Keresés

Részletes keresés

JumboJet Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20745

Sziasztok!!!!!!!

 

Következő kérdésem lenne!!!! Létezik itthon 601-es?? Akár roncs formájában is??? Külföldön??? Miért tűntek el??? Mennyi készült belőle pontosan???

Vendégsín Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20744

az űrszelvénynél szélesebb tank

 

...már nagyon széles, hiszen a szerkesztési- (rak-) szelvénynél szélesebb is okoz épp elég gondot.

Előzmény: RhB (20737)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20743
> Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a
> tisztességes henger látszik. :-)))
Na jó. Méretre tényleg tisztességes :)))
Előzmény: RhB (20742)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20742

Azt hiszem, az Y6 azon ritkaságok egyike volt, amelyek egyszerre voltak amerikaiak és kompoundok. Tehát a képen nem is tisztességes, hanem kisnyomású henger látható :)))

 

Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a tisztességes henger látszik. :-))) Tegnap nem volt kedvem fotót szkennelni (azért előkerestem), most csak modell fotókkal tudom illusztrálni, remélem, látszik a különbség. (Precision Craft, Y6b, H0 méret, fotók a honlapjukról)

 

 

 

Sajnos a képkivágás nem azonos, de a kerékhez képest látni az arányokat.

Előzmény: BlackStar (20662)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20741

Elképzelhető, hogy tényleg így csinálták. Én azon kevesek közé tartozok, akinek nincs Tigris kezelési kézikönyve, a fotókról meg ez - így több év távlatából visszaemmlékezve - nem rémlett. Ha előkeresem és megnézem, lehet, hogy tényleg látszik a lánctalp tárolási módja. A gögők (kerekek) viszont emlékezetem szerint fel voltak stócolva a harckocsi előtt vagy mögött...

Előzmény: arlo8 (20740)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20740

"előtt/mögött rakták a pőrekocsira. "

 

A kezelési könyvben az van,hogy ha végrampáról rakodnak és egyenesen fel tud menni a kocsira akkor a hasa alatt magával vonszolja fel-le a két harci láncot, amit előre ás hátra kötelekkel kőtnek fel rá.

 

K.I.

Előzmény: RhB (20737)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20739
Hááát asztat én honnajt tudhassam? Csak egy tipp volt...
Előzmény: Elősiető (20738)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20738
Tehát alagút, híd nem volt ezek szerint a vonalon, sőt szembeforgalom sem? Vagy sietni kellett a berakodással?
Előzmény: RhB (20737)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20737

arlo8 írta:

> rajta van a kötényezés ami a harci láncnál is szélesebb

Hülye kérdés, de akkor hogyan fért be az ürszelvénybe?

Ha jól emlékszem, a keskeny lánc pont emiatt kellett...

 

Én nem kezdtem el kigúvadt szemekkel elemezni a képet, de ha tényleg rajta van a kötényzet, akkor nem valószínű, hogy a keskeny szállítólánctalp van rajta. Szállításnál nem csak a kötényzetet, hanem a három görgősorból a külsőt is leszerelték, erre húzták rá a keskenyebb lánctalpat a normál helyére még a berakás előtt, és a Tigris így ment fel a pőrekocsira. A saját lánctalpat és a leszerelt görgőket a harckocsi előtt/mögött rakták a pőrekocsira. Valahol van erről fotóm, ha lesz időm, előkeresem.

 

Ha nem szerelték át a lánctalpat, akkor valószínűleg olyan útvonalon ment, ahol nem okozott gondot az űrszelvénynél szélesebb tank.

Előzmény: rezgaras (20733)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20736
Szerintem azért kellett a keskenyebb lánc, hogy ne lógjon le a vagonról a harckocsi tömegét viselő rész.
Előzmény: rezgaras (20733)
MIHOK1 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20735
Igazad van az engedelyokmnnyal kapcsolatban. Ha megnezed az elozo hozzaszolasomat ott ideztem is ilyen engedelyokmanyt
Előzmény: rezgaras (20700)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20734
> Ez nem jellegzetesen magyar templon, ha pedig volt ilyen, akkor pedig nem volt két
> vágányú vonal arra felé.
Izé. Ezt a képet nem lehetne inkább szkennelni? Azt a templomot csak kb. 20 darab pikszel jelképezi, az meg szerintem nagyon kevés...
Előzmény: k.novotny (20722)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20733
arlo8 írta:

> rajta van a kötényezés ami a harci láncnál is szélesebb

Hülye kérdés, de akkor hogyan fért be az ürszelvénybe?

