Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155246

Hehe, vmelyik csak működni fog.. :-)

Tréler hány tonnás?

Előzmény: korzo (155243)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155245

Készültem, a tréler az enyém :-D Bármelyik autómnak szüksége lehet rá, bár még nem volt. Nem is merem eladni, mert biztosan akkor kellene (c:

Előzmény: MrTinkertrain (155244)
h i r d e t é s
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 1 155244

A trélert gondolom ingyen adták hozzá, egy hátbaveregetés kíséretében és egy "szüksége lesz még rá" felkiáltással. 

:D

(mondja ezt egy Saabos, bagoly a verébnek)

Előzmény: korzo (155243)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155243

(a mattfekete nem maradhat, visszakapja a gyári pirosat. Ja, JCW ;-)

Előzmény: BmS1 (155241)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155242

Ez MINI lesz.

 

Előzmény: KawaBazsy (155240)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155241

Képet kérünk :-)

Előzmény: korzo (155237)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155240

Hehe, Prince motoros? Copni fogsz.. :-)

Előzmény: korzo (155239)
korzo Creative Commons License 2018.01.24 0 0 155239

Neeem. Nagyon nem. Majdnem megszegtem vele a fogadalmam (német japán nem kell), de végül csak az alváztáblán van a német tulajdonosra utalás, igazából britt a lelkem. Egy feltöltős herceg. Jóféle budi (c:

 

(Bíróúr - instállom - esküszöm, hogy úgy indult a dolog, hogy kéne egy kicsi könnyű ötajtós benzines autó, a városi rohangálásokra, mert a majd' 3tonnás Discoverynek ez nagyon nem való, meg hát kímélni is kéne így 260ezer után. És hát ez lett, nem tehetek róla, gyenge a jellemem :-)

Előzmény: KawaBazsy (155238)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.23 0 0 155238

Gondolom egy japó.. :-)

Előzmény: korzo (155237)
korzo Creative Commons License 2018.01.23 0 0 155237

(apropó: vettem szaladgálósautót, de nem mondom meg mi, mert nem tudnék utána eléd állni :-D )

Előzmény: BmS1 (155236)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.23 0 1 155236

Urak.

 

Tuning téma, sokak nemtetszését fogja kiváltani. Elmondom a véleményem, és le is szállok a témáról.

 

Kezdetektől fogva a motorteljesítmény emelése komoly mérnöki tudást igényelt. Ha vkit érdekel, nézzen utána, Aurelio Lampredi (Ferrari), Vittorio Jano (János Viktor, szülei magyarok voltak) Alfa, Lancia, Ferrari. Ha vki úgy gondolja, hogy ma már ez felejtős, poros történelem, csak a magyarok közül: az 1001 lovas Bugatti Veyron azért nem kispályás játékos, fejlesztője Hanula Barna, (ma) egyetemi tanár. Aztán ott a Havassy Peti, szintén járműgépész, tuningműhely tulajdonos.

 

Az elektronika térnyerésével óriási lehetőségek nyíltak a motorteljesítmény emelésére, egy számítástechnikában jártas fiatal néhány óra hozzáolvasás után már látványos eredményt tud elérni, főleg feltöltött motoroknál. Ha nem tesz mást, mint kitolja a töltőnyomás határértékét, kicsit kitolja a leszabályozási fordulatszámot, eljátszadozik az un. Kennfeld mezővel, ...stb. már nyerő lehet. A motor nagyobb forgatónyomatékot (ezzel persze: teljesítményt) ad le, mint korábban. Ha egy-két típusra állt rá, a tizedik tuning már kezd kifinomult lenni, akár már neve is lehet.

 

Miközben lila fingja nincs a legalapvetőbb járműgépész alapfogalmakról sem, lökése sincs indikált középnyomásról, a teljesítményhez kialakított csapágyméretezésről, a dugattyúk hőterhelési jellemzőjéről, a motor termikus terheléséről, ....

 

Mi is van ilyenkor? A motor jó esetben tényleg leadja a jóval magasabb teljesítményt (taps!!!) csak éppen a szerkezeti elemeinek élettartama lesz rövidebb, mint amire tervezték.

