A motoros horoggal kapcsolatban kérdeznék. Nekem is van, de még nem vontattam vele. Kinyitni viszont nekem kicsit macerás. Kijön a végpontig, aztán pirosra vált a led a gombon és visszamegy a horog. Ha viszont segítek kicsit neki, azaz pont a végponton elkapom és jó erősen megfogom, akkor kint marad és folyamatos zöldre is vált a led. Stabilnak is tűnik, nyugodtan lehet ráállni, rugdosni, meg sem moccan. Illetve annyi van még, hogy nyitás és zárás közben a horognak van holtjátéka, tudom mozgatni jobbra-balra olyan 5-10 centit. Ez lenne a kérdésem, hogy másnak is van ilyen holtjáték mozgás közben, vagy lehet eltört az enyémben valami és esetleg emiatt nem akad meg kihajtva magától. Köszi.
Sziasztok! Valaki tapasztalt már olyat hogy kanyarodásnál olyan hangja van a guminak mint ha "tépné" az oldalát? Olyan, mint ha kevés lenne a nyomás és "tűrné le" a gumit. Megnéztem az első két gumi út felőli szélét fűrészfogasra koptatja, ha az óra járásával ellentétes irányba simogatom tenyeremmel nagyon vágja! Guminyomás próbálva 2-3 bar között, nem változott. Az autó nem Xdrive, 520d, 140 000 km. Téli és nyárival is ez a tünet (245/45/R18, Conti Winter Contact 850 2016, Conti Premium Contact 6 2017, egyik sem RFT). Köszi előre is!
Megmaradt 2 db hőálló féknyereg M matrica (hátsóra nem fért rá), Debrecenben átvehető, vagy ha kell elpostázom 2.000 Ft, érd. 70/38 28 948 (csak délután)
a következő gondom van: 535d f10, ha meleg a motor és 20..40 km között haladok akkor a bal első kerék környékéről kopogó-ropogó hang hallatszik gyorsításkor vagy lassuláskor néha olyan hangja van, mint amikor egy pet palackban lötyög a víz, valamikor a kormányban is érződik. magasabb sebességen semmi nincs, kormányt rángatva semmi, hideg motornál semmi. adaptiv futómű van de minden beállításnál előjön, a váltó minden fokozatában előjön abban a sebességtartományban. valami ötlet? volt már ilyen valakinek?
Sziasztok, szemezek az 50i-vel, tudom, hogy a régi, első generációs motor az szar, de a javított 449 lovas motor is az? Ott elméletileg kijavították a hibákat, vagy még mindig a felejtős kategória? Köszi a válaszokat.
Nem titok, egy launch easydiag a másik kütyü, de azzal is küzdök, mert kaputt lett a tablet, amin a progi volt és először rohadt nehezen ment az új tabletre a telepítés, most meg azzal küzdök, hogy 4 éve vettem a speciál bmw programot hozzá és az új tableten elavultnak tartja a most újra letöltött, de 4 éves programot és meg kéne vennem megint a frissítést, mert 1 évre szól az aktualitása csak. A rendelére meg azt mondja, hogy nem érvényes?! Ilyenkor összetörném a programozók kezét-lábát, hogy szemét munkát adnak ki a kezükből pénzért. (nem mondja meg, hogy mi a qurva anyja baja van)
Az easydiag nem tud dpf regenerálást indítani, nem mutatja a hamu mennyiséget, de az értékeket sokkal stabilabban jelzi ki, nem ugrál úgy, mint a carly-nál, ahol a kormot 5g-nak mutatja, majd felugrik 17g-ra, majd 45-re és vissza. Mintha átugrana egy másik mérési csatornára, majd megint egy másikra és vissza. És minden mért értéknél megvan ez a bizonytalanság, egy csomó paraméternél meg üres az érték, kiírja, hogy van ilyen, a címét, de értéket nem ad hozzá.
Szóval egyik obd diag se jó, csak néhány dolgot meg lehet nézni rajtuk. A carly sokra tör, sokmindent szeretne, de nem tudja elvégezni a kívánt feladatokat, az easydiag kevesebbet vállal, de stabilabban megy, ha végre sikerül működésre bírni.
Megnéztem, most is 255-ön áll a regeneration requested számlálóm, szóval nem tudom mit mutat, de tuti nem km-t, mert mentem azóta olyan 80-90-et. Talán azt, hogy összesen hányszor kért már magának regenerálást. Na de ez a km-es dolog tényleg jó lenne nekem is, hogy meg tudjam nézni. Mivel nézed ezt? Vagy nem akarod reklámozni?
Nézd meg miket tudsz használni a full verzió nélkül és az elég-e neked. Én mondom régebben vettem, akkor még más szisztéma volt. Most meg (gondolom, mert régi felhasználó vagyok) megkaptam alapból a fullos verziót, tehát nem tudom mi van az alapban.
