Gondol egyet és pár perc járás után megáll mint a szög. Ilyenkor a fordulatszám és a vízhőfok mutató pár másodpercig még fent marad ahol épp megállt, majd leesik az is. Ezután pár 10 percig nem indul. AC relét nem vezérli ki. Immo jel hol kint marad, hol elalszik (ilyenkor sem indul).
Elsőre kapott egy herélt ECU-t, ez megy bármilyen BSI-vel. Jelenség ugyanaz. Kapott másik BSI-t ezzel az ECU-val. Ugyanaz. Új BSI az eredeti BSI EEPROM-jával és eredeti ECU-val. Ugyanaz. Motortéri és beltéri bizti tábla is cserélve már. ECU és BSI tápok belámpázva, egyik sem megy el. Mikor megáll az AC relé még kivezérelve, utána enged el fordulat jel hiányában, ahogy kell.
Szerencsétlen óra 1ség mesinli a ki be össze szét szerelést, jobb lenne az asztalon tesztelni, látom a neten másnak is van erre eszköz nekem is kell. Azért ezt a dögunalmat ami most van eltudom viselni.
Szerszám nélkül nem szabad kicserélni, de ezeket a csapágyakat, pl uj focusban szerszámmal sima ügy benyomni peremig. Úgy hogy a külsőcsapágyházat préseled.
155-ben lengőkar egyben van akár gyári akár utángyártott. Persze lehet kapni külön szilentet és a régit ha leégeted majd leflexeled akkor fel lehet rá húzni. Háááát.....
Ehhez az öreghez van féltengely gumiharang, gyári meg utángyártott is. Bezzeg a 159-re gyáriban csak a komplett féltengelyre ad cikkszámot. Utángyártottban van külön harang is. Hogy mennyit bír az utángyártott azt nem tudom mert még az eredeti van benne.
Szia olyan eszközt keresek amivel a kiszerelt műszerfal 1séget tudom tesztelni, laptopn keresztűl adatokat vizsgálni. Ne keljen javítás után beszerelni tesztelni és ha nem jó megint kiszerelni, .
A V40-nél lengőkar csak egyben van ha gyári, de van utángyártott amiben cserélhető a gömbfej. Az öreg Volvo alkatrészeket leárazta a gyár így sok mindenben megfizethető és egy lengőkar amit 12 éve cseréltem még mindig jó, így abból nem vennék mást, de ez a gumiharang még olcsósítva is 1:10, és nagyjából csak 10 évet bírt ami kb. az elvárt általam ;-)
Hápersze. :) Önként rohanok tátott szájjal a faszerdőbe, ezt nem is tagadom. Csak azt vezettem fel, hogy bár sok esetben szívesen használnék gyárit (mert tapasztalatom szerint néha olcsóbb is, de minden esetben jobb mint az utánygyártott) de nem tudok, mert egyszerűen nincs. Féltengely gumiharang? -> komplett féltengely. Lengőkar szilent vagy alsó gömbfej? -> teljes lengőkar. Letört a műanyag kallantyú a motorháztető zárjáról? -> egész zár.
És ami bosszantó, hogy a legtöbb esetben van utángyártott ezekből külön is.
Tessék hagyni a g*cibe,én csak a brandet méltattam,ha már skf akkor én is emlitek egy tőlük való példát. Természetesen irreális ugrás,csak érdekesség képen tettem be. A tiéd egy nem túl lihegett és realista darab.
próbáltam keresni videót olyanról (mert van) azért írtam.
mivel nálam nincs akkora teljesítménykényszer, ezért marad a "maradi" kibont-ki/be présel-visszaszerel. a féltengely kiszedéshez úgyis a legtöbbször félig ki kell bontani a csonkot...
Vkn600 a csapagy ki-be szerelő holmi ,de ott is csak arra akartam utalni ha venne valaki egy olyan gumi harang szerelő szettet az biztos 50-100E között lenne,és mint tudjuk itthon “ideális“esetben a téli-nyári kerék cserék alkalmával fedeznek fel kisebb nagyobb hibákat mikorra kb rég késő minden,mint pl csak féltengely porvédőt cseréltetni...,tehát meg kell gondolni bele fektetni. Aki akar vegyen,vagy ott a többi lehetőség😉.
Beballagok a Volvo Duna Interautó vagy hogyishívjákhoz és veszek. Itt max. onnan veszed észre, hogy öreg az autód, hogy rendelik mert nincs raktáron :-)
néha még préssel is rohadt nagy erő kell a csapágy kinyomásához, a féltengely végére támaszkodó lehúzást meg sem kockáztatnám. túl sok repedt golyókosár volt már így is a kezemben.
Nem értettem valószínűleg amire gondoltál, elnézést! Én nem viszem ezt az autót sehová, szeretek bütykölgetni, nem pénz kérdés. Akkor megy szerelőhöz ha meghalad a munka nagysága és/vagy a szerszámozottságom nem megfelelő.
Rendeltem egy olyan csukló lehúzót amit Quattroman linkelt és szépen kicserélem. Az eredeti kérdésem inkább arra vonatkozott, hogy melyik az az utángyártott gumiharang ami hasonlóan tartós mint a gyári, arra sokan válaszoltak is, amiből az jött le, hogy semelyik.
(regen kimostam, utoljara benthagytam es raktam hozza. gondoltam ha szethullik(külso), akkor majd veszek ujat. szet is hullott a csak nem a kulso hanem a belso... nyilvan egy corsa kulso csuklo atlathato anyagi riziko)
(elötte meg leszedtem a belso csuklot es ugy toltam vegig, hogy meg a kerekagybol sem vettem ki, de ez megint nem alap eset mert van hogy van suly a tengelyen...)
ha nem ragaszkodik az ember a SKF sajatjahoz akkor 95euroert is van
mar poenbol most megneztem mennyi egy ilyen anal stretcher.
brutto 127€ postaval, afaval szamlaval. egy szerviz, ahol 60€/h-t fizet az ugyfel megveszi (60€/h-t ki kell fizetetni, ha berelt a muhely, ad szamlat es be van jelentve a munkaerö). lehet hogy egy altalanos, mindent javito nem veszi meg, de aki pl. futomüvet javit.
van bizony mert ennek a készüléknek az árából akár csereféltengelyt is vehetne.
Valóban, viszont ezt egyszer kell megvenni, az idődet a kúppal meg folyamatosan elbaszod, és ugye a munkaidő sincs ingyen. Az időmegtakarítás miatt hosszútávon mindig megéri a jobb szerszám.
Ez a drága,és már emlitették is korábban. Lehet márkaszerviz megveszi,bár az tuti nem,magán szerelő sem mert úgy gondolom mire kiszakad és a szervizig eljut addigra csuklo csere a szükséges megoldás. Neztem év végén mennyi a csapágy be szerelő keszletük csak úgy kíváncsiságból,650E Ft lenne amivel pl fabia első csapágyas kompaktot lehet szerelni.
Azért az nem ördöglakat egy kocsi. A kuplunggal megbirkóztok szinte mártélyin szerelő. A légrugó az már játékosabb de azért az sem ördögtől való. Meg a környéken nincsen szerelő aki ezekkel megbirkózna?!
Eddig kivettem az egészet és satuban szedtem szét, idén megpróbálom a helyén és akkor az automata váltó olaja sem fog kifolyni. Nem volt gond a seeger-rel eddig, igaz csak Ford és VW van így valószínűleg nem reprezentatív a minta :-)
Üdv! Kuplungjával nem stimmel valami, ráz induláskor, váltások közben is máshogy viselkedik, mint korábban! Valamilyen zörgés is hallatszik a motortérből, 300E km-hez közeledik az autó! Légrugós a hátulja, az is cirkuszol sokszor! Szülői autó, már vinnék javíttatni, de nem tudják kihez! Üdv!
Nekem a csukló leütéses módszer nem jött be. Sokáig úgy csináltam, össze-vissza kentem magam mire végeztem, ráadásul folyamatosan figyelni kell, nehogy szétszakítsam a belső harangot a feszülés miatt. A vége felé már inkább kivettem a komplett féltengelyt, befogtam satuba, úgy ütöttem le a csuklót.:-)
Emiatt szereztem be a kúpot, nekem így teljesen megfelelő.
És gondolj bele, hogy mit küzdhetett azalatt az idő alatt amit nem vágott bele a filmbe. :)
Igazából azért jó ez a link mert én pl. rengeteg olyan hibát látok amit én is elkövettem az évek során, és így kívülről nézve egészen más, hogy már a mozdulat elején látom, hogy miért rossz.
Persze az is lehetséges, hogy minden olyan "simán" ment mint amit a kép mutat, de ha csak fél-egy óra volt a művelet akkor miért húzódott bele az éjszakába, és miért folytatta másnap reggel? :P
Szereléskor persze kinyúlik könnyen a kúp legnagyobb átmérőjére, könnyű vele dolgozni. Viszont 4-5 év után megjelennek a repedések ezen a gumin is. Én egy ezresért veszem a sarki autósboltban, nem tudni milyen gyártótól, de lehet hogy van jobb minőségben is valahol.
Ez inkább tűnik nőgyógyászati esetleg urológiai "szerszámnak" :-)
Meggyőztem magam, hogy maradok a bevált, szétszedem, elmosogatom, újra zsírzom hármasnál. Viszont az anyaga ennek a porvédőnek elég impozánsan bírja a gyűrődést, kérdés, hogy csak a szereléskor vagy az azt követő évek során is.
Lehet hogy inkább mégsem. Találtam hozzá egy szopós videot is, ennek alapján senkinek sem kívánom. Bár nem mondják, de a fényekből látszik, hogy két nap alatt küzdött meg vele. :D
Tegnap jött elő a hiba 2x. Mentem egy meredek dombon felfelé, altalában 3-asban szoktam. A domb tetejéhez közeledve de még a dombon 3-asban haladva az autó nem gyorsul, sőt belassul. Vissza 2-esbe ekkor stagnál és gyorsulna is. Be 3-asba ekkor nincs erő. Kigyuldt egyszere az aksi, a motorhiba jelző sárgán és az olajmérő. Közben a szervóhatás is elment valamennyire és olyan mintha lefulladna az autó és a motor sem járna de ha nyomok egy kis gázt akkor még tovább tudtam vele menni pár métert hogy félreálljak. A hibajelzés olyan kb mintha a gyújtást álló helyzetben ráadnám és visszajeleznek a piktogrammok.
2x mentem fel ezen a dombon és mind2x csinálta. A megállást követően újraindítottam és mentem tovább hibátlanul. Majd tettem 3-asba és működött. Mind a 2x a domb tetejénél jött elő a hiba. Amikor megálltam, leállítottam relatíve sok füst jött ki a kipufogóból és minimális égett szagot éreztem.
Nem tudom mitől lehet. Mondjuk dombon felfelé amúgy sem egy bika az autó. De itt már a leírtak beköszöntek.
Ehhez kéne az a szerszám ami szereléshez széthúzza, enélkül ugyanúgy le kell venni a csuklót. Amit amúgy is meg szoktam tenni, szétszedem, patyolat tisztára elmosok mindent és a végén újra összerakom új zsírral.
Mondjuk impozáns amit kibír az anyaga, lehet, hogy veszek ilyet és gép nélkül felteszem, ha ezt kibírta örök élet meg egy nap...
Sziasztok! Megbízható szerelőt, vagy szervízt keresek, egy citroen c4 grand picasso 2.0Hdi Mcp6 váltóval rendelkező járműhöz! Az országba bárhova vinném, Budapest és 150km-es körzete sem gond, csak profi legyen! Köszi szépen!
