Keresés

Részletes keresés

gyöngyi Creative Commons License 2000.07.23 0 0 23
Kedves Vajk!

Ki mondta neked, hogy a W. iskolákban minden hülyeséget ráhagynak a gyerekekre? Vagy azt, hogy a gyerek mondja meg a tanárnak, hogy mit csináljon??? /Téged félrevezettek!/
Lila fogalmad sincs arról, amit szidsz.

freyja Creative Commons License 2000.07.23 0 0 22
Sziasztok!
Nagyon késö van, mégis úgy érzem muszály hozzá szólnom. Mi mérnök házaspár vagyunk a férjemmel. Nálunk az intellektuális szemlélet eröteljesen képviselve van. A lányom is erösen intellektuális. És tehetséges is. (az anyjára ütött :)) ) Matematikából, klarinétból, és most vitorlázni is visszahívták, mert annyira jól ment neki. Erös egyéniség, sok benne az " én ". Mikor iskolára került sor, én éreztem, hogy nála nagyon fontos egy olyan iskolát találni, amely az intellektuális képzés mellett a lelki oldalt is erösíti, egyensulyra törekszik. Saját életemben tapasztaltam meg, hogy ez nagyon fontos a boldogsághoz. Az hosszu történet, hogy hogy találtam a waldorf iskolára. A lányomnál nagyon bevált, igaz itt a tanár is teli találat volt. Nekünk ehhez az iskolához költözködni kellett. A férjem bizony nagyon nem örült. Rá egy évvel a lányom nyílt napja után odajött hozzám és megköszönte, hogy ebbe az iskolába irattam a gyereket. A nyiltnapról a legfontosabb észrevétele ez volt: A gyerekek minden percben tökéletesen azt csinálják amit a tanár mond, az osztály együttmüködik, és keményen dolgozik. Az nagyon nagy tévedés, hogy a gyerekek azt csinálnak amit akarnak, és saját elképzeléseiket vihetik végbe. Itt is a felnött irányít és a gyerek szót fogad. Másképp nem is lehetne, hiszen a felnöttnek van önálló felelössége. E nélkül nemhogy tanulni, de (aki már volt több gyerekkel az tudja) még csak gyerekekkel együtt lenni, vigyázni rájuk, sem lehet. (ha nem akarunk katasztrofát, vagy megörülni) SZval a szófogadás itt is alapvetö, de itt a tanár-tanuló kapcsolat alapja a BIZALOM. A gyerek bízik a felnöttben, hogy amit mond az jó, a felnött bízik a gyerekben, hogy az megtudja és akarja csinálni azt amit ö mond. Ehhez persze a tanárnak nagyon kell ismernie az osztályát, a gyereket, és el kell fogadnia olyannak amilyen. Persze ezt a szoros kapcsolatot, nyolcadikra feloldják abban az ütemben ahogy a gyerek saját lelkiismerete, erkölcsi rendszere kifejlödik, aminek remélhetöleg épugy szót fog fogadni , mint egykor a tanárjának. Az pedig, hogy milyen lesz ez az erkölcsi rendszer az nevelés kérdése. A waldorf pedagógia a toleranciát, az együttmülödést, az embertársak megbecsülését, a természet szeretetét helyezi elötérbe. Kötelességérzet szerintem itt azt jelenti, hogy szót fogadunk annak amit helyesnek látunk. (Bár ezt tenném a cigivel). Szval osztályzás helyett bizalom. És ez a lányomnál bejött, müködik. Én ugy gondolom , hogy ezt a pedagógiát megcsinálni nehéz. És itthon még kevés multja van. Meg az is igaz, hogy a világban most jelentös a versenyszellem, a másokon való átlépés céljaink érdekében. A lányomnál ez nem okoz hátrányt, mert benne mindig volt versenyszellem. És azért a külvilágot is látja. Most ennyit. Szép álmokat! Freyja
Vajk Creative Commons License 2000.07.23 0 0 21
En is ismerek olyan sracot, aki a Fazekasba jart ket evig, kituno volt, aztan lekoltoztek Szombathelyre, egybol 2-es 3-as lett. Ezek szerint a szombathelyi gimi erosebb , mint a Fazekas?
Előzmény: Kilroy (20)
Kilroy Creative Commons License 2000.07.23 0 0 20
Lauder, hm.... Van egy ismerősöm, 20 éves lány, baromira rosszul nevelt, erőszakos modorú, szal nem könnyű eset. Tulképpen nem lenne hülye, csak baromira nem tanul, nem lusta, csak utál tanulni, meg megszokta, hogy mindent megkap (igen, jól elkényeztették*). Ő járt a Lauderbe, ahol nem hajtották igazán, így persze jó jegyei voltak, jobbak, mint a tudása... Mivel nem tanult és a Lauder qrva drága, kivették onnan. Az új sulijában mindjárt nem voltak olyan jó jegyei...
Szóval tapasztalatom szerint a Lauder drága, de nem valami erős suli.