Ha diagnosztika, akkor legyen már valami értelme is.
Én egy másik diaggal néztem eddig a dpf működését és azzal látható, hogy hány km-rel ezelőtt volt az utolsó regenerálás. Ezt látni azért van értelme, mert mutatja a motorod állapotát. Mert egyáltalán nem mindegy, hogy 700 vagy 200 km-enként van a regenerálás. Ha lemegy a km, akkor ott valami kezdődő baj van, még ha semmi nem szólt is erről. Szóval az kevés, hogy ránézel és ott "jó" értéket látsz.
Az, hogy "egy tiszta dpf 1,5 g kormot tartalmaz" messze nem igaz. Az én gépem kétféle mélységben égeti le a kormot. A felületesebb égetésnél 4,6g-ig viszi le, ott nyilvánítja befejezettnek a regenerálást, ez akkor van, ha kisebb korom mennyiségről indul, ami lehet 18-28 g is, mert figyelembe veszi az indítások számát meg sok minden egyebet is. Amikor több koromról indul, ami lehet akár 40 g is, akkor szokta 1,46g-ig vinni a regenerálást és csak ott nullázza a km számítást két regenerálás között. Na, ezt nem látod Carly-val. A másik diaggal meg nem látom a maradék hamut … szóval egyik rühes program se jó, csak mutatnak néhány dolgot, a teljesség igénye nélkül.
Egyébként szerintem a gyári mérnökök messze nem tartják teljesen kézben a dpf működését, mert ugyanazzal az üzemanyaggal, ugyanúgy közlekedve - de grammra ugyanúgy - néha 700km néha 300 km van két regenerálás között. Miért? Még az időjárásnak is van hatása, de ha az is ugyanolyan, akkor is megvan a különbség.
Hát ez sem volt olcsó. 68 euróért kellett tőlük adaptert rendelnem, mert az olcsó kínai adapterekkel nem működött. Az app maga is volt olyan 20 ezer ft, miután a DPF funkciót külön kellett benne pluszban megvenni. Viszont most csináltak valamit ezzel kapcsolatban, mintha új verzió lenne és lehet, hogy az ugyan drágább, de minden benne van alapból.
Na ez nagyon jó ,hogy valaki értelmesen áll a dologhoz és valódi tapasztalatot írja. Írtam a BMW diagba is ,hogy szeretnék venni egy programot .....válasz miért nem nézetem a szervizben . lehet akkor egy carly-ra beruházok nem egy nagy összeg ,inpa meg olyan .....50-100 lenne persze nem gyári....
Tegnap hazafelé regeneráltattam egyet. A végén csináltam egy screenshot-ot. Látszik, hogy a soot mass (korom) lement, az ash mass (hamu) pedig kicsit felment. A regeneration requested-re nem tudtam még rájönni, hogy mit mutat. A carly dokumentáció sem ír semmit. A korábbi állásokra nem emlékszem. Ránézek pár hónap múlva, hogy mennyin áll majd.
A kipufogógáz hőmérsékletet nem tudom van-e, nem kerestem még ilyesmit. Tulajdonképpen nekem elég, hogy néhány havonta, mikor eszembe jut ránézek és látom, hogy "normális" értékek vannak. A soot mass-nél azt írja a carly, hogy egy tiszta DPF 1.5 g-t tartalmaz, az ash mass-nél pedig hogy 100 g-t ha eléri, akkor tisztíttassam ki egy szakival.
Lent a másik applikációban is szerintem a korom látszik gramm-ban. 1.987 g az teljesen normális. Ha gyakrabban nézegeted elvileg szerintem látnod kell, hogy a mért érték lassan növekszik, aztán egyszer csak visszaesik (regenerálás után).
Én a carly for BMW programot használom iphone-on és a hozzá való carly adaptert. Tudok DPF regenerálást kérni benne és látom a DPF korom és hamu telítettségét. Sok minden egyébre is jó.
(Ha a korom elér egy bizonyos értéket, akkor kér egy regenerálást a kocsi és a legközelebbi adandó alkalommal el is kezd regenerálni. Ezt a regenerálás kérést lehet a carly-ból is megcsinálni. Amint ténylegesen regenerálni kezd, látszik a programban, hogy csökken szépen a korom mennyiség. A hamu meg lassan nő. Nekem most 44 gramm hamut ír és 100 grammnál javasolja a DPF cserét, 5 éves 180 ezer km, F11 520d, teljes futásra vetített átlagsebesség 53 km/h, ezt is a carlyból tudom, tehát alapvetően nem városban használt. Kevésbé ideális körülmények között gondolom hogy hamarabb is telítődik.)