Szia toyota hiace cseréltem gyári külső féltengelyporvédőt, kinyitom a toyotás gyári dobozt volt benne 1 tubus ragasztó, 2 bilincs, 1 kartonpapír ami félig félbe volt vágva 25mm lyuk a közepén, és 1 félbevágott porvédő, ami nem lett félbevágva hanem úgy gyártották hogy peremes él az 1ik oldal és másikoldal ennek az ellenkezője, kb 30 perc volt a műtét a felemeléssel 1ütt kurva király megoldás csak a kereket vettem le.
Hűtőfolyadékot pótolnék. A manual szerint "Toyota Super Long Life Coolant" (vagy ezzel egyenértékű, etilén-glikol alapú, alkohol-, szilikát-, nitrit- és bórsav-mentes, hibrid szerves-sav hűtőfolyadék) kell bele. De nem tudom, most mi van benne (kb. 11 hónapja vettem az autót). A mostani piros (ha ez számít). Mit tehetek bele?
Eddig mindig gyárit vettem, de felmerült, hogy felesleges évi max. 1000km-ért gyárit tenni egy 20 éves vasba. A Volvo adja külön-külön is. Csak a gyári 20k körül van az utángyártott meg 2k.
Utálatos valóban,ki akarod kerülni a gometet mert x autón kiszakadt,veszel egy ruvillet és abban is az lesz,de később már ugyanaz lesz benne mint a topranban. A lobro meg mindig kireped pd passaton. Pl a genyó Toyota gyári szettet csak külső-belsot ad,de lehet reálisan gondolják túl(Meg “milliokert”).
Urak! Minden Tisztelt Kollégának, műkedvelőnek Boldog Karácsonyt kívánok! Hozzon a Jézuska nektek sok, sok türelmes és ugyanakkor fizetőképes ügyfelet!
Mindig van. Persze az is igaz, hogy ilyenkor a megrendelő egészen biztosan nem szánna rá akkora összeget amivel a családomat ki tudnám engesztelni (lásd: pl. elviszem őket szilveszterkor welnesszezni két-három napra). Na meg nem is vagyok hivatásos autószerelő, szóval igazából mindegy, csak az arányokat próbáltam szemléltetni.
Magamtól: Hosszu csavarhuzo alias sztetoszkop segit. :))Jaro motornal a hegyet rateszed az injektor csatijara es hallgatozol...
Végig haladsz az összes injektoron oda-vissza, akkor már felismered, melyik hagy ki. Ha egyik sem, akkor jó eséllyel marad a gyújtásrendszer, gyertya-kábel-trafó...
"(és nem az ünnepekre való tekintettel: aranyárban),"
Természetesen mint mindenki, az autószerelők is a családjukkal töltik a karácsonyt. Ahhoz hogy egyáltalán elgondolkodjanak azon, hogy egy ismeretlen autójával szívjanak nagyon komoly összeget kell szerintem felajánlani.
Természetesen, mint mindenki, úgy én sem vagyok ellensége a pénzemnek. De korábban megfogalmazott kérdésem alapja az, hogy nincs ismerős autószerelő, akihez így Karácsony előtt be tudnék toppanni a jelenlegi problémámmal. Még csak diagnosztikára sem tudom hová vinni. Szerencsémre, eddig nem voltak olyan gondok a járgánnyal, hogy információ gyűjtés után, ne tudtam volna megjavítani. Illetve az összetettebb feladatok esetén (kuplung csere, vezérműszíj csere), természetesen szerelőhöz vittem.
Ha esetleg tudtok ajánlani környezetemben (BP 10. ker) vagy a környéken (nem a világ végén) emberkét aki diagnosztizálna (és nem az ünnepekre való tekintettel: aranyárban), máris indulnék hozzá.
A beteg: Volkswagen Bora 1,4 V16 benzines. 2000. évjárat (zöld színű). Rólam: Imádom bütykölni a járgányt, de nem sokat értek hozzá. Főleg elektromossághoz nem értek!
Tegnapelőtt kezdődött a problémám: néha - néha kihagyott az egyik henger. Aztán egyre gyakrabban csinálta! Ma kiszedtem a gyertyákat és az 1. hengernél a gyertya eléggé kormos/olajos volt. A 4. hengeré sem volt olyan szép tejeskávé barna mint a 2. és 3. hengeré. Persze, nem tudtam cserélni, mert az "aranyvasárnap" dacára, egyik ismertebb alkatrész árusító sem volt nyitva... Felcseréltem a gyertyákat: a 2. és 3. gyertya ment az 1. és 4. hengerbe, azoké meg a 2. és 3.-ba. NGK gyertyák BKUR6ET - 10 , 1 évesek. A motor 1,4 16v AHW kódú. Minimálisan volt változás a motor hangját illetően. De egyre gyakoribbá vált a csak 3 hengeres üzemmód. Ha néha "elkapja" és van gyújtása a kimaradós hengernek (nem tudom melyik lehet) akkor minden rendben, de egyébként három hengeres üzemmódban harmat gyenge. Általában 2000 feletti fordulatnál szokott "beindulni" a negyedik henger is. (egyre ritkuló gyakorisággal) Holnap veszek valamilyen gyertyát 4 db.-ot és reménykedem, hogy csupán ennyi lehet a baj... Ma este az utolsó 14 km-t szinte állandóan csak 3 hengeres üzemmódban tettem meg. Szerintetek jónak tűnik a logikám? Lehet, csak a gyertya ment tönkre? Azért merem így gondolni, mert ha a gyújtás trafó ment tönkre, akkor nem kapna időközönként rendes szikrát a ki - ki hagyó henger sem. Vagy talán a gyújtás kábelek közül ment tönkre egyik? Jó lenne, ha nem kellene ismét egy "vagyont" költenem a Borisomra. Ezidáig, motor szempontjából tök rendben volt vele minden..
Hogyan kellene elkezdenem a hibaforrás keresését szerintetek?
Sziasztok renault clio 1,5dci gázadásra gázelvételre Mozdul a futomü és a váltókar valaki tud okosságot mi lehet a probléma motortartó bakokat cseréltem esetleg lengőkar vagy toronycsapágy probléma lehet ?
Amaranthus, es lehet rosszul idezem a nicket. , egy kivalo lampa volt abban a sotetben amiben cirka tiz eve eltem.
De ugyanitt kormi, c20ne, paco,, 409.melyseges.elnezest ha kihagyok valakit, mind mind vilagitotorony.
Visszajelzes.
Fonok! A fotengo szenzor szinusza nem stimmel a veztengo szenzor leeso jelevel.
.. Hulye gyerek, miert nem itt kezdted... Pp
. Szvsz tobbsegben egyszeru a megoldas.
.. Eljutni oda nem, dehat azt nem ertekeli senki..
Lehetséges,a neve meg nekem nem ugrik be,pedig érdekelt volna(az ő esete is). Sok ügy megfordult itt már és valamiért oly sok visszakajelzés nélkül marad,pedig tök jó lenne okosodni belőlük.
11 éves Ford Fiestám tegnap indulás után alapjáraton rázkódott, és alig volt benne erő. Menet közben egyszer 5 másodpercre kivillant a motorhiba lámpa. Szóval olyan érzés volt, mintha az egyik henger nem ment volna. Ma újra próbáltam és elmúlt a hiba. Mi lehet ez, érdemes foglalkozni vele?
Mielőtt így karácsony előtt mélyen vitába szállnátok, ebből a motorból azonos motorkóddal 2fajta volt. A 113lovas az M 1.3, míg a 115lovas M 1.7 vezérlővel.
Gyanítom, hogy cam az utóbbival találkozott. Ennek a veztengely végén lévő* elosztója csak a nagyfeszt osztja el. A gyújtáshoz szükséges jeladó a főtengelyen. A gyújtókábelen lévő érzékelő az egyfajta korai veztengelyhelyzet jeladó.
Hello! Igazad van.Delphi a rendszer, igazabol jo hallani hogy te is erre gyanakszol bar nem jo a hir. Nagyon szepen koszonom valaszodat es egy Boldog Unnepet Kivanok!!
Mivel elosztós de már késői szinte biztos hogy Motronic 1.3 van benne.
A jeladó (pulse sensor, Impulsgeber) a leghosszabb gyújtókábelen van. Hengerazonosítást végez. Azt adja meg a vezérlőnek hogy melyik hengerben van munkaütem (szikra). A BMW-sek azt mondják hogy enélkül is megy a motor de többet fogyaszt. Gondolom az injektoroknak van szüksége a pontosításra. (Még az is lehet hogy enélkül a kipufogó hengerbe is van befecskendezés.)
Inkabb azt mondanam hogy utemesen bug. Eloszor azt gondoltam a valto tarto bak lehet szakadt, es amiatt rezonal bizonyos motor fordulaton, de amikor felgyorsitottam 100-ra es kinyomtam a kuplungot, hogy alapjaraton menjen a motor, akkor is utemesen bugott amikor elerte a 95-os sebessseget, aztan ahogy tovabb lassult, 90-nel megszunt. Emiatt a valtotarto bakot ki is zartam. Mi csinalhatja ezt? Nagyon zavaro.
Mitol lehet, hogy 45-48 es 90-95 sebessegnel fura "hümmögő" hangot ad masodpercenkent. Valahogy igy: hmmm..............hmmm...........hmmm. Jobban nem tudom leirni sajnos. Az emlitett sebessegeken kivul nem hallatszik egyaltalan.
Kezemalá kerűlt 1 rexton 2.2d merci motoros olaj ment a víztérbe, szokásos, tortúra után sem lett jó blokk csere lett a vége, a blokk volt gátas valahol, most ott figyel a vaskonténerben. A gátrepedés akárhol lehet
Úgy tudom delphi az űzemanyag rendszered, így szerintem kezdjél el kiszorítani egy kis pénzecskét injektor felújításra, vagy egy új injektorra. A többiek (injektorok) majd jönnek sorban, és következik a nagynyomású sziv. szerintem.
Szóval többektől jött az ötlet, hogy tuti a generátorhiba.
Azonban jobban utánanézve a neten már más képet láttam, teljesen szokványos és nagyon sűrű hiba, hogy a szíj szakad el.
Az is azért mert az alsó görgő csapágya tönkremegy, megszorul, keresztbefordul, stb...
Már mikor hoztam el a kocsit (lábon, kb. 20km) megnyugodtam, mert hát fűtés sem volt benne, tehát nem megy a vízpumpa sem. A nagy hidegben semmi baj nem volt, nem melegedett túl, szépen megfordult a víz magától a radiátor felé.
Kicseréltem a feszítő görgőjét és az alsó kis vezetőgörgőt is. 76/65mm a méretük. A felső görgőnek semmi baja, az szinte épp csak hozzáér a szíjhoz, gyakorlatilag csak a lebegést akadályozza meg. Ellenben az alsóval amit teljesen körbeölel a szíj és nagyon durva erővel húzza. Ezért is megy tönkre az összes kocsin.
Alsó és a feszítő görgőt nagyon könnyű kicserélni, felsőre már nem mondanám ezt. Felfűzni a szíjat a lehetetlen helyen sem akkora mutatvány. Igazából a legnagyobb meló a sok műanyag lebontásával van. Itt egy kép. A klímás verzión a 7-es számú a kritikus. A klíma nélkülin a 4-es a megfelelője, bár ott talán nem kap akkora terhelés az a kicsi görgő.
Szia a hengerfej, és a blokk olja és víztérrwl robbanótérrel van ellátva és ha ezek között a fém rész, azaz gát át van repedve mondjuk gátas, gátrepedt a hengerfej vagy a blokk. Ezeket szemrebételezéssel, nyomáspróbával lehet ellenőrizni.
Ott a vezérlő, az aksi mögötti ajtó látszik a vastag bemenő köteg is..
A főtengely jeladó itt nem látszik, csak a vezetéke a szíjtárcsák felett, és a csatlakozója, ami az olajszűrő felett látszik, egy ilyen "köztes blokkba" van dugva és ott folytatódik a kötegben.