Kilroy

* A bátyja ugyanezen nevelés mellett nagyságrendekkel jobb ember lett...

Kil

Előzmény: Vajk (19)
Vajk Creative Commons License 2000.07.23 0 0 19
"A W. iskola nem tanítja a 2x2-öt 5-nek"
Remeltem is.:)) De valoszinuleg nem ertetted, mire celoztam: ne a gyerek teveszmeit hagyja kifejlodni, hanem igenis vezessen ra arra, hogy el kell fogadni mas nezeteket es mas velemenyeket is, nem feltetlenul az a jo, amit o gondol. (Ez igaz ram is, de a Waldorf jellegu iskolakra is)

" nem hiszem azt sem, hogy egy kisiskolásnak azt kell megtanulnia, hogy mi KELL, és nem azt hogy HOGYAN LEHET és hogy MILYEN ÉRDEKES"
Nem azt kell megtanulnia, hogy mit kell, hanem azt, hogy vannak kotelezettsegek es ezek alol nem lehet kibujni a legmodernebb pedagogiai iskola egisze alatt sem. tehat azt, hogy van lecke, amit meg kell csinalnia, vannak dolgok, amiket nem ugy kell megcsinalni, ahogy o szeretne, hanem igenis ala KELL rendelnie az egyeniseget a nala a temaban okosabbnak, tapasztaltabbnak.

Tobben irtatok, hogy a vilag nem Waldorf vilag. Ennel jobb ervet az iskola alkalmatlansagara nem is tudnek felhozni.

Ha igazan jo iskolaba szeretnetek iratni a gyerkocoket, ajanlom nezzetek meg a Lauder iskola honlapjat. Jo banasmod, szeretet es (ertelmesen korlatozott!!) szabadsag mellett tud a gyerkoc felkeszulni az onallo eletre, a teljesitmenyre, az ismeretek befogadasara es elsajatitasara, nem pedig erre alkalmatlan sznob-entellektuel-utopisztikus vilagnezetu iskolakban.

Pirx Creative Commons License 2000.07.22 0 0 18
Már elhangzott ezzel kapcsolatos (sajna negatív) megjegyzés, nagyon érdekelne, hogy hogyan látjátok: milyen lehetőségei vannak a más rendszerbe illeszkedésre a Waldorf iskolátban végzett gyerekeknek?
Pirx Creative Commons License 2000.07.22 0 0 17
Szia Gyöngyi,
érdekelne, hogy hol van Waldorf suli Budaörsön!
(Akár emilben is küldheted.)

Köszi

Pirx

Előzmény: gyöngyi (11)
bokor Creative Commons License 2000.07.22 0 0 16
Kedves Csufi,
igazad van, odakint nem Waldorf a világ. Az egy dolog, hogy ez mennyire elkeserítő, viszont én nem értem, miért van az, hogy erre hivatkozva már ott tartunk, hogy az óvodát közelítjük az iskolához, hogy a szülők szinte követelik, hogy a nagycsoportosokkal már úgy bánjanak, mint egy iskolással ("a mi óvónénink házifeladatot is adott, bebebee!"). Kedves Vajk, nem hiszem azt sem, hogy egy kisiskolásnak azt kell megtanulnia, hogy mi KELL, és nem azt hogy HOGYAN LEHET és hogy MILYEN ÉRDEKES. Azt sem hiszem, hogy a hatodik órák dolgozatírásra valók, hogy a középiskolásokat a legtöbb tanárnak úgy kell elengednie egy szünetre, hogy adnak nekik rengeteg feladatot, mondván, hogy lesz rá idejük.
Minden porcikám tiltakozik az ellen, hogy a nagybetűs életre hivatkozva a gyerekek - kicsik és nagyok - kedvét vegyük el a tanulástól.
A Waldorf módszer arra jó, hogy ezt elkerüljük. Meggyőződésem, hogy az ilyen és hasonló módszerekkel (és ehhez nem kell feltétlenül Waldorf-óvoda, iskola, egyetem, hanem TANÁR, ÓVÓNŐ, akinek a gyerek a fontos) igenis megerősítjük a gyerek önbizalmát, ami pedig igenis jót tesz odakint a nagybetűsben. Nem hiszem, hogy egy okos gyerek talajtalanná válik, hogy elvárja, hogy aztán bármikor lepihenhessen, ha úgy hozza a kedve, ehhez persze az kell, hogy ott álljon mellette a szülő, és felhívja a figyelmét a várható nehézségekre.

