Be kell ülni az autóba, egy menetteszt során egy jobb diagnosztikai műszerrel élőadatokat kell vizsgálni. Ezen belül az egyes hengerek közötti kompenzáció értéke az érdekes ebben az esetben. Magyarul: milyen mértékben kell a dózist módosítani az ECUnak az egyes hengerekben ahhoz, hogy munkaütemben a szöggyorsulás minden hengerben azonos (vagy ahhoz közelítő) legyen. A dózis módosítását a műszeren %-ban kell kiolvasni. Ez az első lépés. A motor mechanikus állapota is játszik, ahogy korábban írtam.
A mostani állapot az izgalmas, mert nem mindegy, hogy egy egyenletesen járó motor rezgései kerülnek át a kasztnira, mert kokik a bakjaid, vagy annyira egyenetlenül jár a motor, hogy a még esetleg OK bakok is képtelenek megfelelő mértékben csillapítani az egyenetlen járást. Ezért kell meglépni ezt a vizsgálatot.
Ha leírsz négy pontos % értéket, akkor lehet továbbgondolni. Addig kávészünet.
A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS.
Ez így kevésnek tűnik.
Nyilván a mostani állapotra vagyunk kváncsiak, mennyi pontosan a korrekció? Százalékban, és nem saccperkábé. Nagyon sok injektor felújítás után nem olyan, mint amilyennek lenni kellene. Az, hogy az injektor felújítása előtt milyen volt a korrekció, most lényegtelen.
Köszi a tippet. Ezért is úgy kameráztam hogy látszódjon a fordulatszámmérő is, mert nem úgy tűnik mintha az ugrálna. A bakok jó ötletnek tűnnek. Mikor a turbóban voltam könyékig akkor az első bakon láttam hogy nem a legszebb korát éli már.
A kompresszió elvileg rendben van, arról korábban küldtem is a mérés eredményét. A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS.
Az injektorok felújítása után kapott jegyző könyvet kevésbé értem, sőt inkább nem. A szállított mennyiségeket sikerült egyedül azonosítanom. Annyit tudok, hogy az egyik injektor elmondásuk alapján nagyon rossz volt a másik három kevésbé. A nagyon rosszban elvileg csúcsot-mágnesszelepet és golyós fészket is cseréltek. A másik háromban meg talán csak csúcsot és tisztították.
Menet közben egyébként amikor sebességben hagyom motorfékkel lassulni, akkor kb 1200-1400 között megremeg. Itt a befecskendezést kizárnám, inkább mintha azon a ponton kerülne be egy közös metszetbe több alkatrész rezonanciája és erősödne fel így.
Egyébként nem mindig csinálja és jellemzően ha hideg a motor. Ma pl -3 fokban indítottam és nem volt remegése, vagy csak minimális és azért nem éreztem.
A fogyasztásom egyébként magasabb lett. Mintha elolvasta volna az autó a katalógus adatot hogy ennyit írnak, akkor bizony annyit kell produkálnia. Korábban viszonylag dinamikus vezetéssel 5,6 volt a vegyes fogyasztásom, úgy hogy 6-ik sebességet nem használtam országúton, csak ha 100km/h felett autóztam. Most leginkább tojáshéjjal a lábam alatt és használva a 6-ik sebességet is 90-nel is nehéz tartani az 5,6-ot. Jelenleg V-Power Dieselt tankoltam már bele az utóbbi 2 alkalommal. Persze tudom, hogy a 6l / 100km sem mondható rossz fogyasztásnak, csak fura hogy elvileg most hogy "rendben" van a gép nőtt meg az étvágya. :)
A távgyógyítás többször árt, mint használ :-D Erre a frankót kitalálni inkább csak találgatás szinten lehet.
Azért egy tipp:
A fordmérőd (amennyire látszik) viszonylag stabil alapjáratot mutat. De nem ismerjük az egyes hengerekhez tartozó korrekciós értékeket.
Ha csak pár % a korrekció, a kompresszó végnyomásod elég magas, és közel egyforma mind a négy hengerben, akkor első lépésként alaposan vizsgáld át a motor / váltó bakok állapotát, szvsz.