Kell az a főtengely jel, utoljára külön gyújtásmodulos, vákuumos előgyújtásos, "állóelosztós" Ljetronicon nem kellett, a ~80as évek közepéig, de az egy teljesen más történet.
Ne hidd,
Tobb huszonevest ismerek itt evi atlag 1k miles futasal.
Ez is valami oly fajta, alszik a futott garazsban, neha meg prezental.
A baj, hogy raktardiagnosztika nem erosseg.
Szvsz merni kellene hol a baj.
.. ahoz meg jo lenne kapcsrajz.
(vagy elmeleti ismeret, dehat a' epp nincs ehez)
Egy kis segitségre és jó tanãcsra szorulnék ha tudtok nekem segiteni. Peugeot 3008 2.0 hdi 2010 evjárat. Menetközbe megjelent a P0093 hibakod. Vészűzembe még hazaértem egyenletesen futo motorral kb 150 km. Hazaérés előtt már nem ment kereken. Kicsereltem a gázolaj szűrőt, talán javult az alapjãrat valamenyit de a kodok bentmaradtak, P2291(inditaskortul lassu a nyomasnovekedes),P0087(a railbe mért nyomás alacsonyabb a beállitott értéknél),P0094(inkoherencia a mért űzemanyag nyomásban tulzottan nyitott áramlásszabályzóval).P12A8( 3 henger alacsony befecskendezett mennyiség a befecskendezőröl vagy gyenge henger kompreszio. Egy kis járatással a hibakódok eltűntek és nem is jöttek visza de az utolso P12A8 megmarad stabilan es olyan három hengeresem megy a motor. Amit elfelejtettem megjegyezni a motorba 150000km van érintetlennek tűnt,nagyon jol ment idáig kb 35000 km keresztűl. Olyan erős mérges fehér gãzokat enged a kipufon keresztűl hogy nem lehet a közzelébe menni. Mi lehet ez a kibirhatatlan mérges gáz? Nem olaj és nem fekete gázolajos a fűst. Nem szeretném elhinni hogy az injektor csak ugy megment. Csak adalékos gázolajjal hajtottam az autot.
Mihez kezdenétek a helyembe? Nagyon köszönök minden hozzászólást előre is!!
Bent van a "tűzfalban" a vezérlő, a motortér felől bedugva, azthiszem az angolban is bal oldalt, a hangszigeelő és egy nevetséges idővel eldeforálódó műanyag "ajtó" mögött.
Beázik, néha annyira, hogy a vezérlő panelja is szétrohad, néha csak a csatlakozó.
(bár.... ha már idehaza különböző mértékben 15éve is odavolak ezek, miféle csoda működtetheti még azt a példányt az angol időjárásban..uh.,.)
Vedd ki, nézz rá, nem kell ide rajz, 99% hogy ez lesz.
Pár korai vezérlő avval az indukciós xarral azonosította hol áll a veztengely.., ebben az autóban ez meghaladott, diagnosztikai célokat szolgál, ha nincs bekötve sincs semmi, elől a főtengely tárcsáján ami a szíjat is hajtja, kell lenni a fogaknak, és a jeladó is ott van felette.
Hát ugye van Renault 19 nem jutottam még a végére.
Ha nem zavar benneteket akkor le írom mi történt. -El érte a KM-ert a vezérműékszíj (cserére) elvittem egy szerelőhöz. Ő kicserélte. Azóta úgy éreztem indítás után nem jár rendesen a motor. Azt hittem el lett rakva vezérlés. - Neki álltam. Gondoltam meg csinálom (nem egy MTZ helyre állítottam ez sem nehezebb). Neki álltam. A vezérlés pont a helyén van. Tovább gondoltam meg nézem az izzítógyertyát. Azok is rendben vannak. Ahogy ketyegett a motor gondoltam meg lazítom a nyomó csövet változik a hangja akkor ott a hiba. A 4 hengernél észleltem a hibát. Kivettem a porlasztót rá tettem a beállítóra. Nyitó nyomás rendben van.Mondjuk a porlasztás lehetne jobb is de ki tudja mióta benn van. Jött az ötlet meg cserélem a 3-as hengerével. Miután kicseréltem ugyan úgy a 4-es hengernél volt a hiba. Tehát nem porlasztó. -Azt végül megörültem azt hittem magától megjavult,de már elmúltam 18 a mesébe nem hiszek. Ma reggel újra csinálta bemelegedett és elmaradt. Most jó lenne meg mérni a kompressziót vagy valami. Szerintetek mit kéne még?
Kormányzár kiold ilyenkor,mert ha nem akkor nem fog semmit csinálni,tehát önindító sem teker.Amúgy szerintem önindító probléma lesz az,nézd meg kap e áramot,ha igen akkor ebben a hidegben megszorul és azért nem tud tekerni.Viszont ha nincs feszkó,akkor lehet rellé-bíztositék stb.
Azt ellenőrizd amikor nem indul (nincs szikra), hogy a befecskendezők piros/kék vezetékein van-e 12V feszültség. Ha nincs, akkor nagy valószínűséggel az alább említett relé lesz a bűnös.
Ha nem induláskor többször meggyőződtél arról hogy a trafóból nem "jön ki" a nagyfeszültség (indítózáskor kb 1 cm távolságra nem üt át) akkor ezt kell megkeresni. Típusismeret és rajz nélkül csak általánosságban:
+12 Volt a gyújtás ráadásakor a biztosítéktáblán (relén, biztosítékon) keresztül kijut a trafóra.
A jelet a vezérlő képzi több bemenő jel alapján.
Ha megkapja a 12 V-ot és az impulzust is és jó a trafó akkor van szikra.
Végig kell bogarászni, szerintem érintkezési hiba lesz valahol.
Ami az elosztofedél re megy pipa azt húztam le és ahogy írtad testhez raktam nem volt szikra.
Próbálok nem csöpögtetni infókat, eddig ilyen jellegű problémával meg nem találkoztam és nem tudom mi lehet hasznos információ meg később ugranak be dolgok.
Nem tudom hogy csak a véletlen műve vagy sem de volt hogy leált, pár méterrel odébb toltam és beindult.
"A gyújtás modulrol ami a fedele megy kábel ott néztem és nem volt."
Ezt meg lehet hogy csak én nem értem?
Ha jól gondolom elosztós a rendszer. A trafó (talán nagy hengeres) és az elosztófedél közötti kábelt húzd ki az elosztóból, szigetelt fogóval vagy kesztyűvel fogd meg és tartsd kb 1 cm-re testhez. Ha erős kék szikra van akkor odáig rendben.
Ha ott nincs szikra akkor vagy
- rossz a trafó
- nem kap +12 V-ot
- nem kap jelet
A 12 V-ot egyszerű megtalálni
A jelet a motorvezérlő képzi 4-5 bemenő jelből, többek között a főtengely jeladó jeléből.
A kábelek végig lettek nézve motorvezerlőig, a vezérlést januárban cserélem a szerelő szerint azzal nincs baj.
Utólagos riasztó volt benne de azt már másnap kiszedtem belőle amíg benne volt és miután kivettem nem változott semmi.
Egy másik Topicban kaptam egy tanácsot hogy túl nagy a légrés, viszont nem tudom hogy tudnám beljebb tolni. Az ő gyűrű kihagyásával valamint kis reszelessel talán.
Amik láthatóan meg előző tulaj által cserélve lettek valószínű ezen hiba miatt : gyújtás elosztofedél, kábelek önindító ac pumpa uzemanyagszűrő.
Minden ilyen nem indulásnál szikra nincs.
A gyújtás modulrol ami a fedele megy kábel ott néztem és nem volt.
Valamint a jeladó 2 szálán 0 volt az ellenállás az 550ohm helyett (ezt az első jeladó al mértük csak)
A 31-es kód ha álló motornál kaptad nem hiba, mert álló motornál ugye nincs fordulatszám jel :-) tehát szerintem a jó képességű szerelők vettetek veled 3 felesleges alkatrészt amiből mind jó!
Nekem ilyen nem indul problémát csinált az alapjárat szabályzója, üzemanyagpumpa reléje (valami főrelé vagy mifene néven futott), üzemanyagnyomás szabályzó, benzinpumpa.
A legszivatósabb a relé volt :-)
(Ugye nincs benne kendácsolt riasztó vagy akár gyári rendszer ami szeret a jobb első ülés lábterében rommá ázni?)
Tanácsot szeretnék kérni 3 szerelő is élverzett sajnos. Van egy 1992es c20ne gsi astrám , nem rég vettem es sokszor magátol megallt vagy nem indult aztán utána mégis. Hamar kiderült hogy ez a fordulatszám jeladó nem jó. Kicseréltük 3 napig semmi nem volt vele aztan megint megállt. Sikerült rákötni gépre és ezt a hibakódot irja: - 31 Ford.szám.jel indítási ford.számon hibás Törlés uj jelado inditas utan visszadobja hibának. Kb 3 jeladot vettem bele a helyzet változatlan. Most megint 1 hét és semmi baja csak ha radugjuk gépre hibának írja. 8 szelepes a főtengelynél van jeladó, vezérműtengelynél nem találtam. Ami esetleg érdekes lehet hogy egy bontott Calibra motorvezérlő van benne (már így vetten) és visszadurrog a kipufogó. Előre is köszöm! Kellemes ünnepeket kívánok!
ugyanakkor 3-400km megy a kocsiba. Innen a kocsi még meg tudja magának oldani a dolgot, vagy jelentkezzek be egy mosásra, mint legolcsóbb alternatíva?""
ezt innen nem lehet megmondani.
viszont ha a sikertelen regeneralas -csak- a vezetesi korulmenyek miatt akadt meg, akkor jo eselyel segit rjta egy hosszabb ut.
mosast - szem.szerint- feleslegesnek tartom..az okat kell megszuntetni ami miatt nem regeneral.
Ellenőrizd le a csövekben az o gyűrűt,tisztítsd meg a most rajta levő valamitől és ha így minden OK,akkor kevés szilikonnal bekenve mehet össze(Ha ki tudod venni az o gyűrűt akkor először nélküle dugd fel a csövet biztos ami biztos alapon😏).
Ha gyorscsartis/click/zéger rögzítésű akkor kevés szilikon zsír kell hogy gond nélkül összepasszoljanak,annak “színe“ nincs,ha más dologgal van megkenve azt neked kell kielemezned mi is az és oda való anyag e? Lehet az egyéb dolog,csapagy zsír,motortömítő paszta...,valami csoda ragasztó...,szóval csak óvatosan.
Szétszereled és megnézed, másként ezt senki nem fogja megmondani neked távolról!
Ha hengerfej tömítés, akkor azt látni fogod, ha megbontottad, és örülsz neki!
Ha valahol átrepedt, akkor meg sírni fogsz.
Tavaly sajnos nekem is volt egy hasonló, szerencsére nem repedt meg a blokk.
Viszont ne járassad így, mert ha a hengerbe víz kerül, és ráindítasz így, akkor szétütheti a dugattyú az egészet, és sokba fog fájni. A folyadékot nem lehet jól összenyomni!!
Olyan kérdésem lenne felétek, hogy ma lekellett vennem a hűtőt (passat b5.5 )és úgy láttam hogy ott ahol rácsatlakozik a cső a hűtőre, ott még meglenne kenve valamivel.
Mintha zsír lenne.
Valóban az lehet?
Milyen fajta zsír, mert visszarakásnál akkor nekem is meg kellene kennem.
Most egy kis off: látom, hogy a 3 db feltöltött képemre is ment a mínusz.
Ez már beteges!
Tehát ezt a követőt valamilyen másik fórumról szedhettem össze.
Ez pont olyan, mint amikor a férfi ember elkalandozik, összeszed valamit és otthon csinálja a műsort.
Tehát itt tőletek elnézést kérek!