Még pár észrevétel.
A tanár csak részben azért tanár, mert tudja, hogy mit kell megtanítania a gyereknek. Sokkal inkább az a dolga, hogy a hogyant ismerje, hogy ne ideges legyen, ha a gyerek ragaszkodik a 2X2=5-höz, felismertesse vele, hogy nincs igaza. Persze így a nehezebb csinálni, de hiszek abban, hogy csak így érdemes, hiába nincs rá idő, valahol azért mindig lehet rá szakítani.
Kedves Törpilla, amit arról az iskoláról írtál, az nagyon tetszett, remélhetőleg nem csak puszta szólamokról van szó. Egy iskolának valahogy így kellene működnie. Kedves Csufi, gondolj csak bele, a kistörpe általában úgyis bent van az iskolában délután négyig, ami úgy néz ki, hogy délelőtt végigül mondjuk ötször negyvenöt percet, tízperces szünetekkel, hatévesen, amikor annyit kellene rohannia, amennyit csak bír, aztán délután négyig valami napközis tanítónéni sanyargatja, és arra kényszeríti, hogy csöndben foglalkozzon valamivel, mert neki úgy kényelmes. Akkor nem jobb, ha számára optimálisan osztják be az időt?
Bocs, hogy hosszú voltam, még rengeteg mindent szeretnék írni, de majd legközelebb. Viszont nagyon érdekelnek a tapasztalatok a Waldorfos és hozzá hasonló iskolákról...

csufi Creative Commons License 2000.07.21 0 0 15
Ahogy Te azt elképzeled !
Éppem az ilyen problémák kezelésére találták ki !
Előzmény: Törölt nick (12)
gyöngyi Creative Commons License 2000.07.21 0 0 14
Lehetséges, hogy másik iskolában is elmúlt volna a fejfájás.
A W. iskola nem tanítja a 2x2-öt 5-nek.
Ha ennyire ellenségesek vagytok egy számotokra ismeretlen pedagógiával szemben, akkor miért kérdeztétek, hogy mi az oda járó gyerekek szüleinek a véleménye?
Kedves Vajk! Ha nem akarod, ne vidd oda a kislánykádat, nem kötelező odajárni.
A másik két gyerekemet is W-ba fogom vinni.
/De nem azért, hogy az óviból odameneküljünk./
Sziasztok.
Kívánom, hogy problémamentesen járják ki a gyerekeitek az iskoláikat.
Előzmény: Vajk (13)
Vajk Creative Commons License 2000.07.21 0 0 13
Engem a dolog jovore fog erdekelni, de egy biztos: waldorfba nem adom a lanykamat.
Hogy miert?
Mert meg kell tanulnia, hogy van "KELL"

"amikor iskolát váltottunk: megszünt az állandó fejfájás"
Ha masik hagyomanyos suliba iratjatok, szerintem akkor is megszunik, mert a sracnak valoszinuleg nem az iskolarendszerrel volt baja, hanem egy tanarral.

