Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sumakjanek Creative Commons License 2010.12.13 0 0 1586

10W 40es olaj van benne. 60 000 km után jött elő ez a hatalmas olajfogyasztás.

 

ha kideritettem az olaj márkáját azt is megadom.

papzi57 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 1585

Milyen olaj van abban a Merivában? Mióta ilyen magas az oljfogyi?

Előzmény: sumakjanek (1584)
sumakjanek Creative Commons License 2010.12.13 0 0 1584

sziasztok.

 

hatalmas kérdésem lenne, remélem tud valaki választ adni.

 

az uncsitesómnak van egy 1.4 merivája 4 éves 3 éve van náluk. tesztautóként vették meg 7 ezer kilóméterrel. most 73000 kilóméter van benne és 5000 km alatt 2.5-3 liter olajat kell utántölteni a motorba. a motor tökéletesen jár, szép a hangja, a kocsi nem füstöl. nem látni a kipufogógázon sem kékes füstöt. a szerelők tanácstalanok, motorfeujitásról beszélnek.

 

73 000 km után szerintem az egy kicsit gáz lenne ha ez lenne a megoldás. Erő van a kocsiban jól megy nincs vele gond, amugy csak ez az éghetelen nagy indokolatlan olajfogyasztás. 

 

Mi lehet a gond????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

gi123 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 1583

Szasztok,

 

Annyi kérdésem volna még az első ablaktörlők működéséhez, hogy a motornak körbe kell e forognia és az oda vissza mozgást valami mechanika működteti, vagy kell lennie egy végállás kapcsolónak aminek érzékelnie kell hogy a lapátok nyitott állásba vannak és változtatnia a motor forgás irányát. Ugyan is jelen esetben körbe forog ( forogna) a motor, a forgás irány nem változik. Ez lehet-e a baj?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

 

Üdv!

 

gi123 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 1582

Heló!

 

Éppen előtte volt első lengés csillapító cserén, és a tag aki szerelte panaszkodott hogy nagyon szét kellett szerelnie, így nekem is ez volt az első gondolatom.

Egyébként a rács alá benéztem és a motort láttam hogy forogna illetve addig a pontig forog is amíg ki nem nyit, zárásnál nem akar tovább fordulni csak ha kézzel rásegítek.

 

Üdv!

 

Előzmény: peklit (1581)
peklit Creative Commons License 2010.12.12 0 0 1581

Heló !

 

Az ugynevezett levélfogó rács alatt van még egy ricnistengely a motorral egybe szerelt alternáló szerkezetnél ha az lelezul akkor csinálhat ilyet.  Csak remélhetjük,hogy nincs nagyobb baj.

Egyébként véletlenül nem szokott lelazulni, volt mostanában szerelőnél ahol rosszul rakták össze ?

 

Üdv.: Tamás

 

Előzmény: gi123 (1579)
peklit Creative Commons License 2010.12.12 0 0 1580

Heló !

 

Sem az első sem a hátsó agy nem veszélyeztetett mert nincs úgy nyitva hogy védeni kellene.

Amit elöl látsz egy koronásanya lebiztosítva letekeredés ellen, ha mégis hozzá kell nyúlni elég lemosni.

 

Üdv.:Tamás

Előzmény: rellé (1577)
gi123 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 1579

 

 

Sziasztok,

 

Segítsetek!

 

Az ablaktörlő lapátok bedobták a kulcsot. Nyitni nyitnak, de nem csuknak vissza. Hallani hogy megy a motor, de kézzel kell rásegíteni különben nem csuknak be.

 

Ha van észrevétel írjatok.

 

Üdv!

csocso69 Creative Commons License 2010.12.11 0 0 1578

Sziasztok!

 

Köszönöm a tippeket a ködlámpára! Az ülés fűtéssel kapcsolatban annyit, hogy én még nem találtam meg a vezetékezést de nem is nagyon kutakodtam ( igazán mélyen ).  Ha valaki rátalál írjon.!

 

Üdv: csocso

rellé Creative Commons License 2010.12.10 0 0 1577

Sziasztok,az után érdeklödnék hogy a télire felrakot lemezfelnire nem raktam fel a disztárcsákat,és a két elsö  kerékagy anyája szabadon kandikál kifele,nem kelene oda valamilyen porvédö kupak???????

ombre.meriva Creative Commons License 2010.12.08 0 0 1576

Helló!

 

Saját tapasztalatomat írom le. Az én verdám 2005.04. évi teljesen alap, így én utólag ködlámpát, elektromos tükröt kábelköteggel, GID kijelzőt utólag kábelezve, fényre sötétedő belső visszapillantó tüköröt, gyári rádiót gyári hűtéssel,  és stb. szereltem be.

