Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Infomaker Creative Commons License 2013.11.12 0 0 11881

Az indítás utáni leállás is ezer dolgotól lehet, nekem a vezérműjeladó miatt volt, de attól világított a sárga lámpa is.

 

A váltáskor felpörgés picit, és az üresben guruláskori fordulatemelkedés meg pl. az Asta is csinálja, ez nem baj, hanem plusz, mert így gondolták, hogy így egyszeűbb váltani, legalábbis minden Astra csinálja.

 

Persze nem ordító magas fordulatig, csak picit.

 

Na persze ha régen nem csinálta, akkor érdekes.

 

Vákuumcsöveket meg kéne nézni, és a karterszellőző szelepet felül.

 

 

Előzmény: Gálos Tibor (11880)
Gálos Tibor Creative Commons License 2013.11.12 0 0 11880

1.2 Kalos.Reggel gáz nélküli inditásnál jár kb 5 mp aztán leáll,a másodiknál harmadiknál ugyan igy addig mig a gázra nem lépek.De a fordulat emelkedést váltás közben végképpen nem értem.Tudom hogy nem versenykocsi de nem ugy megy ahogy kellene.10 éves és 73 000 km van benne.2 honapja van nálam a hugomé volt.Kifejezetten azért keresek Daewoo szerelöt hátha jobban tudja miröl van szó.Ha tudtok segitsetek,ja a sárga motor ikon nem világit.

Ken_Block Creative Commons License 2013.11.11 0 0 11879

Indulásra most nincs éppkézláb ötletem.

Az elkadásjelző megvilágítására volna. Rádió ki, és viszonylag van hely, és onnan felmászni érte, bár sose cseréltem, nem tudom miként van benne izzó, vagy hogy kap fényt.

Infomaker Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11878

Hoppá!

 

lehetrájöttem a hibádra, de csak 1%-os tipp:

 

apám astrájánál is ez volt. víz picit fogyott, és nehezen indult pár óra állás után.

 

de ha hidegen elindult, elmúlt a rángatás, utána azonnal jól indult.

 

az volt a hiba, hogy a hengerfejpakolás a felmelegedett vizet leállításkor a nyomás benyomta a hengerbe picit, és ezért nehezen indult, mert víz volt ott picit..

 

pakolás csee utána megszűnt a gond.

Előzmény: ENGINEER (11877)
ENGINEER Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11877

Sziasztok!

 

Hát a mai nap nem volt túl jó, kicsit be is sokaltam.

 

Reggel hidegen a Kalos jól indult, minden ok és tökéletes. Kb. 10 perc autózás, autó leáll kb. 1 órára majd rángatózva indulás. Után 5 perces utazás, 20 perc állás és ismét kis rángatózással indulás. 10 perc utazás mejd megállás...

 

... és most jön a káosz. Álltam vele 15 percet, közben ment az elkadásjelző és hallgattam a rádiót. A 15 perc környékén feltűnt hogy ahogy villoga az elakadásjelző a belső óra fényereje változik. Eddig ilyet sosem csinált, gondolta megnézem mi lehet így feltettem a helyzetjelzőket hogy azok is változtatják-e a fényerejüket. Kiszáltam, megnéztem, igen változott a fényerő. Mive visszaértem elhallgatott a rádió és alig pislákolt az óra kijelző. Gondoltam akku, rátöltök, elindítom az autót.

 

Na, ez nem sikerült. Csak a relék kattogtak és csönd. Az akku 3 éves múlt, mióta betettem semmit nem nyúltam hozzá, pár napja néztem hogy "nedves" gondoltam is hogy elviszem megnézetni. Hát ez elmarad, mert vettem bele egy újat.

 

Csere után az első induláskot nehezen indult az autó, és egyenetlen volt az alapjárat, de beállt és azóta jó. Ez a kezdeti neheézkes indulást betudtam annak hogy míg szereltem az akku le volt húzva, ergó lehet elfelejtett pár dolgot.