Egyelőre törlök, majd egyszer jönni fogok, meg fogtok ismerni.:)
De ezzel az illetővel nem szeretnék egy "asztalhoz" ülni, így az Ünnepek idején, máson élvezkedjen , ne rajtam! Ha egyszer rám ír valószínűleg szóban lekapom a 10 körméről.
Illetve már azt sem, nem fogom az energiámat egy ilyen nyuszira fecsérelni.
Szóval, megértéseteket és eddigi segítségeteket köszönöm, sziasztok.:)
Értem, úgy legyen. Szóval a váltó is először a nagyobbakban Volvo lett, kérdés az én kismotorosom milyen váltóval van szerelve, mert a Renault váltókról nem jót hallottam. Végül is mindegy, mert a bal belső gumiharangomnál szivárog a váltó olaj, de nem túl nagy mértékben, mert vásárlás után feltöltöttem, tegnap megnéztem és nem fogyott, azért mentem vele mostanság többszörösét , mint a Zastival hasonló helyzetben.Javítva lesz, de szépen sorban.
Nos ezt haver szerint mintha a rönyó szervizbe úgy csinálták volna, hogy: Laptop feltesz, autó műhely mögé visz, ott a latopon ment a tisztíto protokoll=A verda nagy fordulaton pörgött fél/egy/háromnegyed? órácskát...
Sok volt a város mostanság, és nem melegedett fel az autó. Ráadásul 280e km van benne. Az utolsó regeneráció is városban volt, és bár próbáltam a 2000+ fordulatot tartani, jött a piros lámpa, és bár ekkor is folytatta, de nem tartott hosszú ideig. Most az ünnepek alatt nem nagyon lesz városi közlekedésem, ugyanakkor 3-400km megy a kocsiba. Innen a kocsi még meg tudja magának oldani a dolgot, vagy jelentkezzek be egy mosásra, mint legolcsóbb alternatíva?
Söt abban az ídőszakban(talán később is)nagyon sok kocsin lehetett a hütörácson szépen kialakitott bőr maszkot látni,amin voltak lehajtható szellőző megoldások szükség esetén.Télen nem mutatott olyan csunyán,viszont igen praktikus volt.
Ezek bizony regenerálások a 2015 Passat crtdi dsg-nél.
Szinte pontosan 150km-ként regenerál(megemeli 950-re az alapjáratot, magasabb fordulatokon vált fel, és, néha lehet hallani a ventilátort) mindegyiket befejezi kb 15-20 perc alatt.
Az autó hosszútávokon megy leginkább ezért is érdekes, és semmi más jel nem utal arra, hogy tömődve lenne a részecskeszűrő.Egy mm-t nem növekszik az olaj,nincs soha semmi hiba, tökéletes minden téren.
Ilyen sűrű 150km-kénti regenerálással más autók azonnal hibát jeleznek, emelkedik az olajszint, füstöl stb...
Még 1év garanvia van rajta de sajnos már csak januárba kapott időpontot a márkaszervizben átvizsgálásra.
Elmesz a piacra, latsz tizfele almat.
Nem egyformak, de mind alma, nem kevered ossze a kortevel.
Na most ha megnezed a volvo motorokat, nem lehet ra mondani hogy a renault ezt hasznalta volna.
Es nem is.
De ettol meg csigas.
A tervezese, az atgondoltsaga, az alkalmazott modszerek..mindmind a csigas genetikat erositik.
Vagyis csiga alapu mernoki munka van benne.
Audi motort nembirsz keverni opelel, fiatot mercivel.
Mas a sablon
majd holnap ragyurok az elmeletem igazolasara.
..
Nem, nem fogok megsértődni, főleg nem Tőled Quattroman.
Te aki életet leheltél a Zastiba.
Én szeretem és bírom is a kritikát, ha leírják nekem.
Mert akkor tudom mire kell reagálnom.
Igazad van túl spirálom, de most látok először ilyet és zavart.
Illetve tartottam attól, hogy nehogy valami nagyobb gond legyen.
Mert tényleg ezzel csak mentek, én szeretnék gondosabb gazdája lenni.
Ma a minusz 3 ban feküdtem alatta és váltóolajszintet ellenőriztem az udvaron a hóban, odateszem magamat, de az sem baj , ha tudom mit csinálok, az meg azért legyünk őszínték csak itt tudom megoldani, mert a valóvilágban madárnak néznek és talán igazuk is van. Ezért "tinicsajozok" itt és ezzel részemről ezzel nincsen baj, tudom sok az off, de legalább szinesítem a palettát, ha túl sok ugyis szóltok és én ezt tudomásul veszem.
De így már nyugodt vagyok.
Tehát köszönöm a segítséget, majd írok ha "megjavítottam"
Az már igen 5 henger az már döfi, az a 0 w 40 es olajat kedveli ha jól tudom.
És úgy duruzsol, hogy egyszer nekem is az lesz a csengő hangom, bár én a Zasti után ezzel meg vagyok elégedve, amúgy azért vagyok mostanság gügye, mert tart még a Zastava honvágyam
:) nehéz elengedni , de ha valaki megveszi, azért túl nagyot nem fog benne csalódni mert ez a profi csapat itt összerakta nekem, meg kell nézni mennyiért árulják a neten, igaz a szilós tükör picit csúny, de egyébként " rendben" volt.
Oké, köszi, úgy lesz, de egyedül nem mertem kicsavarni azt a csavart.
Illetve majd holnap merem, ha veszek oda illő csavar torx valamit.
Ma vettem egyet persze hogy nem jó méretben még a fedélhez sem jó.
Erre mondaná a cukkorberges, hogy gyakornok vagyok, na.
Amúgy az is igaz még adatokat sem írtam ,- 2001 v 40 kék vagy fekete, motorszám majd holnap, most nem találom- mit akarhatok, de szedek pár bogyot és hát a ,mellékhatások néha megkevernek.:)
Igen a vez szíj oldalán a gyertya felett lévő torx csavar alatt van az oil, -csak ott, -amúgy porszáraz a gép. Renault motort csak láttak már az nem Volvo, vagy én tudom rosszul.:)
Drága barátom Cam, teljesen igazad van, de felnagyítva látni az oil csillogását.
Mert csak ezen az egy helyen a torx csavar mélyedésében van némi 3-5 ml olaj a vezszíj felé elkenődve. Az a torx csavar mia tköm, kicsavarhatom én azt egyáltalán belekukkantani, vagy nézek mást..)
De azért megpróbálok még rakni fel képet.
Te mondtad még az elején "csigás motor", rönyo ez nem? 1.6 benya.
1.6 hdi részecskeszűrő 85%-os telítettség regenerálás után.
Érnek valamit azok a spray cuccok amik azt ígérik, hogy kiveszem a szenzort, befújom, vissza rakom a szenzort és kitisztít mindent? Én kételkedek de inkább kérdezek.
És egy másik kérdés: az utángyártott részecskeszűrő a jobb megoldás vagy elvinni ezzel foglalkozó céghez kitisztítatni? Árban 50% különbség van a kettő közt amit kifizetek, ha az utángyártott szűrő a jobb megoldás.
Köszi ezt a számomra értékes kiegészítést.Valóban a régi kocsikon voltak a hűtő előtt vászon rolók,amit a fülkéből lehetett le-fel húzni.Olvastam az Angol írást,ahol is +10 fok alatt állandóan használják.Köszi még egyszer.
Én jártam úgy, hogy két első jeladócsere után kis idővel újra visszairta mindkettőt hibásnak. Elkezdtem felvágni hosszában az egyik vezetéket a gólyaláb mellett, és lám, a kanyarban el volt törve az egyik szál. Másik oldal dettó. Mindkettő csere, azóta jó.
Azt szerettem volna megtudni, hogy a képen az az olaj , hogyan került oda?
Ha már valaki látott ilyet.
Egy tippet kaptam itt, és ezek szerint az lehet hogy valamelyik furat mélyebb lett a kelleténél, de a furatok tövén nem látni csorgást. Úgyhogy nem biztos, hogy ez a szitu.:)
Más olvtárs nem mondott más ötletet, ill. én elvittem a témát sajnos rossz irányban, és igaza is volt a többieknek abban, hogy ebből kimaradtak, látták hülén viselkedek és nem vázoltak fel más lehetőséget.
Szal az eltávolítással nincs gondom, mert egy papírzsepivel és felitatható.
De ha lesz ott megint , az honnnan?
Mert , amit mondtak nekem a szervízben, hogy egy előző szerelésnek a maradványa, mert szimeringet is cseréltek a vezérmű szíjjal, hááát engem nem győzött meg, ezért kérdeztem itt egy képet is berakva ide.
Előző szerelés maradványa??? ne már, az a szerelő nem itatta fel aki akkor csinálta, az meg már milyen?
Mutattam a képet egy autószerelőnek , Ő azt mondta, hogy az a fekete színű torx csavar, az egy valamiféle olaj vakdugó.
A fene sem tudja, de ha itt nincs ötlet, akkor majd felitatom, figyelem és elviszem egy olyan helyre ahol értenek is ehhez, az "olaj maradványhoz"
Amúgy nem hiszem, hogy itt nem tudják, de azt is megértem, hogy a kirohanásom óta, hanyagolnak.:)
Szal, nem erőltetem én már ezt, ez csak nekem probléma, majd a jövőben megpróbálok csak olvasni, remélem sikerül.:)
Azért kösz, hogy reagáltál, ez már számomra nagy dolog, és az is, hogy már csak egy minuszt kaptam az előző hsz-re, boldog vagyok.:)
Szia,köszi szépen az infót és a képeket is.Jól néz ki,megcsinálom én is,főleg hogy van lehetőség cnc-re is.Fordnál is lehet kérni rendeléskor,kis motor müködteti a hűtö előtt levö zárolemezeket.
Motor mosás: valaki tegnap írta, nagyon rossz ötletnek tartom egy ennyi elektromos csatlakozóval rendelkező motor mosását, a Zasztavánál is meggondoltam és mindent leszigeteltem mosás előtt. Manapság a porszáraz motor van rendben. Az az olaj nekem egy fedél alatt van, az alá a fedél levétele nélkül amúgy sem lehetne "bemosni".
Én voltam, de ne legyél szelektív, mert a mondat második része így szólt:
Mosd le ésszel a motort forróvizes nagynyomásúval, vagy a folyás környezetét féktisztító sprével.
Sajnos a mercin nincs belső keringés, A kapcsoló ami kapcsolja a ventit egyben zárja a külső levegő csappantyút, ha bekapcsolom a ventit akkor már nyitva van.
Igen ezt én is így teszem amikor megy a fütés, és engedi a párásodás.Viszont sokan nem tudják,vagy nem figyelmek oda ezekre a dolgokra,és szidják a dizelt hogy nem melegszik be,csak hosszútávon.Szóval jó tudni ezeket a kis,de annál hasznosabb trükköket.
Nem tudom, hogy a szenzorok csatlakozóit takarítottad e. Nagyon ravasz módon tud kontakt hibás lenni. A csatikat széthúzva a hüvelyes részhez kis saubert csinálj és azzal belülről tisztogasd le az oxidot. ( háromszög profilú a legegyszerűbb)Utána kontakt tisztítóval tisztítsd át.
Kőlönösen a jobb elsőt, mert szerintem az a ludas.
Augusztusban vettem egy 2000-s Clio 1,4 16v-t, új fékekkel, vezérléssel, 300-ért. Kellett bele 2 kormányösszekötő, egy kutyacsont, 4 új gumi, meg most egy műszaki. 450-ért most van egy hibátlan, újszerű(valós 124.000 km) kocsim. Nekem sok ilyen Clio volt, sosem volt baj velük.
Időnként az ESP gondol egyet és kb 50-60km/h nál elkezd villogni gázadáskor és ilyenkor fékezgeti az autót. Ha félreállok mondjuk egy parkolóba, leállítom majd indítok és kitekergetem teljesen egyik irányba a kormányt majd az ellenkező irányba is akkor megjavul egészen egy hónapig hibátlan így majd újrakezdi. Hibakód nincs.
