Ami azt illeti, az AKAI-k is. Leghosszabb ideig egy GX-260D-m volt: 1974-2008. Még szíjat sem kellett benne cserélni, pedig az első 20 évben nyúztam rendesen. Tavaly, amikor eladtam megmértem a frekimenetét és befért a speckóba.
Nameg ott van még az időtállóság, strapabíróság. Pl: A magyar színházakban évtizedekig revoxokat használtak, sokszor nem éppen hozzáértő emberek, és ezek aztán nem finomkodtak velük, de a gépek tűrték .....:)
A kazettások számára a hifi minimum zabvánnya volt hátrányos, mert nem érték el azt a szükséges szintet. Mivel azok javítására esély sem volt ezért a szabványt lazították hogy be lehessen a kazisokat gyömöszölni. Ez azonban nem kegyes csalás...
Persze,hogy versenyben volt,de nem lehetett győztes,a kazettások eleve hátrányos szabvánnyal indultak,viszont praktikusságban felülmúlhatatlan a kazetta.
Igen, így van, volt Akai korszakon is anno, sokféle nagy Akai magnóm volt. Ezek a különbségek valójában nem nagyok. De a "német" hangzás sem egységes mert pl a tranyós uherek szebben szólnak mint a tranyós revik. A kazettás revi igen kitűnő magnó sajna nekem nincs. De azért akkor se igazságos összehasonlítani a szallagos revivel, csak néhány topiktársunk gondolja úgy hogy a kazi versenyben van a szallaggal.
Nálam is lehetne, csak Visegrád is messze van. De biginél amagnós klub keretében meg kellene ejtenünk, gabóca is hozhatna pár magnót, spacc is nagyon érdekes lenne. Szervezzük meg.
Mértek 0db-en,meg -3db-en is.Teljesen értelnetlen a verseny,mert nem nagyon irtok róla,hogy régen rengeteget foglalkoztak a hangzásokkal,volt egy japános,meg egy német tipusú jellegzetes hangkép.Ez nem változott.Az elsö HIFI kazettások,igen gyengén szóltak,meglepően sz.rul.Azokat lehetett venni,de inkább csak cégek vették,mert drágák voltak.A REVOX hangja teljessen natúr,természetes.Az AKAI hang japánosan zeneibb.Kinek melyik tetszik.Ez saját vélemény,tapasztalat.
Nem biztos hogy 38-on is kijön az EE szalag előnye! Szerintem ezt azért kezdték el használni az orsós technikában valamikor a 80-as évek közepén, hogy alacsonyabb sebességen használva az orsós gép ugyanolyan játékidőt nyújtson mint a CD, így még életben tartsák ezt a médiumot egy kis ideig. Ne feledd akkoriban még nem lehetett házilagosan másolni a CD-t.
Egy ilyen összehasonlításra én is kívácsi lennék, sajna nekem nincs Revim. Csakis azonos sebességeken lehet összehasonlítani őket, ez alapfeltétel. Mondjuk egy Revox B77 SLS-est is össze lehetne hasonlítani egy Nakával 4,80 cm/sec-on...
Nem férnek bele. csak a kivezérelhetőség javult valamelyest már -20 dB-n lehet mérni a kazisokat is. A studio gépeket 0 dB-n is megmérik. A többi adat meg kazinál versenyképtelen.
"810-esekről szedik le a keresztvizet, a kazettás topikban pedig az egekig magasztalják a közép kategóriás CC gépeket" Nem ugyanaz a kategória és igény. Nem is ugyanazok az emberek, mert ha kicsit komolyan belegondolsz a kazetta csak nagy engedményekkel hifi, a szabványokon is rengeteget kellett lazítani hogy beleférjenek. A legjobb lemezek pedig ezekkel az orsós studió gépekkel készültek. Én pedig gyakaran hallgatom a szalagos gépeket (na jó nem mindegyiket, főleg a Nagrát és a G36-ot, meg ritkábban az Uher Logikot negyedsávon régi szalagokkal). A gyüjtés meg egy másik hobbi, annak nem at igazi minőséghez van köze.
Hát ez is egy vélemény, de másnak esetleg nem ez a véleménye. Ez a szép a hi-fi-ben, nincsenek abszolút megfellebbezhetetlen tények.
Az Akaikból csak az utolsó szimmetrikus meghajtású gépek (635/636/646/747/747dbx), ilyen drágák, a korábbi modellek közel sem! A revox 20 éven keresztűl gyártotta a B77-et, ezért sok van belőle, és könnyű jó állapotú példányt szerezni belőle.
Sokan divatból vesznek csak orsós gépet, illetve páran befektetési szándékkal, ott pedig a ritkaság érték és az állapot számít, a hangminőség nem.
Sok itteni fórumozó akinek komoly gyűjteménye van, hetekig be sem kapcsolja az orsós gépét. (ne is tagadjátok!)
A hangminőség még összetettebb dolog. Gyanítom hogy az emóciók itt is belejátszanak a dologba, van aki bevallja van aki nem. ("gimnazista koromban de szerettem volna egy ilyen GX-4000D-t, de sajnos a szüleim nem tudták megvenni..., stb, stb) mindenesetre elgondolkodtató hogy néhány hsz-szel korábban a vitán felül jónak számító Otari és Studer 810-esekről szedik le a keresztvizet, a kazettás topikban pedig az egekig magasztalják a közép kategóriás CC gépeket.
Ezért jobb ha Te magad győződsz meg a készülékek kvalitásairól, például úgy hogy összeeresztesz egy 747-est egy Revox-szal.