 

Én annak tudom be ezt az egész alapjárati indulási problémát hogy döglődött az akkum. Meglátjuk, majd beszámolok.

 

Szereintetek lehetett ez az oka?

 

Más...

 

Pár napja megnéztem - úgy egy hete - és kevés volt a hűtővíz. Tettem bele. Tegnap este - igaz meleg motornál - megnézettem a fagypontját, akkor jó volt a szint. Szombaton autóztam a városban, ma szerelés közben megint megnéztem és megint alacsony volt. Megint tettem bele. A nagy kérdés... hova tűnik a folyadék? Igen, van hengerfejtömítés szivárgásom kifelé, de a víz tiszta, nem olajos és szerintem nem is párás a kipufogás - bár nem tudom milyen amikor az, hiszen elég hideg van hogy kicsit látszódjon a kipufogógáz - de ami a legfontosabb hogy NEM forralja a vizet, a mutató a helyén van és minden úgy működik mint mindig. Fűtés van, csöpögést nem látok, ventillátor helyesen működik, a sapka zár... szóval ötletem sincs csak aggódom.

 

És a végére...

 

Ma megdöglött az elakadásjelző alapfénye. A gomb nem világít. Egyszer volt ilyen, akkor egy koccintára megoldódott. Most nem. Szóval hogy a túróba lehet kiszerelni? Fél év alatt ez a harmadik ami kiment, kettő a fűtés különdöző gombjainál és most ez. Félek a szerelő horror árat kér a javításért, közben letör pár műanyag fület és a végén még zörögni is fog.

 

Nem tudom mit tegyek... sok minden összejött. Persze igen a kocsi 10 éves múlt, és majd 300.000 km van benne, de mindig nagyon vigyáztam rá, óvatoan hajtottam és mindent megkapott amit kellett. Így most kicsit elkenődtem.

 

Kérlek mondjatok véleményt és pár bíztató szót...

 

Köszönöm,

 

E.

Ken_Block Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11876

Bocs, a hengerfejes részt felejtsd el, fáradt voltam.

Igazából vagy falsot szív valahol, ez fém alkatrésznél tudna bekövetkezni, ha meg lenne repedve, és ugye melegedés miatt kitágul és elzárja. Vagy gyertyakábel valamiért hidegen áthúz......

Előzmény: ENGINEER (11870)
wector81 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11875

15.000. Nemrég cserélte, reggel írta.

Előzmény: tungsram82 (11872)
Ken_Block Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11874

Sárga kis visszajelző nem virít középen?

Lefulladást úgy érted, hogy beindítod, és le is áll, következő indításnál meg jó?

Milyen motorról van szó amúgy? 1.2-1.4? 8 vagy 16V?

Előzmény: Gálos Tibor (11873)
Gálos Tibor Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11873

Sziasztok.A fordulat váltás közben nem esik vissza inkább felpörög 1500-2000 közé,igazábol nem ugy húz ahogy kellene.Reggel indulásnál lefullad.Mi lehet az oka?

tungsram82 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11872
Engi.


Én a gyertyák körűl keresném a probléma okát.

Gyertyacsere mikor volt? Hány km. Van a gyertyáidban?
wector81 Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11871

Néhe előjön ez nálunk is, Kalos-nál is, meg a Matiz-nál is. Szerintem az ég világon nem függ össze semmivel, csak a kiváló alapjárati léptető motorokkal... Én ilyenkor azt csinálom, hogy odalépek picit a gáznak, esetleg megpumpálom, és ha szépen elkapja és felpörög, utána beáll normálisan, és soha többet nem jön elő, max a következő indításnál - fél napi állás után, ergo hideg motornál. Lefulladni sosem szokott! De ez a jelenség inkább nyáron jellemző, és csak ritkán, alkalmanként. Hasonló a léptetőmotor másik jellemző hibájához, mikor az alapjáratot skálázza 800 és 2000 között, csak itt ez a skálázás lefelé történik. Én már hozzászoktam ezekhez, mindegyik időről időre előjön, pár napig hülyéskedik, aztán megjavul. Ennél több hisztije sose legyen :)

Előzmény: ENGINEER (11866)
ENGINEER Creative Commons License 2013.11.10 0 0 11870

Szia!