Ha kismérvű a teljesítmény emelés, esetleg nincs is észlelhető gond, a Tökösjóska által megírt szuper chiptuning, ami az egekbe emeli a teljesítményt, két hét alatt leamortizálhatja a bringát, nem csak a motort, lehet, hogy a váltót, féltengelyt, kuplungot...stb. is.  Ez qrvára így van, túl sok mese nincs. Nem véletlen, hogy az igazán komoly tuning cégek a motor számos pontján módosítják a motor mechanikus szerkezetét is, a dugattyúktól a hajtórudakig, a szelepektől a kuplungig, a teljes fékszerkezet cseréig. De hát ez már messze nem chiptuning, hanem egy nagyon komoly és baromi drága átépítés.

 

Urak, senkit nem beszélek le a chiptuningról, mindenki úgyis a saját (okos!) feje után megy. De mielőtt lép, legalább olvasson hozzá olyan forrásból, ami részben érdektelen, másrészt nem az autóbuzi, de teljesen laikus, tapasztalatlan márkafanatikus tollából származik.

 

Hanula Barna egyik előadásán vázolta, hogy csupán egy "kis" termikus probléma megoldása a Veyron motoron milyen eszetlen erőfeszítésébe került egy tapasztalt mérnökcsapatnak.

Alapvetően nem a teljesítmény (ésszerű) növelésével van gond, hanem azzal a gyermeteg rózsaszínű álommal, hogy csupán egy "chiptuning" elég hosszú távon egy drasztikus teljesítmény emeléshez. Szvsz. nem az.

 

De ahogy gondoljátok :-D

 

üdv

Kajetano Creative Commons License 2018.01.23 0 0 155235

Szia!

Köszi.Érdekel már ha jó az ár.

 

Előzmény: pinyós (155225)
jimmike10 Creative Commons License 2018.01.23 0 0 155234

ne az autót, a szerelőt cseréld! 

Előzmény: Pokolisaab (155210)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155233

Én nem vitatom, hogy nincs meg a 248...250 lovad. Én a tapasztalatomat írtam le, büntetlenül hosszú távon nem lehet egy már eleve forszírozott teljesítményű motorból +40%-ot kicsikarni. A számlát a túlhúzott motor be fogja nyújtani, ez szinte törvényszerű.

 

De autós témában szinte nincs két azonos álláspont.

 

"Ha meg nem, akkor minek???"

 

Ezen az elven akkor elég az 1000es szuzuki is. Sőt...... 

 

Nem, nem elég. A teljesítmény kell, de nem mindegy, hogy az honnan jön. A legközvetlenebb környezetemben négy autó van, mind szívó benzines. Kettő ebből visszafogott V6-os, még így is rendes teljesítménnyel, amit nagyon ritkán használok ki. A hajtáslánc, fékek, stb. erre van gyárilag méretezve, tisztességes tartalékkal. Én ezt szeretem. Ennyi.

 

üdv.

Előzmény: pinyós (155232)
pinyós Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155232

Pedig ez ennyi lett (+-2% a hibahatár) és érezhető is. 

25-30%ot szinte mindig igérnek chiptuningnál. Mint írtam is, nem hajtom a gépet, próbálok vigyázni rá, ami nem azt jelenti, hogy néha(!) nem kap el a hév. Remélem, hogy nem lesz vele gond, mert nagyon szretem. Pusztán jó érzés, hogy nagyon tud menni ha kell. 

 

"Ha meg nem, akkor minek???"

 

Ezen az elven akkor elég az 1000es szuzuki is. Sőt...... 

Hogy erős autód van az nem azt jelenti, hogy versenyezni kell vele minden piros lámpánál. :) 

Írtad te is, hogy igen komoly erős autóid voltak és biztos vagyok benne, hogy kultúráltan közlekedtél velük. 

Előzmény: BmS1 (155228)
FRANKYE Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155231

" utána 30 métert zuhantak az útról nyitott tetővel. Karcolasokkal úszták meg."