Amit megfigyeltem hogy városban parkolgatások után gyakrabban jön elő. Napi munkába járásnál szinte sosem.
Ha nincs időm/lehetőségem félreállni akkor jó kövér gázadás után kb 90-100km/h után világít folyamatosan az ESP és ABS lámpa, hibakódot tárol mégpedig kerékfordulatszámmérő érték tartományon kívül esik, már régen csinálta nem tudom a pontos kódot de nem ír konkrét számot melyik kerék lehet.
Eddig ez úgy látszik hogy a kerékfordulatszámmérő a hibás a szerelők szerint (kitekergetésnél talán kábel feszül?). Így beszereztem egy opcom-ot amivel amikor hibás akkor rákötöm és monitorozom a kerékfordulatszámmérők értékeit hogy melyiket kellene cseréni. Látszólag teljesen normálisak az értékek, annyi hogy a jobb hátsó néha 1km/h-val néha kevesebbet mutat illetve mintha kicsit késne talán.
Most jön a csavar a dologban!
Amikor csinálja a hülyeségeket akkor amint az opcom rákerül és bemegyek az ABS/TC részbe recordra kattintva (ilyenkor világít folyamatosan az ABS és ESP) egyből megjavul és nem csinálja a hülyeségét. Ha leszedem az opcomot akkor meg visszatér a hiba de csak olyan 80-90km/h körül kezd bele nem 50km/h-nál.
Így nem is tudom beazonosítani hogy melyik szenzor a rossz. Gumikat is cseréltem időközben de nem befolyásolta semennyire.
Amire gyanakszom hogy nem-e valami kormányszenzor mert látok összefüggést a teljes kitekerés és a hiba között. Csak nem tudom az op-comban hol tudom monitorozni azt a jeladót. Viszont az több mint furcsa hogy ABS/TC monitorozásnál a hiba megszűnik. A hiba az ABS blokkolásgátlását nem érinti, az mindig működik normálisan. Ja és nem kikapcsolható az ESP, nincs hozzá gomb.
1.9 TDI híresen a nem akar melegedni hidegbe típus. Nem nagyon van veszteséghő. Első 2 évben kellett 6-7 km mire langyosat fújt a városban. Ilyen mínusz fokokban mint most van. kinn áll. Mióta belső lev. keringetésen kezdem fele annyi idő alatt már meleget fúj.
Detto, nekem is a v40 szinte azonnal fűt és a hőfok jelző mutató is kb. 5 perc után mutat valamit, kimozdul, ebben a hidegben is. Szerintem nem a víztér nagysága a döntő, mert mondjuk átlagban van bennük, kocsikban 5-6 liter, hanem a technikai megoldások-pl. egy vízcső egy kis kört bezárólag előmelegíthet, vagy a fene sem tudja. Az biztos mire kiállok , jeget lekaparom, jó idő van a kocsiban.
Kellene valami ponyva garázs. Amúgy a legnagyobb gond, hogy nem tudok beállni a ház alá, a Zasti azért lement és ott javítgathattam. Ez más világ amúgy is:irigyek rá az emberek.
Tegnapi téma: nem nem fogyasztok alkoholt egyáltalán, de tegnap valószínűleg elgurult a gyógyszerem, mert vettem egy doboz cigit és rágyújtottam, amúgy nem dohányzom csak "most".
És soha nem minuszolok, mert az a lusták frusztrációjának a levezetése, meg kell érteni, hogy a minuszból, ha nem fejti ki az illető a véleményét nem lehet építkezni!
De, ha itt ez a divat ám legyen, lexaromezentúl.
Motor mosás: valaki tegnap írta, nagyon rossz ötletnek tartom egy ennyi elektromos csatlakozóval rendelkező motor mosását, a Zasztavánál is meggondoltam és mindent leszigeteltem mosás előtt. Manapság a porszáraz motor van rendben. Az az olaj nekem egy fedél alatt van, az alá a fedél levétele nélkül amúgy sem lehetne "bemosni".
Nekem az vált be hogy hidegen belső keringetésre állítva kezdem a fűtést. Nyilván ez akkor opció ha kinn nem esik az eső vagy egyéb párásodást előidéző dolog van.
A motort jelre tekertem kibiztosítottam . A szíj jó !! Jó tette fel a szerelő. Szerencsém volt mert a jelek a szíjon 3bordával volt hátrébb min a 3 helyen így nem lazitotam fel azért,hogy 3 bordával arrébb tegyem. Most tovább kereshetem a hibát. Lehet izzito gyertya vagy porlasztó? Hogy lehetne a leg gyorsabban kivizsgálni?
Az enyém 1.6 TDCI és ezekben a minuszokban ez is nehezzen kezd melegedni,viszont rájöttem a turpisságra.Ha índitás után bekapcsolom a fütést,akkor borzasztó lassan melegszik (főleg külső légkeringetésen felejtve)a hűtővíz(motor)fel.Ezért a következöt csinálom,eredményesen.Garázsba motor indit(+4-5fok)és kapcsolom a fütést (ilyenkor elektromos)kiállok és még ketyegtetem motort fél percig,ez alatt kasztni kellemes meleg lesz.Elindulok fütést kikapcsolom,és mire újból kéne fűteni(4-5km)már elindul a mutató 60 fokról(Cmax-nál 60-tól kezd mutatni)és inentöl már hamar felmegy űzemire.Az is ígaz,hogy nálunk (Baranya megye)dimbes dombos,hegyes vidék van.Ezért pl hosszú lejtmenetben,és lámpánál vagy keresztezödésben várakozva kikapcsolom a fütést.Sajna képes visszahűteni a motort.Nálam ez a módszer egész jól bevált,az útastér nagyon jól tartja a meleget.Hűtö maxot még nem próbáltam (fórumokon nem sok hasznát ifjak)szerintem tőled hitelesebb infót kapnék a használatáról.Ha nem nagy kérés,tudnál képeket feltenni?Előre is kösz.
1 fokos garázsból álltam ki, az út során végig -4.5 és -5 fok között volt a hőmérséklet.
Én mindig várok 30 mp körül a motorindítás után hogy az olaj rendesen körbejárjon, ezalatt 10 fokra melegedett.
Fűteni pontosan 50 fokos fűtőfolyadéknál kezdett ezt 1400 méter után érte el. 83 fokot 4700 méternél ért el, és nem is ment feljebb, ingadozott 78 és 83 között. Mindezt diaggal mérve mert annak hiszünk igazából. Már csak azért is mert a mutató 88-90-en csalinkált. :)
Addig igaz, hogy a víztértől meg a víz mennyiségétől függ. A V6 a nedvesperselyes vízterével meg a 10 liter hűtőfolyadékával sokkal lassabb volt csak a hegytetőn kezdett el fűteni télen ami azt jelenti akkor lépte át kb az 50 fokot a hőmérséklet - azt mondanám kb 78 km kellett neki a telkjes bemelegedéshez.
De most valamely kisköbcentis suttyogóról beszélünk és 30 kilométerről. Ha azalatt nem melegszik be (sőt nem melegszik át akár az egész kipufogórendszer) akkor annak a hűtésével valami nagy baj van.
Szerintem is halott. Olyan mintha elment volna az összes fejlesztő a cégtől, közösséget sem sikerült építeniük mint a Ross-tech-nek akik az új típusokkal kapcsolatban visszajeleznek, hibákat találnak, fejlesztési ötleteket adnak...
Autó függő. A feleség V40-e amikor kiáll az udvarról már fűt és nincs kiegészítő fűtése. A Ford az Árpád hídnál kezd élni Ürömről.
Szerintem a Volvo víztere a motorban kisebb így kevesebb vizet melegít az elején a termosztát nyitásig, A Ford-nak több víz van a motorban és lassabban melegíti fel.
"ekkora tavon egy normal benyas szinte be sem melegszik."
Naaaaa, ezt azért gondold át. Benzinessel járok, napi 25 km-re, kb 2-3 km után több mint 70 fokos a vizem de 4 nél már fixen megvan a 90. Meg ha egy benzines nem melegszik be akkor mi történik a dízellel?
Ha eobd nem latja, akkor mas fogja, de az szazezres tetel.
Turbo szabalyzas szokott berohadni, nem veszi vissza a kraftot.
Vagy map szenzor lekokszolt es nem a valos nyomast meri.
Mas is lehet, ez ketto jellemzo. .
Hibakod eloszor..
Lenne -e infótok,hogy astra H '09ből Z13dth motorral(ami ugye fiat) mi olvasná ki az autóból kiálló villáskulcs jellegű hibákat. Amely lámpa csak erőteljes gyorsítás után gyullad fel miközben a ménes szétszalad, és leállításig marad úgy. Újraindítva hibátlan.A következő ereszd el a hajamig :D
Ez az olaj a motor műanyag burkolata alatt egy kis mélyedésben van, csak ha leszedem itatható onnan ki.
De majd megpróbálom.
Amúgy azt hittem egy kis szint viszek a fórumban a Zastavával, meg a Volvo-val, de úgy látom nem nagy az igény rá úgy, hogy én jobbra el, tudod mint a mesében a gyalog kakukkban: bi bi.
Ha az a korosztály vagy Aki látta ezeket a meséket tudod miről beszélek.
Én még Manócskán Tádén és Mazsolán nőttem fel és ebben a korban az ember már qrva érzéken, ha nem hiszitek majd tapasztaljátok, bár szerencse is kell ezt megérni.
Viszont a korral kérkedni meg nem túl elegáns úgy hogy tényleg mentem és kösz mindenkinek minden segítséget, egyelőre nem írok ide többet:)
Amúgy tényleg az van, hogy jó lett volna mi nem stimmelt a hsz emben, és ezt azért vettem fel mert ha az olajfolyásom a téma az oké, de ha az hogy kitárulkoztam és az ügyletem nem stimmelt az meg azért nem fért a fejembe mert valószínűleg én látom át a saját helyzetemet nem más.
De az is biztos, hogy aki idáig segített nekem az nem mínuszolt le, mert tudja nem csak szakmai segítségért járok ide -és azt is mindig illedelmesen megköszöntem -hanem a jó társaság miatt is.
És aki eddig rám írt az el is hordhat még szóban- írásban is mert legalább 1x biztos segített, és bírom a kritikát és köszönöm is mert az talán épít, fejleszt bár nálam már nem nagyon mert az idő felettem is ketyeg.
Szal 100 szónak is egy a vége azt szeretem ha a szemembe mondják mi a bibi? mert így mehetek nyelvelemzőnek és baxa a csőröm mit nem csinálok /tam jól.
Amúgy érzékeny voltam az akkori pillanatban belátom és "picit" bunkó voltam, mert aztán rájöttem idegen fórumos is becsorgathatja ide a nyálát xart kavarni, nem gondoltam át no.
De azért írtam annak a valakinek jelezve, hogy ide nekem a pofámba mert szakmailag nem is de szájkaratéban elég jó vagyok és ha kell óvatosan a nyakába ülök az illetőnek mert van egy ilyen képességem állítólag, de ezzel itt nem henceghetek.
na tovább nem offolok, vagy mi a fxnak mondják ezt manapság, pl a cseri szóra is allergiás vagyok, amikor nem azt írják cseresznye kilója 300 ft, hanem cseri kilója, hát baxott világ fura emberekkel- engemet sem kivéve- tisztelet a kivételeknek, na mentem Kellemes ünnepeket és elnézést.:)
Sajnos nincs mérési összehasonlításom, az 1,2-es a corsám rövid távokon megelégedett 7l-el, a g astra szintén rövid távokon 1.4 10l, városban mindkettő adat, de dugók nem nagyon vannak, inkább csak a kisvárosi bénázás.