 

Kb. ezek a tippek nekem is amit írtál.

 

 - gyertya 15.000 km van benne

 - gyújtáskábel 15.000 km van benne - a legutóbbi szervíznél a szerelő beleszakította amikor gyertyát cserélt

 - olajfolyás van egy kicsi a hengerfejnél, de szerencsére csak kifelé. A hűtővíz tiszta, és nem fogy, stb... csak folyás kifelé.

 

Félek alkatrészektől, az eredeti és az utángyártott is ilyen. (Gyakran az eredtit is utángyártottal helyettesíti a műhely, most olcsóbb)

 

Az a tippem hogy az "új" utángyártott gyertyakábel a vacak. Hengerfejezni nem merem...

 

A hengerfej olajfolyása miért okozhatja ezt?

 

E.

Előzmény: Ken_Block (11868)
greenzoo Creative Commons License 2013.11.09 0 0 11869

Nálam ugyanez jött elő kb 130 ezernél, gyertyakábel csere után olyan lett mint újonnan... (1.4 SX)

Előzmény: ENGINEER (11866)
Ken_Block Creative Commons License 2013.11.09 0 0 11868

Üdv.

 

Mit szeretnél javítattni, ha szabad tudni?

Amúgy egy valamire való szerelő minden autóhoz ért, csak sok a sóher, meg "nem fér most be", közben meg nem akarja megcsinálni.

 

 

ENGINEER: Okoskodni tudok max. Mióta él a jelenség kb? Gyertyák mikor voltak cserélve?Olajfojás hengerfej környékén?

Előzmény: Gálos Tibor (11865)
ENGINEER Creative Commons License 2013.11.09 0 0 11867

Még egy apróság az előző hozzászólásomhoz:

 

Amint elmúlik az egyenetlen motorjárás minden rendben. Jól húz, nem ránt, egyenletes alapjárat, normáis fordulatszám - melegedés során szépen visszaenged az autómata "szívató" - szóval minden tökéletes. Leállítás-újraindítás többször is, nincs jelenség.

 

E.

ENGINEER Creative Commons License 2013.11.09 0 0 11866

Sziasztok!

 

Ismét egy jelenségem van az 1.4 -es Kalos-ommal. Még nem biztos hogy hidegen vagy pár órás állás után van a jelenség, de a következőt tapasztalom:

 

Indítózás, azonnal indul majd rángatott alapjárat. Gázadásra emeli a gázt de tovább rángat. Nem nagyon csak egy picit egyenetlen az motor járása. Egy kis idő múlva - 5-10 mp - a jelenség megszűnik.

 

Van-e ötletetek, mielőtt az autószerelő komplett autót akar velem cseréltetni? :-)

 

Köszönöm,

 

E.

Gálos Tibor Creative Commons License 2013.11.09 0 0 11865

Sziasztok.Segitsetek ha tudtok,keresek olyan szerelöt aki Kalossal foglalkozik.Pesten.Köszönöm.

Ken_Block Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11864

Annyi baja lehet maximum, hogy jobban olajos lesz. Letörölni nem árt, mert idővel csak nehezebben jön le, vagy 2doboz féktárcsatisztítóval ,vagy egy fél flakon brigéciollal.

(J)Unixnál a Victor Reinz 1240 Ft, Jakoparts 2500, ber ez állításuk szerint gyári mínőség( Victor Reinz is bőven tudja a gyárit, mesterem csak Reinz-t használ midnen autóba, és semmi hiba).

