686)
Gashpy Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20688
Off
Fordítókorong volt ott, az tuti.

OffOff
A zalalövői megvan neked?
OnOn
on
Előzmény: 7578 (20681)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20687
Jó, de nem csak megvenni kell azt a gépet, hanem mondjuk karban is kell tartani, meg kazánvizsgáztatni, meg főjavítani, meg ilyenek... bár ha van szakember akkor végül is miért ne:-)
Előzmény: Tapicska forgalmista (20684)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20686
Írt a kontaktom, még vagy két hónapja... ezt:

"He said,

The exporting about the locomotive is possible.

But if you want to buy it ,
He wants you to confirm the condition of the loco
by visiting to Japan.

The prise (about 10000 US$)
contains the loco with rail ,
sleepers ,in the picture.
http://awajisan.e-city.tv/hozon/gaikoku/hsl.htm)


I think he is trying your zeal.
Please examine it. "

Pontosan itt tart a helyzet.
Előzmény: k.novotny (20685)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20685

Megvehetnék a "japán" 375-öt!!??

 

Szerintem ha az el is kerül Japánból, nem Magyarország lesz a végállomás.

 

Tényleg mi újság körülötte?, ki tud újjatmondani?

Előzmény: Tapicska forgalmista (20684)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20684
Megvehetnék a "japán" 375-öt!!??
Előzmény: Elősiető (20683)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20683
Mozdony van éppenséggel, de szerintem eladni nem fognak, meg bérelni sokkal egyszerűbb, nincs probléma a karbantartással:-)

Összevetve az emelkedős pályát és a költségminimalizálást egy 275-ös szerintem megfelelő lenne. Remek kis gép az, hegyi pályán is boldogul és főleg nem éhes...

Kíváncsi vagyok mit fog hozni a magánvasúti nosztalgia...
Előzmény: RIKA424 (20678)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20682
Nah, akkor őt hallottam szombaton, egész szépen kifakult tavaly óta...
Előzmény: Törölt nick (20679)
7578 Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20681
Tudod hogy hogyan nézett ki a bánrévei fűtőház? Nehogy valaki átverjen-:)))
Előzmény: Benny94 (20680)
Benny94 Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20680

Jó estét! Van egy kérdésem. Nincsen-e valakinek a bánrévei fűtőházról fényképe?

Ha van vkinek, az rakja mán föl ide vagy küldje el az e-mailemre! köszönöm előre is.

Törölt nick Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20679
 egy Szombati kép
RIKA424 Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20678

Köszönöm, hogy ilyen részletesen és pontosan válaszoltál.

 

Azért kérdeztem mert ha valóban átveszi a vonalszakaszt a bakonyszentlászlói körjegyző úr által gründolt társaság akkor nyílván gőzüzemmel (is) akarnak majd nosztalgia vonatozni ott.

 

Tehát van olyan üzemképes gőzmozdony amit vagy megvehetnek vagy bérelhetnek ha hétvégenként kiránduló vonatot indítanak?

 

 

Előzmény: vasutTOM (20675)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20677

Köszönöm a kiegészitést...

 

Ebben a topikban azt szeretem, hogy vagyunk egy páran, akik egy-egy információval tudnak segiteni a másiknak, ezáltal összeségében egy valós kép alakul ki a korábbi időkből, s szerintem ez mindenkinek egy igen hasznos dolog

Előzmény: rezgaras (20676)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.05 0 0 20676
k.novotny írta:

> speciális kocsikat biztos, hogy hoztak át

Bocs, hogy beleszólok. Én is úgy tudom, ahogy RhB. A 90-es években a Mibá-ban volt egy cikk amerikai tartálykocsiról, amit a DB átvett és a 70-es évek végéig kisebb átalakításokkal üzemben tartott.

> a német autópályákon

A NATO a 60-as évek végén (sajnos nem találom a pontos dátumot) döntött úgy, hogy a logisztikai és utánpótlás rendszerét vasútról országútra helyezi át. Tehát elvileg ettôl az idôponttól kezdve nem volt szükség nagyobb méretû vasuti szállításokra.

Ez vezetett egyébként a híres Sauschwänzlebahn (Wutachtal-bahn) forgalmának a leállításához is, amit 1955 óta a NATO üzemeltetett. Még szerencse, hogy a vasútbarátok át tudták venni. :-)))

(ez a vasút köti össze a Rajna völgyét dél-Württenberggel, elkerülve a schaffhauseni svájci "csücsköt")


Előzmény: k.novotny (20645)
vasutTOM Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20675

A 11-es vonalon, Veszprém és Veszprémvarsány között jár(hat) gőzmozdony?

Ha igen milyen típusú?

 

A vonalon eleinte XII osztályú, (később 377 sorozat) mozdonyok közlekedtek. A századforduló körül jelentek meg a Jutasi (jelenleg Veszprém) fűtőházban a XIVa osztályú (később 475 sorozat) mozdonyok. Ez nagyobb vonóereje miatt alkalmasabb volt a hegyi pályán való vonat továbbításra. 1901-ben 7 darab Va osztályú (később 370 sorozat) került állomásításra Jutasra. Ezzel egyidőben az összes XIVa osztályú mozdonyt elvitték innen. Az Va osztályú mozdonyok mellett az 1910-es években megjelentek a TV osztályú (később 375 sorozat) mozdonyok, amik fokozatosan felváltották az Va osztályú gépeket. A 375-s mozdonyok 1976-ig közlekedtek a vonalon.

1976 után előszőr és azóta utoljára 1996 novemberében járt ott gőzmozdony. A 100 éves évforduló alkalmával egy nosztalgia vonat közlekedett Veszprém és Pannonhalma között a 324,540 mozdonnyal.

 

Előzmény: RIKA424 (20658)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20674

Ha sürgős, nézd meg a LocoClub-on a lista menűpont alatt. Egyébként a kérdésed kissé pongyola. Mégis, melyik évre gondoltál?

 

http://lococlub.try.hu/

Előzmény: Benny94 (20673)
Benny94 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20673
Kelemes jó estét kivánok a zösszes topictársnak. Azt szeretném megkérdezni hogy a bánrévei,és a sátoraljaujhelyi fűtőházakban hány gőzös volt és milyenek! Sürgős!!!
MIHOK1 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20672

etwg!

 

Köszönöm az információt

 

üdv mt

Előzmény: etwg (20635)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20671

Ezt is gőz hajtotta, úgyhogy szeress'ük :)))

Előzmény: baldwindiesel (20663)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20670

Ez volt a Baldwin (és egyben az Egyesült Államok) egyetlen brotános mozdonya?

(Csak betippeltem :))) )

Előzmény: baldwindiesel (20664)
gumidani Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20669
Előzmény: gumidani (20668)
gumidani Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20668
Ez nem olyan?
Előzmény: MIHOK1 (20632)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20667
Méghozzá délben.
Előzmény: Elősiető (20666)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20666
Hi!

Hallhattam ma délben gőzsípot a Bosnyák térről? (Mármint gőzmozdonyhoz kapcsolódó gőzsípot...)

Ment valami?
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.04 0 0 20665

ez még szép is :))

Előzmény: baldwindiesel (20664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!