Keresés

Részletes keresés

Elősiető Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20771

Tolatashoz a kisebb atmeroju kerekek jobbak nemde? Ezen pedig nagyobbak a kerekek...

Előzmény: gumidani (20770)
gumidani Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20770

Köszönöm a felvilágosítást.

A szövetségesek kis teherbírású és kis ivekkel bíró vonalakra szánták, avagy tolatómozdonynak?

Előzmény: OKU30 (20768)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20769
Ok! és Kösz
Előzmény: OKU30 (20768)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20768
A fene vigye, mellé sújtottam. Az ex hadi gépek helyből 62-es sorozatúak voltak és nem 60-asok ahogy sikerült hibásan begépelnem.
Előzmény: k.novotny (20765)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20767
Előzmény: baldwindiesel (20708)
seTTebello Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20766
601
Előzmény: rg7 (20758)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.08 0 0 20765

Szia!

 

Köszönöm a segitséget.

 

 

Ha jól értelmezem írásodat, akkor a jugók amit vásároltak 60-as sorozatú gépeket, azt valamikor annó (feltételezem amikor a lizenz mozdonyokat elkezdték gyártani) át számozták 62-es sorozatra, hiszen "gumidani" által belinkelt listában (3. táblázat), már 62-es sorozatként szerepelnek.

 

A korábbi irásomban pedig elnézést kérek, a bécsi muzeumi megörzésre tett irásomra (Viden) sajnos összekevertem egy picit a dolgokat, oly téren, valahogy igy nevezik Bécset (legalábbis igy emlékeztem rá) a horvát nyelvben is, és ezt kevertem.

 

 

Előzmény: OKU30 (20764)
OKU30 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20764

A JDZ/JZ 62-es sorozata (C-n2t) a Truman-hoz hasonlatosan a 2.vh után az USTC-től illetve az angol War Departement-től vásárolt ex hadimozdonyokból indult. Összesen 106 db-oi állítottak csatasorba a JDZ-nél 60-001 - 106 pályaszámokkal. 3 amerikai gyár építette őket:

- H.K.Porter Locomotive Works, Pittsburgh

- Davenport Locomotive Works, Davenport Iowa

- Vulcan Iron Locomotive Works, Wilkes-Barre

A Jugók annyira belelkesültek, hogy licenszben 1952-től gyártani kezdték a Slavonski Brod (később Djuro Djakovics) mozdonygyárban úgy a JZ (62-107 - 129), mint a jugoszláv iparvasutak (62-314 ... 699) számára. A legnagyobb példányszámban megőrzött tipus. Az utolső 1961-ben hagyta el a gyárat már túlhevítősként, és menet közben az üzemelő gépeket is folyamatosan átalakították.

A két konkrétan felemlített Brod-i gép:

 

Brod 628/1956

JZ 62-121 -> Krsko Papírgyár -> Megőrizve Ljubljanai Vasúti Műzeum

 

Brod 632/1957

Krsko Papírgyár 62-632 -> Viden Papírgyár -> Megőrizve, leállítva: Viden (SLO) -> Megőrizve, kiállítva: Mozirje közpark

Előzmény: k.novotny (20760)
wrn30601 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20763

Itt Sopron környékén - Siegendorfi (Cinfalva) cukorgyár - is volt egy ilyen mozdony:

 

ff14114a.jpgFelvétel: 1989.03.04

Vulcan Iron Locomotive Works, Wilkes-Barre 4434/1943; megőrízve és kiállítva: Probstdorf bei Groß Enzersdorf (Ausztria)

Előzmény: gumidani (20754)
gumidani Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20762
Régebben voltam ott. A számot jól írtam le. Talán fog látszani itt is.
Előzmény: Bárdos Imre (20761)
Bárdos Imre Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20761
Ljubjanában jártál? Vagy ezek már régebbi képek?
Előzmény: gumidani (20754)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20760

Evvel szemben találtam két gépet ami Amerikai gyártmánynak van jegyezve "Vulcan Iron and Lokomotive Works, Wilkes-Barre, USA"

amely jegyez két gyári számmal 62-es sorozatú mozdonyt

4494/43 JDZ 62-037

4541/44 JDZ 62-070 pályaszámon jegyzi őket

 

Esetleg ezek közül lehet az egyik "gumidani" által betett kép, csak a pályaszáma esetleg nála rosszul lett felvezetve

Előzmény: k.novotny (20757)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20759

Brotan-Kessel.

(49. oldal alja; a Brotan-Kessel címszónál, közvetlenül a Brotan, Johann után)

Előzmény: rg7 (20758)
rg7 Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20758

És ez?:)

Előzmény: baldwindiesel (20712)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20757

A mozdi az Brod (Jugó) gyártású pályaszámilag amit "gumidani" betett. Pontosabban ha az egérrel rámehgyek a képre, ezt adja ki.

 

A helyzet csak olyan téren büdős, hogy két ilyen mozdonyt találtam ezen a pályaszámon

 

Mindkét pályaszámú gép 62-121 számon szerepel az egyik

Bród 1956/628 számon készült

a másik pedig

Bród 1957/632

 

Az első az Ljubljanában, mig a második pedig Bécsben való megjelőléssel (muzeumiként)

 

A Djuró gyár az stimmel olytéren, hpgy a Bródi gyárat nevezték át a 60-as években

 

 

Feltételezem illetve semmi dologról nem tudok, hogy miért van két mozdony azonos pályaszámon megőrizve.