 

Mivel nekem nincs ablakörlő lehúzóm, így értelemszerűen a függőleges borítást szedtem ki(megjegyzem, hogy márkaszervízben is így csinálják, mivel jobb hozzáférni a pollenszűrőhöz). Nagyon jó hozzáférni mindenhez. A relédoboz tetőt emlékeim szerint három csavar fogja, amihez torx+crova-val kitűnően hozzáférni, ja de egy kis türelem is kell.

 

Nekem nem volt benne az izzó a műszeregységben, de ez szintén nem nagy munka.

 

Kábelköteget a lökhárító levétele nékül szépen be tudod fűzni. Én a kertben csináltam, se emelő, se akna. A lámpákat szintén szépen be lehet rakni. Nekem régi elejű, így először ki kellett vágni sima tkéssel a helyét.

 

Sokat vásárolok az ebay.de-ről, nézz körül, érdemes várni dolgokra. Én a GID-re fél évet vártam.

 

Kapcsoló linkek:

http://cgi.ebay.de/Lichtschalter-NSW-Opel-Meriva-A-/280594392765?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item4154baa6bd

http://cgi.ebay.de/Lichtschalter-NSW-Opel-Meriva-A-93394755-1-7CDTi-16-/120596624825?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item1c141e75b9

 

újfajta ködlámpa is szokott lenni, bár elég ritkán. gyárira gondolok,

Előzmény: ombre.meriva (1574)
peklit Creative Commons License 2010.12.08 0 0 1575

Heló !

 

 

Egy jó hírem van a müszeregységben álltalában benne van a kontrol izzó !

 

A kettős tűzfal közötti biztosítékdoboz hátsó csavarjához nagyon nehéz hozzá férni

 

úgyhogy javaslom a két ablaktörlő kar levételét ( lehúzó kellhet hozzá ) és az egész

 

müa.boritást levenni mint a pollenszűrő cserénél .

 

Üdv. : Tamás

Előzmény: csocso69 (1570)
ombre.meriva Creative Commons License 2010.12.07 0 0 1574

Szia!

 

próbálok segíteni:

 

1. opelnél kábelt kell venni, amelyet az első lökhárítóba "befűzöl". Ezen a kábelen van a kettő ködlámpa csatlakozója és az ezen lévő csatlakozóval csatlakozol a már megtalált csatlakozóhoz a nyúlványnál.

 

2. relé kell a levélfogó rács alatti dobozba. Javaslom, hogy a függőleges borítást szedd ki, így könnyebb lesz kinyitni a dobozt. Ugyan olyan relé, mint a hátsó ködlámpájé(BE ülés alatt  a dobozban)

 

3. a műszeregységbe kell egy izzó, visszajelzőnek 1,2W

 

4. komplett kapcsolót kell cserélni, amin van első köd. kapcsoló is. Javaslom az ebay.de-t, ahol tudsz olcsón venni kapcsolót(lista ára br. 38000,-) és lámpákat.

 

5. egy biztit a 46. helyre

 

Ülésfűtés dolog engem is érdekelne. Vmennyire be lehet kábelezve, mivel a biztitáblán van saru 38. és 39. helyen. De a gyári kapcsoló helyén, a borítás mögött nincs kábel(vészvillogó alatt). Nálad van ott kábel?

Az ülésekhez menő kábel hol lehet? középkonzol alatt? az övpatron és az oldallégzsák kábellel kell oda vinni, mivel abba a nagy csatlakozóba kell berakni.

Szóval nagyon érdekelne engem ez az ülésfűtés.

 

Egy biztos kábelügyileg. Akinek nincs villágítás a hátsó üléssornál, az keresse a kábelt BH oszlop bortása alatt. Korábban írtam erről.

Előzmény: csocso69 (1570)
peklit Creative Commons License 2010.12.06 0 0 1573

Heló Mindenkinek !

 

Bár én már 2010 09.29. óta MERIVA B tulajdonos vagyok szivesen segitek 100.000 km Meriva A

tapasztalattal bárkinek, egyben én is várom az új. Meriva B tulajdonosok hozzászólását a Fórumban !

 

Üdv.:Tamás Budafok

ja69 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 1572

Ez  az ülésfűtés engem is érdekel nekem is enjoy van. Kérdezdd már meg  az ismerősöd,hogy pontosan hol van az a dugó meg merre kelle keresni. Ha esetleg lenne fénykép az is jó lenne.

Előzmény: csocso69 (1570)
z.atti Creative Commons License 2010.11.25 0 0 1571

Sziasztok!! Tegnap vettem 1 meriva 1,6engoy-t! Van valami gond vele!! mentem vele kb 50km-t és utána csak fél teljesítménnyel dolgozik!! Kihül a motor utána megint megy mint a golyó!! Ha valaki tud adni némi elméleti segítséget megköszönném!!

csocso69 Creative Commons License 2010.11.25 0 0 1570

Sziasztok!