A diesel jobban jön ki fogyasztás/ár-ban, ha azt nézzük, de mi a helyzet, a vásárlásnál, és ha gebasz van vele?
Értem, hogy állapotot, de ha az egyforma, akkor is csak van tapasztalat, hogy melyik márka a jobb választás!?
A régi swift-ekről közhelyes, hogy elpusztíthatatlan a motorjuk.
A smart nem javítható moduláris csere elviszi a gatyámat.
STB-STB, ilyeneket lehet olvasni, aztán rögtön alatta a komment, hogy szuper a smart, nincs vele semmi baj!
Harckocsizós alkat megfelelő. Benzin párti vagyok, a dieselbe nem tudnék belepiszkálni, és itt felmerül az újabb kérdés, hogy van e itt értelme a gázosításról beszélni, vagy az totál bukta elképzelés?
Remek,szűkítettél ismét. Benzines párti vagyok,még ennyi km-re is,de tuti van egy inverz csapat is,akik a dízelt részesítik előnyben. Alkatilag miben férsz el jól,megteszi egy corsa alkat vagy kell a nagyobb fej-láb tér? 1.5dízel Hyundai getzet áldja egy ismerős minden oldalról és még a rozsda sem kóstolja,de ma jött egy fickó golf3 sdi kombival ami szintén mérsékelt fogyasztású és nem láttam rossznak kasznira sem(nincs rajta a tipikus 3/5 ajtós küszöb takaró ami alatt komplett rozsda evolúció történik). Ez eddig nem sok a lehetőségek közül,kapni dízel fabiat is és ritkán peu 206 2.0hdi-t is,meg számos kis étvágyú egyebet,szóval olvass itt,vagy népítéleten stb,én nem vagyok egy gyakorlati szakember mint a többiek,ők majd biztosan támasztanak érveket,egyéb márka is lesz terítéken tuti. Hosszú egy út ez,rengeteg szerte ágazó mögöttes ténnyel,tapasztalattal,mesébe illő fogyasztási adatokkal,hol lappangó ár csapdákkal,gyengén hantolt csontvázakkal.
30km-re kéne járnom napi szinten, meg vissza, ezért a fogyasztás elég fontos szempont lenne.
Klíma jó ha van, de nem létszükséglet.
Sajnos ez ilyen rizikós játék, ha nem banktulajdonos az ember, és nem újat vesz.
Van BMW ami keveset fogyaszt?
Kuplungot, meg a többit lehet cserélni, karosszériát nem annyira, a motorokkal kapcsolatban hallottam olyat, pl bmw-nél, hogy nem lehet fúrni sem a motort, mert valami felületi kezelés van, és azt kiviszi a hengerfúrás!?
Gondolom, hogy nitridálva lehet?
A c corsánál meg azért nem lehet fúrni, mert nagyon vékony minden a blokkon.
Hogy ezekből mi igaz, meg mi az urban legend azt nem tudom!
Széles a mező,az út,stb😉. Fiatal wr+,corsa c,gömbölyű swift is épp belefér,Yaris 1 is,de ott a többi gyártó is,van vw polo,vagy lupo,clio,E36 compact BMW,fabia,de legyünk realisták,nem a vétel ár a gáz hanem hogy mind túl van a sokadik valakin(tulaj,tulajok,kuplung killer kitartott barátnők-anyukák,sokak által hajtott kulcsos szaladgálós példányok,meg penge korcs roncs importok ködös tájakról..). Kell klíma,egy magad fogod használni,hol és mennyit megy majd,ez is szempont.
Örülök a mínusznak, mert annyi mindent írtam, hogy fejtörőzhetek, hogy mi a baja a beírásommal, ha nem fejti ki bővebben, akkor mivel én ezt személyeskedésnek veszem bekaphatja, ha kifejti, akkor elnézést, ez van.
Ha valakit érdekel mi lett a váltóból jövő, nyelestengely csapágy hang eredménye annak leírom.
Sajnos a jóember aki a kuplungot cserélte, szétütötte a féltengely szimeringet, ahol 1.2l váltóolaj kimászott....amit a váltó éktelen zajjal díjazott...ennyi....
Ami zavart, hogy a "mindenre garanciát vállalok" szerelő még csak alá se nézett, hanem a váltócsere árát ecsetelte...Annyi a javára váljon, hogy első körben folyt a fötengely szimering, azt készséggel garanciában megcsinálta, vagy legalábbis egy hétig megint nála volt a kocsi, mert gyanus, hogy most is folyik. A féltengely szimeringet haverral kicseréltük, szopás kiszedni a támaszcsapágyat a motortartóval egybeépitett helyeről, intercoolercsoveket, minden szart le kell bontani....hideg volt ehhez vasárnap...
Most figyelem a motorolajat, ha folyik, akkor váltóleszedést is kitanulom.....legalább már váltóolajat pikkpakk cserélek, legszűrő és csöve le-fel 2perc alatt megvan.
Igen igazad lehet, de itt a fedél rögzítő csavarmenet oldalán nincs csorgás csak a torx csavar alatt a mélyedésben.
Azért bármi van, csak lehet valamivel egy csavarmenet és csavar közti rést tömíteni.
Illetve a túlnyomás , ami a motorban volt fújkálhatott ki gyenge pontokon, de most már meg lett javítva és remélem nem termel olajat ilyen helyeken.
Mindenesetre veszek torx készletet és lecsavarozom a fedelet, belenézek, és letörlöm-kiitatom, majd sűrűn ránézve kitalálunk valamit.(veletek.:))
A Volvosok azt mondták nem kell némi olajjal foglalkozni öreg vasaknál.
Végül is meg vagyok elégedve, a régi tulaj kicsit bánja, hogy leadta ezért a hibáért- oil trap- a kocsit.
14 000 ft.- volt az olaj trap, ahogyan megírtad.
Jelenleg feldolgozom a Zasztava - Volvo cserét, de tényleg már xarnak sem néztek az utakon és mindig volt vele gond, ráadásul nem akartam, hogy bontóban végezze, folyamatos őrlődés és ideg lett volna már.
Na persze ez is lehet az, de ezt elviszem időpontra , ott hagyok egy "kisebb" összeget és jövök vele haza. A Zasztit meg 2 hónap várakozás után kaptam vissza a múltkor is (gyűrűzés stb.), a váltócserét 1 hónap várakozás után lemondtam, nem tudok én ilyenekre várni, nálam már a "B" lemez forog.
Szal szerintem az évi 5000 km t ez is elgurul, ha meg valami combos hibája lenne, csak lenne valami megoldás.
Bocs a hosszú írásért, de örülök, hogy segítesz/segítetek, jól érzem itt is magamat.:)
Tavasszal vizsgázni viszem a Jazzt. Sokszor gondoltam már arra, hogy vonóhorgot szereltetek, de eddig nem csinálódott meg. Most megint előkerült az ötlet. Látom, hogy hagyományos bekötésű horgokat ajánlanak hozzá elektronika nélkül, ez rendben is van.
Viszont a horgot használó ismerősöknél mindig látom, hogy mit össze szívnak a kontakt hibákkal. Felkötik a futót és állandóan fény gondok vannak hátul. Miért van ez , mire figyeljek majd, hogy az enyém stabilan működjön? (gondolom alapból nem egy űrtechnika pár leágazást bekötni - és mégis...)
Végy egy Honda Jazz-t . Nekem van (13 év, 240 e. km ). Van pár dolog amihez vszeg előbb-utóbb nyúlni kellhet , de amúgy jó kis kocsi. Hátsó kerékcsapágy, csomagtartó beázás, rádióban egy kis IC. , váltócsapágyak (ahogy hallom ez utóbbi a Swiftben is volt tipikus hiba) ... nagyjából ennyi, csak az utóbbi kerül több pénzbe.
Én valami japánt néznék. A Swift-el kapcsolatban azt tudom elmesélni (és ez más olcsó, strapabíró autókra is igaz lehet), hogy egy kollégám részére kerestünk pár éve egy ilyet. Csak tulajdonostól akart vásárolni, megnéztünk vagy tízet az ársáv alsó harmadából. Hihetetlenül elhanyagolt autókat láttunk. Volt amelyikben hosszan nyúlós motorolaj volt, alig akart lecseppenni. Szóval szeretik kihasználni a gazdák, hogy ezek az autók bírják a gyűrődést.
Legutóbb amikor autón gondolkoztam képbe került nálam a Suzuki Liana 1.6 kombi, mint titkos adu. Végül annyira nem tetszett a külseje, hogy nem néztem meg egyet sem, de amúgy tán jó választás lehetett volna.
Igen ez is és a használati körülmények is biztosan sokat számítanak. Írtam is hogy minálunk volt a hat év sokáig szentírás. Eléggé átlagosnak tekinthető felhasználók vagyunk.
Megnéztem már többször is amit belinkeltél,nagyon tetszik! Azt még mi lesz,ha lefordítom👌👍!!! Mégegy kissebb nyomaték kulcsot kell vegyek,az enyém 100NM indul.
Sajnos úgy,ahogy a hondám veztengely felső csészét leszorító csavar zsákfuratába víz/fagyálló...,én nálam azt gyanítom hogy vékony a “fal” vagy valami elrontott túl mélyre fúrás következménye(úgy látom láttam akkor hogy bontatlan az rész,nem jártak benne mesterek,hobbisták),de az biztos hogy nem OK,jól meglepődtem amikor anno véletlen észre vettem.
Náluk a szolgáltatás része volt a beszereléssel együtt.Sose volt gond. Azt mondták általánosan csökkent az autóakkuk tartóssága, ne várjam a régen megszokott 6 évet se olcsó se drága mai akkuktól.
Mindig a Lestinél veszek akkut, már apám is mindig nála vásárolt amikor még gyártott is az öreg.
Nálunk általában 5-6 évet szoktak kibírni de a legutóbbiak már 4 év után megmakkantak.
Kérdeztem tőle melyiket vegyem akkor... és mit mondott ? Vegyem a legolcsóbbat, minél több garival.
Nem ér annyival többet a márkanév. Anyag, technológia nagyrészt egyforma.
Ha ő ezt mondja, biztos igaz... Legutoljára aztán ez alapján hűtlenül egy Auchanos tuti tipp akkut vettem 10 ezer alatt kicsivel. (13 volt akkor a legolcsóbb a lestiakku.hu n) Most kezdi a 4. telét.
E46 - on eldugult a klíma kondenzvízelvezető csöve. Alulról fújtam kompresszorral, de úgy tűnik nem sikerült kitisztítani. Mennyire kell kibontani a középkonzolt, műszerfalat, hogy belülről is hozzáférjek. Ilyen esetem még nem volt, ezért nem szeretnék törni, zúzni :-) .
Háztartási hűtőszekrény belső fagyasztő részt ragasztottam be loctite 2k folyekony fémmel mert a nénik nem várták meg ugye a jegkorszak végét és hegyes késsel elkezdték bontani a jeget,sokszor szurkálós eredménnyel,de volt hogy a sós szalonna marta ki a hűtőtestet. Kis csiszolás után fel vittem a keveréket másnap vákuum és feltöltés. Ott bevált,le nem vált,nem egy kapott esélyt ezzel a modszerrel,kompromisszum,de különben a gép eldobos mert a szigetelő habba van a hátlap rész beágyazva és a cseréje kb őrültség/nem éri meg stb.
Köszönöm neked és minden hozzászólónak a választ. Megnézem körbe tekerem szerintem a szerelő elugrasztotta mert mióta lecserélte. Úgy indul mintha egy traktor ami olyan öreg mint öregapám 2évután
megmerem, de kopp-szeria es messzemenökig gyanyolasmentes a verda. (ujonnan vette edesanyam, rajtam kivul 409 egyszer olajat cserelt es egyszer meg feket, egyszer meg Quattroman kupplungot)
corsaba kene. gyari (54Ah) 7 evig birta(2010), akkor gyengult es atraktam a golf 1-be, ahol meg huzta egy darabig.
utanna kapott egy bosch-t (60Ah, szerintem S4 vagy S5), de 4 ev utan 2014-ben megdöglött, de ugy teljesen.
akkor belekerult egy WM-Tec (Wessels und müller hazi akksija). na most ez haldoklik.
