Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155329

Nem egyről beszélünk.

 

Be kell ülni az autóba, egy menetteszt során egy jobb diagnosztikai műszerrel élőadatokat kell vizsgálni. Ezen belül az egyes hengerek közötti kompenzáció értéke az érdekes ebben az esetben. Magyarul: milyen mértékben kell a dózist módosítani az ECUnak az egyes hengerekben ahhoz, hogy munkaütemben a szöggyorsulás minden hengerben azonos (vagy ahhoz közelítő) legyen. A dózis módosítását a műszeren %-ban kell kiolvasni. Ez az első lépés. A motor mechanikus állapota is játszik, ahogy korábban írtam.

A mostani állapot az izgalmas, mert nem mindegy, hogy egy egyenletesen járó motor rezgései kerülnek át a kasztnira, mert kokik a bakjaid, vagy annyira egyenetlenül jár a motor, hogy a még esetleg OK bakok is képtelenek megfelelő mértékben csillapítani az egyenetlen járást. Ezért kell meglépni ezt a vizsgálatot.

Ha leírsz négy pontos % értéket, akkor lehet továbbgondolni. Addig kávészünet.

Előzmény: anonym19 (155328)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155328
Előzmény: BmS1 (155327)
h i r d e t é s
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155327

A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS. 

 

Ez így kevésnek tűnik.

Nyilván a mostani állapotra vagyunk kváncsiak, mennyi pontosan a korrekció? Százalékban, és nem saccperkábé. Nagyon sok injektor felújítás után nem olyan, mint amilyennek lenni kellene. Az, hogy az injektor felújítása előtt milyen volt a korrekció, most lényegtelen.

Előzmény: anonym19 (155326)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155326

Szia!

 

Köszi a tippet. Ezért is úgy kameráztam hogy látszódjon a fordulatszámmérő is, mert nem úgy tűnik mintha az ugrálna. A bakok jó ötletnek tűnnek. Mikor a turbóban voltam könyékig akkor az első bakon láttam hogy nem a legszebb korát éli már. 

 

A kompresszió elvileg rendben van, arról korábban küldtem is a mérés eredményét. A korrekciókat még az injektorok felújítása előtt volt szerencsém megpillantani. Ott mind a négy hengert még zöld jelzéssel látta el a KTS. 

 

Az injektorok felújítása után kapott jegyző könyvet kevésbé értem, sőt inkább nem. A szállított mennyiségeket sikerült egyedül azonosítanom. Annyit tudok, hogy az egyik injektor elmondásuk alapján nagyon rossz volt a másik három kevésbé. A nagyon rosszban elvileg csúcsot-mágnesszelepet és golyós fészket is cseréltek. A másik háromban meg talán csak csúcsot és tisztították. 

 

Menet közben egyébként amikor sebességben hagyom motorfékkel lassulni, akkor kb 1200-1400 között megremeg. Itt a befecskendezést kizárnám, inkább mintha azon a ponton kerülne be egy közös metszetbe több alkatrész rezonanciája és erősödne fel így. 

 

Egyébként nem mindig csinálja és jellemzően ha hideg a motor. Ma pl -3 fokban indítottam és nem volt remegése, vagy csak minimális és azért nem éreztem.

 

A fogyasztásom egyébként magasabb lett. Mintha elolvasta volna az autó a katalógus adatot hogy ennyit írnak, akkor bizony annyit kell produkálnia. Korábban viszonylag dinamikus vezetéssel 5,6 volt a vegyes fogyasztásom, úgy hogy 6-ik sebességet nem használtam országúton, csak ha 100km/h felett autóztam. Most leginkább tojáshéjjal a lábam alatt és használva a 6-ik sebességet is 90-nel is nehéz tartani az 5,6-ot. Jelenleg V-Power Dieselt tankoltam már bele az utóbbi 2 alkalommal. Persze tudom, hogy a 6l / 100km sem mondható rossz fogyasztásnak, csak fura hogy elvileg most hogy "rendben" van a gép nőtt meg az étvágya. :) 

Előzmény: BmS1 (155325)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155325

Szia.

 

A távgyógyítás többször árt, mint használ :-D  Erre a frankót kitalálni inkább csak találgatás szinten lehet.

 

Azért egy tipp:

 

A fordmérőd (amennyire látszik) viszonylag stabil alapjáratot mutat. De nem ismerjük az egyes hengerekhez tartozó korrekciós értékeket.

Ha csak pár % a korrekció, a kompresszó végnyomásod elég magas, és közel egyforma mind a négy hengerben, akkor első lépésként alaposan vizsgáld át a motor / váltó bakok állapotát, szvsz.

 

 

Előzmény: anonym19 (155324)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155324

Szia Bms!

