Az indítás utáni leállás is ezer dolgotól lehet, nekem a vezérműjeladó miatt volt, de attól világított a sárga lámpa is.
A váltáskor felpörgés picit, és az üresben guruláskori fordulatemelkedés meg pl. az Asta is csinálja, ez nem baj, hanem plusz, mert így gondolták, hogy így egyszeűbb váltani, legalábbis minden Astra csinálja.
Persze nem ordító magas fordulatig, csak picit.
Na persze ha régen nem csinálta, akkor érdekes.
Vákuumcsöveket meg kéne nézni, és a karterszellőző szelepet felül.
1.2 Kalos.Reggel gáz nélküli inditásnál jár kb 5 mp aztán leáll,a másodiknál harmadiknál ugyan igy addig mig a gázra nem lépek.De a fordulat emelkedést váltás közben végképpen nem értem.Tudom hogy nem versenykocsi de nem ugy megy ahogy kellene.10 éves és 73 000 km van benne.2 honapja van nálam a hugomé volt.Kifejezetten azért keresek Daewoo szerelöt hátha jobban tudja miröl van szó.Ha tudtok segitsetek,ja a sárga motor ikon nem világit.
Az elkadásjelző megvilágítására volna. Rádió ki, és viszonylag van hely, és onnan felmászni érte, bár sose cseréltem, nem tudom miként van benne izzó, vagy hogy kap fényt.
apám astrájánál is ez volt. víz picit fogyott, és nehezen indult pár óra állás után.
de ha hidegen elindult, elmúlt a rángatás, utána azonnal jól indult.
az volt a hiba, hogy a hengerfejpakolás a felmelegedett vizet leállításkor a nyomás benyomta a hengerbe picit, és ezért nehezen indult, mert víz volt ott picit..
Hát a mai nap nem volt túl jó, kicsit be is sokaltam.
Reggel hidegen a Kalos jól indult, minden ok és tökéletes. Kb. 10 perc autózás, autó leáll kb. 1 órára majd rángatózva indulás. Után 5 perces utazás, 20 perc állás és ismét kis rángatózással indulás. 10 perc utazás mejd megállás...
... és most jön a káosz. Álltam vele 15 percet, közben ment az elkadásjelző és hallgattam a rádiót. A 15 perc környékén feltűnt hogy ahogy villoga az elakadásjelző a belső óra fényereje változik. Eddig ilyet sosem csinált, gondolta megnézem mi lehet így feltettem a helyzetjelzőket hogy azok is változtatják-e a fényerejüket. Kiszáltam, megnéztem, igen változott a fényerő. Mive visszaértem elhallgatott a rádió és alig pislákolt az óra kijelző. Gondoltam akku, rátöltök, elindítom az autót.
Na, ez nem sikerült. Csak a relék kattogtak és csönd. Az akku 3 éves múlt, mióta betettem semmit nem nyúltam hozzá, pár napja néztem hogy "nedves" gondoltam is hogy elviszem megnézetni. Hát ez elmarad, mert vettem bele egy újat.
Csere után az első induláskot nehezen indult az autó, és egyenetlen volt az alapjárat, de beállt és azóta jó. Ez a kezdeti neheézkes indulást betudtam annak hogy míg szereltem az akku le volt húzva, ergó lehet elfelejtett pár dolgot.
Én annak tudom be ezt az egész alapjárati indulási problémát hogy döglődött az akkum. Meglátjuk, majd beszámolok.
Szereintetek lehetett ez az oka?
Más...
Pár napja megnéztem - úgy egy hete - és kevés volt a hűtővíz. Tettem bele. Tegnap este - igaz meleg motornál - megnézettem a fagypontját, akkor jó volt a szint. Szombaton autóztam a városban, ma szerelés közben megint megnéztem és megint alacsony volt. Megint tettem bele. A nagy kérdés... hova tűnik a folyadék? Igen, van hengerfejtömítés szivárgásom kifelé, de a víz tiszta, nem olajos és szerintem nem is párás a kipufogás - bár nem tudom milyen amikor az, hiszen elég hideg van hogy kicsit látszódjon a kipufogógáz - de ami a legfontosabb hogy NEM forralja a vizet, a mutató a helyén van és minden úgy működik mint mindig. Fűtés van, csöpögést nem látok, ventillátor helyesen működik, a sapka zár... szóval ötletem sincs csak aggódom.
És a végére...
Ma megdöglött az elakadásjelző alapfénye. A gomb nem világít. Egyszer volt ilyen, akkor egy koccintára megoldódott. Most nem. Szóval hogy a túróba lehet kiszerelni? Fél év alatt ez a harmadik ami kiment, kettő a fűtés különdöző gombjainál és most ez. Félek a szerelő horror árat kér a javításért, közben letör pár műanyag fület és a végén még zörögni is fog.