Két szezon van a könnyű Merida Speederben, elég sokfelé cipeltem, semmi gondja nem volt. A Shimano Ultegra-tól tartottam, hogy érzékeny darab, de semmi gond nincs. Kivéve a nagyon keskeny "felnik", ezek a normál, tengelyre merőleges terhelést jól bírják, de az oldalirányút nem. Nem rossz útra készültek.
200e-ért már jó bringát kapsz, 400e-ért meg (amatőr szinten) baromi jót. Az enyém 9,5 kg körül van. Ha nyúlik a lánc, az egy tízrugós tétel :-D Át kell gondolni. :-)
Gondolom ez 2008 utáni modellekre igaz. Van valami olyan rádió tipped ami még a 2008 előtti ng modellben is jól néz ki? Ugye abban egy elnyújtott viszonylag keskeny sáv a rádió.
Hondás fórumon írta vki, hogy a szervizbe, ahol dologzik, ha üzemanyag ellátó rendszer problémával hoznak be autót, akkor az túlnyomórészt benzines autóé, nem dízel..
Kell venned hozzá egy kormánytávvezérlő adaptert ,mivel az autó gombjai digitális jellel dolgoznak a fejegységed pedig valószínűleg analóg jelet tud fogadni!
A hang pedig azért nem szólal meg mert szerintem gyári erősítőd van amit a fejegységnek kell bekapcsolni. Meg kell keresni a fejegységen a "remote" szálat ( álltalába kék szín) és ez tudja bekapcsolni az erősítőt.
Ezzel nincs vége! :) Gondolom, hogy a fejegységen az erősített jelet kötötted a csatikra és nem rca jelet. Ezért iszonyat szarul fog szólni sőt tönkre teszi a gyári erősítőt. Ezt a jelet jelszintcsökkentővel (1 az elsőkre 1 a hátsókra kb 2500ft/db) rca jellé kell alakítani és ezt küldeni az erősítőbe. Ennyi!
Ha tolatókamerát akarsz és can bus-os az autód akkor be kell relézni a tolatólámpát és úgy levenni a jelet róla!
4 hónapja csináltam meg az enyémet. Tök ugyan ez volt nekem is.
Ilyeneket miért nem olvasni Hondákról, Mitsubishikről?
A Mitsukról már volt szó.
Honda. Nekem a japánok közül leginkább bejön.
Egy Accord, 2006-os 2,2 D, órában 212e km. Az autó szép, kívül belül rendben, az ülések, kormány, pedálok, kezelőszervek is olyan állapotú, ha nem látod az órát, akkor is max. 250e km-t saccolsz. Jelentős visszaállítás nem volt. Ha nem tudod a gondjait, simán, lazán vállalható autó.
A lánc nyúlott. A láncszett ára 450e Ft.
A nagynyomású fáradt. Saccra 600-700e Ft körül.
A turbó hamarosan cserés, hangja is van. Meg se néztem, de 300 körül. Minimum.
Na, ez eddig közelít a másfél misihez. Munkadíjról még szó nincs.
Sziasztok. Valaki tudna ajanlani egy hifis gurut? Saab 9.3 gyari kicserelve Blaupunkt new york 800 multimediara es nem vezerelheto kormanyrol, nincs hangja a dvd, cd, stb lejatszonak. Elvileg meg tolato kamera is kapcsolhato hozza. Most a telefont sem erzekeli bt-on... sokan egy softwerfrissitest ajanlanak de inkabb szakira biznam. Udv Szabolcs Bp.
Mondtad ezt a csecsem Daciát, azóta nézegetem.. Biztos, h a 4 x 4-eset venném, hiába nincs szükségem rá, ha már Duster.. 1.6 szívó benya, lemezfelni, komfort felszereltség, 4.2-ért. Szaladgálósnak teljesen ok, itt meg a tanyára, vagy a családi erdőbe menve a strapabíró futómű is ki lenne használva. :-)
Beszereztem egy multimétert, ami mér frekvenciát, meg aktív ciiklusidőt is. Tudsz esetleg olyan, könnyen hozzáférhető alkatrészt az 1.9 PD TDI motoron, ahol ezeket kipróbálhatom? :-)