Az ilyenek hatalma általában abban áll, hogy a valódi nyilvánosság elől elszeparált közegben (szakmai nyilvánosság) a "hatékonyság" és "takarékosság" nevében javasolnak hatalmas társadalmi és környezeti károkat okozó változtatásokat, amelyek aztán újabb "hatékonyságnövelő" és "takarékoskodó" intézkedések meglépésére adnak lehetőséget.
A számlát meg azok fizetik, akiknek esélyük sincs a véleménynyilvánításra: az autót fenntartani képtelen szegények, az átkúrt falusi önkormányzatok (lásd 84-es vasútvonal mente), a környezet, áttételesen pedig a még meg sem született generációk, a vidék.
A patkánynak egyetlen valódi ellensége van: a napfény, azaz nyilvánosság. Igenis meg kell írni, hogy mi folyik a szakmai nyilvánosságnak nevezett belterjes pöcegödörben és ennek milyen következményei lesznek a hétköznapi emberek hétköznapi életére. Néha le kell emelni a csatornafedőt és közölni az érintettekkel, hogy a magát technokráciának gondoló kártevők mire készülnek. A RegionalBahn cikke nem más, mint UV-gazdag napfény a penészre: a legjobb fertőtlenítő.
Annak idején Carpy néven írogatott, és egy másik topicban el is küldtem melegebb éghajlatra, mert folyamatosan helyeselt, és javasolt mindenféle leépítést, csökkentést, bármit, ami negatív, fővonalakon is. Elég gáz, szerintem nem is százas, és hatalma van, ez a legrosszabb. Ilyen mértékű rombolásért le is lehetne csukni, de ehelyett megeszik a hülyeséget.
Azért a cikkíró is közel van a tűzhöz, ha ilyeneket tud. Egy háttérember szerepéről beszél és mégis ismeri a részleteket: simán elképzelhető, hogy ő is benne van ezekben a titokzatos a járatritkításokban, a háttérember feladatát ugyanis kiválóan ismeri.
Persze, el kell dönteni, hogy mennyi valóságalapja lehet egy internetes napló bejegyezésnek. Ha valakinek baja van egy másik valakivel, simán beleírhatja egy blogba (ahogyan az írásában fogalmaz: lehet "osztani az észt", ez itt éppen egy blogon történik). Az olvasók erre rácuppannak, és tényként már el is könyvelik. Az író tollából néhányszor már kiolvasható volt némi személyes ellentét vagy sértődöttség pár emberrel szemben.
Azért érdekesnek tartom, hogy amíg az index fórumán szankciók nélkül nem lehet nevesíteni egy nicknevet, addig egy blogon pedig ezt megteheti bárki.
A mostani ritkításban komoly szerepet vállalt egy olyan háttérember, aki köztudottan a „buszos lobbi” mellett tette le a garast és látványosan segítette a 2007-es és a 2009-es vasúti rombolást is. A „vasútgyilkos" Takács László – aki az index fórumain trizs77 nicknéven osztja éppen az észt – a balliberális vezetésű GKM környéke után most a jobboldali, konzervatív kormány szaktárcája körül lobbizik, erősítve a kádermegmaradás törvényét, miszerint „a káder nem vész el, csak átalakul.”
"Hétvégén új fordulóállomás kerül a menetrendbe, ugyanis Dabas és Lajosmizse között hétvégén csak kétórás követést biztosítanak majd. Így Dabas lesz a végállomása a 2930, 2922, 2942, 2924, 2944, 2926, 2918, 2938, 2958-as számú vonatoknak és Dabasról indulnak Budapestre a 2917, 2937, 2915, 2935, 2913, 2933, 2921 számú vonatok."
Ez az álló utas = utasszám - ülőhelyszám megközelítés annak a bizonyos lónak a túlsó oldala, amolyan szobatudós-képlet. Álló utasok már alacsonyabb ülőhely-telítettségnél is megjelennek, és az összes ülőhely gyakorlatilag sosem lesz foglalt. Éppen ezért nem érdemes a zsúfoltságot az állók száma alapján mérni.
nyilvánvaló, hogy belátható időn belül nem lesz kétvágányúsítva a vonal bizonyos részei sem, viszont én már annak is örülnék, ha lenne még +1-2 járat reggel, esetleg a délutáni órákban valamikor. bár ilyesfajta hiú ábrándjaim sincsenek, csoda, ha egy nap nincs késés műszaki ok miatt.
Ahhoz, amit írsz, elegendő lenne az Ócsa-Felsőpakony-Gyál szakaszt kétvágányúsítani, mert beljebb elég sok keresztezési lehetőség van. Persze a 80-as pályasebesség is sokat segíthetne...
esetleg ócsáról több vonat indulhatna, mint pl. a reggeli 6.25-ös. lássuk be, a vonal lentebbi részéről nem utazik annyi ember, mint pakonyról, vagy ócsáról.
Már az is nagy javulás lenne, ha a 142-es végig 80-assá válna és 2-3 hosszabb állomásközt kétvágányúsítanának. Rengeteget gyorsulnának a vonatok és gyakrabban járhatnának.