(oktober elejen kb 1 honap allas utan nem indult be, beguritottam, aztan megint allt 3 hetet nem indult. gondoltam OK, beguritottam. mentünk vele kb. 2x8-10km-t. 2 nap mulva megint nem indult... Most meguntam. eleg az MX5 a gyengecske akksijaval...)
Ezt úgy tudod ellenőrizni, ha teljesen lebontod és leveszed a szíjat, majd a jelölései alapján visszateszed. Ha nem látható a 3jel a szíjon, akkor új szíj kell. A főtengelyt a megfelelő tüskével rögzíteni kell, és ebben a helyzetben kell feltenni a szíjat. Az adagolón 2 jel van!!!, B mint Bosch és R, mint Lucas.
Látom itt a szíj van jelölve, hogy az adagoló kereke jól álljon. A főtengely és a vez. tengely jelölve van. Az adagolót a szíjon lévő jelre kell tenni. Ha eltekerték, akkor addig tekerni a motort körbe, míg a jelek oda nem érnek. A vezérmű tengelynél kell lennie egy jelnek és a másiknak az adagolón.
Mióta az eszem tudom és kapható Exxide-t használok. Aztán úgy alakult, hogy a Fordba a silver-calcium ötvözésű csoda akkumulátor megmakkant és vettem a helyére a tescoban, mert vasárnap este ez volt nyitva, egy SuperPower típusút ami immár 3 éve megy.... a fene érti ezt.
A múltkor írtam Renault 19 vezérmű szíjat le cserélték de rosszul. Most nagy nehezen rászántam magam. De már akadály is van! Az adagolónak nem találom a jelét. mindjárt teszek fel képet azon majd látszik.
Fura mert nem emlékszem arra, hogy neked írtam, vagy bármire is válaszoltam volna. Az olvtárs meg majd eldönti, hogy hasznos volt számára a hozzászólásom vagy sem.
Most biztosan nem leszek "népszerű", de ragasztottam már néhány klímacsövet és köszönik, van amelyik évek óta jól van. A többi is bírja. Ezzel ragasztottuk. Persze ehhez is ki kell szedni a csövet.
Ford ne bassza meg, a sok szar közöl az egyik leghálásabb típus a benzines Focus. Tudom mindenki ezt nyomja, de már lassan bánom, hogy sok ügyfélnek ezt ajánlottam, alig látom őket. :)
Tipikus hiba a klímacső és a hidraulika cső meghibásodás, de ez szerintem valami sérülésből, vagy nem odafigyelésből adódó kidörzsölődés.
Mindenel lehet kiserletezni, elvegre csak egy lukat kene lezarni.
A problem ott hogy valszinu nincs 12kilos r134ed otthon, tehat minden egyes toltes.. /x, mennyi? / osszeg lenne..
En sajaton beforrasztanam, (gaz van dogivel)., ugyfeken viszont nem kiserleteznek.
Egyebkent most talan meg idod is van.
A ford meg bassza meg.
Ilyen apro szarokon mulik az elegedett ugyfel.
Ezek az epoxyk nagyon kemények, masszívak, egy bajuk van, akárhogy lepucolod és érdesíted, a legtöbb felülethez aligalig kötnek. És majdnem nulla a rugalmasságuk, összeragasztva két zártszelvét pl kézzel el lehet törni, hacsak át nem furkálod, meg be nem ágyazod egy nagy tömbbe, ami körülfogja.
Áh, a néha 30 Bar körüli klímagáz csövet ezzel biztosan nem oldod meg, talán arra jó, hogy ne menjen bele a dzsuva, míg meg nem hegesztik. A fényszóró könnyen kivehető, egy ügyes szaki a helyén is meg tudja hegeszteni van annyi hely.
Nem az eszköz volt itt a lényeg,hanem a hirdetés szövege. Vége a lehúzós szerelőkhöz járásnak,kapcsold ki a MIL lámpát,töröld a hibakódokat és hipp-hopp,máris jó az autó.
Pedig nem kaptam horror árajánlatot így első körben a szerelőtől, csak valszeg 1,5 napra le kellene tenni a kocsit. Ezt nem tudom most összehozni. Ugye az autó megy, nincs vészhelyzet...
Amúgy én első körben arra gondoltam, hogy miután a ragasztó megkötött, egy bilincset ráhúznék ami alá valami bandázst tekernék még...
Focusban egy műanyag akármi, ami a lámpatest hátuljából jön ki, kidörzsölt egy klíma csövet. A fotón bejelöltem. Egy kis V alakú vágatot dörzsölt bele, a közepén egy pici lyuk, amin a gáz elillant.
Azt a kis nyúlványt megfogom rövidíteni, nincs jelentősége. A klíma szerelő nézte, és azt mondta, ki kell szedni az egész csövet. A baj az hogy összevissza ágazik, és nagyon bontani kell a motortérben. Mivel ahogy nézte csak egy darabban jön ki. Ez meg sok idő. A kibontás, és visszaszerelés is. Nem a behegesztés tartana sokáig.
Tegyél bele a ráírt mennyiség harmadát. Ha segít, akkor ennyi is segít, ha nem, akkor a teljes doboz sem. Ezek ott tudnak tömíteni, ahol a lyuk fix, nem mozog. A fedél és a ház közötti tömítés mozog, ergo azon nem segít. Ha a müa fedél van megrepedve, azon sem, mert a nyomás változásra nyílik/záródik a rés.
Tudom, most majd jönnek a ne tegyél bele mert a kipufogó is el fog dugulni, meg hasonló tanácsok. Hogy mit fogadsz el, az a Te dolgod. :)
egy kis segítséget kérnék:az alany FOCUS 1.8D mot:C9DBY.cseréltek rajta adagolót+vez.láncot+szíjat.hibakódok:p1666, p1564, p0149, B2141.töröltem pár nap és visszaírja.ellenőriztem a láncot,hibátlan a szíj kicsit laza volt és a veztengely el volt mászva.de veztengelyszenzor nincs benne mégis szinkronhibát ír.az adagoló is fel volt újítva.lehet hogy ez a felújítás nem volt sikeres?találkozott már valaki ilyen hibával?minden infót szívesen fogadok.
Néha érzem mikor nyomja a meleget egy picit a fagyálló szagát. Gondolom a fűtő radiátorbol jöhet, kb 2000 több mint egy hónap alatt Kb 2-3 centit fogyott a vizem, nem kritikus.
Mennyire unortodox dolog lenne ilyen szivárgás tömítő trutyit beleönteni, ?
hogy nyárig kibírjam? Vagy legalább tavaszig.
Ha ez életképes megoldás és van bevállt márka azt is szívesen veszem.
Miért lehet az, h gyorsításkor nem gyorsul annyira ha teljesen benyomom a gázt mintha csak a gyorsulással arányosan épp, h jobban nyomom mint a pillanatnyi fordulathoz, sebességes szükséges nyomás mértéke?
Tehát lepadlózom, nem gyorsul úgy mintha csak félig vagy háromnegyedig nyomom a gázt.
Ebayen néz körül. Keresel egy olyat ami megfelel a protokolnak. 10 e ft tól. Hozzáférésed nem lesz mindenhez de alapnak jó. Maxdiag pl 60eft A Bluetooth kütyük meg az appok által sokkal több protokollal rendelkeznek azért ment vele. Van mind kettő néha régebbi kocsikkal nem kapcsolodik a kézi csak a elm 327 es.
Bírja azzal nincs gond tehát még nemsikerült túlhevíteni,itt a nyikorgással van a legfőbb gondom azért egy ilyen autón ne nyikorogjon már ha kicsitt felvan hevítve.valószínű telerakja a nyerget fékporral azért van a nyikorgás tehát ezért gondoltam hogy kikéne próbálni valami minőségibb betétet,oké lehet azzal is fog néha nyikkani de ne állandóan ha bemelegszik!
Azért talán kicsit minőségibb cucc az ATE,nem is pálya használatra kellene,de azért elég sűrűn kenem neki ,ugyhogy valami köztes kéne ami azért bírja a strapát,te milyet használsz?
Ezeket 2011 óta gyártják, kizárólag 3.6 V6-os benzines un Pentastar motorral. A Lancia gyártotta 2.8-as dízellel, és két évig ugyanezzel a Pentastarral. Utóbbi motorral ritka mint a fehér holló. Euban a 2.8-as van inkább.
Ugye a Chrysler most a Fiattal, Lanciával, és a Jeeppel egy konszern. Budaörsön Fiatnál alvázszám alapján polcról levettek hozzá olajszűrőt, ott mindent láttak róla alvázszámról, annak ellenére, hogy az autó Floridából való. Ez csak most gondolkoztat el, ezekszerint esetleg valami Fiat-Lancia specifikus olvasó kéne, vagy ez az alvázszámosdi független az OBD-től? Mondjuk ilyen alapon olvasnia kellett. Olna a osch szerviznek is. :/
Audi s3 8p stage1 310le Elől nagy nyergek vannak, itt valószínű a betéttel van gond telemegy porral a nyereg azért nyikoroghat ,vagy nemtudom mindegy tavasszal veszek bele valami minőségibb betétet most nemtudom milyen van benne és talán ez orvosolja,csak azért kérdeztem hátha tud valaki jófajtát,beválltat!
Sőt ezek már csak nem is Daimlerek. Elvileg megegyezik mindenben a Lancia Voyagerrel, (pontosabban a Lancia egyezik meg ezzel) de mivel ez a konkrét példány az USA-ból való, így más az agya.
Általános, semmi extra... Csak nem olvassák úton útfélen, ezért gondoltam egyet itthonra. Info szintjén, mégis mi a gondja ha esetleg valami lámpa világítana.
Valami egyszerűbbre gondoltam. Bosch szerviz nem tudott vele kommunikálni, de a műhelyben az egyik srác okostelós kütyüje valamennyire igen. Ilyesmit keresnék.
Úgy tűnik, csak a feketét és a fehéret látod, pedig ez is egy sokszínű dolog.
Mondta már más is, ebből nem lesz harag...
múlik ez szülőn, oktatáson, gyereken, meg ki tudja mi mindenen. Nem lehet sablonokat húzni rá, minden eset más és más.
Persze, de a műszaki pályák felé történő orientálódást nem nagyon segíti elő az, ha otthon se apunak, nagybácsinak, nagypapának nincs egy nyamvadt hatosanyája se.(az én apám sem volt egy kimondott ezermester, de azért csak volt otthon egy fiók, ahol csavarhúzó, kombifogó, villanykörte, vezeték, mittoménmég mi a szarok voltak, kiskoromban ki se tudtak szedni belőle - igazi műszaki ismereteket a nagyapámtól, meg a nagybátyámtól tanultam, még iskola(ák) előtt).
Engedjük el a témát, sajnos egyre szarabb a helyzet, akárhogy is csűrjük-csavarjuk.
Ki milyen fékbetéteket használ nagyobb teljesítményű autókra értem 200-300le.Enyém ha megmelegszik,kis hajtás után elkezd nyikorogni nem fékezésnél hanem csak sima gurulásnál,gondolom a sok fékpor miatt.
gondolkodtam Ate kerámia fékbetéten,de az meg csak üzemi hőfokon dolgozik szépen! Azt szeretném kérdezni ,hogy kinek mivált be,kicsit tempósabb használat mellett is!?
lehet hogy vizpumpa meg forgatva visit mint az allat. tulaj azt mondta szekunderlevegopumpa. (mondjuk h az miert fordulattal aranyos azt nem tudom... de elektromos csatijat lehuzva is maradt a hang)
fordulaton visszamegy a homerseklet a rendes tartomanyba. szerintem lehullott a vizpumpakerek.
azert csereltem hutot mert elrepedt az oldalan (18eves, akar magatol is lehet) bar en mondtam h szorjunk bele uj termosztatot is, de vegul abban maradtunk h eloszor igy osszerakjuk.