 

Már érdeklődtem tőletek  utólagos ködlámpa beszerelésről, és kaptam is hasznos tanácsokat, csak azt felejtettem el, hogy nekem gyárilag csak egy ködlámpa kacsolóm van, ami a hátsó lámpát működteti. Segítségetekkel meg találtam a vezetékezést elől, de onnan hova tovább? Persze még a relé is.

 

A következőt hallottam, hogy az ülés fűtés is elő van készítve bizonyos felszereltségüekben pl: Enyoj, és csak annyi, hogy a  stekkert meg kell keresni az ülés alatt ( állítolag el van jól dugva) össze nyomni, egy kapcsoló és működik. Ez igaz az astrákra is. Az ismerősömnek bejött, és csak a kapcsoló árába került, meg egy kis kutakodásba, ha lessz időm én is meg nézem.

papzi57 Creative Commons License 2010.11.24 0 0 1569

Esetleg ha azt is hozzátennéd: milyen évjárat, milyen motor, hány km, hányadik szerviz?

Előzmény: rellé (1568)
rellé Creative Commons License 2010.11.22 0 0 1568

Nekem mostlet átnézve,2 elsö gömbfej csere+olaj,szűrök,mondtam aszerelönk van ékszijhangja  valamit kelene vele kezdeni,szólt hogy az ékszíj feszitő görgöje szárazon futott,megzsirozta,meg kicserélt egy csapszeget a válto rudazatnál,most megint kellemes a hangja és jobb a váltója.

papzi57 Creative Commons License 2010.11.11 0 0 1567

Hallgatás = beleegyezés!

Én a környékünkön található három Opel szervízt kérdeztem meg, háromféle választ kaptam. Alapból persze mind azzal kezdték, hogy igen, már rég ki kellett volna cserélni...

Aztán mikor megkérdeztem, hogy mivel tudják alátámasztani ezen állításukat és hogy mennyi az a futásteljesítmény, ami után a GM azt mondja, hogy cserélni kell, nos akkor lett a csend, majd a hamukázás. Papírt senki sem tudott mutatni.

Egyszer nyilván eléri élete végét a lánc is, de fölöslegesen nem akarom cserélni (különben is: a gyári első alkatrésznél nincs jobb, a csere már korántsem lesz olyan jó minőségű!)!

Szóval én is várom a hiteles érvekkel alátámasztott csereperiódus számot!

Előzmény: Hudiny (1566)
Hudiny Creative Commons License 2010.11.05 0 0 1566

Ezek szerint azt mondjátok, hogy pl nyugodtan mehetek még az autóval egy picit és csak utána legyen csere.

 

más téma:

 

Lett egy fölös távirányítóm!

Ha valkinek kellene eladnám.

 

Hogy miért is?

 

Szerettem volna a központi zárhoz távirányítós bicsakulcsot csináltani.

Kizárólag márkaszervízben akartam, mert azért ott a frekvenciákat biztonságosabbna kimérik, no meg lehet jelezni, ha baj van.

Ha ezen az elméletemen már csak röhögök....

Ma megérkezett az előzetesen egyedileg legyárott kulcsszár+távirányító, ha pontos típus érdekel azt is írok majd.

A lényeg, hogy a szervíz közölte, hogy nem lehet a kocsiba beprogramozni a távirányítót, mert állítólag utólag beszerelt centrálzáram van és nincs benne az adóvevő egység...

De ezt a vásárlás előtt nem nézték meg, kb zsákba macsak lett így a dolog = "SAJNOS NEM NYERT", Ön most 30.000Ft-ot adott a szervíznek a semmiért.

 

Na persze a szervíz hárít, hogy ő nem tudhatta előre. Én meg akkor mégis honnan tudjam, hogy mi van a kocsiban?

Talán a szervíznek kéne ismerni az autótípusokat nem?

 

Én még nem láttam olyan Merivát, ahol nem volt központi zár. Szerintem mindegyikben szériatartozék.

A szervíz meg azt mondta, hogy a kormányba be van építva a távirányító adó-vevő. Én meg jól bekajáltam...

 

Vagy csak én fogtam ki az egyetlen darabot, ahol nem volt központi zár?

 

Ha valakinek van ötlete, akkor jelezzen!

 

 

peklit Creative Commons License 2010.11.02 0 0 1565

Heló!

 

Most miröl beszélünk Zsiguliról vagy OPEL-ról még a zsiguli is kibirt 120-140 e km-t lánc csere nélkül akkor hogyne birna az OPEL akár 300000 at .

Ismertem olyan diesel Mercist aki 600000 km -ert ment a gyári láncal itt valami nem stimmel a fejekben.Hogyan lenne ennyi tapasztalat hiszen alig van még 2-3 százezret futott XEP !  és nem Z14XE motor.