"Ha valamiről megvan a saját véleménye, kitart mellette, ezt a hagyományos iskolákban nem igazán tolerálják."
Es helyesen teszik, nem? A tanar azert tanar, mert tudja, mit kell megtanitania a gyereknek. De ha a gyerek mondja meg neki(nem feltetlenul szavakkal) abbol jo nemigazan sulhet ki.
Baromi ideges lennek egy ido utan, ha egy gyerek ragaszkodna ahhoz, hogy 2x2=5.(ez egy sarkitott pelda, elvontabbra kell gondolni)

Törölt nick Creative Commons License 2000.07.20 0 0 12
Ez úgy hangzik mintha a waldorf menekülőút lenne azoknak akiknek problémájuk van a hagyományos iskolai rendszerrel.
Pedig egészen másra találták ki.
Előzmény: gyöngyi (11)
gyöngyi Creative Commons License 2000.07.20 0 0 11
Sziasztok!
Az én fiam most végezte a 8. osztályt a Budaörsi Waldorf-ban.
Az első 5 és fél évet hagyományos iskolába járta, ahonnét átmenekültünk a W.-ba, mert a gyereknek már hetente 2-3-szor volt migrénes fejfájása.
Jártunk a "fejfájás centrumban" /Tűzoltó utcai Klinika/, ahol nem találtak semmit. A család végig gyanította, hogy a stressz és félelem lehet az igazi ok, és ez be is igazolodott, amikor iskolát váltottunk: megszünt az állandó fejfájás.

A fiam erős egyéniség, ha érdekli valami, akkor hatalmas a lelkesedése, ha nem, akkor látványosan tud unatkozni, sőt ilyenkor bohóckodik, viccelődik.
Ha valamiről megvan a saját véleménye, kitart mellette, ezt a hagyományos iskolákban nem igazán tolerálják.
Csak jót tudok az iskoláról mondani.
RENGETEG SZERETETET KAPNAK A GYEREKEK.
Nincs gyűlölködés, a diákok sem ölik egymást a szünetben.
Kevesebb egy kicsit a tananyag, de sokkal alaposabb az elsjátítás, és nem kell felesleges dolgokat is megtanulniuk.
Nincs 5. vagy 6. órában dolgozat, ami egyébként nem is megy osztályzatra, csak %-ra, tájékoztató jelleggel.
Itt arra kiváncsiak a tanárok, hogy mit tud a gyerek, nem pedig arra, hogy mit nem.
Évvégén részletes szöveges elemzést kapnak.
És bár az Óbudai Waldorfban fogja kezdeni a Gimnáziumot, azért felvették más Gimibe is, ami nagy sikerélmény.
Aki úgy érzi, hogy a gyerekét a kudarc visszaveti, annak nagyon tudom ajánlani, hogy nézzen meg egy ilyen iskolát, mert, ha több a dicséret és a biztatás attól a legtöbb gyerek szárnyakat kap.
Bocs, hogy ilyen sokat írtam bár rengeteget tudnék még mesélni.

Előzmény: csufi (10)
csufi Creative Commons License 2000.07.20 0 0 10
Nem saját tapasztalat, de közelről láttam:
– Hatodikig két tanító (egy nő - egy férfi)
teljesen esetleges, van ahol megtudják csinálni, van ahol nem

– buktatás nincs, aki lemarad, azt felhozzák
vagyis az egész csoport a gyengébbhez igazodik

- hatosztályos (nívós) gimibe lazán elsartoltak már gyerekek az itt szerzett tudásal.
NEM! Vért izzadnak, hogy beleszokjanak a "hagyományos" rendszerbe. A gyerek talajtalan, hozzá van szokva hogy ha elfárad akkor kimennek lazítani, türelmesen megvárják. Itt pedig megy a darálás, óraszám, el vagyunk maradva, otthon mázsányi lecke stb.

Csak ismételni tudom: Ez odakint nem egy Waldorf világ !

Előzmény: törpilla (9)
törpilla Creative Commons License 2000.07.20 0 0 9
Hurrá, egy topic, ahol talán valami igazat is megtudok az iskolákról!

A lányom ősszel megy.
Találtam egy önkormányzatit (8 db nyílt napot látogattam végig = 8 db iskola), ahol 8-4ig ott
vannak, de 4 után NINCS LECKE! Gyerek is lehet és focuzhat és úszhat és azt csinál, amit akar. (egészen hatodikig nincs otthoni lecke). JÓ EZ?
– Osztályzás 1-15-ig (?),
– Hatodikig két tanító (egy nő - egy férfi)
– buktatás nincs, aki lemarad, azt felhozzák
– Ha nem figyelnek a gyerekek, kimennek egy kicsit játszani a kerbe és megtartják az órát később - mivel 8-4-ig az időbe ez is belefér ( de volt már 50 perces fizika óra is, mert annyira érdekelte őket)
DE! - hatosztályos (nívós) gimibe lazán elsartoltak már gyerekek az itt szerzett tudásal.

