Az van fent, 2013 óta. Akkor nem figyeltem de jobb lenne,ha hegyesebb és szélesebb lett volna a talpa. (Azóta ezen változtatatott,könyebb felhúzni sztenderre és most már még egy cső van benne) Akkor 30eft volt,ha jó emlékszem. Mostanában fogom leszedni és kap egy új porfestést.
Szeretnék egy középsztendert az 1000 Varámra. Van valakinek eledó? Vagy valami jó 5lete, hogy hol lehet pl. bontotran venni?
Valamint a gyári és nagyon karcos szélvédő plexit is lecserélném, gyári és nem karcos plexire. Ha esetleg valaki lecserélte és útban van neki a gyári, akkor szívesen + venném.
Értelmetlenül, össze vissza zagyválsz. Mi köze van a haverodnak és a raktárának ahhoz, hogy azt a sületlenséget sikerült leírnod, hogy a GS-ben csak egyben lehet lecserélni a hátsó agyat a lengőkarral egy milláért?
Szerencsére nem vagyok érintett, havernak van a legutolsó lég - olajos ADV, fotókon baromira dögösen néz ki, nem mondom, mellette állva már közel nem varázsol el annyira.
Ma el is döntöttem, elhesegettem a gondolatot is, azt a pénzt inkább a vállalkozásba teszem, nem egy motorba. Már az új gsa árát.
Érdekes dolog ez, van egy közeli jó ismerősöm, évek óta filózik, hogy vesz egy GSA-t, ő az a fajta, hogy használtat ilyesmiből nem vesz eleve.
Tavaly ősszel nekikezdett egy 3.000 m2-es raktár építésének, épp héten beszélek vele, mondja, hogy belső betonpadlóba csak a készbeton 15 millió lesz, na ezért nem vett motort.
Mondom, mennyi lesz a kész projekt, mármint a raktár? 1 millió EURÓ.
Azt gondolná az ember, hogy ennyiből már csak kiszoríthatna egy 7 milliócskát egy új GSA-ra, és mégsem, de azért az is durva, hogy 1500! m2-hez meg lehet kapni a betont - vagy egy gsa-t! :)
Ok! Ezt elhiszem, viszont a hátsó kerékagy + szöghajtás az mint rugózatlan tömeg van jelen, táhát minden kátyú - értsd nem útegyenetlenség - az úgy hat mind a csapágyakra a hátsó agyban és a szöghajtás kúpkerekeire is, mint ha kalapáccsal ütné az ember!
Tehát hiába hajózok én kényelemben az ülésben, attól még a hátsó agy és részei olyan hatásnak vannak kitéve a kátyús aszfaltúton, ami rövid távon károkat okozhat, nem kicsit.
A Vara mivel kétoldalon van támasztva a lengővillában, és mivel egy jóval olcsóbb és egyszerűbb szerkezet, eleve jobban viseli és költségkímélőbb is ha kerékcsapágyat kell cserélni.
A vizes GsLc-nél meg már nem is lehet külön cserélni az agyrészt sem, kompletten lehet csak a hátsó lengővillával, közel milliós tétel.
A bmw-nél csak az úgynevezett tehénbokában lévő két kis kúpcsapágy 200 EURO :( ...ahol a hátsó agy elcsuklik, a palalever rész.
Egyébként még ma reggel is nagyon gondolkodtam azon a GSA-n amit minap hirdettek meg, és szalon állapotban van, 3,4 milláért, de az az egyik legnagyobb gond, hogy földutas, murvás, füves terepen szépen elmegy az sokáig, de amiféle kátyús úttesten járok napi szinten, a térdig érő kátyúk kifejezetten nem tesznek jót az egyoldali kerékfelfüggesztésnek, szóval megint egy dolog, ami miatt a Vara véleményem szerint strapabíróbb lehet! :(
Örülök, hogy a szél és esővédelem ilyen jó ennek a típusnak is, mert egész évben, rövid kihagyással - 3 max 4 hónap - használom a motort most is és a jövőben is ez a terv!
Úgy gondolom a napi használós és akár ad-hoc vagy tervezett hosszabb túrázós "feladatokat" is igen jól lehet venni ezzel a típussal - mármint a Varával, bízom benne a próba is ráerősít erre! ;)
Tegnap itt az egyik kolléga nem értette, hogy miért variálok ennyit, ha motoroztam már eddig is, akkor tudnom kell, hogy mit akarok. Ez így van, pont, hogy tudom mit akarok, és mit nem, januárban néztem egy teljesen más típust, a motor mellett állva megmondtam, ez nem az én motorom, pedig erősködött a tulaj, próbáljam ki.
Vagy mikor pár éve egy R1200RS kipróbálására vetemedtem, alig vártam, hogy vissza tudjak fordulni a próbaútról, kegyetlen volt az a motor számomra, lehet a magasságom tette, de fejvesztve menekültem hazafelé! :)))
Nem annyira rossz a szelvedelme. Nalam elofordul, hogy 5 fok kornyeken meg elmegyek munkaba vele egy farmerben, a combom teteje szokott fazni.
Kesztyuben evek ota sima nyari/atmeneti kesztut hordok, a fulek mogott markolatfutessel tok jo. A plexi ugy van beallitva, hogy az elso bogar a homlokomra jon.
Az elso kerekrol felverodo vizbol sem sok er, mas motoroknal pedig a gyertyakra dobja az elso kerek a vizet, gyujtaskimaradast okozva. Hatul a kipufogo es a rendszamtarto pedig jol burkolja a kereket es onnan sem jon aldas. Aprosagnak tunnek, de mentem R1200GSA tulajjal, neki felverte a combjara a hatso kerek a vizet, kiss_atti kuzdott a CT-vel sokaig, mert az a sarat a hatso doboz zarjaba dobta fel.
A bukocso kotelezo. Nekem a Givi bukocsovon es Givi doboztarton szepen fekszik a motor, a egyedul a tukor sarka er le eldoleskor (el fog dolni). Se a fenyezes, se a kipufogo nem er le. Temposabb elcsuszasnal is szepen ezeken csuszott a motor, mindketto esetben amit volt "szerencsem" latni egyedul az elso labtarto szakadt le, de az a hatsobol potolva lett, labon ment tovabb mindket motor.
Az ara, a megbizhatosaga es a hosszu ido alatt kiforrottsaga (belertve a 3rd party kiegeszitoket is) lett a hibai ellenere ilyen elterjedt motor imho.
8. szezon, ez elmond valamit! Már ki van nézve egy itt a környezetemben, remélem, hétvégén sort tudok keríteni a próbára is!
Ma viszont meglovagoltam a GT-t délelőtt 5 - 6 fokban - egy szál jeans-ben, ezt a szélvédelmet nem várom a Varától, de amire kell, arra pont az lesz a jó, úgy érzem.
Ahogy mondod, azért kötöttem ki a Varánál, mert a többi típus valamin mind elbukott eddig eleve! A GT miatt nem tudom elengedni a bmw feelinget, csak az a baj, ezek a mai bmw-k már nem azok a bmw-k! :(
A másik dolog, hogy mivel az utóbbi időben olyan irányba vezetnek szó szerint úttalan útjaim, ahol a GT már felejtős, inkább szenvedés mint örömmotorozás! :(
Ezért kényszerülök csak - nem váltani - hanem beszerezni egy napi használatos motort is!