 

 

A gyártásuk dátuma alapján nem lehetett az Amcsiknál

Előzmény: RhB (20755)
gumidani Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20756
Nem tudom. Ha jól emlékszem, már egyszer érdeklődtem errefelé róla, de nem kaptam választ. Vagy nem emlékszem rá? Ezen a listán DD- vel jelölik a gyártót. Djuro Djakovec?
Előzmény: RhB (20755)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20755
Olyan biza... A gőzmoci is amcsi?
Előzmény: gumidani (20754)
gumidani Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20754

16626 Ljubljana ŠiškaEz is olyan?

 

Hogy gőzmozdony is legyen:

JŽ 62-121 Ljubljana
Előzmény: RhB (20747)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20753
kábé fél méter, kábé...
Előzmény: rezgaras (20751)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20752
Na ja, és a kéttengelyes kocsikat még nem is illusztráltam... :-))) (Azokat csak modellel tudnám, csak fotókat kéne keresmi vagy szkennelni. És jó lenne megtalálni azt a fotót, ahol éppen összeraknak egyet, csak nem emlékszem, hol láttam.)
Előzmény: Elősiető (20750)
rezgaras Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20751
Vendégsín írta:

> nagyon széles, hiszen a szerkesztési- (rak-) szelvénynél szélesebb is okoz épp elég gondot.

Igaz, nem vettem figyelembe ezt az apró különbséget. Mennyi is a különbség?
Előzmény: Vendégsín (20744)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20750
Köszönöm a sok választ, azért sikerült ezt a témát is jól kivesézni, megint okosabb lettem mind vasútban, mind történelemben!
Előzmény: RhB (20747)
k.novotny Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20749
Hát azért ezen a topikon nem igen szoktunk hozzá az ilyen válaszokhoz.....
Előzmény: baldwindiesel (20746)
Elősiető Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20748
Hello!

1,5 év alatt kétszer veséztük ki őket itt a topicban, tehát olvashatsz róluk, még képek is vannak fenn.

Legutóbb arra lyukadtunk ki, hogy 601-es már nincs hazánkban (bár ezt előtte is tudtuk), a 60-as, 70-es években még voltak tartalékban néhány fűtőházban, de nem kellettek ezért mentek a bontóba. (Ugye a hegyi pályákat ekkor már 50 éve elvesztettük a trianoni döntés miatt)

A miért kérdésedre az a válasz, hogy akkoriban még nem voltak olyan megbecsültek a múlt emlékei, (bár ez korántsem azt jelenti, hogy ma meg lennének becsülve) tehát egyértelmű volt, hogy kuka.

Még tavaly nyár vége felé került fel kép külföldi fórumból egy roncsról valahol itt a környéken.

Nagyjából ennyi derült ki akkor róla.
Előzmény: JumboJet (20745)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20747

Az idézett hozzászólásban az amcsi teherkocsikkal kapcsolatban említett:

 

"A jellemzőjük a szokatlanul keskeny űrszelvény, amit az angliai pályákra méreteztek"

 

valamint a caboose témát egy közös illusztrációba összevonva:

 

A fotón jól látható, hogy a caboose - itt már valószínűleg DB-színekben - mennyivel keskenyebb...

 

Folytatva az említett négytengelyes kocsikat, ez a hűtőkocsi, aminek a modelljét a Klein Modellbahn beigérte még 1999-ben, de azóta se hozta ki. Infó a képen a szövegben.

 

Ez az infó a pőrekocsiról szintén a Klein Modellbahn katalógusból.

 

Egy fotó egy már átépített rakoncás kocsiról...

 

...valamint egy autószállító változatról.

 

Újfent a katalógusból, ez az eredeti változat és egy átépített acélhenger szállító.

 

Egy tartálykocsi modellben, ez a típus valószínűleg Európának gyártva, ehhez hasonló amcsi fotókon nem láttam. Ezek a háború után változatlan formában több vasúthoz is kerültek...

 

...de volt, amit pl. cementszállítóvá alakítottak. Na de elég volt az OFFolásból...

 

Előzmény: RhB (20642)
baldwindiesel Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20746

persze, hogy van.

a vasútbarátok agyában.

akár roncs formájában is.

külföldön.

igen, "külföldön".

csak.

pontosan...

Előzmény: JumboJet (20745)
JumboJet Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20745

Sziasztok!!!!!!!

 

Következő kérdésem lenne!!!! Létezik itthon 601-es?? Akár roncs formájában is??? Külföldön??? Miért tűntek el??? Mennyi készült belőle pontosan???

Vendégsín Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20744

az űrszelvénynél szélesebb tank

 

...már nagyon széles, hiszen a szerkesztési- (rak-) szelvénynél szélesebb is okoz épp elég gondot.

Előzmény: RhB (20737)
BlackStar Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20743
> Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a
> tisztességes henger látszik. :-)))
Na jó. Méretre tényleg tisztességes :)))
Előzmény: RhB (20742)
RhB Creative Commons License 2006.11.07 0 0 20742

Azt hiszem, az Y6 azon ritkaságok egyike volt, amelyek egyszerre voltak amerikaiak és kompoundok. Tehát a képen nem is tisztességes, hanem kisnyomású henger látható :)))

 

Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a tisztességes henger látszik. :-))) Tegnap nem volt kedvem fotót szkennelni (azért előkerestem), most csak modell fotókkal tudom illusztrálni, remélem, látszik a különbség. (Precision Craft, Y6b, H0 méret, fotók a honlapjukról)

 

 

 

Sajnos a képkivágás nem azonos, de a kerékhez képest látni az arányokat.

Előzmény: BlackStar (20662)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!