 

Azért ne legyünk elszállva, ha így is volt az véletlen volt.

Előzmény: s93 (155224)
anonym19 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155230

Ezt a mérést pont tegnap figyeltem. A tulajnak biztosan nem volt örömteli pillanat hogy az ABT tuningja a padon nem volt igazán kimutatható, vagy ekkora fogyáson esett át közben a ménes. :)  

Előzmény: KawaBazsy (155229)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155229

Most volt a TC erőmérőn egy Audi A6 3.0 TDI, ABT chiptuninggal, ígért 270 lóval. A gyári értéket hozta kb.. :-)

Előzmény: BmS1 (155228)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.22 0 0 155228

Közel 40% teljesítménytöbbletet kihozni egy már amúgy is forszírozott teljesítményű motorból csupán chiptuninggal ?????

 

De nem ez a csoda, hanem az, ha a motorod / hajtásláncod sokáig egyben lesz. Főleg akkor, ha használod is a többlet teljesítményt.

Ha meg nem, akkor minek???

 

 

Előzmény: pinyós (155225)
pinyós Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155227

Hát tény, h jól sikerült! A mester is meglepődött a mérésnél. Idővel kiderül. Kuplung, kettőstömegű új a gépben. Egyébként nem hajtom, vigyázok rá, viszont fantasztikus érzés a hatalmas tartalék a talpam alatt :) 

Előzmény: MortalWombat (155226)
MortalWombat Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155226

Ez nem túl nagy teljesítmény növekedés?

Kuplung/2tömegű bírja? És a féltengelyek? 

Előzmény: pinyós (155225)
pinyós Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155225

Szia!

Ha érdekel, tudok neked ajánlani profi chituningost. Országszerte írja a programokat és teljesítményt is mér. Enyémet ő csinálta, (9-3 1,9 TTid) brutál lett! 1,7 ről 1,9re húzta csak a turbónyomást. 


Első mérés: 248LE  540Nm

Második mérés: 250LE  543Nm

Keréken mért átlag: 237LE  528Nm

Előzmény: Kajetano (155211)
s93 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155224

Nyugtasd meg, hogy a világ legbiztonságosabb kabriójában ülsz. Ha be vagy kötve, nem lesz bajod a boruláskor sem. Saab kabrióval már ütköztek teherautóval úgy, hogy utána 30 métert zuhantak az útról nyitott tetővel. Karcolasokkal úszták meg.

Valaha úgy induldult egy életbiztosítási díjtétel felezés az USA-ban, hogy igazoltad, Saabod van. Ez működött a kabriókra is.

Előzmény: kovacslp97 (155215)
Énekes 8 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155223
Előzmény: Énekes 8 (155222)
Énekes 8 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155222

Üdv!

Ehhez mit szóltok?

Maptun/BSR vagy ez esetleg?

Előzmény: G.Erdelyi (155218)
combi27 Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155221

Ha a neveden van a kocsi és elmúltál 18 nem igen kell több érv hogy miért ne add el...

Mert nem akarod.. ha nem a neveden van akkor buktad, mert a tulajdonos azt tesz a tulajdonával amit akar...

Előzmény: kovacslp97 (155215)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155220

Meg annyi, hogy Maptunk temaban itt a forumon 93Aero bajtarsat keresd, BSR ugyileg engem, ha ugy dontesz.

Előzmény: G.Erdelyi (155219)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155219
Előzmény: G.Erdelyi (155218)
G.Erdelyi Creative Commons License 2018.01.21 0 1 155218

Maptun vagy BSR.

Ezeknek nezz utana. Nem olcso, de nem fogsz csalodni. Nagy (Sved!) cegek, nem keves mernoki munkaval a hatterben.

Nyilvan az ara is tukrozi a minoseget, bar nem veszes.

 

A boxot meg felejtsd el, ha nem akarod hazavagni a gepedet ido elott...

Előzmény: Kajetano (155211)
korzo Creative Commons License 2018.01.21 0 0 155217
Előzmény: kovacslp97 (155215)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!