 

Szerinted az indítás után ezt a rángatózást mi okozhatja? 

 

https://drive.google.com/open?id=19t-OeOtdB2zmvQmSKso5zLKN4ei7c8X8

 

 

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.02 0 1 155323

A Mazda 1.8 eszi az olajat. Sztem neked egy Avensis kell, abból jó az 1.8 is (volt), meg a 2.0i. Kicsit tatás, de amúgy igényes kocsi.

Előzmény: MrTinkertrain (155317)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155322

Azt, hogy nekem nincsenek ilyen jellegű problémáim, akinek meg Teslája van, annak nem probléma.

:)

Előzmény: BmS1 (155321)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155321

Én kivártam, amíg bejött.

 

Mit lépsz erre?

Előzmény: MrTinkertrain (155320)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155320

Kevés valós km. a jelszó, meg az ápolt, karbantartott, lehetőleg szerint sérülés mentes előélet.

 

A jelszó: tű a szénakazalban :)

 

Előzmény: BmS1 (155319)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155319

Még a nem túlcifrázott szívókból el tudsz kapni egyet-egyet.

Nekem egy Peu 3,0 V6-om van, ~60e km-rel, agyanilyen a lányoméké, ~180e km-rel. Úgy 12 liter/100 km, van benne város, bringaszállítás.

De ott vannak pl. a Volvo 2,4 szívó 5 hengeresei. Mondjuk 170 lóerővel.

 

Kevés valós km. a jelszó, meg az ápolt, karbantartott, lehetőleg szerint sérülés mentes előélet.

Előzmény: MrTinkertrain (155317)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155318

Két szezon van a könnyű Merida Speederben, elég sokfelé cipeltem, semmi gondja nem volt. A Shimano Ultegra-tól tartottam, hogy érzékeny darab, de semmi gond nincs. Kivéve a nagyon keskeny "felnik", ezek a normál, tengelyre merőleges terhelést jól bírják, de az oldalirányút nem. Nem rossz útra készültek.

Előzmény: KawaBazsy (155316)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155317

Félreértés ne essék, nem szarevő lennék, de a gtk. az kicsit túlmegy a "rászánom a pénzt, mert szeretem" kategórián.

A Mazda nem 2.3-as benzinesei (1.6., 1.8., 2.0) elég jók, úgy tudom, csak azt kirakod az esőre és elporlad.

Van egyáltalán az elmúlt 6-8-10 évből "jó" nagy ccm-es szívó benzines motor? A downsizing korában?

Előzmény: BmS1 (155315)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155316

Nekem 4700 volt a lánc, s márkás, szétakasztható.. :-)

Előzmény: BmS1 (155315)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155315

Előfordul.

 

Járjak bringával inkább?:))))

 

200e-ért már jó bringát kapsz, 400e-ért meg (amatőr szinten) baromi jót.  Az enyém 9,5 kg körül van. Ha nyúlik a lánc, az egy tízrugós tétel :-D  Át kell gondolni. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155314)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155314

Köszönöm, nem kérem :)

Ez is gyakori? Járjak bringával inkább?:))))

Előzmény: BmS1 (155311)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155313

Szia!

 

Gondolom ez 2008 utáni modellekre igaz. Van valami olyan rádió tipped ami még a 2008 előtti ng modellben is jól néz ki? Ugye abban egy elnyújtott viszonylag keskeny sáv a rádió. 

Előzmény: pinyós (155310)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155312

Jah, japókhoz drágább az alkatrész.

Hondás fórumon írta vki, hogy a szervizbe, ahol dologzik, ha üzemanyag ellátó rendszer problémával hoznak be autót, akkor az túlnyomórészt benzines autóé, nem dízel..

Előzmény: BmS1 (155311)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.02 0 0 155311

Attól függ, merre olvasol.

A Honda benzines motorok általában nem rosszak, de minden motorral jöhetnek gondok.

Mit szólnál egy kis láncnyúláshoz, plusz VTEC cseréhez??

Előzmény: MrTinkertrain (155308)
pinyós Creative Commons License 2018.02.02 0 1 155310

Szia!

Kell venned hozzá egy kormánytávvezérlő adaptert ,mivel az autó gombjai digitális jellel dolgoznak a fejegységed pedig valószínűleg analóg jelet tud fogadni!

http://www.autodvd.hu/automarka/valaszto/saab/9-3/saab-9-3-kormanytavvezerlo

Ehhez még majd lesz egy kis kábel kb 1000ft-ért.

A hang pedig azért nem szólal meg mert szerintem gyári erősítőd van amit a fejegységnek kell bekapcsolni. Meg kell keresni a fejegységen a "remote" szálat ( álltalába kék szín) és ez tudja bekapcsolni az erősítőt.