Igaz az, hogy a napközis iskolákban még otthon kell nyúzni a gyerekeket a leckével?

Szerintetek jól választottam?

Paraméterek: 6 és 1/2, lány, inkább a társai motiválják, mint a tanítónéni, (tehát utálja, ha
a másik többet tud, mint ő), liberálisan neveljük, szerintem nem való drillezős, hajtós
iskolába)

Tapasztalatokat nagyon megköszönném.

Szerintetek jól választottam?

Előzmény: freyja (8)
freyja Creative Commons License 2000.07.20 0 0 8
Sziasztok!
Én waldorf szülö vagyok. Kettös. A lányom most volt negyedikes. Ö normál oviba járt, az iskolát kezdte waldorf iskolában. A fiam most lesz elsös. Ö már az ovit is itt kezdte. Mire vagy kiváncsi?
Sajnos furcsa hangokat ad ki a gépem. Nem tudom meddig vagyok elérhetö.
csufi Creative Commons License 2000.07.19 0 0 7
Az én barátnőmnek már régen fixa ideája waldorfba adni a kisfiát.
A + az az, hogy segíti a gyereket kibontakozni, nem irányítja, nem lenyesi a képességeit, hanem szabad folyást enged a tehetségének.
és ez nagyon jó. Különösen ha nehezen kezelhető, hiperaktív kisgyerekről van szó. persze nem csak nekik való.

A negatívum viszont az, hogy most, hogy befejezi a Waldorf óvodát, ha nem akar hátrányt szenvedni, akkor a legjobb ha Waldorf iskolát keres neki.

Aztán mire azt befejezi, talán lesz már Waldorf középiskola és kis szerencsével később Waldorf Egyetem is :D
De ha elvéti akkor bele fog nyekkenni a kisgyerek, mert egy szabad (és elismerem kreatív) környezetből egy számára agyonszabályozott, lefojtó iskolarendszerbe kénytelen beilleszkedni és ez egy gyerek számára nagyon leterhelő.

(Foglalkozásomat tekintve ugyan óvónő vagyok, de talán elhiszitek, hogy nem szakmai irigység mondatja ezt velem, hanem a szomorú tapasztalat, hogy az iskola falain túl nem egy Waldorf világ van)

Előzmény: anteus (-)
anteus Creative Commons License 2000.07.19 0 0 6
Ezek szerint nincs itt egyetlen waldorf szülő sem? Csalódott vagyok...
Zmac Creative Commons License 2000.07.17 0 0 5
Kösz a linket, elolvastam mindent, amit ezen a honlapon az alapelvekről és a módszerekről találtam. Szimpatikus a filozófiájuk, de kétségem támadt: hogyan tanulják meg azt a gyerekek, hogy olyasmit is el kell sajátítani, ami (legalábbis először) érdektelennek tűnik, amihez nincs kedvük, ami erőfeszítést igényel? Lehet hogy ez is benne van, de én nem találtam.
Előzmény: anteus (4)
anteus Creative Commons License 2000.07.17 0 0 4
Itt találsz infot: waldorf.
Remélem használható - ezzel együtt én is nagyon várom "waldorf szülők" jelentkezését.
dohosa Creative Commons License 2000.07.17 0 0 3
Engem is érdeleknének a tapasztalatok és hogy Pesten hol van ilyen iskola?
Nekem két év mulva megy iskolába a lányom!
anteus Creative Commons License 2000.07.17 0 0 2
Ez OK, de beiratkozáskor mégsem lehet azt mondani, hogy bocsánat, még szeretném megnézni a tanárnőt, ja Ön az? akkor elnézést, mégsem ide hoznám gyermekem...vagy igen?
PETYUS Creative Commons License 2000.07.17 0 0 1
Nem az iskolatípus a fontos, hanem a pedagógus személye.
Előzmény: anteus (-)
anteus Creative Commons License 2000.07.17 0 0 0
Ezt nekem kell le0-znom? Ezt a szégyent...
anteus Creative Commons License 2000.07.16 0 0 topiknyitó
Jövőre megy iskolába a lányom, fontolgatjuk, hogy esetleg Waldorf iskolába kellene iratni, de eddig elég ellentmondásos véleményeket hallottunk. Nincsenek itt valakinek tapasztalatai?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!