Előzmény: Relaxvideo (11863)
Relaxvideo Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11863

köszönöm a megnyugtató válaszokat :)

Előzmény: Ken_Block (11862)
Ken_Block Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11862

Mint írták semmi gond még. Elöregedett a tömítés, nem tömít már úgy. Lehet még használni, csak ha valaki igényes a motortérre, akkor kb 1500-2500ft-ért (lövésem nincs most mennyi egy új) vesz egy tömítést, és bő 5 perc alatt kicseréli.

Infomaker Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11861

Fenti csavarok kicsavar, tömítés filléres, szerintem abban is gumi, mint az opelekben, és visszarakod. Ez csak szelepfedél, még nem a hengerfej :)

Előzmény: Relaxvideo (11860)
Relaxvideo Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11860

Oh, köszi. Még a telet azért kihúzza? Nem sokat használom, de kinnt áll.

Mínuszokkal nem lesz baja? Érdemes letörölni?

Tömítéscsere ára húzós?

Előzmény: nord (11859)
nord Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11859

Semmi különös, minden autónál előfordul. Lassacskán készítsd föl a pénztárcád tömítéscserére. 

Előzmény: Relaxvideo (11858)
Relaxvideo Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11858

Pár napja észrevettem a motorblokk körül furcsaságot:

 

 

Mi ez? Valami komoly dolog? Vagy normális Kalosnál?

Viselkedésben semmit nem tapasztalok, olajszint is rendben.

tungsram82 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11857

90 ezeret futott Bosch gyújtógyertya.

 

Illaes83 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11856

Szia, köszi a választ! Lehet tényleg ez lesz a leg egyszerűbb. Nem volt tisztítva csak az alapjáratim.

Előzmény: tungsram82 (11855)
tungsram82 Creative Commons License 2013.11.08 0 0 11855
Illaes83.


Szia.


Én a heleydbe azt tenném, hogy elvinném egy motordiagnosztikára. Elmondanám a problémát, ha a folytószelepházban van a gond vagy az alapj.motornál stb... Az elvileg megmutatja.

Nem volt pucólva a pillangószeleped mostanában?

Illaes83 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 11854

Szép Jónapot!

 

Az a gondom az autóval, hogy főleg regglente amikor elindulok vele, és kilököm üresbe, nem engedi el a fordulatszámot folyamatosan 1000-1500 között tartja, hiába kezd el melegedni a motor. Viszont ha megállok vele és várok pár másodpercet akkor beáll olyan 800 körülre és utánna már jó lesz gurulás közben is.

 

 

Mi lehet a gond mit cseréljek? Alapjárati motor, légtömeg mérő? Volt már valakinek ilyen.

 

Az autó egy Kalos 2003-as 1.4 16V 5 ajtós

 

Előre is köszönöm!

 

Üdv,

István

Relaxvideo Creative Commons License 2013.11.06 0 0 11853

Üdv,

 

Heli akku töltéshez szükségem lenne nagy áramra az utastérben.
A szivargyújtóról álló motornál csak 2.2A-t tudok kinyerni, mert efölött beesik a fesz 10V alá,
leáll a töltőm. Járó motornál megy 3.5A-rel is. Mi az oka? Az akkum friss, Bosch, rámérve töltés közben
még megvan a fesz, csak a szivargyújtóig nem jut el annyi.

 

De mindegy is, mert megjött az étványam és jó lenne 8-10A is odabennt. Ehhez szeretnék kábelt vezetni
valahonnan. De honnan? Direkt az akkuról? Esetleg a rádió áramkábelétől, vagy a biztosítóktól?

Honnan a legegyszerűbb? Olyan helyről kéne ami gyújtás nélkül is adja a szikrát.

 

köszi

tungsram82 Creative Commons License 2013.11.06 0 0 11852

Jó az úgy, ahogy Én mondtam.

Én 10 éve igy csinálom, és semmi gond nem volt.

 

 

 

Kicseréltem a gyújtógyertyákat. 90 ezer km. volt bennük. 

Előzmény: DelSonar (11851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!