Ahogy az olvtárs írta elsőorban a karbantartáson lehet spórolni és azon, hogy elvileg hosszabb az élettartama. Úgy reklámozzák, hogy a hagyományos vágányt 15 év után kell felújítani, ezeket meg 60 év után, tehát az alacosny költséget hosszabb távon hozza be.
EZen kívül vannak járulékos előnyök, alacosnyabb magasság, ami alacsonyabb alagutat igényel, ami költségmegtakarítás. A nagysebességű vonatoknák előfordulhat, hogy az ágyazatből követ szív fel a vonat és az sérülést okozhat, itt ez nincs.
Ahogy elnéztem többféle technológia van és folyamatosan fejlesztik, ami hatással van nyílván az építési költségekre is. Van olyan aminél aszfaltréteget is használnak. Talán épp amitt, hogy olcsóbb legyen és némi rugalmasságot mutasson.
Elolvastam,hogy valami fogalmam legyen. Szakmailag nulla. Az új kormánynak nem ad döntési alapot. Ami igaz belőle:" a buszmegállók többnyire jobb pozícióban vannak " Többnyire, sőt..mondhatni, teljesen!
Ha ott a Bz, és van rajta 12 órában egy Mv, meg egy Jv, akkor ha ez idő alatt nem 2-szer, hanem 4-szer fordul, akkor csak a PHD, és az üzemanyag miatt kell többet fizetni, meg van ugye egy amortizáció is, már ha nem nullán van az eszköz. A költségekben meg a legdrágább a munkaerő, így én sem fogom, hogy miként lehet, hogy mégis azonos aráynban nő a költség, mint ha egy egység Bzs menetre minden alkalommal külön dolgozót vezényelnének, azaz a MÁV-nál minden egyes járműre csak egy beosztott személyzet lenne, és az napi csak egy kört menne.
Az hogy jött ki már megint, hogy kétszer annyi vonat=kétszer annyi költség? Ezt te elhiszed, vagy csak nem szeretnél olyan tanácsot adni, hogy próbálja a máv-csport a belső elszámolását a valósághoz közelíteni?
Teljesen mindegy, hogy a START éves hiánya (teljes vonalhálózatra) 50 milliárd vagy 50,5 miliárd Ft.-
Akkor meg igaza van a VEKE-nek, hogy duplázzák meg a napi 4 vonatpárt a vonalakon, mert az is mindegy, hogy az éves hiány 50 milliárd vagy 51 milliárd.
Az aktuális hatalom (politika) kimondta : Ez NEM pénzkérdés hanem vidékfejlesztési kérdés.
Innentől kezdve a veszteség nem veszteség hanem vidékfejlesztési hozzájárulás.
Ha pedig vidékfejlesztési hozzájárulás akkor már mindegy, hogy fél vagy egy milliárdot tesz az állam abba a vidékfejlesztési kalapba.
Az Sv-Km-et megnéztem, abban van realítás, hogy kimarad néhány megállás de akkor a kimaradó utazók jöhetnének a szokásos politikusi szlogenekkel, hogy Ők másodrendű állampolgárok mert van vasútjuk de nem tudják használni, stb, stb, Ebből a menetrendből simán ki lehet venni legalább 2 vonatpárt. Aztán ha valaki Bodajkon a vasuthoz lakik közel, Fehérváron a vasuthoz van közel dolga akkor neki ez lehet realítás. Fehérváron a célok java része a Piac térhez közelít így egy plussz helyijáratozás idő, pénz! A Szárazréti 37-es csatlakozásban van némi realítás de annak akinek a célja ezen járat útvonalán van, adott határig. Azt meg a VEKE elfelejtette, hogz 1980-ban volt sürübb menetrend az 5-ös vonalon kb olyan mint az olvasható, hogy adott járatokon mennyi utas volt el lehet képzelni, kb semennyi, aztán ezek a plussz járatok megszüntek. Amit szerintem lehetne az valamilyen abszolute gyors szerű, rá sarkítva az Sv-Km utazásra, feltárva a legfontosabb helyeket, a hivatás forgalom eddig is megvolt vasút nélkül már évekkel korábban is
Egy politikus azt találta mondani, hogy egyelőre a hivatásforgalomra koncentrálnának és négy vonatpárral indítanák újra a vonalakat, amit az ősszel felülvizsgálnak és akkor majd talán meg lehet meg..............