Ezzel nincs vége! :) Gondolom, hogy a fejegységen az erősített jelet kötötted a csatikra és nem rca jelet. Ezért iszonyat szarul fog szólni sőt tönkre teszi a gyári erősítőt. Ezt a jelet jelszintcsökkentővel (1 az elsőkre 1 a hátsókra kb 2500ft/db) rca jellé kell alakítani és ezt küldeni az erősítőbe. Ennyi!

Ha tolatókamerát akarsz és can bus-os az autód akkor be kell relézni a tolatólámpát és úgy levenni a jelet róla!

4 hónapja csináltam meg az enyémet. Tök ugyan ez volt nekem is.

Itt vásárolj, segítenek is szerintem:

http://www.autodvd.hu/?gclid=CjwKCAiAksvTBRBFEiwADSBZfADY0wUNNxJroCl43V7Lu3IbGcu4vUn0Kf6nOTveJwPGtuMxUt_K_xoCXMcQAvD_BwE

Előzmény: szaszu7 (155305)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.01 0 0 155309

Minek neked 4x4? A Dacia amúgy bőven megér egy próbát, nekem kellemes csalódás.

Előzmény: KawaBazsy (155304)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.01 0 0 155308

Ez a legvalószínűbb új autóm. De a 2.0 vagy 2.4 benzinnel. Azért arról nincs ilyen hír.

Előzmény: BmS1 (155306)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.01 0 0 155307

Jah, a CR diesel alkatrészek a japókhoz igen drágák.. markánsan olcsóbbak is a használtpiacon, mint mondjuk a benzines, főleg 2.4-es Accordok.

Előzmény: BmS1 (155306)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.01 0 1 155306

Ilyeneket miért nem olvasni Hondákról, Mitsubishikről?  

 

A Mitsukról már volt szó.

Honda. Nekem a japánok közül leginkább bejön.

Egy Accord, 2006-os 2,2 D, órában 212e km. Az autó szép, kívül belül rendben, az ülések, kormány, pedálok, kezelőszervek is olyan állapotú, ha nem látod az órát, akkor is max. 250e km-t saccolsz. Jelentős visszaállítás nem volt. Ha nem tudod a gondjait, simán, lazán vállalható autó.

 

A lánc nyúlott. A láncszett ára 450e Ft.

A nagynyomású fáradt. Saccra 600-700e Ft körül.

A turbó hamarosan cserés, hangja is van.  Meg se néztem, de 300 körül. Minimum.

 

Na, ez eddig közelít a másfél misihez. Munkadíjról még szó nincs.

Egyértelműen gazdasági totálkár.

 

Na, erre varrj gombot.

Nem kell kelet felé sem leborulni.

 

üdv

Előzmény: MrTinkertrain (155288)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.01 0 0 155305

Sziasztok. Valaki tudna ajanlani egy hifis gurut? Saab 9.3 gyari kicserelve Blaupunkt new york 800 multimediara es nem vezerelheto kormanyrol, nincs hangja a dvd, cd, stb lejatszonak. Elvileg meg tolato kamera is kapcsolhato hozza. Most a telefont sem erzekeli bt-on... sokan egy softwerfrissitest ajanlanak de inkabb szakira biznam. Udv Szabolcs Bp.

KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.31 0 0 155304

Mondtad ezt a csecsem Daciát, azóta nézegetem.. Biztos, h a 4 x 4-eset venném, hiába nincs szükségem rá, ha már Duster.. 1.6 szívó benya, lemezfelni, komfort felszereltség, 4.2-ért. Szaladgálósnak teljesen ok, itt meg a tanyára, vagy a családi erdőbe menve a strapabíró futómű is ki lenne használva. :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155278)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.31 0 0 155303

Thx. Remélem elrontani nem tudom. :-)

 

Előzmény: BmS1 (155302)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.31 0 0 155302

Pl. töltőnyomás szabályzó szelep. Viszonylag hozzáférhető.

Előzmény: KawaBazsy (155301)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.01.31 0 0 155301

 Az angolok is csak kb 4-et használnak..

 Beszereztem egy multimétert, ami mér frekvenciát, meg aktív ciiklusidőt is. Tudsz esetleg olyan, könnyen hozzáférhető alkatrészt az 1.9 PD TDI motoron, ahol ezeket kipróbálhatom? :-)

Előzmény: BmS1 (155300)
BmS1 Creative Commons License 2018.01.30 0 0 155300

Minden második szót értem csak a cikkeidből, de átjön a nehézségi fok.

 

Akkor Te úgy vagy, mint én az angol tizenkét féle igeidővel :-)

Előzmény: MrTinkertrain (155299)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!