Ha jól értelmezem írásodat, akkor a jugók amit vásároltak 60-as sorozatú gépeket, azt valamikor annó (feltételezem amikor a lizenz mozdonyokat elkezdték gyártani) át számozták 62-es sorozatra, hiszen "gumidani" által belinkelt listában (3. táblázat), már 62-es sorozatként szerepelnek.
A korábbi irásomban pedig elnézést kérek, a bécsi muzeumi megörzésre tett irásomra (Viden) sajnos összekevertem egy picit a dolgokat, oly téren, valahogy igy nevezik Bécset (legalábbis igy emlékeztem rá) a horvát nyelvben is, és ezt kevertem.
A JDZ/JZ 62-es sorozata (C-n2t) a Truman-hoz hasonlatosan a 2.vh után az USTC-től illetve az angol War Departement-től vásárolt ex hadimozdonyokból indult. Összesen 106 db-oi állítottak csatasorba a JDZ-nél 60-001 - 106 pályaszámokkal. 3 amerikai gyár építette őket:
- H.K.Porter Locomotive Works, Pittsburgh
- Davenport Locomotive Works, Davenport Iowa
- Vulcan Iron Locomotive Works, Wilkes-Barre
A Jugók annyira belelkesültek, hogy licenszben 1952-től gyártani kezdték a Slavonski Brod (később Djuro Djakovics) mozdonygyárban úgy a JZ (62-107 - 129), mint a jugoszláv iparvasutak (62-314 ... 699) számára. A legnagyobb példányszámban megőrzött tipus. Az utolső 1961-ben hagyta el a gyárat már túlhevítősként, és menet közben az üzemelő gépeket is folyamatosan átalakították.
A két konkrétan felemlített Brod-i gép:
Brod 628/1956
JZ 62-121 -> Krsko Papírgyár -> Megőrizve Ljubljanai Vasúti Műzeum
Nem tudom. Ha jól emlékszem, már egyszer érdeklődtem errefelé róla, de nem kaptam választ. Vagy nem emlékszem rá? Ezen a listán DD- vel jelölik a gyártót. Djuro Djakovec?
Na ja, és a kéttengelyes kocsikat még nem is illusztráltam... :-))) (Azokat csak modellel tudnám, csak fotókat kéne keresmi vagy szkennelni. És jó lenne megtalálni azt a fotót, ahol éppen összeraknak egyet, csak nem emlékszem, hol láttam.)
1,5 év alatt kétszer veséztük ki őket itt a topicban, tehát olvashatsz róluk, még képek is vannak fenn.
Legutóbb arra lyukadtunk ki, hogy 601-es már nincs hazánkban (bár ezt előtte is tudtuk), a 60-as, 70-es években még voltak tartalékban néhány fűtőházban, de nem kellettek ezért mentek a bontóba. (Ugye a hegyi pályákat ekkor már 50 éve elvesztettük a trianoni döntés miatt)
A miért kérdésedre az a válasz, hogy akkoriban még nem voltak olyan megbecsültek a múlt emlékei, (bár ez korántsem azt jelenti, hogy ma meg lennének becsülve) tehát egyértelmű volt, hogy kuka.
Még tavaly nyár vége felé került fel kép külföldi fórumból egy roncsról valahol itt a környéken.
Az idézett hozzászólásban az amcsi teherkocsikkal kapcsolatban említett:
"A jellemzőjük a szokatlanul keskeny űrszelvény, amit az angliai pályákra méreteztek"
valamint a caboose témát egy közös illusztrációba összevonva:
A fotón jól látható, hogy a caboose - itt már valószínűleg DB-színekben - mennyivel keskenyebb...
Folytatva az említett négytengelyes kocsikat, ez a hűtőkocsi, aminek a modelljét a Klein Modellbahn beigérte még 1999-ben, de azóta se hozta ki. Infó a képen a szövegben.
Ez az infó a pőrekocsiról szintén a Klein Modellbahn katalógusból.
Egy fotó egy már átépített rakoncás kocsiról...
...valamint egy autószállító változatról.
Újfent a katalógusból, ez az eredeti változat és egy átépített acélhenger szállító.
Egy tartálykocsi modellben, ez a típus valószínűleg Európának gyártva, ehhez hasonló amcsi fotókon nem láttam. Ezek a háború után változatlan formában több vasúthoz is kerültek...
...de volt, amit pl. cementszállítóvá alakítottak. Na de elég volt az OFFolásból...
> Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a > tisztességes henger látszik. :-))) Na jó. Méretre tényleg tisztességes :)))
Azt hiszem, az Y6 azon ritkaságok egyike volt, amelyek egyszerre voltak amerikaiak és kompoundok. Tehát a képen nem is tisztességes, hanem kisnyomású henger látható :)))
Az Y6-os tényleg kompound volt, de az első henger volt a nagyobb, szóval a képen a tisztességes henger látszik. :-))) Tegnap nem volt kedvem fotót szkennelni (azért előkerestem), most csak modell fotókkal tudom illusztrálni, remélem, látszik a különbség. (Precision Craft, Y6b, H0 méret, fotók a honlapjukról)
Sajnos a képkivágás nem azonos, de a kerékhez képest látni az arányokat.