Erre a másik (még főbb) politikus hozzátette, hogy az újraindítást úgy hajtsa végre a MÁV, hogy se pályaépítésre se újraindításra több pénz, új pénz nincs.
A szüneteltetésekkor azt kommunikálták, hogy NINCS megtakarítás, de most az újraindításoknál jelentős költségek fognak jelentkezni amit vkinek ki kell fizetnie.
Most keresik, hogy vagy ki fizesse ki, vagy ha nincs ilyen akkor hová kell ezt elkönyvelni?
Mivel az a parancs, hogy nincs új pénz, és nincs nagy költség a végrehajtásért felelősök most próbálják minimalizálni a kifizetendőt.
Ez lenne a napi 4 pár.
Ez meg jogosan nem tetszik a VEKE-nek.
Az már más kérdés, hogy nem a csináljátok de pénz nélkül emberke a bírálatok célpontja hanem a végrehajtó.
Azért megközelítőleg erről van szó, mert pl. a TRA elég önálló, saját rendszereket fejleszt, a legtöbb szerződése önálló, bár van néhány amire igaz amit írsz. Ettől én még hibának tartom az összemosást a klasszikus MÁV már réges régen nincs az utasok ezt keverhetik szivük joga, én egy magát szakmainak valló szervezettől had várjak el kissé nahgyobb szabatosságot. De azt is megértem ha ezt ne mvárhatom el és a felszinességet magyarázzuk inkább.
Nem, a legkevésbé sem érted. Amikor a BKV rossz menetrendet vezet be, akkor se firtatjuk, hogy a Szolgáltatástervezési Főosztály vagy az Autóbusz Főmérnökség, esetleg a Vezérigazgatóság tehet róla, mert az egy egységes cég. Amíg parancsuralmi irányítású cégcsoport a MÁV is, addig ez ott sincs másképp. Egy független személyszállító vállalattal (ami üdvös volna) persze egészen máshogy festene a kép, de ma erről megközelítőleg sincs szó.
Éretm így világos, tehát a MÁV-TRAKCIÓ is felelős azért mert tőle kevesebbet rendel a MÁV-START, pusztán azért mert egy anya leányai vagyunk, értem én, hát hogyne érteném. Jól is tettétek, hogy így nyilatkoztatok, helyes, szakmai........
Ha a MÁV-csoport (ami a MÁV, a MÁV-Start, a Gépészet, a Trakció és az összes többi együtt) valamit hivatalosan nyilatkozik, akkor nem érdemes és nem is indokolt azt keresni, hogy a különböző leányvállalatok véleményének milyen egyvelege adja ki a hivatalos döntést, kommunikációt. Ez nem világos?
Nem érdekes? Dehogynem! A VEKE, hogy hivatkozik szakmai véleményre ha még azt sem tudja, hogy nem a MÁV rendeli meg a vonatokat, hanem a MÁV-START? Az ő vonatai lesznek az ő felelőssége az ő üzleti érdekeltsége. A MÁV ha már üzemelteti a vonalat nyaílván a minélt több menetvonal engedély kiadásában érdekelt és nem annak ellenkezőjében. Mert a több menetvonal engedély az több bevétel.
A MÁV-csoport hivatalos kommunikációja volt ez, nem tudjuk, hogy hol készítették elő, de a végeredményt tekintve nem is igazán érdekes. Mai Vasárnapi Hírek, 1. oldal.