Ha jól emlékszem, a keskeny lánc pont emiatt kellett...
Előzmény: arlo8 (20731)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20732
A linkeden Porsche tornyos van ,a 133 a képen Henschel tornyos . Különbség csak a toronyban van.
Előzmény: seTTebello (20730)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20731

A transzportlácra szerelést visszaszívom,    mert :    rajta van a kötényezés ami a harci láncnál is szélesebb (mivel takarja), így nem lett volna értelme keskenyebbre cserélni ,ha a kötényezés úgyis fenn maradt.

 

K.I.

Előzmény: arlo8 (20729)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20730
http://www.panzer.punkt.pl/galerie_1/profile/04_PzKpfw_VI_Tiger-II.gif
Azért írtam, hogy a vége nem olyan, mert mintha előre lenne döntve a páncélzat. De az oldala és a 2 kipufogó tényleg olyan mint, a Tigris II - ön. A torony búvónyílása felett is van valami biz-basz.
Előzmény: arlo8 (20729)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20729

 A képen Tiger II van.

 De tényleg furcsa a dolog.

Nem a fara miatt , az olyan mint aminek lenni kell.( Minden megvan rajta csak a " C" kampók nincsenek baloldalt a helyükön).

Furcsa mert hiányzik a jobb oldali lánca, aminek vasúti szállításkor ráaásul a transzportnak (keskeny) kellene lenni.Ennek magyarázatának kellene ,hogy legyen.

De elkövettek valamit a parancsnoki kupolával is, mert az nem normális vagy ráhúztak valamit.Aztán furcsa dolgok , tartozékok vannak feltéve a motorháztetőre.

 Ez a KT - ha igaz a kép keltezése- nem vett részt még addig igazi harci hadműveletben, csak vonult. Később már igen ,és keletmagyarországot még túlélte ,de dunántúlt már nem ,december 23-án érte el a végzet .

Maradtak belőle darabok.

Lehet,hogy a kép datálása is vitatható, mint ahogy maga az 503/ 133 Tiger II úrhidai megsemmisülésének módja ( nem ténye ! ) is.

Talán a Dunántúlra településkor készült ??

 

K.I.

Előzmény: seTTebello (20726)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20728
Attól, hogy egy több mint 50 éves kazán kazánhasználatiját meghosszabbítják, nem jelenti azt, hogy a kazán minden porcikája 50 éves. Kazánon cserélnek, lemezt, foltoznak, mit tudom én mit csinálnak. Érdekes (lehet) viszont az a kérdés, mekkora részét kell egy kazánnak egyszerre, részleteiben kicserélni, hogy egy új, vagy még régi kazánról beszélünk? Meddig érte meg barkácsolni, mikortól volt érdemes inkább újat/más használtat beültetni a keretbe? Gondolom ez a lehetőségek (=pénz) kérdése volt mindig is. Szűkebb időkben hosszabbítgattak, jobb időkben cserélgettek?
Előzmény: 7578 (20719)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20727

De a Bp-Szsfv vonalon nincs ilyen hegy szerintem.


Halberstadt - Halle - Eger - Pilsen - Brünn - Pozsony útvonalon jöttek Pestre.

Budapest - Abony útvonalon készült elvileg a kép.

Később Vác - Budapest - Balatonkenese és Cece útvonalon vonatoztak.

Itt készülhetett Magyarországon fotó.

[Forrás: Számvéber Norbert: Nehézpáncélosok]

 

Ez esetben a legelsőt tudnám elfogadni, mert,

 

A Bp-Abony kilőve a sík jellege miatt, na meg az állomások elhelyezkedése a falukhoz visszonyitva.

Vecsés Bal oldalra van az állomástól a falú

Üllő szintén

Monor, a 44-es állpapotot nem ismerem, azóta szépen kiépült

Pilis, Albertirsa, szintén bal oldal

Ceglédbercel, is is de nincs domb

Cegléd az nem lehet

Abony sem

Vác-Bp jellege ismert végig sik

Párkány-Vác, a Dunának látszani kéne

Balatonkenese

Cece az egyvágány eldönti a dolgot

 

Előzmény: Elősiető (20725)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20726
A topikon még nem nagyon volt pontos német helymeghatározás. Ez szerintem sem Abony, de nem is a Dunántúl, mert ott sem volt kétvágányú pálya mellett ilyen táj. Az 1 - esen volt drót már akkor is, volt még 2 vágány Szabadbattyányig, Sárbogárd - Rétszilas között és Pusztaszabolcsig. Ha ez a kép tényleg Magyarországon készült 1944 októberében, akkor talán Pozsony - Jókút között valahol.