Nem tudom, hogy mi jó hozzá. Úgy 2éve kerestem Chrysler-hez diagot, akkor 200e-től kezdődtek a valamire használhatóak. Nem tudom mennyire VW ez, (gyanítom csak a neve) de meg kellene próbálni mit kezd vele egy VAG diag.
autoztunk vele par kisebb kört es egyszer 15km-t amikor a pirosba kezdett menni probaltuk visszahuteni. futes 32°C-ra volt allitva es altalabn kis fokozatra
"Mondjuk a gyártók becsületére legyen mondva,villámgyorsan újratervezték az egységet"
emlekeim szerint a probelema a szeriagyartasban az osszeszereles vegen uzemanyag nelkul kezzel mozgatasban volt. szarazon Diesel nelkul serulekeny a bele.
es igen, a customer care, nagyon nagy kulonbseg a daimler es a pl. VW kozott
"Azóta viszont problémamentes a széria ebből a szempontból"
annyira bizik azota a Daimler a Deplhiben, hogy szerintem azota 1 daimlerbe sem kerult delphi es nagyon gyorsan felhuztak egy OM651 BOSCH projektet.
BMW-t nehéz légteleníteni, a fűtés csapja majd kinyit, ha full forróra tekered és elég melegnek érzi a vizet, a váltóban és az ő termosztátjában nem vagyok biztos, ilyen hőcserélős korszakos váltóm már sosem volt.
Az a baj, hogy túlnyomásos rendszer, ha sok levegő marad bent, akkor hamar beforr, és egy ilyan habos xar áramlik ,ami alig hűt, csak egyre nő a nyomás, a vizpumpa sem tudja normálisan körbehajtani.
Annyi csövet nyomkodva, órákat izzadva vagy hidegtől reszketve, szinte cseppenként töltögetve sosem szívtam, mint ameddig bmw-ztem.
Általalában az, hogy na kész, örökre jó X óra alatt, sosem sikerült, még az összes légtelenítőket nyitva, és mindent összepancsolva sem.
Meg kellet várni a másnapot, mire minden lehült, újabb x liter víz "tünt el", azt rápótolni, majd még harmadnap is hidegen ránézni, és akkor lett teljesen jó.
Idegölő, mert elmegy a vized útszélén, bármitől, egy 1200ft-os műanyag repedése miatt...mindegy...hát te barátom a luxus sportautóddal ma már nem érsz oda a randira, ez biztos.
Mert amig lehül, addig ne is próbálj rátölteni, reménytelen. Az nyáron órák. Beletöltessz, akkor még mindg levegős lesz, ujra beforr, és ezt lehet játszani, majd általában így szépen hengerfejesre is hajtják.
Kösz a választ, érdekel minden lehetőség, bár gondolom nem ördögtől való hozzáállás, hogy egy autó miatt nem fizetnék évi százezres nagyságrendű összeget egy programmért, hogy ha kell ki tudjam olvasni. De valami "komolyabb" kis olvasó érdekelne. Az ilyen pár tízezres vezetékes hibakód olvasók nem érnek semmit? Mondjuk egy ilyesmi, vagy ennek mondjuk árban 2-3 szorosa: https://www.metroman.hu/termek/d900-auto-diagnosztikai-hibakod-olvaso-torlo
És inkább az érdekel, hogy ezek kommunikálnak-e egy amerikai autóval? A "laptoposok" nem tudtak vele dűlőre jutni...
"Onnan indultunk, hogy nincs érdeklődés a kétkezi szakmák iránt, hogy a picsába lenne, ha a gyerek otthon is azt látja, hogy az apja egy suta fasz, aki éhendöglik a teszkó közepén..."
Úgy tűnik, csak a feketét és a fehéret látod, pedig ez is egy sokszínű dolog.
Apám, sosem tanított meg semmire* (alig láttam, annyit dolgozott), és mégis meg tudom csinálni azokat amiket itt felsoroltatok, talán még többet is. Apám mellé odaállíthatom az iskolát is, ahol jószerével csak elavult semmire való dolgokat tanítottak már több mint 40évvel ezelőtt is.
Aztán ott a két fiam, hiába próbáltam sok éven keresztül hatni rájuk, mindkettő megvolt győződve, hogy majd repül a sültgalamb. Mindkettő néz mint a lőtt medve, ha ki kell cserélni egy fényszóróizzót olyan autóban amiből ehhez semmit sem kell kiszerelni és igazából korábban már megmutattam nekik.
Ergo, múlik ez szülőn, oktatáson, gyereken, meg ki tudja mi mindenen. Nem lehet sablonokat húzni rá, minden eset más és más.
* ami érdekelt/foglalkoztatott, arra nem is tudott volna.
Erről nem hallottam,de ha már csillag,az első W212-nél 2009-ben,csak a 250 CDI-nél valamit eltervezett a Delphi és az új autók egymás után álltak le párezer kilométer után porlasztóhibával.Mondjuk a gyártók becsületére legyen mondva,villámgyorsan újratervezték az egységet,de addigra már annyi autó állt Európa szerte szervizekben,hogy a típus gyártását rövid időre le kellett állítani,mert az összes korrigált porlasztó ment a garis autókba.Azóta viszont problémamentes a széria ebből a szempontból.
allitolag az elsö 2 veztengelyes mercikben is suttyomban csereltek olajcserekor a markaszervizek a vezntengelyeket, mert az elsö probalkozas siralmas volt...
a platformot* viszont lehet, h az amcsik fogjak csinalni es a HW-t meg kinai. ha igy lesz, akkor eleg nagy szelet fog hianyozni a tortabol
*szabvanyositott padlolemez belertve a gyürödözonat, feket futömuvet kormanyt, szabvanyositott par elektromotor. szabvanyositott hely a magasfesz kabaleknel es akkuknak. hirtelen az auto is huawei lesz
vannak gyartok ahol jobb a marketing/customer care, nem egy autosujsaghoz kozeli ugyvednek a kocsija gyulladt ki es nem vernek ekkora dobra. regen meg a karbik gyulladtak ki. (mashol kiegnek a bmw-k, de nincs ennyire köztudatban mint Mo-n)
(elektromosat el kell felejteni(ami jo az mas arkategoria. proxxon akartam irni en is(nekem is az van, mc 30 es mc200), nem is hasznalom öket)
motor/hengerfejnel hasznalom neha. fekdobot 4-6eFt-s kinaival szoktam meghuzni. egyszer megmertem egy ponton(60nm) es pontos volt. Tehat ha az en kinaimbol indulunk ki akkor nem kell felni töle a legtöbb alkalmazasra böven eleg. elso tengelyen feltegnelyhez meg 200Nm+ kene... ott csak a merleg + skalazott csö segit. (megteszi ha abbol indulok ki a szomszed autoszerelonek sincs es brrr es brrrr-brrr kozott huzza meg :-) )
Nem fekete és fehér a történet,az biztos. Sokmindenről az idő fog dönteni,nekem az egyik kedvenc sztorim,amikor állítólag 1985-ben fellázadtak a német taxisok a W124 bemutatásakor,hogy nekik nem kell ez a szappantartó,kérik vissza a W123-at,aztán mára mégis sok ember szemében a "százhuszonnégyes" a letzte echte Benz. Én is vakarom a fejem a háromturbós BMW-t nézve,de még az is lehet,hogy pár év alatt lesz ezekhez a kihegyezett dolgokhoz is gyártástechnológia,amivel baj nélkül üzemelnek,sőt akár ki sem gyulladnak. A kétezres években mennyien sírtak az első dpf-es GM dízelektől is,hogy teletermelték a kartert gázolajjal,aztán már azért már ilyet nem nagyon hallani egyik márkáról sem.
Egyébként az a plattform hatás,amit írsz,a színfalak mögött már kezd kialakulni az egységes padlólemezek,konszernek között átjáró blokkok,váltók,akár kasznik esetében,de a gyártók még nem merik feladni a marketingértéket jelentő arculatukat.
Kb. 500 forinttal lett volna drágább szétszedhetőre gyártani.
A szétszedhető csapágytartódat kb. egy hét alatt verték volna szét a mosódob vibrációi 1400-as fordulaton (ugyanezen oknál fogva még egy Miele sem hipp-hopp szétszedhető, egy kurva nagy öntvényből kell kipréselni a csapágyat). Annál még az egybeöntés is jobb megoldás, 80 pénzért ennyi jár.
Hobbicélra (főleg motorszerelés 10-120 Nm tartomány) milyen nyomatékkulcsot érdemes venni ? 9-10 ezres tartományban árultak érnek valamit ? Illetve ez jó valamire ?
Az olcsó nyomatékkulcsot a drágától nem csak pontosság mértéke és a tartósság különbözteti meg, de az is, hogy az olcsó csak a tartomány közepén pontos, a drága meg minimum/maximum értékeken is (a kalibrációs papírjukon is látni fogod, hogy min/mid/max értékeken is tesztelve lettek).
Ha csak kerékcserére meg hasonló triviális dolgokra kell, vegyél egy olyan olcsó kulcsot, ahol az általad használt értékek a tartomány közepére esnek, oszt jónapot. De egy motorban sosem húznék meg semmit olcsó kulccsal, oda egy Proxxon a minimum. (10-120 Nm-re egyébként kettő fog kelleni.)
A negyven dolláros elektronikus adapter mérésre nem igazán alkalmas, legfeljebb becslésre. (Nézd meg, mibe kerül egy Hazet eTAC.)
(hozza kell az is tenni, h van sok szar ami kikerul aztan idövel megszunnek a vadhajtasok. csak regen a vadhajtas a 2EE karbi volt. most meg a NSK, SDPF, SCR, es NH3-zárókat, vizes IC-vel, 2 körös AGR-rel es 2 elektromos vizszivattyuval). Egy nem kihegyezett dizel mai is meg lehet csinalni levegos ICvel. 1 koros AGR-rel NSK/SDPF-fel.)
csak politikailag elegge el lett taktikazva es nem latom, h hogyan es egyaltalan kikerul-e az europai autoipar ebböl. Lehet hogy epitesz haveromnak lesz igaza (külsö szemlelök gyakran realisztikusabban latjak). vki csinal egy plattformot az android-hoz hasonloan es masok meg a hardware-s fogjak csinalni.
adott egy (az emlitett) e46 325i 192le 2000-s evjarat AUTOmata valtos es automata klimas. (ha minden igaz M54 B25)
vhogy bebüveszkedtem a hütöt (a van wezel-t...) viszont az istenert nem sikerul legteleniteni.
nincs fütes, nem kapcsol at az LPG (jobb oldal a tuzfal elött a vizvalyuban van a reduktor) es alapjaraton erösen pirosba megy forr.
van valami specialis trükkje a legtelenitesnek? (föleg az automata valto(kulon termosztatja van) es automata klima miatt (van vmi elektromos szelep a vizkörben))
reduktorrol leszedtem a csövet, egyszer a reduktoron, egyszer a csövet fogtuk be es kozben meg belefujtam a kiegyelitobe addig amig nem jött a viz.
Eszem ágában sincs propagálni,csak leírtam az én véleményem a témáról.Szerintem a CR többlépcsős befecskendezése halkította bőven az egyébként valóban kiváló TDI alá a dízelt,illetve tette lehetővé a mai ezerötös-kétezres dízelek 150-200 lovas sztenderdjét 6-8 literes fogyasztással.Nem vagyok bele szerelmes,vannak hátrányai,lehetnek költséges hibái,csak meglátom benne a jót is.