Nem tudom mit tegyek... sok minden összejött. Persze igen a kocsi 10 éves múlt, és majd 300.000 km van benne, de mindig nagyon vigyáztam rá, óvatoan hajtottam és mindent megkapott amit kellett. Így most kicsit elkenődtem.
Bocs, a hengerfejes részt felejtsd el, fáradt voltam.
Igazából vagy falsot szív valahol, ez fém alkatrésznél tudna bekövetkezni, ha meg lenne repedve, és ugye melegedés miatt kitágul és elzárja. Vagy gyertyakábel valamiért hidegen áthúz......
Sziasztok.A fordulat váltás közben nem esik vissza inkább felpörög 1500-2000 közé,igazábol nem ugy húz ahogy kellene.Reggel indulásnál lefullad.Mi lehet az oka?
Néhe előjön ez nálunk is, Kalos-nál is, meg a Matiz-nál is. Szerintem az ég világon nem függ össze semmivel, csak a kiváló alapjárati léptető motorokkal... Én ilyenkor azt csinálom, hogy odalépek picit a gáznak, esetleg megpumpálom, és ha szépen elkapja és felpörög, utána beáll normálisan, és soha többet nem jön elő, max a következő indításnál - fél napi állás után, ergo hideg motornál. Lefulladni sosem szokott! De ez a jelenség inkább nyáron jellemző, és csak ritkán, alkalmanként. Hasonló a léptetőmotor másik jellemző hibájához, mikor az alapjáratot skálázza 800 és 2000 között, csak itt ez a skálázás lefelé történik. Én már hozzászoktam ezekhez, mindegyik időről időre előjön, pár napig hülyéskedik, aztán megjavul. Ennél több hisztije sose legyen :)
Amint elmúlik az egyenetlen motorjárás minden rendben. Jól húz, nem ránt, egyenletes alapjárat, normáis fordulatszám - melegedés során szépen visszaenged az autómata "szívató" - szóval minden tökéletes. Leállítás-újraindítás többször is, nincs jelenség.
Ismét egy jelenségem van az 1.4 -es Kalos-ommal. Még nem biztos hogy hidegen vagy pár órás állás után van a jelenség, de a következőt tapasztalom:
Indítózás, azonnal indul majd rángatott alapjárat. Gázadásra emeli a gázt de tovább rángat. Nem nagyon csak egy picit egyenetlen az motor járása. Egy kis idő múlva - 5-10 mp - a jelenség megszűnik.
Van-e ötletetek, mielőtt az autószerelő komplett autót akar velem cseréltetni? :-)
Annyi baja lehet maximum, hogy jobban olajos lesz. Letörölni nem árt, mert idővel csak nehezebben jön le, vagy 2doboz féktárcsatisztítóval ,vagy egy fél flakon brigéciollal.
(J)Unixnál a Victor Reinz 1240 Ft, Jakoparts 2500, ber ez állításuk szerint gyári mínőség( Victor Reinz is bőven tudja a gyárit, mesterem csak Reinz-t használ midnen autóba, és semmi hiba).
Mint írták semmi gond még. Elöregedett a tömítés, nem tömít már úgy. Lehet még használni, csak ha valaki igényes a motortérre, akkor kb 1500-2500ft-ért (lövésem nincs most mennyi egy új) vesz egy tömítést, és bő 5 perc alatt kicseréli.
Én a heleydbe azt tenném, hogy elvinném egy motordiagnosztikára. Elmondanám a problémát, ha a folytószelepházban van a gond vagy az alapj.motornál stb... Az elvileg megmutatja.
Az a gondom az autóval, hogy főleg regglente amikor elindulok vele, és kilököm üresbe, nem engedi el a fordulatszámot folyamatosan 1000-1500 között tartja, hiába kezd el melegedni a motor. Viszont ha megállok vele és várok pár másodpercet akkor beáll olyan 800 körülre és utánna már jó lesz gurulás közben is.
Mi lehet a gond mit cseréljek? Alapjárati motor, légtömeg mérő? Volt már valakinek ilyen.
Heli akku töltéshez szükségem lenne nagy áramra az utastérben. A szivargyújtóról álló motornál csak 2.2A-t tudok kinyerni, mert efölött beesik a fesz 10V alá, leáll a töltőm. Járó motornál megy 3.5A-rel is. Mi az oka? Az akkum friss, Bosch, rámérve töltés közben még megvan a fesz, csak a szivargyújtóig nem jut el annyi.
De mindegy is, mert megjött az étványam és jó lenne 8-10A is odabennt. Ehhez szeretnék kábelt vezetni valahonnan. De honnan? Direkt az akkuról? Esetleg a rádió áramkábelétől, vagy a biztosítóktól?
Honnan a legegyszerűbb? Olyan helyről kéne ami gyújtás nélkül is adja a szikrát.