Ez a harckocsi elég furcsa, mert hiányzik az egyik lánctalpa és a vége sem olyan, mint a Párducnak, vagy a Tigris II - nek. Nincs nagyobb kép?
Előzmény: arlo8 (20717)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20725
De a Bp-Szsfv vonalon nincs ilyen hegy szerintem.


Halberstadt - Halle - Eger - Pilsen - Brünn - Pozsony útvonalon jöttek Pestre.

Budapest - Abony útvonalon készült elvileg a kép.

Később Vác - Budapest - Balatonkenese és Cece útvonalon vonatoztak.

Itt készülhetett Magyarországon fotó.

[Forrás: Számvéber Norbert: Nehézpáncélosok]
Előzmény: k.novotny (20722)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20724
Én nem látok itt villamosítást:-)))
Előzmény: Elősiető (20723)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20723
A villamosított vonalnál van a pont, valóban!!
Előzmény: k.novotny (20722)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20722

Sőt a Dunántúlt is erősen kétségbe merem vonni.

 

Magyarázatom a következő:

 

Dunántúlon két vágányú vonal a Hegyeshalmi volt, amely a háború idején villamosítva volt, itt a villamositás jeleit nem vélem felfedezni

A következőre a Székesfehérvár-Bp vonal jőhetne számításba, ha nem lenne a templom a (jobb oldalon) ilyen ránézésre legalábbis alacsony tömzsi. Ez nem jellegzetesen magyar templon, ha pedig volt ilyen, akkor pedig nem volt két vágányú vonal arra felé.

 

Erőssen gyanakszom inkább Ausztria területére, (legalábbis a templom miatt, mert ott inkább fellehet ilyet fedezni, vagy pedig Cseh és Morva országban találhatóak ilyen tipusú templomok. Ausztria területén is inkább Nieder- vagy Oberösterreich területére gondolok

Előzmény: k.novotny (20718)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20721
Hello!

Én Tatabánya és Biatorbágy közé tenném. Tatabányától Győr felé elég sík, Biatorbágy után Pest felé meg már jön Budapest, ott nincs ilyen közel település.
Előzmény: arlo8 (20717)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20720
Tudom ,persze ,épp ez a bajom . ( Ceglédi vagyok itt van a szomszédban. )
Előzmény: k.novotny (20718)
7578 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20719

Köszi... a Törvénytárat már megtaláltam a neten... és mit ne mondjak, sok érdekes a vasúttal foglalkozó dolgot találtam...

 

A kazántörvényt azért kérdeztem, mert a közelmúltban több olyan '50-es évekbeli irományt olvastam, ahol az 50 éves, vagy az annál öregebb mozdonykazánok érvényességének hosszabbításával foglalkoznak. És ami érdekes, az az, hogy meghosszabbítják a kazánvizsgát 50 évnél idősebb lemezek esetén is...

Előzmény: wrn30601 (20714)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20718

De szerintem ez nem Bp-Abony hanem valami dunántúli pályaszakasz még a Budapestre szállítás korszakából.

 

Ez biztos 1000%, hogy nem Abony. Az teljesen sik terep, egyetlen egy dombocska sincs még a környékén sem

Előzmény: arlo8 (20717)
arlo8 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20717

Bocs a témaváltásért és a nem igazán gőzmozdonyos témáért ( bár valahol fenn a kép elején annak is kell lenni, -BR akárhányasnak gondolom...) .

Szóval segítség kellene ugyanis nem ismerem fel a terepet !

 A fénykép a TIGERS IN COMBAT I ( W. Schneider) könyvéből van ,azzal a megjelőléssel miszerint Abonyba tartana a szerelvény.

Elvileg ez 1944 októberében történt és Budapestről szállították az 503-as nehézpáncélos osztályt Abonyba.

A kérdés: felismeri-e valaki a pályaszakaszt ás a domborzatot-gondolom a falu (tornyokkal) és a dombok ma is ott vannak.

De szerintem ez nem Bp-Abony hanem valami dunántúli pályaszakasz még a Budapestre szállítás korszakából.

wrn30601 Creative Commons License 2006.11.06 0 0 20716

Hát igen, a kor meg az öregség ...

"...  írt al ..." helyesen: "... írt alá ...". Szóval nem a jóembert kívánom előrángatni, hanem inkább csak a papirosokat.

Előzmény: gumidani (20715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!