 

üdv.:T.

Előzmény: krob11 (1563)
papzi57 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 1564
1.3 CDTI (nekem olyan van) vezérműláncos (mint kiderült).
A karbantartási kézikönyvben (szervízfüzet) egy sor sincs arról, mikor kell cserélni. Német fórumokon olvastam, hogy elvileg - ha jó minőségű olaj van benne és csak ritkán forgatom 4 ezer fölé - akkor a motor "élettartama" a csere periódus. Hogy ez most mit jelent...
Apropó: a láncot könnyebb cserélni, vagy a szíjat? Elsősorban munkadíjban gondolom a különbséget, mert anyagárban a lánc kb fele-harmada a szíjnak, pláne, ha a szíj cserénél komplett készletet nézünk.
Láncnál elvileg csak a láncot, a hozzátartozó fogaskerekeket, esetleg a feszítő szánt kell cserélni.
Azt mondják, hogy a nyúlt lánc arról ismerszik meg, hogy alacsony olajnyomásnál csörög, a feszítő hidraulika nem feszíti meg rendesen.
Szóval a lényeg: van-e egzakt előírás a lánc csereperiódusára, mert én sehol sem találok ilyet!
Előzmény: krob11 (1563)
krob11 Creative Commons License 2010.11.01 0 0 1563
Nem bír ki 280.000 km a Z14XE lánca - nagyon megnyúlik és a végén át fog ugrani a fogakon (már javítottam hengerfejet lánc szakadás miatt épp ennél a típusnál, és messze volt még a 200.000 km is), és a régi motorok vezérműszíja jobban bírja (az új motoroknál nagyobb az igénybevétel és keskenyebbek a fogaskerekek és maga a szíj fogai is alacsonyabbak a régiekhez képest).
De mindenki akkor cseréli, amikor akarja (természetesen mindenki maga vállalja a felelősséget). Az én merivámban (Z16XE) most van 6 év és 93.000 km, majd csak nyáron fogok cserélni (most nincs hozzá kedvem).
Előzmény: peklit (1559)
rellé Creative Commons License 2010.10.30 0 0 1562
Mikor megvettem árajánlatott kértem mindkét cégtől ,olaj,szürök,vezérlés,vizszivatyú gyergyák +szerelésre.Igy jött ki az öszeg,azt tudom hogy avezérlés cuc van kompet set-be de ugy mocskos drága,külön külön,normális minöségben olcsóbb volt.
Hudiny Creative Commons License 2010.10.30 0 0 1561

Na ha a Z16EX csere 50ezernél értett, akkor még van közel 5000Km utam vele :)

egyébként hivatalos opel szervíz nekem 65-70ezer körüli szervizelést mondott, akkor ezek szerint jó áron dolgoznak.

 

Szerencsére végül tök jó áron hoztak téligumi+felni szettet.

Szóval azért olyan is van, hogy egy szakszervíz jó áron dolgozik...

rellé Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1560
Nálunk az szervizzel srégen is üzemel egy maszek de opelt szervizelö cég,mindkét helyen azt az infot mondtá hogy a Z16XE ben 50 ezernél feltétlen mert az a régebi,az XEP és már 100 ig elmegy,le is dobatam+vizszivatyú mondjuk ottani szerelö de otthol csinálta,35 be megált emlékeim szerint /tavaly/.Szerviz 150 maszek 70-80 közt mondta.
Előzmény: krob11 (1557)
peklit Creative Commons License 2010.10.29 0 0 1559

Heló !

 

Én másképp tudom a lánc élet-tartamát !

 

Az 1.4 XEP motor lánc élet-tartama 250.000 km-és 280.000 km között van a vezetési

stilus szerint-töl függöen.

Úgy,hogy itt nagyságrenbeli különbség van.

 

üdv.: T.

Hudiny Creative Commons License 2010.10.28 0 0 1558
Ismételten köszönöm a segítséget!

Hát az én kicsikén Z16XE, de már elmúlt 6 éves.
Ezek szerint tényleg érett a csere :( Pedig nem sok kilométer van a kocsiban szinte tök újonnan jutottam hozzá. De ha kell a csere, akkor inkább megcsináltatom.
krob11 Creative Commons License 2010.10.27 0 0 1557
Szia!

Z14XEP motor? akkor nem szíj, hanem lánc, és elég 80.000 km cserélni.
Ha Z16XEP/Z16XER motor, akkor 60.000 km, vagy 5 év a javasolt csereperiódus.

Egy kis érdekesség: a régebbi motoroknál (pl. Z16XE) a fogasszíjat 100.000 km vagy 6 év után javasolt cserélni, tehát az újabb motorok esetében visszalépésről beszélhetünk.
Előzmény: Hudiny (1556)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!